Lääkkeellinen tyhjennys/kipu, PÄRJÄÄKÖ SEN KANSSA YKSIN? + elämä jatkuu tämänkin jälkeen

Voi Mude79 :hug: Voi niin toivon ettei tänne enää kukaan muu joutuisi kirjoittamaan!

Mää tulin toivottavasti nyt viimeisen kerran kirjottamaan :)
Elikkäs ihan ensiksi se kaavinta oli ihan ok. Jännitin tosi paljon mut se oli niin inhimillinen toimenpide :) Kun aika tuli niin mut vietiin leikkaussaliin ja laitettiin pöydälle makaamaan kaikki vaatteet päällä ja sain lämmitetyn peiton ylleni. Sit laitettiin tippa käteen ja käskettiin vaan koittaa rentoutua. Mulle juteltiin mukavia ja lopulta anestesialääkäri totesi et laittaa mut unten maille ja seuraava muistikuva onkin heräämöstä. Hiukan oli siinä kipuja mut sain heti vahvoja kipulääkkeitä. Kaikki oli mennyt hyvin ja pääsin kotiin ja olin vuorokauden ihan tokkurassa vielä kotonakin.
Eli normaali kaavinta tehdään kuulemma sokkona jossa kaavitaan ja siinä pitää kuulua tietynlainen ääni et on ns. onnistunut. Mulla jouduttiin tekemään se kameran kanssa ja kohdun takaseinämästä oli sähkösilmukalla poltettu jotain irti kun oli niin tiukassa (siitä tulos tulee parin viikon päästä tms.) ja lopulta oli vielä jonkin verran kaavittukkin. Tulehdusarvot oli ok joten ei tarttenut jatkaa antibioottikuuria. Eli ton toimenpiteen kuvauksen kuulin vasta eilen kunnolla taysissa.

EIlen sit menin taysiin kun mahaa ja selkää juilinu kovaa ja ultrattiin ja otettiin taas verikokeita. Kaikki ok mut valkovuoto kuplivaa ja kellertävää ja lääkäri sanoi ettei aina nosta tulehdusarvoja jos on pinnallinen tulehdus muttei tarkota siä ettikö silti olis yhtä haitallinen tulehdus. Ja kohtutlehdukseen viittasi vielä se ettei kohtua saanut nostaa yhtään kun se sattui kun tauti. Mulle harvoin nousee kuume muutenkaan eli jos nousee niin sit olen mlkein sairaalahoidon tarpeessa.. No kaksi antibioottikuuria ja oli hyvä et kävin eilen kun yöllä oli niin kovia kipuja et olisin lähtenyt joka tapauksessa siltä seisomalta ellei olis noi antibiootit olleet jo päällä ja en olis siis tiennyt et paraneminen on käynissä.

On harmillista et tää mun juttu on pitkittynyt näin mut silti oon kauhean tyytyväinen taysin hoitoon ja henkilökuntaan. Ja parasta on ettei lääkkeellinen tyhjennys epäonnistunut kun yleensä tollasia seiämiin kiinni jääviä osia ei ole (eli ei välttämättä ollut raskausmateriaalia).. Uutta lasta ei nyt meillä toistaseks suunnitella kun tietty pelkään keskenmenoa ja ei toisaalta ole muutenkaan sellainen olo et juuri nyt vauvan haluisin.

Tulen kertomaan jos koepalassa on jotain ihmeellistä mut muuten toivon et tää olis nyt ohi :)
 

Yhteistyössä