Lokakuiset 2018 <3

Voi että kun oon taas huolissani kun tänään on alkanut sillä lailla menkkatyylisesti sattua sisäreiteen ja alaselkään ja vähän alavatsaan. Ja muistan nämä samat tuntemukset vaan keskenmenosta. Äh kun oisikin joku kone millä poistaisi päästä ne kaikki keskenmenomuistot! Koska en tietenkään muista oliko näitä ihan onnistuneessa raskaudessakin. Varmaan olikin, mutta kovin valikoiva on tuo muisti :confused:

Onko muilla tuntemuksia vatsalla tai muualla siellä päin?
 
Voi että kun oon taas huolissani kun tänään on alkanut sillä lailla menkkatyylisesti sattua sisäreiteen ja alaselkään ja vähän alavatsaan. Ja muistan nämä samat tuntemukset vaan keskenmenosta. Äh kun oisikin joku kone millä poistaisi päästä ne kaikki keskenmenomuistot! Koska en tietenkään muista oliko näitä ihan onnistuneessa raskaudessakin. Varmaan olikin, mutta kovin valikoiva on tuo muisti :confused:

Onko muilla tuntemuksia vatsalla tai muualla siellä päin?
On sisäreisiä, vatsaa ja selkää särkee. On särkenyt plussasta asti.

Ystäväni on sairaanhoitaja joka muistutti mua että onnistuneessakin raskaudessa mulla on ollut sanoja oireita. Hyvä kun joku muistaa... Tottakai mua huolettaa mutta toistaiseksi ei ole vuotoa ollut ja yritän olla stressaamatta (on vaikeaa)
 
@Miukuliisa Kyllä pomppii täälläkin tää sivusto. Meinaa hermo mennä aina välillä. Samoin housut kiristää turvotuksen vuoksi, varsinkin iltaisin. Sukuloimassa jos käy illan aikaan niin saa kokoaja keskittyä vetämää vatsaa sisään ettei raskausturvotusmasu näy. En halua turhia uteluita vielä tässä vaiheessa.
 
:love:Mä taas pitkästä aikaa tulin kirjottelemaan :) Kaikki on menny voinnin puolesta onneksi hyvin, väsymystä lukuunottamatta! Pari testiä tehnyt tässä välissä mielenrauhan vuoksi

Anopilla oli joku kuudes aisti ja alkuviikosta ”ilmoitti” meille, että ollaan raskaana :D Oltiin niin hölmistyneitä, ettei osattu kieltääkkään.. Tasapuolisuuden nimissä piti eilen sit kertoa omallekin äidille ja tuli ihan itku siitä, miten onnellinen hän oli! Siitä onnesta jotenki hetken hävis ne keskenmenon pelot, mutta toisaalta taas pelkää sitä enemmän. Kun sais nykyään joskus edes selvää, mitä sitä tuntee :ROFLMAO:

Ylihuomenna ensimmäinen neuvola, en malta oottaaa! @Wiiwiii kerro sit miten meni!

Tänään 7+5
 
Voi että kun oon taas huolissani kun tänään on alkanut sillä lailla menkkatyylisesti sattua sisäreiteen ja alaselkään ja vähän alavatsaan. Ja muistan nämä samat tuntemukset vaan keskenmenosta. Äh kun oisikin joku kone millä poistaisi päästä ne kaikki keskenmenomuistot! Koska en tietenkään muista oliko näitä ihan onnistuneessa raskaudessakin. Varmaan olikin, mutta kovin valikoiva on tuo muisti :confused:

Onko muilla tuntemuksia vatsalla tai muualla siellä päin?
Onhan niitä, iltaisin ja nukkumaan mennessä musta ärsyttävimmät vahvuudeltaan. Kaikista ollu, keskimmäisestä varsin tujujakin kourasuja ja jomotuksia oli.
 
@Kumiankka1 voimia menetykseen:(

ON: 2viikkoa ultraan:X3: tuntuu niin pitkälle ajalle vielä.. Kyllä mullakin viikko ennen plussaa jomotti menkkamaisesti tosi paljon ja pari päivää plussauksen jälkeenkin, nyt vaan enää harvakseltaan, pikemminkin vaan välillä vihlasee ja nipistelee, näin yhdeksää lasta odottaen tietää että se ihan normaalia kohdun kasvukipuja:giggle:, en osaa pelätä keskenmenoa niitäkin on elämän aikana monta koettu ja sillekkään ei voi mitään.

Mutta tänään poksutaan♡♡

Hookoo & tirppa 5+0♡
 
Hei mä tulin huikkaamaan että taidan siirtyä kuitenkin tuonne marraskuisiin kun olen kuitenkin sen verran muita jäljessä ja tässä kohtaa vielä muutamakin viikko tuntuu isolta erolta :) Eli mut voi poistaa listalta.

Tsemppiä kaikille ekojen kuukausien piinaavaan odotukseen!
 
Huomenia!:)

Meillä mies avas jo hyvissäajoin aiheen "Nimi lapselle".:X3:
Meillä oli puhetta että mä saan tällä kertaa vapaammat kädet kun hän sai viimeksi, muttaaaa...musta tuntuu et joudun muistuttaa miestä tästä. Meillä on niin erilainen maku nimissä että vaikeeta taitaa taas tulla.:LOL: Mut onneks tässä on rutkasti aikaa ennen ku tulee ees kiire.:D

Mulla on oikeestaan oireena vaan aamuisin kireet rinnat ku nousee ylös. :LOL: Ja iltanälkä.
Että katotaan alkaako pahoinvointi samoin ku @Wiiwiii llä parin viikon päästä..toivottavasti ei.:barefoot: Tsemppiä siis pahoinvointiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
@Möörtsi tiedätkö että onko fb ryhmän yp miten aktiivinen tällä puolella?
Oon ehkä malttamaton, mutta jos oisin sille puolelle tulossa, niin itse koen että tarvis tulla että pääsee vielä mukaan juttuihin.:LOL:
Yksäriä oon laittanu kyllä ja koittanu huhuilla mutta..niin, ei mittään kuulu mistään.:D
Mietin vaan että kun tää on ainoa foorumi pyytää mukaan sinne fb:n puolelle, niin jos ryhmän yp ei sit täällä niin käy niin oisko ehkä joku muu joka vois viedä yp:lle infoa että tulee katsomaan viestilaatikon.:LOL:
 
@pikkutakkutukka ymmärrän sua mä kans oon tuola syyskuisissa ja se ero alkukuun ja loppukuun odottajalla tuntuu olevan aivan kamala...mä esim oon loppukuun odottaja ja tosi moni on sielä jo käynyt tai menossa nt ultraan kun mä oon vasta menossa ekaan neuvolaan maanantaina jolloin on 9+3.



Miten te ootte muuten laskenu teidän viikot kun mulla ultrassa sikiö näytti muutamaa päivää pienemmältä mutta tuntuu silti hassulta mennä sen mukaan eikä sitten omien kuukautisten :whistle::rolleyes:
 
Miäkin kyllä toivoisin että sinne FB-ryhmään oikeasti sitten pääsee kun se aika tulee (minulla siis vasta ekan ultran jälkeen eli mennee pitkälle maaliskuuhun), joten joku joka siellä ryhmässä on niin voisi pitää meitäkin vähän kartalla mitä ryhmässä tapahtuu. Sopiiko @Möörtsi ja @Nannaa_ :love:?
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@pikkutakkutukka ymmärrän sua mä kans oon tuola syyskuisissa ja se ero alkukuun ja loppukuun odottajalla tuntuu olevan aivan kamala...mä esim oon loppukuun odottaja ja tosi moni on sielä jo käynyt tai menossa nt ultraan kun mä oon vasta menossa ekaan neuvolaan maanantaina jolloin on 9+3.



Miten te ootte muuten laskenu teidän viikot kun mulla ultrassa sikiö näytti muutamaa päivää pienemmältä mutta tuntuu silti hassulta mennä sen mukaan eikä sitten omien kuukautisten :whistle::rolleyes:
Mulla sattu tällä kertaa ovis oppikirjamaisesti eli kp14 joten mulla olis tälläkertaa ollu kierto 28 päivää pitkä jos ei ois tärpänny. Laskin nyt ihan kuukautisten mukaan koska heitto lasketussa oviksen perusteella olisi vain 1 päivä.
Mutta sullahan saatetaan korjata laskettua jos eroa on vielä selkeästi enemmän kuin muutama päivä.
Kuten aiemmin sanottiinkin, niin alle 5vrk heitolla ei yleensä muutella, kun laskettu aikakin on vain arvio ja harva vauva syntyy juuri silloin. Mutta sitten esim.täysiaikaisuuden määrityksessä (rv37) yli 5vrk heitto on merkittävä samaten jos olisi keskosena syntymisen uhka, joten silloin ainakin korjataan. Päivän tai muutaman heitot ei yleensä riitä siihen että muutettaisi sinne tietoihin asti, vaikka kätilö ne kirjaa sinne neuvolakorttiin kyllä aina.:)
 
Kaippa minäkin uskaltaudun tänne kirjoittelemaan, palataan sitten häntä koipien välissä toisaalle jos niikseen käy.

LA 30.10., Jocrow, ikää 25v, ensimmäistä odotellaan

Olen vaihtelevalla aktiivisuudella kirjoitellut tuonne esikoisesta haaveilijoihin, ja nyt sitten tiistaina näytti teksti plussaa kahdeksannella (vai yhdeksännellä?) yrityskierrolla. Tällä hetkellä ovulaation perusteella laskien mennään viikoilla 4+2 (jonka mukaan laskurilla laskettu LA), jos viime kuukautisista katsotaan niin ollaan jo viikolla 5 ja jotain. Kaks testiä (ti iltana ja ke aamuna) olen tehnyt, meinasin että huomenna aamulla ainakin vielä testailen onko viiva vahvistunut.

Missä vaiheessa te olette soittaneet aikaa ensimmäiselle neuvolakäynnille? Toisaalta oma hätäinen, sisäinen ääni käskee soittamaan heti, toisaalta taas mietityttää...

Ps. Minä taidan nyt olla se viimeinen matti myöhäinen tällä hetkellä, kun joku sitä omalta osaltaan harmitteli :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Kaippa minäkin uskaltaudun tänne kirjoittelemaan, palataan sitten häntä koipien välissä toisaalle jos niikseen käy.

LA 30.10., Jocrow, ikää 25v, ensimmäistä odotellaan

Olen vaihtelevalla aktiivisuudella kirjoitellut tuonne esikoisesta haaveilijoihin, ja nyt sitten tiistaina näytti teksti plussaa kahdeksannella (vai yhdeksännellä?) yrityskierrolla. Tällä hetkellä ovulaation perusteella laskien mennään viikoilla 4+2 (jonka mukaan laskurilla laskettu LA), jos viime kuukautisista katsotaan niin ollaan jo viikolla 5 ja jotain. Kaks testiä (ti iltana ja ke aamuna) olen tehnyt, meinasin että huomenna aamulla ainakin vielä testailen onko viiva vahvistunut.

Missä vaiheessa te olette soittaneet aikaa ensimmäiselle neuvolakäynnille? Toisaalta oma hätäinen, sisäinen ääni käskee soittamaan heti, toisaalta taas mietityttää...

Ps. Minä taidan nyt olla se viimeinen matti myöhäinen tällä hetkellä, kun joku sitä omalta osaltaan harmitteli :LOL:
Tervetuloa ja onnea!:love:

Mä oon oottanu aina rv5 ainakin ennen kuin oon soittanu. Yleensä se eka aika laitetaan muutenkin vasta rv7-8 kupeeseen, joten en oo hötkyilly, ihan siksi että oon malttamaton odottelija ja jos tiedän varhain jo sen neuvolapäivän, tuntuu että aika matelee entistäkin hitaammin.:LOL:
Ja toisaalta oon tosi varovainen näin alussa. Kesken menemisen suhteen siis. En normisti oo taikauskoinen, mut jotenkin sellaista on ilmassa aina odotuksen alkumetreillä ja pelkään jotain huonoa karmaa jos hötkyilen liikaa. Ei mitään järkeä, mutta tätä tää on.:D Itse siis oon nyt 4+4 ja soittelen neuvola-aikaa ens viikolla.:)
 
@Wiiwiii sitä itsekin mietin et jos siellä on kauheeta ruuhkaa, olis kiva kumminkin toi mieskin saada sinne mukaan = tarttis vähän päästä vaikuttamaan millaiseen aikaan käynti on.

@viipulainen kiitokset :love: no se on kyllä totta että jos on jotain odotettavaa niin aika matelee :ROFLMAO: ja olen kyllä (ainakin vielä) ihan realistisilla ajatuksilla liikkeellä että voi mennä kesken kun näin alussa ollaan. Jospa sitä kestäisi vaikka ensi viikon tiistaihin...? Sit olis kuitenkin "jo" se 5+0 täynnä :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis ja Wiiwiii
@Wiiwiii sitä itsekin mietin et jos siellä on kauheeta ruuhkaa, olis kiva kumminkin toi mieskin saada sinne mukaan = tarttis vähän päästä vaikuttamaan millaiseen aikaan käynti on.

@viipulainen kiitokset :love: no se on kyllä totta että jos on jotain odotettavaa niin aika matelee :ROFLMAO: ja olen kyllä (ainakin vielä) ihan realistisilla ajatuksilla liikkeellä että voi mennä kesken kun näin alussa ollaan. Jospa sitä kestäisi vaikka ensi viikon tiistaihin...? Sit olis kuitenkin "jo" se 5+0 täynnä :giggle:
No siinä ois passeli päivä soitella.(y) Mä aattelin jos maanantaina muistaisin soittaa, mulla on jotenkin ihan toivotonta näiden soittelujen kanssa aina, oon tyyliin just soittamassa kun sit jotain tulee, kuten vaikka kuopus keksii tehä jotain päätöntä, jollonka en sit soitakkaan ja saatan muistaa asian uudelleen vasta 2 päivän päästä.:LOL:
Mut josko mä nyt onnistuisin tässä tehtävässä kunnialla.:D
 

Yhteistyössä