Kierukka on nyt pois ja yritys voi siis alkaa :)

Mikä oli lauwran tuomio?


Mulla on kerran ollu virtsatulehdus,kun poika oli pieni,muistaakseni siinä sai ravata koko ajan veskis ja jotaki kirvelyä tais olla.

Täällä alkaa vuoto antaan periks,varmaa kaikki veri mitä on,ni poistunu :D
 
Sanoivat ekasta näytteestä, että tulehdusta on ja sain antibiootit. Perjantaina/maanantaina saan tietää toisen näytteen tuloksista tarkemmin.. Lääkäri sanoi, näytteessä oli myös verta (ja kyselivät kuukautisista, joita ei ole) ja valkosoluarvot hullusti. Täytyy vissiin käydä antibioottikuurin jälkeen vielä antaas näyte, että katsovat onko auttanut.

Tänään oli kyllä jo parempi päivä, ei tarvitse enää niin usein ravata vessassa, mutta kipu on edelleen kova. Ja tässä ei kirvele kyllä yhtään, siksi onkin niin outoa. Noh, antibioottikuurin luulis olevan tehokas (4 tablettia päivässä 3 päivän ajan), eli jos kyse on virtsatientulehduksesta ja alkaa helpottaa niin hyvä! Kamalin vaihtoehtohan tässä on joku piilossa ollut klamydia, mikä sekin testattiin.........

Mutta hyvä puoli! En oo ehtiny miettii tikuttamista ollenkaan :D
 
JES! Nyt ei enää satu. Antibiootit on tehny tehtävänsä :)
Aamuyöstä tuntui hieman kramppeja alavatsassa ja naamaan poksahtanut monta mojovaa finniä; enteilevät kuukautisia. Mutta kuten sanoin, ei yllätä yhtään ettei tärpännyt tästä ekasta ja seuraavasta voisi saada jo tammikuun vauvan.. :)
 
Heips taas jälleen, muutama päivä taas menny töitä tehdessä eikä ole koneella ku käymään kerennyt.

Lauwra: Noi vti on kyllä tosi ikäviä :( mutta hyvä ne on hoitaa pois. Niin ja voihan ne hormoonit olla sekaisin raskaudesta ;)

Mä taas toisaaltaan olisin niin onnellinen tosta joululapsesta vaikka siis tiedän että se tulee "kärsimään". Mutta olis maailman paras lahja :heart:

Täällä yövuorossa kökötän, hiljaisuutta kuuntelen.
Mulla on kyllä nyt joku masiskausi menossa kun ei mua nyt niin innosta toi vauva-asia...mutta sänkyhommat kyllä :LOL:
Mies sano ennen kun lähin työvuoroon että saa nukkua "vihdoin" yön rauhassa ettei kukaan ole vehkeissä kiinni. Kierukan jälkeen kyllä on tullut tosi kovaa kaikki halut takasin :)
 
äiti-07 :LOL: naurahtelin täällä ääneen lukiessani tuota sinun tekstiä...

ja enpäs minä(kään) malttanut olla tikuttamatta tänään. Nyt kun tuo pissatulehdus saatiin alta pois niin jouduin taas miettimään tätä mahdollista raskausasiaa. Noh, nega sieltä tuli niin kuin odotinkin. Odotellaan nyt se viikko rauhassa vielä..
 
Viimeksi muokattu:
Nostellaanpa takasin etusivulle.. ja kysellään, että missä kaikki on ja mitä kuuluu?
:popcorn:

Itse meinasin kirjottaa tähän, että viinilasin kanssa istun iltaa. Uskaltaako sen sanoa tässä seurassa ääneen? Onko kiihkoilijoita, niin ruuan/alkoholin + raskauden suhteen? :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan. Päivittäin oon kyllä käyny kattelemassa mutta eipä itellä oikeestaan oo sen kummempaa kerrottavaa. Ovista en tästä kierrosta havainnu, mutta kyllä me silti kuluva viikko ollaan peittoja heiluteltu joka toinen päivä :D Perjantaina pitäs menkat alkaa, ja niinhän ne varmasti alkaa, en usko että ois heti tärpänny. Mutta JOS sattus niin käymään että menkkoja ei kuulu, niin la ois miehen synttäripäivänä :heart: Kovasti on kyllä joitain tuntemuksia tuolla kohdun seudulla nyt viikonloppuna ollu, ja jostain kumman syystä aina vessareissulla tulee paperi katottua että näkyskö kiinnittymisvuotoa :whistle: Ärsyttää ihan suunnattomasti ku on menny tämmöseksi kyttäämiseksi tää touhu.

lauwra Mun mielestä siinä ei ainakaan oo mitään pahaa vaikka sitten raskaana ollessakin nauttis annoksen alkoholia. Ei tietenkään päivittäin, mutta joskus. Ja ite voin myöntää että esikoisen kohalla join yhen muumimukin siideriä loppuraskaudessa, ja toisen kohalla yhen oluen.
 
