Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Onnea TanZZZku!
Joka päivä olen käynyt jännitysnäytelmääsi seuraamassa.
Voimia molemmille hirmuisesti!


Itse olen laiskasti kirjoittanut,mutta täällä kaikki hyvin. Niskapoimu-ultra oli kolme viikkoa sitten ja kaikki oli kunnossa, vaikka hurjasti jännitin tuloksia. Hematooma on pienentynyt ja vuotoja ei ole ollut reiluun kuukauteen. On tämä vieläkin niin ihmeelllistä, että päivittäin vielä uskottelen itselleni, että olen todella raskaana:)

Tigridia: Miten töissä on mennyt? Onko pahoinvointi lopppunut?

Laskettuaika: 27.10.

Pikkumyy 15+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
nyt vaan pikaisesti onnittelen TanZZZkua
eli suuren suuret onnittelut koko perheelle pikku prinsessasta! :heart:
onneksi kuitenkin painoa ehti tulla pikkuiselle tuonkin verran, niin jaksaa vähän paremmin täällä kohdun ulkopuolella.
oikein vaaleanpunaisia päiviä teille pienen kanssa! :heart:
ja sinulle pikaista toipumista sektiosta

sitten kun jaksat niin mielellään kuultais välillä kuulumisia. =)
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
TanZZZku!!!! Mielettömän paljon Onnea pienestä tytöstä!!!:heart:

Voin kuvitella että tapahtuneessa on sulattelemista jos kaikki on vielä käynyt nopeasti. Pidän täällä niin peukkuja ja toivon teidän perheelle kaikkein parasta!! Sä olet nyt pienen tytön äiti, ihanaa!!

Kun vaan ehdit ja jaksat (äläkä siitä ota stressiä) niin olisi ihana kuulla hieman lisää. :)

Täällä jännitetään tulevaa, perheessämme on vatsatautia ja pelkään koska se mulle napsahtaa. Olisi ihan kamalaa jos se käynnistää synnytyksen ja joudun pusaamaan lasta maailmaan heikossa hapessa. Muuten mua ei haittais vaikka muutaman viikon päästä syntyisikin! :)

Sebu 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
TanZZZkulle ja koko perheelle onnittelut pienestä tytöstä :heart:
Voimia ja tsemppiä tuleviin päiviin.

sebu toivottavasti säästyt taudilta.

Joannako se puhui siitä myrkytyksestä..? Miten ajattelematonta muilta lyödä vielä lyötyä jollain kuolematarinoilla. Mä en käsitä miksi raskaanaoleville pitää Aina muistaa kertoa kaikki kauhujutut ja synnytyksessä kuolemiset :kieh:

Omasta navasta sen verran, että laskettu aika se tuossa ovella kolkuttelee jo parin päivän sisällä. Olo ei oo yhtään semmonen , että synnyttää pitäisi pian. Siis toki liikkuminen on jo yhtä tuskaa ja supistelee ja kiristelee milloin mitenkin kovaa, mutta silti mä en käsitä, että kahden viikon sisällä meillä on taas vauva :O

Parit jokojoko-puhelutkin on jo saatu, vaikka esikoinen meni sen pari viikkoa yli lasketun.
Oon puhunut kaikille, että "nooo neljän viikon sisään on vauva sylissä"-tyyliin, tarkoittaen, että laskettuun aikaan on kaksi viikkoa ja sit vielä päälle se kaksi viikkoa. Jopa mun oma äiti hämääntyi tästä ja tajusi vasta viime viikolla, että mun laskettu aika onkin jo nyt :D

PP ja beibi rv 40 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Anteeksi että mä tulen täältä näin takavasemmalta huutelemaan. Oon jo pitkään seurannut tätä ketjua, plussasin itse helmikuussa tehdystä icsi:stä, mutten sitten tänne koskaan mukaan liittynyt kun te kaikki olette jo onnellisesti niin pitkällä.

