*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä vauvautuneet Marras-Joulukuussa `09* (Nimenhuuto!!!)

Minäkin löysin tänne!!

Olisin voinut kanssa tulla tapaamiseen, mutta kun on myös tuo esikoinen hoidettavana päivisin, niin en tiedä, tuleeko siitä mitään tuollaisen innokkaan taaperon kanssa.
Olen aika vähän vielä liikkunut näiden kahden kanssa. Tänään kyllä käytiin muskarissa, vauva nukkui kiltisti koko ajan ja esikoinen taas oli hämmentynyt pikkuveljen saamasta huomiosta. Kiva oli kuitenkin vähän päästä ulos täältä sisältä.

Meidän vauva on kanssa välillä varsin kova kitisemään, eikä viihdy hyvin yksinään. Taitaa olla vatsavaivoja. Yöt onneksi nukkuu hyvin. Tänäänkin heräsi aamulla syömään vasta klo 7, kun olin viimeksi puolenyön aikaa syöttänyt. Normaalisti heräilee kerran kaksi yössä.

Tutti on ollut käytössä jo laitokselta kotiutumisesta lähtien. Se on mukavasti helpottanut elämää, muutoin poika olisi tissitakiaisena kokoajan eikä esikoisen kanssa puuhailulle jäisi lainkaan aikaa.

Vaatetus on tosiaan näillä säillä haastavaa. Meillä on sisävaatteiden päällä kevyttoppapuku, puuvillahattu, villaiset sukat, lapaset ja pipo. Lisäksi vauva on varsin tiivissä/pienessä kopassa äitiyspakkauksen makuupussissa. Välillä poika matkustaa kantoliinassa ja toistaiseksi siinäkin samassa vaatetuksessa. Otetaan toppapuku käyttöön vasta kun ilmat vähän viilenee.

Meille sanottiin, että ensimmäinen annos Rota-rokotetta (joka ei oikeasti olekaan rokote) annetaan jo lääkärissä, joka on noin kuuden viikon iässä. Mutta tosiaan ei kai ajalla muuten väliä, kuin että ensimmäinen annos tulee olla annettuna 12 viikon ikään mennessä.

Mutta nyt se on kai mentävä nukkumaan, kun perheen miehetkin ovat kaikki jo unten mailla!

Koitin täällä yön hiljaisina tunteina etsiä netistä vinkkiä ristiäistarjoiluihin.

Palaamisiin!

Mirmi + pikkuveli 1kk 2pv
 
PK-treffit: Mukana ollaan! Mikä kahvila siis on kyseessä? Hauska juttu että tää järjestyi:)
Peppi, sulla oli jotkut vakkariajat, jotka ei sovi? Järkätään seuraava tapaaminen niin, että pääset mukaan.

Ulkoilu: Me käytiin ekan kerran ulkona reilun viikon iässä, neuvolan ohjeistuksen mukaan. Ehkä puolen tunnin reissu tehtiin.

Mä oon nyt lopulta ihmeen hyvin sopeutunut kotona oloon. Ensin jännitti ja pari päivää miehen isyysloman päättymisen jälkeen oli vähän nihkeää. Mutta nyt tää tuntuu jo ihan leppoisalta:) Toki viikon kohokohta on viikonloppu kun ollaan kaikki yhdessä.

Kyllä täälläkin muuten oli sellainen jännä olo kun oltiin juuri kotiuduttu synnäriltä ja kävin yksin kaupassa. Mietin että näytin ihan tavalliselta nuorelta naiselta, kukaan ei ikinä arvaisi että mulla on pieni vauva kotona ja että olin ihan pari päivää sitten raskaana:) Etenkin se raskauden päättyminen tuntui jännältä, yhtenä päivänä on, seuraavana enää ei. Sitten onkin jo äiti.
 
Katiia Oli pakko googlettaa baileys-kakku, kun kuulosti niin hyvältä. Ilmeisesti sitä onkin? Muutenkin kiva lukee teidän listoja tarjottavista, saa vähän ideoita. En oo vielä päättäny että olisko vaan normaali kahvit, vai sitten oikein jonkun pikkusyömisen kanssa salaatti-lihapulla-tyyliin.

Bodyn jatkopalat täytyykin varmaan tilata, niin saa vähän jatkoaikaa bodyille.

Niin kyllähän suun kautta annettavaakin rokotetta sanotaan rokotteeksi, esim. polio-rokote joskus muinoin annettiin sokeripalassa tai -liemessä. Kiva että se rota-rokotekin on sitten sellainen, ei tarvi itse kärsiä kun vauvelia tuikitaan neulalla... Annetaankos muuten joku muukin rokote silloin samaan aikaan kun rota?

