Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

En pisamapeikko valitettavasti osaa vastata sun kysymykseen. Mulla terolutit ollut nimenomaan lyhentämään pitkiksi venyneitä kiertoja. Gynekologi vain sanoi sitä määrätessään että sen aikana saa tulla raskaaksi, eikä se millään tavalla estä sitä.

Mä en näköjään osaa lähteä täältä ryhmästä minnekään, edelleen käyn lukemassa uudet jutut. Vielä vajaa viikko pitäisi odottaa alkuraskauden ultraan, jolloin näkee onko siellä edes ketään. Oloja ei juurikaan ole, joten se tietysti vähän mietityttää.
 
Mä oon lähinnä vaan käynnistellyt kiertoo sillä..
Ja kun syön noita clomeja niin en voi alottaa niitä sillo kp15 kun ovis on kuitenkin ollut vasta kp 21 ja 30. Mutta lh-vaihe jää lyhyeksi, viimeksi oli vain 7pvää.. niin pitäs kokeilla jotain keltarauhasta ylläpitävää.
 
Pisamapeikko mullehan pari lääkäriä sano, ettei terolutit estä ovulaatiota, mutta oli siltikin sitä mieltä, että niitä ei pitäis syödä jos ei ole varma ettei ole raskaana.. ja kaikki muut lääkärit jo sillon reilu 10v. sitte sanoi, että ihan hyvin voi syödä.. Niin sitä vaan ajattelin, että etkö vois syödä niitä kumminkin sieltä kp15 lähtien? Tai kokeile ainaki yks kierto?

Minä oon nyt tehny kolme ovistestiä ja hermot mennee!!! Ei niistä ota mittää selvää!! Ihan yhtä arpapeliä ku ilman noita testejäki.. :headwall:
 
Mulle on sanottu gynenpolilla ja neuvolassa missä käyn ettei teroja clomien kanssa, enkä tiiä haluanko ottaa tässä tilanteessa riskiä, että aloittaisin kp15 terot.. Pitää vielä kysyy kuhan pääsen folliultraan.

Mulla ainakin pc:t oli tosi selkeitä, tasavahvaa selvästi :) Eivät yhtä leveet mutta melkein.. ja siitä jo tietää jotain tapahtuvan kun se testiviiva alkaa piirtyä heti.
 
Mä syön teroja kp15-24 ja siis lyhentämään kiertoa. Hyvin ovat toimineet, kierto on pysynyt normaalina. Vaan raskautta ei kuulu. Nyt menossa yk12 kp19 turhautuminen alkaa jo väistyä, niin tuttua tehdä negoja testejä. Helmikuun alussa kunnalliselle ensi käynnille. Paristi ollaan yksityisellä käyty mutta on melkosen tyyristä touhua. Toki niin ihanan nopeaa kun saa heti ajan :)
 
Mietin et mikä on syynä ettei teroja clomien kanssa? Voisit tietysti kysyä perustelut niin että tyhmäkin tajuaa. Mulla on ollut terot letrojen kanssa. En nyt tarkalleen muista milloin ne aloitin. Oon syöny puol vuotta teroja ja jopa primoluttia (mitä ei ois saanu syödä, selvisi vasta lapsettomuuslääkärillä.) Ja nimenomaan olen syönyt teroja tukemaan loppukiertoa kun mun kierrot on sopivan pituisia. Ja siis tukemaan eli poistamaan loppukierron tiputtelua. Niistä ei ainakaa ole mulle ollut apua tiputteluun. Mulla on ensikuussa inssi ja lääkkeinä siis puregon kasvattamaan munasoluja, pregnyl irrotukseen ja lutinus keltarauhasvalmiste paikallisesti tukemaan omaa keltarauhashormonia. Ehkä sullekin kävisi tollanen paikallisvalmiste?? Mä rukoilen että se on apu mun ongelmiin koska kohta alkaa olla lääkkeet vähissä mitä kokeilla :/

Mulla alkoi sitten taas välivuoto. Se siitä oviksesta ja tästä kierrosta :/ mieli on aika maassa ja en ole miehelle vielä sanonut mitään. Onneksi huomenna on asuntonäyttö. Haluisin niin kovasti ostaa asunnon mut ei olla vielä käyty pankissa joten ollaan vähän turhan ajoissa liikkeellä. Toisaalta miksi niissä näytöissä ei saisi käydä :) mutta joo on sellanen olo että tässäkö tää elämä on. Eikö meille oikeesti anneta yhtään lasta :'(
 
Niin mut keltarauhasvalmiste olisi tarkoitus aloittaa oviksen jälkeen... eikö sulla kuitenkin ultrata ja sit mitä? Sanooko ne vaan koon eikä muuta? Et käytä irrotusta tai tee ovistestejä? Sillonhan sillä ei oo väliä ovulaation aikaansaamikseksi kun se on mennyt jo.
 
Niin sitähää mää kysyinkin onko kukaan käyttänyt oviksen jälkeen.. Kun kierron tasaamiseksihan sitä syödään kp15 --> mutta mulla ei oo kahessa viimeisimmässä kierrossa ollut ovisplussa kuin vasta kp20 -->

Ultrataan ja siinä vaan katotaan follit, monta ja koko..
 
Sori pisamapeikko mä en nyt ollu ihan mukana näköjään :) mutta joo siis mulla oli yhdessä kierrossa jotain et terolutit aloitin kun ovisplussasta 3-5 päivää. Eli sillon ei oo merkitystä mikä kp on. Eli sen takia joo kannattaa kyllä mennä lääkärin ohjeiden mukaan. Joskus taas sitten kun olin pistänyt irrotuksen niin pari päivää siitä niin alkoi terolut. Ei musta nyt siis varmaan ollut apua :/ mutta siis aina pitänyt varmistaa se ovulaatio jotenkin ennen kuin aloitettu.
 
En tiedä vastaako tämä ihan sun kysymykseen pisamapeikko mutta mä olen välillä käyttänyt teroluttia myös clomien kanssa, eikä ole koskaan sanottu ettei saisi.
Mä aloitan terot aina kp 16, koska siihen mennessä ns. normikierrossa nainen olisi ovuloinut.
Näin mennään useempi kuukausi vaikka ovulaatio ei mulla ole siihen mennessä tapahtunut, mutta tällä on saatu kierto tasaantumaan 28pv ja ovulaatiokin mitä todennäköisemmin alkaa tulemaan myös ennen sitä kp 16, kun kierto on tasaantunut sopivan pituiseksi.
Eli nyt ovulaatio mulla tässä kierrossa vihdoin oli kp 14, viime kierrossa en ehtinyt ovuloinut ennen kp 16 ja aloitin terolutit, joten ainakin mun kohdalla ovulaatio vaatii sen muutaman kuukauden tasaisin kierron.
Saikohan tästä mitään selvää :D
Toki en siis tiedä mitään tuosta tiputteluvuodosta itselläni kun ei ole sitä ongelmaa..
Ja näin olen myös ymmärtänyt, että terolut saattaa estää ovulaation mikäli se ei ole alkanut siihen mennessä, kun terot aloittaa..
Niin ja mullakin on käytössä tähän kiertoon missä ovis tapahtui niin lugesteron loppu kiertoon, eli kuitenkin ovulaation tapahtuessa lääkäri suosittelee käytettävän lugeja.
En ole tullut tarkemmin kysyneeksi miksi?

Täällä on ollut mielenkiintoinen päivä, ovis oli siis eilen ja munasolu irtosi oikealta.
Tänään on ollut "vatsa" munasarjojen (?) kohdilta todella kipeä/arka ja milloin nippailee mistäkin, välillä vihloo oikein kivuliaasti niin että tuntuu ihan alapäässä asti!
Ja kivut on ollu ihan molemmin puolisia.
Enkä nyt ihan osaa sanoa miltä kohtaa tarkalleen kivut on, mutta kamalasti kaikenlaisia tuntemuksia.
Paineen tunne hävisi eilen muutama tunti irtoamisen jälkeen.
Makuuhuoneessa on ollut pari edellistä iltaa kiireistä <3 :)
Toivotaan parasta :)
 
Viimeksi muokattu:
Koitahan pisamapeikko vielä saada hyväksyntä siltä lääkäriltäsi. Juuri kuten kosmo sanoikin et sit sulla oikeasti kierrot venähtää pitkiksi. Mulla kun saatu letroilla aina sopivan kokoinen rakkula ja irroitus voitu tehdä viim. Kp15. Näin kierrot pysyneet sopivina. Ja kannattaa kysyä lugeja koska niitä suosii aika moni ton terolutin sijaan. Jos ne onkin parempia sun tilanteeseen?!

Toi vaatii kyllä pitkää pinnaa että jaksaa yrittää saada kiertoa oikean pituiseksi. Mäkin harrastelin sitä jonkun kuukauden kun kierrot oli 34 päivää. Mikä siis musta oli ihan ok mut ei lääkärin mielestä. 3 letro kierron jälkeen kierto on 28 päivää ja en voisi olla onnellisempi. Nyt siis monta kiertoa mennyt ihan luomuna 28päivää. Jotain ne letrot siis tekivät. Nyt eka kierto menossa kun on hyödynnetty ovis lyhyessä kierrossa joten toivon et oliskin vaikka tärpännyt tässä kierrossa.
 
No kaksi viimeistä kiertoo on ollut 33 ja 39, clomeilla molemmat. Mä kuitenkin olen ihan onnellinen, että viimein ees tulee menkat luomusti. Keväällä clomeista huolimatta ei tullut menkkojakaan ja teroilla käynnisteltiin, pisin kierto sitten olikin 100.

Joo aijon kysyy tosta loppukierrosta, mutta on ne terot vielä apteekista oottamassa jos ei muuta. Tää on kuitenkin meijän viimenen yritys ja aikaa ei oo kovinkaan paljon.
 
Olikos täällä ketään muita lugesteronin käyttäjää?
Mietin,vain, että kummin käytättä sitä suun kautta vai alakautta?
Mä olen tähän mennessä aina laittanut alakautta, kun olen olettanut että se on parempi niin ja useimmat tekee niin.
Nyt kuitenkin lääkäri ohjeisti ottamaan ne suun kautta, sanoi että ivf (?) hoidoissa käytetään alakautta ja muissa tapauksissa voidaan käyttää ihan suun kautta otettuna.
Ja toki teen niinkuin lääkäri ohjeisti, mutta huomenna olisi tarkoitus aloittaa ja mietin tässä vain miten muut sitä käyttää?
Ja olisiko ketään muuta joka käyttää suun kautta? Ja onko tullu millasia oireita?
 
Kosmo mulla ei ainakaan ole kokemusta lugesteronista.. :/

Laskin varsin kiertopäivät joulukuusta 2013 asti, niin laitan nyt tähänki ne.
joulukuu 2013 57pv
helmikuu 2014 45pv
maaliskuu 2014 52pv
toukokuu 2014 57pv
heinäkuu 2014 50pv
elokuu 2014 33pv (ensimmäiset terolutit)
syyskuu 2014 36pv (terolut+clomifen)
marraskuu 2014 34pv (clomifen)
joulukuu 2014 31pv (clomifen)
tammikuu 2015 KP17 (clomifen)

Nyt odotellaan, että ovis tulis ja pääsis jännitteleen/pettyyn loppukiertoon.. Pessimisti ei pety. (ainakaan niin pahasti..) :D
 
Hei kaikille!
Voisin liittyä tähän ehkä hieman masentavaankin ketjuun, mutta täältä varmasti saa hyviä neuvoja, ja vertaistukea, koska kaikki me olemme enemmän tai vähemmän samassa veneessä.
Meillä siis tilanne se, että minulla on ikää jo 36v. ja esikoisesta haaveillaan. Jätin pillerit pois syyskuussa 2013 ja todellinen yritys (kiertojen tutkaileminen, oviksen tikuttaminen jne) aloitettiin maaliskuussa 2014. Loppuvuodesta päätettiin että jos vuodenvaihteeseen mennessä ei ole mitään tapahtunut, niin lähdetään tutkimuksiin. Nyt on sitten aika varattuna helmikuun alkuun ensimmäiseen tapaamiseen lääkärin kanssa, katsotaan mihin se johtaa :)
 
Sunflower11
Olikos täällä ketään muita lugesteronin käyttäjää?
Mietin,vain, että kummin käytättä sitä suun kautta vai alakautta?
Mä olen tähän mennessä aina laittanut alakautta, kun olen olettanut että se on parempi niin ja useimmat tekee niin.
Nyt kuitenkin lääkäri ohjeisti ottamaan ne suun kautta, sanoi että ivf (?) hoidoissa käytetään alakautta ja muissa tapauksissa voidaan käyttää ihan suun kautta otettuna.
Ja toki teen niinkuin lääkäri ohjeisti, mutta huomenna olisi tarkoitus aloittaa ja mietin tässä vain miten muut sitä käyttää?
Ja olisiko ketään muuta joka käyttää suun kautta? Ja onko tullu millasia oireita?
Mä käytin alakautta (lääkäri ohjeisti) ja käsittääkseni se on parempi, koska paikallinen vaikutus.. Oireita oli aika lailla, semmosia "raskausoireita" jotka sit tietty sai toiveet nousemaan. Käytin 6kk lugesteroneja kierron tukena.

Moikka muuten tänne, aika vähän tulee käytyä, mut kävin taas :)

Tsemppiä kaikille! Meillä joku yk53+ menossa. Lopetin laskemisen.
 
Kosmo Mä käytin Lugesteronia alakautta kun lääkäri ohjeisti. Raskausoireiden tapaista itsellekkin tuli, mutta en raskautunut siitä ensimmäisestä siirrosta ja nyt odotellaan vain huhtikuuta, milloin ajattelin olevani valmis PAS:iin.

Kolme kertaa on yritetty siirtää tuota yhtä, mutta ei olla vielä siirtoon asti päästy. Jos ei seuraavastakaan päästä niin sitten vaadin siirron lääkkeelliseeen kiertoon tai jos saisin sen jo huhtikuussa, että joskus päästään siirtoon. Tämä odottaminen on vain melko ärsyttävää, mutta pieni lepo tekee nyt itselle ihan hyvää. :)
 
Tikru tervetuloa, vertaistuki on kyllä toisinaan ihan paikallaan :)
Kun ei sitä aina kaikkea viitsi kaataa miehenkään niskaan, vaikka se kyllä kuuntelee ja yrittää lohduttaa, mutta ei se samalla tavalla tiedä mitä minä koen, vaikka vaikea asia tämä on varmasti hällekin, koska toive vauvasta on niin suuri.
Toivottavsti teillä saataisiin hoidot ja lääkitys kohdilleen ja pian pääsisit odottajien joukkoon.

Luget mä kokeilen nyt tässä kierrossa noita lugeja suun kautta, koska lääkäri niin ohjeisti, eikä ainakaan vielä ole mitään sivuoireita tullut, ehkä pientä hikoilua välillä..
Ja toki epämääräisiä tuntemuksia, tiedä sitten johtuuko ne lugeista,vai mistä.

Eli tarkempaa spekulaatiota kivuista, oletetun oviksen jälkeen paikat / oletettavasti munasarjat ovat todella kipeät / arat.

Pienikin liike aiheuttaa ns. repäisy kipuja ja vähän väliä pistää kivuliaasti useimmin vasemmalla puolella, eli vasen munasarja tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä.
Välillä tuntuu koko alamahassa epämääräisiä kouraisuja.
En siis oleta näiden olevan mitään raskausoireita vielä tässä vaiheessa nyt siis dpo 4.
Vaikuttaisikohan noi kaikki lääkkeet yhdessä sen, että joka paikassa on epämääräisiä tuntemuksia!

Mä en millään malta odottaa, vielä reilu viikko ennenkuin saa tehdä testin.
virallinen testi päivä on 3.2. Ja samalla taas ajatus testaamisesta pelottaa, koska ei taas haluaisi millään testata negaa :(

No näillä ajatuksilla viikonlopun viettoon rankan työpäivän päätteeksi :)
 
Vituttaa.. ei taaskaan mitään! ! Ja mä raahauduin 4pvän kuume/noron jäljiltä sinne kun testit vahvaa..

Ärsyttää kun ei ees viittiny kertoo millanen on suurin ja onko toivoo. Pitäisi olla 2cm jo eikä ollut.. ei mitannut tms..

Jatketaan kolme kiertoa nyt 3tbl.. limis oli vajaa 5mm

Taidan hakee terot ja syyä kierron kuitenkin kp15-24..

Nähtävästi mies jatkaa sairastelua niin eipä tässä mitään pupuilla.
 
Pisamapeikolle :hug: Ikävää, kun lääkäri ei edes kertonut minkäkokoinen isoin oli? Olisihan se mukava itse tietää vaikka folli ei "oikean" kokoinen olisikaan...

Mä oon masistellu tän päivää, koko ajan voimistuu tunne etten kuitenkaan ole raskaana vaikka ovulaatio saatiinkin aikaiseksi...
Oon yrittäny olla ajattelematta asiaa, mutta kaiken ylimääräisen ajan huomaan ajattelevani sitä miltä tuntuisi olla raskaana :)
tai mitä sitten teen jos en nyt olekaan raskautunut? Jaksanko vielä jatkaa yrittämistä?
Kuinka suuri pettymys on, kun kuitenkin saatiin ovis aikaiseksi?
Toki tiedän, että paljon mahtuu oviksen ja kierron lopun väliin ja paljon voi mennä metsään siinä välissä.
Mutta odotukset on niin korkealla, kun kaikista muista kierroista missä tiedän ovuloineeni olen myös raskautunut..
A-P-U-A :LOL: Miten paljon ihmisen päähän mahtuukaan ajatuksia..

Mitään tuntemuksia ei ole oikein kumpaankaan suuntaan... Paitsi normaalisti viikkoa ennen kuukautisia mulla on vatsa kipeä ja sekaisin sekä kova herkkujen himo.
Tänään mulla on ilmennyt vain tuo herkkujen himo, se tosin on yleensä se ensimmäinen oire, joten kai noi muut tulee perässä :(

Mä taidan vajota sängyn nurkkaan hyvän kirjan kanssa ja yrittää unohtaa kaiken muun tai sit kaivaudun peiton alle ja alan itkeen :D
 
Pisamapeikko, voi p**ka, ompa sulla ollut turha käynti! Luulisi, että olis edes mitannut, kun sitähän varten ultrattiin... Mutta sulla on ilmeisesti clomit? Nehän ohentaa limakalvoja ja toi alle 5mm on itseasiassa liian ohut, että siihen vois kiinnittyä.. Eli sinuna en ottais ainakaan sitä kolmea tabua, vaan pyytäisin vaihtoa johonkin muuhun, esim noihin letroihin, jota jotku käyttää.. Koita jaksaa!!:hug:

Itse olin kans tänään ultras, vasemmalla puolella oli päiviin sopiva folli 14mm ja sen puhkeamista tässä nyt tikutellaan.. Jouduin alottamaan tikuttelun samoin tein, koska oikealla puolella oli joku isompi 23mm, mutta lääkäri ei osannu sanoa, että onko folli vai kysta.. Hymynaama ei ainakaan hymyilly, joten luultavasti kysta, mulla näyttää olevan niitä vähän joka kierrossa.. Nyt jos tikku hymyilee ke-la, niin siirtoon päästään, muuten näyttää huonolta.. PItäkää peukkuja!
Niin lisäys: limis oli 8mm, eli just hyvä..
 
Viimeksi muokattu:
Sofi mikä kp sulla on?

Kosmo, mun varmaan kannattais tehdä r.testi vasta loppuviikosta, mutta taidan minäki tehdä eka testin tuollon 3.2. kun se on mun syntymäpäivä.. :) Jos vaikka sais edes jotain syytä sitten juhlia, ikää en enää oo juhlinu vuosiin.. :D
 

Yhteistyössä