(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL7

:hug: Sharona negasta. Pitäiskö itsekin kokeilla joskus karjalanpiirakoiden tekemistä. En ole koskaan tehnyt niitä... tykkään kyllä syödä.

Clearbluellakin nega. Tämä vakuutti paljon enemmän kuin liuskatestit. Nega mikä nega. Nyt voi juhlia vappuna ilman "huolia" raskaudesta. Tänään myös alkoi pientä jomottelua alavatsalla, joten täti sieltä paukkaa kylään. Otin kupinkin jo tänään mukaan. Eipä tainnut meitä taaskaan onnistaa.

Varasin eilen terveyskeskukseen ajan lääkärille tästä lapsettomuusasiasta. Parin viikon päästä mennään. Hurjaa. Toisaalta tuntuu edelleen oudolta mennä sinne, kun kotipaikkakunnalla olen niin harvoin arkipäivisin etten kuitenkaan mihin pääsis, jos se jotain muita käyntejä määräis. No ehkä se on sen ajan murhe.
 
Agaetis, oon kans katsellut sitä Liberomainosta.. huoh.. mutta se on jotenkin niin vauvantuoksuinen ja pehmeä, etten mä voi sitä mitenkään vihata. Suloinen kuin mikä. Mutta nostaa vauvakuumeen ainakin sataan asteeseen. :/

ON: tätiä enteilee.. ei tosin ollu mitenkään kovat odotuksetkaan tähän kiertoon kuten etukäteen sanoinkin.. ovista ei kuitenkaan voinu jättää käyttämättä, vaan pupuiltua tuli niillä main

Tsemppihalit ainakin Cladolle, Sharonalle, Kaapolle sekä ehdottomasti myös kaikille muille tarvitseville!! :hug: :hug: :hug:
 
Nosen hienoa, että tuli ovis hyödynnettyä! Voi sitten kuitenkin vähän piinailla, vaikkei oikeen uskoiskaan tärppiin B)

Hlemmur oikein, niin minäkin aion. Kuohuvat polttelee kaapissa. Mä niiiiin rrrakastan kuohuviiniä! :heart: Vaikka uudelle elämälle ei voikaan tänä vappuna poksauttaa, niin aion silti ottaa ilon irti elämästä. Mietittiin ettei ehkä lähetäkään ihmisten ilmoille, vaan pysytellään kahdestaan kotona ja varotaan siten vauvoja ja mahoja. Hähää kaikille mahakkaille ja lapsellisille :kieh:
 
No ompas täällä ollut oikein tunteiden vuoristorataa viime päivinä. Itse olen loman kunniaksi pysytellyt lähinnä tuolla puutarhan puolella ja vältellyt sähköisiä medioita.

Tosi harmi Clado tuon ovisajoituksen kanssa, mutta kyllä ne maanantaiset riittää jos ovat riittääkseen. Pitää oikeasti kohta siirtyä johonkin kohtalo uskoon tai jotain. Ja harmistukset myös Kaapolle ja Sharonalle negatesteistä. Mutta nyt voidaankin juhlia vappua sitten ihan koko porukalla ja kunnolla. Täällä siis meneillään kp 2 ja yk 10. Uusille kymmenille siis täälläkin päästiin ja yrityksessäkin tuli ihan virallisesti vuosi täyteen viime viikonloppuna.

Loman kunniaksi ajelimme Kuopioon antamaan simppanäytteen (eix oo kivaa lomapuuhaa). Ajattelin, että olisimme kierrelleet vähän kaupungillakin, mutta veti testi miehen kovin hiljaiseksi ja itselläkin oli ihan kauhee nuha päällä, joten palailimme vähin äänin kotiin. Illalla sitten mies sanoikin, että jännittää hiukan sitä testin tulosta. Ilmeisesti jokin hoitajan kommentti ilmeisesti tavaran määrästä sai hänet huolestumaan. No tulokset saadaan siitä sitten ensi tiistaina, mutta kyllähän se itseäkin hiukan jännittää. Mutta sitten ollaan taas mahdollisesti yhden askeleen päässä lähempänä ratkaisua.

Hauskaa Wappua kaikille! Huomenna syödään munkkeja ja juodaan simaa (ehkä hiukan terästettynäkin) hyvällä omalla tunnolla.
 
Kiitos! Mukava liittyä seuraanne!

Cladoceran: Juu sitä kyllä itsekin toivon! Ja nuo sun tuntemukset on itellekin hyvin tuttuja. Kun me aloitettiin yrittämään lasta, ei menny kovinkaan kauaa kun miehen sisko ilmoitti olevansa raskaana. Täytyy sanoa, että kyllä, jurppi ihan helvetisti. Noh, mutta onnellinen olen heidän puolestaan. Tänään pitäisi vielä mennä katsomaan parin päivän ikäistä pikkuneitiä!


Lioness ja Kaapo80 : Kyllä täällä kovasti piinaillaan! Oireena tähän mennessä on ollut oireettomuus! Elí ei ollenkaan niitä tavanomaisia menkkaoireita ( juilinta, itkuisuus, etova olo, vessahätä, unisuus...) Joita olen jo monta kertaa luullut raskausoireiksi. :LOL: Semmosia "outoja" asioita olen huomannut: poskia kuumottaa ihan jatkuvasti, siis ne on ihan ulospäinkin punaisen näköset. Ruokahalu on kadonnu, vain salmiakkia tekee mieli. Ja mun ikenistä on alannu vuotamaan hampaiden pesun yhteydessä verta, jota ei oikeestaan ikinä tapahdu. Että semmosta :) Mutta tätiä odotellaan viikonloppuna kylään, joten kovin positiivisin miettein en kuitenkaan ole. Kiertokin on alannut pidentymään koko ajan. Taitaa olla hormonitkin jo aivan sekaisin, kun niin kovaa koko ajan seuraa omaa kroppaansa.
 
Jeps. Nega. Eipä tuonut onnea tämäkään kierto. Tänään voi sitten huolella juopotella ketutukseen ja suruun. Vappua viettämässä meidän kanssa on yksi suht tuore äiti, joten toivotaan, ettei hän kamalasti jaksa hehkuttaa äitiyttä. Todennäköisesti jaksaa, joten siinä sitten taas itkua pidellään.

Mulla on ollut ihan kauhea työviikko. Pitkiä päiviä ja kamalia työtehtäviä. Välillä, kun joku on tullu kommentoimaan jostain tai jotain muuta, niin itkua on pidelty. Oon niin kiukkunen ja kiree kuin vaan voi olla. Tiedän, että tämän päivä tulee olemaan tuskaa, mutta onneksi viikonloppu tulee.

Katinkalle halaukset tädistä. Niin se vuosi vaan menee. meilläkin on tuo vuoden raja tässä kuussa ohitettu. En olis ikinä uskonut, että tässä näin kauan menee ja että tämä yrittäminen on tällaista. Jos olisin tiennyt etukäteen millaista tämä on, niin en tiedä olisinko edes tähän touhuun ryhtynyt. Nyt vain katkeroituu... Onpa huono aloitus tällekin päivälle.
 
:heart: :heart: :heart: Kuumeilijat ja odotuksen odottajat :heart: :heart: :heart:

Katinka-82.........27........kp 3/35-42......................yk 10
Lioness..............27........kp 5/27-28......................yk 5
Manuliina...........28........kp 8/25-29......................yk 9
Cladoceran........30........kp 18/30-38......dpo 3.....yk 14
Hlemmur...........27.........kp 21/28...........dpo 6.....yk 9
Agaetis..............29........kp 25/27-31......dpo 8.....yk 6
Kaapo80............29........kp 28/25-37...dpo12-13..yk 12
Nosen................30........kp 29/28-35....................yk 4
Sharona.............29........kp 30/28-33...dpo13-14..yk lk
Naspa.................27.......kp 32/27-34.....................yk 7
Iitukka80...........30........kp 35/28..........................yk 4





Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30
Opal.................. 29



:flower: :flower: :flower: Plussanneet :flower: :flower: :flower:

haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk11) 2/2010
Joyan (yk7) 3/2010
Ritu82 (yk2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010
amelie29 (yk5) 4/2010



 
Kaapo.. :hug: :(
Toivottavasti löydät kuitenkin juhlamieltä vappuun ystävistä, keväästä..

Oletteko muuten huomanneet saman kuin minä; ystävät joilla on lapsia, eivät enää osaa juuri muusta puhua? Eli jos viettää aikaa lapsellisten kanssa, niin voi joko puhua kestovaipoista, tuteista ja siitä kuinka rankkaa on koliikkivauvojen kanssa valvoskellessa yöt läpeensä - tai sitten olla puhumatta. Ja aika harva jolla on lapsia osaa ajatella, ettei kaikki niitä niin helposti saa. Välillä tekee mieli kysyä, et ovatko edes kiitollisia. :headwall:

Iloista vappua kuitenkin kaikille ja ottakaahan rauhallisesti mahdollisista ketutuksista huolimatta! :flower:
 
Voihan kikuli Kaapo! :hug: :hug: Onneksi tosiaan tulee vappuviikonloppu. :)

Mites Sharona? Mitkä on vappuaattoaamun tunnelmat? Vietetäänkö siellä vappua? Vai juhlitaanko siellä vaan sitä kuningatarta? :D

Katinka voihan pee uuden kierroksen ja uuden yritysvuoden käynnistymisestä... Toivotaan, että teidän simppatestistä tulee ok-tulos! Toisaalta jos tulos on heikko, niin sittenkin on jatkokuviot selvät. Että omalla kierolla tavallaan se on kai molempi parempi? Tsemppiä teille! :heart:

ON: Ehdotin eilen miehelle, että tosissaan jätettäisi väliin Helsingin reissu ja kaverit ja oltaisiinkin vappu kotona kahdestaan. Juuri nyt en jaksa yhtään vauvaa, raskaana olevaa enkä kuulumiskyselyjä. Mieluummin avataan Barcelonan cava-tuliaiset kaksin kotona ja lällätellään muulle maailmalle. Päätettiin jäädä kotiin ja ladata akkuja kahden viikon päästä koittavaan vauvakyläilyyn. :kieh:

Onko teillä muilla käynyt teidän omassa kotona vauvoja? Miltä se on tuntunut? Mua ahdistaa ihan hirveästi ja tässä tapauksessa he vielä jäävät yökylään. Toisaalta haluan nähdä tätä pariskuntaa ajan kanssa ja meidän koirat pääsee painimaan yllinkyllin. He osaavat suhtautua ihanasti meidän tilanteeseen ja kaikki on siinä mielessä ok. Mutta... heidän mukanaan meidän kotiin tulee vauva. Itkeekö se yöllä? Joudun seuraamaan vauvarutiineja, imetystä, vaipanvaihtoja... aargh??

Kaapo, mikä se oli se ei-simppoja-tuhoava liukkari? Mistä sitä saa? Saako netistä tilattua? Mun täytyy tehdä jotain tälle meidän seksielämälle... ei tän saharan kanssa tuu mitään enää... :(

Mutta joka tapauksessa kuplivan hauskaa vappua kaikille! Otetaan ilo irti ja koitetaan unhoittaa vauva(ttomuus)murheet vähäksi aikaa! Kippis!
B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nosen:
Oletteko muuten huomanneet saman kuin minä; ystävät joilla on lapsia, eivät enää osaa juuri muusta puhua? Eli jos viettää aikaa lapsellisten kanssa, niin voi joko puhua kestovaipoista, tuteista ja siitä kuinka rankkaa on koliikkivauvojen kanssa valvoskellessa yöt läpeensä - tai sitten olla puhumatta. Ja aika harva jolla on lapsia osaa ajatella, ettei kaikki niitä niin helposti saa. Välillä tekee mieli kysyä, et ovatko edes kiitollisia. :headwall:
Huomasin saman aikoinaan ja joidenkin ja valitettavan useiden ihmisten kohdalla se pitää paikkansa. Mä olen siitä onnellisessa asemassa että omaan kaksi sellaista ystävää (nykyisiä äitejä ), joilla on itsellään ollut hankaluuksia ja he tuntuvat ymmärtävän meidän tilanteen ihanasti.

Sitten on niitä jotka yrittävät ymmärtää, siinä vaihtelevasti onnistuen. Ja sitten on niitä, joiden elämään ei kerta kaikkiaan mene mitään muuta kun se vauva tai raskaus ja se kuinka kauheaa ja rankkaa sitten onkaan... huoh.

Nyt on vaikeudeksi tullut enemmän se, etten itse osaa suhtautua lapsellisiin ystäviini rennosti ja normaalisti, vaan ajattelen, ettei ne varmaan tajua/halua kuulla, koska niillähän on se vauva...
:|

ei oo helppoo... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Kaapo, mikä se oli se ei-simppoja-tuhoava liukkari? Mistä sitä saa? Saako netistä tilattua? Mun täytyy tehdä jotain tälle meidän seksielämälle... ei tän saharan kanssa tuu mitään enää... :(
Mä ostin tällaista liukkaria

http://www.mammaksi.fi/product_info.php?products_id=90&pc=39

ja siinähän lukee: Liukuvoidetta voi käyttää raskautta yritettäessä sillä se ei sisällä siittiöitä tuhoavia aineita. MUTTA kotona mies huomasi paketin kyljäestä, että se ei sopiskaan. En muista enää mitä siinä lukee, mutta voin illalla/huomenna sen tänne kirjotella. Ota näistä nyt selvää mikä sopii ja mikä ei. Me ei olla sitä liukkaria oviksen aikoihin käytetty, onneksi on liukkaria löytynyt silloin omastakin takaa.

Meillä ei ole ollut koskaan vauvavieraita yökylässä. Pari tunnin visiiteillä on olut ja mies on ihan helisemässä. Meidän asunto ei ole mikään lapsiystävällinen, niin koko ajan saa olla kieltämässä ja vahtimassa. Ja kun ei ole mattoja, niin parkettikin on kovilla... En kyllä tiedä miten jaksaisin vauva-yövieraat...

Onneksi mies laittoi jo eilen kuoharit jääkaappiin niin voi heti kotiin tultua korkata ekan kuohun.
 
kaapo80 siis kaikissa liukkareissahan on se vika, että siittiöiden on hankala kulkea niissä, ne muodostuvat vähän niin kuin kalvoksi tai seinäksi siittiöille. Eli vaikkei olisikaan siittiöitä tuhoavaa vaikutusta, niin kyllä liukkareista on aina jonkin verran haittaa. Toisaalta jos seksi ei suju ilman liukkaria niin totta kai on parempi käyttää sitä kuin jättää seksi kokonaan välistä. Seksittömyydellä ei ainakaan raskaaksi tule... Me käytettiin ennen yrityksen alkamista liukkaria aina, mutta nyt on koetettu pärjätä ilman ainakin tärppipäivinä.
 
Joo kyllä ajatus olisi, että jatkossakin pystyisi paneskelemaan ilman liukkaria tärppipäivien aikaan. Tähän saakka se on onnistunut... Tämä oviksen ulkopuolinen aika vaan tuntuu olevan sellaista, että mielellään jättää seksin kokonaan väliin, kun alkaa jyystää. :x

Mietin vaan, että jos siihen jää koukkuun ;) :LOL:

Kaapo Ei meidänkään kämppä mitenkään ihanteellinen pikkuvauvalle ole... kaikkea mielenkiintoista räpellettävää ja hulluna koirankarvoja. :) Ja sitten on tietysti vauvaan tottumattomat kaksi koiraa. Ja ei tuo niin paha tuo päivä, mutta se yö...
 
Hyvää vappua ihanaiset!!

Meillä on ollut paljonkin vauvoja kylässä, sisaruksillani on lapsia, joten niiltä ei voi välttyä :p Lisäksi ystävieni lapset ovat olleet yötäkin. Jotenkin pystyn suhtautumaan niihin melko hyvin, koska he ovat niin kovin ihania ja rakkaita! Kyllähän sitä välillä niiden ollessa sylissä sulkee silmänsä ja kuvittelee vauvantuoksun tulevan omasta nyytistä... :ashamed: Mutta älkää pelätkö, ei ole mitään "Käsi joka kehtoa keinuttaa" -insidenttiä tapahtumassa! :p

Kaapo höh... :hug:

Mulla ei mitään erikoisia oireita, mutta vähän outo fiilis. Nukuttaa ihan käsittämättömän paljon. Olen parina iltana nukkunut 2,5 tunnin päikkärit, ja silti ihan normaalit yöunet. Viime yönä 12 h päikkäreiden päälle... Vähän nenässä ja päässä tukkoinen olo ja jonkin verran viiltelee tuolla masussa, ei kuitenkaan mainittavasti.

Joopa joo, päähän se taas tepposiaan tekee. Toivoisin niiiiiin tärppiä! Aion kuitenkin hieman skkumppaa ottaa vapun kunniaksi, mutta jos yrittäisi ottaa siististi. Miten paljon te muuten yleensä välttelette alkoholia luteaalivaiheen jälkeen? Jostain pinosta luin, että lähes kaikki sen jäsenet ovat ilman oviksesta asti. Mä olen elänyt aika lailla normaalisti, ei musta ole järkeä laittaa koko elämää jäihin sen ison JOS-sanan takia. Mitä olette te mieltä??
 
Alkoholin käytöstä sen verran, että itse välttelen alkoholia hieman ennen ovista ja oviksen aikoihin, koska pelkään viinan häiritsevän ovulaatiota. Mutta sen jälkeen en välttele alkoholin käyttöä lainkaan. Alkiohan ei ole yhteisessä verenkierrossa äitinsä kanssa heti hedelmöittymisen eikä heti kiinnittymisenkään jälkeen, koska istukaa ei ole vielä kehittynyt. Monista lähteistä olen lukenut, että jos on juonut alkoholia ennen kuin kuukautiset ovat olleet myöhässä, niin ei ole haittaa alkiolle. Siispä olen juonut ihan huoletta. Alkuaikoina, kun en vielä tiennyt PCO:sta, tein raskaustestejä kuukautisten ollessa myöhässä mikäli aioin sinä iltana juoda alkoholia. Mutta miinustahan ne aina näytti kun ei ollut ovulaatiotakaan tapahtunut. Nyt minulla voi ihan hyvin olla pikku alkio tuolla kohdussa, mutta ei sillä näin varhain ole väliä, vaikka wappuwiinaksia nautiskelenkin. Testiä en tee koska on liian varhaista, plussaa tuskin näkyisi.
 
Hei naiset täällähän on vilkasta keskustelua ollut heti aamusta! :)

Kaapo :hug: Höh.

Clado Ei täällä vappua juhlita, mutta kadut on jo nyt täynnä oranssia ja ties mitä vipeltäjää ja "vappu-pillejä" ym. joten ihan tarpeeksi äksöniä. :LOL:

Hitto, mun piti tänä aamuna testata, mutta olin niin pihalla, että unohdin. Kun normaalisti todella pitkään nukkuva kyläilijäkaveri oli herännyt jo aikaisemmin, ja vienyt koiran ulos, säikähdin, että koko palleroinen on kadonnut!! :eek:
Menin siinä sitten niin hämilleni, että unohdin koko testin ja kävin pissillä ilman tikkua :kieh:

Ei ole tullut täti vielä vaikka aamulla vähän kivistelikin. Ehkä sitten myöhemmin tänään tai huomenna. Ajattelin kuitenkin tuhlata sen yhden testin vielä tänään iltapäivällä, kunhan pääsen töistä kotiin.. Onpahan mielenrauha ennen kun kittaan breezerit kurkkuun :D

Hauskaa Wappua kaikilel sinne Suomenmaalle!
 
Agaetis b:)d :whistle:

Mä olen alkoholin suhteen samoilla linjoilla kuin Hlemmur, vaikken kyllä oviksenkaan aikaan paljoa välttele. Muutenkaan, en juo kovin usein ja jos tulee tilanne kohdille, niin sitten nautiskellaan... Sitten jos joskus plussaan niin sitten on jo eri asia.

Sharona sattuuhan noita :LOL: Ilmeisesti aika paineettomasti oot piinailussa onnistunut! Toivottavasti jää breezerit juomatta. =) Mikä toi sun yk-juttu tuolla listassa on??
 
liian kauan :D

miten voi sharona unohtaa? Ilmeisesti et stressaa... Toisin kuin eräät.pahin ketutus on ohi kun sai painaa oven takanaan kiinni.nyt alko mun vappu.3 tunnin päästä olen jo kotona jossa mies on hoitanut kaiken valmiiksi.ihana mennä kotiin ja ihanaa nähdä ystäviä pitkästä aikaa.

Mä en paljoa kerralla juo enkä sitä vielä rajoita.tänään otan muutaman lasin. Jos plussa tulee niin juominen jää siihen.

Mulla menee varmaan kohta bussi ohi juo pysäkillä niin intensiivisesti tätä kirjoitan :)

hauskaa vappua kaikille!
 

Yhteistyössä