Km:n jälkeen kuumeilevat Vol.3

Kiitokset Epskeps uudesta pinosta! Kiva kun on ollut tänään aktiivista porukkaa kirjoittelemassa, kovasti on tullut viestejä.

Julietta Eilen illalla todella oli Kaksplus-keskustelut sivulla kaksi "lapsen saaminen -osiota". Itsekin ihmettelin sitä, oli varmaan jotain häiriöitä sivustolla :eek:

aurinkoenergiaa mukava, että pikkuinen säde on pysynyt kyydissä mukana :heart: Harmi, että pahoinvointia on kovasti. Tiedän omasta kokemuksesta, miltä tuntuu, kun mikään ei pysy sisällä ja joutuu tiputukseen. Tsemppiä!

Myangel onnittelut tädistä :flower: Hyvä, että kroppa toimii. Voima :hug: !

Uudessa plussapinossa on hyvin "tilaa", joten eiköhän nyt kaikki kiivetä siihen pinoon! Hurjasti plussausonnea kaikille :heart: !
 
Heippa,muistatteko minut? :wave:

tulin vaan kertomaan että kävin np ultrassa ja kaikki oli pienillä hyvin,turvotukset oli normaalit ja kumpikin huiski ja viuhtoi menemään.

Kummallakin on oma istukka ja omat vesipussit joten tämä on niin sanottu turvallinen kaksosraskaus...lääkärissä ja ultrassa joudun käymään usein etenkin loppu raskaudessa koska vauvojen vointia seurataan mahdollisen myrkytyksen varalta,jota toivon ettei se tällä kertaa iske.

Paljon plussa puhureita sekä toivoa ja iloa teille kaikille toivon koko sydämestäni.

Äitee ja tuplat 12+1
 
Heippa kaikille!
Täällä ilmoittautuu kuumeilemaan valitettavasti juuri alkuraskauden spontaanin km:n kokenut yhden poikapalleron äiti :) Lisäksi mulla olisi kauheasti kysyttävää kun en tajunnut eilen lääkärissä mitään kysyä, olisi ihanaa jos joku jaksaisi vastata. :|

Voisin kertoa vähän taustaa, eli plussasin ensimmäisestä yrityskierrosta joulukuussa, mutta tosiaan raskaus päättyi varhaiseen keskenmenoon (rv 7+ kuukautisista laskettuna, omien laskujen mukaan vähemmän). Toissailtana alkoi vuoto, ja eilen ultrassa (jonka piti olla tavallinen alkuraskauden ultra) todettiin, että kohtu oli tyhjentynyt vuodon mukana. Olo oli ja on vieläkin epätodellinen ja haikea, kun muutaman viikon ajan ehdimme jo iloita positiivisesta tuloksesta. Mutta uutta yritystä kohti... :)

Kysymyksiä tosiaan olisi muutama spontaanin keskenmenon kokeneille :ashamed:
Lasketaanko uusi kuukautiskierto alkaneeksi ensimmäisestä km-vuotopäivästä?
Miten kauan tätä vuotoa voi kestää?
Pitääkö vielä käydä jossain jälkitarkastuksessa? Ehkä ei, kun lääkärikään ei siitä mitään maininnut?
Ja tietysti se miksi täällä ollaan, eli saako heti yrittää uutta raskautta? :)

Kovasti plussaonnea kaikille :heart:
 
Ihanaa kuulla Aurinkoenergiaan ja Äiteen kuulumisia! Hienoa että molemmilla kaikki hyvin! :heart:

Nti Kesäheinälle tervetuloa joukkoon. Pahoittelut kokemastasi :hug:
Itse en osaa pahemmin kysymyksiisi vastata mutta taitaa olla aika tapaus/lääkäri kohtainen tuo että millon saa rueta taas yrittämään.

Kauniita unia!
 
Kiitos, kiitos, kiitos kaikille teille ihanille kanssakulkijoille!!! :heart: :heart: Täältä saa niin ihanasti lohtua ja tuntuu että nämä nettiystävät tosissaan välittää niin... Kiitos teille siitä! =)

Minä en ole edes neuvolaan soittanut että olen raskaana! Enkä oo käynyt missään lääkärissä. Kyllä mä aattelin että käyn jälkitarkastuksessa, että nähdään onko kohtu tyhjentynyt kunnolla. Millonkahan sitä kannattas käyä tarkistelemassa? Raskaus kun oli niin alussa ja tuntuu että vuotokin on jo loppumassa. Jonkin verran runsaampaa vuotoa on kuin tavalliset menkat.

