*Kolmatta kaipaavien MARRASKUU*

Huh huh. Mulla on niin huono olo! Koko päivän oksettanu ilman vatsan kiertämistä ja huippaa kun ja väsyttää ja paleltaa. Oltiin vkl siis ihan viihteellä joten eilen ajattelin vielä olevan jotain pitkäkestosta krapulaa mutta ei tämä sitä kyllä ole. (oli kyllä elämäni krapulakin taas, kun viihteellä oltiin) Mutta eihän nuo oireet vielä tässä vaiheessa voi tulla, alle viikko kun aloteltiin tallettelu.. tai sitten vaan olen tulossa kipeeksi, ei olis ihme sekään. Mut ennen menkkoja selkeesti yrjöän jos on niin pahat oireet, tämmöstä kiristelyä nivusissa ja ellottavaa olotilaa ei normaalisti ole. Noh, reilu viikko ois vielä odoteltava et kannattas alkaa testailemaan, paitsi jos tulen kunnolla kipeäksi, sitten tämä on vaan sitä.
Anteeksi omanapainen viesti, on pakko käydä pitkäkseen hetkeksi ja miettiä et mitä ihmettä nyt tapahtuu :D
 
Terveisiä lääkäristä. Uutiset olivat parhaat mitä tässä tilanteessa voi odottaa. Luonto oli hoitanut hommansa kohdun tyhjenemisen osalta, ja muutenkin kaikki näytti olevan kunnossa. Kaikesta huolimatta lääkäri luokitteli meikäläisen edelleen "helpoksi raskaaksi tulevien" kategoriaan, ja uskoi että uuden raskauden alkaminen olisi vain ajan kysymys. Imetystä arveli pääsyylliseksi siihen, etten ensimmäisissä kierroissa ole vielä ovuloinut. Yrittämistä voisi huoletta jatkaa heti, eikä keskenmenoriskikään pitäisi olla normaalia suurempi. Mitään hormonivalmisteita ei kannata edes ajatella. (Niistä voisi olla pikemminkin vain haittaa. Monikkoraskauden riski ym.)

Järjellä ajatellen näistä tiedoista pitäisi tietysti olla tosi iloinen. Siitä huolimatta mieli on edelleen aika alamaissa, ja asia pyörii mielessä jatkuvasti. Nyt tuntuu minustakin ensi kertaa siltä, että lienee vähäksi aikaa viisainta harventaa vierailuja täällä. Ihan sen vuoksi että saisin muuta ajateltavaa. Sen verran raskaalta tuntuu tällä hetkellä näiden pettymysten pyörittely.

Vuoto loppui tänään, ja nyt odottelen/jännitän lähinnä sitä ovuloinko tässä kierrossa lainkaan. Palailen viimeistään siinä vaiheessa taas kuulumisia kertomaan. Voimia itse kullekin! :wave:
 
runttipulla josko noi oireet nyt merkkais sitä itteään :heart:

pettunia tätipahoittelut :hug:

morebabies toivottavasti sielläkin ovis tuotti tulosta ja kohta täällä plussailet ;)

Mulla on jotenkin fiilis aika maassa vauvanteon suhteen. Usko on koetuksella. Miten kolmen keskenmenon jälkeen uskaltaa odottaa pysyvää plussaa testiin... ja seuraava testaushetki olis viikko ennen joulua, ei hirveesti nappaa. Seuraavan raskauden onnistumismahdollisuus on 60-80 prosenttia. Aika heikoilla mennään.. ei hirveästi lohduta että keskenmenon jälkeen raskautuu helposti, se on tullu todettua karvaimman kautta. Semmonen tunne on että eiköhän se taas tärppää ja vuoda viikon sisään plussasta pihalle.

