Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Täällä pahoinvointi ei ala vielä helpottamaan. Eilen yöllä yrjöilin yhteen saakka ja kuudelta aamulla taas alkoi. Kyllä sen tosiaan hyvän syyn takia kestää, ja joskus jopa tuntuu "hyvältä" kärsiä kun tietää mistä se johtuu. Mutta silti väkisinkin väsymys ja huono olo tekee hemmetin kiukkuiseksi, mies parka :D Voisin siis ihan miehen vuoksi lähetellä Maija-mammalle pienen osan pahoinvoinnista. :D

Mä olen kuullut tuon saman jutun, että veriseula voi hälyttää väärin näiden hormonihoitojen jälkeen. Voisin vielä lääkäriltä huomenna kysellä. Luulisi noissa ultrissa muuten näkyvän suurimmat kehityshäiriöt? Ajattelen ihan samoin kun Kuunkulta, että neula ei tule tätä mahaa lähellekään, jollei jostain syystä olisi ihan pakko.
 
Anteeksi hiljaiseloni. Olen kuitenkin taustaillut.

Epäonnen kohtaajille, ei ole mitään mitä voisin sanoa että se helpottaisi. Olen pahoillani.

Uusille terkkuja vaan.

PeePee! Ihanaa kun pääsit tänne!!!!!!!

Veriseuloista:

RAITTIS, ai miksi ei kaksosista voi ottaa? *kysyy tyhmänä* Meillä nimittäin otettiin veriseula ja Np-Uässä lääkäri sanoi että seulat molemmilla ok... Höh. Meillä otettiin siis kaikki mahdollinen.

KOTIDOPPLER tuli! jee, pikkusen on mahtava laites, sillä kuulee istukankin äänet, sukelteluäänet pierut ja hikat. Potkutkin kuulee sillä kun vähän painaa niin vaavi tulee potkimaan. Ollaan aivan haltioissaan kuunneltu... Kyllä kannatti...


Ja sitte tosielämään.... Voi itku, sain selville että mies on pettänyt... Henkistä sellaista kuulemma, eivät ole olleet sängyssä. SAATANAN SAATANA! Sovittiin kuitenkine ttä yritetään pelastaa se mitä voidaan. Enkä mäkään kyllä halua erota... =(

Paino on laskenut yht. 7kg ja silti maha on kasvanut aivan valtavaksi. SIis Se on HUGE! =)
Huoh, anteeksi omanapaisuus... En ole jaksanut kirjoitella hirveästi.

T. Ulpis 15+5

ps. tunnen jo pieniä potkuja
 
Ulpis, Kiva kuulla kuulumisia!
Kuulostaa ihanalta tuo kotidoppler! :D Minkä hintaisia ne on suunnilleen?
Tahtoo myös kuulla pieruja :LOL:
Voi itku sun miehen kanssa! :( Toivottavasti saatte selvitettyä asiat. Jaksamista :hug:

Vastaus kysymykseen: Gyne meinas että kaksoisraskauksissa voi tulla vääriä tuloksia tai jotain. Et tää toinen sikiöpussi ja mikä aihe siellä on ollutkaan on erittänyt kanssa hormoneja ja vaikuttaa tulokseen. En muista nyt ihan tarkkaan et tarkoittiko hän kaksosraskauksia yleensä vai tätä mun erikoista tapausta, varmaan tätä mun tapausta. Kun silleenkin voi olla, että toinen kaksosista on sairas ja toinen terve, on varmaan vaikea tulkita niitä tuloksia. Mut jos sulla ne veriseulat normaalit ni kyllä sulla on sit ok. Mulle ei siis jokatapauksessa pystytä tuota veriseulaa tehdä. Kuitenkin niskapoimu oli normaali, et en sit halua sitä lapsivesipunktiota.

Muoks* Ai niin Raitiksella ihan samanlainen tilanne kuin mulla. Puhuiko ne mitään tuosta veriseulasta? Kun tää on kinkkinen tilanne kun on alkaen kaksosraskaus, mut nyt kuitenkin virallisesti yksösraskaus, mut siellä on kuitenkin vielä jotain siitä kaksosesta. Luultavasti tässä kaksosessa on ollut jotain vikaa, kun se on mennyt kesken. Näin mä ajattelen, et yleensä luonto hoitaa tehtävänsä. Parempi näin.
Viimeksi muuten kysyin gyneltä, niin hän sanoi, että se poistuu sitten synnytyksessä.

No nyt kyllä lähden tästä pihalle kauniiseen ilmaan B) Tulee vaan roikuttua liikaa netissä.
 
Kuunkulta--> asia ok.

Se doppleri maksoi 69e + postikulut, 3 päivää meni ku maksoi tilille niin että se oli postis se laite. IHQ!
Lääkärityökaveri sanoi, kun kuvailin että sieltä kuuluu sellanen Plumps ja heti perään plupluplup, että se piereskelee. :LOL: Siellä ne singahtelee välistä niin lujaa ettei kuulu ku vaan huminaa ja nopea pyräshdys ja taas huminaa...

Mä luotan että saadaan suhde toimimaan mutta miehestä en tiedä sitte ku sanoo vaan että yritetään. On se nyt jo muuttanu käytöstään parempaan...

Mun on koko ajan nälkä! Sokereitakin olen tässä seuraillut mutta ne on ihan ok...
 
Marli ilmoittautuu jälleen. On ollut jäännät ajat viime aikoina.
On ollut vuotoa JA itkua ja vuotoa ja ....
No niin, sain siis vihdoin ja viimein itseni verikokeesees, jossa otettiin myös se lukema.
Eilinen hcg lukema rv.5+3 oli 14041. Eli pitäisi olla ihan kunnossa.
Ensi viikolla tietää sitten taas enemmän, kun saadaan seuraava lukema.

Raitapaita, aivan mahtavaa, että olette noin avoimesti lähtenyt tähän, se on niin paljon helpompaa myös itseelle.
 
On nuo kyllä aikamoista hepreaa välillä nuo kaikki asiat, joita tässä lapsettomuuden ja nyt sitten raskaudenkin aikana läpi käydään... Ensin opetellaan lapsettomuustermistö ovulaation induktioista endometriumin paksuuden kautta ivfiin, icseihin ja kaiken maailman aha-tekniikoihin, ja nyt sitten vaan erilaisiin seuloihin ja NT-ultriin sekaan =)

Ei vaan, mukaavaahan se on uutta oppia. Kiitos Tiiti-, aika jänniä juttuja nuo! Täytyykin ottaa asia puheeksi oman lääkärin kanssa, ovat nuo sen verran tärkeitä asioita. Joskus vaan tuntuu, että lääkäri ei ihan aina jaksa, kun kysyn kaiken toooosi tarkkaan ja varmista vielä sataan kertaan... hih, välillä ihan naurattaa, kun näesn sen tuskastuneen ilmeen. Silti kyselen, koska vaikka tieto lisää tuskaa, ilman tietoa raapisin itseni hermostuksissani verille. Siis kuvaannollisesti, ehh... :saint:

Annuli suuret kiitokset postipaketista. Se ei ole vielä saapunut, mutta toivottavasti on kuitenkin jo sieltä lähtenyt! Saa se mieskin sitten rauhan :) Mulla on -kuten Maricallakin- käytössä Aqualan L, reseptillä. Se pumppupullo on tosi kätevä ja aine itsessään ihanaa: hajutonta ja suhteellisen nopsaan imeytyvää. Alkuun voit tosin joutua hiukan hieroskelemaan sitä, jotta imeytyy nopsemmin. Meillä kyllä mies tykkää siitä puolesta ja onkin saanut homman hoitaakseen :D Kysy ihmeessä noista seuloista ym., ja tule sitten valistamaan meitä vielä tietämättömiä!

Ulpulummukka, toivottavasti saatte välit kuntoon. Ehkä se pierujen kuuntelu yhdessä tekee tehtävänsä, heheh!

