KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Paljon onnea Terhi! Tuohon on hieno arvo! :hug:

Ross - et sinä varmasti ole onnistunut ajankohtaa ryssimään. :) Mä olen ainakin aina tehnyt ovistestit aamupissasta ja tietääkseni olen aina ihan oikein oviksen bongannut - käyn niin usein vessassa päivän mittaan, etten muulloin saisi sitä neljää tuntia täyteen rakossa, niin en oo edes ajatellut testaamista muina ajankohtina kuin aamuisin. :ashamed: Toivotaan, että se sun tämänpäiväinen ovisplussa enteilis oikeaa plussaa. :hug:

Mansikkainen :hug: *hali ajatuksista* Niin toivon, ettei teille ole tiedossa aikaista vuotoa (eikä mitään vuotoa!), vaan hieno plussa... Mulla on myös vähän samantapaiset aatokset - onko järkeä edes jatkaa kun lääkäri sanoo, ettei ole enää mitään mitä voitaisiin meidän kohdalla uutta tai erilaista kokeilla. Ei kun tahkotaan vain eteenpäin samalla reseptillä tietämättä edes missä on vika pulittaen tahkomisesta aika mukavia tukkuja rahaa. Ei paljon lohduta - miksi lääketiede ei tiedä ja osaa enempää???? :confused: *plääh*

Oma napa Mulla on lääkkeellinen Pas meineillään, joten mulla on sitten ne teidänkin oireet Lady Gigi ja Ross... Ekalla kerralla suorastaan innostuin näistä oireista kun on tarjolla ihan mukavasti pahoinvointia, väsymystä, nippailuja ja nappailuja, rintojen arkuutta, turvotusta, jatkuvaa vessahätää ja kaikenmoista muuta mukavaa. Kun vuotoakaan ei kuulunut mega-aikaisin kuten tuoresiirroissa, olin jo melkeinpä nettikaupoissa valkkaamassa vaunuja tulevalle pienokaiselle. Ja tietenkin sain pettyä ankarasti - hcg alle 1... Olin niin varma, että edes kiinnittymisyritys oli tapahtunut.... Viime kerralla "oireet" eivät sitten enää tulleetkaan yllätyksenä ja tällä kertaa osasin niitä suorastaan odottaa. Mä en tunne yhtään kroppaani näiden Pas-hoitojen aikana. Tuntuu, että oon niin pumpattu täyteen hormoneita, että kuljen tämän pariviikkoisen vieraan ihmisen kropassa. Mä niin haluaisin vähän piinailla ja kuulostella tuntemuksia, mutta se on vain pelottavaa. Kaikki oireet saa mun ajattelemaan, että "no niin, alkio on kuollut heti kättelyssä". Mitä siis normaalimpi olo, sitä tyytyväisempi mä olen... : /
 
Kiitos onnitteluista! =) Katsotaan kuinka muijan käy!

Hopping, mitkä lääkkeet sulla on käytössä? Mulla on ollu Estradot-laastari kp 2:sta lähtien ja Luget nyt 3 viikkoa ja jos tämä olotila säilyy niin ainakin kuukausi vielä, huhhuh! Nimittäin luulen myös että aiheuttavat jos jonkinmoista olotilaa, oon ajatellu jos olis luonnollisesti raskaana niin ei olis varmaan tämmösiä oloja tässä vaiheessa vielä... Siis kuumia ja kylmiä aaltoja, tissit meinaa räjähtää yms.
 
Terhi: Mulla on kp1:stä ollut (tai siis kaksi kiertoa putkeen, eli nyt kuudetta - kahdeksatta viikkoa kutakuinkin...) käytössä zumenon 3 x vrk, prednisolon 2 x vrk ja disperin 1 x vrk. Siirron aikoihin prednisolon nostettiin 6 x vrk kuuden päivän ajaksi ja lugesteron tuli mukaan 2 x 2 tablettia vrk pari päivää ennen siirtoa. Näitä sitten jatkettaisiin rv 10 saakka...
Mä jaksaisin näitä oireita ilomielin, jos tulisin raskaaksi, mutta tässä vaiheessa kun ei ole siitä mitään takeita ja oireista mieli sanoo enemmänkin, että en oo raskaana kuin olen (olotila on todellisuudessa varmaan ihan samanlainen, olen sitten raskaana tai en, koska nämä lääkkeet tämän olon aiheuttaa), niin kyrsiihän nämä. Nilkat on turvonneet ja naama kuin pullasorsalla. Ja olen älyttömän väsynyt ja voimaton, vähän rekan alle jäänyt tapaus. Suonta myös vetää tosi herkästi jalasta ja on sellaisia raajojen puutumistuntemuksia. Luget mullakin varmasti aiheuttaa suurimman osan ja prednisolon sitten ne loput... mulla on myös noita "hikikohtauksia" ja räjähtäviä tissejä kaksi kappaletta. :D On tää sellaista, mutta sulla sentäs on nyt plussa testattu, että sie saat nyt "nauttia" näistä raskausoireita. Mä saan vielä odotella vajaa viikon, että onko muijalla luulo-oireet kehissä vai tosi kyseessä. :D
 
Terhi Onnea hienoista lukemista! :flower: Toivottavasti pieni/pienet on tarranneet tiukasti kiinni! :heart:

O.N. pp 10 ja Ei Mitään Oireita. Huomenna pp 11 testaan ekan testin. Melkein alkaa jo jännittää, mutta yritän olla tyynenä, ettei tuu liian iso pettymys negasta. :|
 
Hopping, täällä on myös tuttuja valeoireet. Keltarauhashormoni aiheuttaa mulle ihan kaikki raskausoireet, mikäs sen mukavampaa. Siksi en viitsi "oireitani" listatakaan yleensä, kun tiedän että ne on huijausta. :ashamed: Ja muistan myös sen hirvittävän pettymyksen ja huijatuksi tulemisen tunteen ekalla kerralla, kun oli I-H-A-N kaikki oireet ja menkatkin pysyi poissa lugejen takia. Siinä sai kerralla mukavan oppitunnin raakaa realismia seuraaviin piinajaksoihin. :(

Mutta olenhan mä silti ihan hurjan optimistinen taas. Hyvä merkki lienee se, että Puolivälin Epätoivo (ks. "Minkälaiset fiilikset alkionsiirron jälkeen?"-pino sivu 1 :D) loistaa poissaolollaan. Samoin PMS-kiukut. Mahaa ja alaselkää on koskenut menkkamaisesti pp3 lähtien, mutta eilen tuntui hetken toisenkinlaista mahatuntemusta -ikäänkuin terävää pistosta alavatsalla yhdessä kohdassa. Hetken kesti ja sitten loppui, ja tänään muutaman kerran jomotteli samasta kohdasta. Kovasti tietysti toivon, että sinne joku olisi asettautumassa. Mutta muuten ihan samanlainen olo kuin aina piinaviikoilla.

Mä niin, niin, NIIN kovasti toivon. Myös teille muille piinailijoille. Yritetään pitää hännät pystyssä! :)
 
Pp 11 testattu puhdas nega. : / Ei tullut edes roskishaamua.
Eipä tämä mikään yllätys ollut. Keksin siitä jopa runon:
Nega kirkkaan valkoinen,
kaunis oot ja puhtoinen.
En saa koskaan kahta viivaa,
negat mua aina riivaa.
Nega puhtaan valkoinen,
tahdo sua nähdä en.

