Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Sen verran tässä saanu selville et rv:t merkkaa keskosilla enemmän ku paino, joten oli pakko tulla hehkuttamaan: 30+0!!!!
Mä seisoisin vaikka päälläni alasti tanssien tilaajaa, jos se pitäis vauvan sisällä vielä hetken.
Toivotaan parasta!!
TanZZZku ja Toivotypykkä, sekä kovasti odotettu 30+0 :) <3
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
tanzzkulle onnitelut poksumisista=) kuinkas pitkälle ois hyvä päässä viikoissa jotta ois tavallaan suht turvallisilla vesillä? tietty rv 37+0 saakka mutta että ennen sitä mikä ois optimaalinen viikko?

Täällä alko virallinen äitiysloma tänään=) huomenna neuvolaan kahtomaan onko vauva jo kiinnittynyt ja kuinka paljon laskeutunut..ainakin supistelee tujummin ja liitoskivut senkun jatkuu:kieh: nyt on ruennu menkka polttojakin olemaan varsinki öisin..herättää ihan. Menispä aika nopeempaa..mua on jotenki ruennu ahdistaa synnytys, kohtahan tää pitäs varmaan synnyttääkkin..ja loputa tavarat pitäs hankkia jne.:O

tyty ja poika rv34+5
 
Hui TanZZZku mikä tilanne sulla siellä :O
Eksyin pitkästä aikaa tänne, ja bongasin vasta uutiset. Sulla on kyllä harvinaisen hankalasti sujunut tuo raskaus, mutta nyt olet kyllä jo hirmu hyvillä viikoilla. Jospa vauva jaksaisi vielä jokusen viikon pysytellä mahassa. Muistaakseni 33-34. viikon aikoihin alkaa vauva olemaan jo melkoisen "kypsä" syntymään, tuota ennen syntyneillä imetys ei välttämättä oikein ota sujuakseen. Ja jos tuosta selvitään vielä hitusen pidemmälle, niin alkaa kaikki elimet olla täysin kehittyneitä :) Tsemppiä!

---

Hengissä siis ollaan. Mulla on viimeinen kuukausi ollut niin kiire töissä, ettei ole paljoa netissä ehtinyt lojua. Nyt vihdoin olen äitiyslomalla, niin ehkä tässä tulee taas aktivoiduttua ;)

Kaikki sujuu oikein hyvin. Toki liitoskivut on nyt alkaneet vähän rajoittaa tekemisiä, mutta edelleen voin vallan mainiosti. Kätilön mukaan tämä näin ongelmaton raskaus, mun paino ja nuori ikä on hyviä ennusmerkkejä siitä, että synnytyskin sujuisi ongelmitta, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Tilanne voi muuttua hyvinkin yllättäen tai vauva kääntyä kesken synnytyksen johonkin virhetarjontaan..

Mun miehelle on iskenyt ihan jäätävä vauvakuume :D Eikä sairaalan tutustumiskäynti ainakaan helpottanut tilannetta, kun siellä oli ilmoittautumiskopissa vahdittavana kaksi vastasyntynyttä. Voi elämä, kun ne oli pieniä.

Vaikea kyllä käsittää, että lähtö voi tulla tässä ihan lähiviikkoina. En oikein koe olevani vielä valmis :whistle: Pitäis varmaan alkaa purkamaan noita vauvakamoja laatikoista, ja laittaa turvakaukalon telakka autoon yms...
 
Tyty, uskon et kivut on saatanasta, mut mä ottasin ennemmin noi sun kivut ku olisin täällä ja pelkäisin kaikenmaaliman juttuja :( sulla on onneksi jo niin voiton puolella, enää ei mee kauaa, kyl sen jaksaa vaikka väkisin :) Tsemppiä!!

Omassa tilanteessa pyritään siihen et viikolle 34 mennään max, sit käynnistellään. Mulla on reikä niissä kalvoissani vettä ei oo enää nii paljon, ja sit on kujitenki ilmeisesti ne max hyödyt saavutettu.
Ite en jotenki usko et sinne 34 asti päästään, oon ihan huippuonnessani jos 32, en tiedä mistä tuo luku on tullu mulle ontullu toi 32 päähän, mut luin et viikoil 32-33 vauvan näkö olis kehittyny.
Joo, alkuun ei suolisto kestä maitoruokintaa, vaan pientä totutellaan pikkuhiljaa siihen.
Päivä kerrallaan siis mennään, ennen pe kon ultra jossa tsekataan vauvan kehitystä, napavirtauksia, ja veden määrää. Ja ai nii, mulla on kolme napasuonta, kysäsin ku lekuri tsekkaili mua toissa yönä.
Ei kummempaa, päivä kerrallaan.
Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!!!
 
