Kutsuttiin vieraita. Kukaan ei tullut. Kukaan ei ilmoittanut, ettei tule. Olen loukkaantunut.

  • Viestiketjun aloittaja harmaana nyt..
  • Ensimmäinen viesti
harmaana nyt..
Mä olen aina ollut huonoitsetuntoinen ja arka. Koulukiusaaminen ja hyväksikäytöt jättivät arvet. Mieheni myös on aika hiljainen.
Nyt kuitenkin ollaan päätetty, että aletaan todella aktiivisesti pitämään ihmisiin yhteyttä ja solmimaan tuttavuuksia.

Kutsuttiin viikonlopuksi kaksi suht. uutta tuttavapariskuntaa lapsineen meille kylään. Sovittiin, että tulevat sunnuntaina kello kolme. Sovittiin tästä siis viikkoa ennemmin.
Siis SOVITTIIN. Minä sitten leivoin ja laitoin kaikennäköistä ja pöytä oli valmiiksi katettuna. Meillä oli herkut ja kupit pöydässä kello kolme ja lapset odottivat uusia kavereit. Kello tuli puoli neljä..neljä..viisi..kuusi. Ketään ei tullut.

Kuudelta laitoin viestit: "niin olitteko tänään tulossa meille? :) " Toinen vastasi illalla. "Joo noi X:n treenit veny ja Y heräsi päikkäreiltä niin myöhään, ettei sit enää lähetty"

Toinen vastasi tänään aamulla "oltiin niin uneliaita eilen, että lepäiltiin koko päivä"..

On niin tyhmä olo ja toisaalta helkutin paha mieli..


SIIS MITVIT?!?! ME SOVITTIIIN ja mulla on vielä viestitkin tallella jossa lopuksi sanon " Tehdään näin. Eli tervetuloa sunnuntaina kello 15.00 meille. Kiva kun tuutte" :)

Toinen vastasi "Kiitos. TUllaan mielellämme" ja toinen "JEP! Nähdään sunnuntaina".
 
"asd"
Toi on kyllä niin törkeetä! En mä ymmärrä mikä ihmisiä vaivaa kun ei sitten vaivauduta edes ilmoittamaan. Meillä kävi kerran niin, että 8 ihmistä oli kutsuttu ja 1 tuli. No 3 sentään ilmotti ettei pääse, mutta loput oli van unohtanut/päättänyt jättää väliin tms.
 
Älä toisten kutsu moisia paskiaisia teille. Ymmärrän pahan mielesi. Mulle on tehty usein vastaavasti. Milloin olen odottanut kaupungilla sovittuna aikana, että kaveri ilmestyy paikalle, milloin bilevaatteet päällä, että kaveri tulee hakemaan jne ja todennut, ettei kukaan tulekaan.

Halutessasi voit sanoa "kavereillesi", että sovitte etukäteen ja pidät tätä tapaa toimia loukkaavana. Itse en pitäisi enää yhteyttä.
 
Taitaa olla niin et teiän tuttavapariskunniksi on valikoitunut huonotapaisia moukkia. Ottaisin asian puheeksi silläkin uhalla et ois entinen tuttavapariskunta. Kyllä sitä vielä on olemassa ihmisiä joilla on peruskäytöstapoja vaikka ne tuntuvatkin olevan katoava luonnonvara.
 
"vieras"
Millaisesta kyläilystä oli puhe silloin kun sovitte asiasta? Siis kerroitko ihan että laitatte vähän syötävää tarjolle jne vai "no poiketkaa sunnuntaina jos kerkiätte"?
 
Peyote
Tosi tyhmiä. Ei kannata olla antamatta palautetta. Laita semmonen viesti, että olitte sitten heidän takiaan koko päivän passissa, olit leiponut ja odotitte ihan turhaan. Olisitte voineet tehdä sinä päivänä vaikka mitä muuta jos olisitte tienneet.
 
"vieras"
Törkeetä! Todella epäkohteliasta. Välillä voi tulla este (esim. sairastuu tai hälytetään töihin tms) mutta ilmottaa pitää. Käsittämätöntä ettei edes vaivaudu ilmottamaan ja syykin on joku typerä "ei vaan jaksettu"! Onko ne kutsutut ihan aikuisia ihmisiä..?
 
