¤¤KOKKOLANSEUDUN VAUVAT¤¤


Tervetuloa mukaan äippäx!!

Ollaan onnellisesti kotiuduttu ja reissu sujui oikein hyvin! Tyttö nukkui melkeen koko menomatkan ja paluumatkan kokonaan =) Perillä yö meni ihan ok.. Vaikea oli saada nukkuun ja ekan kerran heräs nukuttuaan 3h ja sit nukku 3,5h ja ylös.. Nukuttiin vaan 24.30-07.00 Mut ihan pirteitä silti ollaan!

Meillä sitten tyttö oppi konttamaan eilen illalla!! Tänään on sit kontannut hienosti, mutta edelleen kun oikein kiire tulee niin mennää ryömimällä =)
Tukea vasten nousee polvilleen ihan jatkuvasti.. Äsken yritti jo seisomaan, mut ei jaksanut vielä nostaa itteensä B)

Millonkas sitä mentäis kaffittelemaan?? Jos mekin nyt päästäis!!

Mut nyt täytyy mennä laittaan tytön sänky kuntoo ku mies laski pohjan..

Palaillaan =)
 
Heippa kaikille!

Me äippäxin kanssa nähtiinkin jo viime tapaamisessa. Kiva että miamiksen reissu meni hyvin ja onnea konttaamisen oppimiselle! Meillä ei edelleenkään ryömitä eikä käännytä...

Viikonloppu meni kotosalla. Vauvauinnissa vähän piti normaalia enemmän itkeskellä, sukellukset meni hyvin mutta muuten tytsy halusi vaan leikkiä muoviankalla, jos otin sen kädestä pois niin heti tuli itku. Saatiin ne uintikuvatkin, tytsystä oli hyviä kuvia mutta äiti ei oikein osannut olla luontevan näköinen sukelluskuvassa...

Mä sain tytsyn vasta hetki sitten nukkumaan, yleensä on unessa 20.-20.30 aikoihin. Tultiin seittemän aikaan kylästä autolla ja tytsy nukahti niin että kerkes varmaan jonkun 15min nukkua niin heti virkistyi noin paljon että jaksoi valvoa 2 tuntia normaalia pidempään! Huomenna meillä sitten varmaan nukutaankin myöhään. On ollut taas pari päivää sellasta kitinää että mikään ei ole hyvin, kitisee lattialla, sylissä, syöttötuolissa... Jokohan se nyt tekis niitä hampaita!

Kiva olisi taas ensi viikolla tavata jos vaikka useampi pääsisi tällä kertaa mukaan. Meille käy mikä päivä tahansa.

Huomiseen, hyvää yötä.
 

Heipparallaa!!

Täällä on niin täys tohina päällä koko ajan etten ole kovin koneelle kerennyt B) Neiti tosiaan on alkanu konttaan ja nouseen tukea vasten pystyy niin pakko seurata koko ajan sen touhuja..

Tapaamisesta!! Sopisiko torstai?? Ja jos paikka olis sama ku viimeks eli HH-Kaffila. Päättäkää te aika..

Taitaa torstaina tulla lapslisä nii vois samalla tehdä pienen ostos kierroksen =) Olis vielä noita kappAhllin ale lappusia käyttämättä..

Lauantaina ei sit oltu taaskaan uinnissa.. Tyttö kun nukkui kymmeneen ja uinti olis alkanu 10.15 =) Ei oltais kävellen keretty! Tulevana lauantaina on kyl pakko mennä!! Ei siitä turhaan viitti kuitenkaa maksaa!

Mut pakko lopettaa tällä erää.. tyty katos makkariin B)


Miamis ja Aino +8kk
 
äitee-agnes
Heips!
Miamis; nyt siinä vasta saakin olla perään kattomassa, kun konttaukset alkoi ja kun kapuaa ylös..

Meillä poika otti ensimmäiset konttaukset tänään. Sillai varovasti mutta määrätietoisesti menee, kun löytyy jotain mielenkiintoista.
Me ollaan oltu ja ollaan vieläkin flunssassa. Pojalla oli kuumettakin parina päivänä. Tosi ikävää kun näin pienellä tukkonen nenä ja yskäkin vielä kaverina! Mutta nyt parempaan suuntaan onneksi menossa..