Ja Marli (onpas muuten mehukas nimi :) ), tuohan näyttää tosi hyvältä! Toivottavasti jatko sujuu samaan loistavaan tahtiin ja pääset vuodoistakin jo pian :heart:

Kuunkulta, hyvin sanottu tuo 'mun mahan lähelle kukaan ei tule neulojen kanssa' :) Täysin sama fiilis, mutta silti taidan valita lapsivesipunktion, jos jotain hälyyttävää näkyy. Tuli mitä tuli, mä haluan tietää mahdollisimman tarkkaan mihin pääni pistän. Tässäkin siis tieto lisää tuskaa, mutta ilmankaan en osanne olla (että ihminen voi olla omituinen...).

Hei kuulkaa, nyt tulee aika ällö kysymys... mutta, krhöm, onko teistä kenelläkään ollut plussauksen jälkeen maha sekaisin? Kun mulla tuntuu nyt olevan jo seitsemättä päivää... yh. :ashamed: Ja kysessä siis kunnon ripuli...

Tulipa pitkä sepustus, toivottaavsti jaksoitte lukea :) Hyviä öitä, kauniita unia! Paljon oireita kaikille niitä kaipaaville ja liiat oireet hiiteen niiltä, jotka ovat niihin jo kyllästyneet :heart:
 
hips,

Kaunista sadepäivää, ihana kun sataa välillä, tuntui jo että alkaa tukehtumaan koivun sisitepölyyn. Outoa sinänsä en ole ennen ollu allerginen koivulle, heinät on kyl tehnyt tehtävänsä mut ei koivu koskaan. Liekö jotain raskauden herkistymistä. En ole uskaltanu ottaa mitään lääkkeitäkään vaan olen nessupaketti kädessä painellu sinnikkäästi.

Maija-mammalle, kokeile maitohappokuuria. Se yleensä helpottaa ja muista juoda nyt entistäkin enemmän ja ottaa vitamiinit koska ruoka ei nyt hyvin imeydy ettei tule puutostiloja.
ulpulle voimia suhteeseen, helppoa tuollainen ei tule olemaan kun sit on kokoajan pelko persuuksissa jatkuuko se vai onko se jo ohi....kokemusta on. Terapia voi auttaa jos sellaista on saatavilla ja jos mies mukaan lähtee. kuulostaa ihanalta kuunnella vauvojen ääniä, pitää varmasti itsekkin tilata moinen laite kotiin.

Raitis, mulle siis voi vahvistaa sen lasketun ajan eli 24.12 synnäri tays ja 2 ivf , kiitos!

ja ei kun työmaalle....
tiltalitti 7+3
 
Huomenta kaikille!

Itselläni on pitänyt vähän haipakkaa viime päivät töissä ja iltaisin olen ollut enemmän tai vähemmän veto pois. Tosin nyt tuntuu taas pirteämmältä ja eilen kävin kunnon kävelylenkillä pitkästä aikaa. Teki hyvää =)

Täällä on ollut mukavan vilkasta keskustelua käynnissä. Tuohon seula-asiaan sain omalta lääkäriltämme selkeät ohjeet, ettei veriseulaa ole järkeä ottaa sillä mun veressä on sekoitettuna kahden vaavin perimä, joten vastauksesta ei voisi lukea yhtikäs mitään. Np-ultraan voimme mennä, mutta olen kovasti sitäkin miettinyt. Mitä jos siinä selviää, että toisella on poikkeavuutta ja toinen normaali? Saanko vain itselleni lisää huolta ja stressiä aikaan sillä, kun kuitenkaan mitään tuo tieto ei tule muuttamaan. Kinkkistä, ja voi olla että mieli tässä muuttuu, mutta nyt tuntuu, etten halua koko np-ultraan.

Hankinnoista ja muustakaan hössötyksestä olen kieltäytynyt kokonaan. Alitajuntani toki hommia jo suunnttelee pitkällekin. On viime öisissä unissa tullut hankittua vaunut, synnytettyä, vietetty ristiäisiä ja hoidettu silmissä kasvavia kaksospoikia :LOL: Ihan hoopoa..

Ulpis, ootko ollut kaksosten vuoksi kovin pahoinvoiva tai superväsynyt? Minulla kun nuo oireet on olleet hyvin lieviä, pahoinvointikin tuntuu jo hellittävän. Siitähän sitä pienen pelon persiinsä taas saa kehiteltyä - mitä jos ne enää eivät olekaan hengissä :eek: :headwall: Voisipa nukkua siihen neuvolakäyntiin asti, loppuisi tämä jatkuva itsensä tarkkailu - sen sijaan saisi nauttia kivoista unista =)

Annuli, sullahan tuo pahoinvointi on tosi rajua. On siinä kestämistä myöskin. Oletko keksinyt mitään helpotusta siihen? Olen kuullut, että joku mauste (kaneli vai inkivääri) auttaisi, mutta eipä ole tullut kokeiltua. Jaksamista. Onneksi saat olla saikulla ja pote omaan tahtiin.
 
Ultrakuulumisia,
pelko hävisi kun kohdusta löytyi 1, 7,1mm kaveri. Vahva syke näkyi. Viikot vastasi omia laskujani, ja kaikki muutenkin hyvin. Tänään 7+0.

Pahoinvointia on ollut yllättävän paljon, ja kaikki muutkin "ihanat" oireet. Töissä olen sitkeästi ollut, enkä kyllä kovin helposti saikulle jääkään. No nyt sitten odotellaan että pääsisi nauttimaan tästä odotuksesta, ilman oireita.
 
Täälläkin päin on tullut vauvaunia välillä nähtyä. Yksi yö olin saanut pienen poikavauvan. Viime yönä taisi taasen olla tyttö, jota imetin. =) Miruliini, olen myös kuullut tuon inkiväärin helpottavasta vaikutuksesta. Itse en vaan pidä mausta tai hajusta, joten ei tee mieli kokeillakaan. Kaikki kylmä helpottaa, paitsi tavallista jäätelöä ei tee mieli. Makea tekee pahaa, paitsi päärynälipsimehujää, joita vetelen pari päivässä. On tosiaan onni, että saa olla saikulla, toisaaltaan tällä viikolla töissä oleminen olisi ollut aika mahdotontakin. Tänään on lääkäri, ja mietinkin josko sitä jo maanantaina kykenisi töihin. Ikävä myöskin olla paljon pois, vaikkei sille mitään voikaan. Loppuviikosta mulla on ainakin koulutus mihin on pakko mennä, käyn sitten vaikka yrjöilemässä vähän väliä, jollei muu auta.

Miruliini, älä ole huolissasi oireista. Tai no tottakai sitä on kaikesta mahdollisesta huolissaan, mutta ei tarvitsisi olla. Parilla mun kaverilla ei ole ollut yhtään mitään alkuraskauden oireita, kaikki sujunut hienosti. Myöskään mun äidillä ei ole juurikaan pahoinvointia tms. ollut, anoppi on kuulema taasen oksentanut plussatestistä saakka. Ollaan niin erilaisia, eikä mikään sitten tunnu oikein olevan täysin tyydyttävä vaihtoehto...

Onpas Ulpulummukalla tilanne kotona, kovasti jaksamista! Miehenä olisin jättänyt tuollaiset asiat tunnustamatta ainakin tässä tilanteessa, jos siinä ei kuulema sen vakavampaa ole. Siis jos asia on noin edes sujunut, vai saitko tietää jotenkin muuten. Monimutkaisia asioita ovat aina.

Marialle onnea hyvistä ultrakuulumisista! Minäkin suuntaan taas vaihteeksi iltapäivällä ultrattavaksi, saas nähdä mitä hematoomalle on tapahtunut, vai onko samanlainen edelleen.
 
Annuli, onnea ultraan :wave: Mistä muuten se hematooma oikein syntyy? Mulla kun oli vuoden takaisen tuulimunan yhteydessä myös kohdussa hematooma, josta en saanut mitään tietoa silloin ja shokissa olevana en osannut oikein tivatakaan..

Iltapäivätorkuille pitäisi päästä...ja vielä 15.30 alkaa yksi tapaaminen, jaiks!! |O
 
Kiitos Miruliini onnentoivotuksista, kaikki sujui hyvin vaikka jännitinkin taas kamalasti. Pikkuinen jo liikkuikin pesässään, heilutteli raajojaan tai niiden alkuja. :heart: Pituutta oli huimat 19.1mm, vastaa kuulema oikein hyvin viikkoja. Hematooma oli hieman pienentynyt, mikä on hyvä homma.Syytä sille ei lääkärikään osannut sanoa, hormonit voivat kuulema vaikuttaa asiaan.
Mutta sitten uusi löydös olikin toinen sikiöpussi, jossa sikiön kasvu lakannut alkuunsa. Jännä, ettei sitä ole aiemmin nähty, lääkäri jotain syystäkin selitti, mitä tietenkään en pysty muistamaan. Tämä sikiöpussi tulee kuulema surkastumaan itsekseen, eikä haittaa raskauden kulkua. Onpas tämä jännää, joka ultrasta löytyy jotain uutta...

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! =)
 
Annuli, ihania uutisia sulla ultrasta! Onnittelut pikkuisen liikkeistä, vaikka niitä ei vielä tunnekaan! Varmaan hellyyttävää nähdä pikkuisen siellä liikkuvan. Mitäs muuten? Sanoiko M kaiken olevan ok? Oletko menossa lähiaikoina uudelleen tsekkaamaan tilanteen?

Tuosta sikiöpussista vielä, mä luulen kyllä, että mulla se on varmaan lähtenyt kans pois jo ihan alkumetreillä tai siis silloin, kun sitä vuotoa tuli.

Muuten täällä olotila jatkuu melko samanlaisena eli oikein hyvänä. Väsymystä toki on, muttei ihan kauheasti. Vatsassa on sellaisia satunnaisia tuntemuksia aina silloin tällöin. Rinnat mulla kipeytyy aina selkeästi iltaa kohden. Vielä en oo kertakaan käynyt oksentelemassa, eikä oo ollut edes lähelläkään. Lucky me!

Aurinkoista viikonloppua kaikille B)
 
Täältähän löytyi mukavia uutisia, onnea Annuli ja maria! Annulin pahoinvointilähetyskin tuli jo perille, tänään on kuvottanut välillä kovastikin... onneksi okselle ei ole tarvinnut sentään ryhtyä :)
Miruliini, hattua nostan, että jaksat iltapäivästä vielä tapaamisia, wow! Itse nukkuisin mieluiten koko ajan... Yöllä tosin sitten katkonukun, hmm... Rytmi sekaisin?! Sen mahan lisäksi... Niin muuten Tiltalitti, kiitos kun muistutit noista vitamiineista: en ollut tullut ajatelleeksikaan että ruokahan ei imeydy :eek: Maitohappobakut hankittu, toivottavasti jeesaavat!

Hyvää viikonloppua ja sunnuntaista äitienpäivää kaikille :heart: :heart: :heart:
 
Mukava lukea, ettei ole ainoa pelokas ja taikauskoinen raskauden suhteen. Mies on jo aika hermona, kun joka välissä tuon esiin, mitä kaikkea voi vielä mennä pieleen ja että vielä ei uskalla "julistaa maailmalle" raskausuutisia. Hieman tuntuu, että helposti raskautuneet ovat helposti raskaana, eivätkä mieti kaikkia kauhuskenaarioita tai varo raskauspuheita ja vauvaan liittyviä hankintoja.. Pitäisi varmasti ottaa heiltä mallia ;)

Rv 16 asti tuntunut jotakin kutinaa ja kuplintaa. Tänään 19+3 luulen tunteneeni potkuja. Ainakin jotain kummallisia lihaskrampin oloisia tuntemuksia kohdun sivuosassa ja välillä selvemmin tuntuu siltä kuin joku pukkisi sisältäpäin mahaan. Ensi viikolla rakenneultra, jossa pitäisi selvitä, onko vauvalla kaikki ok. Toivottavasti ensi vuonna meillä kaikilla on omat vauvat kainalossa ja aikaisempaa erilainen äitienpäivä (ainakin meille joilla ensimmäinen lapsi tulossa)!
 
Ompas tullut paljon tekstiä :)

EllaEliakselle suuri halaus - olen tosi pahoillani :hug:

Ja onnitteluja tulee paljon (toivottavasti muistan kaikki!): Maija-mammalle plussasta, ihanasta kaksosuutisesta Miruliinille, ultrakuulumisista PeePeelle, Tiltalitille, Marialle ja Annulille, pikkupieruista Ulpulummukalle :D Toivottavasti saatte miehen kanssa asiat selviämään. Raitikselle iso hatunnosto haastattelusta - oikein onnistunut juttu!

Luulen tuntevani jotain liikkeitä =) Välillä semmoista pienen pientä nykimistä/läpätystä vatsassa. Välillä semmoista vähän epämiellyttävää tunnetta, en osaa oikein kuvailla sitä - tuntuu kuin joku tökkisi vereslihalla olevaa ihoa... :/ Ei se mitään vaikka vähän oudolta tuntuukin, jos ne vaan on vauvan liikkeitä, mutta välillä tietysti tulee mieleen että mitäs jos se onkin jotain muuta. Neuvolaan on vielä reilu viikko, en välttämättä malta odottaa vaan kyselen jo aiemmin, jos nämä tuntemukset ei selkiinny.

Selässä on muutamaan otteeseen tuntunut kipua tai väsymyksen tunnetta. Mahan on kasvanut kovasti ja valitettavasti myös rinnat (c -> d/dd), joten kai se muuttuva painopiste rupeaa tuntumaan selässäkin. Kaverini lupasi antaa sellaisen tukivyön, sen pitäis ymmärtääkseni vähentää selän rasitusta.

Ihanaa viikonloppua!
geri 16+4
 
Joo o, tänään oli sitten ensimmäinen päivä kun tuli sitten kuiva yökittyä. Juoksin jo monta kertaa vessaan, mutta sitten tuli kurkkuun asti , muttei pönttöön.
On ollut sitä pientä vuotoa myös, loppuis jo se vuoto. Menen maanantaina varmaan uuteen verikokeeseen, niin saan tiistaina tietää onko se hcg nousussa niinkuin kuuluukin.

Ihanaa viikonloppua kaikille ja paljon onnen hetkiä :heart:
 
Mukavaa lapsettomien lauantaita kaikille :flower: ! Asuisipa lähempänä Tamperetta niin voisi lähteä Simpukka yhdistyksen juhliin. Onko muut menossa? Raitis? Ettekös te asunu jossain Tampereella päin?

Huomenna on äitienpäivä. Ihanaa kun se ei tänä vuonna enää aiheuta sellaista ahdistusta kuin aikaisempina vuosina. Ensi vuonna aioin päästä nauttimaan oikeasti äitienpäivästä =)

Koskas geriltä saadaan taas uusia masukuvia? Niitä on niin kiva seurata. Harmittaa kun ei itse tajunnut ottaa kuvia alusta asti.

Mulla alkoi pahoinvointi muistaakseni 6. viikolla. Nyt tuntuu että olo alkaa helpottaa, ei ole enää sellainen kestokrapula päällä, onneksi. Liikkeellekin pääsee ihan hyvin, kunhan muistaa liikkua rauhallisesti. Käytiin eilen kahden tunnin lenkki metsässä kaverin ja koirien kanssa. Etenemisvauhti ei ollut päätä huimaava mutta oli kyllä aivan ihanaa ulkoilla :D.

Sain eilen postissa viime lääkärinkäynnin epikriisin. Siinä lukee että kohtu vastaa kooltaa viikkoja 14-16, silloin oli 9+2. Veri on singuttanut kohtua tosi suureksi. Eipä kai ihme ettei omat housut mahdu päälle ja kaikki paidat puristaa :) Pitää lähteä taas kirpparikierrokselle etsimään isompia vaatteita.

Aurinkoista viikonloppua!

Tiiti 10+5
 
Olisi tosiaan ollut kiva lähteä Simpukka yhdistyksen juhliin, mikäli olo olisi vähän parempi. Eipä täältä niin kamalan pitkään Tampereelle ajelisi.
Kati, sinä saat tosiaan melko oireettomasti elellä. Voisi kuvitella, ettei pahoinvointia enää edes tulisi. Mulle lääkäri sanoi tämän viikon olevan monesti vaikeimpia pahoinvoinnin kannalta. Saikkua vielä ensi viikko, tosin to ja pe olisi pakko raahautua koulutukseen.

PeePee 8+5 on tänään. Ultrakuvassa lukee sikiön mitat sekä mitä viikkoja vastaa, ja eilen hauskasti vastasi täsmälleen menossa olevaa 8+4. :D
Inhoan näitä alavatsatuntemuksia. En mahda mitään, että välillä ne tosissaan pelottaa, vaikka kuinka hoetaan kohdun kasvavan... Olen hieman kade joillekin "normaalisti" ja lyhyessä ajassa raskautuneille. Tuntuu että stressi on paljon pienempi, ehkä meillä on liikaa tietoakin kaikesta mikä voi mennä pieleen.
 
Pitkästä aikaa ajattelin taas kirjoitellakkin kun olen tähän asti käynyt vain teidän kuulumisia lueskelemassa.

Onnea kaikille uusille odottajille ja voimia ikävän kokemuksen kokeneille.

Täällä muuten kaikki menee hyvin odotuksen suhteen, mutta viikko sitten alkoi supistelemaan. Ensin tuli tosi kipee supistus mutta sen jälkeen ollut enemmän mahan kovettaneita supistuksia. Alaselkä kipeytyy tosi pienemmästäkin rasituksesta. Nyt viikon sitten ollut saikulla ja ens viikolla pitäisi kokeilla töihin menoa. Lääkäri kyllä sanoi jos alkaa selkä juilimaan enemmän ja supistelemaan niin hakea lisää saikkua. Olisi muuten nyt jo kirjoittanut loppuajan saikkua mutta viikkoja ei vielä ole niin paljoa ja haluaisin kumminkin koittaa olla töissä niin kauan kuin vaan pystyy. Mutta tietty tässä tulevan vauvan ehdoilla mennään eteenpäin.

Tytöltä kun jäin saikulle jo rv 20. Juuri noiden supistusten takia. Ja välillä koitin töissä olla mutta ei siitä mitään tullut. Makoilin sitten koko loppu raskauden kotona. Ja olikohan ollu joskus rv 30-32 kun lääkäri mulle sanoi että jos en malta kotona makoilla ja pysyä sängyssä niin sitten sairaalassa... Ja mieluumminhan mä kotona olin ku sairaalassa.. Ja ette kuulkaa usko kuin oli rankkaa olla tekemättä yhtään mitään kun olen sen sortin ihminen joka tekee kokoajan jotain. Meillä kun mies ei tee mitään... Niin minä sitten heilun kotona suurinpiirtein vasara kädessä kun remontoin huone kerrallaan asuntoa kuntoon. Ja nyt sitten ollaan asuttu nykyisessä kohta 2v niin täälläkin olisi paikat remontin tarpeessa... Yläkerta on levällään kun kerkesin aloittaa täälläkin remontin.. Pikkuhiljaa täytyis laittaa nyt kuntoon kun ei voi kovin enään rehkiä. Tytöstä on kasvamassa pikkuhiljaa samanlainen kuin äidistä, niin kovasti kaverina on kun remontoin.

