Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Pregnylistä, mulla oli viime kierrossa Pregnyl-pistos kp 13, gyne käski ajoittaa seksin ennen piikin pistämistä ja sit yks päivä väliä ja seuraavana päivänä taas. Sanoi, ettei ole mitään järkeä yrittää talletella "välipäivänä" eikä varsinkaan montaa kertaa päivässä. Mulle tuli Pregnylistä ehkä hieman jotain raskausoireiden tyyppistä, parina aamuna oli jonkunlaista pahoinvointia ja ehdin tehdä ovistestin (luulin raskaustestiksi..) johon sain haalean viivan.. Ja menkat alkoikin seuraavana päivänä.

Yrittäjä J no huhhuh, ompas pitkät jonot! :(

Pirpula kannattaa myös vaatia heti mahdollisimman nopeasti kaikki tutkimukset (verikokeet nyt ainakin), niin saa nopeutettua ehkä edes vähän hommaa. Meillä on venähtänyt kaikki niin helvetisti, kun en tiennyt asiosita mitään ekoilla käynneillä ja jäi sellanen olo ettei mua vastaanotolla ees neuvottu yhtään. Kesän aikana kun otin asioista itse selvää niin on tullut mieleen montakin asiaa jotka olis heti pitänyt kysyä ja kertoa kun ekan ajan tuonne gynekologille varasin. Sen lisäks että aikaa on kulunut, niin myös rahaa...

Dark76 mulla ei ole tullut Clomista/Letroista mitään uusia ovistuntemuksia, aina ollut ovispäivänä/yönä muutaman tunnin kaksinkerroin kun ollut maha kipeä. Yritä siinä sitten käyttää tilanne hyödyksi... :D

Täällä taas aika paskat fiilikset. Sain progesteronituloksen, se oli kuulemma loistava, 65. Kävin eilen kp12 folliultrassa, jossa vasen munasarjakin päätti näyttäytyä ja siellä oli 22mm johtofolli, oikealla puolella pari pienempää. Limakalvo oli taas mitä oli, 6,5mm... kolmelehtinen ja hyvän mallinen kuitenkin, kuten aina ollut. Gyne ei voinut ymmärtää, miten en saa ovistestiä positiiviseksi ja miten ovulaatio ei muka tapahtuisi, kun aina on löytyny hyvä johtofolli jo kp13 ja tälläkin kertaa käski testata ja talletella jo nyt, että ovis tapahtuu muka vuorokauden sisällä. No, oviskivut ja jonkunlainen viiva testiin on tullut aina kp16-17, joten empä ihan usko että nyt yhtäkkiä tulis kp13. Kaiken lisäksi tätä sotkee se, että miehen piti tänään käydä jättämässä spermanäyte.. no, käytiin viemässä näyte ja unohdettiin gynen käskyt tallettelusta ja lääkekierron hyödyntämisestä. Luotetaan siihen, että huomenna ehtii vielä. Miehellä ei siis ollut mahdollisuutta käydä tuota näytettä antamassa muulloin, kun asuu toisella paikkakunnalla ja nyt viimenkin rohkaistui sen jättämään. Eniten raivostuttaa nyt se, että kysyin toisen kerran jo että onko ohelle limakalvolle jotain tehtävissä, niin vastaus oli että ei tässä vaiheessa. No perhana jos kesälläkin sain saman vastauksen, niin milloinkohan sille sitten olis jotain tehtävissä?!? Mä alan olla jo niin kypsä tuohon klinikkaan ja tekopirteään "toivotaan nyt plussaa raskaustestiin" lääsyämiseen ja peukunnäyttämiseen, että kun spermatulokset tulee ja jos ne on ihan ok niin saa jäädä hoidot hetkeksi. Joka tapauksessa siis olisi tulossa tauko, kun letroja ei kuulemma saa syödä kuin kaks kiertoa peräkkäin?
 
Mulla ei pregnylistä tullut kyllä mitään oireita. Ainoastaan ovulaatiokipu on aika iso, Tietää kyllä tasan tarkkaan, että se irtoaa/irtosi vasemmalta puolelta. Voin melkein vannoa, ettei minulla ole ovulaatiota ennen ollut. Ainut asia mikä vähän mietityttää on se, että oviskivut ovat jatkuneet vielä tänäänkin. Jos pregnylistä kestää 36h että munis irtoaa, niin sen mukaan mulla olis irtoaminen tapahtunut viime yönä. Tallettelut tehty silloin piston jälkeisenä iltana ja eilen iltana. Tänään ei enää onnistu, koska mies ei ole kotona. Riittääköhän tuo? Tulee kyllä piinaavat pari viikkoa :stick:

Pisamapeikko Ei mitää kokemusta noista digeistä. :(

Lilja Onpa nyt kummallista, jos tuolle limakalvo-asialle ei tehdä mitään! En oo kuullut aikaisemmin letrojen tauosta, mutta hyvä tietää.

Yrittäjä Inhottavaa kun noin paljon odotusta. Toivotaanhan me odotusta, mutta ei ihan tuollaista! Voimia :hug: Ootteko miettinyt laparoskopian jälkeen, että menisitte yksityiselle ivf-hoitoon? Kallista on, mutta ilman jonoja..

Peppermint Missä mennään? Ootko pistänyt jo pregnylin? Olikos se niin, että meillä ihan sama kp, mulla tänään siis 16.
 
Lilja ja Flowergirl, mulla menossa viides letrokierto peräkkäin, kolme kiertoa kaksinkertaisella ja kaksi kiertoa kolminkertaisella annoksella. Vasteessa ollut vähän vaihtelua, ovis tullut näistä kierroista 4/5, tässä kierrossa vielä just hyvin kp16, ei tarvinnu ultraan mennä eikä pregnyliä pistää. Nyt jännätään tuleeko menkat lähipäivinä vai ei. Luotan näissä asioissa minua hoitaneisiin gyneihin, jotka kokeneita ammattilaisia lapsettomuusasioissa. Niiden työtä on tietää asioista, ei meidän, joten sit vaan Lilja gyne vaihtoon, jos jotain turhia taukoja suosittelee eikä puutu mitenkään limakalvoasiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Katjusca onnea! Ihana kuulla onnistumisista!

diadora, pahoittelut uuden kierron alkamisen merkeistä! Toivottavasti inseminaatio joulukuulle onnistuu!

Lilja, kyllä minäkin suosittelen gynen vaihtoa, jos et ole tyytyväinen siihen millaista hoitoa saatte. Ovistesteistä sen verran, että en tiedä millaisia olet käyttänyt, mutta niissä liuskoissa, joita minulla on, haalea viiva on yhtä kuin nega. Vain tasavahvat viivat tarkoittavat plussaa.

Flowergirl, täällä on tänään kp15. Pistin pregnylin keskiviikkona ja tänä aamuna aivan julmetut kivut vasemmalla puolella. Säteilee jalkaan ja selkään samalla tavalla kuin pahat menkkakivut. Talletukset hoidettu, nyt toivotaan parasta. Itse asiassa pregnylin pistäminen oli ensimmäinen hyvä hetki mulle ja miehelle tässä yli vuoden tuskaisessa taipaleessa. Mies oli ihanasti tukena ja apuna ja auttoi lopulta, kun en saanut itse painettua lääkettä ulos. Siis eka sellainen kokemus, joka tuntui lähentävän ja vahvistavan meidän suhdetta. Aiemmin se on ollut mun ahdistusta ja itkua ja vetäytymistä ja mies on puolestaan ahdistunut, kun ei tiedä miten voisi lohduttaa ja kaikki mitä se on hyvällä yrittänyt sanoa on tuntunut musta ihan typerältä ja ongelman vähättelyltä. Ei siis ole ollut todellakaan helppoa, mutta onneksi just nyt ei tunnu niin musertavalta. Millaisia ohjeita te olette saaneet testaamisesta, kun käytössä on pregnyl? Minulle lääkäri puhui epämääräisesti joulukuun alusta, mutta se on vain 11 päivää oletetun oviksen jälkeen ja 12 päivää pistoksesta. Tuntuu vähän varhaiselta. Mulla on tähän asti mennyt 15 päivää ovisplussasta vuodon alkamiseen.
 
Pisamapeikko ohoh, jotenkin luottaisin enemmän digiin, vaikkei mulla kyllä itsellä oo niistä kokemusta. Liuskatesteistä kylläkin, ja kuten oon aiemminkin täällä maininnut niin niihin en oo kunnon viivaa saanu vaikka ovis on tapahtunu.

