lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

  • Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 22:56 Illanvirkku kirjoitti:
Ihana nimi! Vivahde vanhaa ja sopivan erikoinen. Vähän niin kuin meidänki tytsyllä, joka muuten on Lotta Aino Maria.
Yllä olevasta nimestä pidän minäkin juuri sen takia, kun on vanhanaikainen :)
Omien pikkuisten nimet ovat:

Aada Ella Sofia
Akseli Toivo Johannes
 
tirahvi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 12:08 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 11:17 tirahvi kirjoitti:
onpa täällä kauniita nimiä paljon! Meillä yksi poika, Maximiliam
Miksei sillä oo toista nimee? Ootteko kaksikielinen perhe? Ihana nimi!!!!
Meillä Oona Julia ja Veeti Aleksi.

ei olla kaksikielisiä. Mielestämme Maximiliam ei tarvinnut toista nimeä.
 
Haikara tuo ensimmäisen lapsen huhtikuussa. Nimistä ei olla vielä tarkkaan päätetty, mutta haluaisin jonkun vanhan nimen. Ollaan miehen kanssa mietitty, että jos annetaan nimet ukkien/mummien mukaan... Alpo, Kauko, Aarre... on vielä aikaa.
 
oon seikkailemassa hieman väärällä palstalla, mulla kun ei oo omia lapsosia vielä.. kerronpa nyt kuitenkin mulle todella rakkaitten lapsosten nimet.. ovat siis mun siskojen poikia..
Mikko Onni Nikolai
Niko Lauri Jaakko
Ilari Olli Tapani

Veeti Valtter
Vertti Sakari

Sekä vielä yksi poikavauva, jolla ei vielä nimeä ole..
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
..ja ne kommentit edellisen nimistä, ihania ovat. :D

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2005 klo 23:43 Gerberah kirjoitti:
Tosiaan ihania "vanhoja" nimiä teillä :) . Meiltä löytyy Katariina Julia ja Jouni Antero. Miehen ja miehen isän toinen nimi on myös Antero, siihen ei mikään hirveän eksoottinen rimmannut :D ...
mun miehen nimi on Jouni Antero :D B)
 
enny
Mun mieleeni jäi jollakin se Jekku. Aivan mahtava!! =)

Mun poikani on Jonne Tomi Tapani. Tapani on mun isän toinen nimi, Tomi taas on pojan isän nimi. Hänen toinen nimi on myös samalla tavalla, eli Tomin toinen nimi on sama kuin hänen isänsä etunimi. Vaikeasti selitetty!

Jos joskus saatais lisää lapsia, heidän nimensä olisivat:

Mikke Veikko Aukusti (toiset nimet mieheni papan ja minun papan nimet)

Ava Anne Aurora (Anne-anoppi, Aurora suvussa)
Maria Amanda Karoliina, kutsumanimi Amanda (minun toinen nimi Maria, Karoliina on mun ystävä, joka asuu kaukanakaukana).

Lasten nimet ois valmiina, ollu jo kauan aikaa, esikoisen nimi oli tiedossa kun hän oli vasta pilke isänsä silmässä :)
 
Laurentii
On kyllä kaikenlaisia nimiä kaikenlaisilla pikku himpuloilla, kauniita kyllä. Mieleen jäi kyllä JEKKU, kuulostaa velmulta pikku veijarilta, ja TINKA ja PYRY on ollut itelläänkin yhtinä vaihtoehtoina nimiksi. Kaunis kokonaisuus oli :RONJA MARIA TUOMAANTYTÄR. Normaalisti en noista jonkun tytär tai poika oikein pidä mutta tuohon se sointui todella nätisti.

Omat vekarat on : Luna Carietta Josefin
ja Stella Linnea Serafin
Seuraava tapaus joka kolmisen viikon päästä näkee päivän valon saa nimekseen:
Ea Aurora Adalfin tai Harry Castor Weikko
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2005 klo 08:23 Laurentii kirjoitti:
On kyllä kaikenlaisia nimiä kaikenlaisilla pikku himpuloilla, kauniita kyllä. Mieleen jäi kyllä JEKKU, kuulostaa velmulta pikku veijarilta, ja TINKA ja PYRY on ollut itelläänkin yhtinä vaihtoehtoina nimiksi. Kaunis kokonaisuus oli :RONJA MARIA TUOMAANTYTÄR. Normaalisti en noista jonkun tytär tai poika oikein pidä mutta tuohon se sointui todella nätisti.

Omat vekarat on : Luna Carietta Josefin
ja Stella Linnea SerafinSeuraava tapaus joka kolmisen viikon päästä näkee päivän valon saa nimekseen:
Ea Aurora Adalfin tai Harry Castor Weikko



Luna ihan kiva.. Carietta (karies?) josefin..öö.. Vähän erikoinen kokonaisuus, noista Luna.paras

Stella Linnea Serafin(?) Parafiini? Linnea noista paras

Ea?? siis Ea?? ??? Aurora :) ihana Adalfin???????

Harry Castor? Weikko juu ok :)

Ei saa suuttua :) suoraan sanoi mitä ekana tul mieleen.

Onko teillä jotain ulkomaalaista sukujuurta kenties??

Meidän vekarat ; Mira Erika ja Teemu Aleksanteri
Saa haukkua kun kerran minäkin aika suoraan sanoin :) !
 
Laurentii
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2005 klo 12:22 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2005 klo 08:23 Laurentii kirjoitti:
On kyllä kaikenlaisia nimiä kaikenlaisilla pikku himpuloilla, kauniita kyllä. Mieleen jäi kyllä JEKKU, kuulostaa velmulta pikku veijarilta, ja TINKA ja PYRY on ollut itelläänkin yhtinä vaihtoehtoina nimiksi. Kaunis kokonaisuus oli :RONJA MARIA TUOMAANTYTÄR. Normaalisti en noista jonkun tytär tai poika oikein pidä mutta tuohon se sointui todella nätisti.

Omat vekarat on : Luna Carietta Josefin
ja Stella Linnea SerafinSeuraava tapaus joka kolmisen viikon päästä näkee päivän valon saa nimekseen:
Ea Aurora Adalfin tai Harry Castor Weikko




Luna ihan kiva.. Carietta (karies?) josefin..öö.. Vähän erikoinen kokonaisuus, noista Luna.paras

Stella Linnea Serafin(?) Parafiini? Linnea noista paras

Ea?? siis Ea?? ??? Aurora :) ihana Adalfin???????

Harry Castor? Weikko juu ok :)

Ei saa suuttua :) suoraan sanoi mitä ekana tul mieleen.

Onko teillä jotain ulkomaalaista sukujuurta kenties??

Meidän vekarat ; Mira Erika ja Teemu Aleksanteri
Saa haukkua kun kerran minäkin aika suoraan sanoin :) !



En juu ymmärrä miten Caries tulee mieleen... Carietta on Stephen Kingin kirjasta Carrie, ja suomen versiohan on esim. Karita...
Ja Luna nimi tuli kun vasta oli ollut täysikuu ennen syntymää ja Josefin 'Pikku naisia'-kirjasta.

Stella=tähti, Linnea ukon tädin toinen nimi,ja Serafin oli kait joku enkeli tai keijukainen jostain kirjasta ja rimmaa Josefinin kanssa.

Jos tyttö niin Ea juu etunimeksi, tarkoittaa fantasiakirjallisuudessa myyttistä maailmaa, ja Aurora tietenkin aurinkoa ja Adalfin rimmaa kahden ensimmäisen siskon kanssa.

Harry, mun isä on Harri ja pidetään kaikki myös Harry Potterista.
Castor on toinen päätähti kaksosen tähtikuviossa->olen kaksonen horoskoopilta.
Weikko ukon isän toinen nimi on Veikko ja myös mun enon. W-kirjaimen vaihdos etummaiseksi tulee kun mun pikkuveikan nimi alkaa sillä kirjaimella.

Ei ole ulkolaisia juuria. Tykkään vain hitusen erikoisemmista nimistä.

CARIETTA-nimisiä on itseasiassa suomessa vain tämä minun esikoinen...
 

Yhteistyössä