lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

  • Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti
ihan kivoja nimiä kaikki :) tietysti kaikilla oma maku ja valinta.

meijän muksujen nimet on EMMI SOFIA ja JUUSO ELMERI MATIAS.
kolmas vauveli syntyy pian ja jo nyt mietitään ja kinataan miehen kanssa nimestä.itellä tekisi mieli antaa nimeksi JOONA jos poika ja MARIANA jos tyttö.yleensä nimi tullu pariapäivää ennen papin käyntiä.joten en oo vielä miehelleni noista sanonut,saattas ajan kanssa pian tyrmätä ne..joten säästän ne viime metreille =)
 
Unelmana äitiys
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 23:09 minä vain kirjoitti:
kivoja nimiä,mutta tykkään että nimet sopivat hyvin yhteen!

meillä MIA KAARINA ja TIA KAARINA minä olen myös toiselta nimeltä kaarina ja äitini ja mummoni on myös kaarinoita!
Kaikilla on oma makunsa, mutta mielestäni lapsilla ei saa olla liian samanlaiset nimet, koska lapset ovat aina eri persoonia. Mia ja Tia menevät helposti sekaisin ja vielä kun toisetkin nimet ovat samoja...
Noo, tämä on vain minun mielipiteeni eikä siitä tarvitse loukkaantua. =)

Edellisellä oli kivat nimet. Miun mummoni oli Elsa. :heart:

Meidän lapset; Lauri Oskari (05/2001), Aino Karoliina (10/2003) ja Jaakko Elmeri (07/2006)

Oskari oli esikoisen vauva nimi. Lauri on miehen isoisä.
Karoliina on miun mummin toinen nimi.
Jaakko miun ukki. Elmeri oli pojan vauvanimi.

Esikoiselle oltiin kaavailtu nimeä Paavo, mutta ystäväni otti kissan jolle anto nimen Paavo, niin se tavallaan pois sulki tuon nimen.
Kuopuksesta meinas tulla Arttu, mutta vaihettin se viikkoa ennen ristiäisiä Jaakoksi. =)
 
mimo
elliot kirjoitti"]
miksi ihmeessä pitää pyrkiä erikoisuuksiin noiden nimien kanssa? ymmärrän kyllä, että jos samalla luokalla vaikka koulussa on monta saman nimistä, mutta onko silti nimen kanssa mentävä aivan överiksi? vai onko se juuri tuolla ikähaarukalla selittyvä tekijä...


Hassu juttu, mutta nimet aina menee sykleissä... omassa ikäluokassani eli 24 v en tunne yhtään Oonaa, Adaa, Emiliä enkä Veetiä, mutta nyt ne ovat kaikkein suosituimpia nimiä! Ja kuulostavat tosi kivoilta! Mutta inflaatio siitä voi seurata, kun kohta joka luokalla on pari Miroa ja Jasminia, niin kuin omalla luokallani oli Annoja, Villejä, Pekkoja ja Maijoja. Heidän ikäluokkansa varmasti haluaa taas jotain erilaista kuin mitä on kuullut jatkuvasti, eli joko ihan uutta kuten nyt ulkomaalaiset tai itsekeksityt nimet, tai sitten jotain vanhaa ja siksi tuoreen kuuloista :)
 
Suomi-Possu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 00:58 mimo kirjoitti:
elliot kirjoitti"]
miksi ihmeessä pitää pyrkiä erikoisuuksiin noiden nimien kanssa? ymmärrän kyllä, että jos samalla luokalla vaikka koulussa on monta saman nimistä, mutta onko silti nimen kanssa mentävä aivan överiksi? vai onko se juuri tuolla ikähaarukalla selittyvä tekijä...


Hassu juttu, mutta nimet aina menee sykleissä... omassa ikäluokassani eli 24 v en tunne yhtään Oonaa, Adaa, Emiliä enkä Veetiä, mutta nyt ne ovat kaikkein suosituimpia nimiä! Ja kuulostavat tosi kivoilta! Mutta inflaatio siitä voi seurata, kun kohta joka luokalla on pari Miroa ja Jasminia, niin kuin omalla luokallani oli Annoja, Villejä, Pekkoja ja Maijoja. Heidän ikäluokkansa varmasti haluaa taas jotain erilaista kuin mitä on kuullut jatkuvasti, eli joko ihan uutta kuten nyt ulkomaalaiset tai itsekeksityt nimet, tai sitten jotain vanhaa ja siksi tuoreen kuuloista :)
Tosian Aamulehden sivuilla haastateltiin apppia,joka kertoi vain kerran joutuneensa neuvottelemaan nimistä lasten vanhempien kanssa. Nimi olisi pitänyt olla Ridge Sonni! :whistle:
 
Tuomas ja Lauri
Kauniita ja ihania nimiä tästä ketjusta on löytynyt, jotkut tosin niin erikoisia etten itse voisi niitä lapselleni antaa. :)

Meidän pojat; 10/2002 syntynyt Tuomas Sakarias ja 06/2006 Lauri Aleksis
 
ihania nimiä paljon, vähän erikoisiakin joita en itse edes ajattelisi. Miehen kanssa tykätään ihan "perusnimistä", ja tytöstä tuli Terhi Johanna.

tulevalle on nimet ihan hakusessa vielä. Terhinkin toinen nimi päätettiin vasta ristiäisaamuna.
 
JimiJänis
Kivat nimet edellisellä... Minni nimisiä ei varmaankaan ole paljon. Tiia on kunnon tavallinen suomalainen nimi! =)

meidän oma lellikki; Jimi Jänis eli Jimi Eemil. Ikää ensi kuussa ikää 4 vuotta. sekä perheen kuopus, 10.7.2006 syntynyt poika Kani. Ristiäisiä vietään huomenna.

:heart: :heart:
 
Tosi kivoja nimiä olette antaneet lapsillenne! =)

Meidän poika on Joona Matias Mikael.

Joona oli pakko antaa, kun olen 15 vuotiaasta asti sanonut että jos joskus saan pojan niin sen nimeksi tulee Joona, Mikael on isän toinen nimi.
 

Yhteistyössä