Lokakuiset 2018 <3

TT1
Vahvista oma kohta ja kopio lista. Poistan ylimääräiset nimimerkit listalta :)

1.10.

Hayley 82 / neljäs / OYS
Piupau90 / 27 / ensimmäinen
neppari123/38/toinen lapsi/NKL


2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

3.10
saraneito / kolmas / HYS

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS


5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
Pumpola/31/toinen lapsi/Naistenklinikka.


6.10
Mini-Myy / 29 / ensimmäinen / NKL
Nuu87/30/ensimmäinen/KOKS
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen /

7.10
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS /

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa


10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL
samour_/ 34/toinen/JS
11.10.
Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS
Anne90 / 27 / viides / SEKS
Vuorikristalli/ seitsemäs/ KYS

13.10
Eppu88/ ensimmäinen/

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
Mape32/

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS /
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS /
ahmis/32v/toinen/KYS/ RU 31.5

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS
Ane773/ 25 / ensimmäinen / OYS /
Tinnuli / 27 / toinen / SATKS
Ansel/27/ensimmäinen

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS

Jonsulainen / 26v / toinen lapsi/ L-PKS /

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
AnMaaria/kolmas
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS

21.10
Eetuha/40/kolmas/Tays/ neuvola 8.5 (RU 6.6)


22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
Lumihiutale93 / 24 / toinen / satks
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla

25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
Mape32/ 31/ ensimmäinen

26.10
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? /


27.10
Dippadai/ 30 /toinen/LKS (ru14.6)
Jelly2018/34/ensimmäinen/NKL

28.10.
Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS
Pikkutakkutukka/toinen/ei tietoa

29.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS


30.10
Jocrow/25v /ensimmäinen
maijakaima/ toinen lapsi/JS

31.10
Vahvista oma kohta ja kopio lista. Poistan ylimääräiset nimimerkit listalta :)

1.10.

Hayley 82 / neljäs / OYS
Piupau90 / 27 / ensimmäinen
neppari123/38/toinen lapsi/NKL


2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

3.10
saraneito / kolmas / HYS

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS


5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
Pumpola/31/toinen lapsi/Naistenklinikka.


6.10
Mini-Myy / 29 / ensimmäinen / NKL
Nuu87/30/ensimmäinen/KOKS
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen /

7.10
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS /

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa


10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL
samour_/ 34/toinen/JS
11.10.
Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS
Anne90 / 27 / viides / SEKS
Vuorikristalli/ seitsemäs/ KYS

13.10
Eppu88/ ensimmäinen/

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
Mape32/

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS /
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS /
ahmis/32v/toinen/KYS/ RU 31.5

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS
Ane773/ 25 / ensimmäinen / OYS /
Tinnuli / 27 / toinen / SATKS
Ansel/27/ensimmäinen

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS

Jonsulainen / 26v / toinen lapsi/ L-PKS /

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
AnMaaria/kolmas
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS

21.10
Eetuha/40/kolmas/Tays/ neuvola 8.5 (RU 6.6)


22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
Lumihiutale93 / 24 / toinen / satks
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla

25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
Mape32/ 31/ ensimmäinen

26.10
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? /


27.10
Dippadai/ 30 /toinen/LKS (ru14.6)
Jelly2018/34/ensimmäinen/NKL

28.10.
Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS
Pikkutakkutukka/toinen/ei tietoa

29.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS


30.10
Jocrow/25v /ensimmäinen
maijakaima/ toinen lapsi/JS

31.10
 
Mukana myös, tiedoissa ei muutoksia (en osaa kopioida viestiä...).

Tänään oli neuvola, hemoglobiini oli tippunut 114, nyt pitäisi syödä rautaa, onko suosituksia hyvästä valmisteesta?
Neuvolatäti ei saanut sydänääniä kuuluviin ja itsellekin iski pieni paniikki (taustalla 2 keskenmenoa), sain lähetteen ultraan ja parin piinaavan odottelutunnin jälkeen päsinp kätilön vastaanotolle ja ultrassa kaikki oli hyvin <3 tällä viikolla sain kyllä kotodopplerilla kuulumaan, mutta neuvolassa ei sitten millään...

Maijakaima 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Pitkästä aikaa mä ehdin/jaksan/muistan naputella tänne ja lueskella muiden kuulumisia.

Kiva kuulla että useimmilla alkaa helpommat ajat olemaan käsillä, mullakin helpompaa vaikka selkään ja vatsaan sattuukin ja ällö-olo seuraa edelleen mukana. Huomaa kyllä että otan nyt takaisin alkuraskauden liikkumattomuuden ja tohotan menemään :D

Ensimmäinen sokerirasitus käyty ja tulokset todella hyvät, odotan hieman neuvolatädin reaktiota niihin kun aika varmana puhui että Radia pukkaa mun taustoilla. Katsotaan sitten myöhemmin saanko toisestakin yhtä hyvät arvot.

Kukahan niistä raskaus appseista jutteli, no mullahan on 4 puhelimessa koska niitä on hauska katsella ja lueskella :D

Me ei edelleenkään olla tuotu raskautta julkiseksi, osaltaan johtuen mun hankalasta työtilanteesta. Perheet ja läheisimmät kaverit toki asiasta tietää ja piakkoin on pakko töissäkin kertoa, kun maha alkaa näkymään.
Ja lisäksi voin sano että ketuttaa face-ryhmän sulkeminen. Mä en ainakaan yksinkertaisesti voi liittyä omalla naamalla mihinkään vielä tässä vaiheessa. Mutta olkoon sitten, höpisen täällä ja muualla.

Mun tiedothan ei edelleenkään ole listalla joten
Kems/30+/la 14.10/ ensimmäinen
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha ja ahmis
Lisää teniikkarajoitteisia. En osaa kopsata, joten sanon vaan että tiedot ennallaan: Vuorikristalli/12.10./seitsemäs/KYS

Keskiviikkona ensimmäiset työkaverit huomasivat mahan ja olettivat minun olevan pidemmällä :p Itse en ole töissä puhunut mitään koko asiasta, kaveritkin on kuulleet siinä järjestyksessä kuin olen heitä nähnyt. Osa ei siis tiedä vielä(kään). En vaan jaksa (töissä) niitä kommentteja (negatiivisia, lukumäärä tuntuu olevan iso ongelma joillekin). Edellisen kohdalla välillä nauratti, kun ihmiset kysyi, odotanko ensimmäistä :LOL:

@maijakaima kokeile Obsidania, pitäisi olla vatsaystävällisempi kun imeytyy vasta suolessa. Minulle ei sovi mikään valmiste, menen aina ihan kuralle niistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Täällä mukana ja tietoihin ei nyt muutoksia.

Nyt on kuulkaas parit kerrat jo tuntunut selkeästi möyrintää masussa, tiedostaen että ei kyseessä ole vain suoliston möyrinää.. Mukava tunne :) Ja nyt voi todeta että masukin näyttää jo vähän vauvamasulta, ei vain ylisyöneeltä :D Töissäkin nyt lopuille virallisesti kerrottu, joku olikin arvannut.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

saraneito ja rv 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha ja amaia
Tänään oli neuvola, hemoglobiini oli tippunut 114, nyt pitäisi syödä rautaa, onko suosituksia hyvästä valmisteesta?
Mulle lääkäri määräsi Maltoferia. Mun omat on nieltäviä tabletteja mutta näyttäisi olevan sama rautayhdiste kuin Suomessa myytävät purutabletit ja tipat. Otan yhden iltaruoan jälkeen enkä vielä ole huomannu ainakaan haittavaikutuksia!
 
Moikka pitkästä aikaa! En oo ehtin aikoihin kirjoittelemaan kun tulee FB ryhm(i)ä seurattua enemmän mut vaikka @Kems se yksi ryhmä on täynnä niin @Hayley82 taitaa ylläpitää toista ryhmää, jossa ei ainakaan vielä oo kai päätetty sulkemisesta, ehkä voisit kysellä mahtuuko sinne?

Ja @Eetuha roikun mielelläni mukana ja miun kaikki tiedot on ihan ok! En jaksa kopioida listaa, jo s tämä ilmoitus riitttäisi.

Tänne kuuluu aika tavanomaista, outoa miten vähän masu vielä häiritsee, varmaan vois vieläkin nukkua mahalleen.. toisaalt kyllä se jo vähän enemmän alkaa näyttää sellaiselle raskausmahalle eikä vaan ihan pelkälle turvotusläskille. Ja muutamana päivänä oon esim. Kyykkyasennossa tai muista asennoissa missä vähän kyyryssä niin lllut tuntevani jotain ihan miniliikehdintää ja nyt tossa äsken kun katsottiin Grimiä niin oon aika varma että joku vähän niinku möngersi tuossa navan alapuolella :geek::barefoot::love:. Siinä kun piti kättä päällä niin melkein pystyi kuvittelemaan että olis tuntenut kädelläkin sen ihan ministi mut toki se nyt varmaan on ihan mahdotonta. Mut siis toivon nyt että tällä kertaa ei tarvi sinne rv22 venailla ennekun voi varmasti anoa tunteneensa liikkeet.

Raditestissä kävin minäkin ja ihan kuten @Kems ni oli kyllä ihan huippuhyvät arvot, pitää olla tyytyväinen! Mun neuvolantäti onneks ei kyllä ollut asian suhteen mitenkään negatiivinen, vaan puhui kyllä enemmän siihen tyyliin että "voit sitten itse tarkistaa ne sieltä kannasta et varmaan ne siell neuvolalääkärissä sitten kertoo. Tai no toki jos niissä nyt on jotai ni sit minä otan sinuun yhteyttä"
Mua ois ainakin ärsyttänyt jos sillä olis valmiiks llut sellainen asenne että tolla läskillä on varmaan radi :ROFLMAO::ROFLMAO:.

Muuten ei kai liene mainitsemisen arvoista, seuraav neuvola on juhannusviikol ja de onkin kelaneuvola, hurjaa!!

Kevätterveisin,
ahmis & KPY, 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kems ja Eetuha
@Eetuha mukana ollaan!

Onko teillä muuten neuvolassa kokeiltu kohdun kokoa, sitä mihin asti ylettää? Mulla koitettiin, ja kohdun yläreuna oli jo navan korkeudella, ellei pikkasen ylikin. Se on vissiin pikkasen ylempänä kuin 'pitäisi', kun joka paikassa sanotaan että tässä vaiheessa reunan pitäisi yltää viisi senttiä navan alapuolelle. Ehkä sellaisilla joilla maha ei vielä oo juuri ulospäin pullahtanut, kasvu onkin pystysuuntaan ensin?

Toinen mikä on hymyilyttänyt on nämä vanhan kansan uskomukset tyttö- ja poikasykkeistä, ideana siis että tyttövauvalla korkeat, yli 160, ja pojalla matalat, alle 160. No meillä on mitattu sekä 138 että 175, joten tiedä sitten mikä sieltä on tulossa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Ihan aiheen vierestä :D mutta miksi kaikkialle pitää miehetkin hyväksyä? Nykyään joka fb-ryhmässä pitää saada olla isätkin mukana? Miksi? Mitä jos kaikki ei niin halua? On ihmisiä kuten mm. Minä joka ei halua jutella ryhmässä jossa on miehiä :( olen eri aikakauden ihmisiä.. miks ei sitä voida ottaa ikinä huomioon ?
 
@Eetuha Mulla ei ole oikein mielipidettä tuosta miesten läsnäolosta fb-ryhmissä. Ja ainakaan vielä en ole kokenut tarvetta liittyä fb-ryhmään. Totta puhuen mun koko facen käyttö on alkanut hiipumaan - ei kyllä mitenkään tietoisesti, vaikka ei se tunnukaan kivalta että joku firma tietää musta niin paljon ja myy sitä tietoa eteenpäin. Ulkomailla asuessa fb:tä oli oikeastaan melkein pakko käyttää (siis fb:n messengeriä, aikaeron takia ja puhelinliittymät ei oikeen toimineet), että sai Suomen kavereihin ja sukulaisiin kätevästi yhteyden, mutta nyt ei ole enää sitäkään syytä :).

Mäkin sain vihdoin käytyä sokerirasitustesteissä - vaikka niinhän siinä kävi, että ei tää "alkuraskauden" huono-olo ehtinyt mennä pois vaikka lykkäsin testiä niin pitkälle kuin pystyin. Oksentelin pari päivää ennen testiä ja pelotti todella että oksennan kesken testin. Testin tekeminen teki pahaa (niin kuin varmaan aina ja kaikilla!), mutta litkut pysyi sisällä ja sain tänään tulokset. Mullakin arvot on hyvät - tosin mun silmään näyttää tosi matalilta, mutta ei kai siinä ole ala-rajaa, kunhan kaikki arvot pysyvät ylärajojen alla? Ens viikolla mulla on neuvolalääkäri, kiva että pääsee juttelemaan tästä.

Viikonloppuna vatsassa alkoi tuntua möyrintää, ja olen melko varma, että asialla on nyt masuasukki eikä suolisto :D. Sain kammettua itseni vihdoin myös alusvaateostoksille ja nyt on huomattavasti parempi fiilis :).

AnMaaria ja papu rv 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: amaia ja Eetuha
Heips pitkästä aikaa kaikki! Olen ollut niiiiiin hemmetin kiinni töissä ja kaikissa muissakin jutuissa, etten oo kerinny palstailemaan:cry: Väsymys on edelleen päällä ja nyt oon myös kuumeessa. Mutta hyvä puoli se, et VIHDOINKIN pääsin tänne pitkästä aikaa ♡

Tervetuloa @Vuorikristalli ja @maijakaima (olikhan vielä muita..?)!

@AnMaaria voi että harmitti tuo sinun olo, mutta onneksi nyt helpottaman päin:) Mystinen kanssa toi teän vatsatautiepisodi ja miten ihanan herttainen reaktio/ ajatus/ päätös muksulla tuohon kasvotusten kertomiseen:love:
@Wiiwiii mitäs teikäläiselle kuuluu???

Mitä teille muuta kuuluu? Oon niin kade nuista teän liikkeiden tuntemisesta; tiiän et on normaalia, vaikkei vielä tuntiskaan, mutta ärsyttää, kun nyt on niin paljon jo kyselty äitiyspolilta ja neuvolassa, et tuntuuko (toki terottaneet, et on ihan ok jos ei vielä), ku kuulemma istukka takana, ni ois tosi hyvät mahikset tuntua jo ja tuntua sillee keskivertoa aikasemmin... Ja kuulemma liikkuuki paljon tää meän vauveli:D Mutta en varmaankaan oo vielä tuntenu, en yrittämällä enkä yrittämättäkään :( Odottavan aika on pitkä ja Malttamaton mikä Malttamaton :D
Kertokaahan miltä ne liikkeet teillä tuntunu ja mist kohdin tuntunu? Jännitän sekä sitä, etten tunnista niitä sekä sitä, että muutenki sitten et luulen jottain suolen liikkeitä Pätkikseksi :rolleyes:
Ihanilta kuulosti teän vaput, itellä meni sivusuun, ku olin töissä (ylläri):p
Onko jo tavaroita ja vaatteita hommattu? :) Munki pitää nyt kunnolla alkaa miettiin niitä ätiyshousuja, mul on yhet mammafarkut ja ei varmastikaan oo huippulaatua, mut tosi huiput jalassa ja just hyvät näille säille ollu!

( . ) Ultrassa ollu pikkusella kaikki hyvin, vilkas ja itsepäinen yksilö on, pakoilee aina antureita:D Jännittääkin miten käy sit rakenneultrassa 13.6., suostuuko vilauttaan:D Toivottavasti suostuu, en ois aatellu, et näin kovasti haluan tietää kumpi on, mut argh!:LOL: En edellenkään
Saata uskoa, kuinka onnekkaita ollaan, kun kaikki vaikuttaa pikkusella olevan niin hyvin:love: Toki aina jännitän ultria, et mitä sieltä tulee, mutta kuitenkin!
Paha olo on todellakin väistynyt, enää sillon tällön ellottaa, jos en oo syöny tai juonu tai nukkunu kunnolla. Vissiin niitä kohdun kiinnikkeiden kipuja, näin ainaki ä-polilla ja neuvolassa meinasivat, on havaittavissa ylävartaloa ja nivusissa, tympeitä, kun iskevät, mut eivät kuiten onneksi kovin pahoja oo...
Oon syöny enemmän ku laki sallii nuita madafakin jaffatuutteja! Tää on vissiinki sit se mun himo:D Ihan hulluna, söisin joka aterialla niitä ja useemmanki kerralla! Joutupa hellu lähteen yks ilta juokseen 10 min. Ennen lähikaupan sulkeutumista hakeen mulle vielä jaffatuutteja pakkaseen, ku olin syöny viimisen ja illalla oli vaan PAKKO saada:eek: En siis oo kovin uskonu tohon, et tollanen himo VOI iskeä, mut nyt kyllä uskon! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Myös mausteiset ja sipuliset, kunnon lihat ja pihvit maistuu edelleen, suklaa on ihan yök, kahvi samoin...
En oo varma, toi jonkun mainitsema "möyriminen" soitti kelloja, et koskaan sitten ollu eilen liikkeitä, joita tunsin ku sängyssä makoilin ja hyörin? Juurikin tämä, kun ei tiedä miltä liikkeet tuntuu, ni aattelin josko noiski jottain suolen tai mahan muuta pörinää, mut jotenki kävi eilen hetkellisesti olo, et oisko ollu ja nyt ku joku möyriminen mainitti, niin...:confused: Mutta kertokaa toki miltä ne liikkeet teillä tuntunu, haluan tietää:D!!!
Ja onko jottain kikkakolmosia, millä ootta saanu vauvan liikkuun/ millon muru aktiivisimmillaan? :)
Tässäpä tätä tulikin, jospa sitä taas reipastuis ja sais täälläkin käytyä!

Ane773 ja Pätkis rv 16+4 (!!! Jeskamandeer! :eek::love::X3:)
 
TT1
Ane773
Noista liikkeistä. Itse olen tuntenut liikkeet 13+ ja neuvolan tätikin jo 15+.yllätyin itsekin näin aikaisista tuntemuksista, mut näkyy olevan uskottava. (kolmas lapsi)
Tunnen pienemmät liikkeet tumpsauksina ja isommat muljahduksina.
Kerran on pitänyt jo käydä neuvolassa kuuntelee sykettä, ku en pariin päivään tuntenukkaan liikkeitä. Sappikipujen takia joudun syömään aina öisin jotain, ja siitä vauva innostuu. Loppuyö meneekin odotellessa et nukahtaa
Hyvät ja huonot puolet näissä liikkeissä on.
TT1 16+4
 
@Ane773 Juo tai syö jotain sokerista, vaikka mehua, ja mene sitten vartiksi selälleen makoilemaan. Verensokerin nousu yleensä vilkastuttaa liikkeitä. Monet tuntee illalla paremmin kun päivän aikaan. Mutta ei kaikilla tässä vaiheessa tunnu, riippuen istukan paikasta, kohdun mallista ja vissiin tähtien asennosta. :) Mä en edes tiedä millä puolella istukka on. Onko teille muille kerrottu ultrissa?

@amaia Silloin kun tuon napaan asti yltävän kohdun huomasivat niin viikkoja oli kasassa 15. Sullakin varmaan on jo seuraavassa neuvolassa ylempänä. Mutta mulla ei maha oikeestaan oo ulos pullistunu juurikaan, niin jotenkin kuvittelisin että se selittyis tuolla ylös- ja sisäänpäin kasvamisella. Ainakin neuvolan tädin mukaan tuo oli ihan normaalia, vaikka kuulostaahan se omaan korvaan aika korkealla huitelulta. Mutta kyllä sen reunan itsekin tuntee kun mahaansa kopeloi.

@Eetuha Ymmärrän kyllä ettei kaikista asioista viitsi jutella sellaisissa porukoissa joissa on miehiäkin, kyllähän tähän raskauteen liittyy kaikenlaisia oireita ja vaivoja joista just ja just kehtaa kysyä neuvolassa, ehkä tuurilla anonyymisti naisporukassa netissä. :) Mun mielestä tällaiset ryhmät perustuu aika paljon vertaistukeen, ja vertaistukeahan saa parhaiten sellaiselta jolla on itselläkin edes jonkunlaista kokemusta aiheesta. Siksihän täällä on omat ryhmät vauvakuumeisille, odottajille, adoptoineille ja niin edelleen. Totta kai lisäksi on kiva että on ryhmiä vaikkapa vanhemmille, joissa on siis miehiä ja naisia, mutta en minä usko että minä osaisin antaa kovinkaan kummoista vertaistukea esim. jossain "Pienten lasten adoptioisät" -keskustelussa.
 

Yhteistyössä