Pyysin isännältä äitienpäivä lahjaksi hiomakonetta :D ... Mutta ei kuulemma aikonu ostaa.. Koitin sitten että jos ei äippä lahjaksi niin josko sitten synttäri lahjaksi.. Ku nekin olisi ens viikon torstaina. Mutta ei. Mulla kun on nää lahjatoiveet aika erikoisia. Vuosi sitten toivoin akkuporakonetta mutta en sitäkään saanu.. Piti ostaa ite. :LOL:

Mutta tuohon annulin kirjoitukseen "Olen hieman kade joillekin "normaalisti" ja lyhyessä ajassa raskautuneille. Tuntuu että stressi on paljon pienempi, ehkä meillä on liikaa tietoakin kaikesta mikä voi mennä pieleen." tuo ei ainakaan minun kohdalla pidä paikkaansa. Silloin 12v sitten kun aloin poikaa odottamaan "normaalisti" niin vaikka kaikki tapahtui nopeasti ja pillereiden jätön jälkeen 3kk.den päästä poika ilmoitti tulosta niin samanlain pelkäsin kokoajan että jokin menee vikaan ja menetän tulevan lapsen. Kamala stressi oli kokoajan päällä ja asiaa ei todella helpottanut se että silloinen tuleva isä nakkas mut pihalle heti raskaus uutisen kuultuaan. Nyt poika täyttää heinäkuussa 12 ja biologinen isä nähnyt ( halunnut nähdä ) poikaa vain 5-6 kertaa. Nyt taas iskemässä stressi päälle kun on tulossa puolen kuun aikaan kotimaahansa niin nyt haluaa olla pojan kans enemmän tekemisissä. Viimeksi nähnyt poikaa kunnolla n.5 vuotta sitten. Kai silläkin on "isän" vaistot heränny uuden perheensä myötä.. Poika kun sai sisarpuolen viime elokuussa.

Oliko täällä muita joilla on jo ennestään lapsia? Kun tässä ite miettinyt tuon äitiyspakkauksen ottamista.. Eli ottaako vai ei. Mulla kun on noita vaatteita jo aika paljon. Jääny noilta omilta ja sitten saanu sisariltakin.

Mutta nyt haluan toivottaa huomiselle päivälle kaikille äideille ja tuleville äideille hyvää äitienpäivää. Eiköhän me kaikki voida juhlia sitä huomenna vaikka suurin osa onkin ensiodottajia. :flower: :flower: :heart:

Löllykkä ja haamu 14+5


 
Löllykän galluppiin, meillä odotellaan ensimmäistä lasta. Mä ihastelin tuota äitiyspakkauksen reiluutta. Otan sen mieluusti vastaan kun meillä ei ole vielä mitään vauvatamineita. Ja tutut ovat ehtineet jo myydä vastasyntyneen koot.

Seuraava linkki on muutes mitä mainioin. Tällä naisella on 3 lasta ja hän on tarkkaan kirjannut kaiken raskauspäiväkirjaansa viikko viikolta. Mieheni löysi tämän sattumalta. Kannattaa lukea.
http://www.miajoki.com/vauva.htm
 
Näkeekö muut ihan sekoboltsiunia raskausaikana? Mä näen aivan sekoja, ja osan muistan jopa kun herään. Ja osa on tosi ikäviä, sellaisia piinaavia unia, puhumattakaan järkyttävistä painajaisista. Ja jos käyn nukkumaan niin, että päätä särkee niin painajainen on taattu. Sekä nää ikävät unet varsinkin tuntuu tosi todellisilta, sitä on niin onnellinen kun herää todellisuuteen. Onneksi joukkoon mahtuu ns. normaalejakin unia, mutta vähän jo jännittää käydä nukkumaan. Juttelin yhden kaverini kanssa joka odottaa jo toista vauvaa. Hän sanoi, että tuttuja hänellekin painajaiset raskausaikana. Kaikkea sitä alitajunta teettää. Johan se vauvakin pelästyy kun aistiihan se äidin tunnetilat :eek:
 

Yhteistyössä