Lokakuiset 2018

Hei vaan!

En olekaan nyt kirjoitellut tai edes listautunut..

Vatsa mulla on ollu kipeä jo pari päivää. Ihan turvonnutkin. Mietin, että mitä väärää syön... Tänään alkoi vuoto. Aamupäivällä kirkasta liman seassa olevaa verta pyyhkiessä. Nyt illalla jo enempi verisempää, mutta vain pyyhkiessä. Tunnen kuinka kohtu supistelee menkkamaisesti.
Soitin päivystykseen ja sieltä sanoivat, että tarkkaile vointia, jos huononee olo, soitto uudestaan. Keskenmenovuoto kestää yleensä 2-3päivää. Jos menee näin siististi, eikä pahemmaksi muutu, on tehtävä raskaustesti 3 viikon kuluttua. Se kertoo sitten, miten kävi. Mahdollista toaiaan, että kaikki on hyvin. Jään siis taustalle. Tulen kuitenkin kertomaan, miten tässä kävi.



Surullinen Li Li
 
Hei vaan!

En olekaan nyt kirjoitellut tai edes listautunut..

Vatsa mulla on ollu kipeä jo pari päivää. Ihan turvonnutkin. Mietin, että mitä väärää syön... Tänään alkoi vuoto. Aamupäivällä kirkasta liman seassa olevaa verta pyyhkiessä. Nyt illalla jo enempi verisempää, mutta vain pyyhkiessä. Tunnen kuinka kohtu supistelee menkkamaisesti.
Soitin päivystykseen ja sieltä sanoivat, että tarkkaile vointia, jos huononee olo, soitto uudestaan. Keskenmenovuoto kestää yleensä 2-3päivää. Jos menee näin siististi, eikä pahemmaksi muutu, on tehtävä raskaustesti 3 viikon kuluttua. Se kertoo sitten, miten kävi. Mahdollista toaiaan, että kaikki on hyvin. Jään siis taustalle. Tulen kuitenkin kertomaan, miten tässä kävi.



Surullinen Li Li
Toivottavasti siellä kuitenkin kaikki hyvin. Sydämestäni toivon ettei enempää tulisi keskenmenoja <3
 
Voi ei @Li Li onpa kurja tilanne :cry:. Pahalle kyllä kuulostaa mut toivottaan paraata että kääntyisi vielä parhaiten päin <3.

Juu samaa mieltä kuin Anne et vaik sen toki tietäää et oliko peräti 1/10 raskaudesta kun päättyy keskenmenoon ja ainakin itse pessimistinä ajayttelen et minulle just käy huonosti, mut kyl se silti surettaa kuinka monille se sit oikeesti tulee eteen :cry:.
 
@Li Li haleja, kunpa kaikki kääntyisi parhain päin.

Ja mulla sama myös, oon tosi pessimistinen omissa alkuraskauksissa kun tietää nuo surulliset luvut.

Mutta onneksi arki pitää kiireisenä, ei ehdi liikaa ajatella. Mulla tulee vieläki sellasia "AINIIINJOOO...." hetkiä kun muistan että tässä on kyydissä joku.:X3:
 
Täällä 30v, toinen raskaus mutta edellinen todettu tuulimunaksi vkolla 7 varhaisultrassa, keskeytetty lääkkeillä ja lopulta kaavittu 3/2017.

Nyt uudestaan raskaana, 4+5. Yhtään ei uskalla iloita ennen kun käy ultrassa. Omassa kaveripiirissäni noin 10 äitiä, joista kolmella eka raskaus mennyt kesken (voi toki olla useampikin, eiväthän kaikki kerro). Nyt toivoisin omalle kohdalle tällä kertaa parempaa. Ja toki myös teille kaikille muille
 
Nyt uudestaan raskaana, 4+5.
Me mennään sitten samoissa päivissä. :)

Mitäs muuten te muut ajattelette kosmetiikasta raskaana ollessa? Tuosta etusivulta pomppasi silmään bloggaus aiheesta. Kemikaalikuorma ei tietty koskaan ole hyvä juttu kellekään ja ehkä vähiten sikiölle, mutta minkälaista rajausta ajattelitte itse tehdä tai ootte aiemmissa raskauksissa tehnyt? Hiusten värjäys, kynsilakka, meikit, tuoksut, dödöt, muu kosmetiikka? Tässä tuntuu löytyvän hirveästi mielipiteitä laidasta laitaan.
 
Terveisiä eilisestä ultrasta. Oli hieman hämmentävä käynti ja sen vuoksi kirjoittelen tarinaa mahdollisesti myöhemmin tarkemmin, mutta tärkeimpänä kuitenkin iloisena ilmoitan että pieni sydän sykki hienosti ultrassa:love::love:, ja kaikki sen puolin hyvin. Vuodolle löytyi myös selitys, joten nyt toivotaan että kaikki jatkuisi hyvin tästä eteenpäin..
 
Mä en värjää hiuksia raskaana ollessa vaikka toisaalta vois värjätä kunhan se ei mene juuresta asti. Meikkiä käytän kyllä välillä. Paljonhan "saastetta" yms tulee ihan ilmastakin et en ala hysterisoimaan. Mutta kyllä mun hyvä ystävä pisti kaikki meikit uusiksi ja oli ihan naturelle raskausaikana.
 
Miä en käytä tuoksuja ja hiuslakkaa yritän vältellä (tää on kyllä pörröpäänä paha!) Ehkä kerran raskausaikana laitatan raidat mutta koko päätä en esim. värjäisi. meikkivoidetta ja ripsiväriä ja kulmakynää käytän kuten normistikin, mutta koska meikkaan ehkä 2x viikossa enkä suinkaan joka päivä niin annan tämän itselle anteeksi. On niitä pahempiakin myrkkylähteitä, esim. joku ruuan lämmittäminen muoviastiassahan on ihan nounou. ja tosiaan kuten @Hayley82 sanoi niin kaupungeissa ilmansaasteista tulee hirveesti kuormitusta, onneks ei oo meillä täällä ongelma. Mulla on kyllä aika paljon Ecosert kosmetiikkaa käytössä mutt ainahan sitä vois olla enemmän.
 
Hyvä kysymys, johon on monia vastauksia. Erinäiset mielipiteet on sallittua :) minä kuulun siihen porukkaan joka on joka raskaudessa värjännyt hiuksia. Käytän tuoksuja,meikkiä, kaikkea ihan normaalisti. Ainut ero mitä minulla on raskauden takia, mm en tupakoi,alkoholi jäänyt kokonaan sekä ruokavaliossa muutamia muutoksia. Muuten kaikki ihan kuten ennen raskautta :) Arvostan kuitenkin kaikkien valintoja <3
 
  • Tykkää
Reactions: Montecea ja Wiiwiii
Tähän meikki, hiustenvärjyy yms asiaan haluan sen verran kommentoida että itse haluan ainakin edelleen panostaa ulkonäkööni ja pitää itteni itseni näköisenä eli jatkan todellakin meikkaamista myös raskausaikana :) Hiuksia värjään todennäköisesti samaan tahtiin eli n 3kk välein. Ja ripsipidennyksistäkään en aio luopua. Mutta alkoholi ja tupakka on tietenkin ehdoton ei! Yritän myös välttää tupakan savun hengittämistä eli vältän tilanteita missä muut ihmiset polttaa mun läheisyydessä.
 
Ihana kuulla @Toukokuu88!
Voimia @Kumiankka1 :cry:

Itsekin elän ihan normaalisti raskausaikana, paitsi en alkoholia tai tupakkaa vedä. Meikkaan, värjään hiuksia ja ihan tuon syömisenkin kanssa menen vähän maalaisjärjen mukaan. En hysteerisesti karta mitään. Syön mm.juustokakkuja enkä kysele kakun tekijältä onko tuorejuusto varmasti ollut pastöroitua:D
Mutta jokainen toimii näissä asioissa miten parhaaksi näkee ja kokee:)

Ei oikein mitään oireita vieläkään.. Vähän alaselkä kipuillut samaan tapaan kuin edellisissä raskauksissa mut siinäpä se oikeastaan(n) Totesin myös että nyt ei yksinkertaisesti ole varaa varhaisultraankaan, eli toivottava vaan että neuvolassa suostuisi ultraamaan kun eka käynti on 8+5... Nyt 5+3.
 
Ihania uutisia @Toukokuu88 !

Meikkihommista sen verran että mä jo muutenkin käytän luomukosmetiikkaa ja alumiinitonta dödöä mutta juhliin esim aattelin kyllä hiuslakkaa tms laittaa. Samoilla mentiin viime raskaudessa!