Katotaan missä kunnossa ollaan torstaina ja tullaan tapaamiseen mikäli "tartuntavaara" ohi. :snotty:

Hei, laittakaahan vauvojenne syntymäajat tänne, kun seuraavan kerran kirjoittelette.

t. "martta" ja Juuso-poika 07.08.2007
 
Heippa!

Meille käy torstai hyvin tapaamispäiväksi. Mä nyt ehdotan taas sitä kello 14, mutta ehdotelkaa muutkin jos tuo ei käy.

Kyllä taas ollut päivä sellasta kitinää että. Hartiat kipeenä kun joutuu sylissä kantelemaan että vähän aikaa olis kitisemättä. Sitten kun oli tänään isänsä kanssa reilun tunnin kun kävin kaupassa niin oli ihan kilttiä tyttöä! Meillä yönunille nukahtamisetkin on taas ollu hankalia. On ollu alusta asti aika "vaikea" nukutettava mutta nyt oli jo jonkun aikaa parempi, nukahti ilman suurempia itkuja. Mutta nyt taas muutamana iltana ollut mahottomat itkukonsertit. Yöt onneksi kuitenkin on nukkunut suht hyvin, viime yökin meni heräämättä 22-06.

Eli täälä yksi mamma kyllä kaipailee kovasti muutakin seuraa kuin kitisevä tyttö (joka silti on maailman ihanin vauveli)!!

Pikaisia paranemisia äitee-agneksen porukalle jotta pääsevät tapaamiseen!


Hansku ja Anni 230806

 
Terveisiä Jyväskylästä!
Lähdettiin sit perjantaina ajeleen miehen siskon luokse vähän lomalle, kun sattui oleen vapaata molemmilla viikonloppu. Menomatkalla satoi räntää rankasti, ajelimme hissun kissun. Neiti jutteli hetken ja nukkui loppu matkan. Perillä olimme vasta puolen yön maissa.
Lauantaina sitten kävimme shoppailemassa hieman :snotty:
Sunnuntaina oli hieno ilma joten vietimme aikaa ulkoillen. Ennen kotiin lähtöä kävimme viherlandiassa. Iittalan myymälästä ostin 2laatuisia laseja, ei kyllä huomaa mitään eroa 1laatusiin verrattuna. välttävät oikein hyvin arki käyttöön.
Auto tulee aika täyteen reissuun lähdettäessä. rattaat ja matkasänky vievät tilaa valtavasti. miten teillä, otatteko vaunut/rattaat reisuun? meidän täytyisi hankkia jotkut matka rattaat, ettei tarvisi nuita isoja raahata mukana. Minkähän laiset kannattaisi hankkia, kun syksyllä tulossa myös tämä uusi perheen jäsen :heart:
Uinti jäi nyt väliin, mut ehtii sitä ensikerralla.
Ja vauvakuumesta kun kyselitte, kyllä minulla oli jo jonkin aikaa. joutui oikein itsellle järkeillä et ootellaan nyt hetki. :heart:
Ai niin. Meidän neiti oppi kiipeämisen jalon taidon reissussa.
Miehen siskolla oli japanilaistyylinen matala sohvapöytä. ja heti oli neiti silmät loistaen ja hymy korvissa istumassa keskellä pöytää. aikasemmin ei ole edes yrittänyt kiivetä minnekkään...No nyt senkin edestä. paras oli ehdottomasti, kun hän kiipesi omiin nuken vaunuihin tänään. jatkuvista kielloista huolimatta niihin on aina mentävä uudestaan ja minä olen ihan sydän kurkussa pelkäämässä koko ajan. just hetki sitten nosti vaunut pois näkyviltä, huomenna ei leikitä niillä.
terveisiä teille kaikille

06032006
 

Huomenta!

Me nukahettiin tytön kans jo vähän jälkee 22 yöunille B) Ja herättiin tuossa puol tuntia sitten..

Mies jäi saikulle ku on flunssanen ja tekee kylmässä työtä ettei ainakaan pahemmin tuu kipeeks!

Meille sopii huominen ja klo.14.00 =) Ja tuntomerkit meihin on samat ku jo aiemmin kirjotin!!

Mulla meinaa olla kans tuota vauvakuumetta mutta täytyy itelle toitottaa että ei vielä B) Olis asunnon vaihto ennen sitä.. Mut kuitenki varmaa ennen ku hoitovapaa loppuu!!

Meillä ei ollu reissussa tytöllä vaunuja,matkasänkyä ym ym. ollenkaa.. Tyttö nukku serkkunsa vaunun kopassa!

Riippuen reissun pituudesta ollaan vaunuja pidetty mukana tai sillon ku oli vielä kaukalos nii mukana kaukaloon sopiva ratasosa ostosreissuja varten.. Nyt matkarattaat alkaa kulkeen mukana kun istuu niissä jo hyvin!
Saatiin vähän käytetyt gracon voyagerit mun veljeltä!

Matka syöttis täytyy hankkia.. monissa paikoissa missä käydään kyl on mutta sit ku se puuttuu niin on vaikeeta saada tyty syömään!! Aattelin sellasta babybjörnin turvasyöttötuolia.. kiinnitetään tavalliseen tuoliin! Mistähän sellasen löytäis?? Onko kukaa törmänny moiseen kokkolassa?

Mut nyt puuron keittoon! Tuun jatkaa myöhemmi..


Miamis ja Aino 19082006!
 
MIAMIS: Ylivieskan Kärkkäisellä on ainakin ollut nuita syöttötuoleja joista puhuit, jos et kokkolasta löydä :)

Me ei päästä torstaina tapaamiseen kun täällä Kannuksessa on perhekahvila aina torstaisin, mutta katsotaan sit taas seuraavalla kerralla :D

Mahtava päivä tänään. Tultiin just Josuan kanssa vaunuttelemasta ja ihan piti takki riisua kun tuli niin kuuma. Tympiää vaan tämä mun ainainen kevätriesa, nimittäin siitepölyallergia :snotty: Täytyy käydä hakemassa taas lääkkeitä siihen.

Meillä on matkarattaat ja ne on kyllä kätevä ottaa mukaan autoon, kun menevät kasaan. Ne on ABC-Desinger merkkiset ja ihan oon tykänny niistä. Sattu löytyyn kokkolan peukaloisesta ja jokaiikasta tarjouksesta.

Eipä tässä kummempia. Täytyy mennä syömään ennenku Josua herää vaunuissa ja jos keittäis päiväkaffit :)

-Susanna ja Josua (25.6.2006)
 

Nostetaas vähän ettei vallan hukuta!!

Kuinkas moni pääsee huomenna tuleen??
Olisko se sit klo.14.00 ja HH-kaffila. Treffataanko ulkona ekku??

Mulla on ihan menny ohi se halosen hissi.. Täytyy mennä joku päivä käymään siellä kerran sinne vaunuilllakin pääsee!! On jäänyt käymättä kokonaan..

Täytyy varmaan käydä siellä kärkkäisellä jos lähempää ei löydy sitä syöttistä.. Siellä kyl on niin ihanan paljo kaikkee et tarttuu muutaki mukaan!! sit taaperokärry on hankinta listalla kans, mut sillä nyt ei ihan hirvee kiire vielä oo!! Kyllä toi neiti nyt on ihan seisomaanki nousu et kyllä tässä kesällä pian kävellää =) Kumpihan kannattais ostaa plaston muovinen vai brion puinen??

Meillä onkin sit useampi elokuinen täällä!! Millä viikoilla teidän vaavit on syntynyt? Oliko helppo vai vaikee synnytys??

Meillä synnytys käynnistettiin ja tyty synty rv 42+2! Synnytys eteni hitaasti mutta varmasti ja kaikki mahdollinen lääkitys tuli otettua loppujen lopuks!! Kestoksi merkittiin 17h 50 min.. laskettiin vesien menosta! Jakkaralla punnasin 24min ja neiti tuli lopulta kuperkeikalla lattialle kun kätilö ei kerennyt tajuta et nyt se tulee.. Onneks tiputus ei ollut suuri ja alla oli pehmeä patja! Syntymä mitat oli 50cm ja 3230g vaikka olikin yliaikainen!


Jahas.. ny täytyy mennä ruuan laittoon!! Meillä välillä syödään näinki myöhään kunnon ruoka.. Kanaa ja nuudeleita iltapalaks ;)

Miamis ja Aino 190806
 
Moikka!

Mä tulen tapaamiseen huomenna, tavataan vaikka siinä liukuovien edessä.

Synnytyksestä; meilläkin anni syntyi yliaikaisena 42+2 ja käynnistettiin. Synnytys kesti 7,5 tuntia ja sen jälkeen kun sain epiduraaliin niin en kipua enää tuntenut. Kaiken kaikkiaan musta tuntuu että oli aika helppo synnytys eikä mitään negatiivista fiilistä jäänyt, et uskaltaa ihan hyvin ryhtyä samaan hommaan uudestaan. Anni oli syntyessään 51cm ja 3500g, et ihan "normaali" kokoinen myös huolimatta yliaikaisuudesta. Eikö ollut miamis aika tuskaa odotella kun päivät vaan meni yli lasketun ajan eikä mitään tapahdu!

Meillä on reissuissa mukana ollut vaunut, ei kyllä olla käyty oikeastaan muualla kuin mun vanhempien ja siskon luona. Mun vanhempien luona on vanhat rattaat joita nyt meinaan jatkossa käyttää ettei tartte isoja vaunuja ottaa aina mukaan. En ole vielä ajatellut matkarattaiden ostoa kun ei tuo anni oikein vielä kunnolla pysy istumassa mutta varmaan tulee ajankohtaiseksi viimestään kesällä. Jotain matkasyöttötuolia olen kanssa harkinnut (vanhempien luona kyllä on tavallinen syöttötuoli mutta jos enemmän aletaan reissaamaan jossain vaiheessa). Veljellä on käytössä sellanen pöydän reunaan kiinnitettävä mutta se ei ilmeisesti kaikkiin pöytiin käy. Sellasia tuoliin kiinnitettäviä en ole nähnytkään, pitääkin muistaa tuo kun ollaan ostamassa.

Kävin tänään verotoimistossa ja kelassa viemässä kotihoidontukihakemuksen. Paljonko te jotka olette kotihoidontuella niin maksatte veroja? Mä olin aivan kauhuissani kun virkailija sanoi että siitä mitättömästä rahasummasta jota alan saamaan menee veroo 24%!!!!!
Olen jostain syystä maksanut äitiyspäivärahasta vähän liian vähän veroja mutta silti tuo prosentti kyllä yllätti.

Anni nukkuu joten me mennään nyt saunaan! Toivottavasti moni pääsee huomiseen tapaamiseen!
 
Meidän Josuakin painoi 3230g ja oli 49,5cm pitkä =) Mulla synnytys kesti 14h ja sujui ihan hyvin. Josua syntyi rv38+2

Oltiin edellispäivänä mökillä viettämässä juhannusta ja istuin sitten mökissä silläaikaa kun appiukko, mies ja sen velipoika olivat savusaunassa. Silittelin mahaa ja sanoin oikein ääneen vauvalle, että "kyllähän sää voisit jo syntyäkin kun äiti ei malta oottaa heinäkuuhun asti". Ja niin me sitten lähdettiinkin synnyttämän seuraavana aamuna klo:05.00 :D

Mulla ei ollut kipeitä supistuksia ja kiristävät supparitki alkoivat vasta automatkalla, mutta lähdettiin sairaalaan sentakia että mulla tuli ihan pikku tilkka verta ja mulle oli sanottu aiemmilla kahdella "turhalla" käynneillä et jos tulee kirkasta verta niin sit pitää tulla.

Soitin kuitenkin kokkolaan ensin ja kerroin että oltais tulossa. Siellä oli joku vanhempi kätilö puhelimessa ja mulla meni jo siinä sen akan kans hermot. Se vaan toitotti että ei se veri oo vaarallista ja paljonko sitä tuli ja miten ja mistä sitä tuli :LOL: Sanoin että emmä sitä niin tarkkaa syynänny ja sanoin että haluan nyt kuitenki tulla sinne. Mulla oli ihan semonen tunne että synnyttämään mää oon nyt menossa.

Perillä meijät otti sit vastaan tää "ihana" vanha kätilö, joka ei vieläkään olis ottanu mua sisälle sinne. Se sano että kun supistukset ei oo kipeitä ja laskettuun aikaanki on vielä 2 viikkoa niin ei se synnytys tänään lähe käyntiin. Mää sanoin että en lähe enään kotia ja aion synnyttää tänään. Kun se laitto minut siihen käyrälle niin mulla alkoi pikkuhiljaa tulemaan supistuksia säännöllisesti, mutta ei ne olleet vieläkään kipeitä. Sitte se nainen sano lopulta että "no minä käyn kahtomasa onko osastolla huoneita vapaana". Mulla oli hermot siinä vaiheessa jo niin tiukalla, että melkein itkua väänsin miehelle että jos tuo ämmä tulee mun synnytykseen niin mää en kyllä synnytä sitte ollenkaan :headwall:

Onneks sen vuoro loppu aamulla klo:07.00 ja kätilö vaihtui ihanaan kätilöön joka oli heti asiassa mukana. Klo:12.00 olin miehen kanssa siellä yhessä huoneessa ja ulkona oli aivan ihana auringon paiste, supistukset oli jo ihan säänöllisiä ja niitä tuli 7minuutin ja pian 5minuutin välein. Istuin sängyn reunalla ja mies seisoi siinä mun edessä ja pidin sen farkun taskuista kiinni aina kun supistus tuli. Oltiin molemmat ihan poikki kun ei oltu nukuttu kumpikaan kunnolla, jotenkin molemmat varmaan vaistos et kohta mennään :)

Klo:13.00 tuli lääkäri joka halusi katsoa kohdunsuun tilanteen, ultrata ja pyysi että lähdettäisiin alakertaan kun siellä on ultralaite. Mää sanoin että emmää enään kyllä pysty millään kävelemään sinne ja se lääkäri vaan sano et no levähdät välillä. Sitte hissuteltiin sinne alas ja matka sinne kesti varmaan vartin kun kävi jo niin kipeää.

Sit lääkäri kahtoi ja sanoi että säähän oot jo 3cm auki ja minä raahaan sinut tänne asti ultraan ja että kyllä sää jäät nyt synnyttämään =) Minä sanoin että no niin minä olin vähä ajatellutkin :D

klo:14.00 pääsin saliin hönkimään ilokaasua ja jossain vaiheessa kätilökin taas vaihtui. Onneksi oli mukava kätilö jonka kanssa synkkas heti :) Tunnin taisin siinä ilokaasua hönkiä....tai ehkä saatto mennä kaemminki ja sit kätilö sanoi että hän soittaa anestesialääkärin paikalle kun se on kotona.

Sit anestesia tuli jalaitto epiduraalin. Josua ei ollu laskeutunu kunnolla odoteltiin sitä aika kauan ja pian jo ponnistelin ja se oli mulle tosi raskasta. Tuntu ettei se tuu ulos vaikka kuinka yritän, mut 20min.ponnistelun jälkeen pikku kesämies syntyi :heart: :heart: :heart:Klo oli silloin 20.05.Verta menetin litran, joten olo oli hutera. Iskä oli kauhusta kalpea, mutta tulihan se hymykin sieltä kun sai pojan syliin :D <br><br>
 
Hei

Mä en pääse huomenna sinne tapaamiseen. ja äippäxistä en tiedä. laitoin sille tiedon menemään että huomenna olis ehkä tapaaminen.

Niin synnytyksestä. Esikon kohdalla synnytyskesti 17.5h mutta Jennin kohdalla ekasta supparista syntymään 7.5h. Synnytys meni hyvin lukuun ottamatta kätilön pientä virhettä alussa. Supistukset alkoi yöllä klo 02.00 ja sairaalaan lähdettiin klo 05.30. Sairaalassa tutkittiin oli 2cm auki ja laitettiin käyrään.olin tunnin käyrässä. Supistukset oli suurinpiirtein säännölliset Lukuun ottamatta 2 vähän pidempää väliä. Kätilö epäili siksi että se vain harjoittelee vaikka viikkoja oli jo 41+4. Mut lähetettiin 06.30 käveleen käyrän jälkeen ilman että olis tutkinut uudelleen. Olin jo tosi kipeä mut se ei uskonut sitä. En pystynyt kunnolla kävelemään niin istuin autossa penkin lämmitin täysillä. Lopulta klo 07.15 en pystynyt enään kunnolla olemaan niin lähdettiin takaisin. Onneksi oli kätilö vaihtunut. tutkittiin niin oli jo päälle 8cm ja lähettiin suoraan synnytys saliin. Kipuun kerkesin saada onneksi kohdunkaula puudutuksen joka sitten sai supparit loppumaan. Muutaman nenäsuihkeen jälkeen tyttö syntyi lopulta 09.26. ponnistus vaihe kesti 6min. Jenni jäi vähän solisluista kiinni mutta saatiin ulos ilman solisluun murtumaa ja itse selvisin ilman tikkejä. Kokoa tytöltä löytyi 4170g painoa ja 52.8cm pituutta. Toivottavasti ei tullut kovin sekavaa tekstiä.

Piia ja Jenni 09062006<br><br>
 
Huomenta!

Meillä on Graco-merkkiset matkarattaat ja ovat olleet tosi hyvät, ostimme niinikään Peukaloisesta ja Jokaiikasta. Meillä kun ei ole farmariautoa, eikä haluttais yhdistelmävaunujen takia sellaista laittaa, matkarattaat ovat olleet paras ratkaisu meille. (Katotaan niin meillä on kuukauden päästä farmari, kun täällä näin kirjoittelen... :D )

Käyttekö muuten paljon tuolla Peukaloisessa ja Jokaiikassa? Minä käyn ja olen kyllä tykännyt, tai no eipä tällä seudulla sitten hirveästi ole, mihin vertaa.

Jere on nukkunut 2 kk lähtien tosi hyvin yöt (21-08/09, 2x syönti), niin eilen heräsi jo 5:45 ja vain hymyili äidille leveästi, kun yritin nukuttaa uudestaan. No, eilen sitten vähän venytin tuota nukkumaanmenoa (puolella tunnilla, vau) niin Jere heräsi tänään 6:40. Että paremmin onneksi meni. Tuo kääntyily on niin jännä uusi taito, että sänkyynkin täytyy laittaa pojan ympärille topparit kun muuten kyllä kääntyy...Sitten tietysti hiostaa kun on niin topattu.

Lauantainen baarireissu meni hyvin, tosin toipuminen kesti maanantaihin...tais siinä tulla jopa vannottua että ei koskaan enää!

Mukavaa kahvilatapaamista teille, meillä on tosiaan perhekahvila näin torstaihin ja aiotaan mennä Jeren kans tänään sinne ekaa kertaa.

Kuulumisiin!

Xena ja Jere 081206
 
Hei!

En ole vähään aikaan kerennyt käydä tätä pinoa lukemassa. Meinaa olla aika paljon hommaa nuissa pikku neideissä.. :)

Joku kyseli millä viikolla lapsi/lapset syntyneet ja oliko millainen synnytys. Tässäpä omat tarinani.

Ensimmäinen: 3.4.-06 aamulla kuudelta alkoi säännölliset suht. koht. kipeät supistukset. Muutaman tunnin päästä lähdettiin laitokselle "näytille". Kohdunsuu oli 3cm auki ja käskettiin lähteä kaupungille muutamaksi tunniksi kävelemään. Muutaman tunnin päästä tulimme uudestaan käymään ja kohdunsuu oli 5cm auki, muttasupistukset vieläkin liian laimeita. Kotiin laittoivat ja illalla seitsemältä meni lapsivedet, jolloin lähdettiin uudestaan laitokselle. Edelleenkin vain sen 5cm auki, mutta ottivat kuitenkin jo saliin. Lähes koko yö meni valvoessa ja aamulla lääkäri tuli laittamaan epiduraalin ja oksitosiinitipan. 5.4. klo.16.12 syntyi tyttö rv.39+6, pituus 48,5cm ja paino 2970g. Py 35cm. Eli synnytys oli pitkä..

Toinen: 5.4.-07 kuuden maissa meni lapsivedet ja heti alkoi kunnon kirpakat supistukset 5min välein. Puoli kahdeksan maissa lähdimme laitokselle, jolloin supisteli jo 3min välein ja tuntui että kuolen niihin tuskiin.. Kahdeksalta olin perillä ja kohdunsuu 5cm auki. Tunnin päästä lääkäri tuli laittamaan kohdunkaulanpuudutteen ja silloin kohdunsuu oli 8cm auki. Tyttö syntyi 10.03 rv.40+1, pituus 47,5cm ja paino 2980g. Py 35cm. Toinen synnytys oli ehdottomasti kivuliaampi, kun mitään tehokasta puudutusta ei ehditty antaa. Mutta onneksi PALJON lyhyempi..

Minä en aivan vielä taida tapaamisiin tulla, kun tuo meidän pienempi neiti on vielä niin pieni (3vko). Mutta sitten kyllä tulen kun vähän kasvaa.
 
Heippa!

Kyllä Apilalla varmasti touhua riittää kahden noin pienen lapsen kanssa, en yhtään ihmettele jos et ole kerennyt netissä surffailemaan. Tervetuloa tapaamisiin sitten myöhemmin.

Tulin pikaisesti koneelle kun pojat pelaa korttia. On nuo miehen pojat viikonlopun meillä ja valloittavat yleensä koneen. Meillä menee viikonloppu kotosalla. Huomenna vauvauintiin, saatiin vaihdettua vähän aikaisempaan ryhmään (9.25) joka sopii annin nykyiseen rytmiin paremmin. Anni on ollut nyt vähän aikaa kovasti kitisevä mutta tänään oli kuin meillä olisi ollut eri vauva, ei kitinöistä tietoakaan, oli oikein mukava päivä. Ei kyllä ole hampaitakaan näkyvissä et tiedä sit mistä ne kitinät johtuvat. Alkaa annilla pikkuhiljaa tuo istuminenkin sujua, istui pitkän aikaa lattialla ilman tukea ja vähän jo osaa itse korjata asentoa jos meinaa kaatua. mutta kyllä koko aika saa vieressä varuillaan olla, äkkiä se siitä vielä kaatuu ja sitten itketään niin kuin olisi maailmaloppu tulossa!

Hyvät viikonloput, alkaa olla jonoa koneelle...
 
Heippa!

Kyllä Apilalla varmasti touhua riittää kahden noin pienen lapsen kanssa, en yhtään ihmettele jos et ole kerennyt netissä surffailemaan. Tervetuloa tapaamisiin sitten myöhemmin.

Tulin pikaisesti koneelle kun pojat pelaa korttia. On nuo miehen pojat viikonlopun meillä ja valloittavat yleensä koneen. Meillä menee viikonloppu kotosalla. Huomenna vauvauintiin, saatiin vaihdettua vähän aikaisempaan ryhmään (9.25) joka sopii annin nykyiseen rytmiin paremmin. Anni on ollut nyt vähän aikaa kovasti kitisevä mutta tänään oli kuin meillä olisi ollut eri vauva, ei kitinöistä tietoakaan, oli oikein mukava päivä. Ei kyllä ole hampaitakaan näkyvissä et tiedä sit mistä ne kitinät johtuvat. Alkaa annilla pikkuhiljaa tuo istuminenkin sujua, istui pitkän aikaa lattialla ilman tukea ja vähän jo osaa itse korjata asentoa jos meinaa kaatua. mutta kyllä koko aika saa vieressä varuillaan olla, äkkiä se siitä vielä kaatuu ja sitten itketään niin kuin olisi maailmaloppu tulossa!

Hyvät viikonloput, alkaa olla jonoa koneelle...
 

Moikka moi!

Aino nukkuu ulkona.. hieman omaa aikaa mammalle =) Käytiin kaksistaan kävelyllä anttilassa ja cittarissa äsken ja neiti nukahti matkalla! Aattelin että nyt ostan jotain kivaa itelle nii saldo oli jätskit mulle ja miehelle!!

Aamullinen uintikin sujui mainiosti.. Opeteltiin sukeltamaan yhdessä niin että tyttö on mulla sylissä ja pitää mua kaulasta kii!! Hienosti meni ja taas mukava jatkaa ensi viikolla.. Yritettii pukkarilla Annia ja Hanskua pongata mut olitte varmaan jo kerenny lähteä ku tultiin!

Oli vähän hankala aamu kun neiti heräsi 7.15 ja kitisi 8.40 asti ja nukahti uudelleen.. 9.45 oli pakko herättää et keretää uimaan!! Sit olikin ihan kiltti tyttö uinnissa ja uinnin jälkeen taas nukahti.. päivä ollaan touhuttu iloisena tällä kertaa.. Meilläkin ollut nirinä narina päivät!!

Mies edelleen kipeenä.. Sai lääkekuurin poskiontelon tulehdukseen!! Sillä sitten flunssa paheni ihan yhtäkkiä torstai iltana ja meni sit pe lääkäriin.. Mukava vaan että on kotona vaikka kipeenä onki B)

Nyt mies toi mulle jätskin.. Ingmannin Totally valkosuklaan! On muuten pikkusen hyvää :heart:

Pitäis vielä siivoukset viimeistellä ku jäi makkari imuroimatta päivällä! Sit saa vappu tulla B) En mä kyl mitää palloja ym serpenttiinejä aatellu laittaa ku tulee vaan iso sotku ;)

Mut nyt täytyy lopettaa tuli jano :LOL: Moikka!!
 
:flower: hei vaan!taas viikon viiveellä täällä!porukoille tultiin koko perhe
saunomaan,niin pääsin taas koneelle kirjoitteleen;harmi ki ei vielä omaa
konetta!vappu taas tulossa,kaupungille katteleen autoja ja ihmisiä!vähän on kotona tullut ilmapalloja ja serpentiinillä koristeltua jo!munkkejakin pitäs ite tehdä!neitikin nukahti just isännän syliin ja saunaan pitäis mennä.
ja huomenna naapurien kans ehkä uimaan pojan kaverin ja tytö kummien kans,tosin veeraa ei taideta ottaa mukaan,saa vähän rauhassa uiskennellä ku poikaa ei niin paljon tarvi enään katsoa perään.sais tulla jo lämpimiä päiviä' pääsis ulos piknikille,veera jo muutaman kerran möyrynnyt hiekkalaatikolla ja nukahtanut uudestaan päiväunille vauvakeinuun!mut oikein ihanaa vappu kaikille!nyt saunaan!harmi ku
ei omaa konetta tulis useammin täällä käytyä!


äippäx ja veera 170606
 
uimassa oltiin minä,mies ja poika tomi 240703,tyttöä veeraa ei otettukkaan mukaan,kun oli liian suuri uimapuku.no ensi kerralla sitten tyttökin mukaan![ostettava pienimpi) no,poikakin pelkäsi aluksi altaita,mut tottui nopeasti,käsikellukkeiden avulla ja äippän ja isän tuettuna polskutteleen,eihän tomikaan oo ollut ku viimeksi kylpylässä 11kk iässä.et uimaan vaan useammin!kaikkilta taitaa olla nyt perheet kotosalla ku viikonloppu ja vappu,mut mä täällä pystyn nyt kirjoitteleen ku
tyttö oli mun porukoilla hoidossa ja ku tultiin hakeen, nukkuu jo toisia päikkäreitä!tapailemisiin ja kirjoittelemisiin! =)
 

Huomenta!

Meillä neiti vielä nukkuu... Nukahti taas normaaliin aikaan eli 24.00! Mutta ennen niin helposti nukutettava neiti on alkanut pitään unihuutoja.. Itkee heti niin hysteerisesti et vois luulla pahempaakin olevan tapahtumassa! Välillä ei meinaa millään saada rauhottumaan.. Ja yöllä kun herää syömään en saa omaan sänkyyn enää nukkumaan vaan on otettava viereen!! Mikähän konstiksi??

Meille tulee tänään mun veli perheineen käymään kannuksesta ku niil on auton huolto täällä.. Ovat Ainon "kummituksia" ja serkku poika tykkää tytöstä niin paljon =)

Tämä "kummitus" sanonta tulee siitä kun ovat siviilikummeja.. Me ei Ainon kans kuuluta kirkkoon! Mulla on senverran sekava uskonnollinen tausta kotoa että mua ei koskaan ole kirkkoon liitetty kun vanhemmat on aikoinaan naimisiin mennessään kirkosta eronneet!! Voin joskus kertoa jos joku haluaa tietää tarkemmin..

Me viikonloppuna siivottiin,leivottiin munkkeja,ulkoiltiin ja syötiin hyvin B)

Mieskin meni tänään jo töihin.. alkoi kuuri heti vaikuttaa pysty menee jo hommii!!

Mut nyt pitää lopettaa kummitukset soitti että ovat abc.llä tankkaamassa ja tulevat ihan kohta =)


Hauskaa vappua kaikille jos nyt en enää kerkee linjoille!!


Miamis ja Aino 190806
 

Yhteistyössä