Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Flowergirl onnea ihanasta plussasta <3

Yrittäjä j kerroit että pk seudulla kamalat jonot.. mun pitäisi nyt soittaa terveyskeskukseen koska vuosi yritystä on takana. Miten koko prosessi pyörähtää käyntiin? Me ollaan jo yksityisellä käyty mun ovulaatiota tutkimassa ja miehen simpat on tutkittu. Mitään ei olla löydetty mutta lasta ei kuulu :(
 
_Lilja_ kerrohan sit miten kävi :) mun omakohtaiset kokemukset on ihan positiiviset. Kerrot vaan kaikki mieltä askarruttavat asiat ja toiveet.

Wivi heti vaan terkkarille aikaa varaamaan. Sieltä saatte lähetteen naikkarille. Me päästiin 3kk:ssa sisälle. Mulla vaan selvisi ensikäynnillä että sairastan endometrioosia, joka pitää leikata. Leikkausjonot kättärille on sen 6kk. Kuitenkin kaikki perustutkimukset saatiin hoidettua reilussa kuukaudessa. Eli kaikilla ei hoidot veny, varsinkin jos hoidoksi riittää pelkkä lääkitys tms. Mikäli joudutaan ivf-hoitoihin sinne on 6kk jonot. Mun kohdalla se tarkoittaa sitä, että odotan vielä 4kk leikkaukseen ja mahdollisesti sen jälkeen 6kk ivf-hoitoihin.

mimmi92 toivottavasti plussa yllättää ennen sitä :)
 
Tuloksena positiivisesti hyvin hämmentynyt nainen ja negatiivisesti hämmentynyt mies. Olihan käynti. Ensi kierrosta alkaa inseminaatio jos saadaan aika. Mitä kyllä vahvasti epäilen. Mut joo. Tehtiin sitten samalla reissulla aukiolotutkimuskin :D pistettiin oikeen haisemaan. Muutama verikoe ja ulkona oltiin. Miehestä näin et se oli hyvin hämmentynyt. Lääkäri puhui nopeasti mun kieltä ja mies ihmetteli jälkikäteen et nyt jo inseminaatioon. Mä olen niin perehtynyt tähän aiheeseen et ei tarttenu lääkärin selitellä mitään, miehelle ois kyl pitänyt. Harmittaa kun mies lähti töihin ja sieltä kavereiden kanssa mökille. Olisin halunnu vähän rauhotella sitä ton jälkeen. Täytyy vaan toivoa ettei se vedä jarruja pohjaan :/ sitä jotenkin pelottaa kaikki tollanen. Tai ahdistaa. Mutta kertakaikkisen yllättynyt olen ja tyytyväinen käyntiin. No joo asiat eteni nopeasti kun oli jo melkeen kaikki tutkimukset tehtykin. Mutta nyt vaan ensi kiertoa odottamaan ja rukoilemaan että siellä olisi aikoja! Sit tarttee vielä keksiä mitä sanon töissä että pääsen noihin hoitohin. En tiiä mitä teen, kerronko vaan totuuden... täytyy pohtia. Nyt on niin outo olo et en tiiä mitä tekisin... yksin vielä kotona huomiseen asti.
 
Mahtuisiko mukaan kirjoittelemaan?=)

Olemme yrittäneet ensimmäistä lasta vuoden. Kiertoni ovat hyvin epäsäännölliset ja pitkät, ja tällä viikolla edessä hoidonsuunnitteluaika julkisella. Yksityisellä puolella on selvinnyt jo sen verran, että minulla on paljon pieniä munarakkuloita, pco-tyyppisyyttä löytyy. Clomifeneja on jo kokeiltu, mutta pienellä annoksella vastetta ei ollut, joten jäimme odottamaan alkuvuotta ja julkisen puolen hoitoja.
 
Kummastakaan ei löytyny mitään vikaa. Suositteli vielä puol vuotta yrittämään luomusti ja sitten inssiä kokeilemaan. Taidanpa vaan tässä tapauksessa oottaa sitä naikkarin lähetettä..

_lilja_ kylläpä lähti nopeasti rullaamaan :)
 
huh, onpahan erilaisia hoitokokemuksia. Meillä oli siis ensikäynti julkisella puolella, siellä tehtiin vain sisätutkimus ja laitettiin seuraavista (tai sitä seuraavista) kuukautisista aukiolotutkimukseen, mutta sanoi, että sen jälkeen tiedetään, että lähdetäänkö inseminaatioon, inseminaatioon lääkkeillä vai suoraan ivf. Ehkä meillä sit tuo ikä alkaa ottaa vastaan..
 
Flovergirl Paljon onnea ja tarrasukkia <3 täällä oli syyskuussa ihan samat fiilikset ettei meinannu plussaa uskoo :) niin se vaan oli yli 5 vuoden yrityksen ja tuloksettomien hoitojen jälkeen luomuplussa. Meillä on ollu käytössä kaikki clomeista ivf:ään kesän hoitotauolla tämä ihme oli tapahtunut luomusti <3
Nyt on menossa 22+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Hienoa _Lilja_ että asiat lähti etenemään :D Puhutte vaan miehen kanssa vielä, niin ei hänkään säikähdä. Meillä ainakin puhuminen auttoi.

Illusia* tervetuloa :)

ON Aamutesti. Pitäisikö testi vahvistua joka päivä. Tämän aamun testi oli ehkä samanlainen kuin eilinen. Onko syytä huolestua? Dpo14
 
Ihanaa, onnea Flowergirl!

ON: kp3. Miehen sperma-analyysista kuultiin alustavasti huonot uutiset. Meidät laitetaan julkiselle IVF/ICSI-jonoon tai pikemmin uuteen hoidon suunnittelujonoon, mutta jatketaan kuitenkin yksityiselläkin. Lääkärin kanssa soittoaika perjantaina, sen jälkeen ollaan viisampia. Jatkan kuitenkin letroilla tässäkin kierrossa. Todella masentavaa.
 
EveliinaQ Olen pahoillani! Voimia :hug:

Peppermint Oon niin surullinen teidän puolesta, ollaan nyt niin monta kuukautta menty samoilla kierroilla niin olisin toivonut että oltaisiin jatkettu samoissa merkeissä vieläkin :(

Täällä taitaa olla tosi kyseessä. Dpo15 :heart: Digit ei tullut vielä tänään, ehkä huomenna. Sitten tuloksen pitäisi mun käsittääkseni olla jo raskaana 2-3, eikös se tarkoita aikaa hedelmöittymisestä?
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Meillä on IVF-suunnitteluaika helmikuun puolivälissä. Miehen sperman laatu oli romahtanut. Ensimmäisessä näytteessä ainoa ongelma oli hieman normaalia pienempi kokonaismäärä (jota yksityisen lääkäri ei edes pitänyt ongelmana), nyt siittiöitä oli koko näytteessä vain 2. Yrittäkääpä pitää miehenne terveinä :) Kuume ilmeisesti tuhosi kaikki siittiöt. Eli tässä nyt sitten vain odotellaan. Toivottavasti hoito olisi jo maaliskuussa, koska huhtikuu menee ohi työmatkani takia ellei kierto sitten radikaalisti muutu.
 
Peppermint Olipas melkoisesti romahtanut tuo siittiömäärä :( Mutta jos haetaan jotain positiivista, ei niitä miljoonia tarvita kun ivf tehdään, yksi loistoyksilökin joskus riittää. :hug: Oliko puhetta jonosta sinne ivf:ään? Voisiko sinne sanoa että sulla on se työmatka, jos sitä pystyisi vähän säätää.. Olispa hyväkin että olisi tehty ennen sitä, jolloin työmatkalla ei kerkeisi ajattelemaan asiaa koko ajan. Melkoiset piinaviikothan ne on ;)
 
Hei vaan kaikille, voisin taas aloittaa tänne kirjoittelun, silloinkun tämä viestiketju aloitettiin olin mukana kuumeilemassa..

Meillä on yksi kuusi vuotias tyttö joka sai alkunsa 1,5 vuoden yrityksen jälkeen 3kk terolut kuurin jälkeen.
Toinen raskaus myös noin 1,5 vuoden yrityksen jälkeen sai alkunsa samalla tavalla, joka kuitenkin meni kesken rv9 (loppuvuodesta 2011)
Siitä saakka yritetty välillä ahkerammin ja väillä tjot meiningillä.
Hoidot aloitettiin tammikuussa 2014 ja kolmas raskaus sai alkunsa olisiko ollut toisesta clomi kuurista? En enää muista, tuolta sen näkisi, kun tarkistaisi listasta :D
ja mukana taisi olla myös metut ja terolut tai lugesteron. Niin paljon kaikkia lääkkeitä, ettei millään meinaa muistaa milloin mitäkin on ottanut :D
tämä raskaus päätyi kuitenkin myös keskenmenoon rv9 (kesällä 2014)
Sen jälkeen odoteltiin pitkään kuukautisia tulevaksi ihan marraskuun alkuun saakka.
Sen jälkeen on ehditty kokeilemaan yksi clomi kuuri ilman tulosta, jonka jälkeen nostettiin annosta ja aloitin eilen 2tbl/pv.
Jos ei tuota tulosta aletaan varmaan miettimään muita vaihtoehtoja.
Jos ovulaatio tässä kierrossa saadaan aikaan lääkäri vähän lupaili, että saatettaisiin kokeilla myös pregnyl (olikohan se sellanen..hmmm) irrotuspiikki sekä lugesteron tukemaan loppukiertoa.
Ja diagnoosi siis on pcos.

Tässä (vähän) tietoa minusta :)

Alan nyt lueskeleen vähän teidän aikaisempia kirjoituksia, jotta pääsen taas perille mitä täällä on tapahtunut, aika moni niistä jotka alussa kanssani täällä kirjoitteli onkin onnistuneesti raskautunut :heart:

Ja taidan nyt vain näin ensin alkuun täällä taustalla kirjotella, ei tarvitse laittaa listalle vielä mitään tietoja :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei,

olen viettänyt hiljaiseloa kaksplussasta jonkin aikaa monestakin syystä.
Ajattelin kuitenkin nyt tulla ilmoittamaan, että tästä jos jonkinlaisilla poppakonsteilla höystetystä lääketaukokierrosta napsahti yllättäen tuplaviivat testiin torstaina! Eli hieman paniikinsekaisin tuntein, mut voi siirtää plussanneisiin.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille, yritys palkitaan jossain vaiheessa varmasti:)
 

Yhteistyössä