LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Anni77 (ja Pietu myös)): Muistui sitten tosiaan itsellenikin mieleen, että noita TSH ja T4V arvoja on katsottava kokonaisuutena eikä pelkkä TSH-arvon kohoaminen oo välttämättä huolestuttavaa. Ehdin vain säikähtää noita joitakin mm. netissä olevia ohjeita raskaudesta ja kilppariarvoista, joissa puhutaan lyhyesti vain TSH:stä ja kehotetaan jopa nostamaan lääkeannostusta heti raskauden alettua. Tai että TSH ei saisi kohota esim. yli 3:n raskausaikana tms. Huh, jos olisin pelkästään noita ohjeita itse noudattanut, niin olisi paukannut varmaan liikatoiminnan puolelle aika nopsasti. Eipä noissa kaikissa ohjeistuksissa tosiaankaan huomioida taudinkuvan kokonaisuutta.. Uskon nyt kanssa sitä mun neuvolalääkäriä, että kyllä se ihan oikeassa oli, ettei annosta nostettu, vaikka se TSH olikin koholla. Toivotaan, että Annilla arvot on kohdillaan ja Pietullahan nuo kuulosti oikein mallikelpoisilta :) . Mulla nuo arvot on vähän omituiset, kun on sitä piilevää vajaatoimintaa, mutta enköhän uskalla nyt huokaista sen asian suhteen :whistle: . Ensimmäisiä liiketuntemuksia odotellen ;) ...

- Hiiru - 15+4
 
Hei kaikille,

Ilmoittaudun myös niihin, joilla on vaan vauva-asiat mielessä. Netissä ei tunnu olevan enää muuta lukemista kuin vauvapalstat ja yöpöydällä tosiaankin Kaksplus jne. On tämä elämä ihmeellistä, miten kaikki muuttuu niin äkkiä. Oltiin jo ihan varmoja, ettei meille vauvaa tule...

ANNI, kiva kun la samana päivänä. Meillä siis ekasta ICSIstä ei saatu mitään pakkaseen, mutta toka meni sitten loistavasti (se olisikin lääkärin mielestä ollut viimeinen hoito) ja nyt vatsaa kasvatellaan =) .

Minä olen ollut nyt kolme päivää tosi huonovointinen ja uskon sen johtuvan täysin näistä unettomista öistä. Olen kärsinyt pahasta unettomuudesta jo muutaman vuoden ja ei ole valitettavasti raskausaikakaan tuonut helpotusta tilanteeseen. Tulee vaan tosi paha mieli, kun pelkään, että vauvakin kärsii tosi paljon tästä minun unettomuudesta. Eilenkin illalla riehui koko illan.....

Me käydään 4-5 viikon välein lääkärillä ultrassa ja vauva on kasvanut hurjasti. Yläkäyrällä menee. Taitaa tulla isänsä poika. Kaikki on mennyt ihan hyvin, vaikka tosiaan tuo unettomuus ja siitä johtuvat sivuoireet on aika raskaita.

Niin, pakko kertoa vielä eilisestä....Meillä piti olla miehen ystävän synttärit ja en ollut lähdössä koko juttuun, kun oli oksentanut vähän ennen. No päätin sitten raahautua paikalle ja YLLÄTYS, ne olikin minun vauvajuhlat =) =). Olin kuin puuhun päällä lyöty. Oli tosi kivaa sitten pahoinvoinnista huolimatta. Syötiin hyvin....pöytä notkui kaikkea herkkua ja juteltiin vauvoista ja sain paljon hyviä neuvoja. Ja kivoja lahjoja. Olin tosi otettu juhlista. Ystävät ovat ihania =)

Aurinkoista sunnuntaina kaikille.

 
Vielä tuli mieleeni yksi asia...kertokaahan miten teidän paino on noussut raskauden aikana. Itse olen siis rv 22 ja paino on nyt +2 kg. Tosin oli muutamia kiloja ylipainoa alussa ja pahoinvointia myös
 
Voi Unski, sulla on aivan ihania ystäviä :) . Olisipa minullakin...

Pitää nimittäin nyt tulla purkamaan tänne kiukkuaan eräästä tosi hyvänä pitämästäni ystävästä. Oon ollut tänään ihan raivoissani koko päivän :kieh: !!

Ystäväni kanssa ollaan pidetty yhtä nyt useita vuosia ja oltu toisillemme ns. sydänystäviä. Hänen kanssaan ollaan käyty läpi meidän lapsettomuutta ja hän on sanonut toivovansa sydämestään meille onnistumista. Ja nyt kun meille se onnistuminen vihdoin 4,5 vuoden jälkeen suotiin, niin hän kertoi kuinka paljon meidän vauva hänelle merkitsee. Nämä sanat eivät kyllä näy käytännössä käytöksessä yhtään, valitettavasti :'( .

Eilen tämä ystäväpariskunta kyläili meillä pitkästä aikaa. Tämä rouva halusi puhua ja kehuskella yksinomaan omia asioitaan. Meidän kuulumisiin hän ei kommentoinut juuri mitään eikä jatkanut keskustelua. Ja kaiken huippu: vauvasta hän ei halunnut puhua laisinkaan :/ !! Ei kysynyt edes miten oon voinut, puhumattakaan että olis halunnut nähdä ultrakuvia tms. Hän tietää kyllä, että minulla ei muuta päässä tällä hetkellä liiku kuin vauvajutut, nyt kun en ole töissäkään, joten keskustelu jäi hyvin vaisuksi minun osaltani. Joskus hän on selittänyt, että ei siksi kysele asiasta mitään, kun ei muka osaa kysyä (kun ei ole kokemusta), ja hah :LOL: . Eiköhän nyt jokainen osaa kysyä vaikka vointia, vaikkei omaa vauvakokemusta olekaan! Itsekään en kauheasti halua vauvauutisellamme hehkutella, koska tiedän lapsettomana omasta kokemuksesta, ettei se tunnu aina kivalta. Toisaalta otin sitten kyllä muutamassa kohtaa vauva-asian esille hienovaraisesti ja annoin ikään kuin tilaisuuden tarttua aiheeseen... Ei mitään reaktiota!

Luulen, että tälle kaverilleni on nyt kova paikka se, kun meille on tulossa vauva ja he vielä yrittävät. Okei, ymmärrän sen toki, etenkin kun vielä puoli vuotta sitten haaveiltiin yhteisestä odotusajasta ym. Lapsettomana tiedän noi kateusfiilikset hyvin. Mutta! Eikö tosiystävyys ole sitä, että joskus osaa niellä sen omankin ylpeytensä ja osoittaa sanansa todeksi eli sen, että on iloinen toisen puolesta ja haluaa olla osallinen toisen onnesta :snotty: ?! Olen tosi pettynyt ystävääni ja ihmettelin oikein eilen, että miten olen voinut harkita jopa hänen pyytämistään kummiksi, kun ei tuleva kummilapsi kiinnosta pätkän vertaa :/ ... Mitä mieltä olette tai onko teillä vastaavia "ystäviä" lähipiirissä?

Okei, ehkä olen nyt yliherkkis tän raskauden takia ja mielialat vaihtelee. Ehkä löydän vielä ne ystäväni hyvätkin puolet taas jonain päivänä. Nyt vain tuntuu niin niin pahalta :'( :'( !! Jopas helpotti, kun sain purkautua tänne :whistle: ...

Ainiin Unski: mulla on paino noussut nyt jo peräti 5 kg (rv 15+4). Tuntuu kamalan paljolta, mutta eipä oo neuvolan täti sanonut tuosta mitään. Mulla ei oo ollut pahoinvointia ja toisaalta olin melko hoikka lähtöpainoltani. Kai se on aika yksilöllistä, miten lisääntyy. Jahas, jospa Idolsin katsominen seuraavaksi vähän piristäisi :wave: .
 