Mutta oli ihan pakko tulla sanomaan TanZZZkulle paljonpaljon onnea pikku prinsessasta :heart: Toivottavasti voit itsekin jo paremmin ja pääset pian nauttimaan uudesta onnesta.

Aivan valtavan kauniita sanoja olen teidän naisten tsemppausviesteistä täällä lukenut. Olette te vain mahtava yhteisö. Tsemppiä ja onnea teille kaikille :heart:
 
Hei! Tule vaan mukaan kirjoittelemaan Sandaali, tervetuloa ja onnea plussasta!! :flower:

Minusta ainakin on kiva saada uusia plussanneita tänne, että tää ketju jatkuis pitkään! :) Kun itse aloitin oli moni muu jo pitkällä, ja ensimmäinen lapsi taisi syntyä juuri niihin aikoihin. Olen oppinut paljon "edellämenijöiltä" :)

Aurinkoista päivää kaikille! :)

t Gabriela & bebetje 24+2

PS Pikkuperholle onnea viimemetreille! NIIN jännittävää, että pian saadaan taas uusi äiti joukkoomme!!
 
Viimeksi muokattu:
Joo, Sandaali sekaan vaan! On sitten joku muu "tuoreempi" kun itse tänne taas palaan ;) ei tartte yksin toivottavasti koko odotusta höpötellä vaikka tottakai toivon että moni hoidoissa tällähetkellä oleva tänne hyvään sakkiin tiensä löytää :heart:

Itse ainakin odottelen paluuta....
terkka soitti tänään, raskaushormoonia ei ole. Kysy vielä että onko meillä mikä ehkäsy tai mitä haluttas. Totesin että "ei oo, eikä tuu" - terkkari repes nauramaan ja sano että sehän kuulostaa ihan hyvältä :p

Ens viikolla mulla onkin edessä töihin paluu.. IIks :)
 
Täällä alko aamuyöstä säännölliset supistukset jotka kesti sen 1,5h..sitten meni ohi ja nukahdin. aamusta asti tosin supistellut taas, mutta ei säännöllisesti. Saa neukkutäti kattoo paikat kun meen sinne klo.15..oottelen täällä miestä kotiin helsingin reissusta..oli pakko pakata sairaalakassikin:D viikko sitten pojan paino oli jo 3kg..kasvaa hieman keskikäyrän yläpuolella. Viikko sitten paikat ei ollu juurikaan kuin vähän pehmenneet ja kohdunkaula lyhetyny 1cm.

tyty ja poika rv36+5
 
Oi Tyty miten jännää!! Olen ihan täpinöissäni täällä! Tässähän tulee jännittävää kuka se onkaan joka saa seuraavaksi lapsosensa syliinsä?? :)

Ambrosia, hyvältä kuulostaa suunnitelmat siellä! :) Eipä aikaakaan niin olet palannut plussaanneena, uskon!! Ja siihen asti pysyt toivottavasti mukana muuten vaan! :)
 
Voi että mä oon ihan kuollu ku valvoin viime yönä sen pari tuntia ja loppuajan nukuin hiton huonosti:snotty:..neuvolassa käyty ja paikat ihan pehmenny ja kohdunsuu sormella reilusti auki ( n.1,5cm )..vauvan pää tuntu vastaan..siltikkin kohtu vielä tosi takana..neukkutäti sano et ei viellä synny tai sit syntyy..ihan riippuu miten supistukset jatkuu ja minkä olosina..nyt ne on ainaki rauhottunu..saa nähä miten yöllä käy..vauvva ei vieläkään oikein kunnon asennossa..kattelee tonne vatsan sivulle vaikka onki pää alaspäin..takamus on mun oikeiden kylkiluiden alla ja jalat vasemman..
 
