*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Ihanan nopsaan MB:llä mennyt synnytys. Vaik viimetipassa sitten taisitte lähtee, mut varmaan pidemmän päälle ihan kiva noin.
hemari Mä itekin tässä yks päivä mietin et miltä se maha näytti sillon heti synnytyksen jälkeen ja miltä tuntu, mut en jotenkin muista ollenkaan. Kyllähän sit siitä sängyltä melko pian nousi ja ite köpötteli suihkuun eikä siinä mitään sen ihmeemmin aatellu. Lähinnä tais se alapään jomotus viedä kaiken huomion ettei osannut muuta aatella. Mut kyllä siä suihkussa itekseen ollessa oli niin uskomaton olo ja taisin vielä uudestaan itkeä tirauttaakkin kun tuntui niin uskomattomalta että oli juuri tehnyt sen mitä koko elämän (aikuisiän siis) oli jotenkin oottanut ja pelännyt ja tiennyt ja toivonut tulevaksi ja nyt se oli sitten tehty ja sitä oltiin sitten äiti :'(

Marsupilami Voi surku! :( Ois kyl tosi kurjaa jos mies ei pääsis mukaan synnytykseen. Ite oisin varmasti aivan hermona vaik eka kertaa en ookkaan asialla. Mut onneks säkään et oo esikoista menossa synnyttään. Paljon voimia ja tsemppiä maanantaille! :heart:

Omaan napaan ei mitään. Supistuksia tulee ja menee entiseen malliin, ei mitään hälyttävää. Viikot poksuu tänään 39+0!!! =)
 
Marsupilami Mun ukko ei suostuisi edes olemaan poissa paikalta, kun vauva syntyy. On sanonut jo todella monta kertaa, et vaikka olis sitten pieksamäellä (asutaan siis tampereella) työkeikalla, niin lähtisi heti tulemaan kun ilmoittaisin, et nyt mennään :LOL: Tiedä sitten ehtisikö paikalle, mut ajatus hänellä on kuitenkin olla paikalla ja tuo työkeikka on siirtynyt jo kolmella viikolla, et on kyllä huono tuuri jos juuri silloin synnytän kun viimeinkin toteutuu.
Mutta palatakseni aiheeseen, niin onhan siitä synnytyksestä sitten selvittävä yksinään jos niikseen tulee, mutta varmasti se pelottaa kokeneenpaakin. Voima halaus siis sinulle :hug: marsupilami

Kiva lukea noita synnytyskertomuksia :D Toivottavasti nyt ei sitten seuraavaksi tule mitään kauhukertomuksia juuri ennen kun on minun vuoroni.

pinkkimieli ja pallopää 36+1
 
Kiitos tsempeistä =)
Eihän se auta kuin selvitä. Toivottavasti ois nopea synnytys, ei kerkeis miettimään liikaa..
Kun tässä on vielä sekin, että on ainoan pojan syntymä kyseessä, jotenkin "merkittävämpi" kun sen tietää. Vaikka tyttöjen syntymät tietysti olleet miehelle yhtä tärkeitä.

Mies kun ajaa työkseen koululaisia, niin ei oikein voi niitä lapsia jättää tien varteenkaan. Kun tuuraajaa ei ole löytynyt, niin minkäs tässä sitten mahtaa :(

Mutta, jotain positiivistakin, mieheni isä tuli jo tänään tänne meille, että on sitten valmiiksi paikalla laittamassa lapsia kouluun, ja jää nuorimman kanssa kotiin, kun minä lähden sairaalaan ja isäntä töihin.
Jospa se tästä suttaantuu vielä, ja jos oikein kovasti toivon, niin jospa poitsu päättäisi syntyä huomenna, niin pääsisi isikin mukaan :heart:
 
Oi kun söpöjä vauvoja :) Ja :flower: kimppu kaikille vauvautuneille...

Täällä ei omaan oloon mitään muutoksia, eli eipä tapahdu juuri mitään... :( No eihän meillä kotonakaan ole mitään muuta laitettu ku vaatteet pesty ku jotenkaan en vaan osaa ajatella sitä asiaa että se pienokainen tulee ihan kohta...

Mutta nyt bb:tä katselemaan

-himpsuli 38+1
 
Onnea täältäkin vauvansa jo saaneille!