MOI!

Kiva kun Pietukin on herännyt henkiin... ;)

Tääl Turu kupees onki oikee aurinkoine päivä!


Unski, jäikö teille tälläkertaa vielä vauvanalkuja pakkaseen odottelemaan ? Meillä tässä onnistuneessa PAS:ssa meni viimeiset kaksi alkiota, joten hoidot lähtee sitten alusta jos/kun lisää lapsia toivotaan...

SUlla onkin kivasti kun neuvolassa ultraavat. Meidän neuvolassa ei ole ultralaitetta ollenkaan. Siksipä olenkin iloinen että "joudun" vielä rv 27 kontrolliultraan TYKS:n istukan takia. Ja varmaan vielä ihan loppupuolella menen vielä yksityisestikin.

Ihanaa kun sait oikein yllärijuhlat. Mä en usko että kukaan järjestää mulle. Mutta eihän sitä tiedä...

Ystävistä
Mulla ei ole yhtään ystävää joka olisi nyt samassa tilanteessa kuin me. Kaikilla on jo lapset muutaman vuoden ikäisiä tai sitten ovat meneviä sinkkuja. Muutama on jaksanut olla kiinnostunut meidän odotuksesta, mutta ei kaikki. Se on vaan niin jännä kun oma elämä muuttuu, ja haluaisi puhua loputtomiin vauva-asiaa...
Selvästi olen kyllä lähentynyt näitä "lapsellisia" kavereita nyt raskauden myötä. Välillä ennen raskautta, lapsettomuustuskasta johtuen teki mieli karttaa heitä. Ei vaan halunnut kuulla lapsijuttuja tai nähdä sitä mistä itse vain haaveili. Tuntu välillä aika pahalta että oman "lapsenhankintaprosessin" aikana joku muu ehti saada kolmekin lasta, noin vaan...

Mulla on myös eräs läheinen ihminen joka myös on kärsinyt lapsettomuudesta pitkään. Pelkäsin kertoa raskausuutista hänelle. Onnittelut tulivat, mutta sen jälkeen ei ole juurikaan yhteyttä pidetty. Vauva-asiasta en puhu eikä hän kysy. Tiedän että hän sisimmässään on kateudesta katkerana. Tiedän myös sen että se on ihan normaalia, eikä mitään henkilökohtaista. Itse on ollut samassa tilanteessa niin monta kertaa, että TIEDÄN miltä se tuntuu.
Hiiru, tuli mielee oisiko se ystäväsi suhtautuminen samaa. Kateutta, pelkoa kenties mahdollisesta lapsettomuudesta omalla kohdalla jne.

Painoa on täällä kerätty tasan 1.5kg! Lähtöpainoindeksi oli 21.

Anni ja P 21+6 :heart:
 
Anni käyn yksityisellä lääkärillä 4-5 viikon välein, jossa tehdään normaalit kokeet plus ultra joka kerta.

Pakkasessa meillä on kahdessa oljessa 4 alkiota, tosin lääkäri sanoi, että olivat sen verran huonompia, että ehkä yksi mahdollisesti selviäisi pakastuksesta. Mutta katsotaan. Meillä mies joutuu antamaan keväällä useita näytteitä, jotta saataisiin jotain pakasteeseen, kun meillä tilanne, että ne muutamatkin siittiöt saattaa loppua kokonaan. Pitää siis jotenkin varmistaa, että olisi jonkinlainen mahdollisuus toiseen vauvaan.

Hiiru Minulla on perheessä "tosi ystävä". Veljeni vaimo sanoi minulle suoraan, että en ole ansainnut tätä vauvaa. On niin kateellinen, kun luuli, että ei saadaakaan vauvaa ja heidän vauvansa on sitten ainoa lapsenlapsi perheessä. Että näin. Aika syvästi pahoitin mieleni asiasta, mutta tuo kommentti ei ole suinkaan ainoa häneltä, vaan on niitä tullut useampiakin, joten otan kannan että toisesta sisään ja toisesta ulos, mitä hän sanoo.

