Kohdunulkoinen raskaus: jälkipuintia

Mää oottelin kyllä sen suositellun 3 kk. Ois kauheeta pelätä sitten, että vaavi olis sen piikin takia jotenkin viallinen :eek:
No, ei mulla kyllä lähteny menkatkaan kunnolla vauhtiin kuin vasta 3 kk piikistä. Siihen asti oli todella niukat, joten ei kai kohtu vielä kunnolla toipunu. Lääkäri sanoi mulle silloin, että älä ala sitte heti yrittään kun on nähnyt liikaa niitä tapauksia, ettei kohtu ole ehtiny toipua ja sitten on tullu ongelmia. Kumma, että jotkut sanoo, että siitä heti vaan ja toiset sanoo näin.
 
:kieh:

Tämä ei ole totta - minussa on vieläkin raskaushormonia! Laskin juuri että tämä hässäkkä alkoi 25 viikkoa sitten, ja edelleen hcg-arvo yli sen "sallitun" 10. Viime perjantaina kävin verikokeessa, tänään soittivat että hcg-arvo on 20,5.

Pentele.
 
Mulla alkoi ekat menkat koko hässäkän jälkeen: 6viikon päästä kaavinnasta ja piikistä. Seuraavien kuukautisten pitäisi tulla sitten kesäkuun alussa ja 12viikkoa metopiikistä tulee vasta 17päivä kesäkuuta, joten vieläköhän seuraavakin kierto on jätettävä yrittämättä?
 
moi kaikki! ja varsinkin A-erika, uskomatonta sun hcg:n lasku. mä sain ajan naistenklinikalle 13.10!! tutkivat sitten kohdun, että voiko sillä vielä lasta saada. en jaksaisi millään odottaa... ja tiedän jo nyt että kun kerran ollut sektioarpiraskaus, niin toistuu helposti. ja kyllä en samaa uudelleen halua kokea! haemme adiptioneuvontaan. joko A-erika te olette edistyneet siinä asiassa? meidän isäntäkin jo myöntyy adoptioon, alkaa ymmärtää mun pelkoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipo71:
mä sain ajan naistenklinikalle 13.10!! tutkivat sitten kohdun, että voiko sillä vielä lasta saada. en jaksaisi millään odottaa... ja tiedän jo nyt että kun kerran ollut sektioarpiraskaus, niin toistuu helposti. ja kyllä en samaa uudelleen halua kokea! haemme adiptioneuvontaan. joko A-erika te olette edistyneet siinä asiassa? meidän isäntäkin jo myöntyy adoptioon, alkaa ymmärtää mun pelkoa...
Terve kipo! Minullakin aika naistenklinikalle - helmikuussa 2010... |O

Me itse asiassa kävimme jo "vaivihkaa" koko tuon neuvonnan! Koko talvi ja kevät pyöritty keskustelemassa. Seuraava tapaaminen elokuussa!

Kiva kuulla että miehesi on taipuisa - itse asiassa on tuntunut todella hyvältä tehdä "jotain muuta" nämä viimeiset kuukaudet.

 
Heissan,mulle lääkäri sanoi viimeisessä puhelussa että kyllä voi heti ensimmäisten kk jälkeen yrittää. Me ei olla yritetty ja silti eilen tuli plussaa.. saa nähdä tuleeko vaavia vai jääkö se väärään paikkaan kasvamaan..pieni pelko. sain siis 3 vko sitten 0 paperit.
 
Onnea matkaan sarah-! Toivotaan, että pikkuinen on nyt oikeessa paikassa :heart:
Minä odottelen tässä seuraavia menkkoja. Jospa ne olis jo sellaset normaalin runsaat. Kaavinta oli joulukuun alussa ja metopiikki tammikuun alussa. A-Erikalle tsemppiä, loppu jo häämöttää =) .
 
Mulla oli kohdunulkoinen lokakuussa, joka hoidettiin metotreksaatilla kun hcg ei meinannut millään laskea. Kaikki oli kuitenkin kunnossa joulun tienoilla ja pidimme sen lääkärin suositteleman varoajan 3 kuukautta. Tänä aamuna plussasin haalean viivan (kp 30/30-35), mutta siltikään ei oikein tiedä uskaltaako tuohon luottaa kun olo on aivan kuin menkat olisi alkamassa. Ja tuo edellinen kohdunulkoinen kummittelee mielessä paljon-entä jos mitään ei taas olekaan?? :(
 
Huolitteko mukaan?

Kävin tänään sairaalassa ultrassa, kun neuvolalääkärin sijainen ei aiemmin osannut sanoa mitään. Kohtu on tyhjä ja oikeanpuoleisessa torvessa näkyy joku pieni "joku". Lääkäri epäili sen olevan kohdunulkopuolinen. Tänään otettiin hcg ja torstaina otetaan uudestaan. Perjantaina lekuri sitten soittaa, miten jatkossa edetään.

