Kiva, just ennen lentoa, kuumetta noin 40!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"Totta"
Mun kaveri oli tyhjästä masentunut ja juoksi lääkäreillä jatkuvasti. Mä sanoin sille että sä tarvitset jotain tekemistä, mee vaikka töihin, lopeta jo miettiä että sulle kaikki maksetaan, sä sekoat kotona.... sitten kun se meni tekemään jotain, tulos onkin, ei ole enää aika masentua turhista ja se koske monta muita. Sekoan mäkin kotona
Tää on muuten ihan totta. Siksi esim. niin monet työttömät on masentuineita.
 
Venakko Milanna
Niinpä niin. Mä en oikeesti ymmärrä, miks ees alennutaan kinaamaan tän tyypin kanssa? Kun ei itekkään tiedä/muista/halua muistaa omia asioitaan...

Kyllä mä muistan omia asioita, ensiksi kun olin raskaana ostimme asunnon joka oli homeessa ja oli uus asunto, vaihdoimme sitten 2 kerta asunnon ja silti oli homeetta 2ssa asunnossa, oli kauheita riitoja miehen kanssa että jopa se lähti pois, tappelimme jatkuvasti, mä menin kaikien takia jopa sairalaan raskaana, kun halusin rauhan. Kun synnytin, mua sanoivat että mun esikoisella on syöpä, kiitos jumala ettei ollut mitään sellaista, mutta 3 kuukautta sressiä ja odottelua, samana isä kuoli ja hänet murhattiin ja se oli mulle todella läheinen henkilö joskus, samalla viikolla isoisä ja pahat asiat vain jatkuivat ja riitoja exän kanssa, asuntojen vaihtaminen ja niin edelleen, sitten mulla jo alkoi pääkin sekoa koska olin stressaantunut jatkuvasti, mä luulin kun olin raskaana niin aiheutin lapsillekin jotain, siks kun olin stressaantunut. Mutta se oli reaktio siks koska mun perheessä ei muuta kun kamala on tapahtunut silloin ja halusin suojella ja teveyttä kaikille, koska olin aivan riikki ja vielä he lääkkeet kokeilin, mistä 24/7 oli pahaa olo. Jos söin 2pv läkeitä, se tarkoiti että 1vko kärsimystä vieroitusoireita ja paha aolo muuten
 
Venakko Milanna
ja minu ei tarvi linkittä mitään, koska muistan itsekin että olin jopa monista asioista turhaan huolissaan, silti mä pärjäsin ilman lääkitystä, lääkeillä vain pahaa olo aiheutin itselle, vielä pahempi. Mutta onneksi nousin kaikista tästä, älysin myös ota eron, koska jatkuvat riidat teki mulle pahan kans
 
"Totta"
Lisään vielä, että Suomessa on paljon turhaa masennusta.Ihmiset ovat muutenkin apaattisia ja negatiivisia. Monissa maissa, joissa elämä on oikeasti rankempaa, ei ole masennuta samalla tavalla. Miettikää tätä.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Totta";26458860]Lisään vielä, että Suomessa on paljon turhaa masennusta.Ihmiset ovat muutenkin apaattisia ja negatiivisia. Monissa maissa, joissa elämä on oikeasti rankempaa, ei ole masennuta samalla tavalla. Miettikää tätä.[/QUOTE]

Sama totesimme miehen kanssa, niin kuin täällä ihmiset tekee töitä jopa kadullakin, eli Mexikossa ja vaikuttavat onnellisilta ja aina auttavat, kun ei ole aika masentua. suomalainen olisi mennyt peiton alle, koska sille maksetaan kaikista, että voi hakata nettiin 24/7 ja olla masentunut.... Mä itsekin hain itselle työt, ja 29pv mulla tapaminen jotka tekee auttaa mulle yrityksen kanssa jotka perustin ja perustan, siks kun en sietää olla ilman tekemistä, mulle edes ystävät ei auttaa niin kuin täällä ihmiset huuta, mä haluan oma rauha ja omia tekemisiä
 
denguen sairastanut
[QUOTE="vieras";26458717]Eikö sinulla juuri vähän aikaa sitten ollut lihakset ihan normaalit ja nyt ne särkeekin hullun lailla? Voisiko siis kuitenkin olla se dengue-kuume?[/QUOTE]

Dengue-kuumeessa ei kyllä palstailtaisi tuolla volyymilla, jos ollenkaan... Mulla oli suht lievänä tuo dengue ja kyllä silti monta päivää meni ihan pois tästä maailmasta.
 
järki
Sama totesimme miehen kanssa, niin kuin täällä ihmiset tekee töitä jopa kadullakin, eli Mexikossa ja vaikuttavat onnellisilta ja aina auttavat, kun ei ole aika masentua. suomalainen olisi mennyt peiton alle, koska sille maksetaan kaikista, että voi hakata nettiin 24/7 ja olla masentunut.... Mä itsekin hain itselle työt, ja 29pv mulla tapaminen jotka tekee auttaa mulle yrityksen kanssa jotka perustin ja perustan, siks kun en sietää olla ilman tekemistä, mulle edes ystävät ei auttaa niin kuin täällä ihmiset huuta, mä haluan oma rauha ja omia tekemisiä
Kyllä rauhan saat kun lopetat palstan käytön. Kukaan ei jaksa tempauksiasi ja vaivojasi
seurata. Menisit edes rehelliseen työhön ja lopetat palstan tuhoamisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja järki;26458987:
Kyllä rauhan saat kun lopetat palstan käytön. Kukaan ei jaksa tempauksiasi ja vaivojasi
seurata. Menisit edes rehelliseen työhön ja lopetat palstan tuhoamisen.
Milannahan just kertoi aikovansa ryhtyä taas yrittäjäksi, etkö osaa lukea?
Toisekseen, se on jokaisen perheen oma asia, käyvätkö molemmat vanhemmat töissä. Kaikilla ei vaan ole varaa toisen vanhemman kotona oloon.

Suomessa ajatelleen nykyään vaan "minä ja minun rahat", vaikka koko perhe voisi paremmin, kun ajateltaisiin kokonaisuutta. Huomaa noista ketjuista, joissa mies ostaa omilla rahoilla vaikkaa kalliin ulkomaanmatkan ja vaimo ottaa siihen pankista lainaa tai jotkut omat merkatut ruoat jääkaapissa suunnilleen! :D
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Höpö Höpsö;26459095:
Milannahan just kertoi aikovansa ryhtyä taas yrittäjäksi, etkö osaa lukea?
Toisekseen, se on jokaisen perheen oma asia, käyvätkö molemmat vanhemmat töissä. Kaikilla ei vaan ole varaa toisen vanhemman kotona oloon.

Suomessa ajatelleen nykyään vaan "minä ja minun rahat", vaikka koko perhe voisi paremmin, kun ajateltaisiin kokonaisuutta. Huomaa noista ketjuista, joissa mies ostaa omilla rahoilla vaikkaa kalliin ulkomaanmatkan ja vaimo ottaa siihen pankista lainaa tai jotkut omat merkatut ruoat jääkaapissa suunnilleen! :D
Tää on totta. Kerran mun mies mulle kertoi että yks mies sille haukkui oma vaimoa että se kuulema söi sen juuston:(, mun mies haukkui siitä miestä, vaikkei se sille kuulu hän sanoi mutta turhaa valita jos ei halua kriitikkiä
 
Keittiönoita
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta käy apteekissa ja kerro tilanne eli sulla on pitkä lento edessä ja olet kuumeessa. Osaavat sieltä neuvoa sulle oikeat lääkkeet.
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26459415:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta käy apteekissa ja kerro tilanne eli sulla on pitkä lento edessä ja olet kuumeessa. Osaavat sieltä neuvoa sulle oikeat lääkkeet.
Mä soitin lääkärille kuka antoi mulle rokotteen, siis tutkijalle ja hänen mielestä se on rokotteesta, mikä on hyvää asia. Hänen mielestä mä voin ota vain joka 8s tunti 1 tablettia 500 tai 600mg, Tylenolia otan.... ehkä mulla jo pikkusen parempi olo, en tie tai nyt vaan lääke vaikuttaa.... mutta se tosissaan kielsi enemmän lääkeitä ota, siks kun pitää antaa kropalle itse nyt taistella ja vain jos kovat kivut niin ota mutta joka 8tunti:/
 
Keittiönoita
Mä soitin lääkärille kuka antoi mulle rokotteen, siis tutkijalle ja hänen mielestä se on rokotteesta, mikä on hyvää asia. Hänen mielestä mä voin ota vain joka 8s tunti 1 tablettia 500 tai 600mg, Tylenolia otan.... ehkä mulla jo pikkusen parempi olo, en tie tai nyt vaan lääke vaikuttaa.... mutta se tosissaan kielsi enemmän lääkeitä ota, siks kun pitää antaa kropalle itse nyt taistella ja vain jos kovat kivut niin ota mutta joka 8tunti:/
Oukei :) Toivottavasti vointisi kohenee ennen kotiinpaluuta. Matka on rasittava terveenäkin, kipeänä vieläkin rasittavampi.

Ootko sä löytänyt mulle yhtään kivaa Pedroa? :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26459463:
Oukei :) Toivottavasti vointisi kohenee ennen kotiinpaluuta. Matka on rasittava terveenäkin, kipeänä vieläkin rasittavampi.

Ootko sä löytänyt mulle yhtään kivaa Pedroa? :whistle:
On aika rasittava, mä sain ensimmäinen 4v sisällä kamala panikkikohtaus kun saapuin Mexicoon, he tilasivat mulle jopa lääkärin lentoasemalle, kun mä olin niin heikoissa hapeissa. Mä pyysin mä muistan monta kerta opamoxia tai jotain, mutta lääkäri ei antanut, sanoi kuulema riipuvaiseks tulen, mun on pakko vain mennä lepämään se käski ja sitten se on painanut mulle jotain akupunktio pisteitä ( jos näin siitä kustutaan) niin mun olosta tuli paljon parempi... Lentokoneessa oli kamala istua yhdessä paikassa 13,5 tuntia ja oli niin kuuma ja ahdistava että luulin että hulluksi tulen, kun mä vielä pelkään lentää jos on alhaalla meri. huh....


Pedroa en löytänyt:D haha, mutta ens kerralla sun on pakko tulla mukaan mun kanssa, niin voidaan valitsea maun mukaan Pedroja:LOL:
 
Keittiönoita
On aika rasittava, mä sain ensimmäinen 4v sisällä kamala panikkikohtaus kun saapuin Mexicoon, he tilasivat mulle jopa lääkärin lentoasemalle, kun mä olin niin heikoissa hapeissa. Mä pyysin mä muistan monta kerta opamoxia tai jotain, mutta lääkäri ei antanut, sanoi kuulema riipuvaiseks tulen, mun on pakko vain mennä lepämään se käski ja sitten se on painanut mulle jotain akupunktio pisteitä ( jos näin siitä kustutaan) niin mun olosta tuli paljon parempi... Lentokoneessa oli kamala istua yhdessä paikassa 13,5 tuntia ja oli niin kuuma ja ahdistava että luulin että hulluksi tulen, kun mä vielä pelkään lentää jos on alhaalla meri. huh....


Pedroa en löytänyt:D haha, mutta ens kerralla sun on pakko tulla mukaan mun kanssa, niin voidaan valitsea maun mukaan Pedroja:LOL:
Mä inhoan kans pitkiä lentoja. Pahinta on just se Atlantin ylitys. Ja paikoillaan istuminen. Erityisen inhottavaa on yölennot, koska muut nukkuvat ja itse ei pysty vaan pitää istua kuin tatti paikoillaan. Toivon aina käytäväpaikkaa, jotta voisi lennon aikana edes hieman liikkua.

Toi on hyvä idea, että mennään yhdessä. Mä valitsen mua eniten kiinnostavat Pedrot ja sä pidät niille ristikuulustelun, jotta selviää, voidaanko ne kelpuuttaa mun Pedrokseni :D
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26459543:
Toi on hyvä idea, että mennään yhdessä. Mä valitsen mua eniten kiinnostavat Pedrot ja sä pidät niille ristikuulustelun, jotta selviää, voidaanko ne kelpuuttaa mun Pedrokseni :D
...NE kelpuuttaa... Kuules nyt Keittis, kyllä yksi Pedro saa riittää. Mitä ihmettä sinä teet laumalla Pedroja.

Yksi ja sitäkin parempi Pedro on parempi vaihtoehto. =)
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26459543:
Mä inhoan kans pitkiä lentoja. Pahinta on just se Atlantin ylitys. Ja paikoillaan istuminen. Erityisen inhottavaa on yölennot, koska muut nukkuvat ja itse ei pysty vaan pitää istua kuin tatti paikoillaan. Toivon aina käytäväpaikkaa, jotta voisi lennon aikana edes hieman liikkua.

Toi on hyvä idea, että mennään yhdessä. Mä valitsen mua eniten kiinnostavat Pedrot ja sä pidät niille ristikuulustelun, jotta selviää, voidaanko ne kelpuuttaa mun Pedrokseni :D

Joo, mä muistan että kaikki kans nukkuivat lentokoneessa. mä olin vaan wtf:D.... miten joku voi nukkua noin ahdistavassa paikassa ja lentokoneella vielä. Kun itse en pystyy ja sitten välillä vielä lentokone tärisi jostain syystä, mä mietinyt monta kerta että ahaa putoamme varma haha:D, mutta en tie syytä miks se tärisä välillä, varma laskeutui välillä alas ja nousi ylös... luulen niin. Mun mies kans nukui, olen vähän kade nille jotka pystyy nukkua istumis asennossa ja lentokoneissa.....

Juu muuten, mennään sun kanssa:D. Mä menen luulen 4-6kk päästä, varma 6kk päästä on kaikist paras. Oletko sä muuten ollut Mexicossa, kun en muista enää:). Tiedän vaan että sun tytär asuu täällä. Miten muuten sun tytär ajaa autolla täällä, haha:D se on niin hullu paikka ajaa autolla, mä en varma ikinä oppi, kun täällä miljoonia autoja ja jokainen ajaa kuin halua ja ilman ajokortia vielä:LOL:, ihmee kun ei kolareita edes näy, mutta liikenne on niin hullua täällä:D
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26459581]...NE kelpuuttaa... Kuules nyt Keittis, kyllä yksi Pedro saa riittää. Mitä ihmettä sinä teet laumalla Pedroja.

Yksi ja sitäkin parempi Pedro on parempi vaihtoehto. =)[/QUOTE]


Miten enempi siitä parempi:D, täällä on kivoja Pedroja, kun ne kohtelee naisia hienosti muuten. Täällä meille kerrottiin he antavat lahjaksi naisille jopa autoja ja vaikka mitä kiva. Jopa jokaisessa autoliikessä aina joku auto voit nähdä missä on lahja rusetti, pinkki tai punainen:D... täällä miehet on tosissaan kivoja, ei ikinä tylsä heidän kanssa varmasti
 
Keittiönoita
Joo, mä muistan että kaikki kans nukkuivat lentokoneessa. mä olin vaan wtf:D.... miten joku voi nukkua noin ahdistavassa paikassa ja lentokoneella vielä. Kun itse en pystyy ja sitten välillä vielä lentokone tärisi jostain syystä, mä mietinyt monta kerta että ahaa putoamme varma haha:D, mutta en tie syytä miks se tärisä välillä, varma laskeutui välillä alas ja nousi ylös... luulen niin. Mun mies kans nukui, olen vähän kade nille jotka pystyy nukkua istumis asennossa ja lentokoneissa.....

Juu muuten, mennään sun kanssa:D. Mä menen luulen 4-6kk päästä, varma 6kk päästä on kaikist paras. Oletko sä muuten ollut Mexicossa, kun en muista enää:). Tiedän vaan että sun tytär asuu täällä. Miten muuten sun tytär ajaa autolla täällä, haha:D se on niin hullu paikka ajaa autolla, mä en varma ikinä oppi, kun täällä miljoonia autoja ja jokainen ajaa kuin halua ja ilman ajokortia vielä:LOL:, ihmee kun ei kolareita edes näy, mutta liikenne on niin hullua täällä:D
En ole vielä käynyt Meksikossa. Ja mun tytär asuu nyt toistaiseksi Suomessa, talo niillä on edelleen Meksikossa, jotta on paikka mihin palata. Mun tyttö ei aja autolla Meksikossa eikä Suomessakaan, kun sillä ei ole ajokorttia, vaan istuu muiden kyydissä. Mutta se on sen verran jo "meksikolaistunut", että jos olisi ajokortti, luultavasti osaisi ajaa sielläkin.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26459581]...NE kelpuuttaa... Kuules nyt Keittis, kyllä yksi Pedro saa riittää. Mitä ihmettä sinä teet laumalla Pedroja.

Yksi ja sitäkin parempi Pedro on parempi vaihtoehto. =)[/QUOTE]
No juu, parempi Pedro pivossa kuin kymmenen oksalla...vai miten se nyt oli? :D
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26459622:
En ole vielä käynyt Meksikossa. Ja mun tytär asuu nyt toistaiseksi Suomessa, talo niillä on edelleen Meksikossa, jotta on paikka mihin palata. Mun tyttö ei aja autolla Meksikossa eikä Suomessakaan, kun sillä ei ole ajokorttia, vaan istuu muiden kyydissä. Mutta se on sen verran jo "meksikolaistunut", että jos olisi ajokortti, luultavasti osaisi ajaa sielläkin.
Ok:), mä luulin jostain syystä että hän asuu Mexikossa....

Joo varma tarvi ,,meksikolaistua,, että pystyy ajamaan autolla:D, minä en ainakana pystyy ja joka kerta ihmettelen miten täällä ihmiset ajaa, kun tällä jos on vaikka yksuuntainen tie, niin autot silti voivat ajaa ihan miten halua, aina pakko varoa jokaista, me kun ajamme taksilla, nin tuntu että pakko laita 10 turvavyötä, koska taksikuskitkin ajaa miten haluavat. Me löysimme myös kuskia itselle, mutta sekin pahaa :LOL: koska hän ajaa kuin kilpikonna, mä en oo ikinä ollut sellaisessa kyydissä joka on noin hidas ja kyydissä palvelu kuin lentokoneessa, siellä on vettä ja juomat haha:D, mutta tosissaan pakko mennä klo 4 yöllä että ehti kaupakeskusessa esim olla joku aika, siltä tuntu ainakin, kun se on tosi hiidas:D
 
Just
Mä en ole ikinä ollut tyhjästä masentunut vaan masennus oli kun oli liian vaikeat ajat, sairaudet ja kuolemat perheessä
Harvapa sitä tyhjästä masentuu. Itselläni kuoli molemmat vanhemmat 2 vuoden sisällä, meni työpaikka ja tuli ero miehen kanssa ja uuden asunnon etsintä ja en hakenut mitään pillereitä mihinkään vaan pärjäsin omillani. Aikaa on tuosta vajaa 3 vuotta ja kaikki on elämässä nyt hyvin. Luulet jotenkin aina, että SINULLE tapahtunut ja tapahtuu ne ikävät asiat ei muille. Miksi kielsit ettet ole koskaan käyttänyt masennuslääkkeitä kun kuitenkin olet?
 

Yhteistyössä