Intopiukka, Flowergirl whaaat?!?! no miksiköhän mulle sitten sanottiin, että tämä kierto ja hyvä folli pitää nyt hyödyntää kunnolla kun sitten on "pakollinen taukokierto lääkkeistä"?! En tosiaan ymmärrä. Varmastihan noissa jossain vaiheessa taukokierto tulee, mutta en mäkään nyt olettanut että näin äkkiä.. Luulikohan se gyne, että oon nyt ottanut 3kk clomeja ja nyt vielä 2kk letroja? Kyllähän se tiesi, etten syöny ku yhen clomikierron koska niistä tuli niin huono olo, ja sit oli jo kaks taukokiertoa. Pyh. Voi hemmetti että ottaa aivoon :< Mä kävin alunperin puolitoista vuotta sitten Mehiläisessä, enkä kokenut saavani sieltä hyvää palvelua, kun musta tuntui että siellä kävit kääntymässä, lykättiin resepti kouraan ja thats it. Nyt oon käynyt yksityisellä pienessä paikallisessa firmassa, siellä on kyllä ammattitaitoista porukkaa ja moni niitä on suositellut enkä oo aiemmin mitään huonoa kuullut. Siellä on ihan lapsettomuuteen erikoistuneet gynekologit, ja kyllä sieltä Mehiläiseen verrattuna enemmän huolehditaan kuitenkin...
No, eilen tosiaan miehen simpat viety tutkittaviksi, ovistuntemuksia ei vielä ole (nyt kp14) eikä testeissä mitään näy, joten eiköhän se ovis viikonloppuna tule ja saadaan se hyödynnettyä. Ja aion kyllä ottaa letrot ensi kiertoon, mulla on niitä vielä reseptillä yks satsi hakematta.
 
Lilja, toivotaan ettei sitä sun seuraavaa kiertoa tulekaan, että saisitte nyt hyödynnettyä oviksen parhain mahdollisin seurauksin. :)
Ovistesteistä sen verran etten mä oo liuskoihin saanu koskaan tasavahvoja viivoja, vaikka ovis ollutkin. Digejä oon nyt käyttäny parissa kierrossa ja voin kyllä lämmöllä suositella kun ei jää niiden kanssa mitään arvailujen varaan. On joo tosi kalliita ainakin apteekissa, mutta niin on kallista aikakin tässä yrittämisessä. Mulla tässä kierrossa liuska kp15 ei näyttäny siltä, että ovis ois ollu lähimaillakaan ja sit ihan puskista kp16 digiin hymynaama. Kp17 ei enää hymynaamaa ja kun digitestin pitäis näyttää kaks hedelmällisintä päivää niin luulen et se eka oli kuitenkin kp15, jota liuska ei näyttäny. Viime kierrossa sain digiin kaks hymypäivää, vaikka eipä niitä ois tarvinnu digillä todentaa kun olivat pregnylistä seurausta.
 
flowergirl kiitos :) Täytyy katsoa tilanne leikkauksen jälkeen uusiksi.

Maanantaina olis sitten lantion MRI. Peukut pystyssä ettei olisi levinnyt suolistoon!

Hei millaisia AMH-arvoja teillä on mitattu? Mulla 3,3 ja ikää 36v. Sain tuloksen tk:n hoitajalta. Ilmeisesti ihan ok?
 

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa. 1.icsi 05/14 -> km. PAS 08/14 nega. Loppuvuosi tauolla.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laproskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. 1.ivf:stä syntynyt tyttö. 2.ivf joulukuussa 2014.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Todettu PCO ja miehellä siittiöt eivät aivan priimaa. Aukkari, hormonilääkitykset ja inseminaatiot tulossa syksyllä.

Miukula Toinen lapsi toiveissa. Esikko 7/10, PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot (ovulaatioinduktio) aloitettu elokuussa 2014. Lääkkeinä: metforem, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron. ya 3/14.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. Syyskuussa 2014 alkaneet ICSI-hoidot. 1. ICSI, 1. PAS 12/14.

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laproskopiassa, 1. ivf elokuulla nega. 1.IVF 2. PAS tulossa 12/14.

~SeaWind~ Esikoinen toiveissa. Ya 4/14. PCO, ovulointiongelmat. Ohuehko kohdun limakalvo. Taustalla yksi KU-raskaus vasemmassa munajohtimessa touko-heinäkuussa 2014. Käytössä Metformiini, Foliverit, Terolutit, ja Clomifenit.

flowergirl ya 10/2013. Esikoinen toiveissa.PCO-tyyppiset munasarjat. Hoidot aloitettu 05/2014. Lääkkeet Terolut,Clomifen, Diformin. Ensi kiertoon letrozole.

Vilijonkka_ 31 vuotta, ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu 9/2012. Lapsettomuuden syynä PCO-tyyppiset munasarjat, ovuloimattomuus sekä miehen alentunut siittiömäärä. Tutkimuksissa/hoidoissa 09/2013 asti, ovulaatoninduktiot takana tuloksettomina. Edessä inssit 9/2014.

