LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Pakko tulla tännekin vaahtoamaan kun en kuitenkaan saa unta koska olen niin raivoissani!

Eli on tapahtunut seuraavaa: Kävin koulussa sähköpostikeskustelua käytännön järjestelyistä erään opettjanani kanssa erääseen kurssiin liittyen. Viestissäni kerroin myös raskaudestani koska se oli välttämätöntä asian selvittämiseksi. Tämä opettaja kuitenkin lähetti keskustelumme eteenpäin toiselle opettajalle joka sitten lähetti sen taasen KOKO ryhmällemme. Ehkä tämä on ollut heidän osaltaan vain ajattelemattomuutta mutta kuitenkin todella törkeää. Vaikka viestit olisivat koskeneet kissanpentuja olisi niiden eteenpäin lähettäminen siltikin törkeää ja ennen kaikkea laitonta. Ei kyllä pitäisi opettajalle sähköpostia lähettäessään joutua pelkäämään keille keikille viesti loppujen lopuksi päätyy. Olin kyllä jo joillekin koulussa kertonut mutta en todellakaan olisi välittänyt että KAIKKI tietää asiasta.

Eipä tämä asia kyllä maailmaa kaada mutta saa kyllä minut aika tehokkaasti kiehumaan!

Miauku rv14

p.s. muuten menee hyvin :D
 
Huomenta!

No olipa halpamaista suorastaan tuo opettajasi toiminta Miauku,
Sanoitko opettajalle mitä mieltä olet? Pakko kysyä, oliko mies- vai naisope :whistle: ?

Minä olen maannut flunssan kourissa, tylsää kun ei henki kulje :snotty: .
Vauva liikehtii jo niin selvästi ettei liikkeistä ole epäilystäkään. Raskauden puoliväli lähestyy :wave: , ja torsataina vihdoin se rakenneultra jota odotan kuin kuuta nousevaa...

Nyt olen tehnyt ENSIMMÄISEN hankinnan vauvalle.
Huusin huutiksesta BabyBjörn-rintarepun ja sain halvalla.
Nyt sitten pikkuhiljaa muutenkin alan uskomaan että olen raskaana. Edelleenkin tekisi mieli se raskaustesti ostaa ja tehdä edes kerran elämässä positiivinen kotitesti. Mutta kuullostaa niin hullulta etten sitä tee, onhan tässä jo 20. rvk menossa :ashamed: !

No joo...
Kaamean flunssan takia meni sitten kaksi ekaa perhevalmennustakin ohitse ja valmennukset jatkuukin vasta huhtikuussa. No en usko että menetimme mitään, aiheet oli vähän sellasia. Sitäpaitsi ollaan tässä lapsettomuusprosessin aikana hyvin opittu miehen kanssa puhumaan muutenkin tuntemuksista.

Mites muiden hormonit? Mä saan välillä jotain ihme raivareita tyhjästä ja mies on vaan tyynenä ymmärtäväisenä vieressä.
Ei siinä auta sitten kun alkaa nauramaan hetken päästä. Jotenkin yllättävää kuinka joskus hormonit valtaa mielen...

Anni ja Pullukka 19+0 :heart:
 
RPM harmaana
Tänne ei sen ihmeempiä kuulu, masussa on kauhee myllerrys menossa aika ajoin. Oikein sattuu välillä kun taitaa olla poikittain!
Nyt on rv 25+ menossa, tuntuu jotenkin hullulta että on enään 15vko jäljellä...

Esikko on nyt varmasti oikein hoksannut tämän vauva homman kun kaupassakin alkoi eilen puhumaan että noi on vauvojen leluja ne voi ostaa äidin "masuvauvalle", välillä painaa korvan kiinni vatsaan ja sanoo ei kuulu mitään se nukkuu...

Nyt joudun aivan tosissaan vähän katsomaan mitä suuhuni pistän että ei pääse tuo paino nousemaan, mun mielestä mulla ei tällasta ongelmaa ollu tuosta ekasta, no eikös ne raskaudet ole aina erilaisia?

Kuumeisesti odottelen Englannista tilaamiani tapetteja ja boordeja saadan esikon huone uuteen iskuun ja sitten ruvetaan katsomaan vauvalle omaa paikkaa, todennäköisesti tässä vaiheessa "hoitonurkkaus".Ei viitsi vielä omaa huonetta laittaa, ja jos sattuu olemaan poika saavat pitää yhteisen huoneen.

Kyllä täytyy sanoa että nuo hormoonit on ihme juttuja, välillä on tosiaan niin hermo piukassa, välillä taas itku herkässä, välillä väsyttää ja onneks välillä on jaksamista oiken tehdäkkin jotain!

Jaksamista kaikille :flower:

RPM & 25+1
 
Anni77: Niin.. Ennen ei osattu edes pelätä. Se huono puoli on teknologian ja lääketieteen kehityksessä, että eri tavoin osataan myös pelätä niitä ikäviä asioita. Ja toisaalta sekin, että ei enää samalla tavoin lisäännytä nuorena ja kasvateta suurperheitä. Minä olen monesti miettinyt, että onko tämä lapsettomuuskin periytyvää sorttia, kun äidin äidillä on ollut hankaluuksia saada lapsia. Hänellä kolme ensimmäistä on mennyt kesken, neljäs kuollut heti syntymän jälkeen ja vasta sen jälkeen on sitten syntyneet nämä neljä sisarusta, joista yksi on äitini..

Miauku: Toivottavasti edes annoit noottia sille opettajalle, joka viestin on eteenpäin laittanut. Minusta hänen tulee tietää tehneensä mokan.

--

Oma napa on aika normi. Rinnat kipeänä edelleen. Huomenna neuvola. Mielenkiinnolla odotan käyntiä, kun en oikeastaan tiedä miksi sinne menen :D Aion kyllä samalla pyytää verikokeet (kilppariarvot) ja jos mahdollista niin saavat kuunnella sydänääniä (ei meinaan ole sen 9+6 yrityksen jälkeen kuunnelleet, eivät edes np-ultrassa). Jos edes kerran kuulisi, että miltä ne kuulostaa =) Utelias siis olen.
Ja juu.. Täällä yksi raivopää myöskin. Viimeksi eilen tuli mesottua ihan urakalla... :snotty:

Noista perhevalmennuskäynneistä.. Meille tuli laput viime viikolla ja tänään ois ensimmäinen. Ihan fiksusti tehty, kun niin myöhässä ilmoittivat.. Ei tarvi mennä, kun mies töissä. (Toisaalta aihekaan ei kyllä ole mikään niin hirveän mielenkiintoinen...)

pietu- 13+4
 
Heipsan,
Kyllä kerroin opettajalle, tai ei hän varsinaisesti ole opettaja vaan tutkintovastaava, mitä mieltä tapahtuneesta olen. Yritin kyllä olla diplomaattinen ja vähän vähemmän raivopäisen kuuloinen :D Kyllä hän pahoitteli asiaa hahteenkin otteeseen ja Vie asian kätilöopettajien kokoukseen, muihin kun hän ei juuri voi vaikuttaa. Olen jo saanut tasattua verenpaineeni, sattuuhan sitä paremissakin piireissä. Ai niin ja olivat naisia molemmat. Miehiltä moisen törkeyden melkeen ymmärtäis....

Ja sitten onko kukaan huomannut vatsansa olevan epäsymmetrinen? Mulla välillä tönöttää ihmeellisesti vinoon tuo massu. Sen huomaa kun kattoo alaspäin tai kun makaa selällään. ei se aina sillain mene, välillä on ihan normaalikin. Ja tosiaan töröttää milloin minnekin suuntaan ei siis ole aina samaan suuntaan vinossa. Mistäköhän tollanen voi johtua, muusta kun mun mielikuvituksesta siis :kieh:

Oon viimepäivinä vähän tutkiskellut vaippajuttuja netistä ja lehdistä. Luulen että haluan sittenkin kestovaipat, vaikka ensin ajattelin että en kyllä ekan kanssa ainakaan rupea moiseen pyykkirumbaan mut nyt se ajatus tuntuu koko ajan paremmalta. Ehkä pitää vaik kokeilla sitä äpakkaukses tulevaa eka ja sit vasta rynnätä kauppaan. Mitäs te ootte meinannu kestot vai liberot? Mitä ootte aiemmin käyttäny tai onko jollain tuttua joka käyttäis noita kestoja. Äiti kerto et mulla o käytetty kestoja aluks mut vaan siks et kertavaipatki on ollu silloin ihan surkeita. Ja sit ku ulkomailla törmäs kunnon pamperseihin niin raahas niitä suomeenkin niin paljon kun vaan lentsikaan huolivat :LOL:

Jep ei muuta tällä erää, paitsi että odotan liikkeiden tuntemista ku kuuta nousevaa. Tuntisimpa jo jotain. Vaikka kyllä järki sanoo ettei ne liikkeet vielä moneen viikkoon tunnu mut voihan sitä toivoa.

Miauku ja pönö 14+1
 
Vitsi, kun miekin pääsisin tähän pinoon *huokaus* :heart: Ens viikolla alkaa sumut ja alkionsiirto on viikolla 11.

Oikein paljon onnea teille kaikille raskautumisesta :wave:

Miauku :eek: Olipas törppö tyyppi siun tutkintovastaava :eek: Oisko ollu joku ajatuskatkos? Meilläkin opettajat tekee tuota, että jos yksi kysyy jotain, jonka vastaus saattaisi kiinnostaa muitakin, niin forvaavat koko viestin eteenpäin.
 
Heippa! :wave:

Terveisiä rakenneultrasta.
10 varvasta ja sormea löytyi ja muutenkin kaikki rakenteet ok. Sukupuoltaan ei meille suostunut paljastamaan, eli joudutaan jännittämään vielä about 20vk ;) .
Uusintakäynti tulee kylläkin äitiyspolille vielä rv. 27 koska istukka on osittain kohdunsuun päällä. Eli tarkistavat onko noussut kohdun kasvaessa, jos ei niin se tarkoittaa keisarinleikkausta sitten. :x
Oikeastaan ihan kiva että pääsen vielä sitten yhteen ilmaiseen ultraan. (meidän neuvolassahan ei ole ultraa). Voi olla että jätetään sitten se suunnittelemani 4D ultra yksityisellä käymättä...
Nyt vauvan liikkeet ovat jo niin selvät ettei niistä ole epäilystäkään!

Muuten, nyt vointi on ollut loistava. Huomaan että vähempi unimäärä riittää, olen tarmokkaampi ja innokkaampi ryhtymään kaikenlaiseen. Olen jaksanut urheilla taas jne.
Onkohan tämä sitä keskiraskauden hehkua, kenties... :whistle:

Hyvää vointia kaikki!

Anni ja Pullukka 19+2

ps. Kiitos mimmoniandra onnitteluista, toivotaan että Sinäkin pian pääset joukkoomme!!
 
Nostellaanpas piiiitkästä aikaa!

Eilen kävin neuvolassa. Kaikki oli kunnossa ja vesselin sydän löi n.140 kertaa minuutissa. Paitsi silloin kun se ui karkuun sitä dopleria niin se hengästy ja sitten pulssi oli jo noin 160 . Aika jännää et ne sillai osaavat väistellä sitä .
Tapasin ekaa kertaa mun oikean terkkarin. Se on sama tätyli kun mulla oli joskus ala-asteella koulussa. Se on tosi mukavakin vielä.

Olen jotenkin kummasti saanut uutta virtaa tuosta auringosta, vissiin. Aloin nimittäin neulomaan meidän tulokkaalle villatakkia. En ole kovinkaan innokas käsitöiden tekijä, ehkä noin yhdet villasukat olen neulonut joka talvi.Ei tiedä jos vaikka innostuisin neulomaan jotain muutakin nyt kun vauhtiin pääsen..........

sirkku ja vesseli 17+3
 
RPM harmaana
No moikka kaikille!!!!!!

Mulla on oikeasti ollu niin paljon kaikkea että ei oiken ehdi istua alas ja ruveta kulumisia kirjaamaan...seli,seli...

Mulla kans alkoi viiraamaan päässä ja olen kutonu villatakin, villahousut ja pipon. Sitte oon ommellu sellasen lämpöpussin turvakaukaloon, ihan vaan fleecestä ja vuoreksi puuvilla kangasta. Ajattelin että toukokuussa on kuitenkin vielä koleaa ja ton pussin kans ei sitte tarttis mitään kauheista haalarieta ruveta vaaville pukemaan.
Nyt olen sitten aloittanut kutomaan tulevalle isoveljellekkin villapaitaa kun kysui että mitä hän saa kun vauva saa noin paljon!

Meillä on kellarin remppa harpannu eteenpäin sauna ja pesutilat valmiit, muihin tiloihin laatat lattiaan ostettu ja kohta alkaa seinien "pinnotus". Jos hyvin käy saadaan huoneet yläkerrassa oikeaan järjestykseen ennen kun tämä vaaveli mailmaan putkahtaa.

Mulla on kans ultra istukan paikan tarkistamisen takia ens kuun alussa, vaikka veikkaan et voin synnyttää alatieitse kun jotenkin musta tuntuu ihan selvästi se istukka tuossa alavatsalla, että ei olis kauheen alhaalla, saa nähdä sitte.

Neuvola täti oli taas kerran sitä miletä että ultrassa näyttää pojalta, sykekkin on kyllä poikaan viittaava mutta katsotaan nyt.

Esikolla on käytetty kertakäyttövaippoja ja en kyllä tiedä mitä nyt tekisin...Onhan ne kestot toisaalata käteviä mutta mua mietityttää eniten se peseminen.
Olen kyllä niihin perehtynyt hyvinkin mutta silti jotenkin vaan en ole ihan vakuuttunut. Serkku tyttö käyttää ja on käyttänyt siis molemmilla lapsillaan kestoja ja kyllä ne nyt näyttää olevan ihan ok, mutta, mutta...
Pitää nyt vielä testata vaikka sitten kun tämä syntyy että miltä ne sitte niinkun käytännössä tuntuis pikkusen kanssa.

Mutta eipä muuta yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja kirjoittaa useammin että ei tiputtais niin alas!

RPM & 27+1
 
Niinpä.... Talviunillako ? ? ;)

Aika kiva juttu Sirkku että sulla sama terkkari kun lapsena. Itse en asu enää samalla paikkakunnalla joten ei toivoakaan. Mutta oli kiva kun neuvolalääkäri on sama joka lähetti mut aikanaan lapsettomuushoitoihin. Ollut jotenkin helppoa puhua kaikista jutuista kun tietää tämän historian. Neuvolantäti on kanssa tosi mukava, jo kohta 30v tehnyt neuvolatyötä. Ei nipota turhista vaan suhtautuu maalaisjärjellä kaikkeen. Se on hyvä. Kauheaa lukea kuinka joku "pelkää" neuvolakäyntejä jos saa vaikka noottia painosta tms. Musta on ollut aina mukava mennä ja oikein odotan innolla neuvolakäyntejä. Ensi viikolla olisi taas meno. Jossainvaiheessa taitaa noi käynnit tihentyäkin, luuisin...

Vielä kaksi viikkoa sitten kirjoittelin kuinka mitään en ole hankkinut vauvalle ja ettei raskaus tunnu edes todelta...
No nyt vauva pitää sellaisia potkuspurtteja ettei häntä voi olla noteeraamatta. :heart:
Jännä kuinka vielä kaksi viikkoa sitten liikkeet oli hentoja ja nyt jo tuntuu kunnon potkuja. Mahaa ei ole kyllä kauheasti ja painokin noussut vasta n 1.5kg. Mutta eipä kai enempää tarvitsekaan olla kun en mässää ja liikunkin päivittäin.
Tarvikkeista tuli sitten hankittua yhdistelmävaunut ja kaverilta sain
3 jätesäkillistä vauvan vaatteita !!
En taida ostaa ennen vauvan syntymää vaatteita. Miehen sisko ei ole vielä omaa "kuormaansa" tuonut ja äitiyspakkauksenkin ajattelin ottaa. SItten on vielä nuo hurahtaneet isovanhemmat, ystävät ja sukulaiset jne jotka ostelee vaikka mitä.
Pinnasänky on jo valmiina mummolassa. Turvakaukalo ja matkarattaat valittuna, mutta vielä kaupassa. Hoitopöytää vielä mietitään...
Rottinkinen ensisänkykin tuli hankittua. Että sitten yhtäkkiä kertyikin vaikka mitä tavaraa... :whistle:

Synnytystä tuolla kesämassujen pinossa jo pohditaan. Minä odottelen rv 28 kontrolliultraa jotta nähdään onko istukka vielä kohdunsuulla. Jos on niin sitten varmaankin sektiota suunnittelemaan... Mulla on la 26.6, en tiedä mutta tuulen että sektio tehdään sitten jo 1-2vk ennen la...
No mutta toivotaan että istukka hyppää vielä hiukan ylemmäksi.

Hyvää vointia kaikille!

Ja tulkaa nyt ihmeessä kuulumisia kirjottelemaan muutkin!!!!

Anni ja Pullukka 21+0
:heart:
 
Hei,

Täällä myöskin lapseton esittäytyy. En ole ollut Kaksplussan palstoilla, vaan tuolla Lätyn lapsettomuuspalstalla. Esikoispoikaa odotellaan, la 26.6.07. Toinen ICSI oli onnistunut. Olemme 35-v aviopari Helsingistä.

Nyt mennään siis rv 22 ja vauva on kovin vilkas ja kasvaa huimaa vauhtia. Käytiin viime keskiviikkona rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa. Poika 22 cm ja 420 gr, että ei mikään pieni poika :) Raskaus on kaiken kaikkiaan sujunut ihan hyvin alkupahoinvoinnista huolimatta. Kummasti kaikki huonot asiat unohtuu niin nopeasti.

Mutta kaikkea hyvää kaikille odottajille.
 
Ippuli esittäytyy
Heipä hei kaikille!

Olen uusi, hyppään erään toisen keskustelupalstan lapsettomuussivuilta tänne.
En tiedä onko liian aikaista, mutta täytän kaikki tämän sivun kirjoittajien luokitukset; lapsettomuutta 2,5 vuotta, perustutkimukset loppuvuodesta 2005 ja 2 inssiä tehty. Minusta ei ole normaalia poikkeavaa löytynyt, miehelläni on jonkin verran vasta-aineita. Lääkkeitä en ole saanut, ja nyt näyttää siltä että plussattiin toisesta inssistä.
Rauhallisesti sinänsä otetaan, tiedättehän te ne lukuisat pettymyksen tunteet, mutta ainakin tämä on ensimmäinen kerta kun testitikussa on ne kuuluisat kaksi viivaa.
Ihanaa odotusta teille kaikille
toivottelee
Ippuli
:wave:
 
wilhelmiina79

Ensin tervetulotoivotukset ja onnittelut uusille plussanneille!

Sitten kuulumisia pitkästä aikaa, tänään olin neuvolassa, kaikki ok. Vahvat sydänäänet kuuluivat, syke noin 140. Mullakin oli ihan mukava käynti kaikinpuolin, mukava jutella siellä. Olen jo ekat liikkeetkin tuntenut, ensin en ollut ihan varma mutta nyt liikkeet ovat vahvistuneet ja tunnen ne useammin. Sellaista jännää kuplintaa.

Pari vaatetta oon pikkuiselle jo hankkinut, olivat niin ihania etten voinut olla ostamatta. Vaunuja ja turvakaukaloa ollaan jo mietitty ja tutkittu vaihtoehtoja mutta vielä ei olla lähdetty kauppoihin kiertelemään. Kestovaipoistakin täällä taisi olla juttua, itsekin oon tutustunut asiaan ja ehkä niitä vois ainakin kokeilla. Katotaan nyt.

Wilhelmiina + Pirpana rv 16+5
 
Tulempas minäki tänne kuulumisia heittämään! :wave:

Täällä mennään siis 22+2 ja pikkuhiljaa alkaa tuntua oikein superihanalta odotus :)

Pahoinvointiahan oli 5kk, iskiaskivut vaivaa, nyt pari viikkoa takana sairaslomaa kipeistä supistuksista ja nyt hiivatulehus pukkaa päälle.

Helppoa ei siis ole ollut, mutta kun tuon pahoinvoinnin sai loppumaan niin muut kivut ja säryt kyllä kestää :) Vauva on tosi vilkas ja ultrissa kaikki ollut oikein hyvin :)

Tässä oikein tosi pika kuulumiset, luen vielä noi teidän kirjoitukset ajatuksella läpi ja tuun sit uudestaan kommentoimaan ja muuta :)

:wave: vauvaunelma ja pikkune 22+2
 
Tervetuloa kaikille uusille plussanneille! Kiva kuulla "entistenkin" kuulumisia pitkästä aikaa. =) .

Yritetään nyt pidellä palstaa yllä niin uudetkin löytää meidät helpommin, ainahan se on kivempaa että kohtalon sisaret on samoilla palstoilla.

Varattiin loma ensiviikoksi mieheni kanssa. Siis ihan vaan semmonen kahden yön hotelli yöpyminen ja ajateltiin käydä samalla vähän kylpylässä pulikoimassa. Ja tietysti syödä hyvin ja shoppailla... Odotan sitä jotenkin TOSI kovasti. Tuleepahan vähän vaihtelua tähän arkeen.
Pitää lähteä sovittelemaan uikkareita, mahtuukohan es enää päälle :whistle:
Sirkku ja vesseli 18+1 (eilen olimennyt laskut sekasin oli väärät lukemat vesselin kohdalla)
 
heippa!

Tervetuloa uudet!
Pietu kun heräilee talviuniltaan niin varmaan lisää teidätkin tuonne listaan ekalle sivulle!

Unski meillä onkin sama laskettu aika! Ja icsi-vauva meilläkin, tosin ekan IVF:n tokasta PAS;ta...

Vastaan vauvaunelma sulle tänne tosta sokerirasituksesta kun kyselit siitä kesämassujen pinossa.
Niin, mulle neuvolantäti ehdotti että voitaisiin tehdä se koska PCO;n voi liittyä sokeritasapainon häiriöitä. Mulla ei kyllä oo koskaan ollut verensokereissa mitään mutta nyt rv 28 tehdään silti toi sokerirasitus. Siinähän otetaan 3 verikoetta. 0-koe ja juodaan sokerilitkua, 1h päästä uus verikoe ja vielä 1h päästä 3.
Ei kai se mikään välttämätön ole mutta suostuin kun sitä ehdotettiin. Eihän sitä tiedä jos ois jotain taipumausta raskausdiabetekseen kun en oo koskaan ennen raskaana ollut ;) ;) .

Anni ja Pullukka 21+1

 

Tervetuloa kaikille uusille!

Maanataina oli neuvola ja kaikki ok.
hemoglobiini 126
RR 110/70
paino +150g/viikko
syke 150

kuinka usein te ootte tässä vaiheessa käyneet neuvolassa kun musta tuntuu et noita käyntejä on hirmu harvassa. seuraava reilun kuuden viikon päästä ja edellisestä ainakin yhtä kauan. Se myös vähän ärsyttää ettei terkkari osaa/viitti mitata hemoglobiinia oikeaoppisesti. Meillä on muuten sama neuvola lääkäri joka on aikoinaan ollut mun äidillä kun on mua odottanut.

Liikkeitä ei tunnu vielä(kään).... niitä jo niin hartaasti odotellaan. tossa viikonloppuna iski pikku paniikki et onkohan kaikki hyvin kun mitään ei tunnu ei liikkeitä eikä oireitakaan ja kun ei tuo maha oo juurikaan kasvanut pysynyt saman kokosena varmaan jostain viikosta 10 asti. surkuttelin jo et ei siellä mikään kasva :ashamed:

tänään saatin tutulta pinnasänky ja patja. sellanen ikean halpis sänky se on mut kelpaa meille, aattelin petsata tai vahata sen kuhan löydän jonkun myrkyttömän tökötin hommaan. varmaan joku mehiläisvaha ainakin käy luulisin, täytyy ottaa selvää. Se patja kyl vähä mietityttää kun se on sellain joustin patja et onkohan se hyvä ihan pikkuselle? Ollaan ajateltu ostaa turvakaukaloksi britaxin römer baby safe, se on stockmannilla tarjouksessa 125 eli ei paha hinta musta. Onhan tollata kyl vähä aikasta ostaa. ai joo ja löysyn kirpparilta baby björnin rintarepun yheksällä eurolla ei paha sekään musta.

Noita kestovaippojan ajattelin siis ainakin kokeilla. Just saatiin kaverilta niiden äippäpakkauksessa tullut vaippa kun eivät itse aio käyttää. Oon sitä jo vähän hipelöinyt ja ihan kelvolliselta se musta vaikuttaa ja varmana niitä löytyy parempia ja kivempiakin. Aikalainen viidakko se kyl on miettii et millaset ois sit hyvät just ittelle. tai siis omalle vauvalle :p

nyt ei irtoo muuta
Miauku ja mötti 16+1 tai sinne päin ainakin
 
Heippa!

Mukavaa kaunista lauantaipäivää kaikille !
Vetaisen taas muutaman rivin ettei vallan hävitä.


Miauku itsekin pohdin tota neuvolahommaa. Katoin vernerinetistä että olikos se nyt 28 rv eteenpäin kun seiurannat tihentyy 2-3vk välein. Itse menen ensi viikolla jolloin on rv 23, viimeksi olin rv 17. Seuraava onkin sitten varmaan jo lääkärineuvola rv 28. Että ei kovin usein kyllä. Mutta toisalta en tiedä onko tarpeenkaan.. Tykkään kyllä käydä ja kun ekaa odotan niin voisin käydä vaikka joka päivä puhumassa siellä "lempiaiheestani"...

Onko muuten kukaan muu huomannut että ajatukset pyörii vain vauva-asian ympärillä?
Itse huomasin juuri että netissä kiinnostaa vauvasivut, yöpöydältä löytyy KaksPlus, Vauva, Odotus... jne.
Vasta tässä tätä raskausasiaa alkaa uskomaan todeksi mutta..

Nyt on jo muutamana päivänä vauva potkinut niin kovaa että potkut voi erottaa mahan päältä. Edellispäivänä mies onnistui kokemaan ensipotukun. Oli muuten aika herkkä hetki... :snotty:

Anni ja Pullukka 21+4 :heart:

Pietu hoi ? Minne olet joutunut ??? =)
 
Heipä hei pitkästä aikaa =) . Kiva, että saatiin eloa vähän tähänkin ketjuun.

Eipä tänne mitään kovin järisyttävää kuulu. Nyt mennään rv 15+3. Tuntuu toisaalta vielä kovin vähältä, kun luin noista Annin ihanista potkutuntemuksista, mutta toisaalta taas aika menee kyllä nopeasti. Masua ei vielä ulkopuoliset huomaa, mutta itse on jo vähän huomaavinaan jotakin. Housuista ei mene kuin yksistä entisistä enää nappi kiinni ;) . Neuvolassa olen käynyt pari kertaa ja kaikki ihan hyvin. Meillä neuvolat on melko tasan 4 viikon välein eli täytyy olla tyytyväinen, että pääsee noinkin usein neuvolaan. Mullakin on ihan hyvät kokemukset meidän neuvolasta. On kanssa joku 30 vuotta alalla ollut, tosi pätevän oloinen ja symppis täti :) .

Vähän päänvaivaa on aiheutunut noista kohonneista kilpirauhasarvoista (mulla siis vajaatoiminta). Neuvolalääkäri ei nostanut lääkeannosta kuitenkaan ja olin vähän huolissani. Mutta eilen selvittelin asiaa netistä ja näyttää siltä, että ehkä lääkäri oli kuitenkin oikeassa mun tapauksessa.

Olen kanssa sortunut jo ostelemaan muutamia vauvan vaatteita alennusmyynneistä, mutta muuten yritän pitää ostohalut vielä kurissa, jos onnistun :p. Rentouttavaa viikonloppua B) !

- Hiiru - rv 15+3
 
Mukavaa lauantaita :wave:

Kiitos Anni77 sokerirasitustiedosta :) Mulla on neuvola viikon päästä niin ehkä siellä sitä mullekin ehotetaan, tai sitten ei.

Neuvolakäyntejä on alkuun aika harvakseltaan, mulla ollut alusta asti noin viiden viikon välein suunnilleen. Ja tähän mennessä kaks kertaa neuvolalääkäri. Loppua kohden tosiaan kerrat tiheentyy :)

Minä ilmoittaudun sellaiseksi jolla vauva-asiat on vallannu kaikki ajatukset. Joka paikassa on vauvalehtiä ja lippusia, lappusia ja tuntuu etten pääse pakoon vauva-ajatuksista hetkeksikään, vaikka välillä oikein haluaisinkin edes hetkeks sulkea mielen siltä. Mieskin siitä saa oman osansa sitten kun joka lauseessa jollain tapaa viittaan vauvaan tai tähän raskauteen :whistle: Sano mieskin tossa yks ilta ettei edes muista millaista se elämä oli ennen raskautta, että mistä me sillon oikein puhuttiin :D

no, oon vähän yrittäny rajoittaa.... ;)

Palaillaan!

:wave: vauvaunelma ja pikkune 22+5
 
Hiiru , mulla on kanssa toi kipirauhasen vajaatoiminta. Kävin joskus syksyllä kokeissa ja eilen sitten uudelleen. Ensi viikon neuvolassa kuulen sitten arvoista. En kyllä usko että niissä on mitään, koska kyllä tuntisin voinnissa varmasti jos jotain olisi. Toisaalta mulla on ollut sama lääkitysannos jo pari vuotta joten tauti aika hyvässä tasapainossa.
Luin tota tekstiäsi kilpparipinosta ja kilpirauhaskokeista tuli mieleen että TSH ja T4V on molemmat kytköksissä toisiinsa eikä pelkästään toisen arvon perusteella kannata tehdä päätelmiä. Uskon kyllä että oma neuvolalääkärisi pystyy hoitamaan annostuksesi ihan pätevästi.

Ja tosiaan, aika menee lopulta tosi nopsaa. Vauvan liikkeitä alat pian tuntemaan Sinäkin, mutta alkuun niitä ei oikein tajua itsekään liikkeiksi.. Tai ainakaan minä en ollut ihan varma.
Anni


vauvaunelma Onko tää sitä BabyBluesia jo ?? ;) <br><br>
 
Täällä ollaan :wave: Pari viikkoa tässä ollut työelämässä niin on vähän vähentynyt koneellakin istuminen :D Elossa ja iskiaksen kourissa ;)

Ihanata, että on tullut lisää lapsettomuuspuolen odottajia!!! Ja itse asiassa takapiruna tuolla syynäilin inssipiinailijoiden pinoa niin sieltä pitäisi olla tulossa ainakin kolme odottajaa lisää kohtapuoleen :heart: Sitten tuolta lapsettomuuskerhon puolelta myöskin =) Onneksi näitä onnistumisia tulee tasaiseen tahtiin!
Omaa napaa.. Mitähän lienen viimeksi selostanut. Siitä np-ultrasta taisin käydä jotain sopottamassa. Neuvola oli viikon päästä siitä ja sykkeet olivat 145-150 väliin (joutui etsimään tovosen, kun tyyppi tykkää piilotella...) Hemppa oli laskenut 149:stä 135:een (tai jotain sitä luokkaa). Eipähän siinä mitään, ilmankos välillä vähän väsytti. Onnekseni hemppa oli ennen raskautta yli 160, joten ehkä pahemmilta anemian oireilta säästytään.

Ja ihmeellistä kyllä, mutta totta: kilpparirarvot olivat parantuneet kuukaudessa :eek: Käytännössä siis TSH oli 2.0 ja T4V taisi olla 12 ja rapiat. Lääkitystä ei siis ole lähdetty muuttamaan mihinkään suuntaan.

Ensimmäisen kuukauden aikana ei ollut tullut painoa yhtään lisää. Käytännössä 200g vähemmän.. Mutta nyt ois ens viikon keskiviikkona neuvolakäynti ja on tainnut tulla 2kg lisää :ashamed: (Sinänsä ihme homma, vaikka olen liikuntaa lisännyt ja juonut vettä normaalia enemmän jne. Taas käy niin kuin aiemminkin on käynyt - heti, kun liikun, paino nousee... :/ )

Vähän jännittää ensi viikon neuvola.. Vaikka selvästi on kessi kasvanut ja nämä pirun kasvukivut + iskias siihen päälle oireilee aika nätisti ja rintoihin ei ole koskeminen - rintaliivitkin tehnyt mieli heittää romukoppaan, kun sattuu nänneihin \|O Kyllä siellä joku mahtaa olla edelleen elostelemassa :p Mutta ei vain voi välttyä miltään kauhuajatuksilta mielessään..

Tuokin aika jännä juttu siinä mielessä, että silti nyt viimeisen viikon aikana olen tehnyt jo vauvaa silmällä pitäen hankintojakin :D Tänään tuli Kuopiosta pinnasänky, pinnasuoja, hoitoalusta, muutama vauvanvaate... :snotty: Ensi viikolla tulee turvakaukalo.

Ei vaan.. Halvalla sain niin miksipä sitä heittämään sivu suun :) Yhden ainoa potkupuvun olen uutena ostanut. Jostain syystä välttelen 56cm vaatteita ja hankin vain 62cm vermeitä :eek: Ihan kuin valmistautuisin jättivauvaan :LOL:

No juu.. Täällä siis kasassa rv 16+1 ja seuraavat etapit 21.2. neuvola ja 19.3. rakenneultra =)

(Minulle muuten huojennus, että nuo neuvolakäynnit harventuvat, kun muuten panikoisin puolet ajasta... :whistle: )

P.S. Lieköhän kukaan ehtinyt masua nähdä, kun profiilissani oli näytillä rv 15+0 maha :ashamed:
 

Yhteistyössä