Kuukautiset myöhässä..testi negatiivinen??

  • Viestiketjun aloittaja Chenja
  • Ensimmäinen viesti
pikkutiu
Joo.. itel oli kk sitmenkatja ennen sitä 2 kk myöhässä testi näytti 5 krt negatiivistä nyt on taas menkat viikon myöhässä ja tein testin ihan lääkärissä ja negatiivistä näytti..ruvennut miettimään että mikähän mua vaivaa kun ollaa miehen kans kuitenki yritetty lasta.
 
"Piu"
Heissan.
Ajattelin kertoa omat kokemukseni muiden mukana siitä kuinka raskaus on mennyt kesken tietämättä ja kuinka kohdunulkoisessa raskaudessa testi näytti negatiivista.
Eli minulla oli keskeytynyt keskenmeno vuosia sitten, jolloin minua ei otettu neuvolassa ollenkaan tosissaan. Muistaakseni rv 11 soitin neuvolaan huoleni, kun ei tuntunut lainkaan siltä, että olisin raskaana. Aiempia raskauksia oli jo kaksi ja molemmista oli kova pahoinvointi. Sekä erittäin pienikokoisena tunsin myös noissa raskauksissa "täytettä" alavatsalla.
Neuvolasta minua sitten vain tyynnyteltiin, "että olepas nyt tyytyväinen ja nauti, kun on hyvä olla."
No rv: lla 14 kävin neuvolassa ja sydänääniä ei löydetty. Sairaalaan ultraan, jossa lääkäri totesi raskauden keskeytyneen rv: lla 7, mutta oli keskeytynyt keskenmeno, jolloin ei ole mitään oireita.
Seuraavalla päivällä menin sairaalaan, jossa esilääkityksen myötä suurin osa raskausmateriaalista valui pönttöön, mutta kaavinta tehtiin silti.
Se oli henkisesti hyvin rankka kokemus.
Tämän jälkeen sain kolmannen lapseni pienen yrittämisen myötä :)
Nyt toukokuussa jouduin työpäivän jälkeen kovien alavatsakipujen takia sairaalaan. Kivut alkoivat ihan yhtäkkiä ja muistuttivat ensin vatsanpuruja, mutta hyvin äkkiä olivat niin voimakkaita, kuin puukoniskuja, etten kyennyt nousemaan tuolista ylös. Sain soitettuani miehelleni, joka raahasi minut huutavana autoon ja sairaalaan.
Kuuden tunnin ja kolmen lääkärin tutkimisen jälkeen todettiin kohdunulkoinen raskaus. Sain morfiiniin verrattavia kipulääkkeitä, eikä tarkkaa alkion sijaintia löytynyt. Kohdussa ei kuitenkaan ollut mitään.
Sairaalaan joutumista ennen olin tehnyt jo raskaustestin kp: nä 38, tulos oli negatiivinen.
Onni oli, ettei mitään ehtinyt revetä ja yksi solumyrkkyannos riitti. Tuskaista toipumista kesti viikko, jonka jälkeen kykenin töihin. Henkinen taistelu jäi tässä tapauksessa kipuja pienemmäksi... Todennäköisesti hcg- arvosta päätellen, raskaus oli saanut alkunsa jo edellisestä kierrosta. Eli kuukautiset tulivat kahdesti raskaudesta huolimatta. Eli tuolloin raskausviikkoja olisi juuri toteamispäivänä tullut täyteen 9.
Näin jälkeenpäin ajatellen kohdunulkoisessa raskaudessa tuli oireena rintojen ja nännien arkuus, jota en tajunnut yhdistää mihinkään...
Että tämmöinen tarina minulla.
Eli keskenmeno voi olla oireeton ja raskaudesta huolimatta, testi voi näyttää negatiivista...
 
"Piu"
Korjaan sen verran tuohon edelliseen kirjoitukseeni etteivät kuukautiset siis tulleet kahdesti... Kohdunulkoinen raskaus sai alkunsa 3.3.13 alkaneesta kierrosta ja raskaus todettiin siis 3.5.13. Outoa on se, että viikkoja oli kuitenkin se 9, eikä testi kuitenkaan näyttänyt positiivista. Olen lukenut, että siitä huolimatta missä raskaus sijaitsee testit näyttäisivät plussaa...
 
ihmeissään oleva
Mulla on aina ollut säännölliset kuukautiset, ja nyt menkat viikon myöhässä oon erittäin hämilläni. Olen myöskin erittäin väsynyt koko ajan ja nälkä vaivaa koko ajan. Alamaha on myöskin turvonnut ja välillä kivikova. Paino on noussut yhtä äkkiä ja aina liikunnan jälkeen erittäin huono ja oksettava olo. Viimesin seksin harrastuskerta oli puolitoista viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. En tiedä pitäisikö tässä huolestua vai mitä ajatella. Välillä vihloo alamahassa niinkuin menkat olisivat alkamassa muttei ne kumminkaan ole alkaneet. o_O Ajattelin ensi viikolla käydä hakemassa testin.. Kaverit hokevat ettei ole mahdollista että olisin raskaana, mutta eikö sitä ole kummempiakin raskaustarinoita kuultu
 
myöhässä 12 päivää
hei

Mulla oon menkat nyt myöhässä 12 päivää ja monta nega testiä on kyl takana ja en tiiä mitä tehä lapsi ois kylllä tervetullu onko kellään vastaavaa tullu mitä pitäs tehä tai toimia ??
 
mulle cb:n digi näytti negaa vaikka apteekin oma testi oli positiivinen. ja herkkääkin herkemmät liuskat oli negaa.. kunnes nyt niihin ilmaantunut haamujen haamu, vaikka apteekin omassa ihan selkee viiva.. eipä noista osaa sanoa :) mutta toivotaan että plussaat jos sitä oottelet :D
 
myöhässä 12 päivää
juu oottelen sitä plussaa mut ois kiva tietää et mikä täs nyt mättää neuvolassa sanottiin että voi olla että raskaus on juuri alkanut tänä aamuna tein testin tuntui kuin olisi tullut kaksi viivaa mutta sitten tuli yksi viivaa mutta entisssä testissä oli todella haalealla seuraavana päivänä toinen :( viiva
 
"Kurnauskis"
Minä kanssa täällä kummastelen oman kehoni toimintaa. Nyt on menossa jo kp 63. Tein yhden halppis liuskatestin joskus kp 40 paikkeilla, kun rupesi mietittymään. Noh testi oli nega. Ajattelin jättää asian sikseen että kyllä ne sieltä vielä tulevat, kun rintojakin aristaa näin kovasti. Nytten kumminkin on useana viikkona aamuisin ollut huono olo ja saanut käydä pönttöäkin halailemassa. Kamala väsymys kokoajan, tuntuu ettei silmät pysy auki. Yöllä on saanut nousta syömään kun ei saa unta kun nälkä vaivaa (hyvin epänormaalia minulle). Huomasin tänään että farkutkin ovat ruenneet puristamaan. Ja kuukautisia ei kuulu. Uskaltaisikohan tässä nyt luottaa siihen että stressiä tämä vain on? Mies ei ota asiaan millään tavalla kantaa asiaan, tokaisi vain et jos vauva tulee nii sit se on tullakseen. *ehkäisynä* olemme menneet keskeytetyllä, koska lapsi ei olisi todellakaan katastroofi :)
 
vähän hämillään
Itselläni kuukautiset yli viikon myöhässä ja itse tehnyt testin jo pari kertaa ja negatiivista näyttää enkä kehtaa vielä lääkäriin mennä kyselemään mitä sieltä sanotaan... rinnat kyllä vähän aristaa ja muutenkin erillainen olo niin sanotusti... pitäisikö kuitenkin lääkäriin mennä vai vielä katsoa ja venata? ^^U toiveena olisi kyllä lapsi ja sitä yritetäänkin saada
 
