Kysymyksiä kristityille. Tarvitsen vastauksia kipeästi.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/21634/sangenia.pdf?sequence=1

Tuosta on hyvä jatkaa, kun vaan muistaa, että Agricola keksi ihan itse monia sanoja. 1516 muuten alkaa tekstit kirjassa A sanoi Agricola. Taisi tulla aiemmin väärin, kun alkusivuilla oli 1556.

Mikä on ollut luostarin priori, en tiedä, vielä. Agricola on keksinyt useita sanoja ihan itsekin:)
 
vierailija
Edellisestä löytyy tämäkin:
"Bede’s teaching was not always transmitted with the same effectiveness. Aelfric was cautious when he translated The Reckoning of Time into English around the end of the 10th century 44. Aelfric probably intended his translation for novices still acquiring the rudiments of Christian teaching because he was very selective in what he chose to translate from Bede’s work. He summarized Bede’s factual material and left out most of the argument and calculations. In a section translated from Bede’s On the Nature of Things, Aelfric indicates his reasons for curtailing Bede’s discussion of the planets: ‘These seven are called the seven planets, and I know that it will seem to the unlearned to have nothing to do with faith if we discuss these stars and their courses in de-tail."
Nosto
 
vierailija
Niin kuin ihminen voi tietää. Itse uskon pohjimmiltani, ettei paholaista ole. Mutta harvoin olen kohdannut ihmisiä, jotka ovat yhtä varmoja. Se saa epäilemään. Kun muuten mulle on lähinnä sanottu, yllätys, että olen hullu. En kuitenkaam täytä kriteerejä.

Mulla on hienoja kokemuksia, joiden en voi uskoa olevan pahoja. En tiedä, mitä tapahtui, mutta pahasta en usko niiden olevan.

Jos asia olisi varma, myöntäisin ilomielin olevani vain hullu. Mutta kun en näytä olevan tarpeeksi hullu hulluksi. Näen vain asioita.

-aloittaja
Miten voit nykyään?
 
vierailija
Jos haluat olla mukana parantamassa maailmaa, tuossa hyvä tilaisuus - miksei muualle aavikolle tehtäisi?

"Suomalaiset sateenmuokkauksen tutkijat Abu Dhabiin
Ilmatieteenlaitoksen professori Hannele Korhonen johtaa suomalaisten tutkijoiden joukkoa, joka lähtee tekemään sadetta Yhdistyneisiin Arabiemiraatteihin."
Näkyy arenalla.
Musta lammas menee suojaan kivenkoloon kun tulee kuuma. Vuohi kiikkuu vuorille viileään koska sillä on sellainen tarve. Ne vertauskuva on ymmärretty miten sattuu
 
vierailija
Hoh, mähän soitan soitinta. Rakastan sitä soitinta. Linkissä on harvinaisen ihanaa musiikkia. Riittääkö siinä purtavaa ikuisuudeksi? Eikä juuri kuolevaisuus ja säröisyys tee ihmisestä kauniin? Tavallaan tahtoisin olla ikuinen, mutta paine olisi kova. Millaista se olisi?

Tuo musiikki on todella hienoa.

Mä pidän ihmisistä virheellisinä. Raamattu puhuu täydellisyydestä, mutta tämä ihmisen arvaamattomuus on kaunista.

-aloittaja
Niinpä
Yksilöitä
yksinkertaisia
 
vierailija
Itsekin olen kuullut näitä, mutta todenperäisyydestä en tiedä. Kuka tietää? Jotkut sanovat, että paratiisia ei vielä ole. Taivas on, mutta se on harvoille, valituille ja epäonnisille, jotka vielä joutuvat toimimaan paimenina. Paratiisi on ihmisille, jotka ovat vielä todella vapaita.

Paratiisi kuulostaa itsestäni hyvältä, tai paremmalta, mutta Taivas olisi hirveä kohtalo. Johtajilla on väsyttävä vastuu.

Itsestäni pahinta olisi oman luovuuden kuolema. Jos kaikki tulisi vain jostain muualta ja itse olisin vain väline. Pelkään, että niin kävisi myös kristittyjen paratiisissa.

-aloittaja
sehän toteutuu jo keinoälyn avulla
 
9MM
Ihminen pyrkii kehittymään. Keskeytyisikö ihmisen kehitys paratiisissa vai voiko ihminen kehittyä sielläkin? Ihminenhän lakkaa kehittymästä tässä elämässä sillä hetkellä kun eteneminen pysähtyy. Eli kun kuolema korjaa. Itse en haluaisi elää ikuisesti ilman tavoitteita. Millaisia tavoitteita paratiisissa siis on luvassa? En usko, että tavoitteista vapaa ihminen olisi ideaali. Kuolemahan on sitä, kun ihminen ei enää pyri mihinkään. Ei kai Raamatun jumala halua meidän lakkaavan kehittymästä?


Itse kuolen mieluummin kuin lakkaan kehittymästä. Lopullisesti. En halua olla jumala, mutta haluan olla parempi ja haluan esim. tehdä taidetta paremmin. Taide kuolee, jos epätäydellisyys tai kehittymisen mahdollisuus kuolee täysin.


Mulla on kysymyksiä.
Hmm emmäkään tiedä mut maailmankaikkeudessa loputtomasti planeettoi jos niitä voisi astraali tasolla tutkia? Et niiden tutkimisessakin menisi hyvin aikaa
 
vierailija
"1.4. 2018 Merkurius alakonjunktiossa
2.4.2018 Mars lähellä Saturnusta
3.4. 2018 Jupiter lähellä kuuta
7.4. 2018 Saturnus lähellä kuuta.
7.4.2018 Merkurius lähellä kuuta" Almanakka 2018 kertoo.

Kuinka sumpussa nuo nyt ovat auringonsäteiden edessä - se alakonjunktiohan tarkoittaa sitä, et planeetta on auringon ja maan välissä, eikö? Siksikö kesäntulo viipyy nyt?
Eipä selvinnyt silloin
 
vierailija
Okei, sovitaan ettei vielä ole ketään sinne mennyt. Ilmankos on ollut hiljaista, kukaan ei ole takaisin palannut kertomaan kokemuksistaan. Kummitukset on kivoja, olen nähnyt hattivatteja telkussa.
nehän on keksitty aikana, jolloin ihmisten täytyi hyödyntää kaikki valo, joka Auringosta ja Kuusta sekä linnunradalta/revontulista/nangelta/kasteesta/jääkiteistä/peleistä siroaa
 
vierailija
Niin kuin ihminen voi tietää. Itse uskon pohjimmiltani, ettei paholaista ole. Mutta harvoin olen kohdannut ihmisiä, jotka ovat yhtä varmoja. Se saa epäilemään. Kun muuten mulle on lähinnä sanottu, yllätys, että olen hullu. En kuitenkaam täytä kriteerejä.

Mulla on hienoja kokemuksia, joiden en voi uskoa olevan pahoja. En tiedä, mitä tapahtui, mutta pahasta en usko niiden olevan.

Jos asia olisi varma, myöntäisin ilomielin olevani vain hullu. Mutta kun en näytä olevan tarpeeksi hullu hulluksi. Näen vain asioita.

-aloittaja
Mistä kriteereistä oikeen puhut?
 
vierailija
"----eli ongo Jumalan sana teistä tullut? Taicka ongo se ainoastans teidän tygönne tullut?"

Tarkoittaa kuukautista kuunkiertoa, mitä koko luonto noudattaa, uskoit siihen tai et. Sitä voi ymmärtää, mutta ei kannata yrittää muuttaa, kuten ei muitakaan luonnonlakeja.
Katsokaa taivaan lintuja! Ne alkaa laulaa aina kun näkevät valonsäteen. Talvella koko valveillaoloaika kului syömiseen. Mutta mitä löysivät syödäkseen?
 
vierailija
Jospa se "totuuden henki" onkin alkuperäisessä laulussa tarkoitanut sitä "pyhää henkeä":rolleyes:
Kun luo silmät ylös taivaaseen ja katselee samalla kaikkia muutoksia ympärillään. Mimosa Pudica ainakin reagoi tuossa vierellä eikä siedä ollenkaan auringonpaistetta - mut senhän tiesin, kun se luki siemenpussin kylvöohjeissa:cool:
Mutta lämmössä itää moni kasvi äkkiä. Kylmälaukut kansi ja kuplamuovi on hyvä alusta kylvöksille.
 

Yhteistyössä