Mukavaa päivää....lähden vaunuostoksille =)
 
Odottelija77
Laitanpa minäkin hieman väliaika tietoja..
Meillä on menny tähän asti kaikki hyvin, liikkeitä oon tuntenu jo parisen viikkoo ja massu on jo aika iso. Kiloja tähän mennessä mulle tullut 5½.
Meillä on tää viikko miehen kanssa hiihtoloma ja tänään lähetään Tukholmaan risteiteen, perjantaina on sit rakenne-ultra. Vähän jännittää, et mitä massun sisälle kuuluu.. Tää onki sit varmaan meijän viimenen ultra jos siis kaikki on ok.
Mä en oo vielä hirveesti hankkinu mitään vauvalle, mut saan paljon vaatteita mun ystävältä ja toiselta veljeltä. Toinen veli ilmotti justiinsa, et niille tuleeki kauan kaivattu "kakkonen" syyskuussa.
Mulla ei sitte ookkaan muita odottajia samaan aikaan lähipiirissä ku toi veljen avokki.
Nyt täytyyki lopetella, paksuja jaksuja kaikille!
t.Ode + Kumma (19+0)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2007 klo 12:10 Unski kirjoitti:
Minulla on perheessä "tosi ystävä". Veljeni vaimo sanoi minulle suoraan, että en ole ansainnut tätä vauvaa. On niin kateellinen, kun luuli, että ei saadaakaan vauvaa ja heidän vauvansa on sitten ainoa lapsenlapsi perheessä. Että näin. Aika syvästi pahoitin mieleni asiasta, mutta tuo kommentti ei ole suinkaan ainoa häneltä, vaan on niitä tullut useampiakin, joten otan kannan että toisesta sisään ja toisesta ulos, mitä hän sanoo

Tuo on kyllä jo TODELLA julmaa, itsekästä ja ajattelematonta!!
Jotkut ovat vaan niin itsekeskeisiä ja katkeria että voi voi... Mitähän hän ajattelee että siinä sitten menettää kun lapsi saa sentään serkun ?? Eiköhän niillä isovanhemmilla riitä rakkautta molemmille lapsosille...
Voi voi, koitahan jaksella!

Tuli vielä mieleeni, että mahtaako tämä veljesi vaimo olla kovin nuori vaiko muuten vain narsistinen ?

:whistle: :whistle: <br><br>
 
ANNI Mieheni vaimo on erittäin itsekäs ja aina muita neuvomassa ja tietää muka aina kaiken kaikesta. Jopa minun isälle ja äidille on aina neuvomassa asioita. Ei hän nuori ole, 34-v. Kukaan perheessä ei hänestä tykkää. On tapahtunut paljon asioita, joista olemme pahoittaneet mielemme ja hän ei vaan tunnu ymmärtävän mitään. Neuvoi mm. minua kesällä, kun ei tiennyt meidän lapsettomuudesta, kuinka lapsia tehdään!!!!

Että semmoinen tapaus. Uskomaton.
 
Omaa napaa.. Tänään oli siis neuvola ja kaikki oli kunnossa. Kohdun koko vastasi viikkoja ja siellä se sydän sykki 145 tahtia :heart: Pissan liuskatesti oli negaa ja hemppa sormenpäästä otettuna 121. Ja mikä parasta: verenpaineet on normalisoituneet, mikä ehkä viittaisi siihen, että aiemmin tupakointi ja tupakoinnin poisjättäminen taisivat paineita vähän korotella.

Ai niin.. painokaan ei ollut noussut kuin noin 700 grammaa kolmen viikon aikana :D

Näillä eväillä siis mennään... rv 16+5 :p
 
Aurinkoista keskiviikkoa!

Nyt on sitten pari päivää tuntunut vatsassa jotain mikä saattaisi olla vauvelin liikkeitä. Aika varma rupeen kyl olee ettei ne muljahdukset muuta voi olla. Ihanaa, nyt vaan odotellaan et ne voimistuu ja tuntuis vatsanpäältäkin et mies pääsis nauttimaan niistä kans.

Noista ihmisten reaktioista...
Meillä suurinosa on ollut innoissaan ja iloisia meiän puolesta ja sit toiset ei oikeestaan reagoi mitenkään eikä sano juuri mitään. Ymmärrän kyllä ettei kaikkien oo helppoa suhtautua toisten ilouutisiin, ei munkaan ollu vielä vähänaikaa sitten. oon kyllä koittanu ajatella et eihän muiden onni multa oo mitenkään pois. Sitä en kyl tajuu miten joku voi tahalleen olla ilkee. Jaksamista vaan niille jotka moista joutuu kestämään, itse välttelisin inhottavia ihmisiä viimeseen asti. Nyt vasta oon oikeestaan pikkuhiljaa ruvennu taas ottamaan enemmän yhteyttä lapsellisiinkin kavereihin.

Housut on muuten melkeen kaikki jo pieniä. Aika inhottava tällänen välivaihe ku viel äitiyshousutkaan ei oo hyviä. Ei tekis yhtään mieli lähtee kauppoja kiertelemään. Outoa käytöstä multa, mies varmaan luulis et oon kipee. Pakko kohtapuoliin saada ainakin yhet hyvät farkut ja ulkoiluhousut lisää.

Ootteko muuten miettiny otatteko äitiyspakkauksen? Aluks ajattelin et tottakai se kannattaa ottaa mut nyt oon ostellu aikamoisen kasan vaatteita kirpparilta ja miettiny et tarttenko kuitenkaan sitä lootaa. 140 eurolla saa kuitenkin jo vähintään samat kamat ja paljon muutakin kun halvalla ostelee. ja siinhän on kaikkee sellasta turhaakin mitä me ei ainakaan tartteta. Mut toisaalta oishan se kiva saada se laatikkokin niin pääsis hypistelemään kaikkea. Ja kaikki tuntuu olevan sitä mieltä et ekalle se KUULUU ottaa.

pitäis muuten jaksaa siirtää kuvia kameralta koneelle ni sais laitettua masukuvan tohon profiiliin. Eipä tässä mun pikku kummussa vielä kauheesti juhlimista oo mut kyl se pikku hiljaa paisuu. Ois kiva nähä teänkin kuvia... vink vink..

Miauku ja mötti rv17+1
 
Eilen just ku olin ton edelliseni kirjottanu rupesin kokeilee et jos ne liikkeet tuntuis kädellekin. Ja ne tuntu!!! En ois kyl osannu kuvitella et ne näin heti tuntuu uloskinpäin. Illalla sitten siskokin tunsi pikku potkut :) Miehellä ei oikeen riittäny kärsivällisyys odotella jospa sekin jotain tuntis. Tuli kyl nyt taas todemmaks tää odotus kun jotain tunteekin. Noi pikku muksahdukset on vielä ihanampia kun kuvittelinkaan, oon ihan koukussa. Haluisin vaan makoilla käsi massulla ja odotella et pikkunen liikkuu :heart: Pitäis kyl vähä koulu juttuihinkin koittaa keskittyy...<br><br>
 
Ihanaa kun täällä taas uusia liikkeidentuntijoita :) Muistan miten ne ekat muljahdukset oli mahtavia kun esikoista odottaa eikä ollu mitään vastaavaa ennen tuntenut. Nyt masussa onkin jo sellanen futaaja, että on äitin sisuskalut koetuksella :D

Meillä aluks pari viikkoa vaan mie ite tunsin liikkeet ulospäin ja heti kun mies pani käden vatsalle niin pikkunen lopetti..monella muullakin kuulemma ollu sama juttu, jännää :)

Me otetaan äitiyspakkaus. Vaikka vaatettakin on tullu ostettua jo jonkun verran ja paljon varmaan pakkauksesta jää ihan vaan vähälle käytölle niin jo siitä tunteesta mikä mielen valtaa kun saa avata sen pakkauksen ja hypistellä olen valmis sen 140e maksamaan :)

Tein miehellekkii oman ison ihanan isyyspakkauksen ja sen hinnaks tuli reilusti yli 140e, mutta rahaahan se vaan on vaikkei sitä ikinä liikaa olekkaan..tiedän että se on sille tosi iso ja tärkeä juttu ja varmasti yllättyy oikein ilosesti kun ei sillä ole aavistustakaan koko hommasta.