Marsupilami, pidetään peukkuja että vauva tulee sellaisessa välissä että isikin pääsee mukaan :hug:

Vitsit että odotan jo maanantaita! Pääsen äitipolille tutkituttamaan maksan tilanteen, kutittaa edelleen melkosesti. Onneksi vauva liikkuu kumminkin tosi usein, etten ihan paniikissa sentään ole.. Eilen tosiaan supisteli muutaman tunnin ajan säännöllisesti ja kivuliaastikkin, kiva nähdä sekin että onko kohdunsuun enempi auki.

Kiitoksia MB:lle synnytyskertomuksesta, noin positiiviset kokemukset kyllä rauhottaa meitä joilla koitos vielä edessä!

TanjaKK 36+4
 
Taas täällä on ihanan paljon vauvautuneita :heart: :heart: Onnea kaikille!! :flower: Nopeaa poksuntaa ollut täällä lokakuisten pinossa, tänään on vasta 3.10 :D

Tulispa jo tämä meidänkin vauveli... maanantaina on laskettu aika. Toivottavasti ei viihdy massussa ainakaan niin paljon yli, että joudutaan käynnistelemään :| Edelleen täällä kärsitään kipuilusta ja suppareista, mutta olen jo heittänyt toivon kaivoon siitä, että tämä meidän nuppunen syntyisi ennen laskettua aikaa. Toivottavasti ei nyt sentään kahta viikkoa ole luvassa tätä "kärsimystä". :headwall:

Marsupilamille paljon tsemppiä ja voimia synnytykseen! Kohta saat oman masukkisi syliin :heart:

MB:llä oli aikamoinen synnytys, ette sitten turhan aikaisin kirjautuneet laitokselle :D Onnea vielä vauvelista! :heart:

Nyt nukkumaan, taas toiveikkaana: Joko tänä yönä?? Hyvää yötä mammat!

Toivo ja tytteli 39+5 :heart:
 
MB:llä mukava synnytyskertomus. Siinä ei sitten kauaa mennyt =)

Ihmettelin sitä, että kun mulle sanottiin meidän neuvolasta että kun supistukset tulee 10 min välein, niin pitää lähteä laitokselle. Olen luullut että niitä taajempaan pitäisi tulla. Mä en oo oikein sisäistänyt sitä hommaa, että miten sen nyt sitten pitäis olla. Lisäksi sieltä käskettiin ottaa omat sisätossut itelle ja miehelle mukaan, kun taysissa on niitä kuulemma niin vähän. Juu... meillä ei oo koskaan mitään sisätossuja ollu, että mistähän sellasetkin nyt sitten hankkis tähän hätään, ei oikein jaksais sellasta ajatella.

Ostin eilen luumunektaria jääkaappiin varalle, kun joku tässä vähän aikaa sitten täällä palstalla sellaisen olemassaolosta mainitsi. Oli meinaan aika tyyristä mehua! 3,78? litran pönikkä! :whistle: Aattelin että ostan sitä monta purkkia, mutta tyydyin nyt yhteen. Täytyy kattoo onko se muualla halvempaa kun cittarissa!

Viime yön nukuin tosi huonosti. Nenä on aivan tukossa. Nuhaa ei kuitenkaan oo, mutta verta tulee nenästä kokoajan pikkuisen, ja se kasautuu tonne jonnekin. Olis kyllä väsyttäny, mutta en enää jaksanu kuunnella nenäni vinkunaa, niin nousin sitten kuuden jälkeen ylös. Sekin mua valvotti, kun miehen kaveri jolla on hevosia, oli veikannut että meidän vauva syntyy tänään, tai siis kai viime yönä, kun "hevosetkin usein synnyttää myrskyllä". Se oli muuten siis ihan hauska juttu, mutta yöllä kun herää sitä miettimään, niin vaikee siinä unta on saada :LOL: Vaik eipä toi myrsky tainnut oikein mikään myrsky olla. Vähän vaan tuulista ja sateista, pisaroita ropisi välillä ikkunoihin, mihin myöskin välillä heräsin.

Hanikka ja Elli 39+1
 
Ainiin, niistä raha-asioista mun piti kanssa kirjottaa, kun oli ihan mielenkiintonen aihe. Hyviä vinkkejä tässä on ollut kyllä, esim. se että tietty prosenttimäärä menis yhteiselle tilille. Ihan harkitsemisen arvoinen järjestely kyllä. Meillä menee mun tililtä asuntolainan lyhennykset, ja sitä ennen mies laittaa aina mun tilille puolet sen lyhennyksen määrästä. Ei oo tarvinu kauheesti muistutella. Parempi ollu näin päin, koska itelläni jäis välillä ehkä hajamielisyyden takia raha laittamatta. Mies maksaa ite oman autonsa lainaa, ite sain oman kipponi jo maksettua. Mä ostan kyllä tosi useesti meille ruuat. Ihan ei tunnu aina tasapuoliselta, mut tosi paljon niissä ruuissa on sellasta mitä syön vain minä, tai mies syö aika vähän. Esim. leipiä ja niitten päällisiä se ei syö ollenkaan. Ja samalla kun kaupasta ostetaan jotain kosmetiikkaa tms. mitä mä käytän, niin tulee useesti maksettua senkin takia koko satsi. Täytys joskus kyllä vähän katsoa, että kuinka tasoihin se sitten menee. Niin muista kuluista sitten ollaan tehty niin että mies maksaa sähkölaskut ja mä netin. (Netti halpeni vähän aikaa sitten aika paljon, niin se kyllä nyt on vähän tasoittanut sitä ruokaraha-asiaa)
 
Mä oon ollut monta päivää niin kiukkuinen.. Masentaa ja ahdistaa, mut en tiedä mikä. PLAAH.
Unohdin kiittää Talviccia uudesta pinosta, joten nyt myöhäinen kiitos :heart:
Ja onnea taas kaikille vauvansa saaneille :flower: Noi synnytyskertomukset on kyllä niiiiin ihanaa luettavaa :heart: Mä en jaksais enää oottaa yhtään, et saa vauvan pois tuolta masusta.

Raha juttuihin voisin kommentoida, et meillä on omat tilit. Mies maksaa lainan kokonaan yksin ja mä maksan muut laskut ja ruuat. Yhteiset rahat on, eli nyt kun mun tulot pienenee, niin mies tulee maksamaan enemmän kauppareissuja ja muuta. Nyt kun aloin oikein miettimään, niin meillä ei oo koskaan ollut riitaa rahankäytöstä, onneksi. Tosin nyt mun raskausaikana ei olla muutenkaan riidelty juuri mistään.... =)

Nyt mä lähden piha hommia tekemään. Täällä paistaa aurinko.

Missah ja Mölli 38+2
 
Moi!
Täällä yksi taustailija, jolla la 19.10. Olen jo jonkun aikaa lueskellut juttujanne, mutta en ole saanut aikaiseksi rekisteröityä palstalle. Se olikin aikamoinen suoritus, kun tuntui aina käyttäjätunnus tai nimimerkki jo olevan varattu.
Meidän perheeseen odotetaan yhdeksättä lasta =)

Liekö muuten Talvicci nyyttiään lunastamassa??

Regent ja masukki 37+6
 
Huomenia:)

MB: Mukavan nopea synnytys ja tosi hienoa, ettei mitään suurempaa vauriota muutenkaan tullut. Taitaa nuo toiset lapset tulla aika lailla helpommalla. Mun äiti on aikoinaan mua synnyttänyt omien sanojensa mukaan vuorokauden verran, 13 vuotta myöhemmin pikkusisko tuli 30min sen jälkeen kun olivat ehtineet sairaalaan.

Tuo on kyllä käsittämätöntä, että mies ei saisi töistä vapaata lapsen syntymän vuoksi. Vaikea ymmärtää. Itse en varmaan moista ohjetta suostuisi noudattamaan.

Rahat vielä: meidän täytyisi hammata varmaan joku yhteinen käyttötili tms. Me ollaan oltu yhdessa vasta vajata pari vuotta joten vähän vakiintumattomat käytännöt vielä. Puoliksi siis maksetaan mutta käytännössä niin, että molemmat maksaa ja kuun vaihteessa tasataan.
Vähän hankalaa säilytellä kuitteja, ei tää mikään pysyvä ratkaisu voi olla.
Asuntolainat meillä on molemmilla omat, omat lainaehdot sovittu sekä oma lyhennysaikataulu. Ja tosiaan omistusosuudet kämppään. Mies tienaa kuitenkin lopulta vuodessa aika eri lukemia kuin meikäläinen vaikka ei mullakaan valittamista. Vuositasolla kuitenkin eroa varmaan 20t. Onneksi verotus tasaa:)

Pitäisi mennä purkamaan muuttolaatikoita, Niemen pojat hakevat ne huomenna pois....
 
Sunnuntaita mammoille =)

MB:llä ihanan nopsa synnytys, onneksi kuitenkin ehditte sairaalaan saakka :D

Ihanaa kun käytte kertomassa tarinoita synnytksistä, niitä on niin mukava lueskella ja kiva kun laitatte myös kuvia pikkuisista, niitä katsellessa tulee kyllä niin malttamaton olo saada itsekkin vauva syliin kun ovat niin suloisia:heart:

Marsupilamilla ikävä tilanne jos mies ei pääse mukaan, tsempit sulle kuitenkin tulevaan koitokseen ja toivotaan että jollain tapaa asia ratkeisi vielä toisin :hug:

Raha-asioista, meillä yhteiset rahat ja mä hoidan raha-asiat eli makselen laskut ja yleensä käyn kaupassa. Laina hoidetaan mun tililtä ja miehen rahoilla sit eletään. Tiukkaa aikaa on elelty kun olen saanut kotihoidontukea ja mies lomautettuna liitonrahoilla mutta nyt kun alan saada äitiyspäivärahaa niin tilanne helpottuu paljon.

Nyt syömään kun ruoka tässä samalla valmistui, tivotaan että moni pääsee tänäänkin nyyttinsä hakemaan ja Heinähatun kuulumisia saataisiin myös =) :wave:

äitsy ja Lauri 38+2 :heart:
 
Huomenta mammat!

Onnea Pinkkimielelle rouvaantumisen johdosta jo näin päivän etukäteen! :flower: Sulla onkin ihan uskomattoman mieleenpainuva kuukausi menossa!

Marsupilamille tsempit synntykseen! Inhottavaa, että joudut menemään yksin! :hug: Toivottavasti sen verran vauva aikailisi että mies pääsisi mukaan! :)

Olisiko Pinkkimieli puhunut turvotuksesta, itse olen todennut myöskin veden, liikunnan ja ananaksen parhaaksi. Myös kylmäkuuma suihkut, mansikat ja tukisukat on helpottanut huomattavasti. Yöllä ollaan myös pidetty ikkunaa tosi auki ja hommattu vaan kunnon peitot. Varpaat ja sormet jätän sitten peiton ulkopuolelle niin ei oo turvonneet aamulla. Lämpimässä makuuhuoneessa aamulla tuntuu että etenkin juuri sormet ja varpaat turvonneet.

MBllä tullut hiukan kiirus, no eipähän tarvinut ainakaan sairaalassa haahuilla ja odotella! Onnea vielä kerran.

Mitenhän Talvicin laita, ei eilen koko päivänä käynyt eikä tänäänkään ole kirjoitellut, liekö lähtenyt synnyttämään? :whistle:

Tänne ei mitään ihmeempiä. Masu pomppii ja masussa vihloo, supistuksia tulee, muttei kipeitä. Edelleen olo hyvä ja rauhallinen. Eilen olin super touhukkaalla päällä, tein ison satsin omenahilloa, kävin reilun 5km kävelyllä ja illalla vielä leivoin sämpylöitä ja muffinsseja. NAM NAM :p Näin ne raskauskilot tulee :D Muuten onko muiden miehille tullut kiloja lisää? Meillä mies varmaan saanut 4 kiloa lisää, vaikka onkin urheilija ja kokoajan treenaa.

Nyt keitän kupin lattea ja nautin yksinolosta. Kyttäilen vielä illalla lisää, josko uusia vauvaantuneita vaikka olisi taas ilmaantunut =)

Pikkis ja mini 37+1
 
Heips!
Piiitkästä aikaa jaksoin kirjautua, oon silloin tällöin vaan lueskellut näitä teidän juttuja.
PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE! :flower:
Kovasti täälläkin jo ootellaan, josko sitä synnärille jo pääsis. Mutta tuskimpa tämäkään aikaisemmin syntyy, kun aikaisemmat kaikki menneet yli.
Eilen illalla mieleen hiipi taas pienoinen paniikkikauhu synnytyksen suhteen, mutta onneksi tiedän olevani etukäteisjännittäjä ja sitten tositoimissa suht rauhallinen. Ei auta kuin luottaa siihen, että kaikki menee taas hyvin. Voimia ja rohkeutta kaikille meille synnyttämään lähtijöille!!

Sopraano 38+3

(Hah, laitoin äsken vahingossa itelleni 10 vkoa liian vähän... Onneksi ollaan jo näillä viikkolukemilla! :LOL: )
 
Hauskaa sunnuntaita mammat!

Tänään alkaa olemaan jo sellainen ollo, että on elävien kirjoissa :) Yö tosin ei ollu niin helppo, mutta onneksi sai kuitenkin nukuttua hiukan. Eilen tuli siis aamulla muutama supistus, rauhoittui kuitenkin sitten. Sen innoittamana laitettiin vilpertin sänky kasaan ja nyt se odottaa tuolla pientä ilman vuodevaatteita. Äitini ei halua että sitä pedataan ennen syntymää, kun tuottaa huonoa onnea.



Tuollainen siitä tuli sitten. Tässä se on juuri koottuna tuossa käytävässä, reunapehmusteen on tehny miehen sisko toiveideni mukaan. Jostain löytänyt nuo kuvat ja painanut itse kankaaseen.

Suppareiden lisäksi eilen ja toissapäivänä on kalvot poksunu aika paljon. Mitähän sekin sitten meinaa... Aamulla huomasin että maha on alkanu tippumaan, ehkä Vilpertti aikoo aloittaa laskeutumaan jo. Huomenna olis neuvola heti aamusta, mutta laitan varmaan viestiä neuvola tädille, et jos pääsis loppuviikosta ettei mee sinne tartuttaa ketään. Aika ärhäkästi tää flunssa tuntuu tarttuvan ku miehellä oli pari päivää ja sitten tuli mulle, mut nopeesti kyl paraneeki ku ottaa rauhassa.

MB.llä ollu kyl nopee synnytys. Ois kyl kiva ku omaki ois suht sujuva, mutta harvemmin kai nää esikoisen synnytykset kovin nopeita on :)

Alley ja Vilpertti 36+5
 
Hyvää syksyistä sunnuntaita mammat :wave:

Täällä ihana, hyvin nukuttu yö takana, eikä tarvinnut vessaankaan nousta kun kerran :D
sainpa sitten ihania uutisia eilen, iso-veli myöskin saa vaimonsa kanssa lapsen huhtikuussa, tulee näitä serkkuja nyt sitten kivasti peräkkäin :heart:

Nyt on lähdettävä kaffin keittoon, kun kiukaan asentaja tulee asentamaan kohta jo päästään omaan saunaan saunomaan :LOL:

Palaillaanpa myöhemmin vielä :wave:

NaNa84 ja täysiaikaisuuden saavuttanut "Hilma" 37+0 POOOOOKS :heart: :heart:
 
:hug: kaikille joilla nyytti jo kainalossa :hug: Omaa odotellessa.... :whistle:

Pikasesti vaan kysäsen, että onko teillä jo vauvautuneilla tullut limatulppa ??

Multa se esikosta tuli ja nyt sitten mietin että tuleekohan se tästä kakkosestakin...siitä ainakin tietäis jo että synnytys ois lähestymässä. Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, olo on oikein hyvä, vasen nivunen tosin vihottelee ja on välillä toooosi kipeenä.

Jään taustaileen :wave:

hertta ja bertta 38+6 :heart:
 
Onnea vauvautuneille :flower:

Toivottavasti marsupilamin vauva päättäisi nyt just syntyä, että mies pääsisi mukaan :) Meillä beiben pitää odotella vielä 12h, että olisi mummo sitten paikalla hoitamassa esikko ja mies pääsee mukaan.

Tänään 39+0 *poks* Ja huomenna sitten se käynnistyspäivä! Jonkun verran vieläkin suppaillut ja limatulppaa joka vessakäynnillä.. Ja suoli tyhjentynyt moneen kertaan tänään. Toivottavasti siellä kohdunsuulla jotain oikeastikkin tapahtunut! Huomennahan se näkee.

Jos täällä en enää ennen vauvan kanssa kotiutumista pääse käymään, niin tsemppihalaukset kaikille :hug:
 
Onnittelut inkalle pienestä tytöntylleröstä :flower: :heart:
ja miltskille onnittelut pikkusesta pojusta,suloiset kuvat pikku-herrasta :flower: :heart:

jokohan siellä heinähatulla on nyytti sylissä?
ja onkohan silonakin jo nyyttinsä saanut??

Hope tää mamma kanssa epiloi jalat ja " majavan " ja olipas melkoinen suoritus,aikamoista ähkimistä ja puhisemista mutta nyt kelpais lähteäkin synnyttämään kun paikat on siistitty,enpä taida enää ennen h-hetkeä siihin hommaan ruveta,on se niin työlästä :LOL:

marsupilamille tsemppiä huomiseen ja :hug: kun miehesi ei pääse mukaan,toivotaan jos vaavi tosiaan odotuttais ja miehesi ehtis vaikka töitten jälkeen vielä paikalle näkemään pojun maailman tulon :heart: =)

katiiaalle myös tsemppiä huomiseen,joko jännittää?? =)

tervetuloa vaan regent mukaan vielä turisemaan,kunnioitettavan kokoinen suurperhe sinulla :flower: meille tulossa " vasta " neljäs mutta kyllä tääkin tuntuu jo suurperheeltä mutta ihan amatöörejähän me ollaan sun rinnalla :LOL: ´
minkä ikäisiä lapsia sulla on??

me kasattiin tänään vaaville sänky ja laitoin äitiyspakkauslootaan jo lakanatkin ja reunapehmusteen valmiiksi,enää vaan pieni tuhisija sieltä puuttuu :heart: :heart:
pakkasin myös vauvan sairaalastahaku-kassin valmiiksi jonka mies tuo sitten tullessaan kun meitit kotio hakee :heart:
eli nyt vaan odotellaan.......

kaurisäiti ja bambi 38+5 :heart: :heart:
 
Hei! Marsupilamille ja katiialle tsempit huomisiin käynnistyksiin! Jännittää teidän puolesta :) Ja tosi outo juttu toi ettei töistä saa vapaata että pääsis synnytykseen...On kyllä kumma. Siispä ekstratsempit sinne!

Onkohan Talvicci tosiaan hakemassa pikkuistaan, kun ei vähään aikaan ole kuulunut :whistle:

Regent: tervetuloa mukaan! Yhdeksäs lapsi, kuulostaa hienolta =) Aika moinen katras teitä on siellä. Ainakin on vauvalla sitten seuraa sisaruksista :)

Oliko se paapelolta kun kaikki kilot lähtenyt saman tien :eek: Aikas hienoa! Saa nähdä taipuuko itse siihen...

MB:n synnytys oli sitten aikas nopea :) Hurjalta kuulosti! Kaikki hyvin kuitenkin, hienoa!

Tänne ei mitään uutta. Odotan jo kovin että sais pienokaisen syliinsä. On jotenkin niin huoli kun se on vielä tuolla mahassa. Siellä kun ei hänelle voi oikein tehdä mitään jos jotankin sattuu, mutta kun on ulkoilmaan päässyt niin voidaan jo tehdä vaikka mitä! Vaikka siis kaikki on mennyt ihan hyvin masuasukilla, niin jotenkin huoli painaa päälle... Tulisi jo ulos :)

hemari ja möhkö 39+4

Nanalle onnea täysiaikaisuudesta!!
 
Sunnuntaita!

Appivanhemmat lähtivät justiinsa. Olivat menossa junalla mutta onneksi kurkattiin nettiin, rata on ollu poikki monta tuntia ja ainakin yks juna täältä etelään oli peruttu. Arpoivat pitkään että uskaltavatko odottaa omaa junaa kun olis pakko päästä tänään kotiin. Päättivät sitten vuokrata auton. Luultavasti juna olis kuitenkin lähtenyt monta tuntia myöhässä.

Paulah: omasta kokemuksesta suositan kyllä yhteistä tiliä. Meillä on molemmilla tiliin pankkikortti joten käytännössä kumpi vaan voi hoitaa sieltä ruokakaupassa käynnit ym. mitkä on sovittu. Molemmat myös pääsee käyttään tiliä nettipankissa.

MB:lla on ollut sitten aikasta nopea synnytys. Onneksi kuitenkin kerkisitte sairaalaan asti.

Regent: tervetuloa porukkkaan! Aika moinen katras teillä jo on, mahtaa hulinaa riittää.

Marsupilamille: tsemppiä! Jospa vauva kuitenkin syntyisi tänään niin mies pääsis mukaan.
Katiia: tsemppiä käynnistykseen!

Omaan napaan ei kummosta, ei supista, eikä muutenkaan mitään merkkejä. Olo on ollu ttosi hyvä koko viikonlopun. Pe oltiin kaverilla kylässä ja kun siellä oli tosi lämmin niin sormet turposi, kotosalla helpotti aika pian. Jalat on vähän turvoksissa mutta ei mitenkään pahasti, eivät ole kipeät, sukista jää rantu.

Peppi ja tytsi 39+5
 
Päivää!

Limatulpasta:

Esikoisesta ei lähtenyt, irtosi vasta synnytyksessä. Tästä toisesta taasen sitä tuli vähäsen kerrallaan pinkkinä viime viikon keskiviikosta sunnuntaihin ja sunnuntai maanataivälisenä yönä sitten meni vedet.

MB:llä ihanan nopsa toimitus myös. :flower:

Ja juu, minulla lähti kilot heti ja nyt ollaan jo kilo lähtöpainon alapuolella...tosin, eipä noita kiloja tullutkaan raskaus aikana kuin n.+6, joten eipä siinä mitään ylimääräistä ollutkaan nimeksikään.

Nyt tyty tuolla alkaa heräillä ja pelkkä hänen äänähdys saa tissit nostamaan maitoa, joten parempi mennä :LOL: :wave:

paapelo+poju+Tyty-I 6vrk
 
Regent tervetuloa vielä loppumetreillä seuraamme turisemaan =)

Kiitos jo etukäteen onnittelijoille =) Enpä oikein osaa huomista hääpäivää jännittää muuten kuin, et ollaanhan ajoissa paikalla ja vauva ei päättäis syntyä viä huomenna. Tosin oireita ei ole, joten tällä hetkellä hyvä merkki :D



Tässäpä olisi tämän päivän masukuva.

pinkkimieli ja pallopää 36+2
 
Kaurisäiti, Hemari, Peppimamma ja pinkkimieli; Kiitokset tervetulotoivotuksista :)
Joo on tällä meidän katraalla jo kokoa. Säpinää tosiaan riittää, kun vanhin on 13v. ja tuo tämän hetken kuopus 1,8kk. Joukkoon sopii murkkua potevaa ja uhmaikää. Aikas haastavaa välillä :/

Koko perhe kuitenkin innolla odottaa vauvan syntymää :heart: . On se niin herttaista kun murrosikäinenkin heltyy nuorimmaista hellimään, vaikka äidille ja isälle pitääkin niin isoa esittää.
 
Nonni, nyt se iski. Viimesen illan paniikki :kieh:
"Onko kaikki valmiina, onko ruokaa riittävästi pakkasessa kotijoukoille jne jne..
Kauheeta kun joutuu jättämään tämän lauman toisten käsiin. Luotettava vaan että Vaari pärjää lasten kanssa :D

Paitsi, paljosta vetoa, että nyt kun suurinpiirtein asiat on järjestyksessä, niin sattuukin eri lääkäri ja käskee minut vielä kotiin kasvattamaan poikaa :xmas:

Tänään on oltu ulkona, kävelin varmaan kolmatta tuntia pitkin pihaa, kamalan paineen sain aikaiseks tuonne alas, ja välillä poltti niin pirusti. Nyt on olo ku jyrän alle jääneellä..
Noh, jos en enää aamulla kerkee tulla häiriköimään niin palajamme luultavimmin viimeistään perjantaina asiaan, toivon mukaan on sitten jo pienokaisen mittojakin kertoa teille :heart:
 

Yhteistyössä