KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

aavee vai että teillä on jo nimikin valmiina :heart: meillä on pientä vääntöä tuosta nimestä tytölle on muutama nimi vaihtoehto mutta pojalle ei ole ainuttakaan :D ei tahdo millään iskeä mikään nimi..kai se pitää sitten nähdä minkä näköinen sieltä putkahtaa :)
niin me ei oikeastaan käytetä autoa kuin viikonloppuisin kun mies tulee reissusta ja kaikki kaverit ja sukulaiset asuu kuitenkin kävelymatkan päässä joten tässä on vähän mietintää :)en nyt yksin kuitenkaan lähde vauvan kanssa mitään isompia ruokaostoksia tekemään arkena kyllä sitten kun mies tulee kotiin niin ukko joutuu juhdaksi :D

RP+rokkari
 
Juu meillä on ollu pojalle nimi varmaan jo kaks vuotta... :D Tytölle keksittiin nimi vasta kun tulin raskaaksi. Eipä sitä tytön nimeä nyt tarvi, mut jos vaikka innostuisi menemään PASiin ja sais toisen ja jos sit tulis tyttö niin olispa sekin valmiiksi keksitty. :)
 
Heippa vaan kaikille :wave:

Ei ole paljon kerennyt palstaileen, kun oli eilen siskon yllärihäät ja kaikki järjestelyt on painanut niskassa. Ja muutenkaan en olis niistä voinut tänne kirjoittaa, kun sisko käy välillä katselemassa täällä mun juttuja ja olis saanut tietää mitä me suunnitellaan :LOL:

Mutta jutun idea oli siis, että sisko oli ns. salaa menossa naimisiin ja vain minä tiesin asiasta. Eivät olisi voineet pitää juhlia kun sisko vielä opiskelee ja ei olis ollut rahoja. No, minäpä sitten reippaana tyttönä järjestin heille yllärijuhlat maistraatin päätteeksi. Siis kaikki tiesi juhlista paitsi hääpari :LOL:
Kun oltiin tulossa maistraatista kotiin päin niin puolessa matkassa vedettiin morsiusparille huput päähän ja kerrottiin vain, että on pieni ylläri. No sitten ajettiin juhlapaikalle ja siellä oli odottamassa kaikki vieraat kuoharit kädessä. Kun huput poistettiin niin sisko pillahti itkuun ja tuore vaimonsa ei saanut sanaa suustaan :heart: Eivät olisi ikinä arvannut, että heille olisi juhlat! Järjestettynä oli siis ruokailut, kakut, boolit, musiikit, häätanssit, puheet yms.

Koko ilta itkettiin ja naurettiin ja oli kyllä ihanat juhlat! kyllä rakkaus on ihanaa :heart: Ja ikinä en ole saanut ketään yllättymään niin paljon! :LOL:

No, juhlat ja niiden järjestely vaati veronsa ja en meinannut päästä ylös sängystä tänä aamuna. Joka paikkaa särkee ja kävely huoneesta toiseen vie todella kauan. Mutta oli kyllä sen arvoista!

Anteeksi tänään jutut ohi asian B) (siis raskauden)

Maricce ja Minni rv 26+4

P.s Tässä vaiheessa on muuten kummallista kun on jo mahaa niin sitä muuttuu yleiseksi omaisuudeksi ja vieraatkaan ihmiset ei osaa pitää näppejään erossa mun mahasta! Eilen meinaan joka immeinen halus sitten taputella mun mahaa...
 
AaVee ja Rouva Papunen Mulla on ollut pojalle nimi jo 18 vuotta :heart: Oli onni että mies tykkää samasta nimestä ;) ja että tulee poika :D Tytölle olis ollu monta vaihtoehtoa, pojalle vain tää 1 :)

Sitten taas gallup kysymys kaikille: onks teillä muilla painon tunnetta mahassa? ja maha niinku arka? Itsellä on painon tunnetta, ja maha sillai ikävän tuntuinen, ettei todellakaan ole kiva jos joku siihen koskee/painaa. Onkohan tää ihan normaalia? :/

Annabell ja skorppari 28+0
 
Jouduin eilen aivan hysterian kouriin. Kuten aikaisemmin kerroin ei Pikku L ole ottanut oikein kontaktia sitten lauantai aamupäivän ja eilen illalla yhdeksän jälkeen alkoi supistella oikein tosissaan. Soitin päivystykseen kysyäkseni, et onko tää ihan normaalia ja ne pyysi tulemaan tarkistettavaksi. Sykkeet onneksi löytyi ja muutoinkin kaikki paikat oli kunnossa. Onneksi mua supisteli koko sen tarkistuksen ajan niin näkivät etten ole vain "hysteerinen ensisynnyttäjä". :) Muutaman liikkeen olen nyt aamun aikana tuntenut joten eiköhän kyse ole vain siitä, että pikku L on kääntyneenä sellaisessa asennossa josta liikkeet ei niin selvästi tunnu.

Supistuksia tuntuu vieläkin mut paljon harvemmin ku eilen. Katotaan mitä neuvolantäti on mieltä keskiviikkona. Mulle kyllä kelpaisi sairasloma niin saisi nukuttua. ;)

Annabell Mulla oli eilen tollasia samanlaisia tunteita. Mut olivat häipyneet yön aikana. En tiiä sit johtuivatko niistä supistuksista. Aikaisemmin ei ollu sellasia tuntemuksia.

AaVee ja pikku L 22+6
 
Maricce, olipas varmaan ikimuistoinen yllätys siskollesi ja varmasti mieleenpainuva hääpäivä :heart:! Ihana!

RP, niinhän sinä silloin niistä vaunuista mainitsitkin. En vaan muistanut. Oletkos muuten koiraa jo totuttanut vaunuihin? Mun varmaan tarttee tehdä meidän koirulin kanssa harjoituslenkkejä sitten kun saan vaunut, että oppii käyttäytymään. Ei muuten, mutta lenkille lähtö on aina ihan hössötystä ja tempomista :D!
Eikös Aavee sullakin ollut koiria?

Annabell, mulla on tota samaa ja varsinkin jos töissä joutuu istuun koko päivän niin illalla on epämukava olo, mutta se menee ohin kun sohvalla makailee. Oisko ne niitä suppareita? Yks ilta mun maha oli niin piukka, että napakin meinas jo pullahtaa pihalle :LOL: !

No onpas Aavee hyvä, että kaikki oli ok. Musta tuntuu, että mä olisin kans aika arka soitteleen tonne äippäpolille, jos jotain tulis. Koska sitä voi tietää, että milloin ylireagoi :D , mutta sitä vartenhan ne toisaalta siellä on, että saa soittaa ja kysyä. Hankala juttu.

Nimistä: Ei mitään hajua! Tohon sairaalaan lähtevään esitietolomakkeeseen pitäs täyttää hätäkastetta varten nimet ja jo sekin tuottaa tuskaa. No tällä viikolla siihen jotain pitäs rustata.


Irene ja Töpseli rv 27 *POOOKS*
 
Moikkis kaikille pitkästä aikaa!
Paluu arkeen on tapahtunut ja olen tässä yrittänyt päästä kärryille niin töiden kuin teidänkin kuulumisten suhteen, te tietenkin etusijalla :)

Hirmuisesti on ehtinyt tapahtua ja viikot vierähtäneet vauhdilla. Itsellänikin seuraava sokerirasitustesti lähenee, ja otetaan tosiaan jo toinen vaikkei ensimmäisessä mitään ollutkaan. Meillä sai muuten ainoastaan kirkasta sokerivettä ilman mitään makuja. Pahaa se oli silti.
Hankintoja ei olla pienelle tehty ollenkaan, Italiasta ostin ainoastaan yhden suloisen potkarin. Enemmän tuli ostettua esikoiselle vaatteita, kun siellä oli niin hyvät alennusmyynnit. Jotenkin ei oikein osaa / uskalla vaatteita ostella vaikka selkeästi poika meillekin on tulossa. Esikoiselta on kuitenkin niin paljon vaatteita yms. tallella, ettei hirmuisesti tarvitsekaan uutta. Itsellenkin ostin jotain pientä kuten 5 paria kenkiä :whistle:

Meillä on kulkemiseen myös kahdet pelit, Briot kunnon ulkoiluun ja koiralenkkeihin, Gracot kaupoille ja autolla kulkemiseen. Gracoihin meille kuuluu lisäksi turvakaukalo, jonka saa rattaisiin hyvin kiinni ja esikoinen tykkää istuskella matkarattaiden korissa :)

Kesä on mennyt helteistä huolimatta hyvin ja vointi on ollut mitä parhain. Truvotuksia ei ole ollut, eikä supisteluitakaan juuri ollenkaan. Ainoastaan uidessa maha tahtoo vähän kovettua, joten varovaisesti mennään altaassa. Kotona ollessa on ahdistanut enemmän kuin reissussa, mutta johtunee siitä, ettei kotona ole ilmastointia :LOL:

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki hyvin. Hemppari on edelleen tosi hyvä, 136 ja paineet kunnossa. Painoa on tullut edelleen maltillisesti, mutta silti tarpeeksi. Sf-mitta oli 24, aavistuksen keskikäyrän yläpuolella. Esikoisesta menin koko ajan lähes yläkäyrillä vaikka loppujen lopuksi sieltä alle 3kg nappula tulikin.
Painoarvio suprikselle on siellä 3,5 / 3,7 kg. Katsotaan kuin käy. Niin ja liikkeistä vielä sen verran, että reissun jälkeen oli masussa niin hiljaista 1,5 vrk, että meinasin jo säikähtää. Onneksi temuaminen taas alkoi, kun mammakin malttoi vähän rauhoittua. Meillä tosiaan temutaan iltaisin 7-8 ja uudelleen keskiyöllä. Aamusta sitten taas viiden aikaan ja kympiltä.

Aurinkoisia päiviä kaikille & jaksuja!
Sannis & surprise 26+3
 
helteisen viikon jäljiltä...
Meillä jylläs se enterovirus viimeviikon. oli pojalla melkein 40 astetta kuumetta 3 päivää ja sit ukko sai enterorokon itselleen. Ihme että i tse säästyin moiselta. Onneksi pojalla sit jäi tuohon kuumeeseen mut oli sekin tarpeeksi moisella helteellä. Poika parka.
Noista supistuksista ja paineentunteesta mahassa, mulla ainakin alkaa supisteleen kun lähden lenkille, ilman vaunuja tai koiraa, sama juttu. Lyllerrän etanan vauhtia kun tuntuu et napa lähtee justiinsa maatakiertävälle radalle. Onneksi ei ole kipeitä supistuksia vielä montaa ollu. Ja sellainen paineen tunne on aina alavatsassa kun seisoskelee pidemmän aikaa. En ole kyl mihinkään neuvolaan tai tutkimuksiin menny moisesta kun ekan kans oli sama juttu ja silloin ravasin yhtenään tarkistuttamas et kaikki ok. Monet kysyy multa et joko on synnytys lähellä, tää maha on meinaan järkyttävän iso. saa nähä mitä ensviikolla neuvolassa saavat sf mitaksi, viimeksikin oli jo yli käyrien komeesti :)

Koiraa kannattaa harjoittaa tyhjien vaunujen kans lenkkeihin. Mulla on itsellä ylivilkas koira jonka vaunujen kans kävelyyn opetteluista sai viimeksi palstailijat nauraa itsensä kipeiksi. Aikas meininkiä, mutta se kannatti. vaunut kaatui muutaman kerran ja jarrut pamahti päälle koiran tempoilusta ym mukavaa. Muutenkin koirani ei ollut tuolloin ihan yhteiskuntakelpoinen yksilö rähjäämisen ym takia. Sain apuja koiraneuvolasta, Pertti vilanderilta....suosittelen jos ongelmia koiran käytöksen kanssa. 3 viikossa meidän räyhä muuttui ihan täysin!! en olis uskonut et siitä enään olis kunnolla käyttäytyvää saanut.

Jasso, jos sitä alkais pakkaileen myös täällä töissä, kun olis 2 muuttoa tässä kuussa tiedossa......huoh. ja työntekijääkin pitäis alkaa eetsimään äippäloman ajaksi tänne....kiire olis mutta virtaa ei :eek:

tiltalitti ja mymmeli viikkoja noin 26-28 kai....siis ei jaksa pysyy kärryillä, ihme et ehdin ottaan vakuutuksen ennen 3kk laskettua aikaa, meni samalle päivälle...huh
 
maricce, voi mahtava mikä ylläri!! Oon aina kateellisena ihaillut niitä, jotka pystyy ylläripippalot järjestää..musta ei siihen ole. Kun ressaan, musta tulee ihan kauhea raivoaja, se jo paljastais, että jotakin on meneillään. Sisko oli varmasti tosi otettu!

sannis-75, ihana..5 paria kenkiä :LOL: Kelpais mullekin!
Minulla kans masumuru oli reissussa pikkusen vaisumpi kuin yleensä kotosalla, että kait sekin siellä vähän väsyy.

irenellä vissiin loma lähenee, ihanaa! Ja onnittelut puhtaista papereista sokereista :)

AaVee, nuo supistelut yhdistettynä vaisumpiin liikkeisiin on pelottava yhdistelmä. Hyvä että ottivat näytille, ei tarvii hermoilla sitten turhasta. Ihme ettet sairalomaa sanut :eek:

karjuzka, muistelenko omiani, vai kerroitko joskus, että teillä oli käytössä kaukalopussi? Osaatko suositella jotakin merkkiä?

sf:stä, mulla meni esikosta puoleenväliin raskautta reilusti yläkäyrän yläpuolella, sitten alkoi kasvu hidastua ja lopulta oltiin alakäyrän alla. Normaalikokonen pikkunen sieltä syntyi. Että sekohdun kasvu voi ensin olla nopeeta ja sitten hidastua siitä.
Nyt olen mennyt keskikäyrillä koko ajan. Tuntuu, että nyt on maha kasvanut hitaampaa tän kuukauden ed.neuvolasta. Ens viikolla selviää!

nimistä, meillä ei ole niin mitään tietoa! Oon mä vähäsen rustaillut muistiin joitakin, mutta taitaa taas käydä niin, että kun tosipaikka tulee, niin nimi päätetään vasta sitten just viimehetkillä. Tästä on kokemusta :whistle:

(.) Ryske jatkuu villinä, terävät kantapäät muljuaa tuossa tosi korkeella toisessa kyljessä. Onneks edelleen antaa nukkua ihan hyvin. Hikka tuntuu käteenkin jo tosi selvästi, mieskin tunsi. Ja hengitysharjotukset on pikkunen alottanu, näkee kuin maha pullistelee vaimeesti yhdestäkohtaa säännöllisesti, mutta "liikemuljuamista" ei tule. Että olen olettanut tuon tulevan keuhkojen laajenemisesta kun muru hengittelee siellä vettä.

Siitä tuli mieleen, että mun isomuru 4v sano mulle suihkussa, että pidä äiti suu ja silmät kiinni ettei vauva kastu mahassa :heart: :LOL:

Perjantaina olis sitten istukkaultra, jihuu! Saas nähdä onko säkki siirtyny korkeemmalle vai joudunko leikkauspöydälle :| Sitten olis samalla tarkotus kiertää kaupungilla ja haalia yhtä sun toista roinaa.
Äitiyspakkauksesta tuli minulle kans tieto, jos vaikka sen tälläviikolla sais!

kirma&muru 29+2
 
Maricce, ihanan yllätyksen kyllä jaksoit siskolles järkätä :) Meidänki pitäs miehen kanssa saada aikaseksi mennä naimisiin :D

Annabell, mulla on joskus iltasin ja öisin painon tunnetta mahassa ja varsinki ku pitäs yöllä kääntyä niin tuntuu että täytyy maha kääntää nostamalla, mutta mulla voi johtua siitäki ku tää maha on niin alhaalla.



Aavee, hui mä oisin varmaan säikähtäny kans jos ei liikkeitä ois juurikaan tuntunu plus supistelis koko päivän. Itekki oon varautunu siihen, että joku yö saa soittaa päivystykseen suppareiden takia.

Sannis, sulla on kyllä kadehdittavan hyvä hemppa! Mulla oli kesäkuussa se 107 ja nyt ku oon tosi ahkerasti kiskonu rautaa, se on 114 :D Ja minä ihan onnessani siitä heh.

tiltalitti, meillä pelättiin kans tuota virusta, miehellä piti viikon ajan pientä lämpöä ja pää oli koko ajan kipeä, ajattelin että nyt jos se on saanu jonku aivokalvontulehuksen ja se tarttuu mulle niin en ala :/ Mutta ei se sitä sitten ollu, onneksi.

kirma, minä soitin tänään kelalle niin ei ole tehty päätöstä äitiysavustuksesta, kyllä ketuttaa :kieh: ja kuulemma päätöksen tekemisestäkin menee pari viikkoa paketin saamisene, voi kettu, meneeköhän syyskuulle...ihanaa ku pääsette näkemään pikkusen taas :heart: toivotaan että istukka on noussu ylemmäs.

nimistä, meillä on pojalle nimi valmiina, tytölle on ollu jo varmaan parin vuoden ajan, mutta pojalle keksittiin se vasta nyt ku tuli raskaaksi, tai mies sen oikeestaan keksi ja hyvän keksikin :D

Tänään sitten käyty taaaas neuvola-lääkärissä. Saikkua läsähti 3vk lisää ja nyt se sitten on tapahtunut, kohdunsuu on pehmentynyt ja vähän lyhentynytkin :/ En onneksi mihinkään vuodelepoon joutunut, vaan saan edelleen pieniä kävelylenkkejä tehä, jos ei siis supista pahasti.
Vauva oli poikittain ku kurkattiin ultralla ja aamusin ku herään, se istuu ku tatti tuolla mahassa, pää pollottaa kovana navan yläpuolella :D Saapa nähä meinaako tuo ukko kääntyä ollenkaan. Potkut tulee oikealle ihan alas ja välillä oikein sattuu ku noita reunoja venyttelee. Terkka lohdutteli että hyvin ehtii vielä kääntyä ja ehtii joo, mutta ei tuo osota minkäänlaisia merkkejä että olis kääntymässä raivotarjontaan. Oon ehtiny jo stressata käännytysyritystä sun muita :/
Ai niin, mulla naksuu tää maha välillä! :D Naksuuko muilla? Sillon ku vauva potkii kovasti niin sellanen terävä napsahus kuuluu siltä kohdalta, jostain luin että johtus vauvan nivelien naksumisesta, mutta tiedä sitten ja neuvolastakin unohdin kysyä.
Hemppa oli tosiaan pikkusen noussu, mikä oli kiva. Pissassa oli sokeria taas, mutta sehän nyt ei oo uutta, onneksi sokerit on alkanu pysymään kunnossa :)
Jahas, pikksella on hikka, se muuten tuntuu tosi alhaalla! Ihan häpyluun yläpuolella, miten se voi olla mahdollista jos siellä on pylly/jalat?? Vai piereskeleekö tuo :LOL:

Duffy ja Oula 29+3
 
Paluu arkeen ja töihin...tänään loppui loma ja ensimmäisestä työpäivästä selvitty selkäkivusta huolimatta. Yritän nyt jotenkin pärjätä vielä töissä, mutta kai se on saikkua haettava jos tästä vielä kivut yltyy.

Maricce oot ihan unelmasisko! Todella hieno juttu järjestää yllätysjuhlat =)

Aavee olipa pelottava kokemus, onneks kaikki hyvin pienellä :heart: . Nyt pitää muuten kysyä vähän tyhmä kysymys kun mulla ei oikeesti oo mitään tietoa minkälaisia supistukset on????? Tuntuuko se niinku menkkakivulta? Itsellä on ollu sellasta painon tunnetta ja joskus vatsa on tuntunu tosi kovalta, mutta ei kivuliaalta. Toisaalta alavatsalla on välillä kaikenlaisia kipuja, mutta oon aatellut että ne on kasvukipuja. Sori tyhmä kysymys :ashamed: . Mä luulin että kipeitä supistuksia tulee vasta synnytyksen alkaessa...

Nimistä , meillä on kans ollu molemmille sukupuolille nimet jo 3 vuotta. Saa nähdä muuttuuko vielä kun vauva syntyy :) .

(.) Tuli joku ihme pakkomielle alkaa hankkia vauvatarvikkeita, joten viime viikolla käytiin mekin ostamassa vaunut, päädyttiin Emmaljunga Duo Edgeen, sopii hyvin tänne maalaisteille. Värinä tumma beige. Lisäksi ostettiin sitteri. Nyt tekis kauheesti mieli ostaa vaatteita, mutta täytynee vähän jarrutella. Jostain syystä vaan pelottaa, että jos joutuukin loppuraskaudesta vaikka vuodelepoon niin kukas sitten kaikki tarvittavan hankkii??
Maha kasvaa käyrien yläpuolella ja pikkuinen potkii kovasti, varsinkin silloin kun yrittää itse käydä lepäämään. Yleisvointi on ollut oikein hyvä, paitsi verenpaine on matala ja aiheuttaa välillä pyörrytystä.

Hyvää vointia kaikille!
Ovis 22+2
 
Ovis Pakko heti udella kun en muista lukeneeni ( tosin muisti pätkii jo muutenkin :p ) Että minkälaista työtä teet? Istumatyötä? ja minkälaista selkäkipua sulla on? Itse olen ollut loman jälkeen viikon töissä, ja heti alkoi kamalat yläselkäkivut!! Töiden jälkeen on ihan pakko mennä makaamaan kun sen verta särkee... :/ Nyt tosin alkoi vanhat välilevy vaivatkin jo vähän vaivaamaan ( alaselässä) , mistä seuraa "mukavaa" issias särkyä vasemaan pakaraan ja takareiteen. Sitä taas kumma kyllä pahentaa kävely ( eikä istuminenkaan hyvää tee) mitä joudun noiden eläinten kanssa harrastamaan... Tässä nyt arvotaan että koska kehtais mennä pyytämään sairaslomaa ennen kuin on ihan rampa... :|

Mites teillä muilla muuten on työt? Multa on viety niin paljon töitä jo pois, ja sijainenkin aloitti jo kesäkuussa ( tosin ei tee mun töitä vielä varsinaisesti ) että mulla on tooooooooodella löysää töissä??? :x Tuntuu sitäkin hölmömmältä kärvistellä töissä selkäkipujen kanssa, kun töitäkään juuri ole...

Annabell ja "Skorppari" 28+1
 
Ovis Mulla supistukset tuntuu vain vatsan kovettumisena. Kohtu siis menee ihan kovaksi ja näin ollen se oikein "paistaa mahan läpi". Mun supistukset oli onneksi suurin osa sellasia kivuttomia mut muutamia kipeitäkin sattui joukkoon. Ne mun mielestä lähinnä tuntui krampeilta. Me muuten ostettiin kans noi Duo Edget mut vaan Brown Check värisenä.

Annabell Mulla on istumatyö ja tätä ei kyllä kovin montaa viikkoa tehdä... Eilen alkoi 4:s viikko loman jälkeen ja selkä on ihan muusina jo parin tunnin istumisen jälkeen. Mulla vaivaa kans iskias. Mä ajattelin, et huomenna "ruinaan" itselleni loppu viikon lomaa ku en mä saa nukuttua kunnon yöunia, sit on alkanu tuleen näitä suppareita (vaikkakin kivuttomia) ja vielä selkä+iskias vaivaa. Onhan tuossa jo listaa ja meillä on ihan sama juttu ku sulla, et löysää on töissä. Ei juuri mitään tekemistä kun on lomakausi vielä päällänsä. Vois ehkä jaksaa sit taas vähän paremmin ku sais nukkua univelat pois (tai no siihen kyl menee aikaa ei taida pari päivää riittää :LOL: )

Irene Joo kaksin kappalein löytyy terrierejä meiltä. Nuorempi kova vetämään kun taas vanhus kävelee perässä... Kiva kun me ollaan aina lenkillä sillai, et koirien välillä saattaa parhaimmillaan olla reilu 10 metriä väliä. :) Meidän kyllä pitää treenata poikien kanssa lenkkeilyä vaunuilla hyvissä ajoin muuten siitä ei pian tuu yhtään mitään. Tällä hetkellä ku ne saa vähän niinku "juosta pellossa" ku ollaan lenkillä.

Maricce Siskosi oli varmasti todella otettu ja onnellinen kun olit järjestänyt ne juhlat. Oot kyllä ihana sisko!

Tänään poksuu taas viikot! Huomenna neuvolaan.

AaVee ja pikku L :heart:
 
AaVee Aamen! :D Sä olet niinku mä! Mullakin noita kivuttomia suppareita seuraa töissä ja töiden jälkeen, ( ja kivuliaitakin joukossa) ja yöunet on miten on. tosin toi pelkkä vessassa laukkaaminenkin verottaa niitä ihan kiitettävästi. Olis kivaa vaan nukkua! Se saikun hakeminen mulla tuntuu vaan niin pahalta, kun normaalisti olen hakenut vasta kun en pääse enää yhtään mihinkään, ja kun särkylääkkeitä on syönyt kuin karkkia. Nythän se ei toki ole edes mahdollista särkylääkkeitä syödä, eli ehkä minäkin käväisen neuvolalääkärissä torstaina kun seuraavan kerran on mahdollisuus... Katotaan sitten miten käy.. Siltä tädiltä ei kyllä ihan helpolla heltiä sairaslomaa... :/
 
Moikka kaikille!! =) :heart:

ensin kaikille vastaukset :)

annabellmeillä on kyllä tytölle nimi ehkä on parikin vaihtoehtoa,mutta pojalle ei sitten tuu millään sellaista nimeä minkä kumpikin haluis tai sitten nimi on jo jollain käytettynä :)

irene kerran oon kokeillut jo koirun kanssa ja se oli yhtä säätöä!!ennen kun päästiin sisään niin oli jo flexin narulla kiertänyt vaunut kaks kertaa pelkäs vaunuja tosi paljon :D sitten sisällä olen niitä liikutellut niin että tottuu ja on saanut haistella rauhassa :) mut joo suosittelen että totuttelet koiran :LOL:

aaveemulla myös vilkas terrieri mutta on se ihana :) on varmaan ihmeissään kun saa pikkuveljen tai siskon :D

No niin ja nyt sitten neuvola/lääkärikuulumisia :)
Täällä takana neuvola..aina tuo puntarille meneminen on yhtä piinaavaa :D onneksi paino ei ollut noussut yhtään!!huh!alkaa turvotus pikkuhiljaa palautumaan :) hemppakin oli kivasti noussut 103-120 vaikka en ole rautatablettia syönyt enemmän yrittänyt rautaisella ruualla sitä nostaa :) sf-mitta oli lääkärin mittaamana 23 joten tipahti nyt viime kerrasta keskikäyrän alapuolelle :) ja ne niin oih ihanat sydänäänet :) siellä taas aamujumpat käynnissä ja syke nousi parhaiten 170!!!sen on pakko olla TYTTÖ!!vaikka eihän noista sykkeistä mitään voi sanoa :D

Rytmistä
sen verran vois sanoa että aina kun syön tai olen nälkäinen se potkiminen ja riehuminen alkaa :D kait se siellä ilmottaa äiti anna ruokaa!! yöllä en ole ainakaan vielä herännyt potkuihin mutta taitaa kyllä illalla purkaa energiansa kun iltaisin on tosi vilkas :)

Nyt syömään...masussa ilmotettiin jo :D

RP+rokkari 27+0 POKS!

 
Kirma kiitos linkistä, oli pakko heti tilata parit liivit ja yksi toppi :) Aika liikkis se teidän isomman murun toteamus, kait noudatit ohjetta ja pidit silmät ja suun kiinni :LOL:

Maricce ihanat juhlat onnistuit järkkäämään siskollesi.

nimistä jaa-a, ei niin mitään hajua. Molemmat pojan nimet, joita olin kakkoselle ajatellut, niin ovat jo menneet lähipiiriin eli uusia olisi keksittävä. Esikoinen oli helppo tähän verrattuna.

S&S 26+4
 
Bitter on taas linjoilla, ainakin hetken ja kiireessä kuten aina :) toivottavasti kaikilla ollut mahtava kesä kasvavine massuineen! :D
Massu: Pömpöttää ja potkii tosi paljon, joka tietty pitää mamman hermot hyvin kurissa, eikä ole tarvinnut stressata enää ollenkaan ja on saanut vain nauttia kesästä!
Nimistä: meillä ei ole aavistustakaan, sillä nimet joita olimme aiemmin ajatelleet antaa, on nyt viivattu yli harkintalistalta erinäisistä syistä (kaverit ehtivät ensin jne..)
Sokerirasitus: oli tänään ja luulin selviäväni ilman mitään oireita, vaan tunnin jälkeen petti jalat alta ja oksetus alkoi. Silti puolivälin kontrollinäyte (otettiin varmuudeksi pikatesti sormesta turvallisuuden takia) oli ok, joten toiv ei löydy lopullisista testeistäkään mitään poikkeavaa.
Tavarahankintoja: vaunuja pitäisi ehkä lähteä jossain vaiheessa katselemaan...ja äitiyspakkaustilaus jätettiin eilen kelalle. Kauankohan siinä muuten menee..?hmm.. Oma äitini ja serkkuni ovat raahannut kämppämme puolilleen pusseja ja laatikoita, joita en ole vielä aukonutkaan, koska ei ole mitään mihin niitä laittaa. Lastenhuone on vasta tekeillä.

Ihanaa kesän jatkoa vielä kaikille lisää aurinkoa haluun minä! pari virkistävää sadepäivää riittäisi jo.. Bitter ja pikkuinen 25+4
 
Annabell mun työssä on sekä pitkää istumista ja pitkää seisomista ja kävelyäkin tulee päivän mittaan jonkin verran. Kipua tuntuu eniten pahentavan istuminen. Kun nousee ylös niin on kun joku iskis ristiselkään puukolla ja kestää jonkun aikaa ennenkun pystyy suoristamaan selän ja sitten myös kävelyssä tuntuu kipua. Toimistotyö 8 tuntia olis ihan kauheeta! Pitkää seisomistakaan en tahdo sietää kun verenpaine on matala ja alkaa heikottaa. Mutta mä oon kans aika jäärä enkä hae saikkua vasta kun on jo asiat tosi pahassa jamassa. Pitäis nyt oppia että tässä ei oo vaan oma terveys kyseessä vaan pitää ajatella myös vauvelin parasta :ashamed: .

Kirma kiitos linkkivinkistä! Täytyy tilata, oli tosi kivan näkösiä liivejä ja paitoja.

Onko kellään muuten vinkkejä mistään voiteesta tms. jolla voisi ehkäistä/vähentää raskausarpia? Huomasin rinnoissa muutaman juovan, eikä ihme sinänsä koska ovat kasvaneet ihan meloneiksi. Mitähän sit kun maitoa alkaa tulla?? Pitäsköhän lainata naapurin farmilta sellaset utaretukiliivit :LOL:

Ovis 22+3
 
Ovis, mä ostin body shopista semmosen kaakaorasva stickin eli vähän roll-on tyyppinen. Sen pitäs ennaltaehkäistä ja häivyttää raskausarpia. En tiiä tehoaako, mutta tuoksuu ainakin hyvälle :D! Mullakaan ei mahaan ole vielä ilmaantunut, mutta rintoihin on alkanut uhkaavasti muodostua, meloni efekti täälläkin :LOL:!

Kiva kuulla sinusta bitter! Kesän jatkoja sinullekin :wave:!

Juu, RP ja Aavee mä voin kanssa kuvitella miltä me koiran kanssa näytetään, kun ekan kerran vaunujen kanssa ulos lähetään :D!

Annabell, mulla on kanssa 8 tunnin istumatyö. Selkäongelmia ei vielä onneksi ole ollut, mutta kyllä illalla kotona huomaa miten pinkee maha on, jos ei päivän aikana tallustele tarpeeksi. Illalla on sitten sellanen valasolo ja tuntuu, että ei pääse mihinkään.

(.) Kaksi työaamua enää ja sitten alkaa loma. Kyllä mä alankin jo olla aika puhki. Viime yönä tuli vessa ennätys, 4 kertaa piti ravata ja sitten ei nukkumisesta tule mitään kun asento on niin huono ja mahaa pitäisi jotenkin tukea. Ajattelin, että oisko siitä pitkulaisesta imetystyynystä nukkumiseen apua. Onko kellään kokemusta?

Äippäpakkaus tuli eilen ja oli se vaan niin ihana eli olen todella tyytyväinen =)! Ihanat värit, käy kummalle vaan. Täytyy vaan vielä tarkemmin käydä ne vaatteet läpi, että on varmasti ehjiä. Tänään mennään ukkelin sukulaisen luo kattoon vaunuja ja turvaistuinta, katotaan jos tarttuis mukaan. Merkeistä ei vielä ole tietoa, mutta jos näin sais niin säästyis rahaa vähän muuhunkin.


Irene ja Töpseli rv 27+2
 
Huoh! Neuvolassa käyty. Kaikki oli hyvin mitä nyt mamma oli lihonnut 2 kiloa!! Siis kaksi kiloa kuukaudessa! Mitä hittoo! Nyt saa kyllä jäädä karkit ja muut herkut vähemmälle vaikken niitä juurikaan edes syö, mut tässä on ollu kaiken maailman juhlia joissa on tullu herkuteltua. Pääasia, että vauvalla oli kaikki hyvin. Sykkeet oli tosi vahvat. :heart: Jostain syystä mulla ei kuitenkaan rauta-arvot oo lähteny vieläkään nousuun vaikka rautaa oon syöny jo vaikka kuinka kauan.. Vieläkin oli hemppa 113. Sain myös ne Kela laput. Ihanaa! Nyt mä pääsen täytteleen hakemukset sinnekin sitten.


Tässä vielä linkki masukuvaan. :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=6504266.jpg


AaVee ja pikku L 23+1
 
Ovis kyselit voiteista. Erittäin hyvä on apteekista saatava Wichyn voide raskausmasulle ja arville. Siihen lisäksi esim. Lidlin Cien Classic rasvaisin rasva, sininen purkki. Tuo lidlin rasva on melkoista jankkia, mutta imeytyy, kun antaa rauhassa masun paljaana olla. Wichyn tuote on erityisesti arpien ehkäisyyn ja häivyttämiseen. Myös Oriflamella on erityisesti tuohon tarkoitukseen oleva Perfect Body Anti-Stretch Mark Cream; Arpijuovavoide vartalon iholle, joka ehkäisee arpien muodostumista sekä häivyttää jo olemassa olevia. Kumpaistakin olen käyttänyt vuorotellen alkaen toiselta raskauskolmannekselta ja tiedä sitten ovatko auttaneet, muttei arpia näyttäisi kovin kummoisesti olevan vaikka masu on jo hehtaari ja nahka niin tiukalla, että sattuu ja napakin jo kääntynyt täysin ympäriinsä, eikä tilaa tuntuisi enää mistään irtoavan. Lidlin Cien voide on rinnalla koko ajan. Hinnat noilla rasvoilla tietenkin huomattavasti normaalia voiteita hinnakkaammat, muistaakseni vajaa 30 tuubi lukuunottamatta Lidlin rasvaa, joka tosi edullinen.

Olo on mulla ollut tukala. Supistuksia tulee jo levossakin, kun vauvat myllertää ja emättimessä on paineentunnetta sekä se on hieman arkana. Kipeitä ei nuo supistelut kuitenkaan ole, mutta huolettaa silti. Esikoiselta supistelut alkoivat rv 28 ja avasivat 3 cm kohdunsuun, vaikkei nekään kipeitä olleet. Levolla kuitenkin tilanne rauhoittui niin, että esikko meni kaksi viikkoa yliaikaiseksi. Soitin jo neuvolaankin kerran, mutta kehoittivat lepäilemään ja odottelemaan perjantain ultraa. Sitä sitten kädet ristissä odotellaan.

Hyviä vointeja teille!

nonnii ja piiperoiset 27 + 0
 
ovis täällä oli noista rasvoista puhetta :) itse käytän ihan perus vartalovoidetta ja sitten mallien suosittelevaa manteliöljyä olen joskus muistaakseni jostain lukenut tai katsonut telkkarista jossa janina frostell suositteli tuota manteliöljyä :) ei tässä kyllä itse malli ole,mutta kai se sitten on tehonnut kun ei ainakaan vielä ole mitään arpia tullut :)

RP&rokkari 27+1

 
Mä kans käytän ihan perusrasvaa mahan ja rintojen rasvaamiseen. Meidän Äiti oli ostanu mulle Avonilta jotain ihan perus oliivirasvaa ja sitä sudin sit aina ku jaksan mahaani. Siinähän se purkki on yöpöydällä mut ei sitä aina muista silti... :D

Viime yönä vauva ekaa kertaa jopa onnistui herättämään mut keskellä yötä jumppahetkeensä. Sillä oli kyllä sellanen rumba siellä menossa, että ei ihme ku heräs. On se vaan niin ihanaa kun ne liikkeet tuntuu. :heart:

AaVee ja pikku L 23+2
 
Rasvagalluppiin: Olen itse käyttänyt Gerneticin Synrcoa joltain 3-4 raskauskuukaudelta, ja toistaiseksi olen arvilta välttynyt. Se on kyllä melko super juttu, kun teini-iässä niitä tuli muutamia rintoihin, reisiin ja lantioon, niin olen ilmeisesti taipuvainen ko. härpäkkeille.

Täällä päästy takaisin töihin sokerirasituksesta. 3 tuntia siellä vierähtikin kun oli kaikenmaailman aikataulusotkuja... Nyt nukuttaa vietävästi... :/ Hyvä etten nukahtanut sinne odotustilohin, niin paljon väsytti. Ja sitten tuli tietysti huono olokin :0 Joka meni onneksi ohi kun sai vähän syötyä... Väsymys vaan jäi... toivottavasti en töissä tipahda tuolilta... :headwall:

Meijän pikkusella oli kans eilen illalla 23 aikohin semmonen myllerrysrumba etten saanut nukuttua. :D En tiedä mitä ihmettä hän siellä puuhasi, mutta tämä oli isoin melskaus tähän asti! :heart: B) No, äidin mieltä lämmittää kun pikkuinen peuhaa :)

Ovis Soittelin eilen neuvolaan mun selästä ja neuvoivat lepäämään ajoissa kun sitten kun selkä menee pahasti, se kuulemma menee todella pahasti. :| Ja se voi olla sitten bye bye luonnollinen synnytys alateitse... Eli, otin nyt sitten työterveyteen ajan perjantai iltapäivälle, saas nähdä irtoaako saikkua... Jollekkin sedälle aika oli, joka on tietty semmonen että "älä tyttö höpötä, lepää viikonloppu ja maanantaina töihin" :kieh: No, minkäs teet kun neuvolan lääkäriajat oli niin täynnä että olis menny ens viikon torstaille, ja työterveydessä ei ollut muita vaihtoehtoja kuin tuo setä... :whistle:

Annabell ja skorppari 28+3
 

Yhteistyössä