Marlin, olen samaa mieltä! Ja voihan se olla, että kun raskausuutinen joskus tulee niin sitten ei "pidäkkään periaatteestaan kiinni" ja lopettaa juomisen kokonaan. Itsehän siis olen myös sitä mieltä, että vähän siideriä tai lasi viiniä joskus ei ole haitaksi (niin kuin ei mikään tutkimus väitäkkään). Näistä ruoka-asioista olen saanut hermojeskiristyksiä kun eräs kaverini on raskaana ja HÄNEN MIEHENSÄ päättää mitä vaimonsa saa syödä. Esim. ravintolassa mies valitsee ruuat ja oli kuulemma kieltänyt vaimoaan syömästä runebergintorttua kun olivat toisen ystäväpariskunnan luona kahvilla... Nojoo, itse en kyllä tommosta miestä jaksaisi ja onneksi oma ukko tajuaa että tulisi nyrkistä samantien jos rupeaisi holhoamaan :)
 
Täällä ollaan :wave:

Eipä mitään ihmeempiä täälläkään,menkat loppu,eikä ole paljoa peittoja heiluteltu,olisko äiti-07 vieny munki haluni ja himoni : /
Ja tässä nyt on ollu niin monenlaista..joo joo,paskat tässä mitää normaalista poikkeavaa ole ollu,ei vaan kiiinnosta!

Mä en tainnu ees maistaa alkoholia esikoisen odotuksessa?
Sillon ihan alussa oltiin kyllä juhlimassa,mut olut ei laskenu,saati noussu päähän asti,eli ne bileet jäi sillon lyhyeen.
Ja seuraavalla viikolla teinkin plussatestin.

Mutta mun mielestä,jokainen tekee oman valintansa,kunhan osaa käyttää kohtuudella.Fiksu nainen ja kypsä äiti sen varmasti osaa :)

Kauniita unia,ja vipinää peiton alle!
 
Täällä kans tultiin katselemaan taas menoa =)

Nelluska: :LOL: No en kai mä nyt ihan kaikkia haluja oo vieny ;) Toivottavasti!

Mä olen ton kuningasalkoholin kanssa aika semmonen neutraali. Ite en juo odotusaikana mutta ymmärrän kyllä jos silloin tällöin ottaa lasillisen.
Mä eilen taas vetäsin pikku kalsarikännit ajatellen et ehkä ei tarvii ens kuussa juoda :) Nyt on sit aika olot ollu aamusta...onneks on vapaata.

Marlin: Tuttu tunne.. :( toi on niin ärsyttävää kyttäillä koko ajan et pientä merkkiä edes jostain. Mulla viime kuu oli kyllä aika piina ja toivon ettei tässä kuussa tuu samoja olotiloja.

Mulla ovis pitäis olla loppuviikosta :heart:
 
Soittelin juuri tulokset vielä tk:sta ja oli negatiivisia kaikki taudit. HUH! Melkein jo ehdin pelästyä.

äiti-07:lla onnea ovulointiin ja peitonheilutusintoa tuskin tarvitsee toivotella! ;)

Itse huomasin pienen väsähtämisen omissa haluissa alkuviikon jälkeen. Toki syynä varmasti sekin, että pääsen takaisin kotiin asumaan kierukanpoiston aikaan (reilu viikko sitten) kun olin ollut 9kk töissä eri kaupungeissa. Peittoa heiluteltiin aika kiivaasti ja sitten se oviskin sattui löytymään ja taas heiluteltiin. Noh, eiköhän se tästä taas vilkastu, varsinkin kun kierto starttaa alusta :)
 
Saiskos änkeytyä seuraan? 37-v, 5-vuotiaan äiti ja toinen ois kovasti haaveissa. Kierukka (hormoni-) poistettiin 16.2. jonka jälkeen alkoi kai "tyhjennysvuoto", ensimmäisiä kuukautisia tässä siis odotellaan (pelätään). Mulla taitaa myös olla raskaustestiriippuvuus, kun on muka kaikennäköisiä "oireita" niin on pitänyt kolme negaa tikuttaa. Mutta kun pissittää ja janottaa ja mahassa kihelmöi molemmin puolin ja väsyttää ja....
 
Mukaan vaan Maria1974!

Miten tää aika menee näin helv***n hitaasti?? Nyt dpo8 ja vielä pitäs vaan odotella. ÄÄÄH. Ja kun kuitenkaan en usko tästä vielä mitään tulevan, niin täytyy siis odottaa ensin kuukautiset ja vielä uusi ovulaatio! Tämähän on kamalaa. :D
 
lauwra Hyvä että kaikki on kunnossa :) No huh, menee kyllä vähän yli jo kaverisi miehen homma, omasta mielestäni. Vaan ilmeisesti heille on ensimmäinen tulossa ja toinen on vaan yli-innoissaan :D Ja kyllä mullakin mies sais huutia jos yrittäs mua määrätä mitä saan suuhuni laittaa, eikä se etes yrittäs. Tietää että turha yrittää :D

Siis ei hitsit. Vaikka oon ihan 99.5% varma että mulla menkat alkaa perjantaina, polttelis mua silti käydä ostaan testi ja tehä se. Mutta pitää vissiin malttaa oottaa perjantaille ja tehä testi heti aamupissasta jos ei muuta näy :LOL:

Niin ja Maria1974 tervetuloa joukkoon :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Marlin, kyllä esikoinen tulossa ja pariskunta on muutenkin melko tarkkoja siitä mitä syövät.. Ilmeisesti vaan kyseessä miehellä tosi suuri hoivavietti, mutta kuten sanoin, minä en semmosta kestäisi :)
Ja mikä siinä on, että järki niin sanotusti säilyy kun lukee toisten kirjotuksia ja osaa neuvoa, kuten Marlinille sanoisi, että rahat säästyy kun ei tee testiä heti, mutta jos olisi itse samassa tilanteessa niin ei omia neuvojaan uskoisi :p
 
Miks PMS ja alkuraskauden oireet pitää olla niin samankaltaiset? *mököttää* Näin kun ei ole tätiä näkynyt yli kuuteen vuoteen niin tulee ihan turhia luuloja koko ajan. Kun ei ole hajuakaan siitä pitikö sattua vaan toiseen munasarjaan vai molempiin ja milloin niitten kipujen pitikään alkaa, vasta vuotopäivänä vai aiemmin.Eikä malttamaton luonne auta asiaa y-h-t-ä-ä-n.
 
Maria1974 Tervetuloa joukkoon mukaan!
Samaa mieltä juomisien ja syömisien suhteen. Itse en tosin ole juonut ollenkaan kummankaan odotuksen aikana.

Aika menee kyllä liian hitaasti, lomalla käytiin ja onneksi ei tarttenu asiaa ajatella, mutta nyt koko ajan polttelis testit kaapissa :D
Häätyy malttaa viel oottaa ensviikkon ja sitten testailla. Jotenkin on hirveen varma olo että nyt tärppäs, mutta toisaalta en tiiä :/ Ota siitäki nyt selvää sitten :D
 
Pahoittelut ensin siitä että taas tulee omaa napaa. Voiskos joku laskemaan tottunut hieman avittaa kun olen jo ihan sekaisin näistä päivistä. Muistin eilen, että kun kävin kierukan tarkastuksessa 11.1 ultrattiin ja lääkäri sanoi että ovis olisi käynnissä. Kierukan aikaanhan mulla ei vuotoja ole juurikaan ollut enkä niitä seurannut. Seuraava havainto on 15.2 tuhruvuodosta, ja kierukka poistettiin seuraavana päivänä eli 16.2. Tästä parin päivän jälkeen eli 18.2. alkoi vuoto, joka kesti viisi päivää. Eli voiko tuosta nyt sitten laskea kierrolle pituutta, vaikkei tammikuun kuukautisvuodosta olekaan tietoa? Tietäis vaan että milloin tätiä oikein pitäisi pelätä saapuvaksi. Luomukierroista ei ole havaintoa kun ennen kierukkaa käytin pillereitä ja silloinhan kierto oli niiden mukana vakio.
 
