Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Toivottavasti tytyn vuoto on vaan inhaa säikyttelyä :(
Mun ymmärryksen mukaan IVF-hoidoilla alkaneet raskaudet vuotelee todella herkästi. Eli voi tosiaan olla ihan normaalia!

Mä sain tänä aamuna testiin lähes tasavahvat viivat :heart:
Ihanaa!

Tämä väsymys on kyllä sitten kaikkea muuta. Ei vaan saa nukuttua kuin muutaman tunnin yössä : /
 
[/URL][/IMG]

Viikot on noussu:heart: ihanaa..mua niin jännnitti tehä testi..nyt siis pp12 ja rv4 tasan poks:D jos nyt vaikka tekis sit enää viimosen digin viikon päästä.
Illalla tuli vielä lugejen seassa vähän vuotoa, mutta ei onneks paljoa. Eikä koske mihinkään..uskon, että kyseessä ihan harmiton vuoto.
 
Mäkin ostin eilen kaksi testiä, mutta ne on kadonnut johonkin kotimatkalla. Täytyy ostaa huomenna uudet, niin pääsee alkuviikosta testaamaan. Vähän kyllä jännittää, että onko viivat vahvistuneet.

Toivottavasti Tytyllä siellä kaikki hyvin!

Toivottavasti saat Jadekivi nukuttua paremmin! Itsekin valvoin viime yönä kolme tuntia, aika inhottavaa.

Täällä on taas pohje kipeänä ja mietin heti sitä hyperstimulaation jälkeistä veritulppariskiä. Lisäksi menen ekaa kertaa töihin huomenna päästyäni sairaalasta. Viimeksi kun olin töissä niin jouduin sieltä suoraan sairaalaan. Vähän kynnys mennä sinne taas huomenna, varsinkin kun tuntuu ettei vielä ole ihan kunnossa.

Nauttikaahan viikonlopusta! :)
 
sebu mitä toitä teet? Mulla alko opiskelut alkanu tänä syksynä ja nyt olen työssäoppimassa joulukuun loppuun.

Siis voi apua,mä en saa nukuttua|O mulla siis selkärankareuma jonka vuoksi olen syönyt unilääkkeitä että saan unta ja se lääke nostaa kipukynnystä. nyt olen purkanut kaikki lääkitykset ja mä en saa unta..2-vuotta unillääkkeillä saa tän aikaan..:Dno kaipa tää tästä..kohan on leffoja mitä kahtoa..hehe. Tuhru vuotokin loppu jo eilis aamun, joten tais olla ihan harmitonta=)
 
Hienot viiva jadekivi :heart: On sitä viivojen vahvistumista niin mukava katsella, vaikka itse olen joka kerta pelännyt, että mitäpä jos ne vaalenevat.... lopulta päätin sitten lopettaa koko testailun, seuraava "testi" on sitten ultra viikon päästä. Hermostuttaa jo nyt!
 
Hei kaikille!

Kylläpä tulee vahvasti omat tuntemukset mieleen kun luin viestejänne. Minulla on myös pitkien hoitojen jälkeen ivf-vauva kasvamassa. Enää 4 viikkoa laskettuun aikaan, ihmeellistä! Tsemppiä kaikille kovasti, toivotaan että kaikkien plussat pysyvät ja vauvat jatkavat kasvuaan. Mikäli matkassa tulee pettymyksiä, muistakaa silti että kovan työn takana voi odottaa mahtava palkinto. Raskaus hoitojen jälkeen on ihme josta jaksaa kiittää joka päivä. Eli ei kannata antaa periksi! Hyvää jatkoa kaikille :heart: t. Passari
 
  • Tykkää
Reactions: Cisu
Hei!

Täällä yksi plussatestin tekijä 2. IVF 1. passista :) Tosin vähän allapäin ollaan sillä pelkään ja epäilen tulevaa keskenmenoa :(
Meille siirrettiin 21.8 5vrk varhainen blastokysti josta positiivisen testin tein 4.9. Tänään pitäisi viikkoja olla siis 7+3. Mutta...
Mulla tuli rusehtavaa vuotoa viikolla 6+0 ja kävin polilla näytillä. Hcg-arvot oli loistavat ja kohdussakin kaikki kai kunnossa. Tosin kunnon sykettä ei sillon vielä näkynyt ja muutenkin lääkärin mielestä alkio oli viikkoihinsa nähden liian pieni. Vuoto loppui siihen ja varsinaisessa varhaisultrassa kävin perjantaina 7+1 ja aivan varmana että näen sykkeen. Mutta ei, alkio oli viikkoihinsa nähden vieläkin liian pieni (heitti viikolla kahdella?!!) ja kunnon sykettä ei näkynyt mutta jotain pientä väreilyä kylläkin. Lääkäri ei vielä määrännyt kohduntyhjennyslääkkeitä koska alkio oli viikossa kuitenkin kasvanut vaan menen uudelleen ultraan viikon päästä. Kovin paljon toivoa ei annettu ja nyt vaan odotan koska alkio tulee ulos :(

Meillä 1v9kk ikäinen ihana tyttönen joka sai alkunsa 5 vuoden yrittämisen jälkeen 2. IVF:n tuoresiirrolla.
Nyt tätä pikkukakkosta yrittäessä tulikin suuri ihmetys ja epäusko että miten hoito voi onnistua jo ekalla kerralla ja mitähän pahaa vielä tulee tapahtumaan. Saas nähdä niin... Kovin hyvät ei ole fiilikset.
 
tyty
sebu mitä toitä teet? Mulla alko opiskelut alkanu tänä syksynä ja nyt olen työssäoppimassa joulukuun loppuun.
Olen tällä hetkellä hoitovapaalla, mutta teen keikkaa yhteen lastenvaatemyymälään. :) Kivaa vaihtelua ja hyvät työpaikkaedut. :) Kuulostaa hurjalta tuo sinun selkärankareuma. :( Miten luulet että selviät raskaudesta? Onko sinulla kovat kivut koko ajan?

jadekivi aivan ihanat testit! :heart:

Scarleth mä taidan myös lopettaa testaamisen.. ostin eilen lisää testejä ja oletin että testiviiva olisi vahvempi kuin kontrolliviiva. Viivat olivatkin tasapaksut ja sain siitä aihetta ajatella että hormoni ei ole noussut niin kuin pitäisi. Olen tässä vatvonut ja miettinyt ja jopa ajatellut että oireetkin ovat vähentyneet.. kunpa saisin taas sen rauhan ja järjen takaisin. Yritän nyt ajatella että pieni on kyydissä, kunnes kunnon vuoto ja kivut alkaa, tai kunnes ultra toisin todistaa parin viikon päästä. Silti vähän huolestunut olo. :(

Kiitos Passari ja voimia sinulle loppu odotukseen! :)

Tervetuloa Cisu! :) Tosi ikävä kuulla, että olet saanut plussan jälkeen huonoja uutisia. Mikä päivä sinulla on uusi ultra? Toivotaan kovasti, että sydän olisi alkanut sykkiä ja kaikki olisikin hyvin. Tiedätkö onko tuollainen kuinka tavallista? Voiko raskaus jatkua normaalisti, vaikka alkio kasvaisi alkuun hieman hitaammin? Tulethan kertomaan sitten kuulumisia?
 
Scarleth mä taidan myös lopettaa testaamisen.. ostin eilen lisää testejä ja oletin että testiviiva olisi vahvempi kuin kontrolliviiva. Viivat olivatkin tasapaksut ja sain siitä aihetta ajatella että hormoni ei ole noussut niin kuin pitäisi. Olen tässä vatvonut ja miettinyt ja jopa ajatellut että oireetkin ovat vähentyneet..
sebu, mä luulen että tuon takia ei ole aihetta panikointiin. Esim. viimeksi kun itse testasin, niin Pregcheckissä oli testiviiva ihan selkeästi kontrolliviivaa vahvempi, mutta Sofi One Stepissä viivat kutakuinkin yhtä paksut. Eli luulisin, että eri merkkisillä testeillä on joku raja-arvo sille, mihin saakka se testiviiva ylipäätään tummenee. Uskoisin siis, ettei kannata odottaa että viivat maailman tappiin saakka loogisesti jatkaa tummumistaan :) Jos sulla on kuitenkin vahvat testiviivat, niin jätä testailu sikseen ja keskity odottelemaan seuraavaa ultraa. Kaikkihan ei koskaan saa edes kunnollista tummaa testiviivaa, ja silti kaikki on ihan hyvin :) No, paraskin sanoja tässä olen, mutta parasta olisi vaan relata .... ;) Tuo oirekyttäys varmaan kuuluu asiaan myöskin. Mitä tässä nyt itse vähäoireisena olen yrittänyt lueskella kanssaraskautuneiden tarinoita, niin kyllä kaikilla tuntuu oireet tulevan ja menevän, isolla joukolla ei ole oireita juuri nimeksikään, ja kaikki siitä joukosta tuntuu olevan ihan yhtä skeptisiä oman raskautensa suhteen :) Oliko sulla tarkoitus mennä ar-ultraan, ja koska se on? Sen jälkeen varmaan voi panikoinnin unohtaa, edes hetkeksi...

Cisulle tervetuloa mukaan ja pahoittelut että tilanne on nyt vähän epävarma ja ikävän kuuloinen :hug: Samaa olisin kysynyt kuin sebukin, eli oletko saanut tietoa onko vastaavia tilanteita ollut kenelläkään siten, että kaikki olisi jatkunut ihan hyvin? Luonto on ihmeellinen, uskoisin että kaikki on kuitenkin mahdollista eli toivotaan että sinäkin saisit seuraavassa ultrassa hyviä uutisia!

Täällä edelleen aika vähäoireista meininkiä. Päiväunet maistuu, hengästyn tosi helposti, rinnat aristaa ihan vähäsen kuten ovat tehneet koko ajan, ja viime päivinä on aamulla tullut ihan nopeita ällötysolon häivähdyksiä jotka sitten kylläkin menevät ihan hetkessä ohi. Mahassa oli taas viikonloppuna ihan selkeä menkkamainen jomottelu jota vähän säikähdinkin, mutta eiköhän sekin voi olla ihan asiaankuuluvaa kohdun "kasvukipua" tms.

Liikkumista oon yrittänyt jatkaa, vaikka jo kävelylenkki tai löysä salitreeni tuntuu saavan musta aivan puhdin pois :) Ja tuo äärimmäisen helposti tuleva hengästymisen tunne tuntuu vähän epämiellyttävältä, joten juoksemista en ole sitten viitsinyt edes yrittää (ehkä pitäisi...). Tuolla "vanhusketjussa" olen saanut pidemmällä olevilta vinkkejä, että kannattaa liikkua sen mitä vaan hyvin jaksaa, ettei sitten loppuraskaudessa huono kunto kostaudu.

Puuh, nyt saisi päivät kulua nopeasti, ar-ultra viikon päästä...

t. Scarleth 6+4
 
Mä en tiedä yhtään kuinka yleistä tai usein näin voi käydä kun mulle nyt. Olen täällä kaksplussalla parissa kohtaa kyselly jos löytyisi kohtalotovereita mutta aika hiljaista on. Googlaamalla löytyy enemmänkin mutta useimmiten luomuraskautuneissa tietenkin koska siinä ei voi satavarma olla hedelmöitys- tai kiinnittymispäivästä, sillon viikonpari heitot on tavallisia. Mutta lapsettomuushoidoissahan kun päivät on selvät niin kai tällaiset ennustaa vaan huonoa :(
En tiedä pitäiskö ostaa raskaustesti ja katsoa onko viiva alkanut heikentymään! Kuinka pian raskaushormoni poistuu ja testi näyttää negaa kun raskaus loppuu? Mites se digitaalinentesti, näyttääkö se viikot kuinka pitkälle? Mietin saisko siitä enempää irti kun perusapteekin testistä.
Jotenkin tuntuu että oireetki loppu kun seinään huonojen uutisten jälkeen. Mutta luulen että se on vaan oman pään aiheuttamaa kun on tavallaan jo luovuttanut. Tämän viikon perjantaina mulla se ultra. Pitkä odotus, hitaasti menee aika.

Cisu 7+4?!
 
Cisu,
voin vain kuvitella miten huolestunut olet :( Toivottavasti olisi kyse vain väärästä hälytyksestä ja raskaus jatkuisi normaalisti. Mun ymmärtääkseni pakastetut blastot "käynnistyy" vähän hitaasti, ja siksi niissä testipäivätkin ilmeisesti laitetaan paljon pidemmälle kuin tuoresiirroissa. Pakastus siis varmasti vaikuttaa kiinnittymisen ajankohtaan ja raskauden alkuvaiheisiin.

Noilla sun viikoilla digitestistä ei ole kyllä enää mitään hyötyä, enkä usko, että viivatesteistäkään ihmeitä näkisi. Ymmärtääkseni viivat voi vahvistua keskeytyneessäkin raskaudessa siihen asti kuin vuoto alkaa.

---

Mä lopetan mun testailut tähän päivään, kun digitesti näytti Raskaana 3+. Se saa nyt riittää. Hormonitaso on noussut siis korkeaksi ja raskaus on varmasti pysyvämpää laatua kuin se aikaisempi keskenmennyt.

Aivan järkyttävä päänsärky on vaivannut koko päivän. Panadol ei tunnu auttavan, eikä tästä näyttöpäätetyöskentelystäkään varmaan hyötyä ole. Yritän nyt sinnitellä työpäivän ajan juoden paljon vettä, ja sitten kotona lämmittelen kaurapussin hartioille ja menen maakuuasentoon.

Mua on kanssa kovasti mietityttänyt toi liikkuminen. Mä en ole vuosiin harrastanut mitään, ja olen muutenkin tosi huono liikkumaan. Koirien kanssa käyn kyllä lenkillä, mutta ei nekään ole pitkiä kuin ehkä viikonloppuisin, jolloin on paremmin aikaa.. Olen harkinnut jotain raskausajan joogaa/pilatesta/jumppaa, mutta en mä tule kyllä yksin lähteneeksi :snotty:

Jadekivi ja asukas rv4+5
 
Haa, täällä oli tämmönen ketju. Kyselinkin juuri hoitoketjussa, että pitäiskö tämmönen perustaa.

Cisu muistaakseni hcg puoliintuu samaa tahtia, kuin tuplaantuukin, eli kahden vuorokauden välein. Mut tietenkään se ei puoliinnu nollille, mikäli kohdussa on raskausmateriaalia jäljellä. Mulla jäi kerran roikkumaan arvo siihen tonnin paikkeille kuukaudeksi, vaikka ultrassa ei nähty mitään. Vasta jokin tarkempi ja parempi ultralaite paljasti pienen palasen, mikä oli jäänyt ylläpitämään arvoa.
Toivotaan, että seuraavassa ultrassa olisi kaikki hyvin :hug:

Täällä menossa rv 7+ ja pahoinvoinnin kanssa on taisteltu. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta huokailu ja puhaltelu on jatkuvaa. Parin tunnin välein on syötävä edes jotain, muuten tulee liian huono olo. Esikoisesta tämä ei tuntunut näin pahalta, mutta ehkä nyt on syynä se, ettei saa levätä koska haluaa, vaan on passattava ja viihdytettävä tuota lapsukaistakin.

Itse en halua sairaalaa etusivulle, mutta tiedoista sen verran, että:
9.5
Pikkuperho / 30 / 2.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos jadekivi, oli kyllä lohduttavaa kuulla tuo tieto että pakkasblastot saattaa kiinnittyä hitaammin. Mulla on alkushokin jälkeen kuitenkin vähän toiveikas olo mutta eniten ärsytti se lääkäri ja sen kylmä asenne. Mutta perjantaina näkee ja päätin ettei ole hyötyä alkaa testeillä pelleilemään.

Tässä munkin tietoja etusivulle:
Cisu/ 2 lapsi (ennestään 2 IVF-tyttö 1v9kk) /34v/ la 9.5/ K-HKS
 
Viimeksi muokattu:
^ Eipä kestä :)
Mun yhdellä nettitutulla nousi hcg-arvot todella hitaasti juuri pakastetun blaston siirron jälkeen, ja sehän oli aivan paniikissa ja muistan niiden lääkärin kertoneen jotain tuon suuntaista. Terve vauva sieltä siis lopulta syntyi.
 
siis nyt tulee vaan omaa napaa..mutta mä en saa nukuttua:ashamed:menin eilen sänkyyn klo.23.30-->03.00 vielä hereillä..väsytti mut uni ei tullu.. nyt oon aivan naatti..ja sika paha mieli ku jouduin ottaa unilääkkeen kun tarkotus on lopettaa:stick: ettei vaikuta lapseen lääkkeet..miten mä jaksan jatkossa jos en saa unta..apua..enkä tahdo syödä noita lääkkeitä..olen vähentäny ja eilen piri olla kokonaan ilman..mu8t miten kävikään..:headwall:
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

9.5
Cisu / 34v / 2 lapsi / K-HKS

Pikkuperho / 30 / 2.lapsi

28.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86/ 26 / 2.lapsi / pkks
 
^ tyty etkö vain saa nukuttua, vai onko sinulla jotain kipuja jotka pitää hereillä? Oletko jutellut jonkun lääkärin kanssa asiasta? Olisiko jotain mitä voisi käyttää, ettei tarvitsisi seinään lopettaa? Kun olin sairaalassa nyt Hyperin takia niin siellä annettiin unilääkettä, samoin kun olen aikaisemmin ollut synnyttämässä, niin olen saanut unilääkettä. Mietin vaan, että jos voisit siirtyä johonkin "miedompaan" ja lopetella pikku hiljaa? Voimia päivääsi! :hug:
 
Kiitos Scarleth eiliesestä rauhoittamisesta!! Tarvitsin juuri tuota. =) Ar-ultra minulla on 8.10, joten vielä olisi melkein kaksi viikkoa odoteltava. Olo oli kuitenkin taas aika etova aamulla, ennen kuin sain kumottua ison mehulasillisen. Miten te muut maistuuko kahvi vielä?

Liikkumisesta.. mä olisin niin halunnut jatkaa aloittamaani juoksuharrastusta. Punktion takia jouduin pitämään siinä taukoa, sen jälkeen sain hyperstimulaation, enkä saanut juosta. Nyt saisin lenkkeillä, mutta tuntuu myös että hengästyn joka asiasta. Ajattelin jatkaa ihan perus sauvakävelyllä ja kävelylenkeillä. Kohta tiet kuitenkin liukastuu, enkä halua liukastella siellä juoksukengissä. On ollut kyllä vaikea luopua tuosta harrastuksesta, mutta yritän nyt tehdä sellaisia asioita, jotka piristää mieltä ja oloa eikä aiheuta liikaa suorituspaineita. :)

Tervetuloa Pikkuperho! :)

jadekivi onko päänsärky helpottanut?

Meillä riehuu ihan järkyttävä vatsatauti. Esikoinen oksentaa jo kolmatta päivää. :( Onko teillä tietoa miten vatsatauti voisi vaikuttaa raskauteen?? Toivottavasti välttyisin taudilta, mikä on kyllä todella epätodennäköistä.

Sebu 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Mitä olette mieltä, jos listattaisi nuo ultrat/neuvolat/lääkäriajat yms etapit tuohon osallistujalistan alapuolelle, niin pysytään kaikki kärryillä? :saint:


Kirjoittelijat
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

9.5
Cisu / 34v / 2 lapsi / K-HKS
Pikkuperho / 30 / 2.lapsi

28.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86/ 26 / 2.lapsi / pkks


Neuvolat & ultrat


Cisu ~ ultra 28.9.
sebu08 ~ ar-ultra 8.10.
jadekivi ~ ar-ultra 9.10.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cisu
Kahvista.. Mä en juo kahvia, mutta silloin tällöin nappaan kaupasta/huoltsikalta mukaan sellaisen Starbucksin kylmän karkkikahvin. Nytkin mulla on sellainen tässä työpöydällä, ja mulla oli tänään ihan pakottava tarve saada sellainen :p Eli siis ainakin tuo kylmä ja sokerinen kahvi maistuu toistaiseksi.

Ruokien suhteen mun ei oikein tee mieli mitään. Kaikesta tulee sellainen plääh-olo kun ajattelee. Mutta hyvältä eilinen ruoka maistui silti, vaikkei olisi yhtään huvittanutkaan syödä. Etomista ei ole tänään ollut, joten se taisi tosiaan johtua vaan siitä päänsärystä, joka onneksi loppui iltaa kohden.


Tajusin tänään, että tasan viikon päästä on ensimmäinen etappi saavutettu. Silloin olen ohittanut keskenmenneen raskauden viikkolukemat ja se tulee varmasti lisäämään luottoa raskauden jatkumiseen. Ja siitä tasan viikko, niin onkin jo ultra. Saas nähdä mihin väliin saa neuvola-ajan. Toivottavasti tuolla yksityisellä puolella olisi hieman paremmin valinnanvaraa kuin julkisella. Me ollaan siis suuntaamassa Helsingin Yksityiseen Äitiysneuvolaan, miehen toiveesta.
 
Moikka!

Mä olen kans tyty sitä mieltä että selvitä onko joku vaihtoehtoinen lääke mitä vois turvallisemmin nukahtamiseen käyttää ja koskaan ei kai suositella muutenkaan että lopettaa lääkkeen kun seinään vaan asteittain. Tosin itse lopetin masislääkkeet ekassa raskaudessa kun seinään sillä en halunnu mitään ylimääräistä syödä raskauden aikana.

Mulle maistuu kahvi entiseen malliin eli pari kuppia aamuisin juon. Vähän olen sitäkin yrittänyt karsia raskauden takia kun se ei ole hyväksi alkiolle/sikiölle.
Mitään himoja mihkään suuntaan ei juuri ole mutta nälkä on lisääntynyt.

Toivottavasti sebu pääsette vatsataudeistanne nopeesti ja vähällä. Mun tietääkseni siitä ei ole haittaa raskaudelle. Mullakin kiertää mahassa tänään että kai sitä jotakin on liikenteessä.

Mulla oliskin eka neuvola 2.10 mutta voi olla että perjantain ultran jälkeen joko siirrän sitä tai peruutan kokonaan. Alunperin tilattu sen mukaan että viikot mätsää ja kaikki ok.

cisu 7+5
 
Joo olen koittanut lopettaa asteittaan lääkkeet..uni sekä kipu..mutta tota kipulääkettä kun olen käyttänyt jo 2-vuotta + unilääkettä niin tulee ihan kamalat vierotus oireet:kieh: ja sekin entisestään ärsyttää jo hankalaa tilannetta..pitää katsella että miten tässä käy.. toivon, että oon ensyönä jo niin väsyny et nukahan ihan senki puolesta ( nukuin vaan 4h)..jos en ni sit en tiiä..:snotty: itsekkään en halua syödä mitään lääkettä raskaus aikana..muuta kuin noi tukilääkkeet jotka määrätty lapsettomuuspolilta..
sebu meillä oli kesällä tytöllä yrjötauti joka kesti 4päivää..siis ihan kamalaa..paljon zemppii..tiedän tunteen:hug:vie herkästi lääkäriin ettei kuivu..mäkin jouduin viemään.

Kahvi maistuu hyvin..mä en uskos että olen raskaana jos en ois testejä tehny,.,siis kun esikkoa kun odotin alko pahoinvointi jo rv5 sekä kamala närästys..nyt tuntuu et olen elämäni kunnossa jos ei unettomuutta lasketa=)tänään mietinkin, että toivottavasti ei ole mikään tuulimuna:ashamed: kun ei ole oireita ollenkaan..tai sit tän on pakko olla poika:LOL: mutta mulla oli tytön odotus aikana alusta saakka tyttö olo ja nyt mulla on ollu ihan poika olo...saa nähä miten käy..

tyty rv4+3
 

Yhteistyössä