Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Mielenkiintoista.. vv on vetistä ja himot kohillaan (kuten aina ovisaikaan, muuten ei oo tällasta kestohimoa) sekä pupuilun aikana tuntemuksia että ahtaanpaa, tietyt asennot sattuu.. mutta ovistestit vaan negaa! Testailen vielä pari päivää ja sit olkoot. Ens maanantaina kuitenki se progekoe.
 
Pikainen ON-päivitys. Eilen oli folliultra. Siellä oli kuin olikin yksi 17mm follikkeli. Letroilla ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia, eikä muutenkaan mitään erikoisia tuntemuksia, joten epäilinkin ennen ultraa, ettei siellä voi olla mitään. Mutta näin vain olikin :D Meille ei suunniteltu inseminaatiota, koska miehen simpat niin priimaa, kuin olla voi. Pistän tänään pregnylin ja sitten vaan tallettelua. Haluaisinkin kokemuksia pregnylin käyttäjiltä, kuinka olette ajoittaneet tallettelut Pregnylin piston jälkeen?

Olo on kyllä niin onnellinen, vaikka se suurin ihme tästä vielä puuttuukin. Mutta se, että kroppa toimii, vaikkakin lääkkeellä, mutta se toimii :)

Peppermint Tsemppiä ultraan. Mä niin toivon, että saat sieltä samanlaisia uutisia kuin mäkin :D
 
esikoinenhaaveissa voi harmi, onpa kurja juttu :( peukut pystyssä seuraavaan kertaan!

flowergirl hyvältä kuulostaa :)

Dark76 tottakai, mukaan vaan :)

ON, Tää mun tiputteluvuoto senkun lisääntyy joka kierto. Jospa tämä onkin jotain vakavampaa :( Menkkojen jälkeen oli kaksi veretöntä päivää. Onpa kiva vuotaa koko kierto. Huomenna folliultra kp 11.
 
Esikoinenhaaveissa, pahoittelut huonosta tuurista! Toivotaan seuraavaan kiertoon parempaan ajoitusta.

Flowergirl, täällä sama juttu! 19 mm follikkeli ja pregnyl-resepti. En olisi uskonut, että kroppa reagoi niin hyvin lääkkeeseen. Ja positiivista sekin, että vain yksi oli kasvanut ja muut "jääneet parkkiin". Yli 40 päivän kierto lyhenee normaaliksi, mikä on tosi kivaa. Toivottavasti tuhruttelukin jää pois. Me voidaan valita pistetäänkö pregnyl huomenna (follin koko 20,5mm) vai torstaina (follin koko 22mm).
 
Pikainen omanapa päivitys täältä kursseilta. Meinas olla työn ja tuskan takana yleensäkkään päästä käymään folliultrassa. Tänään olis kymmeneltä ollu aika, mutta nämä kurssit on trafin valvomia ja en saanu olla edes puoltatuntia pois. No aamulla soitin vielä gynepolille ja sain ku sainkin vaihdettua ajan klo 12, lääkäri otti mut ylimääräisenä vastaan ja pääsin ruokatunnilla käymään. Kyllä kannatti, olinimittäin hyviä uutisia. Limis n. 12mm ja oikealla puolen n. 15mm folli. Lääkäri veikkas, että ovulaatio tapahtuu n. 2-3 päivän päästä eli kp17-19. Ja määräsi seksiä joka päivälle. :D
 
Hienoa peppermint =) Olisko tämä meidän plussakierto?!? :heart:

Yrittäjä Mitä lääkäri sanoo tosta tiputtelusta? Osaako sanoa mitään?

Esikoinenhaaveissa Pitikin sattua viikonlopulle, ymmärrän harmituksen :hug:

Dark76 Tervetuloa :)

Pregnyl nyt siis pistetty ja ovulaatio ilmeisesti pistoksesta 36 tunnin päästä. Nyt täytyy houkutella mies makkariin tänään ja huomenna. Eilinen tallettelu ei onnistunut, koska pakko ja silleen : /
Uitin äsken myös yhden ovistestin ja näytti melko värittömältä. Näyttääkö ovistesti lh-huipun kuitenkin nyt pregnylin kanssa? Ei sillä että sitä tietoa nyt tarvitsisin, mutta mielenkiinnosta voisi testailla. Ja muutenkin, en tiedä pregnylistä oikein mitään, niin tuleeko sillä ovulaatio ihan 100% varmasti?
 
Heippa! Minulle vinkattiin tästä ryhmästä ja ajattelin liittyä mukaan!