Maria1974, itse en tuosta ainakaan osaa laskea.. Vaihtoehtoja on aika monta. Ehkä helpoin vain odotella seuraavat kuukautiset ja alkaa laskemaan ihan "puhtaalta pöydältä".
Itsellä oli tuhruvuotoa reilu viikko ennen kierukan poistoa ja bongasin oviksen 4 pvää poiston jälkeen, joten tästä nyt on melko helppo laskea kiertoa vaikka aivan päivälleen en kyllä muista. Aloitan "virallisen" kierronkeston laskemisen vasta seuraavista kuukautisista, antaa tämän kierron nyt mennä vaan pois alta. :)
 
Täällä ollaan kotiseudulla viettämässä pitkää viikonloppua. Tän piti olla "lomaa" vauvantekojutuista (lähinnä sen miettimisestä), mutta on kyllä hankalaa kun tekisi äidille mieli kertoa koko ajan. Äiti vielä otti eilen puheeksi, että hänen työkaverinsa poika asuu myös Tampereella ja heillä on pieni vauva ja että työkaveri puhuu kuinka ikävää on nähdä vauvaa niin harvoin. Jotenkin aistin äidin oman tulevan huolen "sitten joskus" kun ei tiedä että asia voi olla hyvinkin ajankohtainen.

Asuuko muiden vanhemmat samalla paikkakunnalla kuin itse asutte? Minua kyllä hirvittää ja surettaa ajatus siitä, että oma äiti ei ole auttamassa minua sitten joskus.

Ainiin ja dpo10.
 
Pitihän se minunki nega sitten testata, en malttanu huomiseen oottaa. Hieman meinaa harmittaa vaikka olinki kyllä lähes 100%:sen varma että ei se ekasta kierrosta tärppää. Vaan onhan tässä onneksi aikaa. Viimestään marraskuussa pitäs tärpätä jotta nuorin ei kerkiä täyttää kolmea ennen ku seuraavaa syntyy. Saisin saman äitiyspäivärahan ku kuopuksesta, ja näin opiskelijana se ois aika hyvä juttu :)

Mun vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla. Mutta kyllä välillä tulee mietittyä että eivät hekään ikuisesti pysy luona.
 
Voi ei Marlin. Nega on kuitenkin aina nega ja fiiilikset sen mukaiset :(
Mun vanhemmat asuu eri paikkakunnalla, eikä ne olleet koskaan fyysisesti paikalla ekassakaan raskaudessa tai vauva-aikana. Mut se oli vaan fakta, ja kyllähän sitä tukea saa puhelimitsekin. Toki ois voinut olla että suhde silloiseen miheen ois pysynyt parempana jos meillä ois joskus ollut aikaa toisillemme, mun aika meni vauvan kanssa kun hoito ei miestä koskaan kiinnostanut ja hänen aikansa meni omissa harrastuksissa ja baarissa.

Kp27 jos tyhjennysvuodon voi laskea. Huomenna ois sitten pakko testata kun lauantaina on mun polttarit. harmittaa kun netistä pari päivää sitten tilatut herkät (10 hcg) liuskat ei olleetkaan tänään postilaatikossa. Pitänee mennä normitestillä.
 
Marlin, voi ikävyys. Kyllähän sitä tärppiä varmasti toivoa ekasta kierrostakin, vaikka ei uskonut sen tapahtuvan. Seuraavasta sitten, meille kaikille!

Tänään huomasin vuotoa aamulla. Taitaa alkaa kunnolla joko tänään tai huomenna. Ihanaa, että kroppa on kunnossa ja toivottavasti kierrot ovat näin lyhyitä! Tokikaan kiertoja ei tarvitse tulla kuin se seuraava ja siitä tärppi :)

Sain tänään ystävältä (ainoa joka tietää vauvaprojektista) hänen vanhoja äitiysvaatteita.. Oijoi, helpottaa tosi paljon tätä kuumetta! :heart:

Ja Maria1974, polttarit kuulostavat aivan tulevilta häiltä! Onnea jo etukäteen ja muista nauttia päivästä :)
 
Viimeksi muokattu:
Näyttää siltä että huomenna on kp1. Masentaa, vaikka toisaalta on vaan hyvä ettei tärpännyt ekasta kierrosta, keskenmeno tuntuisi vielä pahemmalta. Huomenna tosiaan polttarit, häät kuukauden päästä. Joten onhan tässä muuta ilon aihetta <3

Muoks. Mut silti olen ihmeen surullinen.
 
Viimeksi muokattu:
Maria1974 :hug:

Täällä ei vuoto alkanutkaan, ainoastaan siis ollut aamulla "yhden pyyhkäisyn verran" todella kirkasta verta. Aamulla ehdin jo tottua ajatuksiin kuukautisista, nyt pyörii mielessä kaikenmaailman "kiinnittymisvuodot" (en edes tiedä milloin näitä pitäisi tulla!) ja muut. Alkais nyt vaan kunnolla!
 

Yhteistyössä