*Kolmatta kaipaavien MARRASKUU*

Tuosta tunnistamisesta... kyllähän ihminen usein utelias on. Kun tietää toisen lasketun ajan, voi käydä tsekkaamassa esim. joulukuisten pinoa, ja sieltä sitten aikansa luettuaan voi tutun löytää. Varsinkin kun listalla mainitaan myös aiemmin syntyneiden lasten syntymävuodet ja oma ikä.

Kovin henkilökohtaisia asioita ei vain kannata kirjoittaa, ellei ole varma ettei niiden leviäminen ole haitallista.
 
Multa myös lasten syntymävuodet pois, uutta profiilia en jaksa lähteä tekemään. Jos mun kirjoittelut niin kovin kiinnostaa niin anti mennä vaan. Blogiin oon kirjottanu paljon henkilökohtasempia mietteitä ja tunteita vauvanteosta kuin tänne muutenkin. Ei mun keskenmenot salaisuus ole mutta on se vaan ajatuksena niin mukava että saisi anonyymina kirjotella ajatuksiaan, oli ne sitten henkilökohtasia tai ei. Toisaalta jos jollakulla tutulla on aikaa ja energiaa kyttäillä mun kirjoituksia täällä niin suotakoon se hänelle, onpahan jotain pilkettä päivässä hälläkin ;)

Täällä ovistikku heilauttelee taas vahvaa viivasta. Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, nää ovisoireilut (runsas lima, vahvat o-testiviivat, jatkuva hedari ja nippailut mahassa) jatkuu pari viikkoa huipentuen kp24 kunnon alavatsakipuihin ja selkeänä tikutettuun ovikseen. Mutta käynnistyipä taas matka kohti ovista tässäkin kierrossa, josko se sieltä sitten lopulta saapuisi.

Ei pistänyt silmään plussauutisia tälle aamulle, yksi negapahoittelu lähtee pettunialle :hug: Harmaa päivä ja harmaat fiilikset täällä, mutta oonpahan siivonnu ja pessy mattoja sun muuta mukavaa tälle aamua.. jospa tämä tästä taas iloksi muuttuu =)
 
Moonchacer:Mä mietin sitä suun kautta otettavaa hiivalääkettä, mutta kun kutina tuntui niin ärhäkältä, päädyin siihen sisälle laitettavaan. No ensimmäiset talletukset on tehty yököttävästä töhnästä huolimatta, toivotaan vaan ettei se tapa kaikkia siittiöitä. Ajattelin, että jätetään tämä päivä välistä et lähtisi mönjät pois ja huominen aamu me vietetään sitten hotellissa, joten...Täytyy miehen varmuuden vuoksi ottaa ensi viikolla itse se pilleri ettei sille tule. Ovisplussa tuli vasta iltapäivästä, joten teen varmistustestin vielä tänään ja luultavasti tässä on sit vielä su ja ma vielä aikaa talletella :)

pikkuinen mulla on kanssa aina tosi pitkät ovisoireet, lähinnä nuo vihlonnat. Nytkin alkoi jo viime su ja luultavasti tämä irtoaa vasta su/ma, mutta jatkuvaa tykytystä vasemmassa munasarjassa.
 
Viimeksi muokattu:


tässä pitkästä aikaa tikkukuvaa ylempi kp12, alempi kp11. En usko että on plussa vielä tuo. Jos vaan löytyy kuvia mistä testeistä hyvänsä muilta niin täällä olisi yksi innokas tiirailija :wave: :D

Me taidetaan lähtee shoppailee ja talletukset vauvapankkiinkin laitettiin kotva sitten. Tästä taitaakin tulla ihan jees päivä :saint:
 
Kiitos kati päivityksistä :wave:
ei mulla kyllä ovis ole vielä näin aikaisin tietääkseni.. ei tunnu siltä.
Viime kierrossa tuli muuten kp17-19 semmosta kirkasta limaa jossa oli paljon kirkkaan punaisia veriviiruja seassa, nyt sitten tänään on tullu sitä samaa sorttia. Mikälie häikkä tuolla alakerran puolella.. Viimeksi siitä meni vajaa viikko ovikseen, saas nähdä miten tällä kertaa.
 
Kiitos Kati nopeasta päivityksestä! :)

ON; Mahaa on juilinnut muutaman päivän ihan kamalasti ja viime yönä sitten vihloi heti niin etten voinnut liikkua! Lisäksi lievää etovaa oloa on ollut. Kunpa nyt olisi jotain raskausoireita, ei kukaan tämmöisiä oireita muuten vaan halua kestää. :O Välillä mietin että kuvittelenko kaiken, kun on niin kova vauvakuume, mutta ei alakerran vihlomista ja juilimista voi kuvitella?! :whistle:

Sorry meni ihan ON... Nyt lukasemaan teidän kirjoituksia. :heart:
 
Heippa:wave:
Saisikos tunkea mukaan joukkoon? Kaksi poikaa on meillä ja kolmatta lasta toivotaan (ihan pikkuisen salaa ajattelen, että tyttökin olis mukava:whistle:).
Ensimmäinen yrityskierto vasta menossa, oviksesta ei ole tarkkaa hajua, mutta oletettavasti tässä viikon sisällä, joten r-testaamaan pääsee vasta piiiiiitkän ajan kuluttua.

niin, eli kp 9/28(?) yk1
 
Viimeksi muokattu:
MOLLY: onko sinulla oviksesta tietoa? Siis milloin ollut? Mulla ovis+ vaihdellut, yhden kerran oli + kp 14, sitten kp 20 ja viimeisin kp 19. Kierrot ovat olleet 30 - 35 pvää. Minulla tuollaista kovaa kipua on ollut juuri oviksen alla/aikaan, viimeksi kp 19 selkäsärky oli niin kovaa, etten päässyt nojatuolista ylös kunnolla :( Samoin kovia kylkipistoja on ollut, pahoinvoinnin ja aristavien rintojen säestämänä :(
 
MOLLY: onko sinulla oviksesta tietoa? Siis milloin ollut? Mulla ovis+ vaihdellut, yhden kerran oli + kp 14, sitten kp 20 ja viimeisin kp 19. Kierrot ovat olleet 30 - 35 pvää. Minulla tuollaista kovaa kipua on ollut juuri oviksen alla/aikaan, viimeksi kp 19 selkäsärky oli niin kovaa, etten päässyt nojatuolista ylös kunnolla :( Samoin kovia kylkipistoja on ollut, pahoinvoinnin ja aristavien rintojen säestämänä :(
Juu, ovis oli siinä kp 14-15 tienoilla. Siksi mietin näitä oireita. :headwall:
 
Oukkis Molly. Perhesuunnittelusivuilla sanotaan näin: "Alkio kiinnittyy kohtuun noin viikon kuluttua munasolun irtoamisesta (noin kolme viikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta, oli sitten kyseessä luonnollinen tai koeputkihedelmöitys). Tässä vaiheessa nainen ei vielä havaitse olevansa raskaana."

Joillain sivuilla puhutaan 5-8 vuorokaudesta. Tuo viikko on varmaan aika yleinen. Ensimmäisiä haamulaisia palstalaiset ovat saaneet n. dpo 10, itse sain dpo 12 siinä tuulimunaraskaudessa. Ja yksilöllistähän tämä on. Tsemppiä!!
 
Oukkis Molly. Perhesuunnittelusivuilla sanotaan näin: "Alkio kiinnittyy kohtuun noin viikon kuluttua munasolun irtoamisesta (noin kolme viikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta, oli sitten kyseessä luonnollinen tai koeputkihedelmöitys). Tässä vaiheessa nainen ei vielä havaitse olevansa raskaana."

Joillain sivuilla puhutaan 5-8 vuorokaudesta. Tuo viikko on varmaan aika yleinen. Ensimmäisiä haamulaisia palstalaiset ovat saaneet n. dpo 10, itse sain dpo 12 siinä tuulimunaraskaudessa. Ja yksilöllistähän tämä on. Tsemppiä!!
Kiitos! Tsemppiä sinnekin! :heart: Voihan nämä olla ihan normaali oireita joita ei vaan ole hokannut ennen... :kieh:
 
Kiitos haleista. Hassua, miten se näin virtuaalisestiin lohduttaa. Vielä ei ole uusi kierto alkanut, mutta merkit ovat niin selvät, ettei testejä tarvitse enää tuhlata. Noihin sofi one step testeihin tulee muuten roskishaamu/viivanpaikka.

Tervetuloa Molly ja Emmaliini. Säännöllisesti täältä tippuu porukkaa onnellisesti odottajiin, joten uudet ovat aina tervetulleita. Onneksi meitä pitkän linjan toiveilijoita on vähemmistö.

Pikkuinen, itse tulkitsisin tuon kp12 jo plussaksi, mutta tosiaan jos oireet kertoo jotain muuta. Talletukset kun on tehty, niin eihän sillä testituloksella edes niin väliä. Jäikö sulla muuten niin, että teit haamutestin ja sitten lopetit raskaustestailun? Vai oletko testannut selkeän negan haamujen jälkeen?

