lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

  • Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Sara on munkin suosikki. Meillä nyt esikoinen mahassa kahden vuoden yrityksen jälkeen ja nimet ollaan mietitty aikaa sitten. Eihä sitä tiiä vaikka mieli muuttus ku pötkylän syliinsä sais, mutta tämmöset nimet ollaan päätetty:

Jos tyttö, nimeksi: Sara Emilia Aleksandra (Anneli on toinen vaihtoehto joka tulee itseltäni toisesta nimestä)
Jos poika, nimeksi: Valtteri Johannes Antero (Antero kulkee mieheni suvun nimissä ja myöskin meidän suvun miesten nimissä) :)
 
Valtavasti ihania nimiä täällä.
Tykkään tosta Noicosta kun se on C:llä.

Meidän poika Niilo Eetu Juhani
Eetu mun edesmenneen ukin mukaan ja Juhani on isän kolmas nimi.
Jos joskus tyttö saadaan niin mielessä nimi, Eevi Aida Elina, mutta sen näkee sit, Niilostakin piti tulla Luukas =)
 
meillä täällä Inka Anniina, Anniina munkin toinen nimi. Poika jos olis tullut niin olis ollut Valtteri Juhani (toinen nimi sama kun isän) Itse olen aina tykännyt erikoisista nimistä, mut päädyttiin silti aika tavanomaisiin :)
 
kaikilla mitä nyt tästä äkkiseltään luin,oikein mukavia nimiä sekä perinteisiä suomalaisia että vähän erikoisempiakin :)
Meillä esikoinen on Nura Josefina ja toinen Lara Serafina,valittiin tai minä valitsin nimet toisetnimet oman suomalaisyntyisen sukuni jäsenien perusteella(mummin nimen jne...) ja etunimiksi joku helppo mutta sellainen joka sopi myös miehelleni joka ei ole suomalainen.
 
Oh, ihanasti menee yhteen Nura Josefina ja Llara Serafina! Meillä myös painittiin kansainvälisten nimien kanssa, meillä kun nimen pitäisi toimia kolmella kielellä, joista jokainen on vielä ihan eri kieliryhmää.. Huoh. Hienosti teillä siis ratkottu pulma! :)

Meidän pojasta tuli Oliver Onni Marián. Onni oli mun vaari ja vaikka se onkin uusi trendinimi Suomessa, on sen merkitys ihana. Marián on miehen isä, suomalaiselle korvalle tosin ehkä vähän outo, kun kuulostaa tytön nimeltä! ;)
 
Kauniita nimiä on kaikilla. Onni on hurmaava nimi ja Lumi osuin myös silmään.
Aika monella on 3 nimeä plus sukunimi. Onko se joku muotijuttu vai vaan sattumaa?

Meillä esikoisen nimi on Annika Emilia.
Pojasta olisi tullut Leevi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outius:
Kauniita nimiä on kaikilla. Onni on hurmaava nimi ja Lumi osuin myös silmään.
Aika monella on 3 nimeä plus sukunimi. Onko se joku muotijuttu vai vaan sattumaa?

Meillä esikoisen nimi on Annika Emilia.
Pojasta olisi tullut Leevi.
Minä nyt vastaan meidän osalta :)

Meidän lapsilla on kolme nimeä + kaksi osainen sukunimi (tyyliin Mäki Niemelä ilman mitään väliviivoja tms). Mieheni ja lasten isä on ulkomaalainen ja kaikkien lasten toiset nimet on molempien suvusta, paitsi keskimmäisen Kasper on "keksitty". Esikoisen nimessä on isäni ja mieheni isän nimet, keskimmäisen mieheni nimi ja kolmosen nimessä äitini ja mieheni äidin nimet.

Sinänsä siitä ei ole "haittaa",että on pitkä nimilitania kun ei lapset koskaan esittele itseään koko nimellä, vaan etunimi-sukunimi-yhdistelmällä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitimuori84:
Oikein nätti nimi :) Aliina on "vanha" ja kaunis nimi!

Meillä tytöt on : Sirja Helinä ja Ada Celina
Helinä on mummon toinen nimi :)
Mun on pakko kommentoida:) Mietin just tänään päivällä, että jos saamme vielä toisen tytön, Sirja-Selina olisi kaunis nimi... en ole tätä pinoa lueskellut varmastikaan puoleen vuoteen, onpa jännä! Mutta siis on ihanat nimet teidän tytöillä:)

(mä oon vastannut joskus jo tähän ketjuun, mutta siis meillä on Verner Johannes ja Hilda-Lyydia Eleonoora)
 
Voipi olla, että tähän on joskus jo tullut vastattua, mutta en jaksa lukea ketjua läpi vain tarkistaakseni. Ihania nimiä ja välillä ei niin ihania nimiä, mutta sehän on makuasia. tOSSA Edellä oli siis Erika Jasmin. Erikasta tykkään, Jasmin tai oikein mikää J:llä alkava tytön nimi ei ole mun makuun.

Meillä on

Emmi Aada Mariia
Oliver Tuomas Joakim
Patrick Sean Elias

Mariia tulee mun toisesta nimestä, Tuomas ja Elias mun isovanhemista.
 
kivoja nimiä, etenkin sean (kuulostaa kansainväliseltä:D) emmin nimi rimmaa mukavasti kun mariiassa kaks i-kirjainta, oliverille oisin ite ehkä laittanut tokaks nimeks jonkun lyhyemmän..

itselläni kaksostytöt vivi aino adalmina & leia ella matilda
(halusin vähän ''erikoisemmat'' ekoiks nimiksi, kakkosina ''tavallisemmat'' vaihtoehdot jos muksuja rupee tulevaisuudessa harmittamaankin nämä nimet ja kolmantena on adalmina joka omakin toka nimi sekä matilda famun nimi..) :))
 
Joo, erikoiset ekat nimet. Leiasta tykkään, vivi kuulostaa siltä, että pitäis lisätä yks i-kirjain, mutta kai sihen sitten tottuis kuitenkin. Aino ja Ella todella kauniit nimet. Itsekin tykkään, että joku nimistä viittaa sukuun.

Mulla on Iida Aino Mariia.

Todella hassua, kun tuossa edellä sama nimi Mariia ja samalla lailla vielä kirjoitettu. Meinaan minunkin toinen nimi on juuri Mariia.
 

Yhteistyössä