Voi laulaa vaikkapa "Tuiki, tuiki, tähtösen" sävelellä :D

Tsemppiä ja parempaa onnea muille piinailijoille! b :) d
 
*******************17.12.2010.********************

Nimimerkki............Hoito...........Tapa.........Pu..........Sii.........hoitop.
Marjaane...........2.IVF:n 3.PAS........lä.................................
Doris79.............1.IVF:n 3.PAS..........................................
Miiru82.......................................................................... TAYS
NeelaNaranja......1.IVF:n1.PAS.........lä...........vko50..........NKL
Munkkiniemi.......2.IVF.....................pi................................
Cris...................4.ICSI....................pi.................................
Tähtisilmä79.......1.IVF:n3.PAS....... ....................................OYS
Mandalay............1.IVF:n1.PAS.........lu...............................OYS
Zax....................2.IVF.....................................................
onnijatoivo.........1.IVF:n1.PAS........ ...................................
Helmiina78.........2.IVF:n1.PAS......... ..................................
Myyrä2...............2.IVF.......................................................
Meg....................2.IVF............ ..........................................
UnelmaSirpaLeen.2.IVF................... ..pi...............................OYS
kaz.....................1.ICSI:n1.PAS... .....lu...............................OYS
lepis...................3.ICSI.......... ............................................NKL
Faith83...............2.IVF:n1.PAS...... .....................................
Katjuska-79.........1.IVF...................pi........vko7..................OYS
nainen83.............3.IVF..............................tammi-helmikuu
Mollamaija82.......2.IVF............. ...............tammikuu...........TAYS
wilma32..............2.ICSI...........................helmikuu-11.......
syssy..................3.ICSI:n1.PAS... .....................................AVA
HalleB.................2.ICSI................................................. ..KYS
fiia69......................PAS...................................................
Sannuli-81........................................................................
MiukuMau.............2.ICSI............. .....ly.............................TAYS
toivorikas-72.....................................................................


*****************Piinailijat************ **********
Nimimerkki..........hoito.................alkiot...........PP.......testipv.
Kaarne.............1.IVF.....................1............11........20.12
Hopping...........2.ISCI 3.PAS.........1...............8........21.12
Ross................1.IVF 1.PAS............1.............7........24.12
Lady Gigi..........2. ISCI 3.PAS............2.............7........24.12
pirpana74.........2.IVF:n 1.PAS...........2.............4........26.12
Mansikkainen79.....3.IVF/ICSI............2..............4........24.12



++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++
Vadelmaunelma..6.9...............787/14............2.IVF/ICSI............2
Peppiina78..........16.9.............932/13...........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13..............2.IVF.................1
Jonttunen...........20.9...............k t/12...........4.IVF..................2
Maitoparta-80.....21.9..............548/12...........4.ICSI:n 1.PAS....1
scrap.................24.9.............. 107/14..........2.ICSI.................1
Minttuska83.......26.10.............vt/12..............1.IVF..................1
Ninea................27.10.............538/14..........1.IVF...................1
Viu....................29.10.............kt/14.............1.ICSI.................2
Hugsy...............15.11............1007/19....................................1
Raitapaitainen.....1.12............2195/22..........4.ICSI.................2
PieniTähtönen.....1.12............2231/19............4.IVF.................2
mammy..............7.12..............kt/11............2.IVF..................
Muru1981..........7.12..............483/18..........2.IVF:n 1.PAS......1
terhi-76...........16.12............265/13.........1.IVF/ICSI 1.PAS....2
 
Pöh, pöh, pöh Kaarne! :hug: Tosin hieno laulu, mutta en kyllä halua tuota laulaa vaikka varmaan käyttöön tulee... Tänään muuten oliskin pitänyt jo laulaa kun yhden hoppunegan testasin päiväpissasta. Ihan tyhmää edes testata jollain euron CM:n testillä pp8... Hetken mielijohde. Pah!
 
Hei pitkästä aikaa!
Täällä on pidetty pitkää taukoa hoidoista. Vaihdoin työpaikkaa eikä hoido nyt sitten ole olleet päällimmäisenä mielessä eli luomuiltu ollaan. En ole edes täällä palstalla käynyt kun ollaan oltu "ajattelematta" asiaa.
Saatiin jännittäviä uutisia tänä aamuna, kun kierto oli venynyt 44 päivään: tein testin ja plussa tuli. Digitaalinen näyttää raskaana 3+. Raskauslaskurin mukaan viikkoja on 6+2. Mutta pelottaa niin että en uskalla ees hengittää. Tarvin apua: mulla on koko ajan ollu menkkakipuja, viimeiset kaksi päivää vaan pahentuen tosi voimakkaiksi. Onko samanlaisia kokemuksia? Tiistaina on varhaisraskauden ultra, jos sinne asti selviäisin.. Ahdistus on mieletön.