Kettuli
Onpa huojentavaa lukea, etten ole ajatuksieni ja pelkojeni ja toiveitteni kanssa yksin. Oma keho siis kummastuttaa, kun menkat alkaa olla viikon myöhässä...viime viikolla luulin että alkavat kun oli kovia vihlaisuja ja kipuiluakin masussa sekä "painon tunnetta" alavatsassa.Maha on ollut jo pidemmän aikaa sekaisin. Lisäksi mulla on kaikki mahdolliset raskausoireet: rinnat arat, selkä/maha kipeä, lämpöily, huimaus, menkat poissa, ärtyneisyys, turvotus (pieruilu) =) , ruokahaluttomuus/ruokahalun lisääntyminen, pissihätä usein ja iltaisin/yöllä paha olo....mutta testit ovat näyttäneet jo kaksi päivää negaa...ajattelin soitella ensi viikolla neuvolaan ja kysellä miten pitkään vielä odotellaan ennen kuin tutkitaan esim. verikokeella. Kun pelottaa että oireet on jotain muuta kuin raskausoireita (vaikka se toinen lapsi ois toiveissa!) Kuulemma esim. kystat tai monirakkulaiset munasarjat voisivat olla myös syynä menkkojen poisjääntiin...hui! Tai sitten tää on vain "mun korvien välissä.......hehhe
 
"Vierailija"
Itselläni sellainen tilanne että mulla oli ehkäisykapseli vajaa 3 vuotta, poistin sen touko/kesäkuun vaihteella 2013. Poiston yhteydessä huomattiin epämääräinen 11 cm pallukka oikeessa munasarjassa, se tähystettiin nyt syys/lokakuun vaihteella ja osoitautua kivuliaaksi cystaksi. Kapselin poiston jälkeen otin käyttööni cerazette minipillerit, yhdisteläehkäisyä minulle ei voida kirjoittaa pahan migreenin takia. Nyt sitten päätettiin mieheni kanssa yrittää lasta kun ikääkin alkaa jo olemaan kohta 31 vuotta ja kumpikin haluaa lisää :) Minulla itselläni on jo 4 ja 7 vuotiaat tyttäret + 4 keskeytystä takana (viimeisin 3kk nuorimmaisen syntymän jälkeen), joten raskaaksi tulon suhteen ei ongelmia :) Aina kun unohdin kahteen päivään ottaa pillerin niin minulla alkoi heti vuotaa kunnes muistin taas sitä kautta ottaa pillerin, sit ne loppu sen päivän jälkeen. Nyt sitten lopetin kokonaan pillerit 10.03.2013, kaksi päivää sen jälkeen kun mieheni tuli suomessa käymään, oli täällä sen reilu viikon eli tuli 8.11 ja lähti takas 17.11. Mies on Ruotsissa reissuhommissa. Ja seksiä harrastettiin joka päivä rojut ränniin tyylillä sen reilu viikon ajan miehen täällä ollessa ja sillon 17 päivä, eli hänen lähtö päivänään tuli oltua jopa kolme kertaa makuuhuoneen puolella. Pillereiden lopetettua ei ole vielä tähänkään päivään mennessä alkaneet menkat, ja kiertoni on ollut aina sen 26 päivää ja menkat ovat aina alkaneet kahden päivän sisään jos en ole pilleriä muistanut ottaa. Nyt sitten 27.11 mulla oli koko päivän ihan hemmetin outo olo. Tunteet oli herkillä jotenki omituisesti. Menin yrittää ottaa päikkäreitä kun väsytti ihan irveenä ja yleensä en pysty ees nukkuu päivällä o_O No se "nukkuminen" meni siihen että ravasin rättiväsyneenä sen yhden tunnin aikana vessassa pissalla 4 kertaa enkä ollu ees kahvia kitannu kun yhen kupillisen sen päivän aikana. Sit mulla alko olla sellanen tunne että menkat alkaa kun mulla pakotti menkkamaisesti vatsaan, sitä kesti jonku aikaa ja sit se vaan loppu. Ei alkanu, eikä näy vieläkään. Sit luovutin jo sen nukkumisen suhteen kun vesassa piti juosta, no ei kusettanu sit ollenkaa seisaallaan, vaan makuu asennossa. Mulla oli jotenki niin hassu olo sen jälkeenki koko päivän, illalla tuntu kaikki jotenki niin epätodelliselta, ja pieniä menkka pakotuksia tuntu toisella puolen alavatsaa aika ajoittain mutta loppuivat seuraavaan päivään mennessä kokonaan. Sit muutama päivä sen jälkeen mulle ei oikeen maistunu mikään, oli suht normaali olo eikä ollu pahoinvointiakaan mutta ei vaan tuntunu maistuvan mikään. Testejä oon tehny vaikka kuinka monta, erittäin herkkä testi näytti viime viikolla todella, todella, todella haaleeta harmaata haamua, sellaista jonka vain nainen huomaa (miehet on niin sokeita), kaikki muut testit ovat olleet negatiivisia, tän iltainenki testi näytti negaa.. Lähtee kohta jo järki. Menee hermo jos nyt ei ala joko plussata tai sit ne menkat vois alkaa tulemaan, että voidaan mieheni kanssa alkaa ihan tosissaan yrittämään sitä lasta jos nyt ei oo jo pullat uunissa. Hankalampaa alkaa yrittämään kun ei tiedä omaa tän hetkistä kiertoo ja tulevaa ovista ilman kuukautisia :/ HELP! :D
 
Vierailija.
Itselläni sellainen tilanne että mulla oli ehkäisykapseli vajaa 3 vuotta, poistin sen touko/kesäkuun vaihteella 2013. Poiston yhteydessä huomattiin epämääräinen 11 cm pallukka oikeessa munasarjassa, se tähystettiin nyt syys/lokakuun vaihteella ja osoitautua kivuliaaksi cystaksi. Kapselin poiston jälkeen otin käyttööni cerazette minipillerit, yhdisteläehkäisyä minulle ei voida kirjoittaa pahan migreenin takia. Nyt sitten päätettiin mieheni kanssa yrittää lasta kun ikääkin alkaa jo olemaan kohta 31 vuotta ja kumpikin haluaa lisää Minulla itselläni on jo 4 ja 7 vuotiaat tyttäret + 4 keskeytystä takana (viimeisin 3kk nuorimmaisen syntymän jälkeen), joten raskaaksi tulon suhteen ei ongelmia Aina kun unohdin kahteen päivään ottaa pillerin niin minulla alkoi heti vuotaa kunnes muistin taas sitä kautta ottaa pillerin, sit ne loppu sen päivän jälkeen. Nyt sitten lopetin kokonaan pillerit 10.03.2013, kaksi päivää sen jälkeen kun mieheni tuli suomessa käymään, oli täällä sen reilu viikon eli tuli 8.11 ja lähti takas 17.11. Mies on Ruotsissa reissuhommissa. Ja seksiä harrastettiin joka päivä rojut ränniin tyylillä sen reilu viikon ajan miehen täällä ollessa ja sillon 17 päivä, eli hänen lähtö päivänään tuli oltua jopa kolme kertaa makuuhuoneen puolella. Pillereiden lopetettua ei ole vielä tähänkään päivään mennessä alkaneet menkat, ja kiertoni on ollut aina sen 26 päivää ja menkat ovat aina alkaneet kahden päivän sisään jos en ole pilleriä muistanut ottaa. Nyt sitten 27.11 mulla oli koko päivän ihan hemmetin outo olo. Tunteet oli herkillä jotenki omituisesti. Menin yrittää ottaa päikkäreitä kun väsytti ihan irveenä ja yleensä en pysty ees nukkuu päivällä o_O No se "nukkuminen" meni siihen että ravasin rättiväsyneenä sen yhden tunnin aikana vessassa pissalla 4 kertaa enkä ollu ees kahvia kitannu kun yhen kupillisen sen päivän aikana. Sit mulla alko olla sellanen tunne että menkat alkaa kun mulla pakotti menkkamaisesti vatsaan, sitä kesti jonku aikaa ja sit se vaan loppu. Ei alkanu, eikä näy vieläkään. Sit luovutin jo sen nukkumisen suhteen kun vesassa piti juosta, no ei kusettanu sit ollenkaa seisaallaan, vaan makuu asennossa. Mulla oli jotenki niin hassu olo sen jälkeenki koko päivän, illalla tuntu kaikki jotenki niin epätodelliselta, ja pieniä menkka pakotuksia tuntu toisella puolen alavatsaa aika ajoittain mutta loppuivat seuraavaan päivään mennessä kokonaan. Sit muutama päivä sen jälkeen mulle ei oikeen maistunu mikään, oli suht normaali olo eikä ollu pahoinvointiakaan mutta ei vaan tuntunu maistuvan mikään. Testejä oon tehny vaikka kuinka monta, erittäin herkkä testi näytti viime viikolla todella, todella, todella haaleeta harmaata haamua, sellaista jonka vain nainen huomaa (miehet on niin sokeita), kaikki muut testit ovat olleet negatiivisia, tän iltainenki testi näytti negaa.. Lähtee kohta jo järki. Menee hermo jos nyt ei ala joko plussata tai sit ne menkat vois alkaa tulemaan, että voidaan mieheni kanssa alkaa ihan tosissaan yrittämään sitä lasta jos nyt ei oo jo pullat uunissa. Hankalampaa alkaa yrittämään kun ei tiedä omaa tän hetkistä kiertoo ja tulevaa ovista ilman kuukautisia :/ HELP! :D
 
hmmmh
Myöhässä, vain kolmatta päivää, mutta myöhässä kuitenkin.
Edellisestä raskaudesta kuukautiset palautuneet jo säännöllisiksi. Testit näyttävät negatiivista, mutta raskausoireilujakin ollut.
Viluinen olo jatkuvasti, päänsärkyä, paino noussut (normaalisti ei heittele suuntaan eikä toiseen) parisen kiloa, väsymystä normaalia enemmän ja toisinaan pahoinvoiva olo. Esikoisen kakkavaippa sai yökkäilemään, mitä ei ole koskaan ennen tapahtunut. Kahvi tekee myös samaa. Kova turvotus oli ennen kuukautisten odotettua alkamista.
Nuo muut saatan ehkä kuvitellakin, mut painonnousua ei ole ollut aiemmin, ei kuukautistenkaan aikaan. Uskaltaiskohan sitä toivoa, vaikka negaa näyttää....?
 
katsotaas
9pv sitten piti alkaa menkat, ei kuulu ei näy. Monesti kipuja siihen malliin, että olen ollut varma niiden alkamisesta, mutta ei. Kaksi negaa takana, viikon päästä katsotaan uudelleen.
Alavatsa turvoksissa ja jatkuvaa vihlontaa ja pistelyä, sekä kaikki housut ahdistavat. Jatkuvasti voisin olla syömässä, jos tulen kylläiseksi on puolen tunnin päästä saatava taas napostella jotain, muuten tulee itku ja sen jälkeen nauru omalle käytökselle. Joten tästä voikin päätellä, että mielialatkin tuppaavat heittelehtimään.
Lapsi olisi tervetullut, häntä ollaan tässä nyt yli vuoden päivät odoteltu. Pidetään peukkuja :)
 
"minä vain"
Niin siis mulla ei oo tullu menkkoja tammikuun jälkeen...monta kertaa ollu tunne että alkais menkat mut ei kuitenkaa oo alkanu. Sit oon nykyää hirveen väsynyt, tarviin enemmä unta, ja välil yrjöttää iha hirveästi, muttei mitään tuu. Mulla alkoi menkat marraskuussa 2008 joten kierron pitäisi kaiken järjen mukaan olla säännöllinen. Raskaustestejäkin on tehty kaksi kappaletta mutta molemmat näyttäny negatiivistä, joka on sikäli hyvä juttu koska mulla on ikää vasta sen 17, tai siis täytän vasta heinäkuussa, ja opiskelen amiksessa ekaa vuotta. En voisi suorittaa opintoja myöhemmi loppuu koska luokkamme on viimeinen sen alan ryhmä siinä oppilaitoksessa...

Mutta pointti oli et mikä mul mahdollisesti vois olla ku en ilmeisesti oo raskaana? Stressaan aika harvoin ja eikä painoni oo muuttunu suuntaan eikä toiseen ainakaa huomattavasti.
 
nuorityttö
mulla ei oo 2 vuoteen ole ollut menkat ikina myohassa.. nyt on viikon ja testi naytti negaa.. teen muutaman paivan paasta uuden. menkkamaisia kipuja ei ole ollut mutta outoa pistelya alavatsassa, samoin mieliala vaihtelee ja ruokaa menee PALJON ja myos valilla on turvonnut olo..
 
"kyselijä"
Mikä juttu toi on, että jos odottaa kaksosia niin testit ei näytä heti raskautta? Siis tässä ketjussa alussa joku epäili syyksi kaksosraskautta. Oon aiemminkin jostain lukenut samaa, enkä oikein ymmärtänyt logiikkaa siinä.
 
myöhässä
Enpä ole ennen kuullut väitettä kaksosraskaudesta ja myöhäisestä plussasta, en osaa sanoa...

Mutta täällä ei näy menkkoja. Testailin eilen varmuuden vuoksi ja nega tuli. Toivottavasti on vaan kierto sekaisin... :p
 
juuri plussannut vierailija
Hei!

Täyty tulla kommentoimaan tänne kun tässä muutama päivä sit lueskelin näitä ja olin itsekin samassa tilanteessa et kuukautiset oli myöhässä pari viikkoo ja testi näytti negaa.

Aattelin et stressin takia on ny sit menkat myöhässä vaikk ei kyll koskaan oo stressin takii jääny menkat tulematta. Aikalailla ajallaan tulleet, välillä enintään viikon myöhässä.

Lopetin pillerit marraskuussa 2013 ja yritys ollut päällä siitä lähtien. Esikoisen odotus kesti myös melkein vuoden niin ajattelin kyllä että voi tässäkin se vuosi mennä ennen ku tärppää.

No tosiaan jäi ens tän kuun menkat tulematta ja kerran jo testailtiin heti muutama päivä siitä ku ois pitäny menkat alkaa. Negaa näytti... Ooteltiin taas muutama päivä ja edelleen nega.
Sit aateltiin et ootellaan ny enempi et jos tosiaan on stressin takii myöhässä.

No nyt toss viikonloppuna oli sellanen tunne et nyt taitaa menkat alkaa, vihlovaa kipa vatsalla, vaikkakin hieman ehkä erilaista kuin yleensä menkkakivut. Vihlovia kipuja tuli muutama ehkä noin puolen tunnin aikana. Sanoin jo miehellekin et taitaa tänään menkat alkaa.

Lisäks rinnat ollut ny noin 4pv todella arat sekä "kovemmat" kuin normisti.

Alaselässäki ollut jomotusta, mut siitä ei tietoo et liittyykö tähän vai onko muuten vaa ollu kipee.

Tiistaina eli eilen testattiin ja ehkä aavistuken näky haamua, ei siitä ny ottanu selkoo ku meni sit siinä tarkkaillessa jo sen rajan yli mitä tulosta saa enää lukea. Epävarma olo siis tiistain testauksesta jäi.

Tänään päätettiin testata uudelleen ja nyt selkeä haalea viiva ilmestyi :)
Ei siis muuta ku neuvola-aikaa varaamaan. Jee.

Eli mulla kesti melkein kolme viikkoa ennen ku testi anto positiivisen tuloksen. Ei siis kannata heti pelästyä et vaikk menkat ois myöhässä ja mitään ei testiin ilmestyis. Mulla ainaki näköjään kesti noin kauan plussan ilmestyminen.

Monta haavetta oli tähän samaan aikaan mielessä. Nyt täytyy soittaa ja peruuttaa ens viikolle varattu silmien laserleikkaus :) Leikkaushaaveen saa siis laittaa taka-alalle ainaki pariks-kolmeks vuodeks, mutt täss tilantees se ei haittaa.

Tsemppiä kaikille yrittäjille.
 
"haaveilija"
Hei :) Täällä ei ole ollut edes yritys päällä mutta lapsi olisi silti tervetullut. En ole stressannut enkä edes haaveillut raskaudesta, eli tuskin "ajatuksen voimalla" olen menkkoja siirtänyt. :) Nyt vasta kp 39/36 ja odottelinkin tuossa viikonlopulla menkkoja alkavaviksi. Niukkaa vuotoa tullut pe lähtien, ihan vaan paperiin pinkkiä. Eilen ja tänään ovistesti vahva plussa! En nyt vielä innostu, raskaustestin teen huomenna kun saan postissa. Tänne perähikiälle ne täytyy tilata kun ei ole kauppaa mihin marssia :)
 
tenneliini
apua olen tehnyt 2 kpl apteekin raskaustestiä ja käynyt myös verikokeissa kaikki näyttänyt negaa. Menkat siis nyt 13 päivää myöhässä ja alan olemaan epätoivoinen jo. Mulla on kaksi ihanaa lasta josta ensimmäinen ilmoitti tulonsa maha kivulla, ja toinen ilmoitti tulonsa menkkojen aikana kun vuodin 12 päivää. Molemmat lapset on terveitä. En käytä ehkäisyä kun toiveena olisi vielä yksi lapsi, mutta nyt kun testit näyttänyt negaa niin en tiedä mitä teen onko ehdotuksia????
 

Yhteistyössä