Harmaana nyt
Puhuttiin vierailuista ylipäätään ja siitä, että lapset ovat samanikäisiä yms. Yksi ehdotti, että voitaisiin kyläillä porukalla. Minä kyselin sitten heidän viikonloppumenojaan jne ja kun selvisi, ettei kellään ole sunnuntaina menoja, niin ilmoitin, että " No hei tulisitteko meille sunnuntaina?" Johon kumpikin perheen äideistä sanoi, että joo. Sitte sanoin että "Tulkaa koko perheellä vaan. Laitan pientä syötävää kaikille ja jos ei ole kova pakkanen, niin meidän pihassa on kiva pulkkamäki". Äidit olivat ihan innoissaan ja kertoivat että tulevat. Lopuksi löytiin asia lukkoon, kuten yllä mainitsin aikaisemmin.
 
Sitähän se nykyään usein on. Mä koitin kanssa pitkän aikaa pitää kaikenmaailman grilli-iltoja, naisten saunailtoja tms. Maalla ku asuttin ja oli uimapaikkaki omassa pihassa yms. LAitelin kutsuja joihin laitoin et mitää ilmottaa et tuleeko vaiko eikö. Kukaan ei ilmottanu muuta ku et "kiitos kutsusta". SIt siinä laittelin ja elin siinä uskossa et on ainaki jonku verran porukkaa tulossa Mut ei. EI ketään. Tai joskus pari-kolme jotka sit istu tunnin/pari ja lähti kotiin.....SIinä sitte yksikseni sain grillailal ja seurustella itetni kanssa illat pitkät.
Nykysin en enää edes yritä kun tiedän et on ihan turhaa yrittää järjestää mitään.
 
ihan
Törkeetä!!! Miksei ilmoiteta? Ja jos ne pyhät päiväunet vaikka tunnilla venähti, niin aina voi soittaa ja sanoa, että myöhästytään vähän, eihän haittaa. Muutenkaan en ymmärrä tätä, että päiväunet pysäyttää kaiken.
 
Meidän kaveille tarkoitettuihin tupareihin ei tullut kukaan. Lapset oli järjestetty hoitoon (mies ajois 200km autolla viedäkseen lapset mummolaan) ja järkkäsin varmaan 300e tarjottavaa..boolia, salaatteja, grillattavaa, herkkuja yms... Kutsuttiin liki 30, joista 10 ilmoitti, ettei tule.. 20 vierasta odotettiin.
 
"höh"
Toisaalta ymmärrän että vierailut voivat olla vaikeita ja teennäisiä jos ei kovin hyvin tunneta. ja tulee tunne että ei viitsi. ennen vanhaan oli helpoa kun kaikki tunsivat kyläyhteisössä ja pystyi vaan poiketa tuosta noin vaan kun siltä tuntui, vaikka 10 minuutiksi .

mutta kyllä ilmoittaa pitäisi.
 
Tosi törkee temppu heiltä. Oon pahoillani. :hug:

Leivoit ja laitoit pöydän koreaksi, tuskin harmittanut olisi yhtä paljon, jos suunnitelmissa olisi ollut tarjota kahvit ja valmispullat. Ehkä he ajattelivat, että tämä on ns. ihan normaali visiitti ja unohtivat sen takia. Näin ainakin välillä käy hyvien kaverien kanssa, jos suunnitelmissa ei ole mitään sen suurempaa illanviettoa, kuin kahvit ja kuulumisten vaihdot. Hyvien kavereiden kanssa se on ymmärrettävää ja näitä sattuu välillä ihan molemminpuolisesti. Ei siis mitään henkilökohtaista. Tuoreempien tuttavuuksien kanssa olisi vierailta todellakin odottanut viestiä ENNEN kolmea. Kai laitoit heille viestiä, että olisit arvostanut ilmoittamista ajoissa? Suosittelen sanomaan, etteivät he ajattele että tuollaiset oharit ovat ok.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä