Lokakuiset 2019

Ipu
Mulla on kans toi sama fiilis että ois ollu raskaana jo vaikka miten pitkään vaikka nyt on pari viikkoa plussauksesta. Mut sit taas tuntuu ettei etene ollenkaan. Huomenna ois sit 6+0. Eilen ei ollu etovaa oloa juuri ollenkaan ja sekös taas huolestuttaa. Nukuin kyllä hyvät yöunet että ehkä sillä oli vaikutusta. Ahistaa kun ei voi tietää onko kaikki hyvin! Ainakaan mitään vuotoja ei ole ollut ja tissit on edelleen kipeet. Edellinen meni kesken just näinä päivinä. Sillon hävis pari päivää aiemmin tissikipu ja parina päivänä ollut lievästi etova olo ja sit alko tiputteluvuoto joka ylty. Ekassa oli tiputtelua kyllä sillonkin kun menkkojen piti alkaa, ei vaan kunnon menkoiks muuttunu ja sit tein positiivisen testin ja luin et tiputtelu voi olla normaalia. Nyt ei oo onneks ollu mitään sellasta missään vaiheessa, ihan vaan parina päivänä menkkojen aikaan tositosi hailakasti ruskeeta. Mut jännittää silti. :unsure:
 
Mulla on kans toi sama fiilis että ois ollu raskaana jo vaikka miten pitkään vaikka nyt on pari viikkoa plussauksesta. Mut sit taas tuntuu ettei etene ollenkaan. Huomenna ois sit 6+0. Eilen ei ollu etovaa oloa juuri ollenkaan ja sekös taas huolestuttaa. Nukuin kyllä hyvät yöunet että ehkä sillä oli vaikutusta. Ahistaa kun ei voi tietää onko kaikki hyvin! Ainakaan mitään vuotoja ei ole ollut ja tissit on edelleen kipeet. Edellinen meni kesken just näinä päivinä. Sillon hävis pari päivää aiemmin tissikipu ja parina päivänä ollut lievästi etova olo ja sit alko tiputteluvuoto joka ylty. Ekassa oli tiputtelua kyllä sillonkin kun menkkojen piti alkaa, ei vaan kunnon menkoiks muuttunu ja sit tein positiivisen testin ja luin et tiputtelu voi olla normaalia. Nyt ei oo onneks ollu mitään sellasta missään vaiheessa, ihan vaan parina päivänä menkkojen aikaan tositosi hailakasti ruskeeta. Mut jännittää silti. :unsure:
Ihan varmasti jännittää, mutta pienetkin vuodot on useimmiten normaaleita. Samoin oireet voi vaihdella päivittäin ja viikoittain ihan laidasta laitaan. Oon viime päivinä lukenut noista aiheista kaiken mahdollisen Googlesta :). Muakin nimittäin km kokeneena pelottaa ihan mielettömästi varsinkin kun mahanippailut ovat loppuneet ja olo on pääosin mitä parhain.

Jotenkin sitä kaipaisi sitä, että joku tulisi sanomaan että kaikki on nyt OK ja homma tulee päättymään siihen, että saadaan uusi kaveri perheeseen lokakuussa. Pissatikkuun on niin kovin vaikeaa luottaa!

Nenä on tarkka, rintoja aristaa vähän ja hengästyn yhä hirveän nopeasti. Hengästyttääkö teitä muita vai olenko oudon oireeni kanssa ainoa? Tää on siis todella huomattava muutos "normaaliin".
 
Ipu
Mulla taas on ollu nyt pari päivää jotain tuntemuksia alavatsassa ja alaselässä. Seki pelottaa kun usein ennen menkkoja särkee alaselkää. Mut ehkä siellä vaan tapahtuu jotain ja kaikki silti hyvin.
Hengästyttää joo helpommin! Ja leposyke on noussu, kun tolla aktiivisuusmittarilla kattelen. Tosin nyt pari päivää sekin on ollut laskussa taas. Viikonloppu oli kyllä stressaava työhommien puolesta että ehkä siks nousi ylemmäs. Vajaa kaks viikkoa kun nyt kestäis niin sit näkee tilanteen varhaisultrassa.
 
Mulla taas on ollu nyt pari päivää jotain tuntemuksia alavatsassa ja alaselässä. Seki pelottaa kun usein ennen menkkoja särkee alaselkää. Mut ehkä siellä vaan tapahtuu jotain ja kaikki silti hyvin.
Hengästyttää joo helpommin! Ja leposyke on noussu, kun tolla aktiivisuusmittarilla kattelen. Tosin nyt pari päivää sekin on ollut laskussa taas. Viikonloppu oli kyllä stressaava työhommien puolesta että ehkä siks nousi ylemmäs. Vajaa kaks viikkoa kun nyt kestäis niin sit näkee tilanteen varhaisultrassa.
@Ipu sun kohtu varmaan vaan vetää kunnon venyttelysessioita ja tekee tilaa? Tiedän, ettei tää varsinaisesti auta, mut yritetään vaan luottaa siihen, että suurin osa raskauksista päättyy kuitenkin hyvin, vaikka riskejä onkin aina olemassa. Varsinkin näillä palstoilla todellisuus tuntuu vääristyvän niin, että keskenmenoja tuntuu välillä olevan enemmän kuin onnistumisia. Mut sit vertaan omaan kaveriporukkaan, jossa vain yksi kaverini on kohtalontoverini ja muilla raskaus on sujunut ilman suurempia ongelmia. Toivotaan, et pari viikkoa sujahtaa nopeasti ohi ja saat varmistuksen ultrassa!

Onpa huojentavaa kuulla, että joku muukin puuskuttaa :). Jotenkin ajattelin, että hengästys tulisi mukaan kuvioon vasta sitten kun kohtu oikeasti kasvaa, mutta ehkä tämä johtuu näin alussa verimäärän lisääntymisestä tmv.?
 
Ipu
@Mikkiss85 kiitos tsempeistä, täytyy nyt tosiaan luottaa vaan ja antaa ajan kulua. Periaatteessa nyt on ollutkin luottavaisempi olo kuin viimeks, mut nyt pari päivää kaikenlaiset ajatukset vallannu mieltä. Mulla on kaveripiirissäkin ollut keskenmenoja, mut paljon on niitäkin keillä on mennyt heti ensimmäisestä kaikki hyvin loppuun asti. Ja niilläkin keillä mennyt kesken niin on nyt lapsia. Eiköhän meilläkin suju hyvin tällä kertaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkiss85
Hengästymistä täälläkin ja lievää etovaa oloa. Nyt kun on flunssa päällä, niin tuntuu, että kaikki muut oireet jääneet tukkosuuden ja yskimisen jalkoihin. Kahvikuvotus tullut kuvioihin, mikä on tuttu jo viime raskaudesta. Muuten ei vielä himoja/kuvotuksia ole ilmennyt. Miten muilla?
 
Mua kans kuvotti esikoisen raskausaikana kahvi, niin oon koittanut jättää sen jo pois valmiiksi:D
Mulla on kaamea flunssa ja kurkunpääntulehdus, niin jotenkin tuntuu peittyvän kaikki muut oireet näiden oireiden alle. Väsymys on ihan jäätävää ja tissit kipeät, mutta muuten tuntuu, ettei nyt just ole mitään. Paitsi hajuaisti on kyllä herkkä! Tuntuu, että Name tukossakin haistaa kaiken tosi vahvana :ROFLMAO:
 
Jännä tuo ettei kahvi maistu kun mulle muistaakseni esikoisenkin aikana maistui normaalisti ja niin nytkin. eilen varasin neuvolan, meni aika kauas minusta kun 26.2. Nyt siis menkkojen mukaan omien laskujen mukaan rv 5+4. Mutta kaipa tuo ajankohta on sitten ihan normi eka käyntiä ajatellen :) mulla on vointi jotenkin liiankin normaali lukuunottamatta nippailuja ja ajoittaista munasarjakipua vasemmalla puolen. Välillä mielen valtaa epäusko että oonkohan mä oikeesti edes raskaana:geek::ROFLMAO:
 
@Jenskuli- Pikaisia paranemisia!

Tsemppiä muillekin olojensa kanssa. Toivottavasti helpottaa pian!

Mun kahviällötys meni viime raskaudessa niin pitkälle, että miesraukka joutui juomaan kahvinsa termosmukista, kun mua niin ällötti se haju. :LOL: Ja mä siis normaalisti rakastan kahvia.

Mulla on ensimmäinen neuvola 25.2. ja tänään 6+2. Tuntuu kyllä ikuisuudelta. :)
 
Ipu
Mä en oo vieläkään saanu edes varattua neuvola-aikaa :confused: tänää yritin soittaa mut ei vastattu, ei kyl ollu soittoaikakaan. Loppuviikonkin oon soittoaikaan töissä, ehkä osuu tauko niin et vois riskillä soittaa ja toivoo ettei kukaan paukahda paikalle kuunteleen.

Tänään ei kyl tunnu miltään. Mahassakaan ei semmosta ”palloo” enää mut turvotus ylipäänsä taitaa olla laskenu. Ehkä sekin ok :rolleyes:
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille (y)

Neuvola-aika varattu muutaman viikon päähän ja samalla saatiin ultraan aika ensi viikon loppu puolelle, kyseessä riskiraskaus siis.
Olo on melko tavallinen ollut vielä, vähän tavallista enemmän väsymystä ollut ja lievää pahoinvointia. Ja sama täällä kahvin tuoksu tekee pahaa ja ilman raskautta juon sitä todella paljon päivässä.
Laskettu-aika 2.10
Ainakin omien laskelmien perusteella :)
 
Jännä tuo ettei kahvi maistu kun mulle muistaakseni esikoisenkin aikana maistui normaalisti ja niin nytkin. eilen varasin neuvolan, meni aika kauas minusta kun 26.2. Nyt siis menkkojen mukaan omien laskujen mukaan rv 5+4. Mutta kaipa tuo ajankohta on sitten ihan normi eka käyntiä ajatellen :) mulla on vointi jotenkin liiankin normaali lukuunottamatta nippailuja ja ajoittaista munasarjakipua vasemmalla puolen. Välillä mielen valtaa epäusko että oonkohan mä oikeesti edes raskaana:geek::ROFLMAO:
Mulla on ensimmäinen neuvola vasta 12.3 :D silloin 9+3:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Emilia1987
Mä en oo vieläkään saanu edes varattua neuvola-aikaa :confused: tänää yritin soittaa mut ei vastattu, ei kyl ollu soittoaikakaan. Loppuviikonkin oon soittoaikaan töissä, ehkä osuu tauko niin et vois riskillä soittaa ja toivoo ettei kukaan paukahda paikalle kuunteleen.

Tänään ei kyl tunnu miltään. Mahassakaan ei semmosta ”palloo” enää mut turvotus ylipäänsä taitaa olla laskenu. Ehkä sekin ok :rolleyes:
Itehän menin siis autoon soittamaan tuota varauspuhelua, töissä siis koko viikon niin ettei muuten ois onnistunut.:LOL: Kuumotti kyllä puhua autossakaan kun työkaveri tuli parin metrin päähän tupakalle. Enkä oo valmis vahingossa tätä julkistamaan vielä töissä kun ei tosiaan mun miehen lisäksi tiedä kuin mun paras kaveri vasta :D Hankala se soittoaika näin työssäkäyvälle. :geek:

Tiiättekö, me tehtiin tänään eka hankinta tälle mahdolliselle vauvalle :)love:), löytyi mun haaveilema rottinkinen ensisänky niin edullisesti kirpparilta että pakkohan se oli ostaa. Ei usein satu kohdalle:love:

(Se siitä ajatuksesta että ostellaan vasta ultran jälkeen :rolleyes:)
 
Ipu
Itehän menin siis autoon soittamaan tuota varauspuhelua, töissä siis koko viikon niin ettei muuten ois onnistunut.:LOL: Kuumotti kyllä puhua autossakaan kun työkaveri tuli parin metrin päähän tupakalle. Enkä oo valmis vahingossa tätä julkistamaan vielä töissä kun ei tosiaan mun miehen lisäksi tiedä kuin mun paras kaveri vasta :D Hankala se soittoaika näin työssäkäyvälle. :geek:

Tiiättekö, me tehtiin tänään eka hankinta tälle mahdolliselle vauvalle :)love:), löytyi mun haaveilema rottinkinen ensisänky niin edullisesti kirpparilta että pakkohan se oli ostaa. Ei usein satu kohdalle:love:

(Se siitä ajatuksesta että ostellaan vasta ultran jälkeen :rolleyes:)
Seki kyllä herättäis kummeksuntaa jos menisin autoon soitteleen, ei oo tapana poistua työpaikalta senkään vertaa. Saas nähä mitä keksin :D varmaan ainaki koitan aamulla ennen töitä vaikka ei ookaan soittoaika jos sattuis vastaan. Kauhee ongelma tästäki pitää tehä :LOL:
 
Seki kyllä herättäis kummeksuntaa jos menisin autoon soitteleen, ei oo tapana poistua työpaikalta senkään vertaa. Saas nähä mitä keksin :D varmaan ainaki koitan aamulla ennen töitä vaikka ei ookaan soittoaika jos sattuis vastaan. Kauhee ongelma tästäki pitää tehä :LOL:
Mie sain kierrettyä ton aiheen aika hyvin kun soitin töistä, esittelin vaan itseni ja sanoin "tarviisin sinulle ajan" ja vastailin kysymyksiin :whistle: ei yhtään epäilyttävää kun seisoo kalenterin kanssa tuulikaapissa mut:LOL:
 
Ipu
Joo no ehkä vaan sanon et täytyy käydä soittaa yks puhelu ja koitan kans puhua sillain ettei muut ymmärrä jos kuulee. (y)
Eilen tuli sit hetkeks etova olo myöhemmin iltapäivällä mut tänään taas kauhee ahdistus et onks kaikki hyvin. Nyt on just ne päivät ku viimeks tuli ulos. Mitään vuotoja ei oo et sikäli vois varmaan olla huoleti mut kai se on jotain alitajuntaista. :confused:
 
Nyt pitäis olla kaikki uudet listattu tuonne ekaan kommenttiin. Jos ei, niin laittakaa uudelleen punaisella teksti, niin käyn lisäämässä.

Me ostettiin jo reilu vuosi sitten sellainen Bob&Blossomin Sister-paita tytölle, mutta se ei kkm:n takia koskaan päässyt käyttöön. Nyt olis tarkoitus testata, että se menee edelleen päälle, ja käydään isovanhemmilla kyläilemässä se päällä :) Ollaan vaan nyt vähän kahden vaiheilla, kerrotaanko me isovanhemmille varhaisultran jälkeen 7+4, vai odotellaanko varsinaiseen ekaan ultraan 11+5. Olin aiemmin ihan varma, että haluan kertoa jo ajoissa, sillä kkm:n jälkeen kaikista asian tienneistä oli tosi paljon tukea, mutta nyt oon alkanut epäröidä.

Esikoisen aikaan raskaus kerrottiin jouluna, niin silloin ostettiin miehen vanhemmille sellainen Muumien kirja isovanhemmille joululahjaksi, ja mun vanhemmille askarreltiin lahjakortti isovanhemmuuteen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pioni85 ja lillium
Moikka!

Eilen sain elämäni ensimmäisen plussan ja taidan uskaltautua liittyä tänne lokakuisiin. Esikoinen olisi siis tulossa ja todella toivottu, 4. yrityskerralla tärppäsi :love:

Viikonloppuna digitestin teko suunnitelmissa. Oireita ei ole ollut vielä yhtään, joten olinkin eilen aika yllättynyt testistä.

Suositelkaa jotain kivaa appia raskauden seuraamiseen :) Flowlla seurasin yritysaikana, mutta haluaisin kokeilla muitakin(y)

15.10/Milow/27/ensimmäinen/SATKS
 
Täällä myös nla varattu: 12.3.
Nyt on 4+0.
Hämmentävän erilainen alku verrattuna esikoiseen. Ensimmäistä testiä ennen menkkojen oletettua alkamista aloin harkita, kun naamaan posahti kaks finniä ja töissä salaattilounas ei enää riittäny kahta tuntia pidempään eli vielä aika oireettomasti mennään... eikä niin haittaa, jos esikon aikasia oireita ei tuliskaan :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
@Jiiän Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :love:

@Pioni85 Mä oon pohtinut kanssa tota printtipaitaa lapselle. Hyviä ideoita, mistä voisi tilata? Esikoisen kohdalla annettiin vain ultrakuva käteen. :)

Tänne iski flunssa ja on todella mielenkiintoinen olo, kun äklöttää siihen päälle. Uh. :sick:
Vertailin useampaa yritystä, jolta printtipaidan olisi voinut tilata. Päädyin sit lopulta ihan Smartphotoon, koska se yksinkertaisesti oli puolet halvempi kuin muilla. Toivotaan, että ei näy laadussa... Paitaan teetin esikoisesta kuvan ja alle teksti "Tuleva isosisko".
 
Ja seuraavaksi hölmö kysymys. Koska olen super-varmistelija, niin jos liityn Facebookin lokakuisiin, niin eihän ryhmän ulkopuoliset voi nähdä ryhmään kuuluvia jäseniä missään spämmissä tai ylipäätään koko ryhmää? Eikös ryhmä ole salainen? Oon saanut useamman kaverin raskauden selville, kun Facebook ehdottelee ryhmiä ja oon bongannut nimen siitä...
 

Yhteistyössä