Ai niin. Tämä on elämäni eka plussa, ikinä aiemmin ei edes haamuja ole näkynyt.
Tsemppiä kaikille ja onnellista joulun aikaa!
 
Hei kaikki! :wave:

Mulla on pas ma/ti. Soittavat naikkarilta ma klo 9-10 ja kertovat milloin pitää tulla paikalle. Yllätyin että se on noin, luulin et annetaan suoraan joku aika. Mun pitää varmaan mennä ma töihin ja sit jos ne käskee samantien paikalle niin valitan migreenikohtausta tai jotain ja lähden. Töissä ei siis tiedetä hoidoista enkä halua kertoa - varsinkaan pomolle. Jos jäisin jo ma kotiin niin ihan varmasti antaisivat ajan vasta tiistaille. Toivotaan että ylipäänsä on jotain siirrettävää. Meillä siis 2 alkiota pakkasessa.

Olen lukenut kaikkien kuulumisia täällä ja toivonut ja pettynyt teidän mukana. Onnea plussista Hugsy, Raitapaitainen, Pieni Tähtönen, Mammy, Muru ja Terhi! :flower: Te olette mun viime piinailun jälkeen päässeet kauan kaivatun junan kyytiin.

Isot halit neganneille ja vielä erityisesti Toivorikkaalle. :hug: Luin vaiheitasi täältä ja voin kuvitella (en oikeasti voi, mutta yritän) että tuo on järkyttävää, kun annetaan ja sitten otetaan pois. :(

Toivottavasti piinailijat saatte odotetut joulu-uutiset! :xmas: Liityn joukkoon sitten toivon mukaan ma/ti...
 
Onnea paljon, Mandalay! :heart: Mulla oli esikoisen alkuraskaudessa paljon menkkakipuja. Ennen plussaa jo, niin että olin varma menkkojen olevan nurkan takana, ja plussan jälkeen ne voimistuivat vielä huomattavasti. Olin myös ihan kauhuissani, mutta kaikki meni ihan hyvin.

Jo heti kiinnittymisen jälkeen kohtu alkaa kasvaa kovaa vauhtia, verimäärä kohdun alueella lisääntyy ja tapahtuu jos vaikka mitä muutoksia. Ne kaikki aiheuttaa kipuja. Mulla vielä ar-ultrassa lääkäri meinasi tunnusteltuaan kohtua sisäkautta, että voisi olla kaksoset tulossa, kun kohtu oli niin suuri viikkoihin nähden. Yksi siellä vaan oli, ja varmaan sitten siinäkin on yksilöiden välillä vaihtelua, jos kohtu kasvaa nopeasti niin varmaan koskee enemmän. Älä ole huolissasi, nauti raskaudesta! :) Onnea vielä!
 
*******************19.12.2010.********************

Nimimerkki............Hoito...........Tapa.........Pu..........Sii.........hoitop.
NeelaNaranja......1.IVF:n1.PAS.........lä........20/21.12.....NKL
Marjaane...........2.IVF:n 3.PAS........lä.................................
Doris79.............1.IVF:n 3.PAS..........................................
Miiru82.......................................................................... TAYS
Munkkiniemi.......2.IVF.....................pi................................
Cris...................4.ICSI....................pi.................................
Tähtisilmä79.......1.IVF:n3.PAS....... ....................................OYS
Zax....................2.IVF.....................................................
onnijatoivo.........1.IVF:n1.PAS........ ...................................
Helmiina78.........2.IVF:n1.PAS......... ..................................
Myyrä2...............2.IVF.......................................................
Meg....................2.IVF............ ..........................................
UnelmaSirpaLeen.2.IVF................... ..pi...............................OYS
kaz.....................1.ICSI:n1.PAS... .....lu...............................OYS
lepis...................3.ICSI.......... ............................................NKL
Faith83...............2.IVF:n1.PAS...... .....................................
Katjuska-79.........1.IVF...................pi........vko7..................OYS
nainen83.............3.IVF..............................tammi-helmikuu
Mollamaija82.......2.IVF............. ...............tammikuu...........TAYS
wilma32..............2.ICSI...........................helmikuu-11.......
syssy..................3.ICSI:n1.PAS... .....................................AVA
HalleB.................2.ICSI................................................. ..KYS
fiia69......................PAS...................................................
Sannuli-81........................................................................
MiukuMau.............2.ICSI............. .....ly.............................TAYS
toivorikas-72.....................................................................


*****************Piinailijat************ **********
Nimimerkki..........hoito.................alkiot...........PP.......testipv.
Kaarne.............1.IVF.....................1............13........20.12
Hopping...........2.ISCI 3.PAS.........1..............10........21.12
Ross................1.IVF 1.PAS............1.............9........24.12
Lady Gigi..........2. ISCI 3.PAS............2.............9........24.12
pirpana74.........2.IVF:n 1.PAS...........2.............6........26.12
Mansikkainen79.....3.IVF/ICSI............2..............6........24.12



++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++
Vadelmaunelma..6.9...............787/14............2.IVF/ICSI............2
Peppiina78..........16.9.............932/13...........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13..............2.IVF.................1
Jonttunen...........20.9...............k t/12...........4.IVF..................2
Maitoparta-80.....21.9..............548/12...........4.ICSI:n 1.PAS....1
scrap.................24.9.............. 107/14..........2.ICSI.................1
Minttuska83.......26.10.............vt/12..............1.IVF..................1
Ninea................27.10.............538/14..........1.IVF...................1
Viu....................29.10.............kt/14.............1.ICSI.................2
Hugsy...............15.11............1007/19....................................1
Raitapaitainen.....1.12............2195/22..........4.ICSI.................2
PieniTähtönen.....1.12............2231/19............4.IVF.................2
mammy..............7.12..............kt/11............2.IVF..................
Muru1981..........7.12..............483/18..........2.IVF:n 1.PAS......1
terhi-76...........16.12............265/13.........1.IVF/ICSI 1.PAS....2
Mandalay.........18.12.....(1.IVF:n1.PAS)....plussa hoitotauolla
 
Mandalay Niin paljon onnea! Sainhan laittaa sinut tuonne plussanneiden joukkoon tuomaan toivoa meille, että noinkin voi käydä? :heart:
Neela Naranjalle tsemppiä siirtoon. Eiköhän sieltä ainakin toinen kaveri pääse kokeilemaan onnea. :)

Mä testasin tänä aamuna sen Kaarnen negan kirkkaan puhtoisen trallallallalaaa..... Pp10. Kirves on jo kaivossa, mutta katson loppuun asti. Lääkkeet otan tunnollisesti ja menen kyllä sinne veritestiin vielä tiistaina. Pakkanen on nyt tyhjä. Reseptit mulla on seuraavaa hoitokierrosta varten, eli saisi hakea lääkkeet halutessani väliviikolla, niin menee tämän vuoden lääkekattoon. Mutta mä en tiedä mitä tehdä? Jaksaako enää? Onko tässä mitään järkeä? Me ollaan ihan koko ajan oltu yksityisellä hoidossa, joten ollaan laitettu tähän jo ihan järkyttävästi rahaa. Olenko valmis laittamaan vielä lisää kun tuntuu, ettei tulosta tule? Nyt 5 alkionsiirtoa ilman plussaa ja kolme inseminaatiota ilman plussaa. Yhdessä alkionsiirrossa pieni hcg-nousu, muissa ei edes kiinnitysyritystä. Kuulostaa niin toivottomalta...! |O Tulee pitkä joulu tätä päätöstä pohtiessa....
 
Pahoittelut Kaarnelle negasta :hug:

Mandalay: Paljon onnea luomuplussasta :flower:

Hoppingille myös pahoittelut negasta, kyllä se vaan niin menee ainakin mulla että nää pettymykset ottaa vaan joka kerta rankemin ja rankemmin, just sen takia kun alkaa usko loppumaan koko touhuun. Mekin ollaan yksityisellä hoidossa ja rahaa palaa, pitäis just maksaa reilu 2300€ lasku ja pakkaseen ei jääny mitään. Aika iso raha aina yhdestä yrityksestä. Mutta kyllä me varmaan tän jälkeen vielä neljäs hoitokin maksettaisiin vaikka nyt ei onnistuttaisikaan. Tai sitten jatkettais inseminaatioilla ja näillä luovutetuilla siittiöillä. Kun nyt luovutetuilla siittiöillä saatiin ensimmäistä kertaa kunnon alkiot siirtoon.

Mulla on ihme onnistunut olo ollut muutaman päivän, mies yrittää kaikin tavoin pitää mua maan pinnalla. Tosin oireita ei ole oikeastaan mitään, ehkä nyt rinnat hiukan arat, ei juuri muuta, mutta ei myöskään mitään menkkatuntemuksia. Mullehan siirrettiin kaks blastoa joten nyt olis periaatteessa jo pp9 menossa, ja olis yks herkkä raskaustesti kaapissa, mutta en uskalla testata. Mielummin odottelen alkaako vuoto kun tuijotan sitä yksinäistä viivaa siinä testissä ja laulelen kaarnen keksimää laulua. Vuotohan voi alkaa koska vaan. Edellisissä tuoresiirroissa on käynyt niin että tiputtelua on näkynyt jo tässä vaiheessa, nyt ei vielä mitään, mutta siltikin, voihan se vuoto alkaa vaikka vasta illalla. Yritän kuitenkin olla vielä positiivisella mielellä, vaikka kauheasti jännittääkin mitenhän tässä käy.

muokkaus: Nonni se niistä positiivisista fiiliksistä sitten, sama vanha kaava toistuu, ensimmäiset vaaleanpunaiset pongattu vessareissulla. :( Mä en ala, miks tää ei voi ikinä onnistua.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista, saa mut lisätä plussanneisiin! Se tuntuu jännältä, ekaa kertaa tuolla puolella palstaa. Huh! Ja kiitos Lady_Gigi lohduttavista sanoista, jännittää niin kamalan paljon. Tänään on menkkakivistelyt jo helpottaneet vähän. Palelu loppui myös, en tiiä pitäiskö siitä huolestua. Oon täällä niin hermoraunio, että en meinannu edes uskaltaa sekstailla, että jos se pistäis vaavin elämän sekasin... Onnea kaikille hoidoissanne ja myös hoitotauolla. Ikinä ei näköjään kannata heittää kirvestä kaivoon, vaikka kuinka siltä tuntuisi. Meillä ei tosin mitään syytä lapsettomuudelle ole koskaan löytynyt, eikä hoidot auttaneet.. Elämä on yllätyksellinen. :)
Mansikkainen: Mulla tuli tuhrua reilu viikko oviksesta ja loppui siihen, toivotaan että sullakin se tekisi saman tempun. b:)d
 
Nyt en sit tiedä mitä pitäis ajatella, miehen kanssa päätettiin kuitenkin kuluttaa toi ainokainen herkkä testi ja siihen tuli ihan testiajan eli 5min sisällä sellanen onneton haamu mitä ei kyllä voi viivaksi tulkita, mutta haamuksi ehkä voi. Mies sen oikeestaan ekana huomas, itte kun surullisena tuijotin vaan sitä yksinäistä viivaa. Nyt ei ole sitten enää samanlaisia testejä, ei ole kun kaks puikkotestiä ,jotka ei ole niin herkkiä, joten huomenna ei pääse ees aamulla testaamaan mitä näyttäis vai näyttäiskö mitään. Ainakin jotain yritystä kiinnittyä siellä on kait ollu? Kiitokset Mandalaylle tsemppaamisesta. :)
 
Kiitti Terhi, vaikka en kyllä uskalla vielä itse uskoa että voitaisiin plussa saada. Edellisessä hoidossa siirrettiin kanssa kaks blastoa ja vuoto alko jo neljä päivää siirrosta, tosin blastot oli sillon huonompia olivat vasta kuuden päivän ikäisinä blastokystivaiheessa, nyt siirrettiin kaks parempaa jotka oli blastoja normaali aikataulussa eli siinä viidessä päivässä. Vuoto ei ole ainakaan vielä alkanu/runsastunu, mutta neki turhut mitä päivällä tuli paperiin jo säikäytti.
 
Käväisin kuitenkin vielä eilen illalla apteekissa ja hain herkän testin. Haalean plussan testasin sillä äsken. Hiukan tuhruvuotoa tulee kuitenkin pyyhittäessä taas paperiin. Pitää varmaan testailla nyt sitten joka aamu aattoon eli viralliseen testipäivään asti.

Muokkaus: Tää raskaus varmaan menee kesken ennenku ehtii kunnolla alkaakaan kun vuotoa tulee. :( Työterveydestä hain saikkua niin saa ainakin lepäillä, jos siitä nyt mitäään apua on.
 
Viimeksi muokattu:
Mandalay: Onnittelut plussasta! Mulla on ollut kaikissa alkaneissa raskauksissa menkkaoireita, kipuja ja juurikin sellainen olo, että kohta lorahtaa. Eli tiedän tunteen! Mutta kyse on usein tosiaan siitä, että kohtu alkaa heti kasvaa, istukka kehittyä ja verenkierto kohdun ja lantion seudulla lisääntyy. Siksi olokin on "pöhöttynyt" kuin menkoissa. Varsinaiset raskausoireet mulla alkaanet vasta n. rv 6+ tienoilla. Toivotaan, että kaikki on hyvin :) Myös tässä nyt jo varsin pitkälle edenneessä raskaudessa ihan samanlaiset menkkaolot oli useamman viikon.


Mansikkainen: Voisitko mahdollisesti käydä veritestissä mittauttamassa hcg:n? Ainakin Mehiläisellä pääsee myös ilman lähetettä ja maksaa muistaakseni 30-40 euroa tai jotain. Ja pitää siis pyytää, että otetaan kvantitatiivinen hcg, jotta näkee sen arvon. Vuotoa saattaa hyvinkin tulla; toivotaan, että kyse harmittomasta tiputtelusta. Tehtiinkö sulle siirto tuorena vai PAS:na? Jos tuoresiirrosta on kyse, niin jo pelkästän punktio ja sorkinnat tuolla alhaalla tekevät paikat helpommin vuotaviksi. Ainakin näin mulle on selitetty meidän klinikalla.

Ja kaikille hei alkioiden laadusta: Mulla on kaikki plussat tulleet alkioilla luokkaa 3 ja meillä asteikko 1-5 eli ei tosiaankaan mitään huippuporukkaa. Ja raskauksia on lähtenyt siis sekä 2 tuoresiirrosta että 1PAS-siirrosta. Nyt masussa 3. luokan alkiot, jotka siirrettiin 3pv viljelyn jälkeen elokuussa ja jotka ovatkin nyt tyttö ja poika ja raskausviikkoja 19+4 :)

Voimia ja jaksamista kaikille hoitoihin!


Vadelmaunelma & Prinsessa ja Prinssi 19+4
 
Jaa-a, mitähän tästä pitäisi nyt ajatella? Olin ihan negafiiliksissä, kun tein tänään varsinaisena testipäivänä pp14 halpistestin. Ja siihen tuli ehkä ihan haalean vaalea haamuntapainen. Se ei oikeesti ollut mikään viiva, mutta kyllä siinä oletetun viivan kohdalla oli ehkä pientä tummempaa aluetta, kun kirkaassa valossa tarkasti tiirasin. Vai näinkö sen vain siksi, että niin kovasti halusin nähdä? Äh. En silti usko ollenkaan raskautumiseen. Tuhrutteleekin jo lugejen läpi. Ostan vielä cb:n ja testaan huomenna varmistuksen. Kenties siellä joku kuitenkin hipaisi kohdun seinämää ohi mennessään? Kyllähän sen pitäis pp14 jo oikeesti näkyä testissä kunnolla, jos siellä jotain eloa olisi. Vai mitä?

(Muoks: Kotitestin sivulla lukeekin, että ns. viivanpaikka = nega. Eli siirryn suosiolla ensi vuoden hoitoketjuun.)

Onnea plussista Mansikkainen ja Mandalay!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä