Lokakuu 2018

Heippa! Voisin tännekin tulla kertomaan että 8.9 meidän tyttö päätti tulla maailmaan <3 7.9 oli perätila kontrolli jossa todettiin että lapsivettä ei ole yhtään joten varattiin käynnistys 8.9 mutta neiti päätti ite lähteä tulemaan 7.9 illalla ja 8.9 kello 16.28 syntyi viikoilla 38+1 :) Synnytys meni hyvin ja vauva voi hyvin :) 49cm ja 3285g Ite tulin sairaalassa heti flunssaan ja nyt koko perhe on siinä.. valitettavasti vauvakin! :(
 
Onnittelut prinsessasta! Tästä taisi meidän vauvaputki käynnistyä :)

Jos vain jaksat ja viitsit jossain vaiheessa, olisi kiva kuulla synnytyskertomusta. Toivottavasti flunssasta pääsette pian eroon ja ihania hetkiä vauvan kanssa <3

saraneito ja rv 37+4
 
@Jasuuu , Onnittelut :love:
Antoivatko jo etukäteen avaavia lääkkeitä vai puhdas sattuma et köynnistyi? Voiko luonto hoitaa itse käynnistyksen veden vuoksi. Myös kiinnostaa huomasitko itse oiretta veden puutteellisuuden takia ennen ultraa, kovempia liikkeitä tms?

Pian flunssa helpottaa! (y)
 
Paljon onnea koko perheelle @Jasuuu ja pikaista toipumista flunssasta! Huimaa että saatiin jo tämänkin ketjun vauvaputki auki. Itsellä vielä sellainen olo että kaipa se sieltä sitten joskus syssymällä. :)

Jos listan mukaan mentäis kauniisti järjestyksessä niin sehän ois sitten @saraneito seuraavana? :) Mitkäs on tunnelmat?
 
Pitääpäs omat tiedot kanssa pistellä tänne, kun kerta tänne eksyin :D

18.10. Johannaz. 28. 1 .KYS. Poika. 1205 g (rv28)

Toivottavasti nyt pistin kaikki oikeassa järjestyksessä.
Paino arvio on aika pitkän ajan takaa, uudet tarkistukset vasta tämän kuun lopussa, ei malttaisi odottaa :(
 
Paljon onnea ensimmäiselle syntyneelle ja perheelle!

Mä olen halukas Facebook-ryhmään ja voin aloittaa semmoisen myös jos muitakin innokkaita löytyy.
Monilla onki jo äitiyslomat alkaneet, itse olen ollut nyt 2 viikkoa sairauslomalla unettomuuden ja uupumuksen vuoksi, tämä viikko olis ollu vielä töitä. Oloa on kyllä helpottanu kummasti ku ei oo tarvinu aamulla voipuneena rikkonaisen yön jälkeen töihin lähteä. Tällä hetkellä hyvin nukuttu yö tarkoittaa sitä että vaan heräilee sen kymmenisen kertaa. Unettomuutta on ollu jo keväästä lähtien.

Täytyy todeta siihen sairaalavrusteluun että vauvathan on oikeesti tosi pieniä syntyessään ja hyvin kippurassa. Meillä isoveli oli normaalikokoinen 51cm syntyessään mutta siltikin koon 50 body ja potkuhousut oli isot sairaalasta lähtiessä, niin että vauva hukkui niihin.
 
Onnea @Jasuuu :love::love:

Jos kotikonstit vauvan hivuttamiseksi raivotarjontaan kiinnostaa, kannattaa tutustua spinning babys liikkeisiin.:)


Täällä Itulla jo sunnuntaista asti hirveä jytä. Eilinen oli pahin ja teki sen että kohtu on totaalisen supistusherkässä tilassa. Pienikin vauvan tai itseni tekemä liike laukaisi päälle supistukset. Loppuivat 2 aikaan yöllä. Herätessä aamulla Itu heräsi riehumaan myös ja kyllä tekee kipeää, kaikki sisusksissa ihan hellänä ja tänään olis mentävä ostamaan vaatteet miehen ukin hautajaisiin ja siitä hoploppiin, jossa mun ei onneks tarvii kyllä liikkua vaan mies juoksee kuopuksen kanssa.:LOL:

Mutta kyllä tässä vaan toivoisi että ei ihan lasketulle menis saati yli, vaikka todennäköistä onkin että ainakin vähän yli lasketun joutuu kitumaan. Vain tyttö on syntynyt ennen laskettua, pojat jälkeen lasketun.
Toki sitä sitten vähän tulee ajateltua että kun tyttö nytkin pitäis tulla, niin josko ois tyttöjen juttu päästää äiti kärsimyksestä vähän aiemmin.:D:whistle:
Lääkärineuvolaankin on vielä sata vuotta. Vasta 36+6. Väliä edelliseen neuvolaan tuleekin siinä 5vk että ei tässä kyllä ravata tarvii.:LOL:
Haluisin vaan tietää mikä meininki tuolla alaalla on.:rolleyes:

Vadelmanlehtiteen aloitin lauantaina ja oottelen että se saa taas harkkasuppareihin ytyä, ihan vaan että tiedän sen taas alkaneen vaikuttaa, ei noi harkkarit mitään aikaan saa kuitenkaan.

Viipulainen & Itu 34+3:love:
 
TT1
@Johannaz lisäilin sut listaan.Tervetuloa :)
Huominen käynnistys alkaa olla käsillä.Hiukan jännittää miten käy/lähteekö käyntiin. Edellinen käynnistys kokemuksena kauhea ja päätyikin lopulta hätäsektioon,Nyt toivoisin tämän onistuvan :)
TT1
 
@TT1 tsemppiä huomiseen!:love:
Miten sulla lähdetään käynnistelemään?

Täällä Itu porautuu tasasella tahdilla syvemmälle lantioon. Aina iltaan mennessä lantiossa on kamala paine ja lonkkiin ja sisäreisiin repii kuin suonenvedoissa.
On tää loppuodotus kyllä sellanen työmaa, että kyllä sitä on valmis kokeilemaan taas kaikki kikkakolmoset häädön toivossa, sama se vaikka niillä saavuttais korkeintaan ajatusten siirtämisen pois vaivoista.:LOL:

Onneksi tässä nyt on silti paljon tekemistä ihan itselläänkin seuraavat 3vk.
Just vaan naureskelin itekseni kun mies keksi hakea töissänsä auennutta pestiä, johon pääsi haastatteluunkin, että nyt tietty saa sen ja kun se pesti ois määrä alkaa, niin aivan takuulla vauva keksii syntyä, että sit varmaan jää isyyvapaat jonnekki tulevaisuuteen, koska se pesti sisältää koulutukset. Ois kovin tyypillistä toimintaa vauvalta.:D

Viipulainen & Itu 34+5
 
Itsellä tänään käynti lisä tarkastuksessa, eikä nukkumisesta tule mitään:unsure: kun vaikuttaa että on jo jotain alkanut tapahtumaan.
Kävelykin on kuin mummolla, kävely kepin kanssa. Ei pysty seisomaan suorassa, tuntuu että paikat poksahtaa minä hetkenä tahansa :eek:

Itsekkin putkahdin tähän maailmaan kuukauden ennakkoon, niin nyt pelkään että se on sama minunkin vauvan kanssa.

Suunnitelma oli tehdä vielä yksi suursiivous viikonloppuna. Laittaa loput hommat kerralla valmiiksi, niin kerkeän levätä loppu ajan.
 
@TT1 , tsemppii ja voimia!! (y)

Munki mies joutuu lähtee koulutukseen just tos rv 38 paikkeilla 2-3vrk ajaksi, jossa ollaan yötä. Pomo oli vaan sanonu et onhan siitä 2vko la asti. Mut ite pelkään et radin takia tulee just käynnistys tolle 38vkolle. Jos tulee niin sit kyllä valitsen itse sen päivän siten et mies on jo takas :rolleyes:

@nitana , voishan sen tehdä, kunhan vaan porukkaa löytyis mukaan. Vauvan kans helpompi sitä kautta kirjoitella. Ainaki ekan kans koin sen erittäin hyvänä, kun sai heti vastauksen kun kirjoitti ja oli aktiivista, kun viesteistä tuli ilmoitus. Täällä aivan unohtuu käydä. Myös vauva-ajan vertaistuki oli hyvä.
 
Onnea jo vauvan saaneille :love:

Taas hetki vierähtänyt viime vierailultani. :whistle: Huomenna käyn äitipolilla kokoarviossa sokereiden takia ja kuullaan tuomio tuleeko kutsu käynnistykseen vai saadaanko odotella luonnollista käynnistymistä :) Toisaalta en malttaisi odottaa että vauva syntyy ja haluaisin hänet jo syliin. Mutta kyllä mielummin odottaisin sitä kun hän itse on valmis tulemaan.

Itsellä on ihan valtava synnytyskuume ja yritän aina etsiä tarinoita mitä en vielä ole läpi lukenut, tuppaa vaan käymään vähiin :D Olisi tosiaan sitten kiva täältä lukea muiden jo synnyttäneiden juttuja miten on mennyt :love:

kerttuliina 38+0
 
Oliko täällä jossain jotain listaa mitä sairaalakassiin mukaan? Ihan kun en eläessäni olis semmosta pakannut :D Vauvan sängyn sain peräti tänään laitettua kuntoon.

Sovittuun käynnistyspäivään kaksi viikkoa, hui. Vaikka voihan hän sieltä päättää tulla ennen sitäkin. Tänään neuvolassa kohdunpohjan korkeus 33cm, tuntuu kyllä meikäläisen pituisessa aika tukalalta. Viime yönä en kahta tuntia pidempää pätkää nukkunut missään vaiheessa. Alkuyöstä tunnin välein pissalla, huoh...

Toisaalta haluaisin jo saada pikkuneidin syliin, toisaalta nämä on viimeiset raskausviikot minun elämässä... On se vaikeaa olla nainen :D

@kerttuliina, mitäs sanoivat äitipolilla?

Vuorikristalli 37+3
 
Oliko täällä jossain jotain listaa mitä sairaalakassiin mukaan? Ihan kun en eläessäni olis semmosta pakannut :D Vauvan sängyn sain peräti tänään laitettua kuntoon.

Sovittuun käynnistyspäivään kaksi viikkoa, hui. Vaikka voihan hän sieltä päättää tulla ennen sitäkin. Tänään neuvolassa kohdunpohjan korkeus 33cm, tuntuu kyllä meikäläisen pituisessa aika tukalalta. Viime yönä en kahta tuntia pidempää pätkää nukkunut missään vaiheessa. Alkuyöstä tunnin välein pissalla, huoh...

Toisaalta haluaisin jo saada pikkuneidin syliin, toisaalta nämä on viimeiset raskausviikot minun elämässä... On se vaikeaa olla nainen :D

@kerttuliina, mitäs sanoivat äitipolilla?

Vuorikristalli 37+3
Tosiaan äitipolilla käyty ja vauva kasvaa ihan keskikäyrillä eikä sen puolesta ole huolta. (y) Lapsivettä näytti olevan normaalia enemmän ja sen takia ei jätetä pelkän neuvolan seurantaan loppuraskautta. Ensi viikolla taas äitipolille tarkistamaan tilanne ja katsotaan silloin paremmin että käynnistetäänkö vai annetaanko mennä pidemmälle. :)
 
Onko muilla nälkä? Oon täs sinnitelly diabetes valiolla mut nyt ei enää riitä se energiamäärä. Oon useemman viikon syöny ajallisesti melko samoja ruokia, kun ovat mittaukset ollu ok. Jotain uutta kokeilli, jollon arvot nousee- paluu vanhaan.

Nyt en enää keksi mitään vähähiilarista, jota vois lisätä että sais oikean nälän pidettyä poissa. Viikon päästä vasta ultra, jolloin edes sais tietää onko tää kituutus hyödyttänyt.

Kaikki aamu-,väli- ja iltapalat ja lounas samoja, joka päivä. Eli salaattia, leipää ja maustamatonta jogurttia/prot.rahkoja. Alkaa tosissaa riittään jo.

Murot,puurot, maustetut jogurtit,hedelmät, karjalan piirakat, kaikki einekset ym.oon jättänyt täysin. Pakko alkaa noita lisään, ei tästä tuu muuten mitään ku oon ku persiille ammuttu karhu ku niin pahalla tuulella tän ruokailun takia. :devil:

Taidanpa tehdä nyt yöpalaksi kaurapuuron voilla!


Onnea @TT1 ! :love:
 
Onnea @TT1:love:

@Sonde mulla on iso nälkä tullut. Etenkin yönälkä vaivaa, mutta oon ottanu korkeintaan lasin maitoa herätessä eikä oo vaikuttanu aamupaastoon mitenkään. Tosin arvoissa ei oo ollu ongelmaa, mutta oon silti pyrkinyt pitämään ruokavaliosta hyvin kiinni, koska toisinaan ne äidin arvot ei kerro kaikkea vauvan kasvusta esimerkiksi.

Ootko kokeillu lisätä öljylisää ja proteiinia aterioiden yhteyteen? Eli kasviksiin vaikka öljyä ja sit vaikka isompi annos lihaa, kalaa, lintua tms.
Mulla mikään maitotuote ei riitä pitämään nälkää poissa juuri mitenkään, mutta isompi määrä protskua pääruokien yhteydessä on ollu hyvä ja sokereissa ei oo tapahtunu poikkeamia totutusta. Jos on vähärasvaista lihaa niin kalorimäärätkään ei pauku ainakaan merkittävästi, mutta massu kiittää.:giggle:

omanapa:
Itu ollu taas aivan yliaktiivinen.
Liikkeet sattuu mahanahkaan jo tosi paljon.
Tuntuu että porautuu vaan alemmas joka päivä ja sen takia alkanut vaivata pahemmin lonkkien hermosäryt.
Viime yö oli ihan hirveä. Sattui, supisti, pissatti ja Itu mellasti.
Nyt on maha ihan vedellä. En tiiä pelätäkkö olevan merkki lähenevästä synnytyksestä vai vaitsataudista. Kumpikaan ei just nyt ois hyvä.:whistle: Noh, pitää seurailla.

Viipulainen & Itu 35+3:love:
 
Hei kaikki,

en olisi uskonut että itse täällä jo nyt kirjoittelen tällaista, mutta meidän poika syntyi 18.9. rv 37+6. Tänään on siis jo viikon ikäinen <3
Paino 3084g ja pituus 50cm.
Synnytys jouduttiin käynnistämään raskausmyrkytyksen takia ja siitä syystä sairaala vaihtui Naistenklinikalle. Siellä menikin viime viikko. Perjantaina päästiin kotiin ja nyt koitetaan omat verenpaineet saada alas. Onneksi vauva syö ja nukkuu hyvin, hänellä kaikki hyvin.
Täytyy tulla jossain vaiheessa kirjoittelemaan tarkemmin.
Onnea myös muille jo vauvan saaneille ja teille vielä omaa nyyttiä saapuvaksi odottaville.

saraneito ja poika 1vko
 
Onnea @TT1 ja @saraneito !

@Sonde proteiinia minäkin ehdottaisin, vaikken kyllä raskausdiabetesruokavaliosta hirveästi tiedä. Eikö vähärasvainen proteiini oo kuitenkin ihan ok, ja se pitää nälkää? Lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia tai maitotuotteita, jos siis sellaisia syöt. Tai sitten kestääkö sun maha papuja tai linssejä? Ne on aika täyttäviä, ehkä niillä vois korvata hiilarilisäkkeitä? Jatkuva nälkä käy kyllä varmasti hermoon, mä en kestä nälkää kovin hyvin. Mulla tosin on käänteinen ongelma edelleen, kun ei oikein tee mitään mieli, mutta ehkä se on helpompi sietää.

Täällä käytiin neuvolassa, olivat sitä mieltä että ei vielä hetkeen ole mitään tapahtumassa, eikä siltä kyllä tunnukaan vielä. Sf-mitta hiihtää alakäyrää mutta niin se on kyllä tehnyt koko ajan, joten silloin vissiin se ei niin haittaa. Koitin kysellä voiko painoarviosta jonkinlaista veikkausta heittää, mutta ei lääkäri oikein siihen ruvennut, sanoi vaan että ainakaan isoon vauvaan ei mikään viittaa, mutta ei voi tietää vielä näillä viikoilla kun ehtii kasvamaankin.
 
Hei kaikille ❤ Poika päätti syntyä 21.9 RV38+1. Mulla alkoi lorahdella lapsivettä jo 20.9 ja seuraavana aamuna lähdin tarkastamaan onko se nyt lapsivettä vai mitä. Olihan se. Synnytys päätettiin käynnistää ja sain yhden lääkkeen perjantaina 11 aikoihin. 13 aikoihin alkoi supistukset ja poika olikin maailmassa 15.17, eli vauhtia riitti synnytyksen kesto kokonaisuudessaan 2,5h.
Nyt ollaan niin isossa vauvakuplassa koko perhe esikoinen on aivan rakastunut pikkuveljeen myös. Mun toipuminen synnytyksestä on ollut jälleen supernopeaa, tosin ei tullut myöskään mitään tikattavaa yms. Vähän on tarvinnut taistella imuotteiden ja asentojen kanssa ja nännit oli jo melko rikki onneksi sekin asia jo alkaa olla kunnossa ✌ Vauvan mitat oli 3615g ja 48,5cm, py 35cm.
 

Yhteistyössä