lähivanhemman vastuu?

  • Viestiketjun aloittaja Dajm
  • Ensimmäinen viesti
Dajm
Kommentoikaa (ei rahanhimoiset exät!) mieluusti. Mä oon miettiny sellasta et miks lapset menee erossa MELKO automaattisesti äidille. Juteltiin avomieheni kans tosta asiasta ja sanoin et jos meille jostain syystä tulis ero ni en mä vois sanoo et tyttö lähtee mun mukaan. Ja miks voisinkaan?

Ja sit toi elatusmaksu? Voi jestas, eikö ole selvää, että jos AIKUINEN ihminen eroaa ja ottaa lapset mukaansa ni sillä on silloin ensisijainen vastuu lapsista? Sit nämä (exät) vielä kehtaa narista kaikesta... Ja sossun ämmät myötäilee... Ja kertokaa miten alle 10-vuotias voi kuluttaa useita satoja euroja kuukaudessa?!
 
meiju
Ei ne kulutakaan! Se on se ex, joka kuluttaa, ja haluaa kiusata ex-miestään. Näin myös meillä. Itse saan kahdesta lapsesta minimielarit ja vaikka olen pienituloinen, niin en valita. Minullahan on lapset ja se on suurin rikkaus! Välillä ollaan tosi tiukoilla, mut sit tehdään jotain lisätöitä, myydään tavaraa kirpparilla tai kerätään vaikka pulloja! Me ei käydä ulkomailla enkä koe mitään menettäväni eikä myöskään lapset. Olemme hyvin tyytyväisiä ja osaamme arvostaa pieniä asioita! =)
 
Dajm
Mun täytyy tohon vielä lisätä et mulla on miehellä on hyvä ex-vaimo niin hassulta kuin se kuulostaakin. Musta se on mukava ja tullaan hyvin toimeen keskenään. Nää on näitä ajatuksia joita syntyy kun pitää korvansa auki.

Ymmärrän kyl et on erilaisia tilanteita (esim. ukko häippäsee eikä maksa mitään niin ku mun faija) mut eikö sitä jo lapsentekovaiheessa sitouduta tiettyyn vastuuseen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 21:05 Dajm kirjoitti:
Kommentoikaa (ei rahanhimoiset exät!) mieluusti. Mä oon miettiny sellasta et miks lapset menee erossa MELKO automaattisesti äidille. Juteltiin avomieheni kans tosta asiasta ja sanoin et jos meille jostain syystä tulis ero ni en mä vois sanoo et tyttö lähtee mun mukaan. Ja miks voisinkaan?

Ja sit toi elatusmaksu? Voi jestas, eikö ole selvää, että jos AIKUINEN ihminen eroaa ja ottaa lapset mukaansa ni sillä on silloin ensisijainen vastuu lapsista? Sit nämä (exät) vielä kehtaa narista kaikesta... Ja sossun ämmät myötäilee... Ja kertokaa miten alle 10-vuotias voi kuluttaa useita satoja euroja kuukaudessa?!
Varmaankin siksi ne lapset jää äidilleen erotessa, kun yleensä äiti on heistä "enemmän" huolehtinut, siis äitiyslomalla ja hoitovapaalla. Ja mun exällä tuskin olis edes ollut mitään mielenkiintoa ottaa lapsia itselleen.

Elarista sen verran, että onhan se aika #&%?$!*ä että pienituloinen lähivanhempi maksaa enemmän lasten menoista kuin etä jolla paremmat tulot (aina ei tietenkään tulot ole näin, mutta meidän tapauksessa kyllä).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 22:10 Dajm kirjoitti:
No miksi sitten ottaa lapset mukaansa jos pitää rahasta narista? Kai se on selvää että lasten kasvatus maksaa...
No kukas ne ottaa? sosiaaliviranomaiset vai? Katsos kun ei sitä isää aina kiinnosta ottaa lasta. Ja kyllä lähivanhemmat tietää että lapset maksaa, isille ja uusille vaimoille se on epäselvää.
 
Tuohon, että miten alle 10-v voi kuluttaa...Ymmärrän, jos on isot hoitomaksut, mutta sitten ala-asteikäiset... Mieheni ex saa asuintukea, maksaa siis hyvin kohtuullista vuokraa, lapsilla ei ole maksullisia harrastuksia, ja äiti oli puolen vuoden aikana ostanut pojalleen yhden paidan, tytölle sukkia. Että kyllä mieheni hieman ihmettelee, mihin ne elatusmaksut on hävinneet??
Luulen, että lapset jäävät usein äidille siitä syystä, että mies tietää, ettei äiti lapsista helpolla luovu, eikä jaksa ruveta oikeudessa riitelemään. Varsinkaan, kun sielläkin yleensä mies on aika heikoilla. Suurin osa äideistä ei voi kuvitellakaan jatkavansa arkea ilman omia lapsiaan (tuskin itsekään voisin), naiset elävät kuitenkin niin paljon enemmän tunteella kuin miehet (tarkoitukseni ei ole isän ikävää vähätellä).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 22:53 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 22:10 Dajm kirjoitti:
No miksi sitten ottaa lapset mukaansa jos pitää rahasta narista? Kai se on selvää että lasten kasvatus maksaa...
No kukas ne ottaa? sosiaaliviranomaiset vai? Katsos kun ei sitä isää aina kiinnosta ottaa lasta. Ja kyllä lähivanhemmat tietää että lapset maksaa, isille ja uusille vaimoille se on epäselvää.
No mutta monesti uudet vaimotkin maksavat paljon suuremman osan yhteisten lasten elatuksesta, kun mies makselee niitä elatusmaksuja, eikä lähilasten elatukseen sen enempää jää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 22:53 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 22:10 Dajm kirjoitti:
No miksi sitten ottaa lapset mukaansa jos pitää rahasta narista? Kai se on selvää että lasten kasvatus maksaa...
No kukas ne ottaa? sosiaaliviranomaiset vai? Katsos kun ei sitä isää aina kiinnosta ottaa lasta. Ja kyllä lähivanhemmat tietää että lapset maksaa, isille ja uusille vaimoille se on epäselvää.
vai on se isille ja UUSILLE VAIMOILLE epäselvää.. Eron jälkeenhän kukaan muu ei osaa eikä pysty ajattelemaan järkevästi tai loogisesti paitsi ex-vaimo :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
exä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 21:05 Dajm kirjoitti:
Kommentoikaa (ei rahanhimoiset exät!) mieluusti. Mä oon miettiny sellasta et miks lapset menee erossa MELKO automaattisesti äidille. Juteltiin avomieheni kans tosta asiasta ja sanoin et jos meille jostain syystä tulis ero ni en mä vois sanoo et tyttö lähtee mun mukaan. Ja miks voisinkaan?

Ja sit toi elatusmaksu? Voi jestas, eikö ole selvää, että jos AIKUINEN ihminen eroaa ja ottaa lapset mukaansa ni sillä on silloin ensisijainen vastuu lapsista? Sit nämä (exät) vielä kehtaa narista kaikesta... Ja sossun ämmät myötäilee... Ja kertokaa miten alle 10-vuotias voi kuluttaa useita satoja euroja kuukaudessa?!
Meillä lapset minulla, koska ex oli pahassa jamassa eron takia eikä olisi ollut kykenevä huolehtimaan lapsista.
Kyllä, ensisijainen vastuu lapsista on minulla(koulunkäynti, turvallisuus, osuus elatuksesta jne..), mutta se ei poista isän vastuuta elatuksesta, jotka ollaan yhteistuumin hankittu. Eikös tämän asian pitäisi olla SELVÄÄ ?!? :eek:
Helposti voi kuluttaa satoja euroja! Vaatteet, ruoka, harrastukset ja välineet harrastuksiin(kuljetukset niihin), asuminen, ruoka... Kuukaudet on erilaisia, jonain menee enempi ja toisinaan vähempi :snotty:
Minun exäni maksaa alennettua ja kyselee mihin rahat menevät :LOL: :LOL: Kerran näki mulla uudet housut ja keksi heti, että elatusmaksuilla olen kuitenkin ne ostanut ja siitähän riemu ratkes :LOL: :LOL: :LOL: Onhan näitä tarinoita...
 
exä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 10:59 mie kirjoitti:
eikös isällä ole oikeus tietää mihin äiti laittaa lapsille saamansa rahat??
Pitäiskö kuitit säästää :LOL: :LOL: Jotain rajaa pitäis olla. Mun mielestäni on hassua jos mun täytyis lähettää vaikkapa lasten vuokra osuudesta kuitti.. siis sen osuuden puolikkaasta, samoin vesi, ruoka jne.. Ja tuossa tarkoitin sitä, että minun ex kuvittelee että se alennettu elatusmaksu on ainoa tulolähde minulle. Käyn töissä ja ihan itse maksan housuni, en siihen entisen ukon tai lasten rahoja tarvitse, tämä on kunnia asia!!! :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 10:59 mie kirjoitti:
eikös isällä ole oikeus tietää mihin äiti laittaa lapsille saamansa rahat??
Ei ole oikeutta. Moni etävanhempi varmaan paremmalla mielellä makselisikin (ainakin minun mieheni), jos saisi myös vaikuttaa siihen, mitä lapsille hankitaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 10:40 vai niin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 22:53 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 22:10 Dajm kirjoitti:
No miksi sitten ottaa lapset mukaansa jos pitää rahasta narista? Kai se on selvää että lasten kasvatus maksaa...
No kukas ne ottaa? sosiaaliviranomaiset vai? Katsos kun ei sitä isää aina kiinnosta ottaa lasta. Ja kyllä lähivanhemmat tietää että lapset maksaa, isille ja uusille vaimoille se on epäselvää.
vai on se isille ja UUSILLE VAIMOILLE epäselvää.. Eron jälkeenhän kukaan muu ei osaa eikä pysty ajattelemaan järkevästi tai loogisesti paitsi ex-vaimo :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Tuo vieras varmaankin tarkoitti, että niin kovin usein isät ja ne mahdolliset uudet vaimot ovat sitä mieltä, että se 118e riittää ihan kaikkeen ja sillä siisti, mihinkään muuhun ei heru penniäkään.
 
hihhuliina
itse olen tässä sivusta seurannut mieheni exän ja lapsen elämistä n.vuoden verran,ja olemme kaikki tosi hyvissä väleissä..mieheni maksaa 160e/kk elatusmaksua, osallistuu vaatehankintoihin sekä lähivanhemman että meidän taloudessamme, meillä on oma huone lapsella jossa omat lelut,on pyörät ja vehkeet, lapsi meillä n.8-15 vrk:tta kk:ssa, mieheni maksaa myös kuljetukset,koska meillä välimatkaa 100km per suunta..välillä olen miettinyt kumminkin kun lähivanhemmalla ei ole rahaa koskaan hankkia lapselleen mitään, ensimmäinen pyyntö tulee aina isälle, ja isä aikapaljon auttanut hankinnoissa, samoin kun mieheni puolen suku joka säännöllisesti laittaa rahaa lapsen hyvinvointiin lähivanhemman luokse..nyt on meille tulossa perheenlisäystä, ja mieheni ykskantaan totesi että jostain on alettava supistamaan, ainakin siksi aikaa kun olen äitiyspvärahalla kotona, sillä se on huonompi kun tuloni luonnollisesti, osallistun tottakai lainanlyhennyksiin, ja kuluihin tasapuolisesti, ja sanoinkin että onneksi pieni vauva ei vielä tarvitse kun perustarpeet alussa..ja huom!rakastan mieheni lasta kuin omaani, ja välillä olenkin huolesta soikeana kun sikusta katson elämänmenoa lähivanhemman luona, koitan miehelleni kertoa huolestani mutta todennut että hän ei näe asioita samanlailla kun minä..lapsella on varmasti hyvät oltavat lähivanhemman luona,mutta perushoito takkuaa pahemman kerran..jo mieheni eilen sanoi että onneksi lapsi tulossa vkoksi meille, saa normaalia tasapainoista arkea edes hetkeksi..
ikinä en ole motkottanut kuluista mitä mieheltäni/meiltä lapseen menee,eikä se olekkaan pääasia mistä vaahtoan, vaan se että rahaa syydetään sinne ja hankitaan sitä ja tätä ja exä on kun pohjaton kaivo.. ja koko aika huoli miten vähällé lapsi jää kun vauva syntyy..missään vaiheessa ei ole käyny mielessäkään että vaikuttaisi jotenkin,mutta tiottakai menoista ym on tingittävä että pärjäämme.. kummiskin kun on asuntolaina, josta exä jo saanut aiheen valittaa kun meillä asuinolosuhteet paremmat kuin heillä,että kyl meillä rahaa pitäisi olla..no joo todel.olemme työssäkäyviä ihmisiä, mutta menommekin on suuremmat..itse olen sairaslomalla tällä hetkellä,ehkä siksi aikaa pohtia ja surra tämmösiä asioita itekseen..siksi halusin kirjottaa hieman meidän uusiokuviostamme,sillä kaikki säälivät mieheni exää, ja vertaavat meihin, kummiskaan kukaan ei tunnu näkevän kuinka paljon lasta rakastamme, välitämme ja kuinka mieheni osallistuu kuluihin, nähdään vain aineisessa rahapulassa oleva exä ja sekin meidän vika..lapsi on syntynyt miehelleni yhdenillan jutusta, joten mielestäni mies kantaa upesti vastuunsa ja on hyvä isä!!mitä muuta vielä voisimme tehdä enemmän, hulehdimme lapsesta tasapuolisesti, mies maksaa 160e tukea, ostaa vaatteita molempiin koteihin,kuten leluja, osallistuu isompiin hankontoihin, hakee joka kerta ja vie pois matkaa tulee yht.200km per sinne ja takasin, eli 400km yhteensä..samoin kun meiheni suku vielä tämän päälle osallistuu vaatteisiin,ruokaan ym.niin miksi sitten me olemme ne pahat, elintasoelämää viettävä perhe, jonka takia exä kärsii..en minä enään ymmärrä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 12:00 hihhuliina kirjoitti:
itse olen tässä sivusta seurannut mieheni exän ja lapsen elämistä n.vuoden verran,ja olemme kaikki tosi hyvissä väleissä..mieheni maksaa 160e/kk elatusmaksua, osallistuu vaatehankintoihin sekä lähivanhemman että meidän taloudessamme, meillä on oma huone lapsella jossa omat lelut,on pyörät ja vehkeet, lapsi meillä n.8-15 vrk:tta kk:ssa, mieheni maksaa myös kuljetukset,koska meillä välimatkaa 100km per suunta..välillä olen miettinyt kumminkin kun lähivanhemmalla ei ole rahaa koskaan hankkia lapselleen mitään, ensimmäinen pyyntö tulee aina isälle, ja isä aikapaljon auttanut hankinnoissa, samoin kun mieheni puolen suku joka säännöllisesti laittaa rahaa lapsen hyvinvointiin lähivanhemman luokse..nyt on meille tulossa perheenlisäystä, ja mieheni ykskantaan totesi että jostain on alettava supistamaan, ainakin siksi aikaa kun olen äitiyspvärahalla kotona, sillä se on huonompi kun tuloni luonnollisesti, osallistun tottakai lainanlyhennyksiin, ja kuluihin tasapuolisesti, ja sanoinkin että onneksi pieni vauva ei vielä tarvitse kun perustarpeet alussa..ja huom!rakastan mieheni lasta kuin omaani, ja välillä olenkin huolesta soikeana kun sikusta katson elämänmenoa lähivanhemman luona, koitan miehelleni kertoa huolestani mutta todennut että hän ei näe asioita samanlailla kun minä..lapsella on varmasti hyvät oltavat lähivanhemman luona,mutta perushoito takkuaa pahemman kerran..jo mieheni eilen sanoi että onneksi lapsi tulossa vkoksi meille, saa normaalia tasapainoista arkea edes hetkeksi..
ikinä en ole motkottanut kuluista mitä mieheltäni/meiltä lapseen menee,eikä se olekkaan pääasia mistä vaahtoan, vaan se että rahaa syydetään sinne ja hankitaan sitä ja tätä ja exä on kun pohjaton kaivo.. ja koko aika huoli miten vähällé lapsi jää kun vauva syntyy..missään vaiheessa ei ole käyny mielessäkään että vaikuttaisi jotenkin,mutta tiottakai menoista ym on tingittävä että pärjäämme.. kummiskin kun on asuntolaina, josta exä jo saanut aiheen valittaa kun meillä asuinolosuhteet paremmat kuin heillä,että kyl meillä rahaa pitäisi olla..no joo todel.olemme työssäkäyviä ihmisiä, mutta menommekin on suuremmat..itse olen sairaslomalla tällä hetkellä,ehkä siksi aikaa pohtia ja surra tämmösiä asioita itekseen..siksi halusin kirjottaa hieman meidän uusiokuviostamme,sillä kaikki säälivät mieheni exää, ja vertaavat meihin, kummiskaan kukaan ei tunnu näkevän kuinka paljon lasta rakastamme, välitämme ja kuinka mieheni osallistuu kuluihin, nähdään vain aineisessa rahapulassa oleva exä ja sekin meidän vika..lapsi on syntynyt miehelleni yhdenillan jutusta, joten mielestäni mies kantaa upesti vastuunsa ja on hyvä isä!!mitä muuta vielä voisimme tehdä enemmän, hulehdimme lapsesta tasapuolisesti, mies maksaa 160e tukea, ostaa vaatteita molempiin koteihin,kuten leluja, osallistuu isompiin hankontoihin, hakee joka kerta ja vie pois matkaa tulee yht.200km per sinne ja takasin, eli 400km yhteensä..samoin kun meiheni suku vielä tämän päälle osallistuu vaatteisiin,ruokaan ym.niin miksi sitten me olemme ne pahat, elintasoelämää viettävä perhe, jonka takia exä kärsii..en minä enään ymmärrä..
Kuka sanoo,että te ootte pahoja? Useat ihmiset tietää,että asioissa on monta puolta ja fiksu edes yrittää ymmärtää asioita myös toistenkin kannalta...

Kyllä mä ymmärrän sua,että huoli rahasta tulee kun tulot tippuvat kun jäät äippälomalle ja tottakai jotenkin sitä rahanmenoa on vähennettävä...ja jos nyt se on pois miehen esikoiselta niin on... ihan samalla tavalla aina uuden perheenjäsenen syntyminen johtaa siihen, että se on on joltain pois tai no useimmiten se on kaikilta pois.
 
hihhuliina
mieheni vanhemmat esim..kantavat huolta siitä kuinka meillä paremmat elinolosuhteet mukamas, ja säälivät exää joka elää siellä vukra-asunnossa perheineen ja köyhyydessä..olemme yrittäneet valaista asiaa mutta ihmiset haluuvat vain nähdä sen mitä kuulevat..emme ole pyytäneet ikinä mitään, varsinkaan rahaa mieheni vanhemmilta,tämäkin jo kertoo sen että pärjäämme paremmin kun exä heidän mukaan..ei ymmäretä kun sanomme että haluamme pärjätä omilla, ja tinkiä jostain jos tiukkaa on.
mielessäni kummittelee aina yksi vientireissu, lapsi oli saanut 50e sukulaisiltaan isänsä puolelta, että ostaa jotain leluja ym itselleen äitinsä luona, sanoimme exälle että rahapussissa semmonen summa ja välitimme viestin,exä kysyi ekana: eihän vain lapsi tiedä että hänellä on 50E, sanoimme että tietää kyllä, kun hänelle se annettu niin exä siihen että: voi ei, nyt se tajuu pyytää vaikka mitä, ja kun asnon ettei oo rahaa,sanoo että on hänellä omassa pussissa..minua tuo ajatus kauhistutti..eli ei mennyt sekään 50e ainakaan siihen mihin tarkoitettu..samoin kun usein laitamme hänen pussiin pikkusen kolikoita ja ehkä 5 ja 10e niin aina kun kysymme mitä hän osti niillä niin sanoo että äiti lainasi ne häneltä..alkaa mennä vaan maku tuohon..kauhulla odotan mitä sitten kun vauva syntyy,en uskalla mitään uutta hankkia ettei exä saa taas miehelleni huonoa omaatuntoa ja lyspettyä rahaa, kun kuuli että aiomme ostaa uudet vaunut,kun muu saadaan lainaan niin esimmäinen kysymys oli, mitä lapsi saa sitten tästä hyvästä..eli vaunumme tulisi tosi kalliiksi..ehkä ajattelen liikaa, mutta ihanaa kun saan ekaa kertaa purkaa tuntojani tänne..kiitos.. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 12:42 hihhuliina kirjoitti:
mieheni vanhemmat esim..kantavat huolta siitä kuinka meillä paremmat elinolosuhteet mukamas, ja säälivät exää joka elää siellä vukra-asunnossa perheineen ja köyhyydessä..olemme yrittäneet valaista asiaa mutta ihmiset haluuvat vain nähdä sen mitä kuulevat..emme ole pyytäneet ikinä mitään, varsinkaan rahaa mieheni vanhemmilta,tämäkin jo kertoo sen että pärjäämme paremmin kun exä heidän mukaan..ei ymmäretä kun sanomme että haluamme pärjätä omilla, ja tinkiä jostain jos tiukkaa on.
mielessäni kummittelee aina yksi vientireissu, lapsi oli saanut 50e sukulaisiltaan isänsä puolelta, että ostaa jotain leluja ym itselleen äitinsä luona, sanoimme exälle että rahapussissa semmonen summa ja välitimme viestin,exä kysyi ekana: eihän vain lapsi tiedä että hänellä on 50E, sanoimme että tietää kyllä, kun hänelle se annettu niin exä siihen että: voi ei, nyt se tajuu pyytää vaikka mitä, ja kun asnon ettei oo rahaa,sanoo että on hänellä omassa pussissa..minua tuo ajatus kauhistutti..eli ei mennyt sekään 50e ainakaan siihen mihin tarkoitettu..samoin kun usein laitamme hänen pussiin pikkusen kolikoita ja ehkä 5 ja 10e niin aina kun kysymme mitä hän osti niillä niin sanoo että äiti lainasi ne häneltä..alkaa mennä vaan maku tuohon..kauhulla odotan mitä sitten kun vauva syntyy,en uskalla mitään uutta hankkia ettei exä saa taas miehelleni huonoa omaatuntoa ja lyspettyä rahaa, kun kuuli että aiomme ostaa uudet vaunut,kun muu saadaan lainaan niin esimmäinen kysymys oli, mitä lapsi saa sitten tästä hyvästä..eli vaunumme tulisi tosi kalliiksi..ehkä ajattelen liikaa, mutta ihanaa kun saan ekaa kertaa purkaa tuntojani tänne..kiitos.. :hug:
Älkää antako rahaa, vaan ostakaa suoraan vaatteita, leluja tai maksakaa harrastus. Tai avatkaa tili, jonne äidillä ei oikeutta. Siis suoraan lapselle. Eri asia toki on jos äiti säästää rahan lapselle tms. maksaa harrastuksen, mutta jos menee omaan kulutukseen, niin s.ääliksi käy lasta
 
kerroppa
minulle uusioperheen nykyselle hirveelle äippäpuolelle siiri hyvä miten ihmeessä 3v.lapsi kuluttaa reilussa 2vkossa 360e?????kun isi jakaa vaatekulutkin äidin kanssa, sekä hoitaa viemiset ja tuomiset..tuon summan se exä vaan saa lapsesta..että miten mun pitäs nyt ymmärtää, laittaa omaankin lapseeni 360e 2 vkossa..ei onnistu kuule millään..ja tässäkin tapauksessa exällä mies myöskin jakamassa niitä kuluja..että näin..välillä vois miettii ja nipottaako ne nyksät aina rahasta,satun tietämään vaan lapsista jo ammattini puolesta yhtä ja toista, sekä omieni kautta, ja väitän ettei meillä voi laskea yhden lapsen elantoon millään 360e 2vkossa..oikeen suututtaa tuo yleistävä lauseesi..harva yleistänyt täällä, mutta joku raja sentään exissä ja nyksissä, exissähän ei toki koskaan vikaa olekkaan..vaikka meilläkin minä nyksänä osallistun mieheni lapsen tarpeisiin enmmän kuin se oma äiti eli YH-ex.. :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 20:51 Siiri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 23:20 vieras kirjoitti:
Juuri tuonko takia exät nii-in hankalia ovat?
Ei kun ne uudet vaimot narisee elatusmaksuista, kun niillä ei ole hajuakaan mitä lapset kuluttaa!!!! :kieh:
ja sinulla siis on?? :kieh: :kieh:
kuule kyllä minä äitinä tiedän mitä lapseni kuluttaa ja enkä edes todellakaan osta halvimpia!! ja ihan työssä lastenkanssakin tulee kyllä myöskin törmänneeksi!! wi ole kuin yh äitien ihmeellistä ahneutta ja kateutta! ja koitetaan saada rahaa myös omaan elämään!! :kieh: :kieh:
 
olen erittäin tyytyväinen, jos jonain kuukautena jää ylimääräistä rahaa, jolla voin itselleni jotain ostaa. Enkä katso, onko se elatusmaksuista vai muuta tuloani, se on ylimääräistä ja käytän sen itseeni :D :D Toki lapset ovat aina etusijalla. Mutta joskus otan itselleni sen "palkan", kun yksin tämän shown vedän, enkä edelleenkään katso onko se exän antamaa rahaa vai ei.. :LOL: Olen hänelle sanonut, että jos haluaa, lapset voivat enemmän olla heillä ja elatusmaksut tippuisi mutta uusi onni on tässä asiassa tärkeämpi kuin "entiset lapset" :eek: Niin ja eihän hän maksa edes lähelle päin täyttä, niin helpompaahan hänelle näin(halvempaa). Niin ja sanoikin kerran että uuden onnen lapset lievittävät ikävää omiin, niin ei tarvitse ottaa omiaan kuin juuri ja juuri vaaditun :x
 
Aina näissä keskusteluissa on se juttu, että jokainen kertoo oman tarinansa, oman kokemuksensa eikä ymmärrä että jollain toisella tilanne voi olla täysin toisenlainen.
On normaalisti toimivia lähejä, vastuunsa tuntevia etiä, on hankalia lähejä ja välinpitämättömiä etiä ja kaikkea siltä väliltä ja sitten on se UO joka on jommalla kummalla lapsen vanhemmista tai molemmilla ja se tapaus taas voi olla mitä tahansa ..

Eli kun kerromme täällä nämä omat tarinamme, muistakaamme että toisen pilkkaaminen ei ole asiallista keskustelua, toisen vähättely ei myöskään.
Muistakaamme, että jokainen kertoo vain omasta kokemuksestaan. vain omastaan, ja että se voi olla hyvinkin erilainen kuin "minun" tapaus, silti ihan oikea ja tosi. :heart: :heart: :heart: :heart: :attn: :attn: :attn: :flower: :flower:
 

Yhteistyössä