No nyt oon taas tehny omalta osaltani mitä pystyin, kävin antaa kilpirauhasnäytteet ja pvk:n aamulla. Yksi kilpirauhasarvo oli lääkityksestä huolimatta vähän kohollaan, hassua tässä on se että kun niistä arvoista soittelin elokuun lopulla, neuvolan terkkari kertoi niiden olevan ok.. no eipä ne sitten olleetkaan kun lääkäri ne perjantaina tarkisti. Ja mikäs saattaakaan aiheuttaa keskenmenoja, no kilpirauhasen vajaatoiminta tietysti. Nyt oon vedelly tupla-annosta tyroksiinia että saataisiin arvo alle kahden. Vähän ehkäpä ketuttaa kun on saanu väärää tietoa terkkarilta etenkin jos meidän keskenmenot on olleet siitä kiinni.

Liljan kukka toivottavasti palstatauko auttaa helpottamaan oloa, sullahan on tosi hyvät mahdollisuudet raskautua vaikka heti tästä kierrosta pysyvästi. Tsemppiä!
Mulle ensimmäinen keskenmeno oli rankin, toisen kohdalla kielsin koko homman ja keskityin ihan muihin asioihin eli en surru yhtään ja tää kolmas imaisi viimeisetkin toivon rippeet kolmannesta lapsesta. Nyt mennään vaan päivä kerrallaan, tuli mitä tuli.
 
Viimeksi muokattu:
Pikkuinen, nuo keskenmenot vie kyllä mielen matalaksi. Ja tuo kilpirauhaslääkitys ja sen aiheuttamat asita, kyllä varmasti mietityttää että siitäkö oli kiinni. Todella todella ammattitaidotonta hommaa, ettei jotain arvoja osata tutkia (siis näin maallikkona sitä luulisi että luku on selkeästi hyvä tai huono?)
Ja Lilja kukka, nuo uutiset minun silmääni vaikutti kyllä tosi tosi hyville - tulevan suhteen siis.
Vitsit että mua harmittaa teidän puolesta, kun tuntuu että nyt tosi monella on aika alavireinen kausi
meneillään... tsempihalit tasapuolisesti kaikille ja jotain energian tapaista tähän pimeään syksyyn...
Itte tossa mittailin lämmöt et olenko mä kuumeessa kun olen ihan horkassa, mutta 36,8 näytti eli ei ainakaan kuumetta ole, ja heti kun tälleen nousin ylös niin olo on kyllä kuin märällä rukkasella, kurjaakin kurjempi, siis fyysisesti. Mutta nyt kahville, se ainakin maistuu ;)
 
Pettunia pahoittelut tädistä. :(

Liljan Kukka ja Pikkuinen ymmärrettävää, että keskenmenot vetää mielen matalaksi. Toivon teille kuitenkin pikaista pysyvää plussaa molemmille. Erityisesti Liljalla oli hyviä uutisia lääkäristä.

Muutakin piti kommentoida, mutta jäi tuonne toiselle sivulle... Muisti myös. Liityn masiskerhoon mukaan, jotenkin tuntuu ankealta tää yritys tänään. Eihän meillä ole kun yk 2, mutta muistissa kun on se kakkosen yritys joka kesti vuoden ja ikäkin on tässä välillä lisääntynyt, niin tuli vaan sellainen fiilis, että jaksaakos tätä nyt... Tänään on 7dpo ja menkkajomotus tuntuu jo alaselässä sellaisena, että varmaan huomenna alkaa taas tuhruvuoto. Tietysti olen tietoinen, että täähän vois olla kiinnittymisestä aiheutuvaa jomotusta kun nyt olis sopivasti päiviä siihen, mutta on vaan niin vahva tunne siitä, että tätihän se siellä koputtelee, että ei jaksa tsempata itseä kuvittelemaan sitä raskausoireeksi. Ja sitä parempi vaan oikeastaan, jos tuhru alkaa huomenna, koska meille tulee ylihuomenna viikonlopuksi vieraita ja sillä säästyy piinailemasta turhaan silloin kun ei voi/viitsi testailla.
 
Heipat taas! Tullut nyt käytyä todella vähän täällä, ei niinkään tietoisesti, vaan niinkun jo viimeksi mainitsin niin vauva ajatukset ovat aika hyvin pysyneet poissa mielestäni. Ja kun en tässä kierrossa ovuloinutkaan, odotan tietysti seuraavaa kiertoa, enkä jännäile turhia. Munasarja/selkä pistelyt/polttelut ovat taas ihan hirveitä. Kaikki ei siis todellakaan ole niinkun pitäisi. Vielä kun löytyisi lääkäri joka uskoisi ja vielä tutkisi..

Minulla on alkanut pyörimään ajatus, josko lapsilukumme olisi sittenkin täynnä. Se helpottaisi toisaalta käytännön asioita huomattavasti.. Tein päässäni listan, ja kyllä löytyi monta syytä miksi ei. Olisi ihan mukava päästä ens vuonna takaisin työelämäänkin, tämä yksinäinen kotiäitiys alkaa pikkuhiljaa masentaa. No, päivä kerrallaan mennään. Mieheni haluaisi lisää, eikä oikein ymmärrä yhtäkkistä pään käännöstä asiaan.

Scatty: Hyvästit ja täytyy sanoa että ajatuksenne on kovin jalo ja hyväsydäminen :)

runttipulla: On kyllä melkoista jos nuo ei ole raskausoireita :D

Liljan kukka: Ymmärrän ettei lääkärin sanat paljoa lohduttanut, kun konkreettisesti mikään ei nyt muutu kuitenkaan : / Tsemppiä kovasti ja toivotaan että tämä kierto toisi sen pysyvän plussan :hug:

Pettunia: Toivoin kovasti että sinulla tärppäisi jo :( Suuri :hug: menkoista. Toivottavasti saisit ajatukset hetkeksi pois, jos ne ahdistavat vaan.

Emmaliini: Tervetuloa :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Monilla on mietteitä siitä olisiko lapsiluku kuitenkin täynnä. Mä olen kanssa pyöritellyt sitä ajatusta mielessä muutamia päiviä. Nyt en taas sattuneesta syystä saa mieleeni miksi, mutta ihan vakavasti ajatus on mielessä käynyt. Kaksi ihanaa lasta on jo paljon.

Sitten pelkkää omaa napaa. Meille tulee illalla vieraita koko viikonlopuksi ja päätin sitten kokeilla (en edes tiedä miksi kun päiviäkin niin vähän) miten valkoisen r-testin pystyn tekemään, kun en varmaan vieraiden täällä ollessa viitsi pissiä purkkiin ja jättää jotain liuskoja jonnekin kuivumaan.

Ei se testin tulos kaukana valkoisesta ole, mutta joku haamujen haamu siinä kyllä näkyy. Yritin ottaa siitä kuvia, mutta niissä ei näy senkään vertaa ja en edes kehtaa julkaista niitä kun en halua kuulla vastauksia miten kukaan muu ei näe siinä mitään. :) Mä en ole koskaan aiemmin testannut tuolla testillä, niin en tiedä miten se käyttäytyy ja tuleeko viivanpaikkaa ja väärää plussaa paljonkin. Netistä tilattu, sininen väriltään, herkkyys 25.

Ja kuvittelinhan mä viime kierrossa myös nähneeni jonkun viivan tapaisen kunnes paria tuntia myöhemmin alkoi tuhru. Nyt vaan ehdin tänne raportoimaan ennen kun se tuhru taas alkaa, jomotusta on koko ajan. ;) Ja jos se nyt vaikka olisikin alku vahvenevalle viivalle, niin tästä ketjusta löytyy niin paljon esimerkkejä siitä miten selkeä hieno plussa voi valua ulos pian, että ei jaksa ruveta vielä kauheasti toivomaan. Mutta silti... Mitäs jos, ajatella jos, kunpa vain... Näin se mieli jo laukkaa. :xmas:

Taas toiveikas Filuuri 9 dpo
 
Oisin nyt jo kysynyt, kuka ottaa listan päivitettäväksi joulukuuksi? Itse yritän siirtyä täysin odottavien puolelle, tosin enköhän käy täällä välillä teidän kuulumisia lukemassa.. ;)

Kati ja Junnu 5+4 (ja kauhea pahoinvointi, miksei se tänään rajoitu vaan aamuun..?)
 
Filuuri viivanvahvenemisia sinne :popcorn: saa laittaa kuvia, mulla on ainakin taipumusta havaita viivanpaikat mitä oon noita plussatestiketjuja selaillu :whistle: luonnonvalossa saat ehkä parhaiten kuvattua jos on tosi hento viiva.

Kati82 onnea odotukseen!

Moonchaser kyllä mäkin oon jo suonut aikaa ajatukselle, että jossain vaiheessa pitää alkaa tosissaan katsomaan elämää eteenpäin kahden lapsen voimin. Sullekin jo kaksi ihanaista suotu, se on enemmän kuin toiset saa milloinkaan vaikka kuinka toivoisivat. Onnellisia ollaan siis mutta kyllä mulla vaan on suuri kaipuu pikkukolmoseen, etenkin keskenmenojen myötä se kaipuu vain kasvaa.
Ootko muuten vielä tikuttanu ovista? Mulla on nyt meinaan keskenmenojen jälkeen ovis tullut vasta kp23-25 tienoilla sekä tikutettuna että oikeasti ja tärppikin käynyt jo kahden km jälkeen. Ettei noi sun tuntemukset nyt olisi ovista?

ON: migreenit alkoi.. toissailtana jo enteili ja alkoi aurat vilkkumaan, eilen illalla olin taju kankaalla 22 mennessä ja aamulla särki ihan julmetusti ja oksentelin. Edelleen särkee, soitin terkkarista lääkereseptin apteekkiin eli kohta tulee helpotusta.. tää on oikeesti niin syvältä, kolmas kierto nyt kun viikon verran ennen ovista oon 24/7 migreenissä. Tasvahvaa viivaa antaa tikut joka päivä mutta ei tummene niin nopsaan että uskaltais vielä odottaa migreeniin helpotusta. Onneksi tää loppuu kuin seinään kunhan ovis tapahtuu.

Parin tunnin päästä soittelee lääkäri jatkoista. Hyviä uutisia en odota, eiköhän käske luomuna jatkamaan kunnes vuosi yritystä täyttyy. Onneksi mulla on aika samalle gynelle yksityisen puolelle joka meitä julkisellakin hoitaisi joten joka tapauksessa päästään joulukuun alussa kartoittamaan tilannetta, eli epätoivoon en syöksy vaikka huonoja uutisia tänään tuliskin julkiselta puolelta.
 
Pikainen ON:

APUA! Tänään kp 14, tiistaina kävin siinä km:n jälkitarkastuksessa ja samalla otettiin papa-koe.
Tuhruttavaa ruskeeta vuotoa on tullu jo sunnuntaista asti, mut ton lääkärikäynnin jälkeen se pikkuhiljaa muuttu limasemmaks ja on nyt jo aikalailla verrattavissa pienimuotoisiin menkkoihin. EI KAI NÄÄ NYT VOI MENKAT TAAS OLLA!? Phh pitää olla kokoajan ku kuitenki tiputtelee tasaseen tahtiin tavaraa.
Onko kellää muulla kokemuksia asiasta? Mitä ihmettä teen ja mikä ihme mulla on!? HÄ!

- Malania
 
Malania mulla on samaa ongelmaa ollu kiertojen puolivälissä, en valitettavasti osaa auttaa kun en itsekään syytä siihen tiedä. Kp 7-20 välissä muutamana päivänä tulee reippaasti limaa jossa veriviiruja seassa välillä aika paljonkin, tai sitten tulee ruskeeta limaa. Näin ollut nyt kolmessa kierrossa jotka kaikki km jälkeisiä kiertoja. En tosisaan tiedä mitä on mutta ovista ne ei mulla oo onneksi estäny, n. viikko tiputtelun jälkeen tulee ovis.
 
Pikkuinen: En ole enää testannut, koska sillon olikohan kp14 tuli niin tumma, että oletan että ovis yritti tulla, muttei sitten tullukaan. Nuo testit antavat muuten aina vain haalean haamun. Synnytyksen jälkeen, kun kuukautiseni alkoivat, olen joka kierrossa kärsinyt oviksen jälkeisistä munasarja/alaselkä kivuista, jotka kestävät menkkoihin asti. Epäilen että ne johtuvat tosiaan siitä keltarauhasen huonosta toiminnasta. Edellisessä kierrossahan jossa raskauduin, näitä kipuja tuli vasta sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ja täytyy sanoa, että näiden mietteiden keskellä ei kyllä huvittaisi bongaillakaan ovista. Olen tosiaan ihan kahden vaiheilla soitanko kierukan laittoon ajan.

Malania: Voisikohan olla että kroppasi palautuu yhä siitä keskenmenosta, vaikka siitä kyllä alkaa olla jo aikaa? Minulla oli synnytyksen jälkeen todella pitkään juuri tuollaista ruskeaa tuhruvuotoa, ja lääkäri sanoi, että kierto todennäköisesti vain hakee paikkaansa.
 
Moonchaser mullahan on niitä hiljalleen tummuvia tasavahvoja tullu jo viikon verran, mutta tiedän että mulla se oikea ovisplussa pamahtaa heti siihen tikkuun ennen kontrolliviivaa tosi tummana joten viittaan kintaalla noille tasavahvoille joihin menee ainakin 5 minuuttia tummua. Käytän pregcheck-liuskoja ja niillä en oo ikinä saanu blancoa, aina tulee haalea viiva vähintään.

Ovulaatio-ongelmat muuten viittaa myös huonoon keltarauhasen toimintaan, ja paras apu on ymmärtääkseni ovulaation tukeminen, ei loppukierron tukeminen. Keltarauhashormonin ei ole käsittääkseni todistettu ehkäisevän keskenmenoa niistä kärsivillä, mutta ovulaatiota tukemalla saadaan aikaan myös kunnollinen keltarauhanen joka jaksaa ylläpitää raskautta. Näin olen asian ymmärtänyt, aika paljon lueskellu ulkomaalaisilta lääkärisivustoilta aiheesta.
 
Jospa minäkin nyt uskaltautuisin kirjoittamaan...Kiitokset tervetulotoivotuksista. Päivittäin olen käynyt juttuja lukemassa (tai tunneittain :whistle:), joten koen teidät jo kovin tutuiksi ja omaksi porukakseni:) Melkoisen alavireinen tunnelma tuntuu ketjussa olevan, voimia kaikille tuskastumisen kanssa kamppaileville :flower:

Sitten minä, minä, minä... kp14 luullakseni menossa, ensimmäisen vuotopäivän päättäminen oli vähän vaikeaa kun tiputteli miten sattuu. 7 päivää sitten alkoi "viikkoa ennen ovista"-oireet, limat, turvotukset, kivut, vihlonnat ja jomotukset. Eilen aamusella kaikki yhtäkkiä loppui, limat ym. Illalla myöhään palasi vihlonnat, mutta täysin kuivaa on muutoin. Olin varma, että siinä se ovis olis ollut.. Sittenpä kuitenkin tänään on taas vihlonut ja jomotellut oikein kunnolla, melko tasaistesti kaikkialta, aamulämmöt heitelleet koko ajan miten sattuu, niistä en osaa päätellä mitään. Tikuttanut en koskaan ole, ovis on minulla aiemmin ollut (omat tuntemukset tuntien) muutaman päivän sisällä niistä ensimmäisistä muniksien vihlonnoista.

Niillä, joilla ovulaatio tapahtuu myöhemmillä kiertopäivillä, onko teillä jomotuksia ym. pitkään ennen varsinaista ovista, vaiko vasta sitten lähempänä sitä, myöhemmillä kp:llä? Todennäköistä on, että minun ovis on nyt ihan tässä näillä näppäimillä. Tai sitten oli jo, ja jomotukset jatkuu? Mitetityttää vaan, kun omaa napaa ja oloaan tarkkailee nyt suurennuslasilla.:cool:
 
Viimeksi muokattu:
Emmaliini mulla on alavatsalla päivittäin jotain tuntemuksia ihan pitkin kiertoa, mutta kunnon ovistuntemukset on tulleet vasta pari päivää ennen ovista ja itse ovispäivänä on kivut rajuimmillaan. Ihan sattuu alavatsaan kun siihen koskee. Ja heti ovista seuraavana päivänä olo on normaali, mihinkään ei satu.

Migreeni mulla alkaa viikkoa ennen ovista, lievenee ovista kohden ja loppuu saman tien kun ovis on ohi. Lääkeet helpottaa vain hetkeksi. Niskoja särkee myös viikon ennen ovista. Limaa ja valkovuotoa tulee suht reippaasti koko kierron, lisäksi tota aiemmin kertomaani veriviiruista limaa ennen ovista. Mitälie sekin on..

En ole ennen yk6 tarkkaillut sen kummemmin oloja kun oletin että raskautuminen olisi kovinkin helppoa ja pelkkä ahkera petipuuhailu tuottaa tulosta. En tiedä ovuloinko edes ennen kuin yk6 tärppikerralla. Ja nyt pari viimeisintä kiertoa mitä oon tarkkaillut, on tärpännyt molemmilla myöskin eli en tiedä yhtään mitkä olis oviksen jälkeiset olot ilman tärppiä. Ovislimailu on ainakin jatkunut keskenmenovuotoon asti näinä kertoina. Iltapalelu on tullut kuvioihin dpo8 paikkeilla, samoin yövessailu. Rintakipuilu on alkanut muutama päivä oviksen jälkeen.
 
Heissan :) Noista oviksista, mulla on sama juttu luultavasti kuin pikkuisella, että oviksen aikaan sattuu saakelisti. Mutta joka kierrossa samoja kovia kipuja ei ole, joten voi olla ettei aina sit ovuloi, nyt tässä kierrossa koitin ovista bongata mut en luultavasti tikkuun saanu sitä napattua oikeeseen aikaan, kun niin epäsäännöllisesti tikuttelin.

Mutta, arvon naiset mä voisin hauskuuttaa teitä oireiluilla, luultavasti polla tekee tepposiaan ja kuvittelen vaikka mitä, mutta kyllä mä oireita löydän joka lähtöön :D (varmaan jotain megaluokan menkka-ennakointeja sit kuitenkin, mutta hauskahan näitä on tutkiskella). Elikkä..
tiistai meni hirveen kuvotuksen vallassa ja alko palelemaan, eilen iski kaikki hajut nenään (ja tänään) ja mulla on ihan törkee jano ja nälkä kokoajan. Lisäksi selkää ja muniksia jomottelee ja pakottelee, kuin ennen menkkoja (yleensä tämä siis max edellisenä päivänä ennen menkkoja, joskus vain paria tuntia ennen kuin vuoto alkaa). Ja itkemään parahdin tänään kun oltiin kerhossa missä oli yhteislaulua. Ja juu-u, yöt menee semmosia unia nähdessä että Harry Potterin kirjottajakin Rowling kalpenis :D

Mulla siis tämä touhu on vielä ihan ilon puolella, ja toivottavasti tämä jotakuta piristää - siis että hanakasti ainakin omassa päässäni näitä oireita bongailen :D
Nyt peiton alle kattomaan tv:tä, mukavaa illan jatkoa :)
ps. millonkahan viittis ekan testin korkata :popcorn:
 
runttipulla mikä dpo on menossa? Mä niin odottelen että tänne joku jaksais linkittää testejään, niitä on niin hauska tiirailla omaa tärppiä odotellessa :popcorn:

Dpo 7-8 voi ehkä uskaltaa jo kokeilla saadakseen viivanpaikkaa, dpo9 pitäis viivanpaikka jo tulla ja dpo11-12 alkaa olemaan jo väriäkin mukana. Dpo13 voi viimeistään pärryytellä digitestillä, sillon jos sillä tulee nega niin voi alkaa tätiä odottelemaan. On meinaan niin harvinaista se hidas hormoninnousu etten enää dpo 13-14 negan jälkeen olettaisi itse muuta kuin että kierto on ollu ovuloimaton tai oletettu ovis on ollu myöhempään.

Ps. mittailehan aamulämpöjä heti kun oot herännyt, mulla ne ollu vähintään 37 molemmissa tärppikierroissa joissa oon mittaillu ;) Muina aikoina lämpöjen mittailu on yhtä tyhjän kanssa, mullakin oli tänään alkuillasta lämpö 37.1 enkä ole ovuloinut vielä kun aamulämpö oli 36.6.
 
Pikkuinen, kiitos vastauksista :D Hmm...no jos viime viikon ke tai to oli se h-hetki niin oisko nyt sitten dpo8 noin? Jos mä sunnuntaina vaikka jo kokeilen..mulla on pari testiä kaapissa, mut niiden herkkyydestä ei kyllä ole mitään hajua (pregent stick, jotain liuskatestejä)... apteekin omalla olen saanu hyviä tuloksia heti kun menkat on ollu päivän myöhässä, varmaan niitä pitää kasa kaappiin kans jossain vaiheessa hankkia..
Mä kyllä sit linkittelen kuvia oikein urakalla, viimekskikin kun kuopusta aloin odottamaan, vauvakuumeilijoiden keskuudessa ilostutin hirmuisella tikutusarsenaalilla kuvia, kun en meinannu uskoa todeksi koko raskautta. Sit viimein ehkä n. 10 testin jälkeen mut suunnilleen passitettiin jo plussanneisiin :vampire:
Mutta jospa sunnuntaina vaikka korkkais, vaikka siitä on vielä 5-6 päivää kun pitäis alkaa kurakelit....
 
Pikaisesti täälä. Vähän ollut kiirusta ettei ehdi edes teidän kuulumisia lukea. :ashamed: Plussatuulia kovasti täältä puhaltelen kaikille! :heart:

ON; Huomenna kp 25/28-31 ja päätin että huomenaamuna testaan! IIK, jänskättää ihan mielettömästi!!! Mulla on ollut melkoista juilimista tuolla alavatsassa heti oviksen jälkeen joka päivä ja lähes kokoajan, mitä ei aiemmin koskaan ole ollut. Saa nähdä mitä se huomisen testi näyttää. Saakohan sitä edes nukuttua yöllä. :O :D

Huomiseen siis Siskot. Kauniita unia! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
runttipulla miten pitkä luteaalivaihe sulla on? sehän on yleensä 10-18 päivää, yleisimmin 14vrk. Eli kun testeissä lukee että voi näyttää positiivista jo 4 päivää ennen kuukautisten alkua, se tarkoittaa dpo10 eli n. 3 päivää kiinnittymisen (n.dpo7) jälkeen.
 
ööh.. siis luteaalivaihe... piti googlettaa mitä se tarkottaa :D Mutta siis jos ovis oli viikko sitten ke ja kurapäivien pitäis alkaa ens vkon pe-la niin kai se sitten olis 16-17 vrk? Mulla menkat alkaa aina heti kunnon vuotona, ei mitään pientä tiputtelua vaan hanat auki joten heti ekasta päivästä olen laskenu kiertopäivätkin... tiedä sitten meneekö ne ihan oikein :D
 

Yhteistyössä