Voi tanzzzku teitä.. toivottavasti pikkunen malttaa pysyä siellä mahd.pitkälle ja kehittyy hyvin! Onko mitään tietoa mistä toi kaikki sai alkunsa? Onko sulla ollut joku tulehdus, mikä sen on aiheuttanut vaiko ihan ittellään mennyt näin? Voimia sinne :heart:

Ihana masu tyty :)

Mulla ollut pari päivää tosi paljon harkkasupistuksia, et vähän jo säikähdin niitä.. kävin omalla gynellä tänään rauhottelemassa hermojani ja kaikki oli hyvin.. täytyy koittaa ottaa nyt tosi iisisti, ettei nyt ainakaan provosoi kohtua. Ei ne kipeitä supistuksia oo ollut, mutta epämiellyttäviä kuitenkin. Töissä ovat vaan tosi inhottavia, kun tulee pitkin päivää, eikä oikein pääse lepäämään/pitkälleen.. kotona on helppo vaa köllötellä :)

Hvyiä vointeja kaikille!
 
Heippa kaikille! :wave: Kiirettä on pitänyt enkä ole kerennyt kirjoittelemaan. Kuulumisianne olen kuitenkin lukenut... :)

Tanzzzkulle kovasti tsemppiä että pikkuinen pysyisi kohdussa vielä mahdollisimman pitkään... :) Sulla ei tosiaankaan ole ollut helppo raskaus :(

Sebu on sulla kurja työpaikka :( Enpä olis uskonut että tuollaista voi vielä oikeasti sattua täällä...

(.) Täällä kärsitty 2 kk kestäneestä yskästä joka todennäköisesti oli mykoplasmaa. Johtuneeko siitä vai mistä, mutta myös pää on särkenyt niin usein, että tuossa maaliskuussa tuli kyllä syötyä panadolia enemmän kuin 9 pv...:( Nyt tahti on hiljentynyt kuitenkin vain kerran viikossa särkyyn.

Painoa on tullut järkyttävästi :( Nyt jo 10 kg, vaikka syön ihan aikuisten oikeasti todella terveellisesti. Tiedä sitten paljonko kiloja tulee siihen mennessä että Ihme syntyy...

Potkuja olen tuntenut monta viikkoa, vaikka istukka on edessä. Meidän pieni tykkää potkia kylkeen vasemmalle, ja siellä ne kyllä tuntuvat hyvin :)

Maanantaina oltiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Enää ei ollut kasvusta edellä, vaan vastasi 20+3 kun päivät oli 20+4, napasuonia löytyi 3 kpl ja saatiin poikalupaus :) ei ollut siitä kahta kysymystäkään :D

Siinä meidän pikaiset kuulumiset. Hyviä vointeja kaikille! :)

Annabell ja ihme 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: sebu08
Kiitos kaikille jotka olette päivitelleet listaa!! :) aina kun olen tullut sitä tekemään, niin se on jo tehty. :)

Voimia Tanzzzkulle!!! Toivon niin, että saat vielä pari viikkoa kasaan! On varmaan todella vaikeaa ottaa päivä kerrallaan kun mitään ei voi tehdä. Oletko kotona vai sairaalassa tämän loppu ajan?

Muistaakseni täällä oli puhetta oksentelusta synnytyksen aikana. Selailin taaksepäin enkä enää löytänyt sitä, joten voi olla että olen nähnyt untakin. :headwall: Anyway, mäkin olen molemmat synnytykset yrjönnyt joka supistuksen yhteydessä aina epiduraaliin asti. Jotenkin se kipu vaan aiheuttaa sen että kaikki tulee ylös. Nyt täällä mieteinkin että pitäisköhän sitä pakata sairaalakassi.. ei vaan voimat riittäisi. Toissa iltana supisteli kolme tuntia 5-10 minuutin välein, vaikka olin ihan levossa. Sen jälkeen on päivittäin tuikkinut tuonne alapäähän ihan kun joku olisi puukolla kaivanut. Ei siis mitään liitoskipuja vaan enemmänkin kohdunsuulla. Soitin tänään neuvolaan ja pyysin aikaistamaan viimeistä lääkärineuvolaani joka olisi maanantaina. Sain ajan huomiselle, onneksi! Lauantaina olisi isoäitini hautajaiset reilun 200 km päässä, ja lähin synnytyssairaala on yhtä kaukana, eli jos siellä käynnistyisi niin joutuisin istua 2 tuntia autossa, ennen kun pääsisin sairaalaan. Kovasti tässä mietin että uskallanko lähteä, mutta huomenna lääkärissä sitten näkee mikä kohdunsuun tilanne on. Paikat oli pehmenneet jo viikolla 24, mutta en sitten tiedä. Esikoiseni synnytys kesti 3 tuntia ja 50 minuuttia ja jos paikat hieman auki, niin voipi olla aika nopea toimitus.

Tällaista täällä! Voimia teille kaikille!! :)

Sebu 35+2
 
onko muilla loppuvaiheessa olijoilla pössi sekasin:attn:? täällä toista päivää tai oikeestaan iltaa mahassa möyrii ja tuntuu et vessassa saa käydä vähän väliä..ärsyttää jo tämmönen..:kieh:
sebu sulla saattaa kaveri syntyä jo ennen laskettua aikaa=) voikun mullakin ois jo paikat pehmenneet:headwall:
 
^ eikö tuokin yleensä enteile tulevaa?? Mulla on poltellut vatsaa koko päivän, mutta epämääräisesti. Välillä kuvittelen että kohta vatsa sekaisin ja välillä tuntuu että johtuu suppareista.

Nyt on kyllä pakko vähän valittaa. Selkä on niin kipeä että hermo menee!! Mikään asento ei ole hyvä. Tuntuu että kylkiluut menee kohta poikki ja väsymys on jotain ihan kamalaa. Jaksan jotenkin virkeänä puolille päiville, sen jälkeen loput päivästä on selviytymistaistelua.

Onko muilla ollut tuota viiltävää vihlontaa alapäässä?
 
Viimeksi muokattu:
Nuppuska, ei oo tulehdusta, ja toivotaan ettei tule!!! Jos tulee ni se on käynnistys samoin tein sit.
Tää tuli iha puskista, yllättäin... Ja sanoivat et sitä ei tiedetä miksi ne kalvot menee puhki, näin tässä vaiheessa tai sitten myöhemmässäkään vaiheessa, ei tiedetä.
Ainakaan en ole itse voinut mitään tehdä, sitä painottivat ja sanoivat kovasti kun kysyin voiko olla siitä ko viikonloppuna touhusin niin kovin mut ei kuulemma.
Huoh.
 
ompa täällä tullut ikäviä uutisia monelle :(

ambrosia85 suuret pahoittelut ja paljon voimia ja jaksamista tulevaan!! :'( tuntuu kyllä niin pahalta sun puolesta kun sun raskaus oli jo niin pitkälläkin.

sebu pahoittelut isoäidin pois menon johdosta.. tsemppiä työjuttujen "selvittelyyn" älytöntä, etteivät tajua että oli lainvaistainen teko!

gabriela onnittelut hyvistä kormosomiuutisista!

tanZZZku ja mitä ihmettä sulle on tapahtunu.. siis apua...
voimia ja tsemppiä, jospa pikkunen nyt kuitenkin vielä pysyis vähän aikaa kyydissä mukana niin ehtis vielä vähän kasvaa ja voimistua. hui, miten pelottava tilanne! voimahaleja :hug:

ON mulla on ehkä välillä harkka suppareita, mahassa epämukava olo ja alavatsassa painon tunne sekä maha piukkana.. tiedättekö että pitääkö mun sillon ottaa vähän iisimmin vai tarviiko noista harkkasuppareista niin välittää?? kun tulee aika usein sillon kun olen esim koirien kans lenkillä.
olen siis vielä lenkkeilly aika reippaasti koirien kans .. kolme lenkkiä päivässä ja yhteensä noin 1,5-2tuntia. vielä olen siis ihan hyvin jaksanu mut noi harkkasupparit mietityttää.

viime pe oli neuvola, ultrasivat myös, kaikki oli hyvin ja painoarvio oli jotain 1250g. poika oli jo pää alaspäin mutta saa nähdä että kääntyykö vielä. kova on kaveri liikkumaan kun nytkin touhuaa ja tänään on ertyisesti ollu ihmeen vilkas.
pe mennään 3 päivää kylpylään rentoutuun ja hoitoihin, onneks siellä on gynen aika ensin niin saa kattoo että uiminen on varmasti ok. ihanaa päästä hemmotteluun kun otin itelleni sellasen raskaana olevan hoitopaketin että joka pv on monta hoitoa.
sain tilattua huonekalut vauvalle ja niitä tässä odotellaan, varmaan viikon sisällä tulee ja sit pääsee kasaileen. kaikki pikku tavarat on vielä ostamatta mutta olen vähän listaa kirjotellu ja pitäs alkaa jotain jo osteleen. enää 5 viikkoa ja sit lento suomeen. apua, aika käy vähiin...

miles + sitkeä sisu 30+0 *POKS*
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa taas kaikille. Esikoinen saatu nukkumaan ja maassa rauha :)

Onneksi TanZZZku on vielä yhtenä kappaleena, toivotaan edelleen, että vauva pysyy siellä missä on jokusen viikon!

Ja Tytylle kovasti jaksamista kipujen kanssa.

Joanna78:lle onnittelut plussasta. Valitettavasti en osaa hematooma-asiaan sanoa mitään, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja lääkäri vain turhaan pelotteli :hug:

Sebun oksentelu synnytyksessä kuulostaa aika hurjalta :O Minä olen täällä näitä odotusaikayrjöjä tilittänyt ainakin. Itsekin oksentelin esikoisen synnytyksessä aika lailla, mutta en sentään koko ajan. Muistan vaan kun kätilöt patisti juomaan ja sitten jossain vaiheessa ne vedet tai mehut tuli taas ylös. Onneksi kuitenkin patistivat, kun ns. tyhjää mahaa on tosi ikävä oksentaa, kun mitään ei kuitenkaan tule :x

Toivotaan myös, että Sebu pääsee ja uskaltaa lähteä isoäitinsä hautajaisiin. 200 km ei ole kovin hurja matka muuten, mutta kun sulla on noin nopea synnytys takana, niin varmasti arveluttaa!

Meiltä on kotoa sairaalaan parikymmentä kilsaa vähemmän, eli silti pitkä matka, mutta mulla kesti ekan tulo toista vuorokautta, joten tuskin on nytkään hirveä kiire. Täällä kuitenkin äidit, joilla on nopeita synnytyksiä ollut, lähtevät ambulanssilla heti ekoista supistuksista keskussairaalaan ja joillakin jopa käynnistetään pari viikkoa etuajassa varmuuden vuoksi tai otetaan osastolle odottelemaan hyvissä ajoin :|

Mulla tuli muistaakseni äitiyspakkaus aika nopeasti, olisiko mennyt viikko tai vähän päälle! Itselle en sitä ottanut, vaan myin ulkosuomalaiselle äidille, kun kela ei pakkausta enää myy. Eli kiva kun sain paketin aika nopsaan eteenpäin.

Omaa napaa sen verran, että olo on aika ankea jo... Jotenkin tosi uupunut ja väsynyt koko ajan. Juilii joka paikkaan ja verenpaine kolkuttelee raskausmyrkytyslukemia. Pissanäytteet on olleet kuitenkin pääsääntöisesti puhtaita, joten en ole vielä ä-polin seurannassa. Vauva myös pyörii edelleen miten sattuu ja on välillä perätilassakin. Todellakin toivon, että se kohta suostuu jäämään pää alaspäin!

Pitäisi jaksaa edes jotain tehdä :ashamed: Vauvan vaatteita olen pessyt tasan kolme vaatekertaa, haalarin, myssyn, tumput, parit sukat ja turvakaukalopussin... Vaippoja ja pari tuttia sain työkavereilta lahjaksi, kun jäin äitiyslomalle, joten niitä ei ihan heti tarvii ostaa. Liivinsuojia pitäisi vielä hakea. Muuta ei kai ihan välttämättä tarvitakaan, kun turvakaukalo saatiin lainaan ja se on jo autossa odottamassa. Yhdistelmävaunut on olleet vielä esikon käytössä ja niihin pitää koppa kiinnittää, samoin kuin pinnasänky täytyy koota makkariin. Mutta ne on miehen nakkeja ja se saa tehdä sitten kun tekee. Vaunuilemaan ei ihan heti varmaan mennä ja sängynkin ehtii koota vaikka samana päivänä kun kotiudutaan. En ainakaan jaksa patistaa toista.

Jotenkin tosi huono omatunto, kun ei ole jaksanut yhtään hösätä ja laittaa valmiiksi vauvalle :'( Eihän se nyytti paljoa tarvitse, mutta silti jostain syystä pillitän tätäKIN. En ole edes yhden yhtä vaatekappaletta ostanut sille.

Voi voi. Jospa lähtisin nukkumaan tätä väsyä pois, ehkä aamulla on taas pirteämpi olo.

Jeanna, pian 37
 
Oi mikä yö|O mahaa koski koko yön..kiersi mahassa ja välillä poltteli tai sit supisteli..ja tänä aamuna taas piti juossa vessaan..mä olen lukenu et jos vatsa menee sekasin se voi eneteillä synnytystä, mutta veikkaan et omalla kohalla se ei siitä johdu..oishan se tietty hienoa jos kohta pääsis synnyttää.
jeanna mä eilen illalla mietin et vauva tulee kohta ja mulla ei oo turvakaukaloa eikä kaikkia kamojakaan..eli tiedän tunteesi..lähtö jos tulis kohta niin kiire tulis mulle..:O zemppiä sinne..kannattaa koittaa jaksaa ees pakollisemmat hommat tehdä jos joudut vaikka pikaseenki polille ton mahdollisen myrkytyksen takia..jaksuja sulle:hug: ei se pieni ihan hirveitä tarvii..puhtaita vaatteita ens alkuun.
 
^ täällä on myös kaikki niin vaiheessa ja ajatuskin siitä, että alkaisin järjestämään vauvan vaatteita, pakkaamaan sairaalakassia tai miettimään imetysliivejä vie jo liikaa voimia. Sen verran sain aikaiseksi eilen kun rötkötin sohvalla, että googletin "sairaalakassin". Tällainen tuli ensin vastaan Sairaalakassi valmiiksi totesin kyllä, että minimillä mennään. Vaihtokalsarit, liivit, laturi, kamera ja vauvanvaatteet saa riittää. En jotenkin näe itseäni puhaltelemassa fysiopalloon ilmoja sairaalassa, miehen tekevän muistiinpanoja tai hierovan eteerisillä öljyillä. :LOL: mä meinaan tyytyä sairaalavaatteisiin, niin ei tule kotiin likapyykkiä vietäväksi. Muuten menen sillä linjalla että epiduraali kiitos ja kotiin mahdollisimman pian.

Ihnaa että jotkut jaksavat miettiä ja panostaa niin paljon tulevaan, tiedän vaan itsestäni että kipu vie kaiken keskittymisen enkä tekisi siinä vaiheessa palloilla tai muilla apuvälineillä yhtään mitään.
 
miles noista suppareista. Itsellä herkästi supisteleva kohtu ja raskaudet olleet aina yhtä supistelua viikosta 14 eteenpäin. Ekassa ja tokassa raskaudessa ne oli vaan riesana muttei sinänsä vaarallisia. Paikat pysyivät kiinni aina synnytykseen asti, vaikka elelin normaalisti enkä niitä varonut. Tällä kertaa taas supistellut samalla tavalla mutta nyt ne olikin pehmentäneet paikkoja jo viikolla 24. Kai se on niin yksilöllistä ettei niistä voi tietää kun vasta sisätutkimuksen yhteydessä.

Jeanna teillä onkin pitkä matka sairaalaan. Meinaatko mennä suosiolla ambulanssilla, vai miten siellä tapana?
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala


5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / NKL tyttölupaus
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi


Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi


Neuvolat & ultrat


Nuppuska - UÄ- lääkäri 15.5.
Vienda - neuvola 15.5.
Sannuliinu - neuvola 15.5
Inkkunen - neuvolalääkäri 17.5.
Sannuliinu - istukan sijainti kontrolliultra 3.6.



Äitiysloma alkaa:
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 11.6
Sannuliinu - 19.6


Suuren surun kohdanneet
Cisu
Wilbe
Ambrosia85
 
Ihana kuulla, että TanZZZkulla kaikki hyvin, ja vauveli pysynyt kohdussa, eikä tulehdustakaan ole.

Tytyllä, aivan ihana masu.

Sebu, minäkin tuolla kirjoittelin siitä, kuinka oksensin koko synnytyksen jokaisella supistuksella. Munkin piti koko ajan juoda nesteitä, mutta eihän ne tietty pysynyt yhtään sisällä, vaan olo oli synnytyksen jälkeen todella voipunut oksentamisen takia, eikä itse synnytyksen:)

Jeanne, jaksamisia mahdollisten raskausmyrkytysoireiden kanssa.

Miles, harjoitussuppareista, mulla niitä on melkein joka päivä, ja ainakin ne mulla tuntuu sen verran inhottavina, että pakottaa mut rauhoittamaan tilanteen ja mistämään makuulle, jos vain on mahdollista. Silti tänään lääkärineuvolassa paikat oli edelleen kiinni, joten mitään nuo eivät ole saaneet aikaiseksi.

Omaa napaa, lääkärineuvolassa siis käyty. Paino ok,mulla tullut vain 7 kiloa paino, joka on tosiaankin hyvin, kun esikoiselta sitä tuli kaiken kaikkiaan 20 kiloa:) Verenpaine ok,pissa ok, hemppa ok, paikat kiinni. Ainut hiukan huolta aihauttava asia on, että mun sf-mitta huitelee aivan omilla käyrillä. Menee yli yläkäyrän ja reippaasti. Lääkäri kuitenkin ei asiasta sen kummemmin huolestunut,kun tosiaan sokerit pysyneet hyvinä, mutta kesäkuun alussa, kun mulla on se istukan sijaintikontrolli ultraus, niin silloin pitää katsoa missä lukemissa vauvan paino menee ja jos on kovinkin yläkanttiin, niin sitten on vain käynnistys edessä aikaisemmin, eikä anneta mennä laskettuunaikaan asti. Joten nyt vielä n. kuukausi jännitystä kuinka isoa ja pitkä jalkaista tytteliä mä masussani kasvatan:)

Sannuliinu ja pitkä jalkainen ja ehkä iso kokoinenki tytteli rv 27+0 POKS:)
 
Sannuliinulle piti tulla sanomaan
Mulla oli esikoisesta isot sf mitat. Lääkäri painotti,että mitta riippuu yleensä enemmän lapsiveden määrästä ku sikiöstä. Ja mulla esikoinen oli ihan 3,4kg syntyessään täysiaikaisena. Jotenki vaan kohtu kasvoi isona, en tiedä. Nytkin se meinaa hipoa yläkäyriä.
 
jeanna
sulla lähestyy kovaa vauhtia h-hetki..
mullakin on vähän huono omatunto kun en ole vielä kauheesti vauvaa varten valmistellu paitsi vaatetta ostanu, mut mähän vielä ehdin.
jotenkin vaan laiskottaa et saa nähä kuinka viime tinkaan jätän sit kaiken ostamisen.

tyty tsemppiä sen sun olotilan kanssa...

sebu eli nyt kun sulla on suppareiden takia paikat pehmenneet niin pitääkö sun ottaa iisimmin ja olla rasittamasta itseäsi? vai minkälaisen ohjeistuksen olet saanut?

mä täällä tota tavaran hankintalistaa mietin..
kuinka monta tuttipulloa olette ostaneet tai ostatte?
meinaatteko ostaa rintapumpun?


ei mua muuten niin ahista se että jos ei ole kaikkia tavaroita valmiina ennen vauvan syntymää, mut me ollaan vauvan syntymän jälkeen niin landella ( n. 140km lähimpään kaupunkiin) että sieltä ei noin vaan lähdetäkään mihinkään isompaan markettiin osteleen rintapumppua tms.

TanZZZku paljon olet mielessä... toivottavasti kaikki hyvin.
tuntuu niin hurjalta että sulla synnytys on jo tosi lähellä, meillä kun on se LA samana päivänä..
voimia edelleen!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala


5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / NKL tyttölupaus
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi


Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi


Neuvolat & ultrat

Miles - neuvola 3.5.
Nuppuska - UÄ- lääkäri 15.5.
Vienda - neuvola 15.5.
Sannuliinu - neuvola 15.5
Inkkunen - neuvolalääkäri 17.5.
Sannuliinu - istukan sijainti kontrolliultra 3.6.



Äitiysloma alkaa:
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 11.6
Sannuliinu - 19.6


Suuren surun kohdanneet
Cisu
Wilbe
Ambrosia85
 
Nii Miles...Ohan tää kieltämättä hassua, että ei tää meekään kesään asti.
Vielä yhtenä kappaleena olen vielä.
Toivottavasti menee viel hetki hyvin ilman tulehduksia yms...
pvä kerrallaan :)
TanZZZku ja Toivotypykkä, 30+1
 
Neuvolassa käyty..poika oli jo laskeutunut ja kiinnittynyt kuten arvelinki=) jotain positiivista ainakin..sf-mitta ei ollu kasvanu kuin 1cm 2vk joten en usko että enää maha kovin kasvaa..vauva voi tulla periaatteessa millon vain, mutta se nyt taitaa olla siinä avotarjonnassa, joten se ei pääse painaa kohdunkaulaa kuten normaalisti jos ois oikee tarjonta. Kyllä se kaveri painaakin tuolla värkin puolella..
 
Härregyyd, tekö meinaatte seuraavat alkaa jo kohta synnyttämään niitä lapsosianne!? No toivotaan ettei noissa loppumetrien vaivoissa tarvitse teidän viikkotolkulla kärvistelläkään. :)
Tässähän pukkaa taas itsellekin paniikkia että pitääkö jo muka alkaa tekemään jotain vauvan syntymän varalle. Vaikka onhan mulla onneksi vielä aikaa. Oon niin tuudittautunut siihen että meillä ei synnytä ennen viikkoa 42, et toivottavasti en oo lirissä kesäkuussa. Pari lyhythihaista bodya olen ostellut ja kirppikseltä tarttunut mukaan muutama söpöstelylöytö. Siin ne sit onkii...

Miles harkkasupistuksista mulle sanoi lääkäri, että ne ei ole vaaraksi jos niitä ei tule tuhkatiheään ja ovat siis niitä kivuttomia. Mutta jos niitä taukoamatta tulee, niin sit pitää löysätä tahtia. Eihän niistä voi itse tosiaan tietää aiheuttaako ne mitään kohdunsuulla.
Rintapumppuja saa joillain paikkaunnilla lainata myös neuvoloista. Jotkuthan ei tykkää koko kapineesta, vaan lypsävät mielummin käsin, jos tarvetta on. Eli ei ehkä mikään välttämätön hankinta ennen vauvan syntymää. Tosin itse kyllä pistin isännän kaupoille pumpun ostoon heti sairaalasta kotiin pääsyä seuranneena aamuna, kun maito nousi ja tissit oli ihan räjähtämispisteessä. Vauvakaan ei oikein saanut niistä otetta, enkä mä ikinä oppinut sitä käsin lypsämistä.

Tää voi kans ilmoittautua synnytyslaattaajien joukkoon. Mulle kätilö sanoi että se johtuisi siitä jostain hormonista jota synnytyksessä erittyy? En kyllä muista mikä hormoni... Mutta joo, oksua tuli useampaan otteeseen, onneksi ei taukoamatta sentään mullakaan.
Neuvolassa oli eilen kaikki mallillaan. Pää alaspäin pikkuinen edelleen on, mutta ei terkka mitään kiinnittymisestä vielä puhunut. Sf-mitta menee pikkuisen keskikäyrän yläpuolella (31cm). Mulla on itellä vaan jo niin ISO olo, etten tajua miten tää masu voi vielä kasvaa pari kuukautta?? Välillä juilii mullakin tuonne alakertaan siihen malliin, että irvistyttää. Onneksi ei vielä kovin tiuhaan. Väsymys on täälläkin jo tuttu tunne. Pienenkin touhun jälkeen pitäis päästä päikkäreille, mutta mun olotilaa varmaan verottaa hirveä flunssakin. Mitkään ulkovaatteet ei meinaa enää mahtua päälle ja se suomeksi vituttaa, koska ei viitsisi enää mitään uusia ostaa ennen kesää.

Tanzzzkulle edelleen lämpimiä ajatuksia sinne huolten keskelle. Koita jaksella!!

Eemiliina 32+3=)
 
Kopioin tämän tänne tuolta toisesta aloittamastani ketjusta:

Eli kävin tänään (35+3) neuvolalääkärissä jossa ultrassa ilmeni istukan kalkkeutuminen sekä vähäinen lapsiveden määrä. Sain lähetteen äitiyspoliklinikalle jatkotutkimuksiin. Olen jotenkin ihan tosi huolissani ja peloissani. Ohjeeksi sain liikkeenlaskentaa ja että sairaalaan täytyy lähteä jos ei 10 liikettä tunnu tunnin aikana.

Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut muutoksia, joten sen suhteen hyvä tilanne.

Kiitos tyty vastauksesta tuolla toisella puolella. :heart:
 

Yhteistyössä