KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

Salvia, oli tosi informatiivinen käynti! Kyllä muaki varoteltiin just banaanista, viinirypäleistä ja mehuista, mutta ei käsketty mitenkään välttämään niitä, saa pieninä annoksina syödä, tosin minä en noista mistään juurikaan perusta :D Mehua en juo juuri koskaan ja hedelmiä ei tuu syötyä, enemmän syön vihanneksia. Se jäi parhaiten mieleen, että sitä hiilihydraattien määrää pitäs jakaa suht tasasesti koko päivälle, mulla ollu sillai että aamiaisella oon syöny viiliä ja kiskonu maitoa, niin siinä aika paljon hiilareita, varsinki ku se aamu on just sellanen, jollon se elimistön insuliinin tuotanto on heikointa, johtuen muusta hormonitoiminnasta. Toivotaan, että jos narahdat, niin narahdat lievästi :D Lieväksi kai se mullaki lasketaan, vaikka se 1h arvo meni reippaasti yli.

Aaveelle onnea poikalupauksesta, taitaa olla meidän pinossa enemmän poikia tulossa ku tyttöjä :D

Tänään tosiaan äippä-polilla käyty ja ihan kiva reissu oli :) Sain verensokerimittarin kotiin ja ruokavalio-ohjantaa, joka aikalailla olikin kunnossa. Vauva ultrattiin, mutta helkkarin ukkeli ei näyttäny naamaansa meille :D Ei ollu enää pää alaspäin, vaan pää oli ylhäällä, pylly alhaalla ja jalat sivussa eli jotenki ihme kiepillä siellä makoili. Toivottavasti kääntyy viimestään paria viikkoa ennen la:ta. Pikku mies painaa nyt 1100gr ja menee ihan keskikäyrällä :D Se onneksi vähän helpottaa, ettei huitele jossain missä lie yläkäyrillä. Vaikka tässä vaiheessahan ei voi vielä ennustaa oikein mitään. Jos sokerit pysyy hyvällä mallilla, seuraava käynti on rv38.

Sokereita täytyy nyt mittailla kahdesti viikossa, 5krt/pv, joka ei oo mun mielestä mitenkään paha homma, ihan mielenkiinnolla seuraan, minkälaisia arvoja tulee ja miten mikin vaikuttaa noihin arvoihin :)

Uimarit, ootteko muuten kokeillu vesijuoksua? Se on hyvä liikuntamuoto ja tosiaan vauhdin saa ite määrätä. Ite en oo nyt noiden suppareiden takia voinu siinä enää käydä, mutta on kyllä hyvä ja tehokas liikuntamuoto :)

Duffy ja Mysteeri-Oula 27+6
 
kirma voi kun muhkean ihanan kiva vauvamassu sulla! :) Massu on paisunu täälläkin, mies hellittelee nimitellen valaaksi (hurttia huumoria täällä ). Hikkaa en oo tainnu bongata, oliskohan sitten ollu ett pikkunen pissii, kun pari kertaa on "täristäny" vatsassa? Me ajetaan täältä Tukholmaan joten autossa istumista on ainakin 6-7 tuntia putkeen. Sit Turusta vielä 3 tunnin ajomatka kohti keski-Suomea jossa pääasiassa oleillaan. Ostin tukisukat, kun fysio-/ergoterapeutti töissä suositteli. En tiedä aiheuttaako noi pitkät ajomatkat supisteluja, mutta verenkiertoa ainakin istuminen haittaa, joten aion kyllä heittää selkänojaa taaksepäin sinä aikana ku istun "pelkääjän paikalla". Ihana reissu teillä oli Tallinnaan! Ja joo, täälläkin pikkuinen tuntuu protestoivan jos erehdyn kääntymään kyljelleni.

Nipsu kivat kuulumiset oli rakenneultrasta, onnittelut! :flower: Jee poika sielläkin tulossa :)

Irene No sieltä voisit laittaa sen pesänrakennusvimman sitten tänne! :D Mua on alkanut ottamaan pattiin kun en ole vielä saanu sanottavaa muutosta vierashuoneessa aikaan. Oon kyl saanu vähän järjesteltyä vanhaa tavaraa veke, mutta ei se vielä oikein missään näy. Syyskuussa on kyl saatava kaikki kuntoon, siihen mennessä meillä pitäis sit olla sitä käytettyä tavaraa ostettuna/saatuna, joten pakkohan se on tilaa raivata kaikelle. Miten sokerirasitus meni?

Duffy täällä se litku ei ollu mitenkään virkistävää :/ Huono olo siitä tuli, onneks en oksentanu, olisin vaan joutunu myöhemmin uudestaan siihen testiin! Olin ottanu evästä mukaan ja hotkin ne bussille mennessä ja pysäkiltä töihin kävellessä. Ja heti töihin päästyä painuin lounaalle, se helpotti vähän. Mut koko loppupäivän väsytti, ja vedin illalla tirsat kolmeen otteeseen! Onneksi mittailut ei tunnu susta rasittavilta. Vesijuoksua en oo kokeillu, vetelen ihan vaan "perinteiseen tyyliin".

Rouva Papunen ai suolanen ruoka vois ehkä auttaa kramppeihin... Paha vaan kun en niin suolasesta välitä. Mut onneks viime aikoina ei oo krampit kovin vaivanneet!

Maricce mullakin tulis olemaan tosi vaikeaa jos pitäis syömisiä tarkkailla, silläpä en oo ikinä mitään dieettejä yrittänykään. Jos on ollu tarvis laihduttaa, ni oon lisänny liikuntaa. Ruokahalua en saa vähennettyä, en sitten millään :LOL: Ootko muuten kokeillu tukivyötä tai pitkän huivin sitomista selkää ja ryhtiä tukemaan? Mäkin tykkään käydä uimassa etenkin nyt kun ei oikein muuta liikuntaa voi harrastaa, ainakaan sellaisella antaumuksella. Tosin nyt on ollu aivan liian pitkä tauko, kun ei oo rannalle ehtiny, ja uimahalliin ei viitti helteillä mennä.

pa-mi onnittelut puolivälin poksuista! :D

Annabell kivoja kuulumisia sulla! Samoihin aikoihin meidänkin juniori liikehtii. Viihdyttää miestä yöllä kun möyrii massussani samalla kun meikä vetää sikeitä.

Ovis onnittelut tyttölupauksesta, tuo vaihtelua tähän poikavoittoisuuteen ;) Mä ostin pitkän huivin jota voin käyttää "tukivyönä " sellaista suositeltiin synnytyssairaalan infotilaisuudessa. Menee sitten tavallisena huivina jälkeenpäin. Vielä sitä ei onneksi ole pahemmin tarvinnut tukena käyttää.

AaVee jee pikkumies sielläkin tuloillaan! :flower: :heart:

tiltalitti huh missä lämpötiloissa joudut tekemään töitä, mä en jaksais pätkääkään! Onneksi sait "puhtaat paperit" sokerirasituksesta. Tsemppiä muuttoihin, niitä touhuja sulla sitten riittääkin!

Salvia kiitos toivotuksista niin pikkuisen vuorokausirytmin kuin Suomen matkankin suhteen :wave: Tuo edellä mainittu huolestuttaa kyllä enempi että mitä se tulee olemaan...

(.) Sokerirasitus oli aika karsee kokemus ja vei kyllä mehut musta. Onneksi en oksentanu sitä litkua vaikka läheltä piti, uusintakäyntihän siitä vaan olis tullu. Toivon etten kuule mitään tuloksista, nimittäin eivät ilmota mitään jos arvot ovat kunnossa. Nyt vaan keskityn matkakuumeilemaan, ihanaa enää huominen töitä! Ja 2 kk mammaloman alkuun! Ja tänään poksuu! :D

En varmaan enää ennen Suomen lomaa ehdi koneelle pahemmin, joten toivotan teille kaikille oikein mukavaa kuun vaihdetta ja hyvää oloa. Elokuussa sitten lissee.

t. Mullu 27+0 *POKS*
 
Aaveelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :heart:!

Ovikselle myös onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart:! Ja hyvä, että pahoinvointikin on jo väistynyt ja olet päässyt viettämään normaalia elämää.

Olen kirma todennut saman, että noi ukot ei ole kuin tiellä, kun se siivousvimma iskee :LOL:. Tosin siinä mielessä ovat sitten avuksi kun huonekaluja pitää ruveta siirtämään :D.

Kiitoksia tiltalitti tiedosta, täytyy varmaan kysästä maanantaina neuvolassa asiasta. No on sulla töissä todella raskasta. Meillä oli muutaman päivän jäähdytyskone rikki ja olo oli sen mukainen. Pomo tosin sano mulle, että jos rupee pahaa tekeen niin ei kun kotio vaan. Eihän tollaset olot oo enää edes lailliset.

Mullulle oikein rentouttavaa reissua ja tervetuloa tänne Suomen maankamaralle :wave:. Oletko muuten Keski-Suomesta kotoisin?
Mä olen myös pistänyt takarajan millon kaiken pitäs olla valmista, saas nähdä pitääkö :D. Meillä on yläkerta vielä keskeneräinen pintamateriaalien osalta ja tuumasin miehelle yks päivä, että kaiken pitää sit olla syyskuun alussa valmista, kun täytän silllon 30 ja sukulaisia olisi tarkoitus kahvittaa. Ukkeli oli kyllä ihan , että :eek:. Jotenkin kun on tollanen konkreettinen juttu niin asiatkin rupee edistyyn.

(.) Sokerirasitus oli sitten eilen. Oli se vadelman makuinen sokerilitku kyllä aika karseeta juoda, kun ei kahteentoista tuntiin oo mitään suuhunsa laittanut :$. Vähän niin kun laimentamatonta mehua. Tulokset menee sitten neuvolaan. Muut rasituksessa olleet, kauanko teillä kesti tulosten saamisessa? Meinaan vaan, kun mulla on maanantaina neuvola eli onkohan tulokset jo siihen mennessä siellä.
Se ois sitten taas maanantaina punnituspäivä, saa nähdä kipuanko minäkin jo seuraavalle kymmenluvulle. Onneks on jo oma neuvolatäti paikalla.

Irene ja Töpseli 25+4
 
salvia, ai tyttömaha :D Pallohan tämä on joo ja muistaakseni poikamahat näyttää vesimelonille, heh.
Ei me tiedetä kumpi tämä on, ei haluttu paljastaa ylläriä etukäteen. Ja meinasin veilä, että liitän synnytystoiveisiin pyynnön, ettei kätilö synnytyksesn jälkeen ilmoita sukupuolta vaan että saadaan miehen kanssa kandestaan sitten tutustua pikkuseen ja sen jalkoväliin ;)
Me ollaan ruukattu miehen kanssa tehdä Tallinna-reissu joka kesä jo vuosien ajan, että kaupunki alkaa olla tuttu. Lastenvaateliikkeitä siellä ei ole vastaan tullut, ostoskeskuksissa vaan mitä on. Ihmettelinkin nyt, että mistähän ne vaununsa ja kaukalonsa ostaa kun ei niitäkään mistään liikkeestä bongattu.
Meillä esikko siirtyi kopasta pinnasänkyyn 3kk:n ikäsenä. Sillon alkoi jalat ja kädet ottaa laitoihin kiinni.

mullu, tervetuloa Keski-Suomeen, täällähän minäkin! Ja aikamoinen istuminen sinulla, huh, huh!
Onnea vaan sitten siihen muutto-operaatioon, teillähän on se megalasti vauvatavaraa tulossa matkaan Suomesta :whistle:

irene80, ai sitä litkua on vatunmakuisenakin! Mulla oli ruskeeta, laihaa kokista.
Meillä oli kans remontti menossa sillon kun esikoista odotin ja joskus rv30+ muistan kun yks ilta vaan itkin ja itkin, mies oli huolissaan että mikä vaivaa ja sain ulistua sille, että kun kaikki repsottaa ja on levällään, vauva syntyy kohta ja asutuista huoneista puuttuu sitä ja tätä enkä mä nää miestä koskaan kun se töitten jälkeen hyppää rakennukselle työmiehen avuksi. Seuraavana aamuna mä latelin sille minun tärkeysjärjestyksessä hommat mitä pidin ite tärkeenä ja se teki ne vastaanpanematta. Ja piti hyvänä menetetyn ajankin edestä :heart: Toivottavasti teillä sopu säilyy ja saat vintin kuntoon, enää kuukausi aikaa!

duffy, että se maaginen kilon painoraja sitten ylitetty :heart: Pikkunen on jo iso :D Mieti, enää reilu kuukausi eikä vauvan syntymistä enää estellä, se on valmis!

Mille teistä tuntuu, onko hyvä olo, tunnetteko ittenne hyvän näköseksi, jaksaako hyvin, onko vaivoja..?
(.) Musta tuntuu, että voin loistavasti. Mieli on hyvä (on ihan suoraaverrannollinen siihen, kuin aktiivinen muru on massussa), tuntuu energiselle ja reippaalle, mua supisteleekin vähemmän kun vielä pari viikkoa sitten. Mitään kremppoja ei ole, tuntuu helpolle. Ja omasta mielestäni mä näytänkin paremmalle kun "normaalitilassa". On paljon helpompaa pukeakin, kun vaatevarasto on niin suppea mihin mahtuu, eikä kauheesti nyt ole ulkonäköpaineita. Yleensä mä ruukaan meikata vähäsen aina ennen kun jonnekin lähen, nyt ei tarvii välttämättä tehä sitäkään, olen ihan tyytyväinen itteeni :)
Tämä kuulostaa nyt sille, että oma kehu haisee, mutta asia kiinnostaa, kun tiedän, että kaikki odottajat ei ole tyytyväisiä itteensä raskausaikana ja oma ulkonakö saattaa hirvittää. Mulle sano th, kun esikoista odotin, että sinä kuulut niihin, joitten pitäis aina olla raskaana ja nyt musta taas tuntuukin sille. Ja tämä lause osaltaan teki kolmenvuoden odotuksen odotuksesta vieläkin vaikeempaa kestää, kun mä tiesin miten ihanaa raskaanaoleminen on. Mutta mutta, pää kylmänä, totuus se iskee vielä tännekin. Ja ekat 20vkoa oli tosi vaikeeta ja rankkaa ja nyt tästä vähäsen eteenpäin niin olo ja mieli voi olla ihan toiset kun nyt.
Mutta nyt vielä nautitaan :)
Onnellinen kirma+muru rv 28+0 :D
 
kirma miltä tuntuu kyselyyn täytyy vastata heti :)
alusta alkaen mulla on ollut sellainen periaate että painoa tulee mitä tulee eihän tässä nyt sentään laihdutetakaan,mutta olikos se eilen niin vahingossa näin sivuprofiilini kun istuin ja oli kamala!!mutta muuten olo on mitä hehkein :D mutta seksi maistuu oikein hyvältä :) ja pitää muuten paikkansa noiden vaatteiden kanssa että kun on suppeampi valikoima niin ei ole ongelmaa mitä laittaa päälle :)

olo on tosi energinen niin energinen että käyn jopa ylikierroksilla ja unikaan ei tahdo tulla :) päässä pyörii kaikki vauvan hankinnat ja nyt odotellaan äippäpakkausta :) ainakin olivat sen kelassa jo ratkaissseet käväisin katsomassa kelan omilta sivuilta :) pesänrakennus on ollut kova jo kaksi viikkoa :D
makean himo on valtava!!kyllä sokerirasituksessa nalli napsahtaa nyt :) oon yrittänyt vain syödä hedelmiä ja marjoja ettei ihan herkuilla sitä sokeria saa :)

Mullutervetuloa suomeen!ja tuosta suolaisesta ruuasta täytyy kommentoida etten minäkään syö suolaista ruokaa,mutta sisko grillasi lihaa ja makkaraa niin eiköhän niissä suolaa ole tarpeeksi :D harvoin me itse kyllä grillaamme kun emme omista edes grilliä :D mutta näköjään jo kaksi läskin palaa helpotti kun kramppeja ei ole enään ollut :)



RP& eikka 25+4
 
Kirma kyselit mun selästä! Se on ollut käsittämättömän hyvä. Tukiliivi on kaapissa, koska se aiheuttaa vain suppareita. Selkä on ollut ilmankin ihan pro. Pari kertaa olen yöllä ja illalla ollut jäykkäselkä, mutta sekin on mennyt ohi yön aikana. Muutenkin ollut ihan käsittämättömän hyvä olo, siis leikatun polvenkin kanssa. Raskaus on parantanut kaik vaivat! :heart:

Muutenkin on :heart: fiilis kun pikkuinen melskaa masussa. Hänellä on selkeästi lomarytmi, eli aamulla 10:ltä alkaa show, äiti ylös sängystä ;) ja sitten illalla 23-01.00 uus rumba... Maanantaina töihin taas, niin vähän hirvittää tuo rytmi, että saanko nukuttua yhtään? On meinaan sellanen yöllinen vessassa ravaamis rumba ettei tosikaan :( viime yönä ravasin 10!!! kertaa, eli n. tunnin välein heräsin. Ei se lomalla mitään kun voi sitten "nukkua" 12 h, mutta nyt kun työt alkaa, niin en tiiä miten jaksan olla siellä 8 h yöunilla :x

Supparit myös jännittää.. kuluneen viikon aikana, on ollut päivittäin n. 5 "pahaa" supparia. Kohdunsuu on kuitenkin kiinni, ja kova, että sen suhteen ei hätää. Mutta saas nähdä mitä ne väh. 8 h istumis päivät tekee...

Mites teillä muilla on hb:t? Mulla oli anemian puolella edelliskerralla, mutta viimeisen kuukauden olen tankannut suuhuni kaikkea luontaisesti rautapitoista kasvista, ja nyt viimeksi oli taas ok arvo. Olis se tosi kiva jos säästyis rautataplettien syömiseltä! :)

Sitä piti teiltä muilta kysymäni, että mites jaksatte muuten näillä helteillä? Onko hengittämisessä eroa? Itsellä on tosi raskas hengittää, kohtu ilmeisesti painaa keuhkoja kasaan aika lailla, eikä noi helteet suinkaan helpota urakkaa. Tässä surren katsoin, että ens viikoksi on luvassa 30 astetta :kieh: Mä en ala! Sais jo tulla viileet ja vesisateet!!

Hyviä vointeja kaikille! :flower:

Annabell ja skorppari 26+5
 
Kirma Luin hieman nopeasti ja sitä syystä väärin ton sun Irenelle tarkoitetun lauseen: " ai sitä litkua on vatunmakuisenakin!" vaihdatte vaan vattu sanaan a-kirjaimen kohdalle i-kirjaimen... Hiukan olin, et mitä?! :LOL:

Tohon sun kyselyyn. Mä kans oon alkanu alku hormoonimyrskyn jälkeen tuntemaan itseni ja oloni varsin hyväksi. Kun finnit on kadonnu naamalta on jotenki parempi olla. Mä oon aika tarkkaan kuitenki syöny jotta painoa ei tulisi ihan kamalasti en silti ota siitä sellasta pakkomiellettä, etteikö voisi herkutellakin aika ajoin. Välillä olo tuntuu läskiltä kun ei oo tottunu tuohon mahaan ja mulla kerää jalkoihin iltaa kohden nestettä. Mut vaatteet päällä (ja miksei tietyistä kulmista alastikin) tunnen itseni ja vartaloni varsin kauniiksi.

Eilen käytiin vaunu ostoksilla... 830 euroa meni niin, että hulahti! Järkyttävät hinnat noilla Emmaljungilla mut ku olin päättäny et ne ostetaan niin nehän piti sit ostaa! :LOL: Emmaljungan Edget meille sit tuli. Poikettiin siis vähän alkuperäisestä mallista mutta oon oikein tyytyväinen näihin. Tässä vielä teille kuva vaunuista http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00112-0915_lim_full.jpg
Kotona oon vaunuja työnnelly ja en malta odottaa, että pikku L syntyisi niin pääsisi kärryttelemään ulos.

AaVee ja Pikku L 21+5
 
kirma, musta kans tuntuu ihan hullulta että reilun kilon mötikkää kanniskelen tossa masussa :D :D Eipä tässä kovin kauaa enää mee, että meidän vauvat syntyy! Meinaa välillä jo vähän jännittää. Synnytystä oon nyt alkanu jännittämään ton raskausdiabeteksen takia, pelottaa että jos vauvalla kauhean matalat sokerit ja joutuu osastolle, miten sitä sitten siellä voi käydä kattomassa ja imettämässä :/

Irene, joko oot saanu vastaukset rasituksesta? Mulle soitti terkka samana päivänä, mutta johtu varmaan siitä ku jäin kiinni siinä.

Täällä rukkailtu ruokavaliota vähän uusiksi. Meinas koko ajan sokerit nousta yli niiden rajojen, niin vähensin sitten hiilareiden määrää. Eilen ja tänään aamulla olin tosi ahdistunu asiasta ja itkinki miehelle, että kaikki menee päin honkia, mutta sitten ku tein alotuksen mitäs nytin puolelle tästä ja sain tosi hyviä vinkkejä niin alko helpottamaan :)
Eihän tämä onneksi kestä ku reilut 10vk enää, täytyy yrittää asennoitua tähän. Ärsyttää vaan syödä helkkari kellon mukaan :kieh: :kieh:
Mutta jospa se tästä, päivä kerrallaan :)

Duffy ja Oula 28+3
 
Aavee, onpas komeet menopelit! On ne kyllä aika hinnakkaita.

Duffy, juu tänään sain kuulla rasituksen tulokset enkä narahtanut. 2 tunnin arvo oli ihan siinä hilkulla, mutta ei yli kuitenkaan. On se varmaan raskasta elää kellon mukaan, mutta kuten itsekin sanoit niin jäljellä ei ole kuin 10 viikkoa. Sun pitää aloittaa jonkinlainen aamukampa :D niin näet kuinka vähän on jäljellä.

Kirma kyseli olotilasta, täällä se on mitä mainion. Voisin myös sanoa, että raskaus sopii minulle, ainakin tämä. Iho hehkuu eli ei ole näppyongelmia. Vaatteista ei tarvi stressata, kun on niin vähän valinnanvaraa. Eikä tässä voi liioin liikakilojakaan murehtia.

(.) Täällä taas yksi neuvolakäynti takana. Ihanaa, kun oma täti oli jo paikalle, oli niin mukava höpistä ja kysellä. Hemppa oli edelleen hyvä 133 ja paineet oli kohdillaan ja kuten jo totesin, rasituksessa en narahtanut. Punnitusta jännitin, mutta paino oli pysyny samassa kuin neljä viikkoa sitten, hyvä hyvä :D! Nyt on tullu sitten kaiken kaikkiaan 6 kiloa eli ei mitenkään hirveästi. Sf-mitta oli 26 eli yläkäyrällä mennään :D ja todennäköisesti potra vauveli tulossa. Seuraava käynti onkin sitten taas 4 viikon kuluttua.