  • Tykkää
Reactions: -Gabriela-
Tyty, tsemppiä. Kuulostaa kovin tutulle :( olin ihan yhtä pirun kipee esikoisesta. Rv 36+ olin jo reilusti sormelle auki ja lapsi "lähtövalmis". Olin niin huonossa kunnossa jo itse et ehdottivat oma-aloitteisesti käynnistystä jos meinaa mennä yliajalle. Lapsi syntyi sit kuitenki itsestään 40+1.. Eli vaikka olin noin auki ja supistelin lähes koko raskauden :/ Toiv.pääset vähän helpommalla.

Kokeiles tehdä paljon asentoja missä olet etukumarassa. Eli istu aina normituolissa "väärinpäin" eli nojaten eteenpäin selkänojaa vaSten. Vältä ehdottomasti kokonaan istumista sohvilla tms löhöten vaan istu aina takapuoli pitkällä maha polviinpäin etukumarassa, mieluiten lattialla tai kyykkyjakkaralla tai pallon päällä. Maassa ole paljon kontillasi "kissa asennossa" et maha roikkuu rentona ja välillä köyristä selkää ja taas rentouta. Nää kaikki auttaa vauvaa oikeaa asentoon. Muidenkin kantsii pitää mielessä vimestään loppuaikana, vauva painuu optimaaliseen raivotarjontaan synnytsen kannalta, eli pää alaspäin selkä vasemmalle puolelle ja kasvot oikeaa kohti. Synnytyksessä vauva sitten pyörii automaattisesti tuosta asennosta oikeaan tarjontaan eikä synny ns.avoisuisessa tarjonnassa. On siinä hankalempi ja tiukempi syntymään.
 
Ambrosialle tsemppiä töihinpaluuseen ja onnea uuteen yritykseen! Olet kyllä ihanan positiivinen :)

Mehän ollaan Tytyn kanssa ihan samassa tilanteessa, vaikka mulla on viikkoja pari enemmän :D Supistelee kanssa joka päivä ja nyt jo ihan eri tavalla kipeesti, laantuvat vaan aina jossain vaiheessa. Pari yötä on jo tullut valvottuakin ja vaikka ei supistelekaan, niin uni loppuu aina muutaman tunnin jälkeen ja sitten on päivällä tolkuton väsymys. Vuorokausirytmi on ihan höpönä tällä hetkellä... Mies on onneksi armollisesti antanut mun vetää päiväunia ja viihdyttänyt esikoista, niin en ole aivan kuollut vielä.

Munkin beibi on vielä jotenkin kummallisessa asennossa, pää on tosin alas ja selkä vasemmalla, mutta jalat ja ilmeisesti kasvot suoraan oikealle. Potkuja tuntuu häkellyttävän keskellä vatsaa ja olenkin jo saanut kehiteltyä itselleni uuden pelon väärästä tarjonnasta ja sitä kautta pitkittyneestä ja vaikeammasta synnytyksestä... :( Tammitytölle kiitos vinkeistä, täytyy koittaa istuskella eri tavoin ja konttailla lattioilla, jos vaikka tuo hieman parantaisi asentoaan :)

Synnytyspelko lähenee muutenkin jo paniikkia ja on päällä 24/7!! Olen koittanut vaan olla ajattelematta asiaa ja keskittyä miettimään sen jälkeistä aikaa, kun ollaan jo takaisin kotona... En ole kyennyt vieläKÄÄN tekemään vauvan tulon eteen muuta kuin pesemään ne pari vauvanvaatekertaa, jotka pitää olla valmiina kun kotiin tullaan. Mies oli eilen tuomassa pinnistä sisälle varastosta, niin kielsin :ashamed: Sanoin, että tuodaan vasta jos kaikki on ok ja vauva tulee kotiin. Ihan kamalaa pirujen maalaamista seinille ja en tiedä mistä tää oikein kumpuaa! Vauvakirjan ostin jo, mutta en ole sitäkään uskaltanut alkaa täyttää, kun en tiedä mitä sille sitten tekisi jos jotain kamalaa synnytyksessä tapahtuu :'( Ensin aina itkeskelen jotain tällaista ja sitten itken sitä miten voin ajatella näin... Uh. Olisipa tosiaan jo ohi koko homma ja vauva onnellisesti kainalossa.

Kohta poksahtaa 39 viikkoa ja viimeinen "virallinen" viikko pyörähtää käyntiin. Pitäisi varmaan ottaa taas kuva tästä mahasta, se on aivan valtava :D

Jeanna, hiukan vailla 39
 
Viimeksi muokattu:
paljon on TanZZZku mielessä, toivottavasti tyttö ja sinä itse voitte hyvin! :hug:

tytyllä jännät paikat siellä! tsemppiä!

saa nähdä kuka teistä nyt sit seuraavaks "poksahtaa"

en nyt jaksa oikein muita kommentoida, tällä erää

ON viimeisin neuvola oli viime pe, sydänkäyrä otettiin ja kaikki oli hyvin. painoarvio oli 1858g, olisko ollu noin viikon "edellä" painon perusteella.
sit mulla oli glukoosia pissassa, en tajunnu kun edellisenä iltana herkuttelin että tottakai se näkyy sit siinä näytteessä. arvo oli siis 3 et ei paha, mut uuden testin tein ja piti ma iltana soittaa tulos, mut unohdin. nyt pitää sit pe soittaa uudemman kerran. jospa olis kaikki kunnossa.
lääkäri sanoi myös että lapsivettä aika vähän mut normaalin rajoissa, toi rupes vähän häiritseen ja kirjoitin siitä jo suomen neuvolaan sähköpostia et pitäskö mun nyt sit sen takia käydä jo aiemmin seuraavassa neuvolassa. saan vastauksen perjantaina.

jos ei tarvii niin seuraava neuvola 24.5.
ja sit lennän jo Suomeen noin 3 viikon päästä! apua, vähän tää aika menee nopeesti! Kääk!
viel on huonekalut tänne asuinmaahan kokoamatta ym. et nyt tuntuu et tulee oikeesti kiire. pitää nyt viikonlopun aikana reipastua.

tsempitykset kaikille vaiheisiinne! =)

miles + sitkeä sisu *POKS* 32+0 (olin jo viikoissa ihan sekasin ja luulin eka et mulla olis ollu 33+0)
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala


5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.

Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi


Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi

:heart: SYNTYNEET :heart:
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi tyttö


Neuvolat & ultrat

Nuppuska - UÄ- lääkäri 15.5.
Vienda - neuvola 15.5.
Sannuliinu - neuvola 15.5
Inkkunen - neuvolalääkäri 17.5.
miles - neuvola 24.5.
miles - neuvolalääkäri 30.5. (suomessa)
Sannuliinu - istukan sijainti kontrolliultra 3.6.



Äitiysloma alkaa:
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 11.6
Sannuliinu - 19.6


Suuren surun kohdanneet
Cisu
Wilbe
Ambrosia85
 
Viimeksi muokattu:
mä nukuin ku vauva viime yönä..ei supistanu ku kerran ja kahesti tarvis vaan nousta vessaan..oih..=)
jeanna zemppii, tuo on justtuota..valvot suppreiden takia ja mietit millon lähtis ja sit ne loppuu..oikeesti niin ärsytttävää:kieh: ja mulla ainakin supparit on saanu mahan kipeeks..tai siis kun vauva potkii on kohtu jotenki herkän olonen.

tänään pitää koittaa taas käydä pikku lenkki esikon kanssa jos se auttas vauvaa laskeutumaan lisää.

tammityttö neukkutäti sanoki et vauva ei ole vielä hyvässä asennossa tulemaan tai painamaan kohdunsuuta kun kahtelee tonne sivulle. saa nähä millon kääntyy..pitää kokoeilla noita asentoja..ite tahon aina röhnöttää sohvalla taaksepäin ku tuntuu et etteen ei pysty ku vauva on tiellä..
 
  • Tykkää
Reactions: Jeanna

Yhteistyössä