Viikoista ei ole mitään käsitystä, kun menkkoja ei edellisen vauvan jälkeen ole ehtinyt olemaan. Vuoto alkoi 6.5. ja silloin testi oli vielä nega, hcg nousi vasta sen jälkeen.

Kiva lukea täältä, että elämä jatkuu ku:sta huolimatta.
Tsemppiä kaikille jatkoon ja onnea uudestaan plussanneille :hug: :flower:
 
Kävin jo neljännellä eri lääkärillä ja sekin oli kovasti sitä mieltä et se on 3kk ehkäisyllä metopiikin jälkeen , eikä yhtään sen vähempää :headwall: Vaikka yritin vain parilla viikolla luistaa, mut ei kuulema saa :headwall:
En tottele B)
 
:p No onpas tiukkaa Siruliinu. Luulis, ettei se nyt parista viikosta voi olla kii.

Pääsetkö Pimpula varhaisraskauden ultraan? Ymmärrän täysin paniikkisi. Pyydä päästä edes hcg-mittauksiin. Niistä lukemista voi saada edes jotain tietoa, esim. että jos on vaikka tuulimuna. Toivotaan kuitenkin, että kaikki on ok. Luultavasti, suurella todennäköisyydellä, onkin :heart:

Tsemppiä ruttikselle :hug:

Mun menkkojen piti alkaa tänään. Ei kuitenkaan raskaana-olo :| Testin teen aamulla, jos ei siihen mennessä ala. Jos tulee negaa, niin oon pettynyt:( ja jos plussaa, niin totaalisessa paniikissa oireiden vähyyden vuoksi :eek:
 
A-erika, tänää täytetty paperit adiptiojonoon pääsyä varten.
milloin sulla taas mitataan hcg.?
happihyppy, onnea teille "yritykseen"!
mä juttelin naistenklinikan "sektioarpiraskaus-spesialisti lääkärin" kanssa
ja hän ottaa mut vastaan jo elokuussa!!
mutta puhelimessa sanoi että niin se vaan on että kun kerran
istukka/ sikiö ollut kiinni arvessa,
niin se ei välttämättä tule kestämään raskautta,
vaikka se kiinnittyisi normaaliin paikkaan.
mutta sitten elokuussa ollaan viisaampia,
kun lääkäri on tutkinut kohtuni..

ja tervetuloa kaikki uudet kamut keskustelemaan tänne kanssamme!
ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti!!
 
Negaahan sieltä tuli :ashamed:

Mulle toi oli ihan uutta tietoa kipo, että jos on ollut kiinni sektioarvessa, niin kohtu ei enää kestäis uutta raskautta. Mulla on kans sektioarpi vaikkei se synnytyksessä olekaan tullut, vaan myoomaleikkauksessa. Lisäksi niitä myoomia on hyöylätty tähystyksellä ja sitten on ollu nää 2 kaavintaa :( Kehäraakki koko kohtu. Oisin vaan halunnut siinä vielä yhden vauvan kasvattaa ennenkuin poistavat koko kohdun; se kun on väistämättä edessä :| Mun tuurilla (jos onnistun vielä tuleen raskaaksi) seuraava kiinnittyy takuulla siihen arpeen.

Pikaista etenemistä adoptiojonoon! :heart:
 
Nonni, nyt on maha leikattu :kieh:

Toissailtana alkoi pieni vatsasärky. Aamulla yritin soittaa Naistentautien polille, mutteivät vastanneet, joten menin sitten vaan omaan tk:hon verikokeisiin. Soitin sitten kuitenkin vielä uudestaan sinne polille, että tartteeko mennä, ja sovittiin, että käyn näytillä..

Veri valui vatsaonteloon, joten pääsin suoraan päivystysleikkausjonoon. Illalla sitten leikattiin, se sujui vissiin ihan mallikkaasti. Oikeanpuoleisessa torvessa se raskaus tosiaan oli ja raskausmateriaalia oli melkein koko johtimen matkalta. Torvea ei kuitenkaan poistettu, ottivat pois niin paljon kuin saivat, ja loppu onkin sitten "herran haltuun". Tänään aamulla otettiin hcg sairaalassa ja pääsin sitten kotiin. Nyt parantelen haavoja kotona rauhassa, viikon päästä kontrolli-hcg, toivottavasti se lähtee laskemaan, enkä joudu uuteen leikkaukseen torven poistoon.

Lääkäri sanoi, että vauvaa saa yrittää "heti". Yhdyntää pitää siis välttää jälkivuodon ajan, mutta sen jälkeen saa harrastaa seksiä ihan normaalisti ilman ehkäisyä, raskautua ei voi, ennen kuin kierto on olemassa. Muutenkaan ei kielletty tekemästä oikeastaan mitään; suihkuun saan mennä huomenna aamulla ja saunaan viikon päästä, kaikkea muuta melkein saa tehdä, "kipu rajoittaa, minkä rajoittaa".

happihyppy: On tosiaan ollut kovilla sun kohtu :hug: Toivottavasti onnistuu kaikesta huolimatta vielä se yksi vauva, eikä kiinnity sinne arpeen.