Tämä uus pino on hyvä idea. Vanhassa oli jo juttua tosi paljon.

Olipa tosiaan ihanaa kuulla Aurinkoenergian ja Äiteen kuulumisia. Ihanaa, että kaikki on hyvin teillä ja pienokaisillanne!! Mulla on menny ohi että Äitee saa kaksoset, hurjasti onnea teille!!! Ja että muistetaanko, tottakai me muistetaan sut vielä!! =) :heart:

Pahoittelut ja lämmin lohtuhalaus Nti Kesäheinälle. On tosiaan aika tapauskohtaisia nuo jutut mitä kyselit. Meillä ollaan aina yritetty heti uutta, mutta hitaasti ainaki meikäläisen kroppa km:sta on toipunut, eli ei ole tärpännyt kovin helposti. Jälkitarkastustakin jossain suositellaan ja joskus taas ei puhuta mitään. Itse ajattelin tosiaan oman mielenrauhani takia varata lääkärille ajan. Vuodon kestokin vaihtelee tosi paljon. Viikko-pari on varmaan aika yleinen vuotoaika. Riippuu paljon siitä kuin pitkällä raskaus oli.
 
emunen
Nti kesäheinä: en ole asiantuntija, mutta kun itsellä juuri oli myös varhainen ja spontaani km (rv 6+0), niin voin välittää ainakin itse saadut neuvot:
Jos ultrassa on katsottu, että kohtu on tyhjentynyt, ei varmaankaan tarvi käydä jälkitarkastuksessa, jos siitä ei ollut puhetta. Minä tein viikon päästä vuotojen loppumisen jälkeen vaan r-testin, ja kun se oli nega, niin se kuulemma riitti. Meidän neuvolasta antoivat ohjeen odottaa yhdet menkat väliin, että kierto ja hormonitoiminta tasaantuisivat, mutta jotkut ovat saaneet kyllä luvan yrittää hetikin uudestaan. Ihan ilmeisesti lääkäristä kiinni.

Itse odotin, ajattelin pelata varman päälle, kun on niin tärkeä asia, eipähän tarvitse sitä sitten hermoilla, onko kohdun limakalvo varmasti kunnossa sen puolesta. Kun tulee itsellä muutenkin hermoiltua... ;)
 
Nti kesäheinä olen pahoillani keskenmenosi johdosta :( :hug: Lämpimästi olet tervetullut tänne kanssasisarten hellään huomaan :heart: Ja täällä saa kysellä ihan rauhassa kaikkea, me yritetään vastailla. Sydäntään saa myös purkaa jos siltä tuntuu. :hug:

Itselläni oli spontaani km lokakuussa. Meni kyllä heti kohta plussauksen jälkeen kesken :'( Soitin gynepolille ja siellä sitten kävin kahteen otteeseen ultrassa (heti km:n jälkeen ja siitä vielä viikon päästä ), jossa sitten katsottiin onko kohdussa mitään. Pienen pieni mahdollisuus kaiketi oli että sinne olisi ihmisenalku voinut jäädä, mutta ei siellä ketään eikä mitään ollut. Mitään jälkitarkastuksia ei ollut kun kohtu oli itsestään tyhjentynyt. Mun mielestä on hyvä odottaa ne yhdet menkat. Ehtii vähän noi hormonit tasaantumaan sekä oma keho, päästä puhumattakaan. Ja ei siitä jälkitarkastuksestaka mitään haittaa ainakaan ole. Ihme ettei lääkäri sulle mitään ohjeita antanut. Teet niinkuin parhaaksi näet :) Voimia ja jaksamista :hug:
 



Haaveissa esikoinen

JJ-t.........................KM 12/07
Vaimo85.................KM 11/07
Aili...........................KM 11/07
Kurreliini...................KM 11/07
ToukoMuru..............KM 11/07
Valssu.....................KM 09/07
NinaTT.....................KM 09/07
Betania...................KM 06/07
Angelina..................KM 07/07
Pullenah85..............KM 03/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Miikkis 25v ..............KM 12/06,TM03/07,KU05/07....KP 5/-
Tinkatar...................RK 10/07...............................KP 7/28
Kaa 29v...................KM 11/07.............................KP 11/35
Emppu78.................KM 06/07.............................KP 11/-
Juuliai......................KM 11/07.............................KP 15/28-30
Siilura......................KM 10/07.............................KP 15/31
Tuizu 31v Nurmijärvi..KM 08/07..........................KP 18/-
Julietta......................KM 09/07............................KP 22/28
Diodium...................KM 11/07..............................KP 22/30

Haaveissa toinen

Nti Kesäheinä.........KM 01/08
Fey.........................KM
Helmitaustailija.......KM 10/07
Kotirokki.................KM 10/07
Typy83....................KM
Smigul.....................KM 09/07
Myymä....................KM 09/07
EevaRouva.............KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
Tapsu85..................KM 09/07,12/07...................KP -/-
Danjuska................KM 08/07..............................KP 2/32
MyAngels.................Enkelipoika 06/07,KM 12/07..KP 2/28
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.........KP 3/26-28
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 15/26-29
Dasale....................KM -/07, -/07........................KP 45/23-28

Haaveissa kolmas

Mymmyry..................KM 12/07
Emunen....................KM 11/07
Kutmula....................KM 11/07
Elriina.......................KM 10/07
Singa........................KM 10/07
MissMaisa.................KM 09/07..............................KP -/-
Tuulenpuuska...........KM 02/06,08/07, 01/08......KP 5/30-32
Pamu k.....................KM 12/07..............................KP 23/-


Haaveissa neljäs

Zelda.........................KM
Surusydän...........enkelipoika 11/07
Berry76.....................KM/KU 10/07.......................KP 9/-
Masukki08.................KM 11/07............................KP 12/32-42

Haaveissa viides

Tilly...........................KM --/07, 10/07.................KP 9/-

Haamuilijat


Orchid
 
Kiitos paljon teille sympatiasta :heart: ja vastauksista :heart:
Täytyy soitella vielä varmaan sille lääkärille ja varmistella askarruttavia asioita häneltä. Otettiin varmuuden vuoksi vielä verikokeet ja hcg-taso, jotta varmistutaan ettei ole kyse kohdunulkoisesta raskaudesta. Lääkäri piti sitä vain varotoimenpiteenä, hänen mielestään kohdunulkoisesta ei ollut erityisemmin viitteitä. Eikä mulla ole vatsakaan ollut yhtään kipeä sitten sen toissapäiväisen ultran.
 
Kuten huomaatte, on nimimerkkini muuttunut monikkoon :ashamed:
Tähän syynä on uneni, jossa mulle "näytettiin" menetetyt lapseni.



Mulle sanottiin, että "Tässä he ovat" ja näin kahden lapsen leikkivän lattialla. Toinen oli vähän isompi, hän oli poika. Ja toinen oli pikkuisempi, hän oli tyttö. Poika katsoi huolehtivaisen näköisenä tyttöä. Molemmat olivat onnellisen oloisia. Kohta poika nousi seisomaan, ja auttoi tytönkin ylös. Niinpä he lähtivät hymyillen käsi kädessä kävelemään poispäin
Kun tämän unen näin, tuli tarve muuttaa nimimerkkini



Nti Kesäheinä Mulla meni tämä toinen raskaus kesken rv 6. Kun pääsin ultraan, oli kohtu jo tyhjä. Ite laskin kierron siitä ekasta vuotopäivästä. Ja mulle sanoi toinen kätilö että kahdet menkat pitää odottaa, ja toinen sanoi että yhdet. Jälkitarkastusta en tarvitse kuulemma. Ja vuoto kesti mulla vain 5vrk, eli ne olivat kuin menkat. Kun vuoto lakkasi, niin lakkasi kivutkin. Ja oviksen tunsin ajallaan. Nyt kun mulla kierto pysyi näköjään samana kuin ennen keskenmenoa, ja muutenkin kroppa tuntuu olevan ok, niin ajateltiin että kun näistä menkoista selvitään, niin vauva saa taas tulla kun on tullakseen.... Jos me ikinä mitään muuta saadaan kuin vain enkelivauvoja :ashamed:

Kiitos haleista ja jaksuista teille kaikille!! Ja ihanaa että ette ole mua unohtanut


Äiteellä ihania ultrauutisia! Kaikkea hyvää pienten matkaan!

