Lapsen kaverisynttärit - mitään sokeria sisältävää ei kuulemma saa tarjoilla.

[QUOTE="...";27281132]Kuulostaa mun äidiltä. 30 vuotta sitten mun lapsuudessa meillä ei koskaan ollut mittän herkkuja, paitsi synttäreillä. Äitini mielestä sokeri on heroiiniin verrattavissa ja hän lähinnä pelkäsi sitä hampaiden takia.

No, itselläni on kyllä hyvät hampaat mutta kaikki viikorahat meni aina herkkuihin ja nyt aikuisena olen lähes riippuvainen sokerista. En suosittele.[/QUOTE]

Tiedän monen monta vastaavaa tarinaa. Itsekin oon tuollaisen fanaatikkoäidin lapsi ja kun kasvoin isoksi ja sain itse määrätä mitä syön niin kyllä on syöty sokeria koko lapsuuden edestä. Omilleni en samaa virhettä tee, eli että kieltäisin sokeriherkut kokonaan. Haluan että ne oppii käyttämään sitä järkevällä tavalla.
 
... joko synttärit on pidetty? Miten meni, mitä tarjosit tuolle lapselle? :)
Kyseinen lapsi perui tulonsa synttäreille, siis ei ollut silloin kaverisynttäripäivänä täällä kun muut vieraat oli. Mutta hän on kuulemma tulossa jonain päivänä erikseen - ja toiveena että mitään herkkuja ei olisi tarjolla :whistle: oon 99% varma että se ei tullu "virallisiin" juhliin niiden herkkujen takia ja nyt äitinsä aattelee että saisi jotain kurkkutikkuja pöytään sillä livulla että tulevat lapsen kanssa ihan vaan kaksin eikä ole muita vieraita.
 
Kyseinen lapsi perui tulonsa synttäreille, siis ei ollut silloin kaverisynttäripäivänä täällä kun muut vieraat oli. Mutta hän on kuulemma tulossa jonain päivänä erikseen - ja toiveena että mitään herkkuja ei olisi tarjolla :whistle: oon 99% varma että se ei tullu "virallisiin" juhliin niiden herkkujen takia ja nyt äitinsä aattelee että saisi jotain kurkkutikkuja pöytään sillä livulla että tulevat lapsen kanssa ihan vaan kaksin eikä ole muita vieraita.
Mä oon jotenkin häkellyksissä tästä. Älä tarjo mitään.
 
Kyseinen lapsi perui tulonsa synttäreille, siis ei ollut silloin kaverisynttäripäivänä täällä kun muut vieraat oli. Mutta hän on kuulemma tulossa jonain päivänä erikseen - ja toiveena että mitään herkkuja ei olisi tarjolla :whistle: oon 99% varma että se ei tullu "virallisiin" juhliin niiden herkkujen takia ja nyt äitinsä aattelee että saisi jotain kurkkutikkuja pöytään sillä livulla että tulevat lapsen kanssa ihan vaan kaksin eikä ole muita vieraita.
Säälihän se on, että lapsi ei päässyt kaverisynttäreille, mutta ei sitä mielestäni pidä lapselle kostaa.

Itse haluaisin kunnioittaa vieraita sillä, että jos tulevat juhlistamaan jälkikäteen synttäreitä, niin pistäisin kohtuullisin rajoin toivottuja ruoka-aineita pöytään. Enkä marisisi. Turha aiheuttaa lapsille kränää.
 
"Lissu"
Kyseinen lapsi perui tulonsa synttäreille, siis ei ollut silloin kaverisynttäripäivänä täällä kun muut vieraat oli. Mutta hän on kuulemma tulossa jonain päivänä erikseen - ja toiveena että mitään herkkuja ei olisi tarjolla :whistle: oon 99% varma että se ei tullu "virallisiin" juhliin niiden herkkujen takia ja nyt äitinsä aattelee että saisi jotain kurkkutikkuja pöytään sillä livulla että tulevat lapsen kanssa ihan vaan kaksin eikä ole muita vieraita.
Säälittää tuo lapsiparka. :( Kiva kun ei pääse edes kaverisynttäreille kun natsiäiti pelkää että syö keksin.
 
"vieras"
Siis se äiti kuvittelee että laitan koko lössille tarjolle fetasalaattia ja pähkinöitä ja leipäjuustoa.

Ja ei ole mistään porvoosta tämä, kunpa olisikin :snotty:
Mä oon 100% varma että sen lapselle tulee isompana syömishäiriöitä, näkyy jo nyt siinä lapsessa oireita siitä.
Minäkin saattaisin toivoa, että lapselleni ei syötettäisi kovin paljon sokeria, koska menee siitä ihan ylikierroksille. Eli sen jälkeen hilluu ja hyppii. Täysin sokeritonta en tällä tarkoita, vaan että mieluummin niitä suolaisia herkkuja kuten sipsejä tms tarjolle.

Hassua jos ei edes joskus synttäreillä voi vähän syödä herkkuja.
 
"bbb"
[QUOTE="vieras";27316513]Minäkin saattaisin toivoa, että lapselleni ei syötettäisi kovin paljon sokeria, koska menee siitä ihan ylikierroksille. Eli sen jälkeen hilluu ja hyppii. Täysin sokeritonta en tällä tarkoita, vaan että mieluummin niitä suolaisia herkkuja kuten sipsejä tms tarjolle.

Hassua jos ei edes joskus synttäreillä voi vähän syödä herkkuja.[/QUOTE]

Ja eikö ole hassua, että "sokerihumalaa" ei ole edes olemassa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"bbb"
ja lisäys vielä edelliseen. En ymmärrä miten ihmiset ovat nykyään niin röyhkeitä, että katsovat oikeudekseen sanella tarjottavat juhliin joihin heidät on kutsuttu.. "Saattaisit toivoa", voi venäjä sentään..
 

Yhteistyössä