Ja kaikille voimia oman selviytymisen kanssa :flower:
Onpas taas silmät auenneet tämän kokemuksen myötä. En koskaan ajatellut, että tällaista voisi sattua omalle kohdalle.. Ja ottaen huomioon kuinka paljon harmia voi jatkossa seurata, ei jatkossa varmaan raskaudestakaan voi samalla tavalla nauttia, kun on sitten jatkuva pelko ja huoli, että mitähän sitä oikein tapahtuu.
 
pääsin sen edellisen kohdunulkoisen takia ultraan 8.6 eli viikolla 6+1. Pitkä aika odotella vielä viikko että selviää, ja maha on välillä todella kipeä, vääntää ja kääntää todella kipeästi :( ja sitten alkaa miettiin onko nämä samanlaisia kipuja kuin viimeksi. Mutta vuotoa ei ole ollut, onko se merkki ku:sta vai voiko se olla ilman vuotoa??

Tsempiä kaikille :hug:
 
Pikaista paranemista ruttikselle! Koeta pimpula jaksaa vielä viikko :hug: Toivotaan, että uutiset on sitten hyviä.

).( Oon täällä ihan masiksessa rupukohtuni vuoksi. Siis nääkään menkat ei olleet "normaalit". Vuotoa todella niukasti:( . Kaavinnasta on kuiten jo puoli vuotta ja hCG:kin on ollut nolla jo helmikuusta lähtien. Meniköhän mun kohtu lopullisesti pilalle siinä embolisaatiossa, joka tehtiin kaavintaa varten :'( Paska, paska, paska... Oishan siinä menkkojen alkamisessakin jo tarpeeksi pettymistä kuukausittain. Nyt saa sitten vielä lisäksi pettyä menkkojen niukkuuteen. Ei tästä taida tulla enää mitään :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pyrola:
:hug: happihyppy jaruttis !!

Pimpula, toivotaan parasta! Eikös se ole kuitenkin todennäköistä.

Tuntuuko teistä muista koskaan siltä, että miehet pääsee suvunjatkamisessa vähän turhan helpolla??
:LOL: :kieh:
On tainnut mielen vieressä käväistä tämä ajatus joskus..
Nyt kun mies sai mun leikkauksen takia olla 3 päivää palkallisena hoitamassa lasta kotona, niin eikös se rötkäle ole onnistunut ruskettumaan ihan afrikkalaisihmisen väriseksi |O |O

Itse olen ihan kalkkilaivan kapteenina ja ärsyttää ihan suunnattomasti.. Sitten vaan odotellaan seuraavaa seksiä, seuraavaa raskautta ja seuraavaa leikkausta. Mikäs miehellä on tässä möllöttäessä, minähän se olen valunut yli kuukauden, käynyt miljoona kertaa piikillä ja kerran leikkauksessa, maha kipiänä edelleen ja kauhuissani odotan jatkoa :eek: |O

Mutta jos olen ihan rehellinen, niin vaikkei raskaana oleminen tai imettäminenkään koko aikaa kovin mukavaa ole, niin en kyllä kaikkine vaivoinenikaan vaihtaisi miehen kanssa osia, on se odottaminen ja vauva-aika kuitenkin niiiiiin ihanaa :heart: :heart:
 
heissan kaikki vanhat ja uudet "tutut". Mulla siis plussasi silloin 25.5. Nyt sitten kärsitään pahoinvoinnista,väsymyksestä,huimailusta ja hajujen etomisesta. Vaikka oireita on paljon viittaamaan normaali raskauteen niin silti pelkään todella paljon ku:ta.
Mulla on nyt viikkoja 6+3 ja ultraan pääsen vasta 16.6. Sanottiin että aikasemmin eivät ota koska noilla viikoilla sen pitäisi näkyä varmasti ultrassa hyvin. Onnea kaikille jatkossa.
 
sarah- Ovatko "valittaneet" mitään siitä että noin pian plussasit metopiikin jälkeen? Mä odottelen menkkoja tälle viikolle ja parin viikon päästä kun on ovis, niin silloin tulee just se 12viikkoa siitä piikistä. En edes usko, että heti tärppäisi, mutta onhan sekin eteenpäin, kun pääsee edes yrittämään uutta raskautta, eikä tarvitse kumilla olla.
 
Siruliinu: Eivät sanoneet mitään. Kysyin jopa siitä mutta sanoi vain että jos olisi syytä pelätä että piikki vaikuttaisi vielä sikiöön niin olisivat antaneet raskauskiellon. Toivotaan että kaikki on hyvin.
 

Yhteistyössä