Jos jotain Koitan tässä raskaudessa tehdä eri tavalla niin ottaa rennommin! Mitä viime aikoina oon lueskellut niin äidin stressi vaikuttaa aika merkittävästi sikiön kehitykseen. Eli jos siinä nyt petraisi :)
 
Pelottaa että tämäkin menee kesken... Selkä kipeä, reidet särkee. Mutta jos näin käy.. se on niin sitten tarkoitettu.. yritän olla positiivinen ja odottaa ens viikon Hcg verikoella... Silloin tietää taas missä mennään :unsure:
 
Tänä aamuna oli varhaisultra ja pieni tyyppi siellä köllötteli ja sydän tykytti <3 Mikä suuri helpotus vaikka jännitys ei varmaan lopu ollenkaan. Isommat sisarukset on ihan innoissaan. Nyt vaan peukkuja pystyyn kaikille ja voimia niille joilla jo kesken mennyt.
 
Yritä olla liikoja stressaamatta @Eetuha , selkäsärky taitaa kuitenkin olla aika yleistä (itsellä sitä samaa) ja kaksi keskenmenoa onneksi ei. kovasti peukkuja siihen suuntaan et kaikki menis nyt hyvin!

Ja en minäkään nyt (toivottavasti) kulje kylillä peikon näköisenä vaikka raskaana ollaankin, mutta yritän kyllä mahdollisuuksien mukaan välttää turhaa kosmetiikkaa omalta osalta ja käyttää ainakin osittain luonnonkosmetiikkaa, koska en tykkää muutenkaan ylenmääräisestä kemikaalikuormasta. Ja kyllä laitan juhliin hiuslakkaa yms. enemmän meikkiä, mut tuo hiuslakka on sellainen mitä itse haluaisin välttää, joskus meneee paremmin ja joskus heikommin :).

Mutta oon samaa mieltä että jokainen tekee tosiaan oman fiiliksen mukaan, en minäkään jaksa jokaista juustonpalaa kytätä ainakaan tässä alkuvaiheessa kun mitä tahansa vok muutenkin vielä käydä. Toisaalta huomaan jo nyt että nyt on paljon tarkempi kuin olin esikoisesta, kun silloin koko asia oli muutenkin niin irrealistinen etteo sitä osannut laittaa koko elämää mullin mallin siksi että vatsassa joku solumöykky majailee.

Nyt on kaikki keskenmenon pelot ja pelko sikiöseulonnoista yms. paljon pahemmat kun silloin ekassa odotuksessa :confused:.
 
Mie en meikkaa ku tärkeisiin tilaisuuksiin ja sama juttu hajusteiden kanssa. Hiuksia värjään, mutta mulla on lyhyeksi pistetty kuosi sivusiileillä, niin ei haittaa...ja en oo heti värjäämässä jos tyvikasvua ilmenee. Oon laiska.:D

@Toukokuu88 ihania uutisia:love:
:love::love:

Mulla on kans neuroosi kun oireet on niin pienet.:D Nyt tein testin ja edellisestä veskireissusta oli max.50min:LOL:
[url=https://aijaa.com/PGm2TF][/URL]
Oli tuollanen jo 30s kohdalla, että ehkä mun ei tarvii panikoida ettei arvot nouse.:D
 
Ainiin, mä kävin kuopuksen kanssa äidillä tänään. Oli tosi kuumottavaa kun se on AINA jotenkin mystisesti vaan arvannu et oon raskaana jo ihan alkumetreillä.:D
No onneks se oli ihan unenpöhnässä kun aamusta sinne suunnistettiin, niin ei ollu parhaassa analysointi terässään. :LOL:

Heitti kyllä "Poju on niin iso jo, kasvaa ihan kohinalla. Mitäs syksyllä sitte? Töihin? Vai mites ois lisää vauvoja?"

Siinä mä onneks onnistuin pitää naaman samana ku koko yrityksen ajan "eiiiii...ei hyvänen aika enään vauvoja, pitäis muuttaa ja ja ja....":D
Vaikka on meillä neliöitä ihan riittävästi vielä yhelle.:LOL:

Aattelin, että jos tästä viikosta selvitään voittajana, niin voisin ens viikon alussa soittaa neuvolaan ekaa aikaa. On vaan tän yrityksen jäljiltä niin varautunu olo, että pelkään jotain huonoa karmaa jos yhtään hätiköin. Sama fiilis oikeestaan mitä esikoisen kohdalla. Erikoista kun en mä oikeesti oo ees taikauskoinen, paitsi selkeesti raskaana ollessa.:whistle::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
https://www.vau.fi/raskaus/tytto-vai-poika/kiinalainen-syntymakalenteri/

Ootteko tähän törmänneet?
Muistan tämmösen tehneeni keskimmäisen kohdalla. Nyt tarkistin kaikki lapset ja aika pelottavaa että kaikki meni oikein.:eek:

Nyt pitäis tän mukaan tulla tyttö. Oispa hauska jos taas menis oikein, mies ois sulaa vahaa ainakin.:LOL:
Apua mä en tiedä esikoisen hedelmöityskuukautta, kun on varmaan ihan kuun vaihteessa o_O Kuinkas sen voi laskee tai onko missään sellasta laskuria et sais hedelmöityspäivän vaikka lasketun ajan perusteella? :D Mut siis toisen kuun kans menis kalenterin mukaan oikein eli poika mut toi toinen kuu mitä enemmän epäilen niin sano tyttöä.

Nyt pitäis tuon mukaa tulla poika.

Kemikaalikysymykseen, pari kertaa värjäilin esikoisen aikaan ja kun töissä kävin niin tottakai tuli meikattua päivittäin. Nyt ei varmaan niin paljoa kun enimmäkseen kotona ollaan :D

Mutta syön kyllä surutta lakua yms., en kyllä aio vältellä mitään fanaattisesti paitsi alkoholia tietenkin ja tupakoinut en olekaan. Raakoja kaloja en ees syö eikä juustot maistu muutenkaan :) Enkä siis lakujakaan ees oikeestaan syö mutta silloin tällöin pakko saada niitä Fazerin suklaapäällysteisiä, apua miten hyviä :whistle::p
 
Apua mä en tiedä esikoisen hedelmöityskuukautta, kun on varmaan ihan kuun vaihteessa o_O Kuinkas sen voi laskee tai onko missään sellasta laskuria et sais hedelmöityspäivän vaikka lasketun ajan perusteella? :D Mut siis toisen kuun kans menis kalenterin mukaan oikein eli poika mut toi toinen kuu mitä enemmän epäilen niin sano tyttöä.

Nyt pitäis tuon mukaa tulla poika.

Kemikaalikysymykseen, pari kertaa värjäilin esikoisen aikaan ja kun töissä kävin niin tottakai tuli meikattua päivittäin. Nyt ei varmaan niin paljoa kun enimmäkseen kotona ollaan :D

Mutta syön kyllä surutta lakua yms., en kyllä aio vältellä mitään fanaattisesti paitsi alkoholia tietenkin ja tupakoinut en olekaan. Raakoja kaloja en ees syö eikä juustot maistu muutenkaan :) Enkä siis lakujakaan ees oikeestaan syö mutta silloin tällöin pakko saada niitä Fazerin suklaapäällysteisiä, apua miten hyviä :whistle::p
Millon oli laskettu aika? Siitä kun laskee 38 viikkoa taakke ni pitäis olla aika oikein.
Ja mun mielestä on laskureita millä voi käänteisesti laskea. Hakuun esim.hedelmöitys aika lasketun ajan mukaan tms. :)
 
https://www.vau.fi/raskaus/tytto-vai-poika/kiinalainen-syntymakalenteri/

Ootteko tähän törmänneet?
Muistan tämmösen tehneeni keskimmäisen kohdalla. Nyt tarkistin kaikki lapset ja aika pelottavaa että kaikki meni oikein.:eek:

Nyt pitäis tän mukaan tulla tyttö. Oispa hauska jos taas menis oikein, mies ois sulaa vahaa ainakin.:LOL:

Ton mukana pitäis tulla tyttö ja edelliset pojat ovat pitäneet kyllä paikkansa
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Ja joo, juustoista mulla menee feta ja ihan edam tai kermajuusto. Ei muita, yöks.:LOL:
Fetaki olis nou nou, mutta käytän järkeäni tässä. Jos tuote on tehty pastöroidusta maidosta ja syön sitä kun se on vasta avattu, niin en pysty näkemään ongelmaa. Yhtä isolla todennäköisyydellä voisin sit saada pahat basillit vaikka jugusta.:giggle:
Mut en muutenkaan syö kaapista mitään tollasia jos on ollu enemmän ku 2vrk aukinaisena, joskaan tässä taloudessa ei tommoset ees kestäis niin kauan muutenkaan.:LOL:
 

Yhteistyössä