Lokakuiset 2018

Tämä alku on kyllä tosi ristiriitaista. Toisaalta pelottaa mitä jos masussa ei olekaan ketään tai tää menee kesken, mutta toisaalta hirvittää äitiyden mukanaan tuoma vastuu. Tai ehkä hirvittää on liian vahva sana :D, jännittää!

Kemikaaleista oon lueskellu sisällöt tarkemmalla silmällä kuin ennen mutta jatkan kevyttä meikkailua niin kuin tähänkin asti. Yritän olla kans lähtemättä sellaseen raskaushysteriaan mukaan, että kaikessa on jotain pahaa. Hiuksia en ole värjänny muutenkaan pariin vuoteen, joten en ehkä värjää nytkään. Meinasin kuitenkin etsiä itselleni alumiinittoman dödön, ihan itseänikin varten. Oon nyt kolmatta päivää ilman antiperspiranttia ja huomaan etten edes hikoile, joten ei ois ehkä tarvekaan hikoilua estää. Jotenkin se vaan jäi teinivuosista, jolloin kainalohiki oli todellinen ongelma :LOL:

Ja @viipulainen tänne pitäisi tuon mukaan olla tulossa tyttö! :rolleyes:
 
@amaia tuo vanhemmuuden vastuun jännittäminen ei varmaan helpota vaikka olisi useampi lapsi. Tai mulla tämä olisi nyt neljäs ja edelleen huomaan, että jännitän mm.osaanko hoitaa vauvaa kun ne on niin pieniä, osaanko rakastaa varmasti tarpeeksi, osaanko kasvattaa oikein, osaankohan huomioida lapsen persoonan ja hänen omat tarpeet etten vertaa muihin tai muiden lapsiin, mitenkähän parisuhde, oma aika, univelka, arki, isommat lapset.....mut sit taas tiedän että kyllä kaikki sujuu omalla painollaan.:)

Mä kyllä kanssa kovasti toivoisin että tulis tyttö, vaikka sama se oikeasti olisi, mut olis keskimmäiseltä jemmassa niin luttanoita vaatteita että ois ihana saada ne vielä kerran käyttöön.:love:
 
Mä jo tonne facen puolelle päivitin eilisen ultra kuulumisen mutta kirjoitan nyt vielä tännekkin :) lääkärissä todettu kaksoisraskaus toinen sikiö voi oikein hyvin mutta toinen on mennyt kesken ja siitä johtui mun verenvuoto :( lääkäri löysi myös hematooman josta kohonnut keskenmeno riski :oops: mutta iloinen ollaan yhdestä elävästä vaavista vaikka surettaa kovin tuo toinen myös :unsure:
 
@amaia tuo vanhemmuuden vastuun jännittäminen ei varmaan helpota vaikka olisi useampi lapsi. Tai mulla tämä olisi nyt neljäs ja edelleen huomaan, että jännitän mm.osaanko hoitaa vauvaa kun ne on niin pieniä, osaanko rakastaa varmasti tarpeeksi, osaanko kasvattaa oikein, osaankohan huomioida lapsen persoonan ja hänen omat tarpeet etten vertaa muihin tai muiden lapsiin, mitenkähän parisuhde, oma aika, univelka, arki, isommat lapset.....mut sit taas tiedän että kyllä kaikki sujuu omalla painollaan.:)
tää ei nyt auttanu mua yhtään!! :ROFLMAO::giggle::LOL::eek:
 
Rv 4+3 musta tulee jo hyvää tuplaviivaa ? Loppu viikosta vois tehdä taas digin :whistle: molemmat testit tehty illalla, en ole laskenut pissa välejä :D . Oikeanpuoleinen on tehty eilen ja vasen äsken ...Onko hyviä viivoja :( ?

IMG_20180220_184403__01.jpg IMG_20180219_142921__01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Rv 4+3 musta tulee jo hyvää tuplaviivaa ? Loppu viikosta vois tehdä taas digin :whistle: molemmat testit tehty illalla, en ole laskenut pissa välejä :D . Oikeanpuoleinen on tehty eilen ja vasen äsken ...Onko hyviä viivoja :( ?

katso liitettä 2922 katso liitettä 2923
Ovat oikein hienoja!(y)
Mä en keskimmäisessä ees saanu puikkotestillä tasavahvoja vaikka sit verikokeiden tulokset huiteli pilvissä.:D
Ja siis erityisesti hyvät koska iltatesti kyseessä.
Mulla on tässä kyllä ollu paljon vaihdikkaampi tuo viivan vahvistuminen mitä yhdestäkään aiemmasta, tai ekastahan tein vaan yhden, mutta tokasta ja kolmosesta testasin ihan neuroottisena.:LOL:
Mies pelotteli tuplilla..se ois kyllä....järjestelyjä vaativa tilanne :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@Eetuha Täälläkin koira käyttäytyny oudosti mua kohtaan. Jos makaan sohvalla niin koira tulee istumaan sohvan viereen lattialle ja laskee päänsä mahani päälle ja tuijottelee mua silmiin. :love: Ja rapsuttelen sitä siinä sitten.. Ei ole koskaan ennen ollut tuollainen. Liekkö vaistoaa raskauden? Netissä kyllä luki että koira saattais kuulla sikiön sykkeen kun koiralla on monta kertaa parempi kuulo kun ihmisellä.. :unsure:

Tänään 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Meillä kissa on iltaisin likimain rasittava. Se on sellanen tantta joka ei todellakaan tule iholle. Tulee kyllä puskemaan jos on rapsuja vailla ja kiehnää siinä lähellä, mutta syliin ei astu. Nyt sillä on liki maaninen tarve puskea mun alavatsaa ja tulla haaroväliin nukkumaan.:LOL:

Ja lisäys..

Kuopuksesta kun olin rv5 vasta raskaana, mentiin miehen kanssa meidän yhteisen ystävän luokse kylään. Hänellä oli kaksi isoa koiraa jotka yleensä aina tulivat ryminällä päälle antamaan kaiken rakkautensa (tassut hartioille ja naamapesu). Vähän jännitin jos niin käy. No astuttiin sisään, minä ensimmäisenä ja koirat juoksi olohuoneesta kamalalla vauhdilla eteiseen. Sitten molemmat vaan..pysähtyi ja istui vikisemään hännät vispaten siihen mun eteen ja tassut tepatti. Kaveri kysyi samantien "ootko sä nainen raskaana?". No en mä voinu valehdella.:ROFLMAO:
 
Kiitos kaikille :love: Tää on kyllä kamalaa, kun joutuu odottelemaan vielä vuotoakin... Positiivista kuitenkin, että nyt voi lähteä uuteen yritykseen niin, että tietää raskautumisen olevan mahdollista:rolleyes:

Voin käydä sillon tällön päivitteleen etusivun listaa, mutta jos teette maaliskuulle sitten jo uuden ketjun (n)
 
Kiitos kaikille :love: Tää on kyllä kamalaa, kun joutuu odottelemaan vielä vuotoakin... Positiivista kuitenkin, että nyt voi lähteä uuteen yritykseen niin, että tietää raskautumisen olevan mahdollista:rolleyes:



Voin käydä sillon tällön päivitteleen etusivun listaa, mutta jos teette maaliskuulle sitten jo uuden ketjun (n)
Tein samantien uuden koska tiedän kokemuksesta kuinka pahalta voi tuntua , täällä käyminen <3
Tsemppiä tulevaan .
 
Ihana @Kumiankka1 kun jaksat löytää tuostakin tilanteesta positiivista <3! Todella pikaista uutta tärppiä toivon teille kun ei tainnut tämäkään tulla ihan sormia napsauttamalla!

ja @kipaaa ihana kuulla että sieltä tuli hyviäkin uutisia, harmi että toiselle kävi huonosti, mutta pääasia että eläväkin sikiö löytyi :love:. Mitä tuollainen löydös sit tarkoittaa, pääsetkö tiheempään seurantaan vai onko "vaara" jossain kohtia ohi vai?

ja @Eetuha kun teet uuden ketjun ni SKS ei ole enää synnytyssairaala et sen voi poistaa tuosta listalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Mutta syön kyllä surutta lakua yms., en kyllä aio vältellä mitään fanaattisesti paitsi alkoholia tietenkin ja tupakoinut en olekaan. Raakoja kaloja en ees syö eikä juustot maistu muutenkaan :) Enkä siis lakujakaan ees oikeestaan syö mutta silloin tällöin pakko saada niitä Fazerin suklaapäällysteisiä, apua miten hyviä :whistle::p
Ehkä kuitenkin kannattaa vielä harkita lakun määrää: https://www.thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/-/lakritsia-ja-salmiakkia-ei-suositella-raskaana-oleville
 
Mä oon noudattanut HUS:in virallista suositusta värjäämisessä (http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/kosmetiikka/hiusvarit/Sivut/default.aspx) eli värjännyt vain raidoilla. Muutenkin helpompi lähteä nyt luonnollisempaan suuntaan, jos ei sit aina jatkossa pääsekään kampaajalle juuri silloin kun on juurikasvua ;)
Meikkiä käytän päivittäin työni vuoksi, joten olen alkanut vaihtaa sitä eko-suuntaan kuten myös pesuaineet. Ai niin, ja hajuvettä en voi vaan käyttää herkistynern nenäni vuoksi, heh. Mun ajatusmaailma on se, että en ota asiasta liikaa stressiä, mutta pyrin ”tekemään pikkusen paremmin” :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Ja se määrä mitä syön oli...? ;) Kiitoksia vain huolenpidosta, nämä rajotukset on kyllä hyvin muistissa kun esikoisen raskausajasta reilu vuosi vasta, ja jokainen tablaa tyylillään :)
Aa, okei, surutta vaan viittasi sanana siihen, ettei rajoita määrää mitenkään ja sehän voisi olla vaikka pussi päivässä :p En siis mitenkään pahalla tuota linkannut, vaan moni täällä on tosiaan vielä niin alussa raskaudessa, ettei ehkä ole ollut ensimmäistä neuvolaa eikä siksi ole kuullut syitä rajoitteille. Oikeassa olet, muiden äitien ruokavalio- tai elintapavalinnat eivät toisille kuulu. Rauhaa ja mukavaa raskautta!
 

Yhteistyössä