Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Kirjoittelijat
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

9.5
Cisu / 34v / 2 lapsi / K-HKS
Pikkuperho / 30 / 2.lapsi

28.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86/ 26 / 2.lapsi / pkssk


Neuvolat & ultrat

Cisu ~ ultra 28.9.
sebu08 ~ ar-ultra 8.10.
jadekivi ~ ar-ultra 9.10.
tyty86~ar-ultra 22.10
 
sebu, eipä kestä kiittää. Tosin minä nyt en ole ihan paras tsemppaaja, kun itse olen testailija ja panikoija pahimmasta päästä :) Mutta olen niin paljon hakenut mielen rauhoitusta sillä, että oon lueskellut muiden kirjoituksia ja huomannut, että ei noista oireista ja testiviivoista loppuviimeksi oikein mitään voi päätellä.

Tyty, onnittelut digituloksesta, on se vaan niin hienoa nähdä tuo 3+ -lukema :D Lähestulkoon tekisi mieli siitä ilosta mennä ostamaan vielä yksi digi, mutta rajansa ehkä silläkin miten paljon testeihin voi rahaa syytää. Olenhan niitä nyt kuitenkin varmaan kymmenisen kappaletta tehnyt :D (Siis en sentään digejä noin montaa...)
 
Heippa,

minä voisin ilmoittautua tähän ketjuun mukaan :)

Taustalla sekundäärinen lapsettomuus, itsellä luomulapsi aiemmasta suhteesta. Nykyisen miehen kanssa lähdettiin lapsettomuushoitoihin, jossa mulla todettiin hoitamaton hypotyreoosi ja miehellä oligoteratozoospermia.

1. ICSI tehtiin kesäkuussa 2012 ja hyperstimulaation vuoksi kaikki alkiot pakastettiin (9kpl). 15.8.2012 siirrettiin 1. PAS alkio 3 vrk:n ikäisenä, josta nyt menossa rv 8+2 :heart: Laskettu aika 5.5.2013.

Raskaus näkyi haamuviivana jo pp6 / dpo 9 / kp 25/30 eli nopeasti kiinnittyi mulla tuo PAS-alkio.

Ensimmäisessä ultrassakin jo käyty viime viikolla, siellä näkyi päivän isompi ihmisen alku kun mitä viikot olivat eli hyvin oli lähtenyt kasvamaan. Toivon mukaan tämä pieni pysyy mukana loppuun saakka. Seuraava ultra 16.10.2012.

Nyt turvottaa, väsyttää ja iltapahoinvointia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2 / TYKS

9.5
Cisu / 34v / 2 lapsi / K-HKS
Pikkuperho / 30 / 2.lapsi


28.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86/ 26 / 2.lapsi / pkssk


Neuvolat & ultrat

Cisu ~ ultra 28.9.
sebu08 ~ ar-ultra 8.10.
jadekivi ~ ar-ultra 9.10.
sekundamamma ~ 16.10.2012.
tyty86~ar-ultra 22.10
 
Viimeksi muokattu:
Voi että mua oksettaa kahtoo tv5 dokkaria nauhalta "kännissä raskaana"..siis niin pistää vihaksi..brittiläinen dokkari jossa monet odottavat äidit juo alkoholia..enemmän ja vähemmän ja heistä se on ihan okei..siis voi vittu..mä en juo tipan tippaa, musta raskaana ollessaei saisi juoda yhtään ja piste!
 
tyty86 kiva kuulla että olet saanut paremmin nukuttua! :)

Tein vielä yhden testin mikä oli jäänyt kaappiin ja nyt se testiviivao oli kyllä tummempi kuin kontrolliviiva. :heart: Lisäksi olen voinut aika pahoin tänään mutta olen ollut siitä ihan iloinen. :) Muita oireita joita on, on jatkuva pissahätä, tissit kipeät, välillä etoo, välillä närästää, kynnet kasvaa. :) Pitkästä aikaa taas toiveikas olo!

Miten te muut voitte? Missä vaiheessa olette varanneet/meinaatte varata ajan neuvolaan? Onko mahanne jo alkanut turvota? Oma mahani on kyllä turpeampi, mutta voi johtua vielä hyperstimulaatiosta ja järkyttävästä määrästä ruokaa mitä syön. Mieli tekee koko ajan jotain suolaista; shipsejä, ranskalaisia, juustoja ja tonnikalaa. Mikään kotiruoka ei maistu vaan voisin koska vaan kurvata hampurilaiselle. Tämäkään ei välttämättä liity tähän raskauteen, vaan kortisoniin jota syön. Sivuoireina siinä on turvotus ja ruokahalun lisääntyminen. :headwall:
 
Onnea ja voimia kaikille odotukseen :)

Mulla oli tosiaan eka neuvola samana päivänä kun sairaalan ultra. Seuraava ultra onkin sitten se np-ultra :heart:

On sen verran turvonnut olo, että tilasin netistä äitiys/imetysliivit ja sellaiset tukialushousut ja muita äitiysvaatteita. Seuraava ostos olisi raskaus/synnytysöljy :)

Iltapahoinvointi/kuvotus jatkuu edelleen ja yöllä heräilen vuorotellen juomaan ja pissalle. Väsyttää myös vietävästi.

Me ei olla vielä kerrottu odotuksesta kenellekään, odotellaan tuota np-ultraa.
 
sebu08 kyseli neuvolasta. Itse soitin ar-ultran jälkeisenä päivänä neuvolaan, kuten tein esikoisestakin aikoinaan. Ennen tuota ultraa en jotenkin uskaltanut varata.

Mulla on masu ihmeen maltillisen kokoinen, vaikka aina saa lukea, että kakkosta odottaessa maha turposi tyyliin jo rv 5 hirveeksi palloksi. Mulle menee aika hyvin omat farkut jalkaan, toki niissä on vähän vähemmän ylimääräistä tilaa kuin pari kk sitten, mutta odotin jotain pahempaa. Jotain mitä ei pysty peitellä ja on kerrottava töissäkin liian ajoissa. Onneksi vielä ei tarvitse. Pian alkaa kuitenkin jo yhdeksäs raskausviikko, joten ihme kyllä että turvotus ei ole tänne vielä löytänyt.

Kertomisesta sen verran, että vanhemmille kerrottiin ultran jälkeen ja lisäksi mun kaksi hyvää ystävää tietävät nyt asiasta. Muuten ajateltiin pitää salassa tuonne 12+ asti ainakin, jos vaan mahdollista.

Ruuanhimoista: Jaan samat grilliruokahimot kuin sebu08 :D Mulla oli esikoisesta sama. Ryntäsin myöhään illallakin grillille, koska lounaslautanen oli parasta mitä saatoin kuvitella. Kotiruoka tai leipä sensijaan yök! Nyt siis sama juttu. Vähän väkisin yritän monesti syödä, että tuo kuvotus lakkaisi edes hetkeksi.

Mies tuumas tänään, että "ai oliko sulla esikoisestakin pahoinvointia?" :stick: Juuei, kun muuten vaan kaaduin aina työpäivän jälkeen sänkyyn kolmeksi tunniksi ja huokailin ja voivottelin ihan vain lämpimikseni. Tampio! Silloin se suuttuikin mulle, kun hän joutui tekemään kaikki kotityöt jonkun aikaa ja minä vaan laiskottelin. Ilmeisesti miehen logiikalla pahoinvointi on sama kuin ämpäritolkulla oksentaminen, mitään välimuotoa ei ole. Nyt olen kyllä pystynyt tekemään paljon enemmän kuin ekalla kertaa. Ehkä esikoinenkin vaikuttaa asiaan, kun ei voi vain jäädä sohvalle voivottelemaan oloaan..
 
Mä ajattelin varata ensimmäisen neuvola-ajan heti ar-ultran jälkeen. Keskenmenneessä raskaudessa tuntui ihan älyttömän pahalta, kun sen ajan joutui perumaan, joten mielummin odotan nyt rauhassa siihen, että ultrasta on saatu joko hyviä tai huonoja uutisia.

Mullakin tekee mieli kaikkea tosi epäterveellistä. Sipsejä, hampurilaisia, pizzaa.. Mutta eilen maistui kyllä ruisleipäkin ihan taivaallisen hyvältä. Ollaan miehen kanssa on-off karppailtu, ja leipää ei ole meidän taloudessa nähty taas pariin kuukauteen. Piti syödä heti useampi pala kunnon päällysteillä :D Makeaa ei kyllä tee mieli ollenkaan.



Kuulin eilen äidiltä ettei sillä ole ollut yhdessäkään raskaudessa pahoinvointia. Saas nähdä tuleeko mulle, vai oisko toi jotenkin periytyvää ;)

Me ollaan tosiaan kerrottu jo aika monelle. Kaikki läheisimmät ystävät tietää, koska tiesivät hoidoistakin ja olisivat varmasti kyselleet tuloksia jos ei oltaisi itse avattu suutamme. Ja ei rakkaimmilleen vaan voi valehdella päin naamaa. Lisäksi mun vanhemmat tietää ja muutama tuttu, jotka käyvät samoilla keskustelupalstoilla.
 
Olen tuolla toukokuisissakin, mutta ajattelin olla täälläkin mukana. Paitsi, että älkäähän vielä tuonne listoille laittako, kun ei tässä yhtään tiedä miten käy.

Meillä on tarina tämä, että 3 inseminaatiota tehtiin viime keväänä ja nyt tässä syksyn alussa neljäs. 3 raskaustestiä olen tehnyt ja kaikissa niissä on ollut 2 viivaa, tosin se toinen viiva haaleampi.

Paitsi, että edelleen en käsitä, että olen raskaana. Olotila on niin tavallinen, kuin olla ja voi. Koko ajan vain on mielessä, että eiköhän ne kk:set kohta kumminkin ala.
Kesällä kun kierto oli sellaista kp.40 ja tuo päivä on tulossa ensi viikolla tiistaina täyteen.

Viime viikolla oli vielä alkuviikosta sellainen turvonnut olotila alamahassa + ihme tuntuma - painontunnetta lähinnä. Noh viime torstaina, kun raskaustestin sitten tein, kuten oli käskettykin, tuo tuntemus hävisi ja samalla myös on hävinnyt alamahan turvotuskin. Lähinnä olen tässä tuntenut vain kovaa väsymystä - en muuta ja aika ajoin viluista olotilaa.

Lämpöjäkin seurailen, edelleen ja ne ovat kanssa vain alemmaksi tulleet verrattuna viime viikkoon. Nytkin aamusta lämpö oli vain 36,1 astetta + päivällä jotain 36,4 astetta. Vähän kanssa tässä mietin, että uumoilevatko nuokin sitä, että kohta vuoto kumminkin alkaa.

Alkuraskauden ultrakin on meillä vasta 11.10 edessä eli vielä sellaiset 2 viikkoa on tässä kärvisteltävä. Noh olen ajatellut vielä neljännen raskaustestin tehdä, mutta sen teen vasta ensi viikon torstaina. Silloin pitäisi olla menossa rv.6, jos ei vuoto ole jo alkanut tuohon mennessä.

Rv.5 tänään.
 
Heippa!

Noista oloista ja oireista: mulla ne ainakin on tässä eka viikkoina tulleet ja menneet. Aluksi panikoin ihan hirveästi vähäisiä oireitani, mutta kun olen paljon kirjoitellut täällä ja muutenkin lueskellut kaikenlaista, niin näyttää siltä että niin ne tässä vaiheessa yleensä tekeekin, ja muutenkin myös vähäoireisia raskaanaolijoita on tosi paljon. Myös mulla oli alussa mahassa paineentunnetta ja oikeastaan ihan helvetilliset menkkakivut, mutta sitten mahatuntemukset katosi ja nyt on oikeastaan mahassa ajoittain vain repäisyjä tai jotain pienempää jomottelua. Rinnat on ollut koko ajan vähän arat ja vasta nyt viime päivinä niitä on mun mielestä aristanut / turvottanut vähän enemmän. Pahoinvointia ei ollut alussa lainkaan, enkä vieläkään joudu pyttyä halailemaan mutta tällä viikolla on hiipinyt sellainen 24/7 pikkukrapula - fiilis :) pieniä ällötysoloja voi tulla mitä ihmeellisimpiin aikoihin, esim keskellä viime yötä :eek: Isoin oire on ehdottomasti väsymys - siis en jaksaisi muuta kuin makailla sohvalla ja nukun lähes joka päivä päikkäreitä jne. Töissä sinnitteleminen on varsinaista tuskaa, nytkin just mietin että pakko varmaan lähteä viimeistään kolmelta kotiin nukkumaan ja paikkailla suoritusta sit joskus, kun taas piristyy. Lämmöt mulla on kyllä pysytelleet koko ajan 37:ssä tai yli, eilen taisi iltapäivällä olla 37,2.

Ja nuo epäterveellisen ruuan himot!!! Tai no, ei onneksi aina epäterveellisen, vaan ylipäätään SUOLAISEN. Siis iso, hyvä salaatti menee ihan yhtä lailla, tai sitten voi tehdä pakkomielteisesti mieli jotain ihan "tavallista" kuten kananmunavoileipää tms.... ja parina viikonloppuna on ollut pakko päästä syömään Amarilloon :) Eilen illalla oli vähän sellainen "pakko-saada-pizzaa" - meininki, mutta pääsin siitä sitten yli, onneksi. Tää on vähän outoa, olen yleensä enemmän makean ystävä mutta nyt on kyllä suolaisen mieliteko ollut kova. Tämä alkoi itse asiassa jo ennen plussausta. Ihme kyllä mulle ei ole silti tullut painoa yhtään, ruoka on kuitenkin selvästi maistunut enemmän kuin normaalisti, ja olinkin ihan varma että ehtisin ennen ekaa ultraa & neuvolaa kerryttää pari kiloa ihan vaan syömällä :) Liikkua oon kyllä kovasti yrittänyt, mutta esim. eilen väsy oli niin tainnuttavaa, ettei olisi tullut kyseeseenkään lähteä mihinkään salille tai lenkille. No, tänään uusi yritys.

Onko sulla tupasvilla nuo testiviivat kuitenkin vahvistuneet, tai pääsisitkö veritestiin? Sillähän sitä sitten saa mieltään rauhoitettua. Mutta ei mullakaan ainakaan ihan aluksi (eikä oikein vieläkään) ollut "raskaanaoleva olo". Eli ihan epäuskoiselta tämä homma tuntuu yhä :) Ajattelin, että ehkä ensi maanantaisen varhaisultran jälkeen uskallan ekaa kertaa ajatella olevani raskaana, jos siellä jotain elämää löytyy.

Kertomisesta; me ei olla kerrottu yhtään kenellekään, paitsi vähän pakon sanelemana yhdelle mun ystävälle joka oli ihan samaan aikaan IVF-hoidossa. Hänen kanssaan kuitenkin puhuttiin hoidoista tosi paljon ja lähes päivittäin, niin olisi ollut aika outoa jättää tulos kertomatta. Mutta siis muuten on tarkoitus pitää asia salassa 12-viikolle asti, jos sinne saakka päästään. Mun äidille voidaan kertoa varhaisultran jälkeen, jos kaikki on hyvin. Varasin siis ekan neuvolan rohkeasti vaikken oo vielä ollut ultrassa. Ajattelin niin, että jos ultrassa tulee ikäviä uutisia, niin samassa puhelussa kun perun neuvola-aikaa saan ehkä sitten vähän keventää mieltäni neuvolan tädille :)

Mäkin tosiaan haluan vielä pysyä pois listalta, katsotaan sitten jos ens maanantain jälkeen tuntuisi vähän varmemmalta jo :)

Mukavaa torstaita kaikille!!

Scarleth 7+0 POKSIS! :)
 
Scarleth, no en nyt taatusti lähde minnekään labraan veritestejä otattamaan. Kun pitää vain hyväksyä, että tätä tämä odotusaika on - ainaista epävarmuutta ja huolta. Jos sitten ensi torstaina teen vielä sen neljännen raskaustestin, niin eiköhän sitten siitäkin voi jotain päätellä. Rv.5
 
tupasvilla suosittelen digi testiä jos epävarma ole=) mä ainakin vihaan epävarmuutta näissä asioissa..

Mulla sika kiire töissä, ja huomenna lähen tyttären kanssa mummilaan viikonlopuksi=) tässä pakkailen ja siistin kotia.
oireet mä oon aika oireeton verrattuna esikkoon..tosi hyvä olo..jos ei unettomuutta lasketa ja kauheeta nälkää=) ja mun mielikään ei tee herkkuja vaan suolasii rokia..
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2 / TYKS

9.5
Cisu / 34v / 2 lapsi / K-HKS
Pikkuperho / 30 / 2.lapsi

28.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86/ 26 / 2.lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS


Neuvolat & ultrat

Cisu ~ ultra 28.9.
sebu08 ~ ar-ultra 8.10.
jadekivi ~ ar-ultra 9.10.
sekundamamma ~ 16.10.2012.
Baby20xx ~ 18.10.2012
tyty86~ar-ultra 22.10
 
Hei kaikille,

Lisäsin itse itseni teidän listalle :) Testasin ekan plussani IKINÄ maanantaina 24.9. neljän vuoden hoitorumban jälkeen. Vieläkin vaikea uskoa todeksi! Onnellisuudentunne suunnaton <3

Olen melko laiska itse kirjoittamaan, mutta seuraan aktiivisesti keskustelu :) ja yritän olla interaktiivinen ;)

Ihanaa raskausaikaa ja oman vauvan odottelua <3
 
Scarleth, no en nyt taatusti lähde minnekään labraan veritestejä otattamaan.
Ai, no en nyt TAATUSTI ajatellut että tulin heittäneeksi jonkun kovinkin typerän idean ilmoille, meilläpäin kun toisinaan tuo veritesti on ollut jopa rutiinikäytäntö hoitojen jälkeen. Joten kovasti anteeksi, että sain kirjoituksestasi sellaisen kuvan, että kaipasit jotain huojennusta pohdiskeluihisi. Mutta mukavaa odotusta toki sinullekin.
 
Viimeksi muokattu:
Pajon Onnea Baby20xx ja tervetuloa! :)

^Meillä on myös aina ollut käytäntönä käydä veritestissä jos raskaustesti ollut positiivinen. HCG-arvon kuuleminen on kyllä ollut huojennus, vaikka olisi monen monta testiä tehnytkin. :)

Itse ajattelin varata neuvolan siitten ekan ultran jälkeen, eli viikolla 7. Oletteko muuten muistaneet syödä foolihappoa? Itse olen syönyt raskausajan vitamiineja jo hoidoista lähtien ja nehän sisältää myös tuota foolihappoa. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Sebu 5+4
 
Moikka ja tervetuloa sekundamamma, tupasvilla ja Baby20xx :flower:
Itsellä oli kyllä tarkoitus tässä toisessa raskaudessani jättää kokonaan palstailut väliin mutta sitten kävin ensin taustailemassa ja myöhemmin vertaistukea hakemassa :hug: Kiitos teille jotka olette mua tsempanneet menneellä viikolla.

Viikko onkin ollu tosi pitkä. Odotin vaan tämän päivän toista ultraa ja sitten kun meidän vuoro tuli niin en olisi halunnut kuitenkaan ultrattavaksi. Pelotti ja jännitti. Mä olin niin satavarma että tämä raskaus on tässä ja määrätään kohtu tyhjennettäväksi. Joten siksi olenkin niin epäuskoinen ja varovaisen onnellinen että ultrassa oli kaikki hyvin!!!! =) Pikku sydän sykki ja alkion kokokin vastasi melkein viikkojaan, oli muutaman päivän vajaa. Kohdunsuu ja kaikki muu oli niinkun piti. :heart:
Ultraaja oli eri kuin viikko sitten ja asenteeltaankin ihan erilainen, paljon varmempi ja lämpimämpi. Viikko sitten olin ihan murskattu kun kaikki toiveet vietiin. Mutta nyt elämä voittaa ja ens tiisitaina mulla eka neuvola. Sain jo äitiyskortinkin =)

Jatkuva nälkä vaivaa ja suolasen himo. Kaikkea mättöä tekee mieli. Ihan samalla lailla kun esikoisestakin. Lisäksi tissit on kipeet ja mahaa juilii välillä menkkamaisesti. Muuten olen ollu aika oireeton.

Jokos teillä on paino noussu? Mä en ole pahemmin kyttäilly, kai sitä kilon verran on väkisinkin tullu kun ei ole nyt juuri liikkunut tai tarkkaillu syömisiään. Esikoisesta mulle tuli huimat 23kg!!!! Nyt en halua sitä samaa määrää. Vasta sain melkein kaikki edelliset ylimääräiset laihdutettua pois.

Foolihappoa söin jo kesästä, raskausvitamiinit alotin plussasta. Luget ja zumenon jatkuu viikolle 12 saakka.

Hyvää viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!!! Täällä ainakin helpotuksen huokaus on suuri, olo ja mieli ihan hiton hyvä ja onnellinen.

cisu 8+1
 
Scarleth, anteeksi, että kirjoitin törpösti. En siksi ajatellut labraan mennä, kun tämä on pieni kylä ja en haluaisi herättää turhaa huomiota ravaamalla alvariinsa terkkarissa. Tässä reilu viikko sitten kävin, kun minulla oli se pissatulehdus. Mukavaa odotusta sinulle!! Anteeksi vielä kerran!! Rv.5
 
Ok Tupasvilla, taisin varmaan hormonihöyryissäni tulkita viestisi liian kärkevästi :)

Täällä alkaa olla paniikinpoikasta ilmassa, maanantaina olisi ar-ultra ja pelottaa ihan sikana. Olen tosi pessimistisesti asennoitunut ja ihan varma, että jotain on pielessä. Toivotaan nyt, että näin ei olisi, jotenkin ei jaksaisi enää vastoinkäymisiä tässä asiassa.

Pahoinvointia on ollut jonkin verran aamuisin (ei tarvi oksentaa mutta vessan lähistöllä tuli kyllä tänäkin aamuna pyörittyä :D). Vahvin oire on ehdottomasti väsynyt, oon koko viikon nukkunut päiväunet joka päivä, silti ollut ennen kymmentä valmis yöunille - ja kaikesta nukkumisesta huolimatta en ole missään vaiheessa pirteä. Mutta eiköhän se tästä, otan kaikki oireet ilolla vastaan, jos tuolla mahassa todetaan maanantaina jotain elämää...
 
cisu ihanaa että ultrassa olikin kaikki hyvin..toivottavasti jatkossa ei tarvitsisi enää kantaa huolta pienen hyvinvoinnista:heart:
scarlet mä täällä jännään sun ultra kuulumisia..toivottavasti sydänäänet löytys:heart: tuu kertoo sit heti miten meni!

Eilen kotiuduttu reissusta=) käytiin sienessä ja ratsastamassa..tai tyttöhän se ratsasti ja hoidettiin poneja mutta kuitenki..olipas kivaa..tänään lähetään vähän shoppailee ja syömään ulos koko perhe=) huomenna taas alkaa työssäoppiminen joten tää päivä vielä chilling.

Nyt on mullakin ruennu maha turpoomaan ruuan jälkeen..johtuen kyllä ihan siitä että syön ku hullu:popcorn: ja kaikkee suolasta..vedin pussillisen poppareitakin yhtä kyytiin..kohta oon jumalaton sotanorsu:LOL: esikosta tuli vaan 8kg ja toivottavasti tästäkään ei sen enempää tulis=)

tyty86 rv5+2
 

Yhteistyössä