Laittakaahan massuja profiiliin, munkin pitäis vaihtaa tuoreempi :)

Voikaahan hyvin ja paksusti!


:wave: vauvaunelma ja jonniminea
 
Kylmää pakkaspäivää!

Vauvelia ei varmaan palella kun ehti olla jo alkiovaiheessakin pakastimessa :D :D !

Tänään käytiin neuvolassa. Joo, eipä oo meikäläisellä verenpaineet parantunut yhtään, matalalla on ja pysyy! Nyt vielä Hb pirulainenkin laskenut niin että saan aloitta raudan popsimisen. Muutoin vauvelilla menee "lujaa". Doppleriakin potki neuvolassa niin että ihan nauratti.
Painoa oli nyt sitten kertynyt virallisesti 1.7kg raskauden aikana. Eipä tuolla kehumaan vielä pääse...

Äitiyspakkausta olen ajatellut. Sain neuvolasta jo kaikki Kela;n paperit ja raskaustodistukset. Pitäisi vaan alkaa täyttämään niitä kaavakkeita sitten...

Anni ja vauva 22+2
:heart: :heart: :heart: :heart:
 
Odottelija77
Rakenne-ultrassa käyty..
kaikki oli kohillaan ja oikean kokoinen koko vaavi :heart:
Mun mies oli valitettavasti mahataudissa joten ei päässy mukaan, no, hänelle kuulemma riittää kuvat ja se, et tuntee liikkeet masun päältä.
Nyt sitte vaan ootellaan heinäkuuhun, et näkee vaavin livenä.
t.Ode+Kumma (19+3)
 
Täällä ei vielä liikkeitä ole tunnistettu... ja muutenkin olo on ihan p*ska - jos suoraan sanon.

Teki sitten taas perinteisen paiseen tuonne alas \|O Sairaslomalla ollaan ja odotellaan meneekö pahempaan (ja joudutaanko halkaisemaan) vai laantuuko iteksiään. Antibioottikuuri edessä, jos ei parane... Perhana. (Onneksi ei sentään kohjuja.. eikä mitään herpestä tms.)

Mutta joo.. Ilmahoitoa annetaan ja 17 raskausviikkoa kasassa! :heart:
 
Hei!

Vieläkö huolitaan uusia lapsettomia odottajia mukaan? Täällä ollaan ihan alussa kyllä vasta rv 5+1. Liityin jo tuonne lokamassuihin muutama päivä sitten. Tämä ketju se oli varsin vaikea löytää kun selasin tosi monta sivua eikä sittenkään tullut vastaan. Lopulta hain sitten Pietun nimellä tätä ja onneksi löytyi =) . Ihanaa on lukea teistä kaikista täältä vaikka ei ehditty kaikkien kanssa lapsettomuuspuolella yhtäaikaa olemaankaan. Meillä siis raskaus kolmannen inssin tulosta. Ja täällä ollaan ja jännäillään että mitä tuolla mahassa onkaan. Ensimmäinen ultra on vasta 9.3. Aika kuluu niin hitaasti aina kun jotakin odottaa.

Mutta todella hienoa että täällä puolella kaikki ollaan ja hyvin menee ja toivottavasti saadaan lisää tuolta plussanneita mukaan =)
 
Kivaa Nasu78 TERVETULOA!! Ja onnittelut!! :flower: :flower:

Pitäisi varmaan käydä välillä tiedottamassa tuolla Lapsettomuus-palstalla tästä meidän pinosta ???
Tai sitten tämän pinon paikka olisi Lapsettomuus-palstalla. Ei muuten väliä, mutta Odotus-puolella on niin paljon aloituksia että pudotaan aina tuonne sivulle 8 ;) ;)

Hei onko kellään tullut "kodinhengetär" vaihetta päälle. Meikäläinen on tällä viikolla leiponut jo korvapuusteja, kuivakakun, tonnikalapiiraan jne.

Lastenhuoneen pintaremontti alkaa olla valmis, enää boordi seinään ja sitten kai aletaan haalimaan niitä tavaroita kotiin. Vaunut ja saadut vaatteet ovat visusti kellarissa.
Hoitopöytä pitäisi ostaa ja pinnasänky hakea siskolta.

Anni ja vauva 22+5
 
Onnittelut uusille plussanneille minunkin puolestani! Ihanaa että porukka kasvaa.

Vielä mulla ei ole ollut kauheesti mitään kodinhengetär oireita. Mut oon varma et se pesänrakennus vietti vielä herää pahemman kerran... Eilen tosin sulatin pakastimen, ekaa kertaa kolmeenvuoteen :ashamed: eli ehkä sitä ei viel lasketa :kieh: Herkuttelu-vietti sen sijaan on voimissaan ja kukoistaa :D Tuntuu et jos jotain herkkua sortuu syömään niin vaan pahenee herkkuhimot ja tekee tuplasti enemmän mieli. Kauheesti ei silti oo paino noussut mut eiköhän se viel kerkee.

Eilen sitten mieskin tunsi ekat liikkeet :heart: Ei aiheuttanu sen suurempaa tunnekuohua mut olihan se mukavaa. Miestä vaan harmittaa et sil on niin työn kovettamat kädet ettei niillä meinaa tuntea hentoja liikkeitä. toivotaan et tänäiltana tuntee lisää.

Mukavaa sunnuntaita!
Miauku ja muljahtelija rv17+5
 
Tervehdys,

Enpä olekaan pitkään aikaan kirjoitellut, vaikkakin ahkerasti käynyt lukemassa muiden kuulumisia. Onnittelut uusille plussanneille ja odottajille :flower:

Kotihengetär ei ole vielä päälle pukannut, joskin pakastimen sain sulatettua niin kuin Miaukukin :D Vauvalehtiäkään en ole vielä hirmuisesti selaillut, vaikka niitä on jo pino kotona. Sain kummipojan äidiltä sekä työkaveriltani molemmilta ison nipun erilaisia lehtiä.

Oma(.) - viikot ovat vierähtäneet nopeasti ja vointi on ollut erinomainen. Lieneekö tätä keskiraskauden hehkua sitten, tiedä häntä ;)

Papanalla on kaikki hyvin, perjantaina (23.2.) käytiin rakenneultrassa ja pieni oli niin vilkkaalla tuulella, ettei mittauksista meinannut tulla mitään. Tutki mm. omia varpaitaan ahkerasti ja esitteli isukille "palaa". Alkaa siis jo pienestä pitäen pullistelemaan vanhemmilleen. Näytti myös haukottelevan kovasti, ainakin siihen malliin suutaan availi. Vai näinköhän vaan olisi sittenkin irvistellyt äipälle ja iskälle :p

Jotenkin tuntuu, että nyt tämä raskaus alkaa vasta konkretisoitumaan. Pieniä liikkeitä tuntuu jo päivittäin ja niiden voimistumista odotellaan kovasti. Tuleva isukki odottaa jo malttamattomana, että pääsisi kokeilemaan pikkuisen potkuja.

Hankintoja emme ole vielä tehneet, kun päätimme odottaa raskauden puoleen väliin. Tänään sain Texasista tuliaisia yhteistyökumppaneiltamme, joten nyt papanalla on sitten ensimmäiset "bootsit" odottamassa. Stetson vaan puuttuu :LOL: Nyt niitä hankintoja ehkä uskaltaa jo itsekin tehdä.

Treenaaminen on myös tuntunut tosi hyvältä. Tosin su jouduin jättämään hiihtolenkin kesken, kun latu oli niin pirhanan jäässä ja oma luistelutekniikkani vielä vähän hakusessa. Pitänee siis turvautua perinteiseen tyyliin ja laittaa suksien pohjiin kunnon pitoteipit.
Painokin on onneksi pysynyt kurissa, eikä sitä ole tullut kuin pari kiloa.

Oikein mukavaa alkavaa maaliskuuta kaikille, voikaa paksusti!
-Sannis ja papana 19+0
 
petriina
ajattelin tulla nyt tänne osastolle mikäli miut huolitaan.testin tein sunnuntaina ja yllätykseksi näytti vahvan plussan.eli historiani on et kaksi vuotta kerkesimme lasta yrittää ja viime kesästä lähtien ollut polilla asiakkaana. clomifenit oli käytössä ja sit oli tarkoitus tässä kuussa aloittaa hormonipistokset ja inssi. näillä näkymin en kuitenkaan tarvitsisi niihin mennä. kaikki siis niin alussa ja pelko p.ersiissä koko ajan.ultraan menen viikolla kaksitoista eli sen jälkeen voisin uskaltaa mustua. lapsettomuus palstaa seurannut joka pävä mut ihan vaan vierailijana. ihanaa ollut et on nähny ettei ole yksin tässä tilanteessa. meille kaikille onnea ja toivotaan onnellista odotusta =)
 

Hei vaan kaikille, Täällä olisi uusi tulokas!
Meidän tarinasta sen verran, että klinikka hoitoja kokeiltiin 3 ja puolivuotta, ennenkuin vauva saatiin alulle. Siinä tuli tutuksi clomifenit, Terolutit ja inseminaatiot. Viimein päädyttiin IVF- hoitoon, onneksi!
Munasoluja saatiin 20, joista lääkärin puheiden mukaan priima-alkioita kehittyi 12 kpl. Näistä veijarin aluista yksi muutti tarjolla olevaan yksiöön ja loput laitettiin pakkaseen odottamaan tulevaa. Ja uskomattomalta tuntuu vieläkin, että tärppäsi heti, vaikka olo oli kuin reikäjuustolla punktion jäljiltä!!!! Nyt on raskausviikkoja takana 30+5 ja vatsa on valtaisa!!! Sf-mitta oli viikolla 28 jo 30cm ja vatsan ympärys 108,5 cm!
Kärsivällisyyttä kaikille onnellisille odottajille, varsinkin alkuvaiheessa
oleville. Itse olen uskaltanut hymyillä vasta muutaman kuukauden, niin paljon tämän pienokaisen menettäminen pelotti. Nyt jo uskaltaa hengittää helpommin.

Aurinkoista kevätmieltä kaikille!!!!
 
Hei vaan kaikille uusille ja vanhoille tutuille!

Eipä ole tullut kirjoiteltua pitkiin aikoihin. OLimme viime viikolla lomilla mieheni kanssa . Kävimme naapuri kaupungissa hotellissa yötä ja kylpylässä uiskentelemassa. Vointini on ollut tosi hyvä. Tänään kävimme ultrassa ja siellä kaikki ok. Siellä se vesseli riehui valtavasti ja lääkärin oli vaikea saada mittauksia tehtyä. Ilmeisesti se siellä haukotteli tai muuten vaan maiskutteli suutaan. Tosi ihanaaaa!!!!

Vesseli painaa noin 382g .

Pitää lähteä laittamaan anopille ja apelle ruokaa tulevat kohta käymään..

Ai niin ostettiin myös rattaat tänään . Emaljungan duo edgekombit sportti rungolla( olipas vaikea muistaa tuo nimi). Olivat niin hyvässä alessa ettei voinut vastustaa. Hintaa jäi silti vielä n. 700?.
 

Yhteistyössä