Olemme siis mieheni kanssa yrittäneet lasta tuloksetta jo melkein 1.5 vuotta.
Molemmat olemme perusterveitä,23 vuotiaita jne. Itse olen laihduttanut nyt 20kg ja aletaan olemaan lähellä normaalipainoa :)
Minulta on munasarjat ultrattu n vuosi sitten, mutta niissä ei kuulemman mitään vikaa ole ja muutenkin gynekologi ei nähnyt mitään estettä raskauden yrittämiselle.

Tiedän, että tämä saattaa joidenkin mielestä olla lyhyt yritys aika, mutta itse olen tilanteesta todella hajalla ja aika tuntuu pitkältä. En tiedä enää mitä tehdä. Tavallaan häpeän tätä, tuntuu, että kaikki lähipiiristä vain tulla tupsahtelevat raskaaksi milloin vaan ja kenen kanssa vaan.. eikä ole oikein ketään (paitsi mies) jonka kanssa puhua asiasta eikä sitä surua ja epätoivoa varmasti ymmärrä kukaan yhtä hyvin kuin sen kokenut. Olen yrittänyt olla stressaamatta asiaa ja elää vain elämää eteenpäin ja keskittyä muihin asioihin, mutta ei sekään niin helppoa ole. :(
Täältä varmasti saa vertaistukea, vaikken ihan vielä meidän tilanteessa puhuisikaan lapsettomuudesta..
kiertoni heittelee 31-45 päivän välillä, pari viime kiertoa ollut 31pv ja 35. Söin vuosi sitten terolut kuurin kun kuukautisia ei näkynyt puoleen vuoteen. Ovulaatiota olen yrittänyt tuloksetta tikuttaa, pari kertaa olen sen bongannut limojen avulla.
Tsemppiä kaikille!
 
Tervetuloa pirplua.

Onko sulla todettu oviksen tapahtuneen? Varmaan kannattaa kysyä gyneltä apuja jo kun yli vuosi kulunut. Itse sain clomit käyttöön kun ultralla todettiin ettei follit kasva ja lähes 1,5v yritettiin.

Tsemppiä! On tää aika turhauttavaa.
 
Ei ole todettu mitään, tutkittu vain "pikaisesti" kun kävin valittamassa yksityisellä puuttuvia menkkoja, jolloin varmuuden vuoksi ultrattiin ja mitään moitittavaa ei ollut.
Mietin kans, että varmaan olisi aika kääntyä gynen puoleen.. mihinkäs mä tästä nyt soittelisin? Viimeksi tosiaan kävin yksityisellä, mutta varmaan nyt ensin soitan julkiselle puolelle. Ihan vain terveyskeskuksen ajanvaraukseen, vai neuvolaan vai...? :)
 
Tervetuloa mukaan pirplua :) Ehdottomasti noin pitkän ajan jälkeen kannattaa jo alkaa selvittämään mistä voisi johtua.

Varmaan molemmat vaihtoehdot on hyviä, joten valitse sulle parhaiten sopiva. Mä oon mennyt yksityiselle gynelle ja mua on hoidettu alkuun siellä (clomifenillä), kun se hoito ei tuottanut tulosta sain lähetteen lapsettomuuspolille.

Sanoisin, että terveyskeskuslääkärin kautta, ei neuvolan. Mutta tässä saattaa olla paikkakuntakohtaisia eroja..
 
Mä ite olen ihan neuvolassa käynyt. Välillä saanut ajan gynepolille jos neuvolassa ei oo gyneä paikalla.. ovat samassa tilassa.

Kannattaa ehdottomasti vaatia folliultra sekä progekoe.. ne kertoo jo vähän kasvaako follit ja tapahtuuko ovis. Kysyä clomeja tai letroja.
 
Flowergirl tiputtelu johtuu kuulemma endosta. Pesäkkeet vuotavat.
pirplua tervetuloa! Mulla tk:n kautta, lähete naistenklinikalle.

On, sain kuulla että ivf-jonoon ei pääse ennen leikkausta. Leikkausjono on 6kk ja ivf-jono saman verran. Pitkä tie edessä. Folliultrassa oli kaikki niinku pitää.
 
kiitos paljon infosta!
Musta tuntuu,että vika on myös meidän petipuuhissa, nimittäin mies reissutyössä joten monta kuukautta varmasti mennyt hukkaan, mutta myös ajoitus on hankalaa kun ei mitään tietoa milloin ovulaatio tapahtuu vai tapahtuuko ollenkaan! Parempi siis käydä tarkistamassa :)
Nyt mietiskelen vain ottaisinko heti huomenna yhteyttä terveyskeskukseen vai odottelisinko vielä tämän kierron (nyt kp2), mies on tämän kuukauden lomalla....
 
Do diin,tulihan se ovis testiin :) ,heti kun pregnyl respa oli kirjoitettu.Jäi odottamaan apteekkiin seuraavaa kiertoa.Te ketkä syötte clomeja/letroja niin onko ovis tuntemukset muuttuneet?Mulla on joku kestokiima,alakerta vuotaa ihan hirveesti.Eilen siis sain sen ovis + aamulla,tänään oon ollu niin kipeä alamahasta ettei istumaan pysty kuin ihan varovasti ja hitaasti,kävely käy kuin hidastetusta elokuvasta.
Tsemppiä ja voimia naiset :heart:
 
Heippa vaan pitkästä aikaa kaikki täällä =) Piiiitkään aikaan en ole ollut keskusteluja täällä lukemassa sen paremmin kuin omista kuulumisista kertomassa, pää ei vaan yksinkertaisesti ole kestäny tän asian ruotimista pätkän vertaa.

Minulla siis taustalla PCOS ja 1 inseminaatiosta lääkkeettä alkanut raskaus, joka päättyi keskenmenoon. Tuon keskeytyneen keskenmenon (12/13) jälkeen tehtiin kevään mittaan 5 Femar tehosteista inseminaatiota yksityisellä puolella. Näistä ei yksikään tuottanut tulosta ja saatiin lähete IVFiä varten julkiselle puolelle. Ihan vaan hintojen vuoksi näin haluttiin. Kesä ja alkusyksy on ollu kitumista omien ajatusten ja epätoivon kanssa. Reilu pari kuukautta sitten käytiin julkisella ensikäynnillä ja verikokeissa. Suunnittelukäynti olisi ollu pari viikkoa sitten, mutta asia peruuntui positiivisen raskaustestin vuoksi ja ylläri, ihan ilman mitään hoitoja =)
Nyt on takana varhaisraskauden ultra, jossa onneksi kaikki hyvin! Pitkällä ei siis vielä olla ja pelko pettymisestä tälläkin kertaa on kyllä matkassa, mutta parasta toivoen mennään eteenpäin.

Näin siis kävi meille ja omaa hyvää (uskomatonta) tuuria en halua olla täällä kehumassa vaan lähinnä kertomassa, että kyllä vain, toivoa on =) Ja näitä sanoja en vielä 2 kk sitten olisi ikinä uskonut täällä sanovani. Eli kannattaa kulkea vastatuuleenkin, vaikka se kovasti voimia vaatiikin <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Sofi12: Tsemppiä IVF:ään! Joko sulla oli jo hoitokäynti?

Dark76: Tervetuloa ryhmään. Toivottavasti teillä raskaus alkaa pian ja pysyy loppuun asti. Mulla ne clomit eivät juuri tuoneet muutosta ovulaatioon muuta kuin sen että oviskipua oli vähemmän.

Bumpy: Edelleen, hieno juttu kun tärppi kävi! Varmasti tuntuu varhaisultra-aika pitkältä ajalta. Mutta nauti tästäkin ajasta kaikesta epävarmuudesta huolimatta!! Ei se epäonnea tuo että haaveilet jo lastentarvikkeista sun muista hankinnoista ;-)

Pisamapeikko: Mitäs näytti prog-arvo? sillä siis selviää onko ovis tapahtunut?

Esikoinenhaaveissa: Tuo on niin tuttua ja raivostuttavaa kun asialle ei voi itse mitään että aikoja ei vain ole.

Pirplua: Tervetuloa!=)

Katjusca: Kiitos kun tulit kertomaan mitä teille kuuluu. Valaa uskoa ainakin minulle kun aika samassa veneessä ollaan oltu. =) Nauti raskaudestasi. =)

ON: Dpo 12 oli testi blanco, eli täysin nega. Eilen alkoi pieni tuhruvuoro ja tänään jatkuu. Huomenna siis varmaan menkat alkaa ja alan varaamaan uutta aikaa polille josko vielä joulukuulle saadaan toinen inseminaatio tehtyä. Olo on jotenkin turta kun toivoa raskauteen oli. Luultavasti puregonit ja pregnylit nuita oireita aiheutti.
Puhuttiin miehen kanssa että tehdään niin että ne kaksi inssiä tehdään nyt pikimiten ja jos ei ole tärppi käy nyt niin pidetään hoitotaukoa. Jonotetaan samalla yksityiselle 100km päähän sairaalalähetteellä. Ja mahdollisesti palataan asiaan syksyllä tai ensi vuoden alussa. Täytyy rahapuoltakin miettiä ja lääkekattoa sun muuta kylmän rauhallisesti. Alan tekemään perustyön lisäksi lisätöitä jotta saadaan rahaa kasaan häitä ja hoitoja varten.
 

Yhteistyössä