Lokakuiset 2018 <3

Sain nyt seulonnan tulokset paperilla - jotka ovat siis hyvät eli ei lisääntynyttä riskiä! Sain jo myös loput kilpirauhasarvot, jotka myös mallillaan - eli nyt on varmaa, että tauti ei tässä vaiheessa ole aktivoitunut :). Seuraava riskin paikka on sitten synnytyksen jälkeen, mutta noita arvoja pitäisi kuitenkin seurata 2-3 kk välein myös loppuraskauden ajan.

Tästä keskustelusta tulikin mieleen, että tää sympaattinen sukupuolen arvuuttelu puuttui täysin mun kakkosraskaudesta :). Asuttiin silloin ulkomailla ja näiden alkuraskauden seulontojen yhteydessä sai halutessaan tietää geenitestien perusteella äidin verestä määritetyn sikiön sukupuolen. Sitä ennen piti osallistua henk koht perinnölliseen neuvontaan ennen kuin päätöksen teki, että halusiko sukupuolen tietää tässä vaiheessa raskautta - osalla vauvoista sukupuolikromosomit eivät syystä tai toisesta vastaa tulevaa sukupuolta, ja osasta näistä ei tosiaan tietäisi koskaan mitään, jos ei satu tekemään geneettistä testiä. Otettiin testi, jossa ei nähty Y-kromosomia ja tyttöhän sieltä tuli :D.

AnMaaria
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ane773
@AnMaaria Joo, siis samantekeväähän son kumpi tuloo, toki jossain vaiheessa toivon, et meillä ois molempia, joskin jos niin ei kävis, ni yhtään sen vähemmän onnellinen en olis tietenkään niistä, jotka on, oli samaa tahi eri sukupuolta. Tää eka varsinki on Niiiiin jännältä, että hui kauhea, oli kans hauska ku jotenki itellä oli tunne, et ois poika, mut nyt pikkuhiljaa käännyn siihen, et jospa soliski se esikoistyttö, josta oon haaveillu:love: Mut lähinnä sukupuolen arveli on vaan hauskaa ajanvietettä, jotenki toki sen etukäteen tietäminen helpottaa siteen luomista jollain tasolla, tai ainaki kun vielä mahassa on, ni helpottaa mielikuvien syntyä. Oon myös itte varautunu lähinnä sillai, et haluaisin jutella jo "äidin pikkuprinssille/-prinsessalle", mutta eniten ootan sitä, ku lapsi syntyy, ni hän on konkreettisesti siinä siinähän se side vasta vahvistuuki...Tuo on niin ihanaa ku voi verrata edellisiin raskauksiin:love: Ja juurikin tuokin, että vauvan temperamentti ja luonne näkyy jo vastassa ollessa :love: Siis oonhan siitä kuullu ja aatelluki näin, mut jotenki nyt tuli vasta se "ahaa"-elämys! :LOL: Hurjaa kyllä nähä, millaieksi tää pikkumöngertäjä kehittyy, jännä nähä löytyykö piirteitä meistä tai muista sukulaisista; ootan kans, mitä mieltä muut on, keltä hän näyttää vai näyttääkö keltään :D

@viipulainen JOO, kuulostaa järkevältä toi sun päätelmä... Hyvä et ne laskeskelee tarkkaan noi ja itteppähän ne tietää mitkä on tärkeä muuttaa ja mitkä ei...Haha, ihania noi sun lapset :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Ja ihana ku osasit kans ennustaa reaktiot :LOL: Sun esikoisen reaktioon olin ihan et awwws:love: ja sit täten reaktiolle hakisin totaalisesti, ihana:love::ROFLMAO::X3:En tiennytkään tollasesta feisbaryhmästä :eek: Jahas, pitääpäs se siellä käydä huvikseen mutka; tosin taitaa kallo vaan näkyä meän kuvissa :confused: Tai sit ootan kiltisti toukokuun alkuun, jos sais parempia kuvia nupukasta ja näin :D Kiitti ku kerroit tosta sivusta!

Tervetuloa vain @Jasuuu ;) Eikös se mukava olekin kun täällä jutskaillaan + sulla suurimmat mahollisuudet täällä saaha nyytti ekana syliin..? :D Onko teillä siis vielä arvastakaan sukupuolesta? :) Tai mitkä omat fiilikset? :LOL:

@Kems mulle kyllä sanotaan, et ihan vauvamasun muotoinen mun maha, mut itsstä tuntuu, et on vaan tällänen "syöty röllykkä" :D Mut muistetaan, et kaikki raskausmahat on erilaisia ja se rasvakertymäki näin alussa on normaalia!(y) Mie ostin ekat mammafarkut...ööö... Toissapäivänä? Prismassa oli ne asiakasomistajapäivät ja niil ei kyl hirveesti äitiysvaatteita ollu, mut se pieni valikoima oli ihan hyvä! Ja oli farkut alennuksessa! Päädyin sit ostaan tälläset mustat, perus, feikkinappi ja tuubi kiinni, jonka saa mahan päälle. Ei tää varmaan parasta laatua oo, mut IHAN käytettävät, nyt ku pari pv pitäny. Ois voinu kyl ostaa ne siniset / sinisetki... Tää paita on ihan supermukava, mut miinusta se, et ei imetyspaitana oikeen käy... Mäki ketuttaa maksaa itteni kipeeksi vaatteista, varsinki sellasista joita kantaa vaan lyhyen aikaa... Tosin oon muutenki kitsas ostaan itelläni vaatteita ja joku tuolla aiemminki jo neuvo/Vinkkas et kantti panostaa sellasiin joita voi pitää synnytyksen jälkeenki ja Iteki aattelen, et monikäyttösiä haluan:) Eli et voi imettäessäki pitää ja näin... Kestä ootelessa aattelin kans, et hyvin selviää hameilla ja mekoillaki, mut syksyt kohen hyvä varmaan olla just parit farkut ja ihan sitä nyttenki kylmä... Mammasukkiksia ja leggareita varmaan kans tulee käytettyä ja sit justiin joku pitkä paita ja villatakki tms. Yhdstettynä niihin. Tai kattoo nyt mikkä vaatteet tuntuu sit mukavimmilta ku tää maha OIKEESTI on iso :D

@AnMaaria lle vielä että JEEE, IHANAA KU KAIKKI HYVIN JA toivon et pysyykö hyvänä(y)(y)(y) Ja aika jännää toi, et noin tollai geenitesteillä siellä:eek: Toki siis mahdllistahan son ja nykyään pystyy vissiin netistäni tilaan jo jottainbtestejä, jolla voi vauvan sukupuolen määritellä, olikhan nyt virtsasta tai jotain:eek: Noh, tarkempaahan se lienee ku killuttimien kyyläily, olkoonki et pojat nyt lähes 100% varmoja killuttimien perusteella, mut ne tyttö ennätykset voivatkin sitten muuttua vielä:D

( . ) En tiiä alanko mie nyt saavuttaa toisen kolmanneksen ilot ja hyödyt, ku oon ihan pirteä :ROFLMAO: Siis yövuorossa eilen ollu aika vähillä unilla ja nyt täällä oli pakko tulla lukeen mitä tänne päivitelty ja alan leipiin pojille pizzaa ku viettävät poikieniltaa täällä meillä:D Ja sit toki klo 21-> yövuoroon taas, kolme vielä eessä, jaksaa jaksaa! :D Elättelen toiveita, et nyt seurais se hullun energinen jakso ja pääsisin hehkuun ja kaikkea :ROFLMAO: Söin just verilättyjä puol pakettii ja vieläki tekis mieli:confused: Myös maksamakkara himottaa ja jotenki raejuustoa alkanu tekeen mieli, samoin KAIKKEA suolasta ja hiilaripitoista:confused: Tankkausvaihe..? Popcorni on kans yks asia, mitä oon viimeaikoina syöny PALJON. Jotenki just mietin, et pitäis nyt vähentää suolankäyttöä, ku ihan hulluna siis söisin, melkein alkaa hotsittaan jo ajatus siitäki, et sormenpäästä lipois suolaa:D Hyii, mutta nam :ROFLMAO: Haha, no joo, mut nyt alan tekeen pizzoja, jotta kerkiän:ROFLMAO: Tsemppiä kaikille ja ihana kuulla teän kuulumisia <3

Ane773 ja Pätkis 13+2:love:
 
  • Tykkää
Reactions: AnMaaria
@Ane773 joo tuo 10v pojan jäskäle on kyllä super symppis pienten kanssa. On tyttökin, mutta ei leiju hattarassa vaan on enempi sellainen...mites sen sanois, no jalat maassa.:LOL:
Kuopus luuli että sana isoveli on jotain syötävää.:ROFLMAO:

Ja tosta nub ryhmästä..se oli Strickly nub tms. julkinen ryhmä eli jos kaverit selaa missä ryhmissä oot, näkevät. Kallosta mä kyselin Glow sovelluksen yhteisöissä. :D
Mut on kyllä jännä nähdä miten sit käy. Miehellä levii pasmat jos tulee tyttö ilmoitus. Miehen suuri toive.:giggle:

Ja ainiin, appiukon reaktio oli kanssa hyvä kun mies soitti uutisia.
"Voiii hyvänen aika, kyllä tää pelasti koko viikon! On sulla ihana nainen, katokki että pidät sen mielessäs. Voi sentään, oon täällä seminaarissa ja pitäis mennä puhumaan, lopetetaan nyt kun mun pitää mennä vessaan keräilee itteeni. Onnea teille!":LOL::love:
 
@viipulainen Haha, ihana kuopuski :ROFLMAO: Mutta tuleehan se uuskin tulokas kyllä oleen SYÖTÄVÄN suloinen;) Oliko nää sun lapset siis minkä ikäsiä? Hauska kyllä ku kaikki niin erilailla reagoi :love: Musta son jotenki vielä niin tavallista söpömpää ku poika on sillai huolehtivainen ja täpinöissään; ehkä on sillai vanhahtavana toi ajatusmaailma vielä, et noi sukupuoliroolit istuu niin tiukassa :LOL: Mahtavaa ku sulla tollasia pikkuapulaisia sitten; yks joka varmasti lellii, yks joka on sit käytännön apuna ja yks joka varmaan tutkii ja ihmettelee :ROFLMAO: Vaikkakin varmasti kaikista iso apu :love:

Aikoi, no hyvä tietää tuokin, et julkinen, ni en vielä rynnikkään sinne :rolleyes: Höh. Mie en tiiä vielä koska tullaan somejulki, vai tullaanko ees ennen ku vauva syntynyt... Jotenki kammoksuttaa kaikki nää nykyteknologian kehitykset ja mahdllisuudet ja uhat *painaa foliohatun päähänsä* :ROFLMAO: Vaikka tosiaan kyllä osa itsestä haluais jo kaikille kailottaa :LOL: Pettääpä nuita nubbeja ja kallojuttuja googletella sit aikani kuluksi tässä ku joutaa :whistle:

Ihana appiukko sulla:love: Voi että :ROFLMAO: Meillä vaan mun isä ja pappa ainoat miespuoliset, toki nyt mulla yks enoki, mutta ei niiiiiiiin läheinen kuiten valitettavasti oo. Ja kaikki nää on sellasii, ettei oikein tunteitaan näytä, iskä ehkä joo, mut muuton... Tosin papastaki ihana, ku näkkee kuiten ku se hymyilee sillai ku luulee, ettei kukkaan nää:ROFLMAO:
Eikö tuukki ihanasti voimaa, ku muut intoilee raskaudesta ja/tai sen mukana? Itsstä ollu jotenki niin huippua, ku töissä etenki moni on niin iloisia tästä, varsinkaan ku en sillee aatellu, et sois joilleki muilleki näin iso tai Ilonen juttu :LOL:

Ane773 ja Pätkis 13+2
 
@AnMaaria Joo, siis samantekeväähän son kumpi tuloo, toki jossain vaiheessa toivon, et meillä ois molempia, joskin jos niin ei kävis, ni yhtään sen vähemmän onnellinen en olis tietenkään niistä, jotka on, oli samaa tahi eri sukupuolta. Tää eka varsinki on Niiiiin jännältä, että hui kauhea, oli kans hauska ku jotenki itellä oli tunne, et ois poika, mut nyt pikkuhiljaa käännyn siihen, et jospa soliski se esikoistyttö, josta oon haaveillu:love: Mut lähinnä sukupuolen arveli on vaan hauskaa ajanvietettä, jotenki toki sen etukäteen tietäminen helpottaa siteen luomista jollain tasolla, tai ainaki kun vielä mahassa on, ni helpottaa mielikuvien syntyä. Oon myös itte varautunu lähinnä sillai, et haluaisin jutella jo "äidin pikkuprinssille/-prinsessalle", mutta eniten ootan sitä, ku lapsi syntyy, ni hän on konkreettisesti siinä siinähän se side vasta vahvistuuki...Tuo on niin ihanaa ku voi verrata edellisiin raskauksiin:love: Ja juurikin tuokin, että vauvan temperamentti ja luonne näkyy jo vastassa ollessa :love: Siis oonhan siitä kuullu ja aatelluki näin, mut jotenki nyt tuli vasta se "ahaa"-elämys! :LOL: Hurjaa kyllä nähä, millaieksi tää pikkumöngertäjä kehittyy, jännä nähä löytyykö piirteitä meistä tai muista sukulaisista; ootan kans, mitä mieltä muut on, keltä hän näyttää vai näyttääkö keltään :D

@viipulainen JOO, kuulostaa järkevältä toi sun päätelmä... Hyvä et ne laskeskelee tarkkaan noi ja itteppähän ne tietää mitkä on tärkeä muuttaa ja mitkä ei...Haha, ihania noi sun lapset :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Ja ihana ku osasit kans ennustaa reaktiot :LOL: Sun esikoisen reaktioon olin ihan et awwws:love: ja sit täten reaktiolle hakisin totaalisesti, ihana:love::ROFLMAO::X3:En tiennytkään tollasesta feisbaryhmästä :eek: Jahas, pitääpäs se siellä käydä huvikseen mutka; tosin taitaa kallo vaan näkyä meän kuvissa :confused: Tai sit ootan kiltisti toukokuun alkuun, jos sais parempia kuvia nupukasta ja näin :D Kiitti ku kerroit tosta sivusta!

Tervetuloa vain @Jasuuu ;) Eikös se mukava olekin kun täällä jutskaillaan + sulla suurimmat mahollisuudet täällä saaha nyytti ekana syliin..? :D Onko teillä siis vielä arvastakaan sukupuolesta? :) Tai mitkä omat fiilikset? :LOL:

@Kems mulle kyllä sanotaan, et ihan vauvamasun muotoinen mun maha, mut itsstä tuntuu, et on vaan tällänen "syöty röllykkä" :D Mut muistetaan, et kaikki raskausmahat on erilaisia ja se rasvakertymäki näin alussa on normaalia!(y) Mie ostin ekat mammafarkut...ööö... Toissapäivänä? Prismassa oli ne asiakasomistajapäivät ja niil ei kyl hirveesti äitiysvaatteita ollu, mut se pieni valikoima oli ihan hyvä! Ja oli farkut alennuksessa! Päädyin sit ostaan tälläset mustat, perus, feikkinappi ja tuubi kiinni, jonka saa mahan päälle. Ei tää varmaan parasta laatua oo, mut IHAN käytettävät, nyt ku pari pv pitäny. Ois voinu kyl ostaa ne siniset / sinisetki... Tää paita on ihan supermukava, mut miinusta se, et ei imetyspaitana oikeen käy... Mäki ketuttaa maksaa itteni kipeeksi vaatteista, varsinki sellasista joita kantaa vaan lyhyen aikaa... Tosin oon muutenki kitsas ostaan itelläni vaatteita ja joku tuolla aiemminki jo neuvo/Vinkkas et kantti panostaa sellasiin joita voi pitää synnytyksen jälkeenki ja Iteki aattelen, et monikäyttösiä haluan:) Eli et voi imettäessäki pitää ja näin... Kestä ootelessa aattelin kans, et hyvin selviää hameilla ja mekoillaki, mut syksyt kohen hyvä varmaan olla just parit farkut ja ihan sitä nyttenki kylmä... Mammasukkiksia ja leggareita varmaan kans tulee käytettyä ja sit justiin joku pitkä paita ja villatakki tms. Yhdstettynä niihin. Tai kattoo nyt mikkä vaatteet tuntuu sit mukavimmilta ku tää maha OIKEESTI on iso :D

@AnMaaria lle vielä että JEEE, IHANAA KU KAIKKI HYVIN JA toivon et pysyykö hyvänä(y)(y)(y) Ja aika jännää toi, et noin tollai geenitesteillä siellä:eek: Toki siis mahdllistahan son ja nykyään pystyy vissiin netistäni tilaan jo jottainbtestejä, jolla voi vauvan sukupuolen määritellä, olikhan nyt virtsasta tai jotain:eek: Noh, tarkempaahan se lienee ku killuttimien kyyläily, olkoonki et pojat nyt lähes 100% varmoja killuttimien perusteella, mut ne tyttö ennätykset voivatkin sitten muuttua vielä:D

( . ) En tiiä alanko mie nyt saavuttaa toisen kolmanneksen ilot ja hyödyt, ku oon ihan pirteä :ROFLMAO: Siis yövuorossa eilen ollu aika vähillä unilla ja nyt täällä oli pakko tulla lukeen mitä tänne päivitelty ja alan leipiin pojille pizzaa ku viettävät poikieniltaa täällä meillä:D Ja sit toki klo 21-> yövuoroon taas, kolme vielä eessä, jaksaa jaksaa! :D Elättelen toiveita, et nyt seurais se hullun energinen jakso ja pääsisin hehkuun ja kaikkea :ROFLMAO: Söin just verilättyjä puol pakettii ja vieläki tekis mieli:confused: Myös maksamakkara himottaa ja jotenki raejuustoa alkanu tekeen mieli, samoin KAIKKEA suolasta ja hiilaripitoista:confused: Tankkausvaihe..? Popcorni on kans yks asia, mitä oon viimeaikoina syöny PALJON. Jotenki just mietin, et pitäis nyt vähentää suolankäyttöä, ku ihan hulluna siis söisin, melkein alkaa hotsittaan jo ajatus siitäki, et sormenpäästä lipois suolaa:D Hyii, mutta nam :ROFLMAO: Haha, no joo, mut nyt alan tekeen pizzoja, jotta kerkiän:ROFLMAO: Tsemppiä kaikille ja ihana kuulla teän kuulumisia <3

Ane773 ja Pätkis 13+2:love:
Voisin kyl liittyä tänne teijjän porukkaan jos se on ok kun tosiaan tuolla syyskuisissa ei puhuta juuri mitään :D ja mulla laskettu on 21.9 ja luultavasti kupataan taas se kaks viikkoo niin lokakuinen tulee aivan varmasti... täällä on käyny siitä asti kun tää ryhmä perustettiin ja jännänny teijjän ultria <3 Mulle siis toinen lapsi tulossa ja esikoinen on tyttö ja nyt ollu poikaolo mutta jotenkin se sanonta on jääny päähän et jos ekakin tyttö niin seuraavakin on :LOL: Ite kans haluan sen sukupuolen tietää niin helpompi joten kuvitella se vauva kun tietää kumpi siellä on :love: ja siis luoja näkisitte mun mahan se on jo valtava :LOL::eek:

Jasuu ja 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
@Jasuuu tänne vaan ei se oo niin justiinsa.(y) Ja mun esikoinen tuli käynnistyksellä rv41+6. Seuraava tulikin 39+2, eli mun uskomuksista huolimatta ennen laskettua ja vieläpä sponttaanisti ihan ite ilman avituksia vesienmenolla starttas. Kuopus lähti 40+2 supistuksilla.:D

@Ane773 mun lapset on poika 10, tyttö syyskuussa 9 ja lokakuussa 3v täyttävä poika.:) Kaikista varmasti apua, isommista erityisesti kuopuksen viihdytyksessä päivisin kun itse on kiinni vauvassa.:)
 
@Jasuuu tänne vaan ei se oo niin justiinsa.(y) Ja mun esikoinen tuli käynnistyksellä rv41+6. Seuraava tulikin 39+2, eli mun uskomuksista huolimatta ennen laskettua ja vieläpä sponttaanisti ihan ite ilman avituksia vesienmenolla starttas. Kuopus lähti 40+2 supistuksilla.:D

@Ane773 mun lapset on poika 10, tyttö syyskuussa 9 ja lokakuussa 3v täyttävä poika.:) Kaikista varmasti apua, isommista erityisesti kuopuksen viihdytyksessä päivisin kun itse on kiinni vauvassa.:)
Ihanaa että on toivoa että tulisi aikaisemmin :D muutenkin ahdistaa olla kesä raskaana ja vielä viimeisillään :ROFLMAO: Vielä kun mun raskaushimot on hampurilaiset,kebabit,pizzat ja siipikastike joten hyvö turvotus ainakin tiedossa :ROFLMAO:..

Sit mietityttää kun tulee se 2v4kk ikäeroo että miten sitä sit jaksaa mutta sulla tais olla ensimmäisillä se vuosi jos oikein muistan niin säkin siitä hienosti selvinnyt niin enköhän mäkin o_O mä yritin tota yö tuttia vierottaa noh näin raskaana se kun illalla huudettiin 3h niin sai kaivamaan ne tutit aika äkkiä esiin :oops: kun normaalisti meillä nukahdetaan minuutissa sänkyyn :D En tiiä mistä saisin energiaa revittyä siihen että saisin sen unitutin pois kun tuntuu että kaikki siitä asiasta hiillostaa kun 1v10kk ja vieläkin nukutaan tutin kanssa.. Ite kun oli suunnitelmana antaa jouluna pukille sit ne mutta kun kaikki hiillostaa niin uskalla luottaa siihen omaan ajatukseen enään (n)
 
Ihanaa että on toivoa että tulisi aikaisemmin :D muutenkin ahdistaa olla kesä raskaana ja vielä viimeisillään :ROFLMAO: Vielä kun mun raskaushimot on hampurilaiset,kebabit,pizzat ja siipikastike joten hyvö turvotus ainakin tiedossa :ROFLMAO:..

Sit mietityttää kun tulee se 2v4kk ikäeroo että miten sitä sit jaksaa mutta sulla tais olla ensimmäisillä se vuosi jos oikein muistan niin säkin siitä hienosti selvinnyt niin enköhän mäkin o_O mä yritin tota yö tuttia vierottaa noh näin raskaana se kun illalla huudettiin 3h niin sai kaivamaan ne tutit aika äkkiä esiin :oops: kun normaalisti meillä nukahdetaan minuutissa sänkyyn :D En tiiä mistä saisin energiaa revittyä siihen että saisin sen unitutin pois kun tuntuu että kaikki siitä asiasta hiillostaa kun 1v10kk ja vieläkin nukutaan tutin kanssa.. Ite kun oli suunnitelmana antaa jouluna pukille sit ne mutta kun kaikki hiillostaa niin uskalla luottaa siihen omaan ajatukseen enään (n)
Mä jostain oon lukenut, että on paljon yleisempää esikoisen odotuksen menevän reilustikkin yliajalle, mutta seuraavien kohdalla samaa todennäköisyyttä ei ole yhtä isona. :)
Ja joo, kahdella ekalla on 1v7kk tasan ikä-eroa. Eka vuos oli helppo, mutta sit molemmilla alko uhma samoihin aikoihin, mutta tavallaan sekin meni siinä sivussa, onhan tuplien vanhemmilla sama show. Ja lapsista oli myös toisilleen seuraakin vaikka mielenkiinnon kohteet ei ihan joka hetki menneetkään yks yhteen, mutta sillain, yhdessä mutta erikseen leikkivät ja viihtyivät touhuissaan paremmin kuin jos oli hetkiä että toinen oli muualla tai päikyillä.:LOL:

Ja hei, huoli älä tosta tutista luopumisesta. Mun mielestä nää kannattaa hoitaa ilman äkkinäisyyttä. Kirjastosta kannattaa ettiä jos olis lasten kirjoja aiheesta jota vois lukea yhdessä ja muutenkin käydä sellaista simppelimpää pohtivaa jutustelua siitä tutista ja vaikka niin, että ihan pienen pienet pitäisivät tuteista ja ne voisi antaa jossain vaiheessa pois, tai vaikka eläinvauvoille jättää ovelle ja eläinemo hakee yöllä ja jättää palkinnon pussiin kiitoksena. Jos on useampi jemmassa, voisi kysyä vaikka valkkaamaan yhden viikossa lahjoitettavaksi. Ja sit lopulta siitä vikasta tutista saisi jonkun hyper extrasuper kivan jutun. Ja kannattaa ottaa kuva tai video siitä pois laittamisesta. Takapakin tullen voi sitten näyttää ja muistutella mihin ne menikään.
Mutta rauhallisesti. Mun mielestä. Mä ymmärrän ton tunteen painostuksesta, mutta se tutti asia on teidän perheen asia ja luopumisprosessi on teidän "harteilla", joten teette just niin kuin tuntuu järkevältä. Mä uskon vahvasti myös siihen että vanhemmat huomaa kun se oikea sauma tulee ja sen kun aika ei todellakaan ole oikea. :)
 
  • Tykkää
Reactions: AnMaaria
Mä jostain oon lukenut, että on paljon yleisempää esikoisen odotuksen menevän reilustikkin yliajalle, mutta seuraavien kohdalla samaa todennäköisyyttä ei ole yhtä isona. :)
Ja joo, kahdella ekalla on 1v7kk tasan ikä-eroa. Eka vuos oli helppo, mutta sit molemmilla alko uhma samoihin aikoihin, mutta tavallaan sekin meni siinä sivussa, onhan tuplien vanhemmilla sama show. Ja lapsista oli myös toisilleen seuraakin vaikka mielenkiinnon kohteet ei ihan joka hetki menneetkään yks yhteen, mutta sillain, yhdessä mutta erikseen leikkivät ja viihtyivät touhuissaan paremmin kuin jos oli hetkiä että toinen oli muualla tai päikyillä.:LOL:

Ja hei, huoli älä tosta tutista luopumisesta. Mun mielestä nää kannattaa hoitaa ilman äkkinäisyyttä. Kirjastosta kannattaa ettiä jos olis lasten kirjoja aiheesta jota vois lukea yhdessä ja muutenkin käydä sellaista simppelimpää pohtivaa jutustelua siitä tutista ja vaikka niin, että ihan pienen pienet pitäisivät tuteista ja ne voisi antaa jossain vaiheessa pois, tai vaikka eläinvauvoille jättää ovelle ja eläinemo hakee yöllä ja jättää palkinnon pussiin kiitoksena. Jos on useampi jemmassa, voisi kysyä vaikka valkkaamaan yhden viikossa lahjoitettavaksi. Ja sit lopulta siitä vikasta tutista saisi jonkun hyper extrasuper kivan jutun. Ja kannattaa ottaa kuva tai video siitä pois laittamisesta. Takapakin tullen voi sitten näyttää ja muistutella mihin ne menikään.
Mutta rauhallisesti. Mun mielestä. Mä ymmärrän ton tunteen painostuksesta, mutta se tutti asia on teidän perheen asia ja luopumisprosessi on teidän "harteilla", joten teette just niin kuin tuntuu järkevältä. Mä uskon vahvasti myös siihen että vanhemmat huomaa kun se oikea sauma tulee ja sen kun aika ei todellakaan ole oikea. :)
Hah tota odotellessa kun uhmat iskee samaan aikaan kun pelkästään ton yhden lapsen uhma on aika raastavaa :D mut joo varmasti niitä hyviä puolia on enenmän kun huonoja ja toivon että tulee sitten läheinen kaksikko kun on pieni ikäero <3

Kiitos hei hyvistä vinkeistä! Pitää ottaa toteukseen heti kun oma kunto antaa periks :) ite koitan lohduttaa sillä että onneksi se on vaan yö käytössä eikä koko ajan.. tää raskausväsy ja melkein joka päiväinen päänsärky niin väkisinkin saa sen fiiliksen että vielä ei ole oikea aika sekä ite huomannut että lapsi jotenkin aistii sen että joku iso muutos on tapahtumassa kun äiti on raskaana o_O Nii jotenkin senkin takia tuntuu että nyt väärä aika viedä se turva pois.. Helppo se on jonkun lapsettoman ihmisen tulla sanomaan että sun pitää vaan jaksaa kuunnella se huuto ja huudattaa sitä niin kyllä se siitä :ROFLMAO: Siinä kohtaa kun oot raskaana ja alkaa 2v uhma muutenkin painaa päälle niin se että saa ne illat olla edes rauhassa niin on aika tärkee juttu koko perheen jaksamiselle :unsure:
 
Hah tota odotellessa kun uhmat iskee samaan aikaan kun pelkästään ton yhden lapsen uhma on aika raastavaa :D mut joo varmasti niitä hyviä puolia on enenmän kun huonoja ja toivon että tulee sitten läheinen kaksikko kun on pieni ikäero <3

Kiitos hei hyvistä vinkeistä! Pitää ottaa toteukseen heti kun oma kunto antaa periks :) ite koitan lohduttaa sillä että onneksi se on vaan yö käytössä eikä koko ajan.. tää raskausväsy ja melkein joka päiväinen päänsärky niin väkisinkin saa sen fiiliksen että vielä ei ole oikea aika sekä ite huomannut että lapsi jotenkin aistii sen että joku iso muutos on tapahtumassa kun äiti on raskaana o_O Nii jotenkin senkin takia tuntuu että nyt väärä aika viedä se turva pois.. Helppo se on jonkun lapsettoman ihmisen tulla sanomaan että sun pitää vaan jaksaa kuunnella se huuto ja huudattaa sitä niin kyllä se siitä :ROFLMAO: Siinä kohtaa kun oot raskaana ja alkaa 2v uhma muutenkin painaa päälle niin se että saa ne illat olla edes rauhassa niin on aika tärkee juttu koko perheen jaksamiselle :unsure:
Sanoppa älä muuta. Mä oon sanonu aika nasevasti näihin muiden kaikkitietäviin neuvoihin koskien asiasta x luopumista.
Kun monesti kuulee just sen, että "se huutaa aikansa ja sit se unohtaa".
En tiedä, mä oon itse todella herkkä tapaus, joten ajattelen asiat ihan toisin kuin nää vielä osin vallalla olevat ajatukset antaa kuvaa asioista.
Lapsi kun ei ymmärrä asioita yhtä johdonmukaisesti kuin aikuinen,pieni lapsi ei tajua jos hänelle järkeilee miksi tämä asia pitää hoitaa nyt pois.
Koska lapsi kokee muutokset usein tosi "primitiivisesti" eli muutokset pelottaa ensimmäisenä kun ne lopulta osuu kohdalle, niin reaktiot voi olla mitä tahansa. Huutoa, raivoa, päälle jääviä pelkoja esim.pimeästä tai ettei uskalla jäädä yksin hetkeksikään, sänky saattaa alkaa pelottamaan jne.

Ja samalla mä oon koittanu näitä neuvojia ajattelemaan asiaa niin, että kaikilla meistä on jotain tai jokin, mistä ei halua luopua edes henkensä uhalla. Lapsi voi kokea sen tutin/pullon jne.juuri sellaisena. Joten jos heitetään kehiin skenaario, jossa se sulle kaikkein tärkein vaan otetaan pois ilman että sä hyvin edes ymmärrät miksi se viedään/riistetään niin voi vaan kuvitella miten hirveältä se tunnetasolla tuntuu. Ajallaan lakkaat itkemästä ja kysymästä sen asian perään, ehkä muisto asiasta häilyy, mutta jos vaan ajatellaan, että nyt se ei huuda enään niin asia taputeltu, niin uskallan väittää että asia jää jollain tapaa vaivaamaan.

Oon siis vain tätä huudatustekniikkaa vastaan. Joka lapselle toimii vähän eri systeemit ja joku lapsi voi olla ihan fine ettei saakkaan enään tuttia tai mikä se kenenkin turva onkin, mutta mä en usko huudatuksen voimaan missään, koska asiat voi viedä läpi pehmeämminkin.

Nää kuuluu vähän samaan kategoriaan kommenttien kanssa, jossa sylissä nukkuva sylivauva kehoitetaan laskemaan pian pois sylistä ettei totu olemaan sylissä.:X3: Tai mun kuulema kommentti kun kuopus oli 4kk "meinaatko sä imettää sitä armeijaan asti?!":X3: Ihan höpihöpi juttuja.:LOL:
 
Niin samoja ajatuksia täälläkin! Mun mielestä huudattaminen on ehdoton ei koska mun mielestä se lua lapselle vaan turvattomuutta. Miks lapsen pitää just kestää jotain asioita mitä ei välttämättä moni aikuinenkaan kestäis? Verrataan siihen että pienen lapsen tärkeä asia viedään pois niin että se ei vielä asiaa edes ymmärrä miksi näin tehdään. Mä uskon enenmän siihen että noi vierotukset tehdään enenmän lapsentahtisesti eli mä mieluummin vien sen unitutin sit kun pystyn asiasta vähän kommunikoimaan että miksi näin toimitaan.

Joo siis ihan naurettavia juttuja sitä jotkut koittaa oikeesti tuputtaa :D Monien pitäis muistaa näissä asioissa että nyt puhutaan lapsesta joiden ei tarvi vielä elää minkään ohjekirjan mukaan koska kaikki on yksilöitä. Vähän sama pätee pinnasänkyyn meillä se on edelleen lapselle tosi tärkee paikka nukkua se on sen oma pieni pesä eikä halua nukkua edes meidän vieressä vaikka olis kipee yms koska sie omassa sängyssä hyvä olla niin sit käsketään ostaa jo kunnon sänky koska tää on sellanen ikä että hyvä siirtää isojen sänkyyn.. miksi? :D Mitä haittaa siitä on että nukkuu siellä pinnasängyssä kun meillä ei olla ikinä edes yritetty kiivetä pois ? Ei vaan tajua :D
 
Onpas tänne tullut paljon juttua! Ensinnäkin tervetuloa @Jasuuu kiva kun tuut mein kans juttelee kun yhdessä tuolla yrittäjissäkin kirjoiteltiin .

Aika monel näkyy olevan sama homma et sikiö vastasi hieman isompaa mut aikaa ei siirretty. Sama täälläkin et 14.10 ois LA jos ois NT mukaan menty mut 17.10 pysyi. Itse oon edelleen sitä mieltä että 15.10 tai 16.10 ois oikea, mut samapa tuo. Eipähän tarvi jäädä niin aikasee lomalle odottelee.

Tosin ehkä vähän nostatti toivoa että tämäkkn tulis hieman aiemmin kun esikko (40+6 käynnistettynä) itse olisin kyl superhäpi jos syntyis vaikka siinä 13.-14.10 viikonloppuna. Kummipoika on syntynyt lokakuun alussa ni toivon ettei menis päällekkäin kuitenkaan.

Aika hullua että 12.9. Alkaa äippis, eikä siihen oo enää ees 5kk :whistle:! Miten @amaia siel mis siä asutkaan ni kui pitkät äippälomat siellä on? Ja @Ane773 kyseli kauan äitiysloma kestää ni eikös se oo jonku 4,5kk ja sit vanhempainvapaa about toinen mokoma. Sit hoitovapaalle voi jäd kunnes lapsi 3v jos haluaa.

Mulle on tullut nyt jäätävä sukupuoliepävarmuus kun @viipulainen :selle povailtiin tyttöä (meillä siis sama tilanne et isoveli taaperoikäinen) niin oon nyt ihan varma et ei meille molemmille voi tyttöö tulla joten me ei sit voida saada tyttöö :cry::LOL:. Eikö oo rationaalisia nää raskaaanaolevan naisen pelot? Miähän siis EN halua tietää sukupuolta etukäteen koska miä musertuisin jos kuulisin että en tuu ikinä saamaan tyttöä, niin parempi olla tietämättä :geek:. Siitä syystä en noihin nub ryhmiinkään viitsi liittyä. Tokkopa se lokakuussa sitten selviää.

Täällä on saavutetu se piste etten muista viikkoja ellen tarkasta Oviasta ensin. Mutta siis 13+4 jo, hurjaa. (Oikeasti varmaan jo 13+6 mut yritän nyt asennoitua tohon viralliseen kun ei ne sitä vaihda).
 
Onpas tänne tullut paljon juttua! Ensinnäkin tervetuloa @Jasuuu kiva kun tuut mein kans juttelee kun yhdessä tuolla yrittäjissäkin kirjoiteltiin .

Aika monel näkyy olevan sama homma et sikiö vastasi hieman isompaa mut aikaa ei siirretty. Sama täälläkin et 14.10 ois LA jos ois NT mukaan menty mut 17.10 pysyi. Itse oon edelleen sitä mieltä että 15.10 tai 16.10 ois oikea, mut samapa tuo. Eipähän tarvi jäädä niin aikasee lomalle odottelee.

Tosin ehkä vähän nostatti toivoa että tämäkkn tulis hieman aiemmin kun esikko (40+6 käynnistettynä) itse olisin kyl superhäpi jos syntyis vaikka siinä 13.-14.10 viikonloppuna. Kummipoika on syntynyt lokakuun alussa ni toivon ettei menis päällekkäin kuitenkaan.

Aika hullua että 12.9. Alkaa äippis, eikä siihen oo enää ees 5kk :whistle:! Miten @amaia siel mis siä asutkaan ni kui pitkät äippälomat siellä on? Ja @Ane773 kyseli kauan äitiysloma kestää ni eikös se oo jonku 4,5kk ja sit vanhempainvapaa about toinen mokoma. Sit hoitovapaalle voi jäd kunnes lapsi 3v jos haluaa.

Mulle on tullut nyt jäätävä sukupuoliepävarmuus kun @viipulainen :selle povailtiin tyttöä (meillä siis sama tilanne et isoveli taaperoikäinen) niin oon nyt ihan varma et ei meille molemmille voi tyttöö tulla joten me ei sit voida saada tyttöö :cry::LOL:. Eikö oo rationaalisia nää raskaaanaolevan naisen pelot? Miähän siis EN halua tietää sukupuolta etukäteen koska miä musertuisin jos kuulisin että en tuu ikinä saamaan tyttöä, niin parempi olla tietämättä :geek:. Siitä syystä en noihin nub ryhmiinkään viitsi liittyä. Tokkopa se lokakuussa sitten selviää.

Täällä on saavutetu se piste etten muista viikkoja ellen tarkasta Oviasta ensin. Mutta siis 13+4 jo, hurjaa. (Oikeasti varmaan jo 13+6 mut yritän nyt asennoitua tohon viralliseen kun ei ne sitä vaihda).
Mulla ihan samat ajatukset sen suhteen että perjaatteessa ei edes odota mitään muuta vaihtoehtoo ultrassa kun sitä tyttöö koska se jo on ennestään :D et en mä voi kuulua siihen pieneen porukkaan kelle suodaan molempia... Mulle sukupuolella ei sinällään oo väliä mutta haluisin että mies sais kokea myös sen poikalapsen <3 Vaikka se aina sanoo että ei oo väliä :) Meinaan silti sukupuolen varmistaa ultrassa sillä oletuksella että vaikka poika olo niin sie 100% varmuudella on tyttö :D!
 
@Jasuuu voi apua joo, oon isompien kohdalla saanu kanssa kuulla mm.pinniksestä:ROFLMAO: Se on hyvä tosiaan kun pyytää niitä perusteluja ja sit hiljetään.:giggle: Mut tosiaan, vahvistaa vaan sitä, että kyllä yleensä vanhemmat lapsensa tuntee ja osaa toimia lapsen tahdin mukaisesti asioissa.:)
Meillä kuopus muuttaa varmaan jatkettavaan petiin kesällä tai sit ostetaan kerrossänky kun nukkuu siis esikoisen kanssa. Nytkin ajoittain löydän kuopuksen aamulla isovelin kainalosta nukkumasta.:love: Niin luulen että kuopukselle ei oo enään niin väliä missä nukkuu kunhan on joku kenen kanssa nukkua. :)

@ahmis
:ROFLMAO: siis näinhän ne menee että jos mulle tulee ni sie et voi saaha.:giggle: Eiii..mä olen hyvin varautunut poikaan, koska en loppujaan voi vaan uskoa että kävis sellanen mäihä että tyttö tulisi. :ROFLMAO: Mies oli tosi ihana taas eilen kun pohti asiaa. Tuumi että poika olis ihan kiva, mutta sit se meinaa että pitää opettaa kaksi poikaa asiallisiksi ja huomaavaisiksi. Jos tulis tyttö, niin vois vaan tehä siitä prinsessan.:ROFLMAO: Kiva.:giggle:

Ja aiemmin tosta mun appiukosta ja tunteuden näyttämisestä.
Mulle oli kamala kulttuurishokki suorastaan, kun miehen koko perhe on yhtä tunnetta.:LOL:
Miehet niinku erityisesti. Kaikki itkee ja nauraa sekasib ja puhuu toistensa päälle ja kiuluttelee siihen perään.:D
Ja hyvin kiva piirre, miehen puolella on todella korostunut se että naiset on kultaa ja mikään määrä arvostusta ei voi olla tarpeeksi.:LOL: Tää oli myös shokki mulle.:D Edellisessä parisuhteessa ei tosiaan ollu ihan suoraan näin, niin kesti hyvä tovi tottua.:D

Mä pääsen rehukaupoille siskon kanssa tänään. Vähän omaa aikaa sentään ehti ottaa tälle viikolle.:LOL:
Ja hei ihan hullua tää ajan meno. Ei kovin kauaa ku isommilla alkaa kesäloma ja se 10vk menee tunnetusti ihan suhauksessa.:eek: Sit aletaan olee jo syksyn kupeessa.:whistle:

Viipulainen & Itu 12+1
 
Että osaa olla mahtava fiilis - mä kokeilin aamulla pientä kuppia maitokahvia (eka kerran sitten helmikuun) ja se tuoksui ja maistui hyvältä! :coffee::love::coffee: Mä oon siis meillä se kahvinrakastaja, joten mieskään ei oo keitellyt kahvia tänä aikana...Sitten käytiin viellä parin tunnin kävely/pyörälenkillä koko poppoon kanssa ja sekin tuntui hyvältä, enkä ees ollut kuolemanväsynyt sen jälkeen :D Oliskohan ne normaalit virrat pikkuhiljaa palaamassa kroppaan?!?! Vai onko tää vaan sitä, että stressitasot alkaa laskea alun epävarmuuden jälkeen? Ehkä molempia.:)

Kerrottiin eilen lapsille, että äidin masussa kasvaa vauva ja että heille on tulossa sisarus ensi syksynä! Ykkösluokkalainen jotenkin tajusi ensin, että se vauva tulee jonkun muun perheeseen :LOL: Pienen selityksen jälkeen hoksasi, että sittenhän meidän perheeseen tulee kolme lasta - ja heti perään "toivottavasti se on poika!!!" ja että "muistuttakaa, että muistan kertoa tästä kavereille" (hih). Tänään hän on jo miettinyt, että miten sitten iltasatuja luetaan, jos vanhempia on kaksi ja lapsia kolme (meillä siis luetaan lapsille omat iltasadut, kun ikäeroa on se 5 vuotta, ja tää tuntuu olevan molemmille tosi tärkeää) ja tuli siihen tulokseen, että hänelle oma satu ja pienemmille yhteinen iltasatu :D. Hän myös laski kuinka monta kuukautta siihen menee, että vauva syntyy ja esitti toiveen, että tulispa se jo nopeammin :love:. Kuopus ei tainnut vauvauutisesta paljon ymmärtää, oli vain jotenkin hämmentynyt, koska hän kutsuu omaa rakasta nukkeaan nimellä "vauva" ja nyt meille tuleekin sitten "oikea vauva" o_O:love:.

Noista nukkumajärjestelyistä...Meidän kakkoselle ja tälle vauvalle tulee ikäeroa noin 3 vuotta. Kakkonen on kriiseillyt muuttojen yhteydessä siten, että nukkuminen on mennyt härdelliksi (ja mehän siis on muutettu viime kesäkuusta lähtien 4 kertaa - se on ollut aivan hirveää itselle ja lapsille :eek: - mutta tässä ei oo ikävä kyllä ollut muuta vaihtoehtoa). Nukkumisongelmat on olleet tapetilla monta kuukautta viime talvena - joka ilta käytettiin monta tuntia, että saatiin neiti unille, ja jossain vaiheessa alkoi olla paukut aika vähissä tämän kanssa. Viimeisin muutto oli kolme viikkoa sitten (toivottavasti vikan kerran seuraavaan 10 vuoteen) keskellä mun pahinta raskauspahoinvointia ja mietin että mitenköhän me tästä selvitään o_O. Uudessa kodissa kakkosella on ekaa kertaa oma huone, jonka seinässä on semmoinen pupu ja keiju tapetti. En kyllä edes unelmoinut, että hän siellä nukkuisi vielä vähään aikaan, mutta vähän unelmoin, että josko ennen vauvan syntymää kuitenkin. Aiemmin hän on siis aina nukkunut meidän makkarissa omassa sängyssään, joka melkein kiinni meidän sängyssä - ja tuli viimeiset kuukaudet sieltä joka yö meidän viereen, useimmiten poikittain. Kaksi ekaa yötä uudessa kodissa hän nukkui meidän sängyssä illasta aamuun ja sitten hän halusi siirtyä nukkumaan omaan huoneeseen pupujen kanssa!!! :) Ja tämän lisäksi nukahtaminen tapahtuu paljon nopeammin kuin aiemmin, nykyisin siinä menee ehkä noin 15-20 minuuttia, mikä tuntuu silmänräpäykseltä viime talven jälkeen :D. Ehkä joka kolmas yö hän jossain vaiheessa kipsuttaa meidän petiin nukkumaan (mikä siis ei haittaa ollenkaan), mutta useimmat yöt nukkuu omassa huoneessaan illasta aamuun - ollaan oltu aivan ihmeissämme tämän yllätyskäänteen kanssa. Kyllä tässä voi takapakkia tulla (esikoisen kanssa ainakin seilattiin näiden nukkumisjärjestelyjen kanssa melkoisesti ehkä jonnekin 4-vuotiaaksi asti) - etenkin sitten kun taloon tulee vauva - mutta tällä erää näin (y) Ehkä hänelle oli jotenkin iso juttu, kun sai oman huoneen tai sitten hän nukkuu sikeämmin kun omassa huoneessaan. Mistä näitä tietää - lasten kanssa riittää tätä kummastelua :love:

AnMaaria ja papu rv 13 +1
 
Huomenna on nt-ultra.. vaikka kuulin eilen kunnolla ja tänään tosi nopeasti sydänäänet niin silti pelottaa ettei vatsassa olekaan sykkeitä ja jos löytyy sykkeet toivon että vauvalla on kaikki hyvin ❤❤ tää on raastavaa
 
@Eetuha tsemppiä ultraan!! Eiköhän siellä kaikki ole ihan mallikkaasti. :)Mulla on ylihuomenna ultraan meno ja jännittää kans ihan vietävästi. Jokos kaikki muut on käyneet? Harmittaa kun mies lähtee työreissulle,eikä pääse mukaan. Vielä hirveämpää jos tulee huonoja uutisia ja mies tulee vasta viikon päästä kotiin. :cry:
12+1
 
@Jasuuu Hihii, tänne vaan ja tervetuloa jos en jo sanonu :DJotenki itelläki tuntuu, et sit ku toista ruvetaan (No HerraJumala nyt, jos hoitas ekana tän esikoisen loppuun :D), ni vaikka molemmat tervetulleita, ni kuitenki sitä toivoo sitä vastakkaista sukupuolta enemmän... Ehkä suurinosa juurikin, et ois molempia. Tää eka enemmän uhan sama, mut molemmilla kyllä ollu toiveissa tyttö (syytä en osaa sanoa), mutta poikaolo ollu itellä:D Ja molempiin oltais enemmän ku tyytyväisiä! Toivon toki, et saisit vauvasi mahollisimman aikasten, mutta tietyllä tapaa toivon, et oisitkin lokakuinen ;) Vaikka eipä sill väliä oo, toivon et saat nyytin mahd. aikasten (ei liian!) Syliisi :love: Ja ihana jos tykkäät täällä mehn kans jutskailla! :)

@viipulainen No on joo varmasti! Ihana ku kaks jo isompaa, ni he varmaan osaavat Niiiiin hyvin olla ihan kunnollaki apuna ja sillai siis et mielenkiintoaki saattaa olla jopa vaipanvaihtoonki, syöttämiseen yms. (Lähinnä se et ovat jo sen verran isompia, et uskaltaa sit vauvan kasvaessa antaa tuttipulloa tai syöttää lusikalla jne :X3:) :)
Ihanalta kuulostaa kyllä noi miehet siellä suvussa:ROFLMAO: Musta tosi ärsyttävää, ku mun hellu onnistuu jotenki monasti antaa aluks vähän sellasen sovinistisenki kuvan ku siihen on tutustunu, mutta rakastan sitä, ku se on oikeasti tosi herrasmies! Vetää tuolin mulle, auttaa takin päälle ja kantaa ostokset (oli kauppatavaroita tahi vaateshoppailua :ROFLMAO:). Tiiän kyllä et oikeesti kyllä arvostaa naisia, mutta välillä ei jaksa ko son kans sellanen tosi "hauska" huuliveikko... Mutta ehkäpä tää opettaa taas sit mulle, etten ois niin tosikko:p Huippua kyllä, et löytyy oikeen tollanen kokonainen suku, jossa miehet arvostaa!

Kiitti @ahmis äippäloma -tiedosta:) Noi montako lasta sulla sit jo on ja minkä ikäsiä? Voihan tää lokakuu olla tyttökuu hei ;) Mie en nyt luota miun vesistöihin ko oli poikaolo, mut ammattilainen veikkau tyttöä, ni nyt en osaa orientoitua kunnolla kumpaankaan, joskin vähän läikähtelee toivo, et oisko se kuiten se meän kauan ajateltu pikkuprinsessa sittenki:love: TOKI voihan se poikani silti olla, nyt alko itteeni mietityttää, et voisko olla näin tyttövoittosta :ROFLMAO: MUT EI HUOLITA! Kaikkiinhan ollaan tyytyväisiä ja lokakuussahan (tai syyskuussa:D)ne vasta selvinnee kuiten! Toivon et kaikki sais terveet lapset, (ei sairaissa vikaa oo, mut parasta aina, et lapsen (ja vanhempien) taival mahollisimman helppo kuiten:love: ) ja tyttöä toivon sydämeni pohjasta niille, jotka sitä kuiten enemmän toivoo ja poikia niille, joiden toiveet kallistuu sinne enemmän:X3:

@AnMaaria ihanaa!!! Huippua ku ollu huippupäivä!:love: Toivottavasti on tosiaan kakkoskolmanneksen hehkua sulle luvassa nytte;) Iteki toivon, et ois itellä nyt alkamassa, tänää tosin vähän ellotti taas, mut saatto johtuu huonosta ravitsemuksesta, nesteytyksestä ja yövuoroista:confused: Toivon ainaki, et oli vaan joku bugi:D Ihanat sullaki lasten reaktiot, vanhemman eritoten:love: Siinä sullaki varmasti reippaat apulaiset ja viihyttäjät. Ja ihana tuo lapsen mieli, ku iltasaduista huolehtii:D Ja tosi upeaa, et ootte onnistuneet luomaan iltasatuhetkistä lapsille nuin tärkiät ja varmasti aikuiena sit tärkeät muistot nuista hetkistä:love: Tosi sulosta:love:

No mie nyt en lapsettomana juurikaan uskalla mennä puuttumaan toisten tapoihin kasvattaa mukuloitaan, jokanen tekee omat päätöksensä miten kasvattaa ja tuntevat omat lapsensa parhaiten. Itteäni ärsyttää tuo, et mennään neuvomaan ja antamaan mielipiteitä asioista, jota itellä ei oo (nuo lasten tutista ja pinniksestä luopumiset lapsettomilta vs. Ei-diabeetikolta ohjeet diabeteksen hoitamiseen/ sairauden ja sen syiden arvioimiset vs. Ei-hoitaja arvostelemassa hoitotyötä/kertomassa miten se tehdään) eikä ees pysähytä miettisn, et vaihtoehtoja on monia ja et ihmiset on yksilöitä. Tai sit se, et just kauhistellaan ku joku taapero vetää itku-potku -raivareita jossain ruokakaupassa tai leikkipuistossa, kun sä oot nähny sen perheen/lapsen ja vanhemman elämää ~1-5 min. :D
Toki neuvoa saa, mut sit se et pitää myös kunnioittaa toisten päätöksiä ja seki et kui läheinen ihminen sitä on neuvomaan tai puuttumaan asioihin. Ja ite uskon aina siihen, et asiat selviää puhumalla. Mua jos joku tullu just mun mielestä aiheetta neuvomaan tai arvostellen, ni kysyn monesti et minkä takia hänen mielestään pitäis toimia ko. Tavalla, sit perustelen oman näkökantani ja jos toinen vieläki jäykkää, ni sit sanon vaan, et kiitos neuvosta, mut teen omalla tavallani ja mua loukkaa, et sinä asiasta ja minua tietämättä tuut neuvomaan. Osa pahotellu ja ymmärtäny sit lopulta mun kannan ja kaikki hyvin, osa itte sit loukkaantuu ja selvästi ärsyttää, kun itellä paremmat perusteet ja en oo jääny toisiksi, mutta soi what. Pitäkee vaan kiinni omista ajatuksistanne, sillä teän perhe ja lapset:)
Jokunen aika sit kattoin (britti)dokkarin , jossa kolme eri perhettä vastasyntyneitten kanssa testaa kolmea eri kasvatusmetodia. Nuli eri vuosikymmeniltä ja jokaiella perheellä oli oma kätilö apuna ja tukena sitten, jotta osasivat toimia oikein. Yks perhe noudatti just sitä " ei läheisyyttä" -tekniikkaa, eli vauvaa pidttiin mahollisimman vähän sylissä, sylissäkin ollessa pidttiin mahollisimman kaukana. Heti ommaan sänkyyn nukkumaan ja näin. Toka perhe taas teki sillai, et sai pidellä sylissäki, mut pääpainotus oli aikatauluttamisessa. Eli ruoka-ajat oli tosi tarkat, samoin muutki rutiinit, (vaipanvaihot,kylvetykset, nukkuma-ajat) ja neki vauvat omiin sänkyihin nukkumaan heti. Mut sai muistaakseni olla samassa huoneessa... Sit kolmas perhe toteutti sitä kiintymyskasvatusta, eli mahollisimman paljon sylissä, samassa sängyssä tai oma peti vanhempien sängyn vieressä, lapsentahtinen imetys ja kaikki. Samaistun ite tohon kolmoseen parhaiten, mut mut kakkosenko hotsittais vähän. Kaikissa nuissa metodeista oli hyvää ja huonoa; kiintymyslapselle voi olla vaikeaa kaikki muutokset, irtaantuminen vanhemmista, oppivat keskivertoa hitaammin kuivalle, pois tutista ja tosinriippuvaisia vanhemmista pitkään. Mutta sitten lapsista tulee useimmin rakastavampia, osa voi jopa sit juurikin sen turvallisuudentunteen takia oppia taas keskivertoa nopeemmin potalle ja tutista pois ja näin. Ekassa tekniikassa taas juurikin se, et lapsi ei saa vastakaikua tunteilleen, niin voi tulla sulkeutuneempi, ei välttämättä osaa niin hyvin ilmasta omia tuntemuksiaan ja voi olla vaikea vanhempanaki muodostaa kiintymyssuhteita, kun ne niin pienenä jo poljettu minimiin. Toisaalta taas ko. Lapset keskivertoa itsenäisempiä ja itsenäistyykin nopeammin, ei pelkää niin helposti uusia tilanteita ja hyviä sietämn painetta. Keskimmäisessä metodissa oli muistaakseni, että lapsille sit ne rutiinit voi olla liianki tärkeitä; eivät ehkä osaa niin rentoutua ja pienikin muutos aikatauluissa voi aiheuttaa ahdistuneisuutta, sekä kärsivällisyys ei oo vahvimpia puolia... Positiivista taas se, et potalle opettelu paaljon helpompaa ja vanhemmat pystyy hyvinki aikaiessa vaiheessa juurikin rutiinien takia sit esim. Viettään illanistujaisia yms....
Musta tärkeintä kattoo, mikä metodi sopii kullekin lapselle ja ei ehkä mikään nuista metodeista absoluuttisena... Mull kolmonen ripauksella kakkosta kuulostaa hyvälle, mut sittenhän sen näkee ku kokemusta kertyy:D

Huhhuh, sori taas romaanista ja mahdollisista kirjotushäröistä! Ihana höpötellä teän kans<3