Mulla ovis tekee ihan selkeitä raskausoireita. Kun ovis lähestyy, täytyy ruveta käymään öisin vessassa. Rinnat saattaa kipeytyä, joskus palelee jne. Oireet hiipuu sitten viimeistään viikko oviksesta. Ootteko muut huomanneet mitään samantyylistä? Ovat niin selvästi ovikseen liittyviä, etten enää yritä luulotella niitä varhaisiksi raskausoireiksi.

Saimmepa taas muistutuksen yksityisyyden vaaroista täällä palstalla. Harmi vain, että se tuli Pikkuinen sun ikävän kokemuksen kautta. Itse olen ehkä ylivarovainenkin tunnistautumisen suhteen. En kirjoittele muista lapsistani enkä muustakaan, mistä minut mahdollisesti tunnistettaisiin. Mutta jokainen tietenkin kirjoittelee sen mukaan, mikä itsestä hyvältä tuntuu.

Kivaa viikonlopun jatkoa teille kaikille. Olen vakavasti harkinnut uuden kierron alettua palstailutaukoa, kun alkaa taas kuumeilu mennä liian vakavaksi. En vain malttaisi luopua teidän tärkeästä vertaistuesta.
 
Molly tässä esimerkkejä mun testeistäni parilta viime kierrolta, dpo on siis päiviä ovulaation jälkeen (ovulaatio päivä on dpo0)

dpo7/24.9. Aijaa.com - 8751152.jpg

dpo8/25.9. Aijaa.com - 8752625.jpg

ja seuraavasta kierrosta:

dpo12/5.11. Aijaa.com - 9003645.jpg

dpo12/5.11. Aijaa.com - 9009332.jpg

dpo13/6.11 Aijaa.com - 9013153.jpg

Kaikki testit on tehty loppuiltapäivästä. Ja kaikki raskaudet on menneet kesken mutta sitähän ei testit kertoneet.. elokuisessa raskaudessa sain kp30 digitestiin Raskaana 1-2, oviksen ajankohtaa en tiedä siinä kierrossa ollenkaan joten dpoista en osaa sanoa.

Pettunia en kyllä minäkään viitsi puhua meidän lapsista täällä mitään. Jos joku tuttu tunnistaa muista jutuista mut täällä niin sille ei mitään mahda.
Tein muuten juu vuodon loputtua testin kp 9 ja oli selvä nega joten uuden oviksen bongailua tässä harrastellaan. Lämmöistä sitä etsiskelen ja vielä ei ainakaan ole ovis ollut. Eikä tikkukaan oo näyttäny tarpeeksi vahvaa eli tämmöistä Aijaa.com - 8738728.jpg siksi en noihin tasavahvoihin usko kun tiedän että mulla ovisplussa on tuommoinen (ylempi r-testi reagoi ovikseen).

Mulla muuten ovis tekee raskausoireita myös, ja oireet loppuu kuin seinään heti seuraavana päivänä oviksesta. Viikon ajan ennen ovista päätä särkee tolkuttomasti, oksentelen, huimaa, alavatsaa nippailee ja särkee, kuumottaa ja paleltaa vuorotellen jne. Oviksen jälkeen tosi kova palelu nousee kuvioihin kun lämmöt nousee päälle 37.

Emmaliini tervetuloa joukkoon! :wave:
 
Täällä on nyt ovis tullut ja mennyt, toivottavasti tuottaa tulosta. Ajoitus oli ainakin nyt täydellinen, mutta eipä se ole vaan siitä kiinni. Huomenna aloittelen sitten syömään taas prednisolia ja parin päivän päästä lugestronit kehiin.
 
Yleinen kysely:

Kertokaa kokemuksia clomifen lääkkeen käytöstä? Oliko mitään oireita tai tuntemuksia, tärppäsikö? Ja kertokaa myös jos olette käyttäneet Teroja. Missä vaiheessa oviksen jälkeen, olette niitä alkanu napsia? Tästä on siis jo kuus vuotta kun oon näitä viimeiks syöny, niin en enää muista omia fiiliksiä sillon enkä myöskään miten pian oviksen jälkeen aloin niitä teroja naukkailla.
 
emmin: Mullakin on clomifenin käytöstä jo aikaa. Esikoisen kanssa söin. Sitä ennen mulla oli pco-tuomio, ilman clomejakin ovuloin, mutta en vaan tullut raskaaksi. Toisesta clomi-kierrosta sitten tärppäsi, mutta mulla clomien kanssa käytettiin Lugestroneja, ei Terolutia. Molemmathan on keltarauhashormonia ja tärkeintä oli, että otetaan käyttöön sen jälkeen, kun ovulaatio 100% ohi, koska muuten estää sen. Nyt kun mulla ovis la-su välisenä yönä, ajattelin aloittaa luget ma tai ti-iltana. Muistaakseni Clomeista ei tullut kauheasti sivuoireita, lugeista sivuoireet muistutti raskausoireita. Mutta clomien jälkeen olen tullut 3 krt raskaaksi spontaanisti 1. yrityskerrasta, nyt jännätään käykö niin jälleen. Nyt vasta hcg neutraali edellisen keskenmenon jälkeen, joten tämä on periaatteessa 1 yrityskerta km:n jälkeen.
 
emmin söin viime kierrossa teroja jotka alotin dpo2 eli 3vrk ovisplussan jälkeen. Sitä en tiedä oliko hyötyä kun kävi samanlailla kuin kahdessa edellisessäkin kierrossa eli kesken meni alkuunsa.

Oon ymmärtänyt että jos ovis tulee parin päivän sisään kun on alkanut teroja syömään, ei terot vielä kumoa ovista. Mutta terokuurin aikana (kun hormonia on paljon elimistössä) ei ovulaatio yleensä pääse tapahtumaan kun elimistö luulee jo ovuloineensa. Siksi kannattaa aloittaa terot vasta pari kolme päivää sen jälkeen kun on oletettavasti ovuloinut.
 
mymosa
Mä kerkesin syödä vain yhden kierron clomeja kp 3-7 1tbl.
En kyllä huomannut itsessäni mitään muuta oiretta kuin kauan kaivattu ovulaatio :D Tästä kierrosta siis tärppäsi myös.
Sain clomit pco:hon ja siihen, etten spontaanisti ovuloi itse.

Teroja en syönyt clomien jälkeen, koska gyne ei sitä suositellut (yhteiskäyttöä siis), pelkät clomit määräsi.

17+0
 
Hei!
Minäkin olen nyt päättänyt pitää palstailutaukoa ja minut voisi poistaa kokonaan tuolta listalta!

Aloimme mieheni kanssa pohtimaan muitakin vaihtoehtoja kasvattaa perhettämme... ja päätimme keskeyttä raskauden yrittämisen siihen saakka, kunnes saamme päätettyä mitä haluamme. Näinkin voi näköjään käydä ja haikealtahan tämä tuntuu, vaikka siis emme olekaan vielä kokonaan hylänneet ajatusta biologisen lapsen yrittämisestä. Nyt kartoitamme siis muita vaihtoehtoja. Maailmassahan on paljon lapsia vailla kotia!

On ollut ilo jakaa tuntemuksia teidän kanssanne! Toivottavasti joka ikinen teistä saa sen kaipaamansa plussan ja mielellään vielä mahdollisimman pian! =)

Kiitos ja kumarrus arvon leidit! :wave:
 
Heissan :) tulin kurkistelemaan onko lisää plussauutisia, mutta taitaa olla porukka ovisten kimpussa :D
Meillä oviksen bongailu jäi reissun aikana kokonaan pois kun ei silloin oikein se ole mahdollista... joten luultavasti oikeaan aikaan ei tallettelut onnistuneet ja ensi kierrossa taitaa olla meillä vieraita sen verran siihen aikaan, että saa nähdä onnistutaanko.
Scattylle haikeat heiheit, voihan olla että vielä teilläkin mieli muuttuu - eikä se toinen suunnitelmakaan huono vaihtoehto ole :) Ja Mollylle tervetuloa, itsekin varsin tuore tapaus täällä olen...

:)
 
Sais päivitellä mulle viimeinkin, ettäKp 11 / ?, yk 3

Eli menkat alkoi sitten 4vkoa ja 2 pv kaavinnan jälkeen. Ihme turhut oli, mutta sen 6 pv kesti joten oletan et ne oli ite ne? :D

Täällä ei erikoista, nyt vaan ovista bongaillaan.

onnea plussanneet ja halaukset kaikille tädin kohdanneille, sekä tervetuloa uusille

yritän taasen terästäytyä täällä käymään. ikävähän teitä jo on ollutkin!

- Malania
 
Tervetuloa takaisin Malania. Scattylle kaikkea hyvää. Itsekin olen monesti miettinyt sijaisvanhemmuutta yms.

Mulle tuli muistaakseni clomifenistä oireena hikoilu. Siitä on jo aikaa, joten saattoi olla jotain muutakin, en vain muista.

Pettunia kp 2/28-35 yk13
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä