Kolmatta odottavat 2010

Moi!

Sukupuolista olitte keskutelleet. Kyllä minäkin ymmärrän halun saada toista sukupuolta kun jo olemassa olevat lapset. Ei se vähennä yhtään sitä rakkauden määrää lasta kohtaan. Mulla itsellä oli ekaa odottaessa erittäin vahva tunne että odotan tyttöä. Kun esikoinen olikin poika, kyllä mulla pieni pettymys tuli, olin niin asennoitunut tyttöön. Tokaa odottaessa en edes uskaltanut toivoa tyttöä, vaan ajattelin koko ajan tulokkaan olevan poika. Ja kun kakkonen olikin tyttö, niin kyllä se oli niin ihanaa, vaikka tottakai poikakin olisi ollut ihan yhtä tärkeä ja rakas. Nyt tästä kolmosesta mulla on vahva tyttötunne, mutta tällä kertaa sukupuolella ei ole mitään väliä.

Lapsiluku ei meillä taida jäädä kolmeen. :D Mulla on krooninen vauvakuume. :LOL: Miehen kanssa ollaan puhuttu että 4 tai 5 lasta olis kiva, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Onneks ollaan samoilla linjoilla miehen kanssa lapsiluvusta. Tämän kolmosen jälkeen pidetään kuitenkin vähän enemmän väliä seuraavaan, vaikka eihän sitä välttämättä voi kauheesti suunnitella.

Tarkse, kuulostaa kyllä aika pitkältä neuvolaväliltä jos sulla on seuraava käynti vasta syyskuussa. :eek: Kyllä mulla on tässä kolmannessa raskaudessa ollut neuvola noin kuukauden välein, eikä ultrat ole vaikuttaneet aikoihin mitenkään. Juuri tällä viikolla olin neuvolassa ja sain seuraavan ajan kesäkuun vikalle viikolle.

Neuvolassa olin tosiaan tällä viikolla ja kaikki oli ok. Hemppakin oli noussut, joten rautakuurista on ollut hyötyä. =) Kelan paperit sain kans mukaan, joten nyt pitäis päättää otanko äitiyspakkauksen vai rahan, että saan hakemuksen eteenpäin.

Zeena, mulla on kans tosi ärsyttävä neuvolalääkäri. Selittää mulle ihan päivänselviä asioita, ihan kun olisin joku idiootti. Oon joka kerta niin kiukkuinen kun lähden sieltä. Kaiken lisäksi lääkäri aina haisee hieltä. :kieh:

Hippu, tervetuloa! :flower:

marza ja onnianni rv 23+0 POKS =)
 
Mulla todettiin lääkäritarkistuksessa että mulla on ulompi kohdunsuu puolelle sormelle auki!!Viikkoja mulla on nyt 24+1!!Olen huolissani ja peloissani,että pysyykö meidän pikkupoika kyydissä loppuun asti!!Pitääkö mun nyt olla täysin levossa vai voinko elää suht.normaalia elämää??Lääkäri kyllä rauhoitteli ja sanoi ettei ole vaaraa että pienokainen synny ainakaan näin aikaisin!!Pliis,kertokaa mietteitänne ja kokemuksianne!!Painoarvio meidän pojasta on nyt n.500g!!Millä viikoilla on vauvan jo turvallista syntyä,että hänellä on edes jonkunlainen eloonjäämismahdollisuus??Kaikista vastauksistanne olen tosi kiitollinen!!

miita1969 & Walter 24+1
 
miita, olet nyt jo sellaisilla viikoilla, että pienellä on nykyhoidon ansiosta mahdollisuudet selvitä. Mutta toki monta viikkoa pienen soisi saada kasvaa kohdun suojissa. Pistän sulle yksäriä aiheesta. :wave: Ota vaan rauhassa ja toivottavasti olet asian tiimoilta tiiviissä seurannassa. :hug:


Epeti 24+4
 
Kiitos Epeti!!En mä nyt ole sen kummemmin seurannassa,kun että mulla on neuvolalääkäri 17.6 ja Porvoon sairaalassa lääkäri sanoi että mun pitää ottaa yhteyttä heti,jos supistukset tihenee ja kovenee eikä mene edes levolla ohi!!Tällä hetkellä ei tunnu sellaisia tuntemuksia!! =)Olen kans miettinyt että voisko virtsis antaa sellaisia nipistyksen tunteita tuonne alapäähän??Tai mahd. joku muu tulehdus??Vastatkaa mielellänne,jos teillä on mielipiteitä tästä!!Kiitos etukäteen!!

miita1969 & Walter 24+1
 
Moikka! En ole täällä palstaillut aikoihin mutta vointini on ollut ollut hyvä edelleen. Eipä valittamista. Viikkoja nyt 18+4 (neuvolan mukaan 19+1). Vauvan liikeitä moon tuntenut viikosta 16 alkaen mutta kovin hentoisia vielä ovat, eikä joka päivä tunnu. Seuraava neuvola on juhannuksen aatonaattona, jolloin Kela-asiat, sitä viikko ennen on rakenneultra :D Tyttöolo mulla on ja unissakin synnytän vain tytöjä, saa nyt nähdä sit kumpi tulee.
 
Moikka kaikille!
Enpä oo tännekkään aikoihin kirjotellut... täälä oli jännät paikat kun ti ja ke vuosin verta aivan tajuttomia määriä :eek: supistelujen kera..silti oli kohdunsuu kiinni ja vauva sielä reippaana heitti kuperkeikkaa ja sydän löi oikein mallikkaasti. Tässä sitä kai jännitetään että mahtaako pikkuinen siltikään pysyä kyydissä... toivottavasti!
Nyt kovin kipeä olo, ihan kuin kuumetta olis nostamassa. Joten ei tän enempää tälläkään kertaa.

Keffeli kera möhömäisen rv 11+4 ( 11+6 uän mukaan) :heart:
 
Sokerirasituksesta selvitty hengissä :p olihan se taas kokemus lisää.... tulokset kuulee sitten ensviikolla !

Lapsukaisten koulukin sitten loppui ja pääsivät kirmaamaan kesälaitumelle , ovat sen ansainneetkin !

Omaolo pysynyt samanmoisena ainoastaan koventuneet liitossäryt kiusana ja nyt pienenajan sisällä parinayönä vetänyt suonta jalasta ....

Sain mukavia uutisia työpaikalta, saankin sieltä ne 3 ekaa kuukautta palkkaa =) mikä on tositosi hyvä juttu !

Ella oi kuinka pitkällä sinunkin odotuksesi jo on =) niin se aika vaan juoksee vaikka tuntuu välillä vaan polkevan paikallaan !

Nyt nukkumaan

unikeiju+sisu 25 poksahtiiiiiiiiiiiiii :heart:
 
Hippu35, tervetuloa mukaan juttuihin ja onnea plussasta! :heart:

Ella, olenkin miettinyt, mitä sinulle kuuluu. Kiva, että kävit kertomassa kuulumisia! =)

Keffeli, toivotaan kuitenkin, että vuoto on täysin harmitonta. :hug: Itselläni edellisessä raskaudessa vuosi samaan malliin kahteen otteeseen rv10 ja rv12. Mitään syytä vuodolle ei löytynyt ja molemmat pienet pysyi kyydissä hyvinvoivina. :heart:

miita, tuli mieleeni, että katsottiinko sulta kohdunkaulan pituutta? Joku vissiin syyskuisissa kommentoikin, että uudelleen synnyttäjillä saattaa paikat olla vähän pehmoisemmat, mutta eikö tuo kohdunkaulan pituuskin ole aika ratkaiseva asian suhteen? Sitä mulla ainakin tuplaraskaudessa seurattiin ultralla, kun supisteli, vaikka kohdunsuu olikin aina kiinni.

sutuliille onnea ukkovallan vahvistumisesta! :heart:

Tarkse, mulla on ollut neuvolat rv9+1, rv15+0 ja rv23+1. Näistä tuo keskimmäinen ei virallisesti olisi kuulunut ohjelmaan, mutta neuvolantäti kauhisteli itsekin tuota pitkää väliä käynneissä ja laittoi siihen väliin yhden. Neuvolalääkäriä mulla ei sen sijaan ole vielä ollut ollenkaan. Enkä ole muuten koskaan ennenkään moisella käynyt, koska kaksosista olin lääkäriseurannassa ä-polilla. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen siis menossa neuvolalääkäriin reilun kolmen viikon päästä. :whistle:
Niin ja LA päivitetty! :wave:

unikeiju, mukava yllätys tuo palkka-asia. Onhan se kuitenkin iso erotus, minkä saat lisää. :) Toivottavasti sokerirasituksessa on kaikki kohdallaan. Mä saan odotella sitä lystiä vielä reilun viikon. :p

Uskomatonta, että lapset nukkuu vielä ja mamma saa rauhassa juoda aamukahvia ja surffata netissä. B) Tänään olis taas tasaviikkoja täynnä ja pikkuinen on muutaman päivän ollut taas sellaisessa asennossa, ettei paljon potkut tunnu. Potkisikohan sitten tuohon eteen istukkaan. Ens viikolla olisi viimein se odotettu 4D. Niin ja vähemmän odotettu sokerirasitus. :x Vaan saapahan ainakin kerrankin rauhassa lukea odotellessa ellei sitten satu joku kummin kaima samaan odotustilaan. Niitä kun tähän pikkupitäjään mahtuu. :whistle:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Epeti rv 25+0 poksista
 
keffeli Hurjan kuuloista, mutta onneksi masussa kuitenkin kaikki hyvin. Säikäyttää tuommoinen varmasti vain ihan kamalasti.

Täällä vauva pyörii pitkin masua. Aina luulen, että nyt se on asettunut rt:n, mutta taas seuraavana päivänä potkut tuntuvat jossain muualla. Olen kyllä iloinen tästä, kun eipähän ala ärsyttämään tuolla alhaalla. Kokonaiduudessa painaa kyllä nyt juuri mojovasti virtsarakkoa, että kärsin lähes kroonisesta pissahädästä.

Nyt vointi ollut taas melko tasainen. Kipuja ja supistuksia on, mutta levolla hoituvat.

Epeti Mulla on myös sok.rasitus perjantaina. Saapahan omaa aikaa, kun siellä
notkuu. :)

-Poni 25+6
 
Sokerirasituksessa kaikki hyvin :D hyvä juttu !!!!

Täälläkin sisu heittää sellaista volttia välillä mahtaa tulla aikamoinen viipertäjä :heart: ihanahan se vaan on kun antaa itsestään merkkejä !!!!

Epeti tosiaankin on aivan mahtava tuo palkkaasia varsinkin kun sitä ei osannut yhtään edes odottaa, ku en oo kuitenkaa ollu edes vuotta viellä tuolla töissä.... kesälomaa en pidä vaan otan nekin rahana toivotaan että sitä jaksaa sinne elokuun puolenvälin tienoille !!!!

Tsemppiä kaikille joilla vielä sokerirasitus edessä... tylsäähän siellä oli istuskella mutta yllättävän nopeasti se aika kuitenkin meni ....

unikeiju+sisu 25+2
 
Nostellaanpa meidätkin taas etusivulle!


Ei sinänsä, että mitään asiaakaan olisi. Äsken huusin itselleni kolmosta ajatellen kantoliinan edullisesti huutiksesta. Olen sieltä seurannut nyt pinnasänkyä, turvakaukaloa ja tuota liinaa, jotka ovat siis ostoslistalla ennen syksyä. Mies ei tosin tahdo tänne yhtään ylimääräistä roinaa nurkkiin ennenkuin ovat tarpeen, mutta tuon kantoliinan saan sentään helposti piilotettua. :D

Epeti 25+1
 
Epeti:Lääkäri teki silloin sisätutkimuksen ja mulla oli kohdunkaulaa jäljellä se 3cm ja sisäinen suu kiinni!!Tänään kävin sitten Naistenklinikalla diabeteshoitajalla ja mulle määrättiin pitkäaikaista insuliinia otettavaksi aina iltaisin(8 yksikköä)!!Samalla sain tiukan ohjeistuksen ruokavaliosta!!Mites teillä muilla raskausdiabetikoilla??Meidän jäpikkä on tässä muutaman päivän ajan liikkunut aamusta iltaan tosi vilkkaasti ja välillä potkut näkyy ihan ulospäin!!Ainakin tietää että pojalla on kaikki hyvin!!Ai niin...ne sanoi Naistenklinikalla,että ne vihlaisut mitä mä tunnen alapäässä on vaan sitä että kohtu kasvaa ja paikat venyy!!Mieheni osti tänään söpön pienen pupu-unilelun meidän pienelle ja hän osti myös bodyn jossa oli traktoreita!!Tais isi vähän innostua,kun on eka muksu hänelle/meille yhteinen ja kun hän tietää saavansa pojan!! =)Minulla on kaks tytärtä edellisestä liitosta(9v ja 6v).

Miita1969 & Walter 24+5
 
Nyt näyttää olevan sokerirasitus oikea muoti-ilmiö täällä. Mullakin pitäis muistaa varata huomenna aika... Ei kyllä paljon kiinnosta, sillä oon jääny kahella edellisellä kerralla kiikkiin siinä. Mulle ei oo kyllä määrätty dieettiä kummempaa ja lapsetkin on ollu syntyessään aika pieni kokoisia. Riippukohan se hoito paljonko ne suositusarvot ylittyy vai mistä? Mulla kyllä ihmetyttää, että miks se rasitus tehdään vasta nyt, kun se mahdollinen dieetti ois hyödyllisempi heti alusta asti. Siis huom! dieetillehän ei voi ruveta, jos ei kukaan pakota :D

Mulla on ollu pariin otteeseen yöllä melkoisia vatsakipuja. Viime viikolla kävin yhtenä aamuna päivystyksessä, mutta ei siellä mitään näkynyt. Kivut on ihan kuin keskikovia supistuksia (harkitsisin vakavasti sairaalaan lähtöä, jos ois se aika), mutta vatsa ei vaan kovetu samanlailla. Jotenkin tuntuu naurettavalta, ettei kolmannella kerralla tunnista kohdun kasvukipuja... pah! Pääasia tietysti että vauvalla oli kaikki hyvin.

Mitenkäs muut töissä olijat ootte jaksellu? Mulla on motivaatia kadonnut aivan täysin ja tuntuu, että päivät on yhtä viikonlopun odottelua... Onneks kohta pääsee kesälomalle!!

Hilarius 23+3
 
terve! Mulla on ollut aina joku arvo koholla kaikissa näissä odotuksissa,mutta ei todettu rask.diab. olen ollut dietillä ja se on auttanut :heart: ei tarvii mitään erityistä tällä hetkellä kuten käydä polilla ym. labrassa sanottiin että nykyään ne laittaa tosim herkästi rasituskokeeseen. eivät ymmärrä neuvoloiden hötkyilyä? jaksuja sokrujen kanssa kamppaileville! :hug:


lolu31+0
 
Terveisiä 4d:stä...
Vauva painaa jo 765 g ja kaikki oli hyvin..
Se tärkeinki, eli sukupuoli näky :) Nyt saa sit hankkia tavaroita..
Aika jännä kun ultraaja sanoi, että sukupuolen saa aina selville... Ehkä sitä ei vaan kaikki sit osaa kattoa..
Lomakin ois, mutta rantakelit hukassa :attn:

Hyväsetti ja Pötkylä 25+0
 
Hyväsetti, :heart: Kiva, että se pötkylän sukupuolikin tuli selville. =)

Hilarius, :D Niin eihän sitä ruokavaliota voi noudattaa ennenkuin on ehdoton pakko. Varsinkaan, kun se dietti ei edes kovin kummoisesti poikkea perusterveellisestä ruokavaliosta. :whistle: ;)

Viime yönä oli ensimmäistä kertaa vaikeuksia omien olojen kanssa. Ensin alkuillasta sain jonkun ihan järkyttävän vatsakipukohtauksen enkä voinut seistä suorana. Mun mielestä ei kyllä supistellut vaan jostain muusta oli kyse. Puolen tunnin vaaka-asento auttoi asiaa ja loppuilta sujui jo normaaleissa merkeissä. Mutta sitten nukkumaan mennessä alkoi sängyssä kolottaa joka paikkaa, kylkiä vihloi ja tuntui, että nahka repeää. Mikään asento ei ollut hyvä ja tyyppi jumppasi vatsassa, minkä kerkesi. Nyt aamulla olo onkin sen mukainen.


Perjantaina ajattelin lähteä hemmottelemaan itseäni hyvän ystävän seuralla, sinkkuelämää 2 -leffalla ja hyvällä ruualla. Saa nähdä mitä siitä leffassa istumisesta tulee, kun pissillä saa juosta nyt koko ajan.


Epeti 25+2
 
kääkkis
Epeti: Mä muistan aiemmista raskauksista, kun istu leffassa niin häntäluu oli aina ihan tohjona :ashamed: Vessassa oli pakko käydä ennen ja jälkeen ja silloin lähtiessä oli aivan valtavat jonot, niin painelin pokkana miesten vessaan koska muuten olis tullut housuihin. Hauskaa elokuvahetkeä kuitenkin, ehkä se meneekin ihan hyvin, kun etukäteen miettii kaikkea muuta =)
Mä menen miehen kanssa perjantaina Viikatteen keikalle, jihuu =) Olen varmaan aika kuitti sen jälkeen ja olenkin yrittänyt puhua mun vanhempia, että ottaisivat tytöt yökylään, niin saisi nukkua seuraavana aamuna pitkään. Toivottavasti onnistuu B) Enää reilu viikko neuvolakäyntiin ja saa tietää onko masussa todellakin elämää :heart: Huomenna on kuopuksen hammastarkastuskäynti ( 2v.), tuleekohan tutista papatusta, kun tarvitsee sitä yhä nukahtamiseen... Jos ei anna tuttia, niin sitten menee sormi suuhun, mikä on tietty vielä pahempi homma.
 
Täytyy heti alkuun pyydellä anteeksi, kosa en juurikaan ehdi/jaksa/muista kommentoida kirjoituksia.

Meillä on ollut totaalinen kriisitilanne tallilla. Kaksi hevosta sairastui ma-ti aikana ja toinen lopetettiin eilen illalla. Toisen tila onneksi parempi ja tällä hetkellä vakaa sekä parampaan päin. Stressi on valtava ja unet jääneet vähiin, kun olen tallilla päivytänyt hevosten tilaa. Tietty tästä syystä supparit äityneet entisestään. Sen verran ehdein neuvolaan soittaa, että pyysin perjantain sok.rasiuksen peruttaa. Huomenna soitan uudelleen ja pyydän lähetteen polille, kun näyttää ettei tilanne parane.
Jospa ensi yänä jo uni tulisi paremmin..
hyviä vointeja kaikille!
-Poni 26+1
 
Tervehdys vaan kaikille!!Täällä tsempataan sokeriarvon kanssa!!Tämä aamuna taas korkeampi kun sais olla!!Paastoarvo oli 5,8 kun sen pitäis olla alle sen 5,5!! :( Nyt yritän sitten väkisin syödä vähän puuroa,vaikkei oo edes nälkä!!Vauva on potkinut koko aamun,joten taitaa meidän pojalla olla kaikki hyvin!! =)Tänään poksahtaa jo 25 viikko!!Ei oo synnytykseen enään kovinkaan paljon aikaa!! =)Hyviä vointeja teille kaikille!! :hug:

miita1969 & Walter 25 POKSiiiiiiis
 
Toivottavasti kääkkis saatte lapsukaiset hoitoon ja voit nauttia täysin rinnoin keikasta sekä seuraavasta aamusta. =)

Ponille voimia kurjaan tilanteeseen. :hug: Tietysti tuollainen huoli ja stressi vaikuttaa sitten muutenkin olotilaan. Toivottavasti pääset polille tarkastettavaksi ja kaikki on kuitenkin masuasukin suhteen kunnossa.

Epeti 25+3
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä!

Täällä nyt maataan osastolla vuodelevossa. Mies kävi ostaan mulle läppärin, että on jotain tekemistä. Lääkäri tutki aamupäivällä polilla. Kohdun sisäsuu on sentin auki. Vauvalla onneksi kaikki oikein hyvin ja hän painaa jo 840g. Osastolla sain vauvaa varten kortisonit, nestetipan ja nyt kokoajan menee vielä supistusten estolääkitys. Mulla oli osastolle tullessa suppareita 10-15 min välein, mutta lääkkeet ovat vienneet kaikki pois. En edes muista milloin olisi ollut näin rento tila masussa, varmaan joskus alkuraskaudessa. Nyt vaan maataa, vessassa saan käydä, vielä ei muuta. Onneksi miehellä alkaa juuri kesäloma huomenna. Myös mummot ja papat on täysillä mukana. Yritykseni pyöriin luotto työntekijöiden voimin.
-Poni 26+2
 
Poni :hug: Hyvä että tilanne on nyt hallussa ja taustallakin asiat rullaa hienosti. Saat keskittyä vauvan hyvinvointiin ja omaan oloosi ihan rauhassa. Tylsäähän siellä varmasti on, mut läppäri tuo edes vähän viihdykettä.
 
Moikka!

Täällä onkin ollut aika hiljaista. :eek:

Poni, miltäs tilanne näyttää tänään? Joudutko kauan oleen osastolla? Kotiin olisi varmaan ihana päästä, vaikka pääasiahan on tietysti se että sinä ja vauva olette kunnossa. Voimia!

Me ostettiin vihdoin autoon toinen turvaistuin. Kakkonen on tähän asti istunut turvakaukalossaan ja mahtunutkin siihen ihan hyvin, mutta nyt alkoi kiloraja tulla vastaan. Ostettiin recaron young sport -istuin. Aika kehnosti mahtuivat kaikki kolme (recaro, hts:n besafe izicomfort, brio primo-kaukalo) istuinta autoon, kun kokeiltiin, mutta mahtuivat kuitenkin. :D Auton vaihto ei siis ole meillä edessä vielä, vaikka kovasti tekisi mieli uutta farmaria. ;)

Mulla on edelleen pähkäilyn alla otanko äitiyspakkauksen vai rahan? Vähän olen kallistumassa pakkaukseen... Täytyisi asia pian päättää että saa laitettua kelan paperit menemään. Tänään olisi myös tarkoitus hoitaa tuo vauvavakuutus alta pois. Paperit on ollu täytettynä keittiön pöydällä jo pari viikkoa, mutta en ole saanut vietyä papereita vakuutusyhtiöön. Laiska minä. :D

Nyt alankin laittaan lapsia lähtökuntoon, jos mentäis vähän ásioita hoitaan ja samalla puistoileen. =)

marza ja onnianni rv 24+0 POKS! =)
 

Yhteistyössä