KOLMATTA kaipaavat HELMIKUUSSA 2011

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
mymosa: Muistaakseni viikko sitten kirjottelin viimeksi :) En taida olla kovin mieleenpainuva kun ei varsinaista yritystä sinänsä ole vielä, kun ei ole menkat vielä alkanut synnytyksen jälkeen. Kommentoin lähinnä muiden juttuja :) Tee ihmeessä se uusi pino, jos vaan jaksat vielä päivitellä :)

miranda81: No voi harmi :( Sain joskus aikoinaan jonkinlaisen lääkekuurin vuotohäiriöihin. Juuri heitin pakkauksen pois, kun olivat menneet vanhaksi jo ajat sitten niin en muista nimeä. Kannattaa varmaan käväistä lääkärissä jos ne jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Moon, tai sitten multa on vain mennyt ohi ihan totaalisesti.. Tajusin, että kun luen välillä puhelimella niin jää noi lähettäjät näkemättä ja sit koneella jatkan siihen mihin puhelimella jäin.

Mut onneks tänne pääsee aina takas. Smurfiinan ja Leanan poistin taustalta myös, ei vissiin heistäkään ole mitään kuulunut.

Jatkaa voin, ellei kukaan halua tilalle tulla.
 
täti tuli sitten kylään tästä aamusta eli lähtee kp1 ja yk2 käyntiin. Mkavasti taas kp1 näin kuun alussa, niin onpa helppo laskea päiviä :) (Pakkohan tästä on jotain positiivista yrittää repiä!)

Hitsi mua harmittaa kun jo usealle ehdin arvella, että nyt varmaan tärppäs ja näin kävikin.. Luulen kyllä että oli kiinittymisyritys, mutta onnek mun estit ei olleet herkimmästä päästä. Joutunee jatkossa pitämään suun suikemmalla niin ei tarvi kaikille aina menkkoja mainostaa :/
 
miranda81: No voi harmi :( Sain joskus aikoinaan jonkinlaisen lääkekuurin vuotohäiriöihin. Juuri heitin pakkauksen pois, kun olivat menneet vanhaksi jo ajat sitten niin en muista nimeä. Kannattaa varmaan käväistä lääkärissä jos ne jatkuu.
Olen käynytkin lääkärissä kun meillä taustalla lapsettomuushoitoja edellisten lasten kanssa ja samalla kertonut tästä tiputtelusta. Johtunee tosiaan progesteronin vajeesta. Lääkärin mukaan sitä ei kannata hoitaa progesteronivalmisteella, koska useimmiten siitä ei ole apua raskautumisen suhteen, tiputtelun kyllä vie pois. Tuon hormonin vaje usein johtuu siitä että jo munasolun kehityksessä tapahtuu jotain häikkää... Mutta tosiaan jollei helpota niin sitten asialle pitää tehdä jotain.
 
Moi, en oikeen tiedä, mihin pinkkaan sitä kirjoittelis, joten jos sitten tähän, kun kerta kolmannesta vauvasta olisi kysymys. Tosin mulla taitaa olla tilanne hieman eri kuin teillä muilla. Tämä raskaus olisi nimittäin yllätys, mikäli nyt raskaana olen. Sitä tässä nyt olen viikonlopun yli pähkäillyt. Eilen tein testin ja puhdasta negaa näytti. Ja oireita kyllä löytyy. Selvin niistä on nyt viime päivinä esiintynyt ajoittain kuvottava olo ja nälän tunne vähän väliä. Nippailut alavatsalla oli yhdessä välissä aika kovia (jopa aamulla venytellessä saattoi käydä kipeetä), nyt nekin on rauhoittunut. Ja aaltomaiset menkkajomotukset selän puutumisineen.

Söin pillereitä viime kesään asti ja lopetin ne sen takia, kun ne ei sopinut mulle olleskaan. Joten muilla ehkäisykeinoilla (kortsu) sitten mentiin tämä puoli vuotta. Kierukkaa en halunnut itelle laittaa, koska kuitenkin se vauva olisi tervetullut lähikuukausien (loppuvuodesta) aikana enkä viittinyt sen laitosta sitten maksaa, kun sitten se muutamien kuukausien päästä poistettaisiin. Ja tarkotus oli, että menen syksyllä töihin vähäksi aikaa ennen seuraavaa raskautta.

Muuten asiassa ei ole mitään muttia, mutta kun meidän pitäisi raskaudet suunnitella. Olen aikaisemmin joutunut keskeyttämään raskauden viikolla 21+ sikiön vaikean vamman vuoksi. Sen takia minun pitäisi syödä vähintään 2 kk ennen raskauden yrittämistä foolihappoa 5 mg (resepti lääkäriltä), joten hieman on tunteet niin ja näin.

Eka raskaus oli tuulimuna, toinen raskaus on nyt 4-vuotias, jolloin en syönyt foolihappoa, koska en tiennyt riskistä (join kuitenkin greippimehua, onko siinä foolihappoa?), kolmannen raskauden jouduin keskeyttämään ja neljäs raskaus on nyt 1v4kk ikäinen (söin foolihappolisää). Nyt on siis kasvanut riski (5%) sikiöllä saada sama vamma kuin aikaisemminkin (arnold chiari II).

Nyt on sitten kp 34/28-30 (yks kierto pillereiden lopettamisen jälkeen oli 32) ja testin tosiaan tein eilen. Ostin kaikista halvimman, minkä apteekista löysin (clinical). Seuraavan testin teen sitten loppuviikosta, mikäli täti edelleen pysyy poissa.

Ja tähdennän vielä sen, että vauva otetaan avosylin vastaan, mikäli nyt raskaana olen. Yllätyksestä huolimatta (en tykkää sanasta vahinko) vauva on toivottu ja tervetullut ja sillä on sitten tarkoituksensa syntyä.

Tsemppiä kaikille kolmatta toivoville!
 
Mulla on liitoskipuja.
Ihan kauheesti.. ja munasarjojen kohtaa jomottaa. seksikin melkein tekee kipeetä. :|
rinnat tuntuu jotenkin turvonneilta ja niitä särkee varsinkin kun illalla riisuu rintsikat. äh.. mä en tajua miksi mun kierto on näin pitkä. Tai sitten vähintään ne kolme päivää kestäneet vuodot(joita luulin kinnitykseksi niukkuutensa vuoksi) olikin mun menkat. :D
En mä tajua..
kp38/28-30.
Harmi etten voi testailla ennen perjantaita kun en viitsi virnuilla typerästi(jos se on positiivinen) kun sisko pian arvais mistä kyse kun on tulossa kylään muutamaksi yöksi.
perjantaina sitten.. ei siihen oo kuin pari päivää onneksi.. :heart:

Tervetuloa LumiPisara! =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä