Lokakuiset 2018

JEE!! Digitesti näyttää plussaa! Ensimmäinen huoli siis voitettu :D

Hassua, että raskausoireet alkoivat pari päivää oviksesta, mutta testi näytti vain haamuja tähän asti :eek:

Mitä mieltä olette? Laskenko nyt l.a.:n oviksen mukaan, vai kuukautisten? Ovis oli kp12...

Li Li
 
Laske @Li Li oviksesta kun sen kerta bongasit!

Minä tikutin vasta tänään ensimmäisen kunnon viivan ja tänään jo 5+1. Ovis oli mulla kanssa kp12 ja tänään jo kp35 eli tosi kauan kesti saada hyvät viivat tässä raskaudessa, viimeksi oli ihan selvät jo 4+4.. Sen kunniaksi pitikin sitten mennä ostamaan vauvalle ja esikoiselle samisteluvaatteet :ROFLMAO:.

Mietin uskaltaisiko loppuviikosta varata neuvolaa ja varhaisultaa sinne n. Rv9 tienoille.
 
Täällä toinen joka pissatikkuja lillutti uittaa:p http://aijaa.com/4JGTcJ ♡ vahvistunut kyllä tosi paljon, postista pitäs tänään tulla lisää digejä että sitten ne jossain vaiheessa uitan:ROFLMAO: dpo10 tein ekan digin ja sillon sain 1-2 raskaana, miehelle kun näytin sitä sillon niin ukko sanoi "tuleeko sieltä 2 lasta kerralla":ROFLMAO::LOL:

Hookoo & tirppa 3+4 ♡
 
  • Tykkää
Reactions: Li Li
Kuinka te muut joilla on myös vahvoja oireita, väsymys, pahoinvointi ym.. saatte pidettyä asian vielä salassa? Itsellä tekee kyllä todella tiukkaa, en meinaa saada skarpattua itseäni millään esim. töissä kun väsyttää, on huono olo ja naama valkoinen ku lakana...
Ääh, helpommalla pääsisi ku kertois, mutta kun ei uskalla vielä...
 
Mulla on yllättävän vähän oireita nyt. Pitäisi tänään käydä apteekista ostamaan se apteekkarin oma. En malta odottaa aamuvirtsaa niin teen jo tänään. Katson onko miten vahvat viivat. Jokin minussa sanoo ettei tästä tule vauvaa vielä.. että se antaa odottaa itseään.
 
@Elsusa Neuvolakäynneille voi ottaa mukaan,mutta ainakaan täällä Oulussa ei voi ottaa np - ja rakenneultriin. Mä meen yksityiselle ultraan nyt pe ja mies on lasten (3kpl) sitten kirjastossa yms sillä aikaa ja ekalle neuvolakäynnille koitan päästä ihan yksin kun siellä menee kuitenki enemmän aikaa. Mies ei oo yhdenkään kohdalla ollut nlakäynneillä mukana, mutta ultriin on päässyt tulemaan. Voi kun tekis mieli jo lapsille kertoa,mutten viitsi jos käykin huonosti.
 
Kuinka te muut joilla on myös vahvoja oireita, väsymys, pahoinvointi ym.. saatte pidettyä asian vielä salassa? Itsellä tekee kyllä todella tiukkaa, en meinaa saada skarpattua itseäni millään esim. töissä kun väsyttää, on huono olo ja naama valkoinen ku lakana...
Ääh, helpommalla pääsisi ku kertois, mutta kun ei uskalla vielä...
Mä kerroin pomolle ja lähimmälle työkaverille yksityisesti eilen ihan suoraan missä mennään. Samalla tavalla tää alkuraskaus oireineen vaikuttaa työhön kuin sitten sekin, jos ei kaikki mee odotetusti..

Mulla myös ihan kamala väsymys, etoo vähän väliä kaikki ja jostain syystä mulla on ikenet tosi kipeät :cautious: Ja sit kaiken lisäksi se, että tupakointi loppui seinään, kun plussattiin ja hermo menee ihan kaikkeen. Onko täällä muita tupakoinnin tähän lopettaneita?

Tänään 6 + 4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuu88
Onko muilla turvotusta alavatsan kohdalla?

Itsellä iltaisin maha paisuu ja näyttää kun oisin pidemmälläkin raskaana.. äsken huomasin että alavatsa on ekaa kertaa turvonnut semmoseksi soikean muotoiseksi. Tarkoitan tällä sitä että ennen raskautta turvotus oli koko vatsan alueella. Nyt se näyttää enemmänkin semmoselta "poikamahalta" :D Navan alapuolella terävä "kukkula" mahassa ja turvotus ei juuri näy eteenpäin, vain sivusta ja minun silmin katsottuna ylhäältä päin.

Alkaa pelottaa että raskaus on pidemmällä mitä luulen :unsure:
 
Kiitos vastauksista eli mies mukaan vaan sinne neuvolaan!

@wiiwii Mullakin on samanlaista turvotusta, joka kyllä häviää yleensä yön aikana. Toisaalta reagoin helposti vatsallani syömisiin, joten en ole tosta turvotuksesta kovin ihmeissäni. Normaalisti sitä tulee ja menee ihan miten sattuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Taidan tulla tähän ketjuun viimeisten joukossa, kun mahdollisesti LA menis lokakuun viimeiselle viikolle. Kierto on sen verran epäsäännöllinen että ihan tarkkaa päivää en osaa arvioida, luultavimmin 27-29 päivä.

Oon testannut vasta pastellipinkin viivan RFSUlla tänään, joten tuntuu melkein uhkarohkealta tähän ketjuun kirjoittaa. Yritystä on sen verran kauan takana enkä oo koskaan päässy tänne kun haikeena lueskeleen, joten nyt sit rempseästi kirjoitan ja tipun sitten jos tipun. Tämä viestikin on voitto. :)

Montecea / ensimmäinen / LA 28.10.2018 (ehkä)
 
  • Tykkää
Reactions: akorrzs
Tsemppiä @1papunen tupakoinnin lopettamisen kanssa! Mä en oo vuosiin polttanut vakituiseen, mutta olen sellainen vahvasti sosiaalinen tapapolttaja eli poltan aina juhliessa, kavereiden kanssa ulkona käydessä ja töissä käyn aina salakessulla kun tiedän et en voi jäädä miehelle kiinni. Ni kaikki vähätkin kessuttelut nyt sit tietenkin loppui plussaan, joten ihan hirveästi ei oo mitään nikkiksiä kun tapa on enemmän sosiaalinen kuin fyysinen riippuvuus, mutta tiedän että tulee vielä paljon hetkiä et haluaisin polttaa vaikka tiedän et se on maailman typerintä! Mut ei se onneksi oo vaikeaa kieltäytyä kun yhtään ajattelee tupakoinnin mahdollisia vaikutuksia sikiöön. Vaikka mullakin on monia kavereita ketkä on polttan koko raskauden ja lapset ihan kaikin puolin ok, mut silti kyllä tuomitsen sen täysin!
 
Alkaapa meitä olla jo paljon täällä! (y) Toivottavasti kaikki saa pysyäkin täällä ja saadaan vauvat syksyllä syliin:love:

Tsemppiä @1papunen! Mä poltin vakituiseen (n.9v) ennenkuin aloin esikoista odottaa. Sen jälkeen ollu viihdepolttaja raskauksien välissä. Nyt ennen tätä raskautta oli lähteny vähän hanskasta ja tuli poltettua harvase päivä, vaikkakin yleensä vaan 1-2... :confused: Onneks ei tee mieli yhtään nyt!

Mitään oireita ei oo vielä ainakaan.. Tai no välillä saattanu vähän alavatsaa nippailla mutta ei muuta. Oon päässy aiemmissa raskauksissa tosi helpolla; kahdessa ekassa oli rv6-8 semmoinen kestokrapula-olo vaan ja kolmannessa oksensin kerran :D Toivottavasti nytkin säästyis suuremmalta pahoinvoinnilta!

Murpeloinen 4+3
 
Mä kerroin pomolle ja lähimmälle työkaverille yksityisesti eilen ihan suoraan missä mennään. Samalla tavalla tää alkuraskaus oireineen vaikuttaa työhön kuin sitten sekin, jos ei kaikki mee odotetusti..

Mulla myös ihan kamala väsymys, etoo vähän väliä kaikki ja jostain syystä mulla on ikenet tosi kipeät :cautious: Ja sit kaiken lisäksi se, että tupakointi loppui seinään, kun plussattiin ja hermo menee ihan kaikkeen. Onko täällä muita tupakoinnin tähän lopettaneita?

Tänään 6 + 4 :love:
Täällä yksi tupakoinnin seinään lopettanut plussattuani. Alku oli vaikeaa, mutta mies päätti lopettaa samalla niin oli hyvä kiukutella yhdessä. Nopeasti mulla alkoi nää pahoinvoinnit niin siinä samalla jäi tupakan tuskat.
 
@Wiiwiii turvotusta löytyy täältäkin.. Toisaalta olen ennestään hieman kurvikkaampi, niin ei sitä muut oo onneks huomanneet :D

Kiitos @ahmis ja @murpeloinen tsempeistä! Eiköhän nyt ala helpottaa pikku hiljaa, kun on ensimmäinen viikko takana. Pieni piru on olkapäällä yrittänyt järkeillä mulle, että enemmän mun stressi tekee haittaa, kun parit henkoset, mut en vaan salli itselleni sitä :( Voihan se olla, että tulee täysin terve vauva, mutta vaikutukset voivat aina näkyä myöhemmällä iällä.

@Flowerpower85 Voi kumpa munkin mies olis lopettanut samaan aikaan! Tai sit ei. En tiiä, ois varmaan kolmas maailmansota jo syttynyt :ROFLMAO:
 
@Wiiwiii turvotusta löytyy täältäkin.. Toisaalta olen ennestään hieman kurvikkaampi, niin ei sitä muut oo onneks huomanneet :D

Kiitos @ahmis ja @murpeloinen tsempeistä! Eiköhän nyt ala helpottaa pikku hiljaa, kun on ensimmäinen viikko takana. Pieni piru on olkapäällä yrittänyt järkeillä mulle, että enemmän mun stressi tekee haittaa, kun parit henkoset, mut en vaan salli itselleni sitä :( Voihan se olla, että tulee täysin terve vauva, mutta vaikutukset voivat aina näkyä myöhemmällä iällä.

@Flowerpower85 Voi kumpa munkin mies olis lopettanut samaan aikaan! Tai sit ei. En tiiä, ois varmaan kolmas maailmansota jo syttynyt :ROFLMAO:
Meillä on vielä tyttö (toukokuussa 4v.) järkyttävässä uhmaiässä, niin ei tämä helppoa ole ollut. Ja täytyy tunnustaa että melkein viikon plussauksen jälkeen poltin yhden tai kaksi tupakkaa päivässä.
 
Moikka! Ilmoittaudun joukon jatkoksi. :)

Toissapäivänä hailakka plussa ja tänään vähän vahvempi. Laskurin kertoo, että edellisten menkkojen perusteella LA 24.10.2018, viides lapsi ja KSKS. Vähän aikaista pitää asiasta kovin mekkalaa, mutta vertaistuki kelpaa.. :)
 
Minä kunnon himotestaajana jatkan valitsemallani linjalla, mikä ei oo kyllä ollenkaan hyvä idea. Aamulla testasin samaisella RFSUlla mielestäni ehkä jopa haaleamman viivan kun tiistaina iltapäivällä, tosin voi nyt olla osapuilleen samankin vahvuinen. Argh, miksei se vahvistu? Toki toinen testi on iltapäivällä ja toinen aamulla, mutta silti. Vähän jäi kyllä huoli... Ja kyllä, tämä tarkoittaa sitä että nyt pitää sitten iltapäivällä koittaa uudestaan.

Hauska kun tässä ketjussa on periaatteessa ihmisiä melkein kuukauden eroilla LA:ssa, alkukuusta loppukuuhun, niin jotkut on jo turvallisemmilla vesillä ja neuvolaan matkalla, kun jälkipään hännänhuiput vastaa syö kynsiään testien kanssa... Toisaalta ihanaa jos saa ennakkotietoa siitä mitä on tulossa. :)
 
Täällä ilmoittautuu uusi mukaan. Eilen plussattu selkeä plussa. Oireita tosi vähän, verrattuna neljään edelliseen. Tämä siis viides. Nuorin 03/17 syntynyt. Toivoisin pääseväni listaan kalenterin mukaan LA 12.10 Anne90/27/viides/SEKS
 
En olisi edes tiennyt olevani raskaana jollen olisi testannu kuukautisten poisjäännin takia. Hiukan ehkä väsy enemmän ja vilu iltaisin. Pissahätä melko usein. Missä pahoinvointi? Ollut kuitenkin läsnä joka raskaudessa hyvin varhain. Ennestään kolme poikaa ja yksi tyttö.
 
Voi ei osanottoja sinulle @Aileen :cry:! Toipumista ja uutta tärppionnea teille:(!

Voihan @Montecea mitkä kiertopäivä/dpo sulla nyt? Minähän ahdistelin kanssa itseäni noiden hailuroiden kanssa ja vasta tiistaiaaamuna (dpo22/ rv5+1) tuli sellainen mitä voi hyvällä omallatunnolla viivaksi sanoa, eli ei ainakaan minulla vahvistunut viivat edes viikossa vaikka menkatkin oli jo myöhäs. Eli ei vielä masennella, toki itseäkin jännittää onko siellä kaikki ok mut menkkojakaan kun ei näy ni kai se pitää lähtä siit et joku siellä elelee.

Minustakin on hauskaa että toiset käyneet jo varhaisultrassakinja kaikki ei oo vielä edes plussanneet ketkä tähän ryhmään tulee vielä :geek:.

Itse siinä välissä, ultraan vielä ikuisuus mutta ei viitsi enää tikkuihinkaan pissiä kun ei ne siitä varmaan enää viisastu (n)..
 
Voihan @Montecea mitkä kiertopäivä/dpo sulla nyt? Minähän ahdistelin kanssa itseäni noiden hailuroiden kanssa ja vasta tiistaiaaamuna (dpo22/ rv5+1) tuli sellainen mitä voi hyvällä omallatunnolla viivaksi sanoa, eli ei ainakaan minulla vahvistunut viivat edes viikossa vaikka menkatkin oli jo myöhäs. Eli ei vielä masennella, toki itseäkin jännittää onko siellä kaikki ok mut menkkojakaan kun ei näy ni kai se pitää lähtä siit et joku siellä elelee.
Kiitos Ahmis. Mulla ei oo dposta hajuakaan kun en ovista tähän kiertoon bongannu, ja asiaahan nyt ei varsinaisesti auta sekään että edelliset kierrot oli 28, 28, 41, ja 63 päivää. Ensimmäinen plussa (haalea) tuli kuitenkin jo kp 26, joten kaiken järjen mukaan nyt oltaisiin oltu tuollaisessa 28 päivän kierrossa, joka nyt vuoden sisään on yleisin ollutkin. Jos sen pohjalta laskee niin dpo 15 olisi nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Apuuva! Täällä myös yksi epäuskoinen ensimmäisen odottaja. Plussasin tänä aamuna kun menkat kolmatta päivää myöhässä, oletettavasti siis 17dpo. Vertaistuki olisi todellakin tarpeen, koska kaikki on niin uutta ja jännää! :eek:

LA 22.10. / amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla
 

Yhteistyössä