Peppermint Esikoinen toiveissa. ya 9/2013, pcos (lääkityksenä Metforem), miehellä alentunut testosteronitaso ja vähäinen sperman määrä (lääkityksenä Letrozole)

Yztlas esikoinen toiveissa, ikä 21.

Intopiukka, ya 09/13. Mfo todettu.

Yrittäjä J Esimmäinen yhteinen, ya 01/13. Yritystä haittaa juuri todettu endo.

Lilja87, aktiivinen ya 12/13.

Jomppe75. Neljäs toiveissa ja hoitona clomifen, terolut ja metforem. PCO.

Pisamapeikko haave neljännestä, tukena terolut/clomit. Pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

EveliinaQ Ya 12/13. Takana heikko ovulointi ja kystat munajohtimissa. Hormonihoito ja joulukuussa suunnitteilla IVF.

Mukana myös:
- mymosa
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo
- Rouva Hattara




Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Toukokuu

Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.

~SeaWind~ ya 4/14. Plussa 1.clomi+metformin+terolut yhdistelmästä ---> KU, keskeytetty heinäkuussa.

Lokakuu

Ricardina ya 11/2013. Plussa 1.ivf 2.PAS

Marraskuu

StellaI ya6/12. Plussa 1.ivf
bumpy ya 1/13. Plussa OI-kierrrosta.
Katjusca ya1/13. Luomuplussa.


Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Esikoinenhaaveissa :hug: Voi ei mikä tuuri..

Yrittäjä J, ei oo mitattu AMH-arvoa,kun näkyy solunalkuja.. Ikää kyllä 33. Tsemiä maanantaille, pidetään peukut pysyssä!

Vo murut, kun ootte ihanan ahkeria keskustelemaan!:heart: Mä nyt tylsästi päivitän vain lyhyesti ja lähinnä omanapaisesti:
kp 2, Gonal-f pistopäivä 1, tiistaina polille.. Ivf-kierto on siis alkanut!
 
Viimeksi muokattu:
Huhheijjaa, kylläpä clomit tekee kuumia aaltoja! Viime yö oli kyllä mielenkiintoinen. Kolmas clomikierto ja nyt vasta yöhikoilut alkoivat. Sain folliultraan ajan ja uusi työnantaja luulee varmaan vaivaiseksi kun "jatkuvasti" juoksen polilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Jomppe75
Hei saanko liittyä mukaan vaikka en varsinaisesta lapsettomuudesta kärsi?

Toisesta lapsesta nyt yk 9 menossa ja lapsettomuustutkimuksien ensikäynti reilun viikon päästä. Esikoinen tärppäs luomusti n. YK 28. Nyt lähdetään selvittämään missä on vikaa kun mulla kuitenkin melko säännöllinen kierto (28-34) ja ovisplussakin suurimmassa osassa kiertoja on tullut bongattua.
 
Politerveisiä:
Kp 5 ja 3 pistopäivää takana.. Limis oli 6mm( hyvä päiviin nähden) ja 8-10 millisiä folleja 5 ja jonkin verran pienempiä, jotka saattavat hyvinkin ottaa muut kiinni.. Sama annostus Gonal-f:ää jatkuu ja torstaina kaveriksi orgalutran-jarru. Perjantaina polille taas ja punktio suurella tod.näk. ens viikolla!
Tuo follimäärä ei ehkä päätä huimaa, mutta itse aivan tyytyväinen, sitä yhtä kunnon alkiota tässä haetaan.. Jos laatu korvaisi määrän..:)
Mua jännitti niin, että mennessä aivan pahaa teki... Mutta onneksi muutaman päivän heitto suunniteltuun hoitokaavaan ei haitannu ja lääkäri+hoitaja oli aivan ihania.. Ja lääke oli tehonnu vaikka mitään oireilua oo...

Mimmi, tervetuloa vain! Meillä on kaikilla oma polkumme tänne, toisilla pidempi, toisilla lyhyempi, mutta kaikki ovat tervetulleita!! Kuitenkin jos ootte hoitoja aloittamassa, jollain tapaa kuitenkin (sekundäärinen) lapsettomuus on haittana...

Yrittäjä J, noh, mikä ei tapa niin vahvistaa ja taas yhtä kokemusta "rikkaampana"..:attn:

Diadora, joo varmasti hankalaa jos uusi työ ja sumplia noita hoitoja ja töitä sopimaan yhteen, ilman että joutuu hirveästi sepustamaan ympäri pyöreitä selityksiä.. Noh, jaksuja noiden öiden kanssa..

Mulle kävi muuten silleen "hassusti", että silloin kun oli tän hoidon suunnittelukäynti, niin olin samana aamuna työhaastattelussa.. Sain vakipaikan siitä haastattelusta ja nyt joulun jälkeen aloitan työt.. Jos nyt hoito onnistuu, saatan tehdä ennen joulua plussatestin ja joulun jälkeen aloittaa sitten työt..

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!!:kiss:
 
Hei kaikille! Mikäli joukkoon pääsee, tämä ketju tuntuisi löytämistäni sopivimmalta?

Ikää meillä kummallakin on 33-vuotta. Yritystä on nyt takana kaksi vuotta (ya 12/12). Lapsettomuuden syy: selittämätön. Keväästä 2014 lähtien olemme olleet hoidossa julkisella puolella ja hoitomuotona tällä hetkellä hormonaalisesti tuettu IUI (2. inssi 17.11).

Huomaan eksyväni tänne aina kun piinapäiviä alkaa olla kasassa kymmenisen. Tällä hetkellä suurin ero aikaisempiin yrityskuukausiin on täydellinen oireettomuus sekä univaikeudet. Luotto on kuitenkin toistaiseksi vielä kova: kyllä se joskus tärppää!
 
Yrittäjä J joo päätettiin lähteä yksityiselle kun julkiselle olis päässy vasta kesällä. Ajan olisin saanu jo tälle viikolle, mut halusin että se käynti olis lähempänä ovista. Nyt kp 6 menossa ja lääkäri kp 14 tulossa.
 
Onhan se kiva kun edellinen lääkäri ois lopettanut mun kilpparilääkityksen ja nyt toinen lääkäri tuplas annostuksen!! Oli ihan eri mieltä arvoista ja raskautta ajatellen puhui.

Paastosokeri ylärajalla ja pitkäaikaissokeri rajoissa.
 
Heippa! Teitä täällä olen joka päivä käynyt lueskelemassa, mutta itse ei ole tullut kirjoitettua mitään.
Mä en ymmärrä, en oo saanut aikaseksi soitettua sinne neuvolaan (meillä päin nää asiat kuulemma hoidetaan neuvolan kautta). Jotenkin pelkään kai sitä, että meitä jotenkin mollattaisiin tai arvosteltaisiin...En oikein itsekkään ymmärrä mistä moinen pelko :/
Olette kyllä vahvoja naisia ei voi muuta sanoa! Kaikenlaisia hoitoja käytte läpi ja eri tutkimuksissa ravaatte ja itse jännitän yhtä puhelinsoittoa. Kai sitä alitajunnassa pelkää että jotain vakavaa selviää, kuitenkin kun jonkinlainen toivon kipinä on siitä että kaikki on hyvin. Mutta mitä jos ei olekkaan? Hankalaa :(
 
Pirplua mekin esikoista yrittäessä meinattiin monta kertaa varata aika. Se vaan aina venyi, kun ei sitten uskallettukkaan ja vihdoin kun oltiin päätetty lopettaa omin avuin yrittäminen niin plussa tulikin.. Meillä kun neuvolasta kysyin lähetettä niin siellä ei ainakaan näitä asioita täällä päin hoideta vaan terveyskeskuksen kautta..
 
Mä sain juuri terveyskeskukseen soitettua ja selitettyä tilantaan ja sanottiin että nämä asiat kuuluu neuvolaan. Jäi siitäkin vähän paha maku suuhun kun hoitaja oli niin tyly.. kai se on vaan soitettava, aika menee muutenkin aika varmasti ensvuoden puolelle, ja nyt jos tätä kovin lykkään saadaan huonolla tuurilla odotella kesään asti
 
Manka tervetuloa!! toivottavasti teillä inssistä tärppäis.. Pidetään peukkuja!

Pisamapeikko, ompa jännä, että noin vaihtelee nuo kilpparijutut.. Oon kyllä lukenut, että noista arvoista ei oo mitään selvää sääntöä, joten lääkärit tekee aivan omat päätöksensä, mutta sun lääkäreillä eroaa mielipiteet melkolailla.. Yritäpä tuosta sitten päättää, mikä itteä auttaisi parhaiten..

Pirplua, itse oon kanssa huono puhelimessa puhuja, mutta rohkaisepa itsesi soittamaan, julkisella puolella on meinaan melko hidasta toimintaa... Kokemusta on!!

Mitäs hoitoja ynnä muita toimenpiteitä teillä kaikilla vielä on ennen joulua????
 

Yhteistyössä