Linkittäkää mulle KAUNIIN isokokoisen naisen kuva (en ole koskaan nähnyt)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
Noilla Idunnorin linkittämillä on kaikilla kauniit kasvot, mutta kropan takia en heitä sillä tavalla hyvännäköisinä pidä. Minun mielestä kauniilla ihmisellä on sekä kasvot että kroppa priimaa. :)
Ja minusta kauneudella ei ole mitään tekemistä kummankaan asian kanssa. Se, kuinka itsensä kantaa on oleellista kuvissa, Idunnorin linkittämissä kuvissa ON kauneutta. Ja luonnossa se, kuka olet ja kuinka sinut itsesi ja maailman kanssa.
 
Ja minusta kauneudella ei ole mitään tekemistä kummankaan asian kanssa. Se, kuinka itsensä kantaa on oleellista kuvissa, Idunnorin linkittämissä kuvissa ON kauneutta. Ja luonnossa se, kuka olet ja kuinka sinut itsesi ja maailman kanssa.
Toki olemus ja luonnekin siihen kokonaisvaltaiseen henkilön kauneuteen vaikuttaa, mutta mä lähestyin tätä asiaa nyt tämän ulkonäön kautta lähinnä ketjun otsikon perusteella. :)
 
"minna"
Yllättävän usein törmää siihen, että ihmiset eivät yksinkertaisesti ymmärrä sitä, että heidän oma kauneuskäsityksensä ei olekaan se oikea, absoluuttinen totuus. Se on ehkä heille se oikea, muttei muille. En tarkoita sellaista "kauneutta on kaikessa"-diibadaabaa, vaan sitä että jokaiseen vetoaa eri asiat estetiikassa.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="minna";24164989]Yllättävän usein törmää siihen, että ihmiset eivät yksinkertaisesti ymmärrä sitä, että heidän oma kauneuskäsityksensä ei olekaan se oikea, absoluuttinen totuus. Se on ehkä heille se oikea, muttei muille. En tarkoita sellaista "kauneutta on kaikessa"-diibadaabaa, vaan sitä että jokaiseen vetoaa eri asiat estetiikassa.[/QUOTE]

Ja minusta on ahdistavaa, että ihmisyys ei ole kaunista, ellei satu sopimaan ulkoisesti joihinkin kriteereihin, jotka kukin arpoo omasta päästään.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
JONSERED Karhunkantaja
Tästä voimme siis kenties päätellä, että esineellistämme ihmisiä tänä päivänä aika valtavasti. :D Mutta niin se vaan on. Surullistakin kai vähän, mutta en mä jaksa siitä niin paljon murhetta ottaa. :)
Ei "vähän surullista" vaan tuhottoman pelottavaa, ahdistavaa ja sairasta. Ja ennen kaikkea alentavaa.
Ja mitä se kertookaan meistä?
 
"vieras"
Nuo Idunnorin linkittämien kuvien naiset ovat kyllä ihan nättejä. Tosin veikkaan että on jonkun verran photoshopattu koska yhtäkään muhkuraa ei näy missään...
Se mikä tekee heidän vartaloistaan nättejä on se, että heillä on tiimalasimuoto eikä yhdelläkään olluit löysää, roikkuvaa vatsaa. Mun mielestä se on juuri se roikkuva ja löysä röllykkämaha ja muhkurat (tai michelinrenkaat) esim jaloissa jotka tekee ylipainoisesta kropasta epäesteettisen.
Älköön kukaan nyt vetäkö herneitä nenään, tämä on vaan minun mielipiteeni.
 
"minna"
Ja minusta on ahdistavaa, että ihmisyys ei ole kaunista, ellei satu sopimaan ulkoisesti joihinkin kriteereihin, jotka kukin arpoo omasta päästään.
Mutta, eihän se tarkoita etteikö ihmisyys olisi kaunista. Kukin pitää kauniina mitä pitää, muttei se oikeasti vaikuta millään tasolla siihen, onko ihminen tai asia kaunis. Kyse on aina pelkästä tulkinnasta. Vaikka kaikki maailman muut ihmiset ajattelisivat jostain, että se on rumaa, ja minä ajattelisin että se on kaunista, silloin se on kaunista, eikä kukaan voi sitä määritellä poiskaan.

Kaikessa on jotain kaunista on minusta sellainen korulause jota usein käytetään, tarkoittamatta sillä mitään. Siksi se on pelkkää diibadaabaa.
 
[QUOTE="minna";24164989]Yllättävän usein törmää siihen, että ihmiset eivät yksinkertaisesti ymmärrä sitä, että heidän oma kauneuskäsityksensä ei olekaan se oikea, absoluuttinen totuus. Se on ehkä heille se oikea, muttei muille. En tarkoita sellaista "kauneutta on kaikessa"-diibadaabaa, vaan sitä että jokaiseen vetoaa eri asiat estetiikassa.[/QUOTE]

Juu. Mä lähden kyllä aina siitä lähtökohdasta tällaisissa keskusteluissa ja muissakin mielipideaiheisissa jutuissa, että henkilö kertoo itsestäänselvästi vain oman mielipiteensä asiaan, eikä yritäkään tyrkyttää sitä ehdottomana totuutena.

Kyllähän kai jokainen normaali ymmärtää, että mielipiteistä keskusteltaessa niitä näkökulmia on tosiaan yhtä paljon kuin on keskustelijoitakin.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";24165011]Nuo Idunnorin linkittämien kuvien naiset ovat kyllä ihan nättejä. Tosin veikkaan että on jonkun verran photoshopattu koska yhtäkään muhkuraa ei näy missään...
Se mikä tekee heidän vartaloistaan nättejä on se, että heillä on tiimalasimuoto eikä yhdelläkään olluit löysää, roikkuvaa vatsaa. Mun mielestä se on juuri se roikkuva ja löysä röllykkämaha ja muhkurat (tai michelinrenkaat) esim jaloissa jotka tekee ylipainoisesta kropasta epäesteettisen.
Älköön kukaan nyt vetäkö herneitä nenään, tämä on vaan minun mielipiteeni.[/QUOTE]

Käsityksesi on täysin luonnollinen ja biologiselta kannalta järkevä. Tietyt suhteet kropassa kertovat hedelmällisyydestä ja se vetoaa myös esteettisesti. Eli pariutumisen kannalta sopiva kumppani omien geenien levittämiseksi on juurikin tiimalasivartaloinen nainen. Ja jopa toinen nainen, heterokin, näkee tämän yhteyden.
 
"minna"
Minusta parhaalla tahdollakaan nämä naiset eivät olleet kauniin tai halutun näköisiä. Huoliteltuja kuvia kyllä, mutta ei muuta.
Eikö olekin jännittävää, kuinka eri tavalla ihmiset voivat nähdä ja katsoa?

Olisi mielenkiintoista tietää, että mihin erilaisiin yksityiskohtiin kiinnittyy huomio niillä, jotka näkevät kauneutta ja niillä, jotka eivät näe.
 
[QUOTE="minna";24165032]Niinhän sitä luulisi, mutta tällä palstalla huomaa toisin ;D[/QUOTE]

Joo. Mutta se kertookin sitten vaan siitä, että keskustelutaidot ovat varsin alkeelliset tai sitten on vaan tarve provota syystä x.
 
----
Idunnorin linkittämät mallit ovat kauniita, lihavasta kropasta huolimatta. Nykyäänhän kyllä taitaa olla niin, että vain timmi kroppa on enemmistön mielestä kaunis, ihan sama millainen varis siellä kropan yläpäässä on. Mä kuulun siihen porukkaan, jonka mielestä kauneus riippuu aika paljolti kasvoista. Mutta onhan se ihailtavaa, että jotkut rumahkot naiset ovat sillä vuosia jatkuneella saliaherruksella ja kosmetologeihin ripsituuhennuksineen ja hiustenpidennyksineen satasia kuluttamalla saaneet itsestään hyvännäköisiä :D Kilo feikkiä hämää aika monia loppujen lopuksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
Ja minusta on ahdistavaa, että ihmisyys ei ole kaunista, ellei satu sopimaan ulkoisesti joihinkin kriteereihin, jotka kukin arpoo omasta päästään.
Tässä olikin ehkä katseltu tätä ulkonäköasiaa irrallisena osana ihmisyyttä, toisin sanoen tarkasteltu pelkkää ulkokuorta eikä kokonaisvaltaista ihmisyyttä ja kauneutta, mikä siihen sisältyy.

Joten jos jossain yhteydessä puhuu pelkästään jostain ihmisyyden osasta ei se automaattisesti tarkoita sitä, että ei pitäisi arvossaan muita ihmisyyteen vaikuttavia tekijöitä kuten vaikkapa luonnetta, arvoja, tapaa kohdella muita ihmisiä jne.
 
Viimeksi muokattu:
"Nimenomaan"
Tässä olikin ehkä katseltu tätä ulkonäköasiaa irrallisena osana ihmisyyttä, toisin sanoen tarkasteltu pelkkää ulkokuorta eikä kokonaisvaltaista ihmisyyttä ja kauneutta, mikä siihen sisältyy.
Nimenomaan. Naiset eivät olleet silmääni kauniita tai haluttavia, heidän inhimillisyydestään, mukavuudestaan tai sisäisestä kauneudestaan en sanonut mitään. Enkä sanokaan, koska nämä olivat kuvia.
 
"minna"
Tässä olikin ehkä katseltu tätä ulkonäköasiaa irrallisena osana ihmisyyttä, toisin sanoen tarkasteltu pelkkää ulkokuorta eikä kokonaisvaltaista ihmisyyttä ja kauneutta, mikä siihen sisältyy.
En mä tiedä voiko sitä erottaa noin. Että voisi sanoa, että asia x ei ole koskaan kaunis, ja jättää vaan disclaimeriksi että en ota nyt lainkaan huomioon mitään muita tekijöitä. Tai jos niin voi tehdä, niin silloin ei kyllä kai voi oikeasti ajatellakaan niin, että kauneuteen vaikuttaisi mikään muu, esimerkiksi se miten itsensä kantaa, miten hymyilee tms.
 
JONSERED Karhunkantaja
Tässä olikin ehkä katseltu tätä ulkonäköasiaa irrallisena osana ihmisyyttä, toisin sanoen tarkasteltu pelkkää ulkokuorta eikä kokonaisvaltaista ihmisyyttä ja kauneutta, mikä siihen sisältyy.
Minä katsoin kyllä kuvia ja sitä, mitä niissä näkyi. Ja osassa oli todella kauniita ihmisikehoja, mutta siis juurikin siksi, että kropan suhteet olivat silmää miellyttävät ja/tai siksi, että malli kantoi itsensä kauniisti, häpeilemättä ja näytti viihtyvän nahoissaan.

Eli ongelmani on siinä, etten osaa erottaa ihmistä ja kuvan esittämää kroppaa toisistaan. ;)
 
"minna"
Tässä olikin ehkä katseltu tätä ulkonäköasiaa irrallisena osana ihmisyyttä, toisin sanoen tarkasteltu pelkkää ulkokuorta eikä kokonaisvaltaista ihmisyyttä ja kauneutta, mikä siihen sisältyy.

Joten jos jossain yhteydessä puhuu pelkästään jostain ihmisyyden osasta ei se automaattisesti tarkoita sitä, että ei pitäisi arvossaan muita ihmisyyteen vaikuttavia tekijöitä kuten vaikkapa luonnetta, arvoja, tapaa kohdella muita ihmisiä jne.
Mut te puhutte mun mielestä ihan eri asiasta. Jonsered siitä kauneudesta siinä muussa, sinä niistä muista ominaisuuksista. Eihän Jonsered väittänyt, että ihmisiä pitäisi arvottaa luonteen, arvojen yms mukaan, hän kirjoitti siitä että kauneuteen liittyy kokonaisuus.

Tää mun mielestä osoittaa hyvin sitä, ettei ihan täysin osata ajatella sitä, että jollekin muulle se kauneus on jotain muuta. Se ei tarkoita sitä, että pitäisi jokaisen ihmisen kohdalla alkaa miettiä, että no joo onpa se kiva tyyppi kumminkin tai kohtelee muita hyvin. Ei oo kaunis, mut kiva ja pisteet siitä...

Vaan sitä, että joku toinen kokee sen kauneuden eri tavalla kokonaisuudessaan.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="minna";24165112]En mä tiedä voiko sitä erottaa noin. Että voisi sanoa, että asia x ei ole koskaan kaunis, ja jättää vaan disclaimeriksi että en ota nyt lainkaan huomioon mitään muita tekijöitä. Tai jos niin voi tehdä, niin silloin ei kyllä kai voi oikeasti ajatellakaan niin, että kauneuteen vaikuttaisi mikään muu, esimerkiksi se miten itsensä kantaa, miten hymyilee tms.[/QUOTE]

Kyllähän sitä tehdään koko ajan. Mutta se on helppo tarttua nimenomaan siihen ulkoiseen kauneuteen, koska se luonnollisesti tulee ensimmäisten asioiden joukossa huomioiduksi ihmisessä kun hänet tapaa.

Eihän noista tämän ketjun kuvistakaan voi oikein muuta kommentoida kuin tuota ulkonäköasiaa. Ei se kuitenkaan ainakaan omalla kohdallani edelleenkään tarkoita sitä, ettenkö huomioisi myös muita asioita ihmisessä ja hänen kauneudessaan, jos nyt tästä ihmisyydestä puhutaan kokonaisvaltaisesti.
 
[QUOTE="minna";24165132]Mut te puhutte mun mielestä ihan eri asiasta. Jonsered siitä kauneudesta siinä muussa, sinä niistä muista ominaisuuksista. Eihän Jonsered väittänyt, että ihmisiä pitäisi arvottaa luonteen, arvojen yms mukaan, hän kirjoitti siitä että kauneuteen liittyy kokonaisuus.

Tää mun mielestä osoittaa hyvin sitä, ettei ihan täysin osata ajatella sitä, että jollekin muulle se kauneus on jotain muuta. Se ei tarkoita sitä, että pitäisi jokaisen ihmisen kohdalla alkaa miettiä, että no joo onpa se kiva tyyppi kumminkin tai kohtelee muita hyvin. Ei oo kaunis, mut kiva ja pisteet siitä...

Vaan sitä, että joku toinen kokee sen kauneuden eri tavalla kokonaisuudessaan.[/QUOTE]

Tottakai kauneus on kokonaisvaltaista ihmisyydessä (kun se on nyt tää teema :) ), mutta tässä keskustelussa oli irrotettu tämä ulkonäkö osaksi ehkä tätä kokonaisuutta (tai en tiedä miten ap asian ajattelee) ja on siksi luonnollista, että tässä ketjussa puhutaan ehkä nimenomaan siitä ulkonäöstä.

Mä ymmärrän valtavan hyvin, että ihmisillä on erilaisia kauneuskäsityksiä ja käsityksiä asioista yleensä, sen takia onkin mukava keskustella niistä ja sehän on myös varsin avartavaa. Saa ehkä uusia näkökulmia omaan ajatteluun, eiks jee. :)
 

Yhteistyössä