KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Ihanaltahan tää sinänsä tuntuu tää paha olo, väsymys, tissikivistys yms yms mutta ihanuutta sumentaa se faktatieto ja myös omakohtainen kokemus, että lääkkeillä on täsmälleen samat sivuoireet. Viime negassa mulla oli vielä voimakkaampaa pahoinvointia. Vaikkakin lääkkeitä on nyt jopa enemmän käytössä. ISO PLÄÄÄÄÄÄÄÄH!
 
*******************12.12.2010.********************
Nimimerkki............Hoito...........Tapa.........Pu..........Sii.........hoito p.
Mansikkainen79..3.IVF/ICSI......................8.12.....13.12....
Marjaane...........2.IVF:n 3.PAS........lä.................................
Doris79.............1.IVF:n 3.PAS..........................................
Miiru82.......................................................................... TAYS
pirpana74...........2.IVF:n 1.PAS.....................vko50...........VL
NeelaNaranja......1.IVF:n1.PAS.........lä...........vko50..........NKL
Munkkiniemi.......2.IVF.....................pi................................
Cris...................4.ICSI....................pi.................................
Tähtisilmä79.......1.IVF:n3.PAS....... ....................................OYS
Mandalay............1.IVF:n1.PAS.........lu...............................OYS
Zax....................2.IVF.....................................................
onnijatoivo.........1.IVF:n1.PAS........ ...................................
Helmiina78.........2.IVF:n1.PAS......... ..................................
Myyrä2...............2.IVF............. ........................................ ..
Meg....................2.IVF............ ........................................ ..
UnelmaSirpaLeen.2.IVF................... ..pi...............................OYS
kaz.....................1.ICSI:n1.PAS... .....lu...............................OY S
lepis...................3.ICSI.......... ........................................ ....NKL
Faith83...............2.IVF:n1.PAS...... .....................................
Katjuska-79.........1.IVF...................pi... .....vko7..................OYS
nainen83.............3.IVF..............................tammi-helmikuu
Mollamaija82.......2.IVF............. ...............tammikuu...........TAYS
wilma32..............2.ICSI............ ...............helmikuu-11.......
MT79..................2.ICSI........... ........................................
syssy..................3.ICSI:n1.PAS... .....................................AVA
HalleB.................2.ICSI......... ........................................ ..KYS
fiia69......................PAS......... .. ........................................
Sannuli-81...................................... ..................................
MiukuMau.............2.ICSI............. .....ly.............................TAYS
Mörkötys..............1.IVF/ICSI:n1.PAS............................. .....
toivorikas-72...................................... ...............................


*****************Piinailijat************ **********
Nimimerkki..........hoito.................alkiot...........PP.......testipv.
SaaraX.............3.IVF 1.PAS..........................16.......10.12
terhi-76............1.IVF/ICSI 1.PAS....2.............10........14.12(+)
heidh...............3.ICSI....................1............9........20.12
Miimii-75..........1.IVF 2.PAS............2.............9........17.12
Kaarne.............1.IVF.....................1............6........20.12
Hopping...........2.ISCI 3.PAS.........1...............3........22.12
Ross................1.IVF 1.PAS............1.............2........24.12

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++
Vadelmaunelma..6.9...............787/14............2.IVF/ICSI............2
Peppiina78..........16.9.............932/13...........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13..............2.IVF.................1
Jonttunen...........20.9...............k t/12...........4.IVF..................2
Maitoparta-80.....21.9..............548/12...........4.ICSI:n 1.PAS....1
scrap.................24.9.............. 107/14..........2.ICSI.................1
Minttuska83.......26.10.............vt/12..............1.IVF..................1
Ninea................27.10.............538/14..........1.IVF...................1
Viu....................29.10.............kt/14.............1.ICSI.................2
Hugsy...............15.11............1007/19....................................1
Raitapaitainen.....1.12............2195/22..........4.ICSI.................2
PieniTähtönen.....1.12............2231/19............4.IVF.................2
mammy..............7.12..............kt/11............2.IVF..................
Muru1981..........7.12..............483/18..........2.IVF:n 1.PAS......1
 
Viimeksi muokattu:
pp9 ja nega :( just katoin tossa noit OYSsin papereita niin siin luki et testipv 20.12 :O noin myöhään vasta:/ mä oon olettanu ihan et se on se 2vkoa ja sit testi mut OYSsis näköjään eri systeemi.
viime yönä näin unta että tein plussa testin:) se oli niin ihana uni. blaah mut en viel masennu vaikkaki testasin pojasta sillon pp9 ja pp11 plussan.
 
Viimeksi muokattu:
heidh Meillehän tulee sit sama virallinen testauspäivä. Aika outoa, kun kuitenkin menet aika paljon mua edellä piinapäivissä. :confused: Mutta pahoittelut varhaisesta negasta :hug: Toivottavasti se kuitenkin muuttuu vielä plussaksi, veriviiruista huolimatta.

Hopping Jouluihme kelpais kyllä mullekin :) "Hovimestari, saiskos pienet joulutontut koko revohkalle, kiitos!"

O.N. Tuntuu kyllä, että melkoinen ihme saa tapahtua, että tästä plussaa tulis. Olo on edelleen fyysisesti täysin oireeton ja henkisesti tyypillisen pms-alakuloinen. Mulla on kans ollut alusta asti just sellanen fiilis, että tämä ei ole se kerta. Pääsis vaan eroon tästä piinailusta, niin vois alkaa suunnitella seuraavaa siirtoa.

Välillä mietityttää, miksi ei muka vois onnistua? Siis jos mussa ei oo tähän asti todettu mitään vikaa ja kerran jo tuli tärppi inssillä. Ja nyt kun matkaan saatiin huippulaatuinen 8-soluinen, niin mistä ihmeestä se voi muka kiikastaa, ettei kiinnittyis? Kaiken järjen mukaan olis kuitenkin aika hyvät mahikset. Voiko se alkio vaan itsetuhoisesti lillua siellä kohdussa ilman että tajuaa hakeutua seinämän äärelle? ( :) ) No ehkä se olikin viallinen ja kuoli heti kohtuun päästyään. Mutta tällaista mystiikkaa tai sattumanvaraisuutta on nykyihmisen vaikea hyväksyä. Sitä yrittää keksiä järkeviä selityksiä kaikkeen mitä tapahtuu tai jää tapahtumatta.
 
heidh: tulin kurkkaamaan sun kuulumisia, mulla myös pp9 meneillään ja hermot on kertakaikkiaan riekaleina :headwall: Itse en ole uskaltanut testailla, enkä testaakaan ennen veritestiä, en kestä sitä negan katsomista. Kuulostaa varmaan hullulta mutta niitä negoja on tullut testailtua vuosia sitten niin monta, etten noista raskaustesteistä halua enää semmoista nähdä. Testaan sit varman plussan ihan vaan omaksi iloksi jos joskus veritestin mukaan mukamas olen raskaana. Ja juu, tiedän kyllä että ihan pöljä olen tässä asiassa :p
Tsemppiä sulle kovasti ja toivotaan että tuo nega kääntyy kuitenkin vielä plussaksi, eikös se ole aika varhaista vielä testata, vai miten se on? Mulla tämä on eka IVF, en oikeen ole perillä näistä hommista...
Jouluihmettä toivon minkäkin meille kaikille :wave:
Rebec pp9
 
Rebec, et ole yhtään tippaa pöljä. Se on maailman kauheinta katsottavaa se yksi kirkkaanpunainen viiva siinä. Ymmärrän hyvin, että sitä haluaa välttää viimeiseen asti. Meillä ei ole veritestejä, joten mä testailen itekseni, ja jotenkin haluun vähän varautua siihen pahimpaan testailemalla etukäteen. Kai. Jos siihen nyt ikinä pystyy mitenkään varautumaan siltikään ikinä.

Kaarne, just samat ajatukset. Miten on oikeastaan mahdollista ettei me onnistuta? Meillä on monta kypsää munasolua, meillä on monta hyvälaatuista alkiota, hormonit on kohdillaan, ylipainoa ei ole, emme tupakoi jne jne jne.... Mutta ei. Sitten ne, jotka saavat kasvatettua YHDEN säälittävän munasolun ja saavat hedelmöitettyä YHDEN säälittävän ja huonolaatuisen rupualkion, NIILLÄ kyllä tärppää! Yhdestä kerrasta! Yhdestä munasolusta! Yhdestä alkiosta! Olen siis iloinen heidän puolestaan toki, mutta sitä en käsitä miksi meillä EI tärppää, meillä joilla ei ole mitään vikaa missään, paitsi munatorvet puuttuu. Hukkaan menee hirvee läjä top-alkioita.. Ja tuhansittain rahaa.

No mut heidh, ei me vieläkään luovuteta, eihän!!
 
Kiitos Miimii =) Kävi kyllä itselläkin mielessä että jos vuoto nyt ei ala ennen veritesti päivää niin pitäisikö testata ennenkuin soitan tuloksesta, ei tarvitsisi sitten itkeä puhelimessa hoitajan kanssa vaan voisi suunnitella jo uutta hoitoyritystä. Mutta tällä hetkellä on kyllä semmoinen olo että ei. Katsotaan sitten miten mieli muuttuu, se nimittäin tuntuu muuttuvan aika tiheään tahtiin tätänykyä. Ihan kauheaksi hormonihirviöksi olen tullut :vampire:
Tsemppiä kaikille vielä kerran tältä hormonihirviöltä =)
 
Kommentoin vaan noihin Top-alkioihin.. että lääkärin mukaan tärppejä tulee myös heikoilla alkioilla. Ulkonäkö ei aina kerro kaikkea. Olisiko sitten, että heikoilla munijoilla saattaa silti olla hyvä limakalvo ja ovat sillä tavalla hedelmällisiä ja hormonit toimivat, että raskauden esteenä oli vaan tuollainen juttu?
En itsekään osaa iloita toisten onnistumisista, mutta eivät ne toisten onnistumiset ole silti pois itseltäni . Olin todella kateellinen eräälle tutulle hänen raskaudestaan ja pidin hänen elämäänsä jotenkin helpompana kuin omaani. Pari kuukautta tuosta "ajatuksestani" tämä tuttu kuoli tapaturmaisesti. Elämä voi katketa hetkessä. Ei meille kenellekään ole elämä helppoa, vaikka lasten saaminen voi jollekin olla helpompaa.
Toivon kaikille voimia elämäntilanteeseen !
 
Viimeksi muokattu:
blaah tää piinaminen saa hulluksi mut:/ kovat menkkakivut päällä mut toistaiseksi ei vuotoa havaittavissa mut alkaa hetkenä minä hyvänsä :( huoh, mä oisin niin toivonu meille onnistumisen. mullakaan ei oo ollenkaan veritestiä. taidan testailla taas huomen aamulla jos vuoto ei ala, sattuu nyt olemaan noita testejä tuolla kiusana.

sori ku en jaksa kommentoida nyt mihinkään oikeen, tympäsee niin paljon :(
 
no täällä ilmottautuu ihminen joka on päässy "helpolla"..eli molemmat ivf/icsi hoidot on saaneet aikaan plussan...ja koskaan ei ole pakastimeen mitään jäänyt. Eka kerralla kypsyi vaan kaksi,toisella kerralla kypsyi 14 mutta ovuloin jarruista huolimatta ja saatiin vain yksi solu. Ongelmamme on ovuloimattomuus ja rikkinäiset epämääräiset torvet. Ilmeisesti muuten kohtuni ottaa hyvin vastaan tms...tiedän olevani onnellisessa asemassa,mutta aina ei ole ollut helppoa meilläkään. Meitä odotutettiin jonossa ja miedoimmissa hoidoissa vuosi tolkulla ennen kun päästiin edes suunnittelemaan ivf hoitoa. Osasin sitli olla onnellinen toisten raskauksista, toki vaikeitakin kausia oli,mutta ei se ole se onni toisaan meitlä pois mitä joku muu saa. Raskaudet ei ole ollee tminulle koskaan helppoja. Olen kärsiny rd:stä,raskausmyrkytyksestä jne. Olen kuitenkin kertonu onnistumisestamme täällä siksi, että se loisi uskoa ihmisille,mutta nyt ajattelen että täytyisi varmaan olla "hehkuttamatta" , ettei pahoita kenenkään mieltä kun on päässy "helpolla". Vielä ei todellakaan tiedetä onko alkio kiinnittyny edes oikeaan paikkaan tms...
 
mammy Kyllä mulle ainakin luo uskoa muidenkin onnistuminen! Ja olen aidosti iloinen tällä palstalla raskautuneiden puolesta! Eli toivottavasti jatkossakin saa täällä iloita onnistumisista. Se ei todellakaan ole multa pois, jos joku muu onnistuu, päin vastoin, se antaa toivoa!

Itseäni kadehdituttaa "irl" eniten puolituttujen helpot raskautumiset. Hyvien ystävien puolesta on vain aidosti iloinen, ja ventovieraiden elämästä ja taustoista taas ei tiedä mitään. Jokaisellahan on ne omat murheensa. Ja uskon että jokaisella on määränsä, kuinka paljon murhetta jaksaa kantaa. Toiset sortuu jo pienemmän taakan alla palasiksi, toiset kestää enemmän. Silti kummankaan kokemus ei ole vähemmän tosi tai murhe vähemmän oikeutettu. Eri ihmisten kärsimyksen määrää ei oikein voi verrata toisiinsa.

Mun elämässä tällä hetkellä suurin murhe ja pelko on, että joutuu lähitulevaisuudessa toteamaan, että musta ei sitten koskaan tullut äitiä. Että en saakaan ikinä tuntea masussa pienten jalkojen potkuja. Että mies ei koskaan silitä mun mahaa ja juttele tulevalle pienokaiselle. Mutta vielä ei ajatella sitä hetkeä. Siihen asti taistellaan!

Halaus ja tsemppiä kaikille teille! :heart:
 
Kylmäki olen onnellinen ja ilmoinen että onnistumisia tulee jne. mutta toisaalta taas on niitä raskaampia päiviä ja hetkiä kun lukee täältä vaan niitä hehkutuksia ja onnistumisia niin pakko myöntää että monet itkut oon itkeny ja tuun varmaan itkemään. en voi sille mitään. tää on vaan mulle niin raskasta jota kukaan ei taju, varsinkaan mun mies. muutenki oon niin herkkis itkupilli mutta tämmöstä se on. periksi en aijo vielä antaa! pakkasessa meillä on 6alkiota joista 2TOPia ja 4rupumpaa mutta katsellaan. pelottaa tuo vessassa käynti :( vuotoa ei oo näkyny viel mut mahaa vihloo pahasti :(

mäkään en enää usko noihin alkion luokituksiin jne. koska nyt siirrettiin TOP ja edellis kerralla joku tosi hyvä alkio ja negaa vaan pukkaa:/
 
Koitetaan jaksaa heidh <3 muakin pelottaa vessassa käynti, toi valkkarin lorahtelu saa mut aina pelästymään että verta turskahtaa, tähän asti kuitenkaan ei. Viime PAS:ssa mulla alkoi kyllä vuoto vasta kun olin lopettanut Luget. Mulla lisää kauhua se, että meillä enää 2 alkiota pakkasessa.

Mulla on kans ongelma, että oon aivan liian herkkä, itken myös toisten surut, vaikka omissakin olis enemmän kuin tarpeeksi. Mietin välillä yökaudet ratkaisuja toisten ongelmiin, mikä on sekä hölmöä että turhaa, ja aivan liian rankkaa tälle psyykelle. Sitten väsyneenä olen aivan tuplahirviö.
 
Miimii ja heidh: ihan sama pelko mullakin, jokainen kerta wc:ssa käydessä on kauhea pelko, ärsyttää kun sitä paperia pitää tuijottaa joka kerta pyyhkiessä. Vaikka kuinka päätän etten sitä paperia silmieni eteen tuo, niin silti sen aina tekee. Tyhmää :ashamed: Ja noiden typerien lugejen valuminen saa välillä sen pelon nousemaan ihan pilviin. On tää kyllä niin syvältä että! :headwall:
Koitetaan jaksaa!
 
kiitos Miimii <3 yritetään jaksaa
mä oon just samanlainen asioitten miettiä, monesti menny yöunet ku pitää vaan miettiä ja miettiä. mä oon muutenki huono nukkuja ja aikamoinen hirviö väsyneenä :(
me ei olla tästä hoidosta kerrottu ku parille ihmiselle just sen takia ku mä en jaksaa selittää sit aina niitä pettymyksiä jne. ku ei kaikki tajua tätä hommaa:/
mites Miimii meinasitko testailla ennen virallista päivää? mä pidän peukkuja teille että plussa tulee:)
 
jos yhtään lohduttaa niin kyllä mieki vahtaan vuotoja vaikka plussasinkin...edellisessa raskaudessa itkin keskenmeno itkun kolme kertaa kun oli niin runsaat vuodot mutta niin se vaan sinnitteli...

Ootkos sie heidh koskaan ajatellu et sul olis ehkä helpompaa jos et sie kävis täällä palstalla lukemassa? siis jos joudut itkemään sen takia mitä luet?itellä ainakin on kausia jolloin en halua todellakaa tulla lähellekkää koko palstaa, jolloin pysyn poissa ja elämä on paljon helpompaa :)
 
mammy onhan toi yks vaihtoehto ja joskus päätänki et en tule vähään aikaan tänne mut täällä mä silti oon. enkä mä millään pahalla niitä mun aikasempia juttuja sanonu ja oikeesti yritän olla onnellinen toisten puolesta mut ei se aina ole niin helppoa. blaah.
varsinki nyt on tullu tosi paljon puolitutuilta ilmotuksia et voi ku nyt on taas käyny vahinko ja oonki raskaana jne. en kyl ois halunnu enää lapia.. sit tyyliin yks kerta ilman ehkäsyä ja raskaana jne. murr.. mä en vaan voi käsittää et miksi sellaset jotka ei halua niitä lapsia niin ne saa niitä tuosta vaan ja ihan vahingossa:/ sit me kaikki jotka oikeesti halutaan niin ei tai sit kauheen työn takana. ei vaan ymmärrä.

no mut mulla tuli parempi mieli ku sain vähän purkaa ja avautua, kiitos teille ku jaksatte kuunnella :)
toivottavasti kukaan ei pahota mieltä mun jutuista
 
heidh : sun kans samaa mieltä tosta että, sit tyyliin yks kerta ilman ehkäsyä ja raskaana jne. murr.. mä en vaan voi käsittää et miksi sellaset jotka ei halua niitä lapsia niin ne saa niitä tuosta vaan ja ihan vahingossa:/ sit me kaikki jotka oikeesti halutaan niin ei tai sit kauheen työn takana. ei vaan ymmärrä.
se on hyvä välil purkaa omia tuntemuksia.. :)
tsemiä kaikille :hug:
 
heidih ja muut, ymmärrän täysin tunteenne. Nää on niin herkkiä asioita, että helposti tunteet menee laidasta laitaan. Mun mielestä on hyvä, että täällä voi puhua muistakin jutuista kuin vain päivittää hoidon tilanteen (etenkin jos oma tilanne on vain yhtä odottelua...).

No, päivityksenä sanottakoon että menkat alkoi ja huomenna soitan klinikalle, miten seuraavaks edetään. Viimeks lääkäri sanoi, mikäli oikein ymmärsin, että kantsis ehkä oottaa että saadaan aika julkiselle, kun sairaalassa vois olla jotain spesiaalikonsteja siittiöiden keräämiseen. Mutta siitä kun ei tiedä kuinka pitkälle se menee, eka aika on tammikuun lopulla ja siitä kai sit lähdetään vasta ihmettelemään ja suunnittelemaan.

Jos vain itsellä sisuskalut olis nyt OK (ne 4 cm kystat hävinneet!), niin oltais valmiit heti lähtemään yksityisellä seuraavalle ICSI-kierrokselle kivesbiopsiaa kokeilemaan. Alustavasti puhuttiin pitkästä kaavasta, kun lyhyellä kaavalla punktio sattuis just jouluun/välipäiville, jolloin ovat lomalla.

Mulla on jotenkin sellainen olo, että ei tästä voi mitään tulla :headwall: Mutta kyllä jokainen plussa täällä palstalla valaa toisaalta uskoa, että ehkä meidänkin vuoro vielä tulee! Mä vaan haluaisin kaikki-mulle-heti!
 
*******************13.12.2010.********************
Nimimerkki............Hoito...........Tapa.........Pu..........Sii.........hoito p.
Mansikkainen79..3.IVF/ICSI......................8.12.....13.12....
Marjaane...........2.IVF:n 3.PAS........lä.................................
Doris79.............1.IVF:n 3.PAS..........................................
Miiru82.......................................................................... TAYS
pirpana74...........2.IVF:n 1.PAS.....................vko50...........VL
NeelaNaranja......1.IVF:n1.PAS.........lä...........vko50..........NKL
Munkkiniemi.......2.IVF.....................pi................................
Cris...................4.ICSI....................pi.................................
Tähtisilmä79.......1.IVF:n3.PAS....... ....................................OYS
Mandalay............1.IVF:n1.PAS.........lu...............................OYS
Zax....................2.IVF.....................................................
onnijatoivo.........1.IVF:n1.PAS........ ...................................
Helmiina78.........2.IVF:n1.PAS......... ..................................
Myyrä2...............2.IVF............. ........................................ ..
Meg....................2.IVF............ ........................................ ..
UnelmaSirpaLeen.2.IVF................... ..pi...............................OYS
kaz.....................1.ICSI:n1.PAS... .....lu...............................OY S
lepis...................3.ICSI.......... ........................................ ....NKL
Faith83...............2.IVF:n1.PAS...... .....................................
Katjuska-79.........1.IVF...................pi... .....vko7..................OYS
nainen83.............3.IVF..............................tammi-helmikuu
Mollamaija82.......2.IVF............. ...............tammikuu...........TAYS
wilma32..............2.ICSI............ ...............helmikuu-11.......
syssy..................3.ICSI:n1.PAS... .....................................AVA
HalleB.................2.ICSI......... ........................................ ..KYS
fiia69......................PAS......... .. ........................................
Sannuli-81...................................... ..................................
MiukuMau.............2.ICSI............. .....ly.............................TAYS
Mörkötys..............1.IVF/ICSI:n1.PAS............................. .....
toivorikas-72...................................... ...............................


*****************Piinailijat************ **********
Nimimerkki..........hoito.................alkiot...........PP.......testipv.
SaaraX.............3.IVF 1.PAS..........................17.......10.12
terhi-76............1.IVF/ICSI 1.PAS....2.............11........14.12(+)
heidh...............3.ICSI....................1............10........20.12
Miimii-75..........1.IVF 2.PAS............2..............10.......17.12
Kaarne.............1.IVF.....................1............7........20.12
Hopping...........2.ISCI 3.PAS.........1...............4........22.12
Ross................1.IVF 1.PAS............1.............3........24.12

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++
Vadelmaunelma..6.9...............787/14............2.IVF/ICSI............2
Peppiina78..........16.9.............932/13...........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13..............2.IVF.................1
Jonttunen...........20.9...............k t/12...........4.IVF..................2
Maitoparta-80.....21.9..............548/12...........4.ICSI:n 1.PAS....1
scrap.................24.9.............. 107/14..........2.ICSI.................1
Minttuska83.......26.10.............vt/12..............1.IVF..................1
Ninea................27.10.............538/14..........1.IVF...................1
Viu....................29.10.............kt/14.............1.ICSI.................2
Hugsy...............15.11............1007/19....................................1
Raitapaitainen.....1.12............2195/22..........4.ICSI.................2
PieniTähtönen.....1.12............2231/19............4.IVF.................2
mammy..............7.12..............kt/11............2.IVF..................
Muru1981..........7.12..............483/18..........2.IVF:n 1.PAS......1
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, sumuttelut alkaa näillä näkymin tammikuun alusta, ja sitten tammikuun loppupuolella on punktiot sun muut. Halusin itse vielä ultran kystien tilan tarkistamiseksi, se on viikon päästä. Ja samalla kyselen lääkäriltä tarkemmat ohjeet/aikatauluennusteet, kun tammikuussa on miehellä työmatkaa ja meillä se KYS-aika varattuna tammikuun lopussa. Täytyy soittaa KYS:lle, että voisko sitä siirtää muutamalla viikolla, niin näkis ensin tuleeko tästä hoidosta tulosta.

Minä siirryn tuonne 11 hoitoihin! Käyn kuitenkin täällä vielä katsomassa SaaraX:n, heidh:n, Miimii-75:n, Kaarnen, Hoppingin ja Rossin testituloksia =) Tsemppiä kaikille jatkoon!!
 
Siirrossa käyty 2kpl blastokystejä on siirretty kyytiin. Aikamoinen kato taas kävi vaikka oli myös donorsiittiöt käytössä 24 munasolusta saatiin vain kaksi siirtokelpoista blastoa. Pakkaseen ei taidettu saada mitään, se selviää lopullisesti huomenna, mutta jos saatiin niin korkeintaan se yksi kappale. Testipäivä on jouluaattona, ihmeen myöhään mun mielestä, mutta sen päivän klinikalta sain.
 
Mansikkainen, samoissa päivissä piinataan. Toivotaan, että blastot ovat sitkeitä ja tarraavat kiinni, siis ainakin toinen. :) Hyvinhän teillä on asiat kun alkiot ovat jo blastoiksi asti jakautuneet!

Täällä myös tänään siirretty kaksi pakkasalkiota. Eivät olleen priimalaatuisia, nelisoluisia ja kolmos- ja nelosluokkaa mutta klinikan lääkärin mukaan mistä vain alkioista voi lähteä raskaus.
Jo se, että alkiot eivät kärsineet pakastuksesta vaan olivat samanlaisia sulatuksen jälkeen voi olla hyvä merkki. Kuulemma huonot eivät selviä sulatuksesta... Nooh, tiedä häntä. Odottamaan jäädään ja nähtäväksi nää miten käy. Onneksi pakkaseen jäi vielä viisi alkiota jos tästä ei nyt tärppää. Ei ole vielä ihan totaaliepätoivoinen olo... :ashamed:

Mulle voipi siis päivittää 2. IVF:n 1. PAS, alkiota 2 ja pp 0 sekä testipäivä 26.12.2010

Voimia kaikille! :heart:

Ps. Sain taas sydäntäraastavia uutisia taas tälle päivälle...
Hyvä ystäväni teki eilen positiivisen raskaustestin. Esikoisen ja uuden vauvan ikäeroksi tulee vuosi ja kuukausi... Esikko oli saanut alkunsa toisena yrityskuukautena.
Haikara tuntuu lentävä aina ohi, läheltä lento sattuu eniten.
Ihan turra olo; tasan ei käy onnen lahjat. Saa nähdä tuleeko meille hyvä joulu vai ei.
 

Yhteistyössä