Irene ja Töpseli rv 26 *POOOOOKKKS* taas
 
Irene Onko sulla sf mitta ollut koko ajan yläkäyrällä, vai onko välillä poikennut "viivalta"? Ja mites sulla on ultrassa sanottu vauvan koosta?

Mietityttää kun itsellä sf mitta alakäyrällä, ollut koko ajan. Vauva 4D ultrassa "keskikokoinen" mutta paino oli jo 24+3 900 g ( ultran mukaan) mikä taas vastasi pidempiä viikkoja, mutta kuitenkaan vauva ei kuulemma ole "paksu"? Niin olen ihan pudonnut jo kärryiltä että mihin tässä sitten luottaa? :ashamed:

Mites te muut, oletteko olleet töissä, vai sairaslomalla? Itsellä alkoi taas eilen työt, ja tuntuu todella raskaalta. Yöunet kun on sitä 1 h pätkissä edelleen. Myös yläselkä on vaivaa istuessa... Tekis mieli lyödä hanskat tiskiin ja sanoa neuvolassa etten jaksa istua täällä, mutta ei kait noin pienestä sairaslomaa heltiä? :/ Tää on vaan just niinku alkuraskaudessa että silmät ei vaan pysy auki! :eek:

Pikkuinen sen sijaan touhuaa kaikenlaista. Eilenkin työpäivän jälkeen kun lepäilin sohvalla alkoi toohottaminen :) :heart: Meijän pieni :)

Ananbell ja Skorppari 27+1
 
Annabell, kyllä mun massu on mennyt koko ajan yläkäyrällä. Viimeks ultrassa viikkoja oli 22+2 ja painoarvio oli 526 gr ja sitä ennen r-ultrassa 21+1 414 gr eli hyvän kokonen pötkylä. Neukkatätiltä tosta vauvelin painosta kyselin, että millä vauhdilla kehittyy loppua kohden niin hän sanoi, että semmoset 200 gr/viikko. Sanoi Töpselin syntymäpainoksi alle 4,5 kiloa. Toivotaan, että pitää paikkaansa.
Paljos sulla oli se painoarvio sillon r-ultrassa? Ja voihan se olla, että sulla on kohtu pienempi ja sen takia mitat menee alakäyrillä.

Täällä kans viime yö meni ihan persiilleen, tunnin välein heräilin ja mikään asento ei ollut hyvä ja sitten kun on niiiiin kamalan kuuma. Eilen neuvolassa neukkatäti totesi, että jos väsymys painaa ja muutenkin niin eikun soittoa vaan ja hän kirjoittaa sairaslomaa eli meillä ainakin myöntää aika heppoisin perustein. Yritän nyt kuitenkin jaksaa, ei olis kun 7 työaamua jäljellä ja sitten loma.


Irene ja Töpseli rv 26+1
 
irene mä myös menen ihan yläkäyrällä :LOL: mut saa nähdä sitten ens viikolla kuinka sf on kasvanut taas :) mä en oikein luota tuohon mittaan koska mulla oli hirveä turvotus silloin viimeksi kun oli neuvola...vatsa oli ihan pinkeä..nyt on huomattavasti tasaantunut :) jotenkin vaan tuntuu että täällä kans on tulossa iso pötkylä :D paino vastasi ainakin rakenneultrassa ihan viikkoja 330g mutta sitten reisiluu vastasi kolmea päivää enemmän :) no sen näkee sitten kun se tuolta ulos tulee :) toivottavasti vaan ei mene yliaikaiseksi :D

oih täällä oli ihana ukkonen viime yönä ilmakin raikastui ja oli ihana olla koissun kanssa lenkillä,kun eilen oli tosi painostava ilma :) lauantaina vaikka oli kylmä niin tunsin ekan hieman kipeänkin menkkamaisen supistelun joka kesti aika kauan...

oi n.2kk äippälomaan :) tänään tulikin jo päätös kelasta postissa...äippäpakkausta odotellessa :)

RP&rokkari 26+0 POKS!

 
Hellettä, täältäkin....ei meinaa edes nettiä jaksaa avat, saati sitten kommentoida ja kirjoittaa....Aaveelle tulossa ihkut vaunut :) Meille tilattiin easywalkerit kovilla erillisillä kopilla, niihin saat sit runkoon maxi-cosin turvakaukalot molemmat kiinni, ei tartte sit nukkuvaa mukeloa irrotella kun autosta ulos lähtee....tykkäsin ton esikon kohdalla samasta systeemistä, hän on sen 1,5 v, kun nämä syntyvät ja tuskin jaksaa seisomalaudalla tepastella, niin sellainen sivukärry hänelle tulee....on sitten ylilevee kuljetus :LOL:
Rakenneultra meni ok, kaikkioli kunnossa, A-420 g ja B-440g ja A on ainakin kulkuset omaava, B jäi hiukan vielä arvoitukseksi...mutta oletettavasti myöskin poju. Esikko on sit perheen prinsessa =) Nyt ulos kun kerta olen oikein luvat saanut olla normaalisti :p

Pa-mi ja pallerot 21 tasan
 
RP, ei me muuten edes kysytty sukupuolta. Enkä mä kyllä niistä ultranäkymistä lähtis arvaileen eli pimennossa on vieläkin. Se seuraava ultrahan olis rv 30, joten saas nähdä kysytäänkö sitten vai odotetaanko loppun asti. Täälläkin on muuten kelasta lähtenyt äippäpakkaus tilaukseen viime perjantaina, joten katotaan josko ens viikolla sais hypisteltävää :D!
Jokos teillä oli ne vaunuasiat ratkaistu?

Onnittelut pamille hyvistä ultrakuulumisista :heart:!

Irene ja Töpseli 26+2
 
Irene Heh, meillähän oli 2 rakenneultraa, joista viimeisin viikolla 22 tasan, ja silloin painoarvio 580 g, viikolla 24+3 oli 900 g, että sen suhteen on painavampi pikkuinen masussa kuin sulla... :D Mutta sen muistan joskus kuulleeni gyneltä että mulla on pieni kohtu, eli jospa se sitten selittäisi tuon sf-mitan kulkemisen alakäyrällä? :p
 
Irenelle onnea, ettet narahtanu sokruista :flower:, helpottaa elämää huomattavasti!

Tuosta sf-mitasta, mulla se huitelee yläkäyrillä, mutta poika on just nätisti keskikäyrällä :) Eli ei siitä voi oikein vauvan kokoa päätellä. Itelle tärkeintä on, että siinä jonkunlaista kasvua tapahtuu, eikä tarvi olla ees mitenkään tasasta, koska kasvussa voi tulla vaikka minkälaisia pyrähdyksiä, eli ei kannata ressata siitä :)

pa-mille onnittelut poikalupaukse(i)sta, niin se poikien määrä vaan kasvaa pinossa :D

Mä vein viikko sitten perjantaina kelalle äitiysavustus-paperit ja tänään kävin malttamattomana jo sähkösestä palvelusta kattomassa, oliko tullu päätöstä, mutta ei ollu, ihme :LOL: Kelalta sanottiin että noin 2vk menee, että jospa sitten loppuviikosta tai ens viikon alussa se päätös tulis, sais pian pakkauksen.
 
RouvaPapunen Jep, näin on :D :heart:

Vaunuasiaa: me ostettiin ihan ekana naapurilta, jotkut merkki x vaunut, kuistilla nukutusvaunuksi. Niissä on kova koppa, eikä mitään herkkuja kuten heittoaisaa. Sitten meillä on Gracon turvakaukalo, ja ostettiin niihin sopivat rattaat, jotta ei tarvii nukkuvaa pienokaista repiä ylös turvaistuimesta kun mennään kauppaan tms.

Nyt olenkin miettinyt että tarvitaanko me alkuperäisen suunnitelman mukaisia 2. vaunuja, siis varsinaisia työntövaunuja, kun noilla merkittömilläkin työntelee ihan kivasti? Me asutaan maalla, enkä kovin paljon liiku missään kaupungissa, ja jos liikunkin, se on lähinnä tuo turvaistuin+rattaat yhdistelmä. :|

Tässä vielä pulmia ratkottavana. Teutonioista haaveilin alunperin, mutta voi olla että odotellaan pikkuisen maailmaan tuloa, ja katsotaan miten noiden vehkeiden kanssa pärjätään, ja jos ei pärjätä, niin ostetaan sit jotkut vähän paremmat vaunut! :)
 
Helteiset terveiset kaikille!

Mukava lueskella kuulumisianne.

Täällä on alkaneet helteet vaatia veronsa. Olo on ollut väsynyt ja on tuntunut jopa vaikealta hengittää. Supistuksia on tullu iltaisin tasaiseen tahtiin. Onneksi ei kipeitä kuitenkaan. Kylmiä suihkuja ja jäätelöä massuun. Masu on kasvanut mahtavasti, joten kai piiperoisetkin sitten. Mahdoton myllerrys käy niin alhaalla kuin ylhäälläkin masussa iltaisin. Kuinkahan ahdasta noille jatkossa tuleekaan. Eivät varmaan kauaa mahdu kääntyilemään.

Neuvolakäynti oli tänään ja SF mitta oli 29 cm. Itseasiassa olin yllättynyt, että vain niin "vähän", koska katsoin esikon neuvolakortista, että näillä viikoilla se oli sama häntä odottaessa. Silloin mentiin käyrien yläpuolella, mutta olihan vain yksi tulossa. Nyt kun on kaksi, ei käyriä seuraillakkaan. Molemmilta sykkeet saatiin ja ne vaihteli 130 - 140 välillä. Painoa on nyt tullut vajaa kymmenen kiloa koko raskauden aikaan. Sekin menee samassa kuin esikkoa odottaessa, vaikka vauvoja on kaksi. Painoa siis nyt näkyy tulevan suhteessa vähemmän. Hemppa oli onneksi lähtenyt hieman kohoamaan tupla määrällä rautatabletteja, oli nyt 113. Verenpaine edelleen alhaalla, 100/66.

Vähän yli viikko ja pääsee taas ultrattavaksi =)

Äitiyspakkauksetkin tulivat! Ihania juttuja pääsi hiplailemaan. Kaksi pakettia otettiin ja yksi rahana. Vaunuista oli taas puhetta. Meille hankittiin ne Koelstra Twinit ja hyvältä näyttivät. Lisäksi tuttavalta ihan sattumalta saatiin Gracon tupla matkarattaat. Kaikki laitettiin vielä vintille odottamaan...ei ole silmien alla, jos kävisi vielä hullusti...ehkäpä jo nyt uskaltaisi ne alas tuoda, kun äitiyspakkauksetkin jo ovat näkysällä.

Mukavia kesäisiä päiviä ja hyviä vointeja kaikille.

nonnii ja piiperoiset rv 26 + 0
 
jihuu!!äippäpakkaus saapunut :D tuli tosi nopeaa ratkaisun jälkeen,kun oli kirjattu saapuneeksi 28 päivä ja itse olen ollut mökillä joten nyt vasta sen haen :D jee!on tää kaikki niin uutta ja ihanaa :) on niin kivaa kun saa kaikkea uusia tavaroita saa luvan kanssa oikein shoppailla :D sopii mun vartalolle :D

Mitäs aiotte muuten tehdä tuon turvakaukalon kanssa??onko se ehdottomasti ostettava??luin myös että joku oli kehunut britax first clasia koska se menee vastasyntyneestä olikohan 18kg asti eli onko kokemuksia teillä kokeneilla?olishan se helppoa kun vauvaa ei tarvitse turvakaukalosta herättää,mutta itsellä sellainen tilanne että ei tule arkena juuri autoa ajettua kun mies on töissä keuempana ja kaikki tarvittavat on ihan kävelyetäisyydellä..niin ja tuota koiraa tulee lenkitettyä samalla :) arkena tulee kyllä kauppareissutkin tehtyä vaunujen kanssa jos siltä tuntuu ja tarvitsee :)

tuli varmaan kirjotettua aika sekavasti mutta oon niin innoissani tuosta äippäpakkauksesta :D

RP&rokkari 26+3
 
RP Meillä on kyllä toi turvakaukalo aikalailla must kun autolla jonkin verran liikutaan. Mä saatan ite käydä pikku ostokset tekemässä kävellenkin mut jos oikein kunnolla ruokaostoksia tehdään niin autolla on mentävä. Sen verran paljo meidän isäntä syö! :LOL:

Mä sain ostettua mun kaverilta Gracon Logico S turvakaukalon. Siinä on se sellanen telakka joten sen saa irrotettua telakasta ja vauveli saa jatkaa nukkumistaan ihan rauhassa. Ton Gracon saa sit kiinnittää meidän Gracon Mirage+ matkarattaisiin jotka ollaan just hankittu kauppa/kaupunki reissuja varten ettei tarvi niitä isoja vaunuja tunkee autoon.

Kokemuksiahan mulla varsinaisesti ei ole noista sen kummemmin ku esikoista odottelen, mut kovasti on kaikki mun tutut tuota Gracoa suositelleet kaukalon ja rattaiden osalta. :)

Voi että sitä äippäpakkausta on varmasti kiva hypistellä.. Mulla on neuvola ens keskiviikkona ja saan paperit sitte. Päiväthän mulla tuli täyteen jo tiistaina mut aikoja ei ollu tälle viikolle. Käyn kyl sit heti ens viikolla laittaan hakemuksen sisälle. :heart: Sain tänään anopilta sen itse kutomat villavaatteet vauvalle. Ihanat valkoiset. Takki sinisillä napeilla, housut, sukat, lapaset ja kolme myssyä. Ja sit se oli vielä ne laittanu sellaseen ihanaan lahjapussiin. Anoppi oottaa jo niin kovasti vauvoja. Veljen perheeseenhän tulee kuukautta ennen meitä poika kans. Anoppi on jo 70v. joten kauan se on joutunu lapsenlapsia odottelemaankin. :)

AaVee & LL Cool J 22+3
(LL = tulevan etunimen ja sukunimen ekat kirjaimet J = tokan nimen eka kirjain)
 

Yhteistyössä