Kaikille iso voimahali!!


:MyAngels
 
Plussapuhuria minäkin tulin teille puhaltamaan uuden plussalistan kunniaksi :whistle:

Sydämelliset kiitokset teille kaikille tuestanne edellisvuonna :heart: tulkaahan pian odotuspuolelle, teitä siellä kaivataan!

Täällä viikot vierii ja parhaillaan on menossa se maaginen rv12. Ensi viikolla np-ultra ja pääsee kultusen hyörinää taas katsomaan, isikin pääsee ensi kertaa näkemään sinttinsä =)

Gatsu ja Elvi
 
Heippa pitkästä aikaa!

Ja oikein onnellista tätä vuotta kaikille! Toivotaan, että se on kaikille edes hitusen parempi kuin edellinen.. :hug:

Plussanneille paljon onnea matkaan!

Ja uusille pahoittelut tänne joutumisesta, mutta hyvän porukan olette löytäneet.

Tädin riivaamille halit ja voimia!

Ja kaikille vielä yhteishalit kaikesta kokemastanne, kyllä täällä onkin tapahtunut.

Mä oon pitänyt joululomatauon, jonka ajattelin päättyvän tähän. Nyt nimittäin alkaa sen verran ahdistaa jo.. Kiertopäivä tänään 23, ja tuntuu, ettei päässä pyöri mikään muu, kuin se, että tuleeko menkat vai plussa. Tällä hetkellä olen satavarma että menkat, mutta en kyllä edellisissä raskauksissa tähän aikaan kierrosta edes miettinyt mitään, joten oireista ei voi sanoa.. Ens viikon lopulla sitten alkaa niistä päättely. Tuskaa.. Kun tuntuu vaan, että MÄ HALUUN SEN VAUVAN NYT HETI! Ja tuohan on paras lähtökohta raskautumiselle... nimimerkillä Danjuskan kanssa samoilla linjoilla, molemmat raskaudet tärppäs sillon, kun ei miettinyt asiaa..

Mä luulin tunnistavani oviksen, ja sit pupuiltiinkin ihan väsymykseen asti, mutta nyt mulle on tullu sellanen outo olo, et ovis oliski vasta nyt.. Toivottavasti ei.. Kun kuitenkin tuo kierto ollu jonku 32. Ovistestejä mietin myös, mutta tuntuu, et sit sekoisin kyttäilystä vielä enemmän.. Eiks se nyt mene niin, että joku 14-16 päivää oviksesta alkais menkat? Vai ymmärsinkö ihan mettään ku jostain luin? Mä oon ihan ulalla näistä, aikasempia vauvoja on yritetty "hiukan" rennommin.. :/

No joo, nyt lopetan tän mun uikutusomanapaviestin, ja annan tilaa muille..
 
MyAngels, voi sinua :hug: Ihan mielettömiä noi sun näyt, huh sentään. Ihan tulee kyyneleet silmiin :'( Kyllä te varmasti saatte muitakin kuin enkelivauvoja, sun täytyy jaksaa siihen uskoa :heart:

Helmis niin se kait noin suurinpiirtein normaalisti on että oviksesta 14-16pv niin tulee menkat jos ei ole tärppiä tullut. Meidän esikoinenkin sai alkunsa kun ei ihmeemmin ees ollut vauvakuumetta päällä.. oltiin vaan annettu vauvalle lupa tulla. Ja nyt kun se vauvakuume on, niin ei tule vauvaa ei niin millään :( Mutta minkäs sitä ihminen itelleen mahtaa. Kun se vauvakuume vaivaa :ashamed: Yritän itse ainakin nyt ottaa rennommin ja koetan olla liikoja ajattelematta ja kyttäilemättä oireita sun muita, mut helpommin sanottu kuin tehty. Mielessä kuitenkin on että pitäiskö ne tikut kuitenkin hommata tai ainakin käyttää noi mitä jemmassa on (4 kpl) ja katsoo onko ovis aiemmin kuin luulen... :snotty: Ehkä parempi unohtaa mokomat tikut ja heilutella peittoja fiiliksien mukaan, josko se auttaisi.. :saint: Toivossa on hyvää elää :saint:

Gatsu ihania kuulumisia :heart: Kertoile sitten ultrakuulumiset myös, miten kovin pikku-Elvi siellä viuhtoi menemään =) Ja kiitos plussapuhureista :flower:

ON ei niin mitään uutta. Vuoto onneksi jo rauhoittumaan päin :) Toivon mukaan ei montaa päivää tuu tuhrua sitten.. se on niin turhauttavaa :/ Viikonlopun jatkoja kaikille :wave:
 



Haaveissa esikoinen

JJ-t.........................KM 12/07
Vaimo85.................KM 11/07
Aili...........................KM 11/07
Kurreliini...................KM 11/07
ToukoMuru..............KM 11/07
Valssu.....................KM 09/07
NinaTT.....................KM 09/07
Betania...................KM 06/07
Angelina..................KM 07/07
Pullenah85..............KM 03/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Miikkis 25v ..............KM 12/06,TM03/07,KU05/07....KP 6/-
Tinkatar...................RK 10/07...............................KP 8/28
Kaa 29v...................KM 11/07.............................KP 12/35
Emppu78.................KM 06/07.............................KP 12/-
Juuliai......................KM 11/07.............................KP 16/28-30
Siilura......................KM 10/07.............................KP 16/31
Tuizu 31v Nurmijärvi..KM 08/07..........................KP 19/-
Julietta......................KM 09/07............................KP 23/28
Diodium...................KM 11/07..............................KP 23/30

Haaveissa toinen

Nti Kesäheinä.........KM 01/08
Fey.........................KM
Helmitaustailija.......KM 10/07
Kotirokki.................KM 10/07
Typy83....................KM
Smigul.....................KM 09/07
Myymä....................KM 09/07
EevaRouva.............KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
Tapsu85..................KM 09/07,12/07...................KP -/-
Danjuska................KM 08/07..............................KP 3/32
MyAngels.................Enkelipoika 06/07,KM 12/07..KP 3/28
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.........KP 4/26-28
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 16/26-29
Dasale....................KM -/07, -/07........................KP 46/23-28

Haaveissa kolmas

Mymmyry..................KM 12/07
Emunen....................KM 11/07
Kutmula....................KM 11/07
Elriina.......................KM 10/07
Singa........................KM 10/07
MissMaisa.................KM 09/07..............................KP -/-
Tuulenpuuska...........KM 02/06,08/07, 01/08......KP 6/30-32
Pamu k.....................KM 12/07..............................KP 24/-


Haaveissa neljäs

Zelda.........................KM
Surusydän...........enkelipoika 11/07
Berry76.....................KM/KU 10/07.......................KP 10/-
Masukki08.................KM 11/07............................KP 13/32-42

Haaveissa viides

Tilly...........................KM --/07, 10/07.................KP 10/-

Haamuilijat


Orchid
 
Mikäs on muuten Orchidin tilanne..? Onko viiva vahvistunut..? Toivottavasti :saint: :heart:

Tajusin listaa päivittäessäni, että mennäänkin sitten Danjuskan ja MyAngelsin kanssa samoissa päivissä, saadaan sitten yhdessä jänskäillä :heart:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa..

Oon tyytynyt vain harvakseltaan käymään täällä, ihan syystä; ettei mene yli tämä kuumeilu ja tuki koko elämää.. kokemusta siitä on, ja onkeen on (kai) otettu! Tukkimisella tarkoitan pakkomielteistä jokapäiväistä kirjoittelua ja sen lisäksi 24/7 asian päässä pyörimistä.



Suuret onnittelut jo jonkin aikaa sitten plussanneille! Hienoa ja mukavaa odotusaikaa! Toivottavasti huonovointisuus hellittää niillä keillä sitä ollut.
Lämmin osanotto kaikille keskareille (anteeksi röyhkeä lyhenne, mutta ajattelin mustan huumorin joihinkin purevan) tiedän, että se on kamalaa oli kyseessä sitten kuinka aikainen keskenmeno tahansa. Itsellä ainakin tuntuu, ettei siitä oikein yli pääse ennenkuin uusi raskaus alkaa.. sillä välin itse koin hyväksi saada elämään muuta, uutta puuhaa ja ajateltavaa. Ne tosiaan toimivat, ja usein oli/on tunne, että on onnellinen! Ja eihän se koskaan unohdu....... eikä tarvikaan. :hug:

Minulle kuuluu sellaista, että puoli vuotta tässä on nyt mennyt toipuessa fyysisesti (ja aivan satavarmasti henkisestikin) keskeytyneestä keskenmenosta 4. kuulla, joka tapahtui siis viime kesänä. Harvinaista tässä on, että syy löydettiin keskenmenoon: istukkanäytteenotto. Olen lueskellut palstoja täällä ja nähnyt, että muutamalla muullakin tuo kauhea kokemus on takana. (o,5%) keskenmenoriski tuossa näytteenotossa, voi sanoa, että vitt.mainen tuuri!!
Sinne mentiin myös vähän turhan hätiköiden, niskaturvotusta ei ollut, mutta yksi (kokematon) kätilö sai jonkin mitan jonka perusteella sitten mentiin ja turhaksi osottautui, terveet kromosomit olisivat tytöllä olleet. Samantien kun vatsan läpi neula tungettiin, alkoi kivut, jotka tosin meni levolla ohi. Parin päivän päästä neuvolassa ei kuuluneet sydänäänet ja ultrassa näkyi kuollut sikiö. Kasvun oli lopettanut samana päivänä kuin tuo näyte otettiin.
että näinkin voi käydä.. sori, tämä vuodatus, osa on varmasti lukenut nämä jutut moneen kertaan, koska kirjoitin ne tuoreeltaan silloin enemmän varmasti kuin rasitteeksi. Itsekin rasitun muistellessani tapahtumaketjua..mutta nyt siihen on saanut etäisyyttä ja se on oikein hyvä.
Kierto ei vaan ole palautunut ihan normaaliksi, on turhan pitkä.. sitä tässä ootellaan, että varsinaisesti "yrittämään pääsisi", ovulaatiota ei kuulemma välttämättä aina tapahdu jos kierto on yli 38, näin lääkäri sanoi.
Joo.. nyt lakanan vaihtoon ja paljon puhureita tänne! Heittäkääs tännekin tuuriplussa! :saint:
 
Kaa
katherine olen pahoillani menetyksestänne. Ensimmäistä kertaa kuulin tapahtuneesta (teidän kohdalla siis). Toivottavasti kierto palautuu mahdollisimman nopeasti ja pääsette "normaaliin" rytmiin.

Itse olen hyvin maltillinen tuon vauvakuumeilun kanssa. En tiedä onko se hyvä vai huono asia, mutta en oikeastaan kuumeile lainkaan, vaan otan asiat niin kuin ne eteen tulevat. Ehkäisyä ei käytetä, ja petissä käydään silloin kun siltä aina tuntuu. Ei siis katsella kierron vaihetta petipuuhien suunnitelemiseksi. Kierrossa kyllä yritän pysyä mukana muuten.

Nyt vaan olen varmaan keksinyt jonkun sijaistoiminoon sille (ennen km:a olleelle) kuumeilulle, olen taas alkanut neulomaan. Tällä hetkellä on työn alla kietaisuvillaneule minulle, vauvan neulepuku osien liittämistä vaille (lahjaksi menossa), muutamat vauvasukat ja juuri aloitin toisen vauvan välipuvun tekemisen. Sen taidan jättää itselle varastoon. Kyllä meille joskus se vauva tulee. :heart:
 
mulla on tällä hetkellä kamala kuumeilu päällä, mutta asiallehan en voi mitään ennen kun ne ekat menkat tulee..pitäis vaan malttaa ja ajatella muita asioita, eikä vaan pyöriä täälä :headwall:

Meillähän kävi tärppi heti tokasta kierrosta pillerien lopettamisen jälkeen..se meni oikeestaan niin että ekan kierron kuumeilin ja tokassa sit helpotin ja hetkeksi jopa unohdin asian ja kappas:tärppäsi ihan ilman vippaskonsteja tai oviksen laskeskeluja. :D

pitäis mennä jatkossakin niin mutta kun koukussa tänne sivuille on niin tää ei ainakaan helpota tätä kuumeilua :headwall: :LOL:
 
katherine oon tosi pahoillani siitä mitä oote joutunut kokemaan!!! Itelle km rv 10+5 sä olit niin paljon pidemmällä.. :'( Itsellä tuntuu edelleen niin pahalta, niin voin kuvitella sun surun ja tuskan :hug: muuta en voi sanoa kun voimia jatkossa, positiivisin mielin tulevaisuuteen, vaikka tätä ei koskaan unohda!
 
Katherine: Pahoittelut tapahtuneesta! :hug:
Mullakin on mennyt kierto sekasin km:n jälkeen. Ensimmäisiä menkkoja oottelin kp 70 ja nyt se on tasaantunut sinne kp40 paikkeille. Olinkin juuri tällä viikolla aikeissa soittaa gyneaikaa, mutta torstaina sitten pomppas ovis. Nyt sitten ootellaan parasta ja pelätään pahinta. ;)
Mutta mutta, kaipa se pitäis sinne lääkärille kuitenkin mennä jos raskautumista ei tapahdu kun tosiaan toi 40 on aika pitkä kierto.
 
Ajattelin minäkin hypätä tänne mukaan, vaikka ensin ajattelin etten enää jaksa kirjoitella. Meillä kotona kohta 8 kk poika, ja toinen tärppäsi kolmannesta yrityskierrosta, mutta meni kesken 3.1. viikolla 8+2. Nyt odotellaan että vuoto loppuisi ja pääsisimme yrittämään uudestaan. Minulle sanottiin, että viikko keskenmenosta verikokeeseen, jossa katsotaan, että hcg laskee asianmukaisesti, ja kolme viikkoa keskenmenosta jälkitarkastus, jonka jälkeen lupa yrittää uudestaan. Lääkäri tosin sanoi, ettei ole maailmanloppu, vaikka sattuisi tulemaan samantien uudestaan raskaaksi. Nyt tietysti pelkään, että se vie aikaa...

Mutta sitten - syy miksi päätin kirjoittaa tänne - näin tutun nimen: NTI KESÄHEINÄ!!! Olimme varmaan aikoinaan samalla palstalla kuumeilemassa, muistan nimimerkkisi hyvin, ja minullakin oli tämä Ansku käytössä. Täällä sitten törmätään uudestaan :hug:
 
Pahoittelut Katherinelle :hug: Mullekin tarinasi oli ihan uusi. Tosi harmillista että tuollaisen takia menee kesken. Ihan kamalaa. :'(

Mä hoksasin eilen kun lueskelin näitä palstoja, että mullehan ois pitäny antaa se rokote, kun mulla on rh- veri. Onko täällä ketään kuka tietäis tästä asiasta? Onkohan se nyt ihan katastrofi kun en lähteny mihinkään lääkäriin kun niin varhain meni kesken, 6. viikko ois tullu just täyteen. Jostain luin että jos rokotetta ei ole annettu, se voi aiheuttaa ongelmia seuraavissa raskauksissa. Pitäneeköhän paikkaansa? Voi voi, kun tuntuu että muutenki näitä ongelmia on ollu ihan liikaa. :'( Täytyy heti huomenna soitella neuvolaan ja kysellä vähän.

Pahoittelut myös Anskulle keskenmenosta, ja tervetuloa mukaan kuumeilemaan.
 
Tuulenpuuska Piti tulla sulle kommentoimaan tosta rokotteesta et miulla oli keskeytyny km rv 7 ja sain sen rokotteen ja miulle kätilö sanoi jotta se on tarpeellinen ajatellen seuraavia raskauksia koska elimistö voi muuten tuottaa haitallisia vasta aineita jotka vaikeuttaa raskauden alkamista ja jatkumista...joten soittelehan neuvolaan ja kysele et oisko vielä mahdollista saada se rokote,siinä on kyllä se tietty aika jonka sisällä pitää pistää...olikohan se 3vrk en ole ihan varma.Ja saat selvyyden et onko ne samaa mieltä kuin mitä tuo kätilö miulle sano.
 
tuulenpuuska Mulla on kans rh-. En ekassa keskenmenossa saanut sitä rokotetta. Toisessa keskenmenossa kysyin siitä, niin sanoivat, että ehdottomasti olisi pitänyt saada silloin ekassa keskenmenossa se rokote. Ilmeisesti, jos keskeytynyt sikiö olisi ollut rh+ niin voisi aiheuttaa vakavia ongelmia seuraavassa raskaudessa. Itse en muuten asiasta tiedä. Onneksi tajusin ottaa puheeksi niin osasivat sen antaa.
 

Yhteistyössä