Ane773 ja Pätkis 13+3

(JEP! Minne tää aika menee:eek:)
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@Eetuha Ja @Dippadai Onnea ja rauhallisuutta ultriin, hyvin teillä menee <3 Aina sitä jännittää, ku koskaan ei voi tietää... En tiiä lohduttaako yhtään, mut aatelkaa niin, et jos jotain ois vikalla, ni saatas aikaiessa vaiheessa tietää, ni osataan tehä vauvan kannalta paras päätös. Sit jos ei oo mitään, ni onpahan sekin varmuus asiasta. Kauheampaahan sois, jos ei tietää ja sit tuloskin joku negatiivinen asia täytenä yllätyksenä, ku ei sitä kuitenkaan muotoonkaan osaa olla ressaamatta, mutta ultra voi kuitenki (ainakin seuraavaan ultraan asti:D) tuua mielenrauhaa:love:
Mulla oli nt-ultra jo, mut 2.5. Taas äitiyspoli, ni siellä ni aikovat uhrata.... Oon silloin vissiin rv 15 TAI jotain, näkeeköhän sukupuoli paremmin..? :X3: Kattovat käsittääkseni, ettei oo tullu epämuodostumia ja et kaikki kehittyy edelleen normaalisti + kokoa kattovat. Nyt on hyvä fiilis, mut kun tuo ultra lähestyy, niin varmasti ressaan yhtä paljon ku nt-ultraa (jota en aatellu ressaavani ko vähän, muttamutta:D:D:D):)
Hyvin teillä menee, tsemppiä paljon! Tulkaahan sitten raportoimaan;)
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@Jasuuu Hihii, tänne vaan ja tervetuloa jos en jo sanonu :DJotenki itelläki tuntuu, et sit ku toista ruvetaan (No HerraJumala nyt, jos hoitas ekana tän esikoisen loppuun :D), ni vaikka molemmat tervetulleita, ni kuitenki sitä toivoo sitä vastakkaista sukupuolta enemmän... Ehkä suurinosa juurikin, et ois molempia. Tää eka enemmän uhan sama, mut molemmilla kyllä ollu toiveissa tyttö (syytä en osaa sanoa), mutta poikaolo ollu itellä:D Ja molempiin oltais enemmän ku tyytyväisiä! Toivon toki, et saisit vauvasi mahollisimman aikasten, mutta tietyllä tapaa toivon, et oisitkin lokakuinen ;) Vaikka eipä sill väliä oo, toivon et saat nyytin mahd. aikasten (ei liian!) Syliisi :love: Ja ihana jos tykkäät täällä mehn kans jutskailla! :)

@viipulainen No on joo varmasti! Ihana ku kaks jo isompaa, ni he varmaan osaavat Niiiiin hyvin olla ihan kunnollaki apuna ja sillai siis et mielenkiintoaki saattaa olla jopa vaipanvaihtoonki, syöttämiseen yms. (Lähinnä se et ovat jo sen verran isompia, et uskaltaa sit vauvan kasvaessa antaa tuttipulloa tai syöttää lusikalla jne :X3:) :)
Ihanalta kuulostaa kyllä noi miehet siellä suvussa:ROFLMAO: Musta tosi ärsyttävää, ku mun hellu onnistuu jotenki monasti antaa aluks vähän sellasen sovinistisenki kuvan ku siihen on tutustunu, mutta rakastan sitä, ku se on oikeasti tosi herrasmies! Vetää tuolin mulle, auttaa takin päälle ja kantaa ostokset (oli kauppatavaroita tahi vaateshoppailua :ROFLMAO:). Tiiän kyllä et oikeesti kyllä arvostaa naisia, mutta välillä ei jaksa ko son kans sellanen tosi "hauska" huuliveikko... Mutta ehkäpä tää opettaa taas sit mulle, etten ois niin tosikko:p Huippua kyllä, et löytyy oikeen tollanen kokonainen suku, jossa miehet arvostaa!

Kiitti @ahmis äippäloma -tiedosta:) Noi montako lasta sulla sit jo on ja minkä ikäsiä? Voihan tää lokakuu olla tyttökuu hei ;) Mie en nyt luota miun vesistöihin ko oli poikaolo, mut ammattilainen veikkau tyttöä, ni nyt en osaa orientoitua kunnolla kumpaankaan, joskin vähän läikähtelee toivo, et oisko se kuiten se meän kauan ajateltu pikkuprinsessa sittenki:love: TOKI voihan se poikani silti olla, nyt alko itteeni mietityttää, et voisko olla näin tyttövoittosta :ROFLMAO: MUT EI HUOLITA! Kaikkiinhan ollaan tyytyväisiä ja lokakuussahan (tai syyskuussa:D)ne vasta selvinnee kuiten! Toivon et kaikki sais terveet lapset, (ei sairaissa vikaa oo, mut parasta aina, et lapsen (ja vanhempien) taival mahollisimman helppo kuiten:love: ) ja tyttöä toivon sydämeni pohjasta niille, jotka sitä kuiten enemmän toivoo ja poikia niille, joiden toiveet kallistuu sinne enemmän:X3:

@AnMaaria ihanaa!!! Huippua ku ollu huippupäivä!:love: Toivottavasti on tosiaan kakkoskolmanneksen hehkua sulle luvassa nytte;) Iteki toivon, et ois itellä nyt alkamassa, tänää tosin vähän ellotti taas, mut saatto johtuu huonosta ravitsemuksesta, nesteytyksestä ja yövuoroista:confused: Toivon ainaki, et oli vaan joku bugi:D Ihanat sullaki lasten reaktiot, vanhemman eritoten:love: Siinä sullaki varmasti reippaat apulaiset ja viihyttäjät. Ja ihana tuo lapsen mieli, ku iltasaduista huolehtii:D Ja tosi upeaa, et ootte onnistuneet luomaan iltasatuhetkistä lapsille nuin tärkiät ja varmasti aikuiena sit tärkeät muistot nuista hetkistä:love: Tosi sulosta:love:

No mie nyt en lapsettomana juurikaan uskalla mennä puuttumaan toisten tapoihin kasvattaa mukuloitaan, jokanen tekee omat päätöksensä miten kasvattaa ja tuntevat omat lapsensa parhaiten. Itteäni ärsyttää tuo, et mennään neuvomaan ja antamaan mielipiteitä asioista, jota itellä ei oo (nuo lasten tutista ja pinniksestä luopumiset lapsettomilta vs. Ei-diabeetikolta ohjeet diabeteksen hoitamiseen/ sairauden ja sen syiden arvioimiset vs. Ei-hoitaja arvostelemassa hoitotyötä/kertomassa miten se tehdään) eikä ees pysähytä miettisn, et vaihtoehtoja on monia ja et ihmiset on yksilöitä. Tai sit se, et just kauhistellaan ku joku taapero vetää itku-potku -raivareita jossain ruokakaupassa tai leikkipuistossa, kun sä oot nähny sen perheen/lapsen ja vanhemman elämää ~1-5 min. :D
Toki neuvoa saa, mut sit se et pitää myös kunnioittaa toisten päätöksiä ja seki et kui läheinen ihminen sitä on neuvomaan tai puuttumaan asioihin. Ja ite uskon aina siihen, et asiat selviää puhumalla. Mua jos joku tullu just mun mielestä aiheetta neuvomaan tai arvostellen, ni kysyn monesti et minkä takia hänen mielestään pitäis toimia ko. Tavalla, sit perustelen oman näkökantani ja jos toinen vieläki jäykkää, ni sit sanon vaan, et kiitos neuvosta, mut teen omalla tavallani ja mua loukkaa, et sinä asiasta ja minua tietämättä tuut neuvomaan. Osa pahotellu ja ymmärtäny sit lopulta mun kannan ja kaikki hyvin, osa itte sit loukkaantuu ja selvästi ärsyttää, kun itellä paremmat perusteet ja en oo jääny toisiksi, mutta soi what. Pitäkee vaan kiinni omista ajatuksistanne, sillä teän perhe ja lapset:)
Jokunen aika sit kattoin (britti)dokkarin , jossa kolme eri perhettä vastasyntyneitten kanssa testaa kolmea eri kasvatusmetodia. Nuli eri vuosikymmeniltä ja jokaiella perheellä oli oma kätilö apuna ja tukena sitten, jotta osasivat toimia oikein. Yks perhe noudatti just sitä " ei läheisyyttä" -tekniikkaa, eli vauvaa pidttiin mahollisimman vähän sylissä, sylissäkin ollessa pidttiin mahollisimman kaukana. Heti ommaan sänkyyn nukkumaan ja näin. Toka perhe taas teki sillai, et sai pidellä sylissäki, mut pääpainotus oli aikatauluttamisessa. Eli ruoka-ajat oli tosi tarkat, samoin muutki rutiinit, (vaipanvaihot,kylvetykset, nukkuma-ajat) ja neki vauvat omiin sänkyihin nukkumaan heti. Mut sai muistaakseni olla samassa huoneessa... Sit kolmas perhe toteutti sitä kiintymyskasvatusta, eli mahollisimman paljon sylissä, samassa sängyssä tai oma peti vanhempien sängyn vieressä, lapsentahtinen imetys ja kaikki. Samaistun ite tohon kolmoseen parhaiten, mut mut kakkosenko hotsittais vähän. Kaikissa nuissa metodeista oli hyvää ja huonoa; kiintymyslapselle voi olla vaikeaa kaikki muutokset, irtaantuminen vanhemmista, oppivat keskivertoa hitaammin kuivalle, pois tutista ja tosinriippuvaisia vanhemmista pitkään. Mutta sitten lapsista tulee useimmin rakastavampia, osa voi jopa sit juurikin sen turvallisuudentunteen takia oppia taas keskivertoa nopeemmin potalle ja tutista pois ja näin. Ekassa tekniikassa taas juurikin se, et lapsi ei saa vastakaikua tunteilleen, niin voi tulla sulkeutuneempi, ei välttämättä osaa niin hyvin ilmasta omia tuntemuksiaan ja voi olla vaikea vanhempanaki muodostaa kiintymyssuhteita, kun ne niin pienenä jo poljettu minimiin. Toisaalta taas ko. Lapset keskivertoa itsenäisempiä ja itsenäistyykin nopeammin, ei pelkää niin helposti uusia tilanteita ja hyviä sietämn painetta. Keskimmäisessä metodissa oli muistaakseni, että lapsille sit ne rutiinit voi olla liianki tärkeitä; eivät ehkä osaa niin rentoutua ja pienikin muutos aikatauluissa voi aiheuttaa ahdistuneisuutta, sekä kärsivällisyys ei oo vahvimpia puolia... Positiivista taas se, et potalle opettelu paaljon helpompaa ja vanhemmat pystyy hyvinki aikaiessa vaiheessa juurikin rutiinien takia sit esim. Viettään illanistujaisia yms....
Musta tärkeintä kattoo, mikä metodi sopii kullekin lapselle ja ei ehkä mikään nuista metodeista absoluuttisena... Mull kolmonen ripauksella kakkosta kuulostaa hyvälle, mut sittenhän sen näkee ku kokemusta kertyy:D

Huhhuh, sori taas romaanista ja mahdollisista kirjotushäröistä! Ihana höpötellä teän kans<3

Ane773 ja Pätkis 13+3

(JEP! Minne tää aika menee:eek:)
Kiitos <3 Joo munkin puolesta sais tulla hyvissä ajoin maailmaan kun voi olla muutenkin aika tuskaa toi elo/syyskuu olla raskaana :D Joo olishan se ihana tilanne saada kokee kummatkin sukupuolet et saa nähdä kuinka munkin käy :love:

Kuulostaapa mielenkiintoiselta toi dokumentti! Itellä kans se kakkos/kolmos vaihtoehto vois olla lähinnä koska esim se omaan sänkyyn siirtyminen ajoissa on aika tärkee juttu meillä kun mä niin huonouninen muutenkin plus mies tekee aina unissaan kaikkee pöljää :D mm esikoisen laitto unissaan viikon iässä jalkopäähän nukkumaan:ROFLMAO: et mä en vaan uskalla pitää vauvaa meijjän sängyssä et siks sivuvaunu varmaan taas parasratkasu meillä! Muuten sit taas paljon lapsentahtista meillä et syödään yms lapsen tahtiin :) ja totta toikin että saa kylllä neuvoa mutta ei saa väittää että omat mielipiteet on ne ainoot oikeet koska kenenkään esim lapsia tai sairauksia ei voi verrata mitenkään keskenään. Et jos Juhamatti on tutin lähtiessä unohtanu koko asian samana päivänä ei Laura välttämättä unohda ja sille se on niin kova pala että ei oo vaan vaan valmis luopumaan siitä :LOL:
 
Täällä ei vatsa oo toiminu niinkun päivääkään normaalisti koko raskauden aikana nyt taas heräs kauheisiin vatsakramppeihin ja vessatuli tutuks :D Sit pari päivää ollu kylki aivan tajuttoman kipee ja tnä vauvan potkuja ei juuri oo tuntunu niin oli pakko kuunnella dopplerilla niin vauva joka on aina oikealla puolella on näköjään majottautunu nyt vasemmalle :D iski paniikki kun ei sieltä normaalista oikeasta nurkasta kuulunu mitään! Sen jälkeen onneks onkin potkittu senkin edestä :love: Mulls on muuten rakenneultra super aikasin 19+3 ja siihen enään 14 yötä Meijjän pitää suorittaa täällä joku kaikkien sukupuoli arvio kysely niin hauska sit nähdä kenellä kaikilla tuntemukset meni oikeeseen :LOL:
 
@Jasuuu Sitäpä minäki täällä kärvistelen, ku laskettu pysyny samana ja minä höpsösti toivoin, et aikaistuis:rolleyes: Ja juurikin vielä päälle tämä, et esikoinen, ni voi olla et menee yliajalle:( MUTTA toisaalta diabeetikkona voi olla seki, et vauvan koon vuoksi saattaa joutua käynnistämään jo hyvinki varhain, voivoi sentään, ku sais lapsen viikon - pari aikasemmin...:whistle::ROFLMAO::rolleyes: Muaki vähän jännittää, et miten sit kesä ja alkusyksy, ku vatta ja vaivat... Anopin vinkki oli minituuletin, helpot kengät ja mekkoja :ROFLMAO: Mut siltikin hikoilln varmaan ku joulukinkku konsanaan uunissa :ROFLMAO:

Joo, just toi, et musta kenenkään ei pitäis olla ehdton, et oma mielipide ainoa oikea. Varsinkaan siis toisia koskevissa asioissa!Itelläni välillä tunne, et "hei, tästä asiasta mull on hyvä mielipide ja sen hyvä, saisinpa muutki puolelleni", mut sit yhtä usein tuntuu, et paikalle lyllertääki joku, jolla on itseasiassa vielä parempi mielipide, tai vähintäänkin yhtä hyvä, ni sit pitäny alkaa miettikn taas uusista näkökulmista ja oon tullu siihen tulokseen, et omat mielipiteeni pyrin sanomaan rohkeasti, mutta oon avoinna toistenko mielipiteille. Tosin sit juurikin henk.koht. asiat on sit erillään, et ihan sama miten muut lapsensa kasvattaa, minen oo oikee ihminen tuomitsemaan, he ovat siinä oikeessa ja minä oon omassani oikeessa. Mut toivon, et pystyn ottaan vastaan neuvoja, jos oon oikeesti ite ongelmatilanteessa ja/tai mun esim. Kasvatusmetodi ei toimi meän kullanmurulle:D Toivon et sit uskallan myös kuunnella muitaki... Oon ehkä joskus kuullu, et osaan olla astetta ittepäisempi tapaus...:whistle:
Millon nää Jasuuu aloit tunteen liikkeet??? :love: Minäni jo malttamattomana ootan vaik vasta rv13 menos ja eka lapsi, ni ei kannata vissiin henkeään pidätellä...:D

Ja nyt muistan mitä piti kysyä, ku unohtu ekassa viestissä: Mäki oon nyt kuunnellu pikkusta välillä dopplerilla (voi että, hullua ku kuuluu vaan jumputijumps ja vois sitä vaan kuunnella ties kuinka kauan:love::D:LOL: ja musta tuntu et EHKÄ se pitkää tai nyrkitti Doppleria tänään, ku kuulu kunnon jytym ja sit jatku taas jumputus, mutten oo varma ko enää kertaa pappia kyyissä...:X3:) , ni son nyt löytyny aika alhaalta, enemmän oikealta puolelta, sieltä karvotuksen rajoilta.... Noh yhen kerran löysinki sen VASEMMALTA ja aika reilustiki ylempää:eek: Ja tosi kuvasti kuulu se viuhviuh/wooshwoosh eli istukka? Tai joku.... Mut sit tänään taas illalla löyty Vauveli oikealta puolelta, karvotuksen rajoista ja sillai normi hiljasempana jumputus. Vasemmalta kuulu sillon sen kerran ihan sikahyvin:D Ni mietin et onko muka mahollista vauvan noin paljon liikkua??? Tai siis noin laajalla alueella??? :eek: Pelottaa et oonko mie nyt kuunnellu jottain suolenmutkaa taitaitai...:cautious: Varma kuiten oon, et ei oo oma syke ja jottain 160 ympärillä pyörii jos laskee "sykettä".... Mut nyt iski epäilys tosta et voiko olla noin laaja liiketila vauvalla ja tässä vaiheessa..???(n) Auttakee minnuu:ROFLMAO:

Niin ja @amaia vai kuka soli, jonka pittää tarkistaa aina noi rv:t... Niin minunki! :DAina pittää app:sta tarkistaa :ROFLMAO: Oon ihan Senni laskuissa ja argh! :ROFLMAO:

Ane773 ja Pätkis 13+4
 
Hui miten aktiivisia ootte ollu! :eek: Se on kyllä vaan ihan hyvä juttu! :D Mulla nää viikonloput menee usein aika offline tilassa kun töissä tulee istuttua koneen ja puhelimen äärellä ihan riittävästi niin vapaalla teen sitten jotain ihan muuta.

@ahmis kyselit äippälomista: täällä on äitiys- ja vanhempainloma yhteensä 24 viikkoa lapsen syntymästä (eli n. 6kk). Ekat 12 viikkoa on äidin ja seuraavat 12 saa kai halutessaan antaa isän otettavaksi, mutta mä kyllä aion ottaa ne 24 kaikki itselleni. Mulle pomo lupaili onneks että voisin ottaa kertyneet lomat siihen päälle, että saisin n. kuukauden lisää. Mun työnantajan on tuon äippäloman jälkeen kustannettava lastentarha, ellei me sit keksitä jotain muuta tapaa järjestää lapsenhoito.

@Kems mä ostin viikonloppuna ekat mammahousut (kaksi paria)! NIIIIN HYVÄ OSTOS! Mua myös hirvittää ostella vaatteita joiden käyttöaika on tosi lyhyt, mutta muutaman päivän kokemuksella voin sanoa että todella kannattava investointi. Nää on niin mukavat, ei purista mistään, ja masu saa ihan rauhassa pömpötellä tossa. Mulla on ahistanu kaikki housut vaikka masu ei vielä varsinaisesti oo kovin iso, mutta kun mun työ on istumista niin se on tehny tosi tiukkaa. Kokeilin tosi matalavyötäröisiäkin normihousuja mut ne tuntu painavan just ikävästi siihen missä se kohtu majailee, niin on ollu kamala olo. Nyt helpotti! Ostin yhdet jeggins-tyyliset tummansiniset mammahousut (kokoa suurempana vielä kun mitä normisti käytän), mutta ne on niin stretch että näyttää hyvältä jo nyt, ja on riittävän asialliset töihin. Ja sit toiset tummat farkut, myös megajoustavat, molemmat henkkamaukasta. Kummassakin pitkä joustava mahaosa, joka lämmittää ihanasti (täällä on syksy).

amaia ja toukka 12+5 (munkin oli tarkistettava tää appsista, ei pysy enää kärryillä!)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä