lapsi pois hoidosta..

  • Viestiketjun aloittaja kakspluskaks
  • Ensimmäinen viesti
no en ihan kyllä ymmärtänyt nyt tuota pointtiasi vieras. Kehoitit miettimään että mitä jos esim. joku todella hoitoa tarvitseva veisi jonkun toisen paikan, vaikka myös sen toisen äiti olisi kotona.. Siis häh?! siis ootko nyt sitä mieltä että vaikka äiti olisi kotona, niin lapsi voi silti todella tarvita hoitopaikkaa..? vai....?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 08:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 16:53 kuka tekee mitenkin kirjoitti:
meille syntyy huhtikuun lopulla kolmas.Kaksi muuta on 4 ja 5 vuotiaat.
Alotin äsken työt 5 vuoden kotona olon jälkeen ja lapset luonnollisesti ovat hoidossa.Ollaan oltu aika liikkuvaista porukkaa vaikka olen kotona lasten kanssa ollutkin ja kerhoissa/kavereilla on kovasti käyty.Aion pitää kuitenkin lapset hoidossa vaikka vauva syntyykin.Olen ollut niin omistautunut äiti että tuntuu ihanalta ajatella että saa olla päivisin vauvan kanssa kahdestaan.Ja vaikka lapseni ovat sosiaalisia (välillä liiankin kanssa) koen että päiväkoti valmentaa jo isoa hieman eskaria varten ja pienempi taas on isomman perään ja viihtyvät paremmin yhdessä hoidossa.Tällä kertaa viiden vuoden jälkeen todellakin ajattelen MYÖS itseäni.Mieheni by the way on vkot työmatkoilla ja jos vienkin jonkun työssä käyvän lasten paikan se on voi voi!!OMA ELÄMÄLAATU(kin) KUNNIAAN. :saint:
Omistautunut äiti....joopa,joo,onhan se ihanaa se vauvan kanssa lomailu.

:x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 20:12 Hay-D kirjoitti:
no en ihan kyllä ymmärtänyt nyt tuota pointtiasi vieras. Kehoitit miettimään että mitä jos esim. joku todella hoitoa tarvitseva veisi jonkun toisen paikan, vaikka myös sen toisen äiti olisi kotona.. Siis häh?! siis ootko nyt sitä mieltä että vaikka äiti olisi kotona, niin lapsi voi silti todella tarvita hoitopaikkaa..? vai....?
jeps.Kyllä tarkoitin.On ns.ongelma yms.perheitä joille suositellaan lasten hoitoon viemistä vaikka äiti olisi kotonakin esim.masentunut äiti tai vieraskieliset perheet joiden hyvä oppia kieltä tai muuten tukea tarvitsevat perheet yms...
 
Esikoiseni oli 3,6v kun nuorimmaiseni syntyi. Hän jäi tarhasta pois ja oli kotona puoli vuotta kanssamme koko päiväisesti. Aloin pikku hiljaa huomaamaan että minä ja pikkuinen ei riitetty ja poika aloittikin käymään kaksi kertaa viikossa kerhossa. Nyt poika päikyssä 2krt/vk saa siellä oman ikäistä seuraa ja virikkeitä. Hän nauttii näistä päivistä paljon.

Mielestäni jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja on typerää kenenkään lähteä tuomitsemaan toisten ratkaisuja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 19:17 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 20:12 Hay-D kirjoitti:
no en ihan kyllä ymmärtänyt nyt tuota pointtiasi vieras. Kehoitit miettimään että mitä jos esim. joku todella hoitoa tarvitseva veisi jonkun toisen paikan, vaikka myös sen toisen äiti olisi kotona.. Siis häh?! siis ootko nyt sitä mieltä että vaikka äiti olisi kotona, niin lapsi voi silti todella tarvita hoitopaikkaa..? vai....?
jeps.Kyllä tarkoitin.On ns.ongelma yms.perheitä joille suositellaan lasten hoitoon viemistä vaikka äiti olisi kotonakin esim.masentunut äiti tai vieraskieliset perheet joiden hyvä oppia kieltä tai muuten tukea tarvitsevat perheet yms...
tuollaisessa tapauksessa "kuka tekee mitenkin" varmaan ei pahastuisi vaikka joku toinen veisikin hänen lastensa paikat (mikä siis ei edelleenkään ole mahdollista ).
 
Kuka tekee mitenkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 21:12 harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 08:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 16:53 kuka tekee mitenkin kirjoitti:
meille syntyy huhtikuun lopulla kolmas.Kaksi muuta on 4 ja 5 vuotiaat.
Alotin äsken työt 5 vuoden kotona olon jälkeen ja lapset luonnollisesti ovat hoidossa.Ollaan oltu aika liikkuvaista porukkaa vaikka olen kotona lasten kanssa ollutkin ja kerhoissa/kavereilla on kovasti käyty.Aion pitää kuitenkin lapset hoidossa vaikka vauva syntyykin.Olen ollut niin omistautunut äiti että tuntuu ihanalta ajatella että saa olla päivisin vauvan kanssa kahdestaan.Ja vaikka lapseni ovat sosiaalisia (välillä liiankin kanssa) koen että päiväkoti valmentaa jo isoa hieman eskaria varten ja pienempi taas on isomman perään ja viihtyvät paremmin yhdessä hoidossa.Tällä kertaa viiden vuoden jälkeen todellakin ajattelen MYÖS itseäni.Mieheni by the way on vkot työmatkoilla ja jos vienkin jonkun työssä käyvän lasten paikan se on voi voi!!OMA ELÄMÄLAATU(kin) KUNNIAAN. :saint:


Omistautunut äiti....joopa,joo,onhan se ihanaa se vauvan kanssa lomailu.


Heh, musta on aika huvittavaa, että te takerrutte vaan noihin sanoihin että lapset on hoidossa!Kuten kirjoitin oon ollu 5 vuotta lasten kanssa pääosin YKSIN kotona ja mainitsematta jätin että turvaverkosto on aika olematon.koen että rankan 5 vuoden jälkeen minulla on tosiaan oikeus jättää lapset hoitoon kun jään SITTEN HUHTIKUUSSA vauvan kanssa kotiin.Olen viimein älynnyt etten olekaan superäiti joka jaksaa yksin ja ihan mitä vaan!Ja mitä #&%?$!* lomailua se on jos hoitaa kotona lapsia...siis tätä vauvaa?Oon ihan tarpeeksi syyllistäny itteäni millon mistäkin asiasta ja tämä on ensimmäinen kerta kun olen hieman ajatellut oloani ja työtäni helpottaa ja heti on taas joku totuudentorvi kertomassa miten pitäis tehdä...Voi teitä pikkusielusia raukkoja...ehkäpä tekin tarvisitte sitä omaa aikaa ja #&%?$!* kun joku muu sitä viimein ymmärtää ja haluaa ottaa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 09:31 Kuka tekee mitenkin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 21:12 harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 08:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 16:53 kuka tekee mitenkin kirjoitti:
meille syntyy huhtikuun lopulla kolmas.Kaksi muuta on 4 ja 5 vuotiaat.
Alotin äsken työt 5 vuoden kotona olon jälkeen ja lapset luonnollisesti ovat hoidossa.Ollaan oltu aika liikkuvaista porukkaa vaikka olen kotona lasten kanssa ollutkin ja kerhoissa/kavereilla on kovasti käyty.Aion pitää kuitenkin lapset hoidossa vaikka vauva syntyykin.Olen ollut niin omistautunut äiti että tuntuu ihanalta ajatella että saa olla päivisin vauvan kanssa kahdestaan.Ja vaikka lapseni ovat sosiaalisia (välillä liiankin kanssa) koen että päiväkoti valmentaa jo isoa hieman eskaria varten ja pienempi taas on isomman perään ja viihtyvät paremmin yhdessä hoidossa.Tällä kertaa viiden vuoden jälkeen todellakin ajattelen MYÖS itseäni.Mieheni by the way on vkot työmatkoilla ja jos vienkin jonkun työssä käyvän lasten paikan se on voi voi!!OMA ELÄMÄLAATU(kin) KUNNIAAN. :saint:


Omistautunut äiti....joopa,joo,onhan se ihanaa se vauvan kanssa lomailu.


Heh, musta on aika huvittavaa, että te takerrutte vaan noihin sanoihin että lapset on hoidossa!Kuten kirjoitin oon ollu 5 vuotta lasten kanssa pääosin YKSIN kotona ja mainitsematta jätin että turvaverkosto on aika olematon.koen että rankan 5 vuoden jälkeen minulla on tosiaan oikeus jättää lapset hoitoon kun jään SITTEN HUHTIKUUSSA vauvan kanssa kotiin.Olen viimein älynnyt etten olekaan superäiti joka jaksaa yksin ja ihan mitä vaan!Ja mitä #&%?$!* lomailua se on jos hoitaa kotona lapsia...siis tätä vauvaa?Oon ihan tarpeeksi syyllistäny itteäni millon mistäkin asiasta ja tämä on ensimmäinen kerta kun olen hieman ajatellut oloani ja työtäni helpottaa ja heti on taas joku totuudentorvi kertomassa miten pitäis tehdä...Voi teitä pikkusielusia raukkoja...ehkäpä tekin tarvisitte sitä omaa aikaa ja #&%?$!* kun joku muu sitä viimein ymmärtää ja haluaa ottaa?

\|O
 
Miksi teette lapsia jos ette halua olla heidän kanssaan? Naurattava ajatus, et lapset kiikutetaan päiväkotiin ja äiti menee kotiin. Yhteiskunnan rahojen väärin käyttöä, mielestäni. Lapsille kyllä löytyy kavereita ja virikkeitä kunhan vaan viitsii järjestää ja viedä.

Olen hoitanut lapsiani 6v kotona ja palaamassa työelämään, eikä päiväkotipaikkaa meinaa saada millään. Suututtaa kun näitä virikepaikkalaisia sallitaan, niin töissä käyvät eivät saa haluamaansa hoitomuotoa lapsilleen.
 
Heippa hei
Meidän poika on 2v 8kk ku vauva syntyy ja poika jää silloin päiväkodista kotiin. Syksyllä alkaa sit yli 3 vuotiaille tarkoitettu aamupäiväkerho joka on 2 kertaa viikossa 3 tuntia kerrallaan, maksaa jotain 35?/ kk, aion hakea pojalle paikkaa sieltä ja vien pojan sinne ihan vaan, et tulee hänelle vaihtelua arkeen ja omanikäistä seuraa :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2006 klo 10:23 anni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2006 klo 09:49 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2006 klo 23:59 Äityli kirjoitti:
Miksi teette lapsia jos ette halua olla heidän kanssaan?
sanotko noin myös niille joiden lapset ovat kerhossa?

Harvoin ne lapset ovat kerhossa 5päivänä viikossa 6-8h.
harvoin ne lapset ovat kokopäiväisesti hoidossa jos äiti tai isä on kotona.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 16:53 kuka tekee mitenkin kirjoitti:
meille syntyy huhtikuun lopulla kolmas.Kaksi muuta on 4 ja 5 vuotiaat.
Alotin äsken työt 5 vuoden kotona olon jälkeen ja lapset luonnollisesti ovat hoidossa.Ollaan oltu aika liikkuvaista porukkaa vaikka olen kotona lasten kanssa ollutkin ja kerhoissa/kavereilla on kovasti käyty.Aion pitää kuitenkin lapset hoidossa vaikka vauva syntyykin.Olen ollut niin omistautunut äiti että tuntuu ihanalta ajatella että saa olla päivisin vauvan kanssa kahdestaan.Ja vaikka lapseni ovat sosiaalisia (välillä liiankin kanssa) koen että päiväkoti valmentaa jo isoa hieman eskaria varten ja pienempi taas on isomman perään ja viihtyvät paremmin yhdessä hoidossa.Tällä kertaa viiden vuoden jälkeen todellakin ajattelen MYÖS itseäni.Mieheni by the way on vkot työmatkoilla ja jos vienkin jonkun työssä käyvän lasten paikan se on voi voi!!OMA ELÄMÄLAATU(kin) KUNNIAAN. :saint:
Kyllä tämän omistautuneen äidin tekstistä saa ainakin sen käsityksen,että lapset 4 ja 5vuotiaat ovat kokopäiväisesti hoidossa, myös vauvan syntymän jälkeen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2006 klo 20:14 anni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 16:53 kuka tekee mitenkin kirjoitti:
meille syntyy huhtikuun lopulla kolmas.Kaksi muuta on 4 ja 5 vuotiaat.
Alotin äsken työt 5 vuoden kotona olon jälkeen ja lapset luonnollisesti ovat hoidossa.Ollaan oltu aika liikkuvaista porukkaa vaikka olen kotona lasten kanssa ollutkin ja kerhoissa/kavereilla on kovasti käyty.Aion pitää kuitenkin lapset hoidossa vaikka vauva syntyykin.Olen ollut niin omistautunut äiti että tuntuu ihanalta ajatella että saa olla päivisin vauvan kanssa kahdestaan.Ja vaikka lapseni ovat sosiaalisia (välillä liiankin kanssa) koen että päiväkoti valmentaa jo isoa hieman eskaria varten ja pienempi taas on isomman perään ja viihtyvät paremmin yhdessä hoidossa.Tällä kertaa viiden vuoden jälkeen todellakin ajattelen MYÖS itseäni.Mieheni by the way on vkot työmatkoilla ja jos vienkin jonkun työssä käyvän lasten paikan se on voi voi!!OMA ELÄMÄLAATU(kin) KUNNIAAN. :saint:
Kyllä tämän omistautuneen äidin tekstistä saa ainakin sen käsityksen,että lapset 4 ja 5vuotiaat ovat kokopäiväisesti hoidossa, myös vauvan syntymän jälkeen.
poikkeus vahvistaa säännön.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2006 klo 23:59 Äityli kirjoitti:
Miksi teette lapsia jos ette halua olla heidän kanssaan? Naurattava ajatus, et lapset kiikutetaan päiväkotiin ja äiti menee kotiin. Yhteiskunnan rahojen väärin käyttöä, mielestäni. Lapsille kyllä löytyy kavereita ja virikkeitä kunhan vaan viitsii järjestää ja viedä.

Olen hoitanut lapsiani 6v kotona ja palaamassa työelämään, eikä päiväkotipaikkaa meinaa saada millään. Suututtaa kun näitä virikepaikkalaisia sallitaan, niin töissä käyvät eivät saa haluamaansa hoitomuotoa lapsilleen.
Samaa mieltä minä. Vanhin lapseni 4v poika on ollu "vaan" kotihoidossa enkä usko hänen jääneen mistään paitsi.. päinvastoin! Kerhoissa ollan käyty. Ja hän aloitti myös 3v srk-kerhon ensin kerran vkossa 2h ja nyt on isojen ryhmässä kahdesti vkossa kolme tuntia.
 
Niin kauan kuin mahdollista on lapsella paras paikka olla kotona, jos kotona oleva vanhempi on ns.terve. Ei kärsi psyykkisistä vaivoista, alkoholismista...Kyllä sitä lapsi kouluikäisenä ehtii saada kavereita eikä kukaan lapsi nyt nyky yhteiskunnassa umpiossa kasva. Monesti vaan äidit ovat niin mukavuudenhaluisia, etteivät vaan jaksa hoitaa lapsiaan kotona ja selittävät, että "meidän 2vuotias niin tarvitsee virikkeitä". Esikoululainen toki käy esikoulua, mutta ei esm. 2-vuotias osaa kaivata kavereita sillä tavoin, että sitä pitäs sen takia viedä päiväkotiin. Perhe kasvaa perheeksi juuri yhdessä olemisella. 3-vuotias on innoissaan vauvan hoitoapuna äidin kanssa eikä kärsi siitä, kun äiti välillä imettää vauvaa ja antaa huomiota vauvalle. Sehän on elämää ja lapsi oppii jakamaan äidin huomiota. Ja äiti oppii olemaan kahden lapsen äiti.
 
Kohta jokaisella on subjektiivinen päivähoito-oikeus heti kun pääsee synnäriltä kotiin ja sisäoppilaitos heti 4v alkaen (hiukan kärjistäen) eipä tarttis vanhempien hoitaa.
Sitten ihmetellään kun ei pärjätä murrosikäisten kanssa kun muut hoitaneet kasvatuksen.
Silti olen sitä mieltä että jokainen tekee niin kun itselle paras ja saakin tehdä vaikka itse en ymmärrä miksi isompi pitäis viedä hoitoon. Ei kaikkien tarvitse tehdä samoin valinnanvapaus on hyvä asia.
 
Mielestäni kerhotoiminta on lasta varten. Siellä hän voi askarrella ja leikkiä kavereiden kanssa. Kerhossa hän ei ole hoidossa vaan kerhossa.

Jos lapsi viedään päiväkotiin äidin ollessa kotona vauvan kanssa isompi viedään hoitoon. Siellä saa ruuan yms. Lapsi viedään säilöön, jotta äidin ei tarvitse ruokkia ja ulkoilla ja keksiä tekemistä yms. hänelle.
 
Elviira harmaana
Mukavaa huomata, että tällä palstalla tappelun saa edelleen aikaiseksi mistä vaan.
Miksei äidit voisi mitenkään ajatella niin, että toiset tekevät toisella tavalla ja toiset toisella. Ei se oma tapa välttämättä kuitenkaan ole se AINOA oikea. Vaikka se siltä itsestä tuntuukin.
Minä kuulun siihen "huonot äidit"-vähemmistöön.

Eli minulla on 3 kuinen tyttövauva kotona ja minun 3-vuotias esikoispoikani on päiväkodissa. Eikä edes osapäiväisesti.
Kyllä minä olen sitä mieltä, että hän nauttii ollessaan siellä, koska siellä on saman ikäisiä kavereita, siellä on virikkeitä ym. ym.
Jos minä tai vauva on kipeänä niin siitä huolimatta isoveli pääsee pihalle leikkimään Päiväkodissa. Siellä askarrellaan, ym.ym, mikä kehittää lasta.
En mä henkilökohtaisesti ainakaan jaksa joka päivä alkaa pojan kanssa jotain väsäämään.

Miksi sitten olen tehnyt lapsia? Jos haluan ne hoitoon?
Siinäpä vasta kysymys. Ehkä mä en sitten rakastakkaan niitä, ehkä tein ne vaan siksi, että saan ylityöllisettettyä päiväkotihenkilökuntaa.
Sitähän jokainen TÄYDELLINEN äiti voi nyt miettiä pikku päässään.
Ja kyllä, aion viedä myös nuoremman lapsen hoitoon vuoden ikäisenä.
En tokikaan aio itse jäädä kotiin makaamaan. Mutta kuitenkaan en jää lapsen kanssa 3-vuotiaaseen asti kotiin. Niin kuin täydelliset äidit tekevät. :)

Ottakaa nyt huomioon, että ihmisiä on niin erilaisia, eikä lapset siitä kärsi jos ne on päiväkodissa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 12:09 Äityli kirjoitti:
Mielestäni kerhotoiminta on lasta varten. Siellä hän voi askarrella ja leikkiä kavereiden kanssa. Kerhossa hän ei ole hoidossa vaan kerhossa.

Jos lapsi viedään päiväkotiin äidin ollessa kotona vauvan kanssa isompi viedään hoitoon. Siellä saa ruuan yms. Lapsi viedään säilöön, jotta äidin ei tarvitse ruokkia ja ulkoilla ja keksiä tekemistä yms. hänelle.
en oikein täysin ymmärrä tätä mielipidettä. Tietääkseni osapäiväisenä päiväkodissa oleva lapsi tekee aika samoja juttuja kuin kerhossa oleva. Askartelevat, leikkivät, laulavat, jumppaavat jne. Täälläpäin ainakin kerhossa lapsi syö yhden aterian (olikohan peräti lounas vai vaan välipala) ja useasti leikkivät myös pihalla. Miten siis kerho ja päiväkoti eroavat toisistaan? Jos lapsi on tuon kahdeksan tuntia viikossa päiväkodissa, en sanoisi sitä säilöön viemiseksi..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2006 klo 18:01 Elviira harmaana kirjoitti:
Mukavaa huomata, että tällä palstalla tappelun saa edelleen aikaiseksi mistä vaan.
Miksei äidit voisi mitenkään ajatella niin, että toiset tekevät toisella tavalla ja toiset toisella. Ei se oma tapa välttämättä kuitenkaan ole se AINOA oikea. Vaikka se siltä itsestä tuntuukin.
Minä kuulun siihen "huonot äidit"-vähemmistöön.

Eli minulla on 3 kuinen tyttövauva kotona ja minun 3-vuotias esikoispoikani on päiväkodissa. Eikä edes osapäiväisesti.
Kyllä minä olen sitä mieltä, että hän nauttii ollessaan siellä, koska siellä on saman ikäisiä kavereita, siellä on virikkeitä ym. ym.
Jos minä tai vauva on kipeänä niin siitä huolimatta isoveli pääsee pihalle leikkimään Päiväkodissa. Siellä askarrellaan, ym.ym, mikä kehittää lasta.
En mä henkilökohtaisesti ainakaan jaksa joka päivä alkaa pojan kanssa jotain väsäämään.

Miksi sitten olen tehnyt lapsia? Jos haluan ne hoitoon?
Siinäpä vasta kysymys. Ehkä mä en sitten rakastakkaan niitä, ehkä tein ne vaan siksi, että saan ylityöllisettettyä päiväkotihenkilökuntaa.
Sitähän jokainen TÄYDELLINEN äiti voi nyt miettiä pikku päässään.
Ja kyllä, aion viedä myös nuoremman lapsen hoitoon vuoden ikäisenä.
En tokikaan aio itse jäädä kotiin makaamaan. Mutta kuitenkaan en jää lapsen kanssa 3-vuotiaaseen asti kotiin. Niin kuin täydelliset äidit tekevät. :)

Ottakaa nyt huomioon, että ihmisiä on niin erilaisia, eikä lapset siitä kärsi jos ne on päiväkodissa.
:D hyvä Elviira peesaan sinua. :wave:
 
Sarita
Muuten jokainen tehköön miten parhaaksi katsoo,mutta kyllä mua inhottaa viedä lastani KAUEMMAS joka aamu hoitoon kun lähempänä kotia,kävelymatkan päässä, olisi ollut pk missä(tiedän kyllä)hoidossa näitä
lapsukaisia joiden äidit kotona!!!! :kieh:
 
voi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2006 klo 18:01 Elviira harmaana kirjoitti:
Mukavaa huomata, että tällä palstalla tappelun saa edelleen aikaiseksi mistä vaan.
Miksei äidit voisi mitenkään ajatella niin, että toiset tekevät toisella tavalla ja toiset toisella. Ei se oma tapa välttämättä kuitenkaan ole se AINOA oikea. Vaikka se siltä itsestä tuntuukin.
Minä kuulun siihen "huonot äidit"-vähemmistöön.

Eli minulla on 3 kuinen tyttövauva kotona ja minun 3-vuotias esikoispoikani on päiväkodissa. Eikä edes osapäiväisesti.
Kyllä minä olen sitä mieltä, että hän nauttii ollessaan siellä, koska siellä on saman ikäisiä kavereita, siellä on virikkeitä ym. ym.
Jos minä tai vauva on kipeänä niin siitä huolimatta isoveli pääsee pihalle leikkimään Päiväkodissa. Siellä askarrellaan, ym.ym, mikä kehittää lasta.
En mä henkilökohtaisesti ainakaan jaksa joka päivä alkaa pojan kanssa jotain väsäämään.

Miksi sitten olen tehnyt lapsia? Jos haluan ne hoitoon?
Siinäpä vasta kysymys. Ehkä mä en sitten rakastakkaan niitä, ehkä tein ne vaan siksi, että saan ylityöllisettettyä päiväkotihenkilökuntaa.
Sitähän jokainen TÄYDELLINEN äiti voi nyt miettiä pikku päässään.
Ja kyllä, aion viedä myös nuoremman lapsen hoitoon vuoden ikäisenä.
En tokikaan aio itse jäädä kotiin makaamaan. Mutta kuitenkaan en jää lapsen kanssa 3-vuotiaaseen asti kotiin. Niin kuin täydelliset äidit tekevät. :)

Ottakaa nyt huomioon, että ihmisiä on niin erilaisia, eikä lapset siitä kärsi jos ne on päiväkodissa.
Häpeä
 
Lapsen varhaislapsuus on tosi lyhyt. Tarkoitin, etten ymmärrä miksi monet äidit eivät halua nauttia ja olla yhdessä lapsensa kanssa, jos on mahdollisuus. Todellakin, miksi hankkivat lapsia jos eivät halua olla heidän kanssaan, jos se on mahdollista. Se aika on niin lyhyt kuitenkin.

Jokaisen oma asiahan se on. Inhottaa vaan kun tälläistä tuetaan valtion rahoista, ja sitten työssäkäyvät eivät saa haluamaansa hoitomuotoa esim. päiväkotipaikkaa isommalle lapselleen. Paikassa on 2-4v virikepaikkalaisia, jotka muka tarvitsevat kodin ulkopuolisia virikkeitä. Yli 4v ehkä alkaa kaipaamaan kavereita ja toimintaa, mutta sitäkin voi kotoa käsin järjestää jos vain viitsii.

Toinen juttu on kustannukset, kuinka raskii maksaa lapsen hoidosta, jos äiti on kotona. Onko teillä pienet hoitomaksut? Jos jatkaa vauvan hoitoa hoitovapaalle, isomman osalta menettää kodinhoitotuen ja lisäksi hoitomaksut ja kuljetukset. Aika kallista huvia.

Rahaa en ole kuitenkaan ajatellut pääasiassa, vaan lapsen parasta ja omaa haluani olla lasten kanssa. Kyllä vauvanhoito ja isompien lapsien hoitaminen onnistuvat yhtäaikaa.
 

Yhteistyössä