Vauvan näpyistä vielä Onko teidän vauvoilla näppyjä siis myös rinnassa ja selässä, vai pelkästään naamassa? Oon vähän huolissani näistä meidän näpyistä, että voisko olla jotain muutakin. Mieskin eilen vaippaa vaihtaessaan huuteli kylppäristä "Tuu kattomaan!" kun ilmeisesti antoi mennä täysin ohi korvien aiemmin päivällä kertomani selostuksen näpyistä :D Oon laittanu niihin sinkkivoidetta, kun näyttävät vähän siltä että saattaisivat olla kutiavat. Vauva ei oo sen enempää kyllä itkeny kun muutenkaan... lähinnä ehkä siksi että muutenkin itkee ihan maksimilla. No eilen oikeestaan oli paljon paremmalla tuulella kun yleensä, naureskeli mun jutuillekin! Aattelin nyt ainakin soittaa kohta neuvolaan sillä tunnin soittoajalla ja kysyä niistä näpyistä. Toivottavasti pääsen läpi, kun viimeksi neuvolan täti sanoi että sikainfluenssan takia linjat käy aika kuumana. Mistä puheen ollen, itselläni on kurkku kipeänä, toivon niin kovasti ettei olis possunuhaa tulollaan. Muuten on ihan normi olo.
 
Tervetuloa mukaan treffeille silona :)
Eli mennäänkö sinne Kampin kauppakeskusen kahvilaan? Mä en muista mikä sen kahvilan nimi on, siitä on niin kauan kun oon siellä käynyt :|
Mut jos tehdään treffit johonkin pääoville?

Inka

*Muoks*

Eli löysin netistä sen kahvilan nimen Eli Kampin kauppakeskus 5krs.
Kahvila Johto ;) Siellä on tosi hyvin tilaa, on tullut käytyä mammatreffeillä siellä ennenkin ;)
 
heissan

Meillä noita näppyjä on pelkästään naamassa, mutta osa niistä on kuin suuria finnejä eli todella suuria :D

Neuvolassa käytiin alkuviikosta, lastenneuvola puolella ensimmäistä kertaa
paino 4450g (synt.4110g)
pituus 53,5cm (synt. 52,5cm)
pipo 37,7cm (synt 36,5cm)

Meidän pitäsi tänään mennä käymään tuolla seurakuntatoimistossa kyselemässä kirkkoa, ja toivottavasti ehditään ennen joulua saamaan se kun nyt alkaa joulukirkot sunmuut jutut... Nimi ja kummiasiat on onneksi kunnossa,kirkko vain puuttuu...

Meillä esikoinen on flunssassa ja kun meidän on kaupassa käytävä niin saamme todella vihaisia katseita osaksemme pojan kovan yskän takia. Hänellä siis aivan normaali flunssa eikä possuversiota... Tämä ottaa jonkin verran päähän. Eilenkin apteekissa vanhus pariskunta supatteli ja osoitteli meitä pojan yskiessä, teki mieli vähän avautua heille, mutta päätin olla hiljaa.
 
Soitin sinne neuvolaan, ja täti oli sitä mieltä että ovat hikinäppyjä. Mutta sanoi että jos vauva muuttuu jotenkin eri tyyliseksi tai on kuumetta tms. niin heti lääkäriin. Kyllä ne varmaan hikinäppyjä ovatkin. Eli vain pesu ja rasvaus. Toivottavasti ei tule tavaksi.

Tilasin vauvelille pmmp:n Puuhevonen-levyn, ja tuolla olkkarissa kuuntelee sitä nyt ihan kaikessa rauhassa. Uskomatonta! On kyllä tykännyt musiikista tosi paljon, ja useesti rauhottuu isostakin itkusta kun saa kuunnella esim. guns n' rosesia :D Isukkinsa soittelee useesti kitaralla ja laulaa, ja sitäkin kuuntelee yleensä mielellään. Kaikista lauluista ei kyllä tykkää, esim. liian hidasta musiikkia ei saa olla.

Niitä bodyn jatkokappaleita on näemmä myös tuolla https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_details.php?p=219 Vauvauvassa, josta oon tilannut aiemminkin jotain. Postimaksu on vaan euron jos ei tilaa muuta, mikä on aika hyvä juttu.
 
Niin on mun kirjotukset jääny, lukenut oon kyllä teidän kirjotuksia ahkerasti :)

Kerronpas mitä meille NYT kuuluu, jos haluatte tietää jotain muuta ni kysykää ihmeessä!

Elikkäs meidän poitsu on nyt 1kk ja viikko päälle:) Meillä kärsitään ikävistä mahavaivoista, eilen oli varmaankin raskain päivä, ei nukkunu koko päivänä ku ihan pikkupätkiä ja iltaa kohti huudot kiihty :| Meidän iltarutiineihin kyllä kuuluu, että saadaan huutokohtaus jossain vaiheessa... Mutta eilen oli kyllä aika rankka päivä. Esikoinen (kohta 3v.) ei auta asiaa yhtään, ei suostu leikkimään itekseen ei sitten yhtään, kitisee KOKO ajan.... Välillä kyllä täytyy kysyä iteltään, että mitä ihmettä oikeen ajattelin, että halusin toisen tähän huutamaan...... mutta on niitä hyviäkin hetkiä! Vauva on tyytyväisin ihan aamuisin, oikea hymypoika
Öihin saa olla tosi tyytyväinen, syö ja nukkuu, tositosi usein syö mutta silti....
Eilen kävin hakemassa luontaistuotekaupasta maitohappobakteeria pojalle, onko kellään kokemusta siitä? Meillä on myös disflatyl ollut käytössä, mut en sitten tiiä onko siitä ollu mitään hyötyä. :| :ashamed: :heart:

Otin tuon mun ekan pätkän toisesta keskustelusta..... te olittakin täällä!

Eilen tosiaan oltiin vyöhyketerapeutin luona ja tuloksena oli 1,5h yhtäsoittoinen huuto illalla! :/ karmeimmista karmein ilta :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyytti1983:
Niin on mun kirjotukset jääny, lukenut oon kyllä teidän kirjotuksia ahkerasti :)

Kerronpas mitä meille NYT kuuluu, jos haluatte tietää jotain muuta ni kysykää ihmeessä!

Elikkäs meidän poitsu on nyt 1kk ja viikko päälle:) Meillä kärsitään ikävistä mahavaivoista, eilen oli varmaankin raskain päivä, ei nukkunu koko päivänä ku ihan pikkupätkiä ja iltaa kohti huudot kiihty :| Meidän iltarutiineihin kyllä kuuluu, että saadaan huutokohtaus jossain vaiheessa... Mutta eilen oli kyllä aika rankka päivä. Esikoinen (kohta 3v.) ei auta asiaa yhtään, ei suostu leikkimään itekseen ei sitten yhtään, kitisee KOKO ajan.... Välillä kyllä täytyy kysyä iteltään, että mitä ihmettä oikeen ajattelin, että halusin toisen tähän huutamaan...... mutta on niitä hyviäkin hetkiä! Vauva on tyytyväisin ihan aamuisin, oikea hymypoika
Öihin saa olla tosi tyytyväinen, syö ja nukkuu, tositosi usein syö mutta silti....
Eilen kävin hakemassa luontaistuotekaupasta maitohappobakteeria pojalle, onko kellään kokemusta siitä? Meillä on myös disflatyl ollut käytössä, mut en sitten tiiä onko siitä ollu mitään hyötyä. :| :ashamed: :heart:

Otin tuon mun ekan pätkän toisesta keskustelusta..... te olittakin täällä!

Eilen tosiaan oltiin vyöhyketerapeutin luona ja tuloksena oli 1,5h yhtäsoittoinen huuto illalla! :/ karmeimmista karmein ilta :/

Mä ostin luontaistuotekaupasta Bioteekin probiootti baby maitohappobakteeria, meillä on auttanut tosi hyvin!
 
hanikka, meillähän se melko säännöllinen vuorokausi-rytmi on =) rupesin sitä rytmiä toteuttamaan melko pian sairaalasta kotiuduttuamme,eli rupesin seuraamaan kuinka usein syö ja mitä kello on silloin,ja sitten rupesin syöttämään aina samoihin aikoihin joka päivä,jos meinasi nukkua päivällä syötön ohi niin herätin sitten syömään,ja aika pian vauva jo itekkin rupesi vaatimaan ruokaa aina samoihin aikoihin,myös päiväunille ulos sekä yöunille ruvettiin laittamaan aina samaan aikaan,voi kuulostaa aika karulta tämmönen touhu,varsinkin kun joka paikassa puhutaan ja suositellaan lapsentahtista toimintaa,mutta tämä sopii meidän perheelle paremmin että on tarkka rytmi päivässä,helpottaa meidän 4 lapsisen perheen arkea =)

karstaa ei vielä ole tullut,mutta tulee varmaan jossain vaiheessa,ihan ruokaöljyä voi ohuelti laittaa päänahkaan ja laittaa myssyn päähän ja antaa vaikuttaa jonkin aikaan ja sitten vaan harjaa ja pesee kylvyssä pois,näin oon toiminut noitten isompien lapsien kohdalla ja hyvin on karsta irronnut,kaikkea ei tosin kerta öljyämisellä saa pois jos paljon on mutta muutaman päivän välein kun näin tekee niin aika pian sen saa pois.
apteekissa myydään myös jotain öljyä,oisko ollut parafiiniöljy mitä voi käyttää jos ei halua ruokaöljyn kanssa lotrata.
näppylöitä meillä on myös pitkin poikin vartaloa,aamulla voi olla ja illalla taas hävinnyt tai vaihtanut paikkaa,uskosin että noi vartalolla olevat on nimenomaa hikinäppyjä ja kasvoissa on aika reilusti noita hormooninäppyjä kun iho puhdistuu,saas nähdä ehtiikö lähteä pois ennen ristiäisiä jotka on viikon päästä,toivotaan :D

meillä on poika köllinyt sitterissä jo pari viikkoa , meillä sen saa makuuasentoon ja siinä sitten tykkää katella muitten touhua,ihan loistava kapistus,siinä saan myös vauvan nostettua pöydälle " turvaan " tuolta 1-vuotiaalta joka tykkäisi kovasti tökkiä vauva silmiä ja taputtaa päähän turhan kovakouraisesti :D

kai se olis mentävä setvimään toi järjettömäksi kasvanut pyykkikasa eikä vaan jumiutua tähän netin ääreen....heippa :wave:

kaurisäiti ja pikku-isäntä 1kk 1vko 6pvä :heart: :heart:
 
Kyllähän se vaan niin on, että Sara nukkuu kaikkein parhaiten päivällä ulkona. Sisällä ei nuku kuin pieniä pätkiä, mutta tänäänkin nukkui ulkona yli neljä tuntia.

Paljon teidän vauvat syö kerralla? Sara saattaa vetää helposti 180mm kerralla, ja jotenkin se tuntuu ihan hirveeltä määrältä, kun toinen noin pieni vielä. Tosin enhän mä tiedä... :whistle:

Mä oon jostain syystä ollut tän viikon ihan älyttömän väsynyt ja mieli on maassa. Toivottavasti alkais helpottaa pikku hiljaa.
 
pk-seutulaisten treffit: Tuo kahvila Johto käy hyvin, tiedän paikan. Kiva että tää järjestyy:)
Mut tunnistaa puna-mustista bugaboo cameleon-vaunuista. Sekä tummista hiuksista ja mustasta villakangastakista. Hih, ihan kuin olisi oikeesti sokkotreffeille menossa :LOL:

Meidän neidin ruokamäärät kasvaa koko ajan, hetki sitten 120mm oli maksimi, nyt taitaa olla 150mm tai enemmän. Mutta myös usein "tissuttelee" eli syö pienen määrän vaan ja pian sitten taas kerjää lisää.
 
Meillä menee pullosta normaalisti semmonen 120mm kerralla, mutta joskus innostuu ja sitten voi mennä hyvinkin 170mm. Aika hoikka ja pitkä poika on.
Mä vielä mietin Kampin miittiin tuloa. Ois kyllä kiva tulla, mutta se tuleminen riippuu parista jutusta :)
 
Mukana ollaan vielä vaikka kovin usein en koneelle kerkiäkään.

Tuttia on neidille nyt tarjottu muutamana päivänä nukahtamisen avuksi. Neiti haluaisi imeä rinnalla pidempään, ja on sitten niin ähky että oksentaa kaaressa maitoa pihalle. Multa tulee maitoa niin vauhdilla että neiti on kylläinen 5 min imujen jälkeen.
Joku kyseli että kannattaako opettaa enään myöhemmin tutille. Meillä poika oppi syömään tuttia vasta 3 kk:n ikäsenä, siihen asti sylki aina pois suusta ja yökki kun sitä tarjosi, useampaa eri malliakin tuli kokeiltua. Meillä kannatti olla sitkeä sillä se helpotti elämään aika paljon.

Ristiäiset on 28.11. Tarjottavaksi teen poro-homejuustopiirakkaa, kinkkupiirakkaa, kahdenlaisia pikkuleipiä, täytekakun sekä valkosuklaakakun.

Ulkovaatetuksena on sisävaatteet ( boby ja potkarit), villatakki, villahousut, lapaset, villasukat, kypäräpipo, villapipo ja sellainen teddyhaalari. rattaiden kantokopassa on vielä makuupussi. Ja ihan on sopivasti ollut, ei ainakaan hikisenä ole herännyt. Tosin eipä täällä enään kovin lämpöiset kelit ole olleet ja tuo haalari on aika ohut. Kun alkaa oleen paakasta enempi niin täytyy vaihtaa paksumpaan haalariin.

Peppi ja tyttö 3 vk 6 pv
 
Huomenta!

Onko muiden vauvat saaneet vatsavaivoja d-vitamiinista? Täällä meni jo paremmin, pikkumiehen vatsa tuntui vähän rauhoittuneen. Aloitin vasta reilun kolmen viikon iässä d-vitskut ja nyt on muutama viime päivä&yö mennyt parkuessa ja kitistessä. Meillä käytössä Minisun Dropsit, jotka ovat vesipohjaisia ja siksi niiden pitäisi olla masuystävällisiä. Tosi moni tuntuu kuitenkin saaneen vatsanpuruja d-vitamiinista. Uskaltaakohan nuo tipat jättää kokonaan antamatta? Ja aloittaa joskus myöhemmällä iällä? Neuvolassa sanottiin, että kannattaa antaa, mutta eihän tässä ole mitään järkeä kun huudetaan ja huudetaan... :x
 
Peppi: Meillä syötiin reilu viikko Jekovitia ja toissa päivänä ja sitä edellisenä iltana tyttö huusi ennen nukahtamista vatsaansa rauhoittumatta. Tuo torstai ilta oli vielä sellainen, että tyttö söi viimeisen "aterian" oikein raivokkaasti siis sekä rinnalla ollessaan ja pullosta eikä normaali annos meinannut riittää. Tulin siihen tulokseen että kokeilen ilman d-vitamiinia ja eilinen meni oikein ihanasti. Meillä ei käytännössä ollut lainkaan vatsvaivoja koko päivänä. Normaali annos maitoa riitti tytölle illalla ja nukahti seurustelun jälkeen yöunille. Meillä ollaan hetken aikaa ilman d-vitamiinia ja kokeillaan sitten uudestaan, kun en halua toisen kärsivän vatsastaan.
 
Täällä taas vaihteeksi hyvin nukuttu yö takana koko perheellä. Puoli yhdeltä Sisu nukahti ja heräsi eka kerran syömään vasta puoli kuudelta. Sit nukuttiin vielä yhdeksään.

Meilläkin Sisu tykkää kuunnella musiikkia. Myös laulamisesta tykkää. Minä sitten raakun komealla lauluäänelläni omakeksimiä lauluja Sisulle. :LOL: Mutta mitäpä sitä ei tekisi tuon mussukan eteen. Nytkin iskä tuolla sohvalla laulelee Sisulle, söpöä. :heart:

Mä ostin bodyn jatkopalan Ruohonjuuresta, kun kävin ostamassa lisäimuja kestovaippoihin. Ollaan nyt kotosalla pääasiassa käytetty kestoja ja hyvin alkaa jo sujua. Noihin äippäpakkauksen vaippoihin tein itse lisäimuja vanhasta pyyhkeestä, ja eipä falskaa enää. Ehdottomasti parhaita mun mielestä on noi bum geniukset. Ja niiden käyttöikäkin on pitkä.

Nyt laittamaan itseään kyläilykuntoon! Heips ja mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Barbapörrö ja Sisu :heart: 7 viikkoa ja 2 päivää
 
Barbapörrö: Täälläkin on löydetty musiikki, toimii hyvänä nukutusapuna päivisin. Meillä ei onneksi aina tartte ite laulaa, riittää ku klikkailee youtubesta aina uuden laulun ku vanha loppuu :D Kuunnellaan lastenlauluja ja sitten omia suosikkeja, mitkä on vähän rankempaa eli rock/kevyt hevi osastoa ja kaikki kelpaa tytölle.
 
vanhasta tottumuksesta meen aina eka tonne odotus-puolelle,kunnes muistan et täällähän me ollaankin!

missah meillä poju syö noin 140-160ml tuttelia kerrallaan noin 3,5-4 tunnin välein =)
eli ei teiän pikku-sara ole ahmatti :LOL:

meiän poju taitaakin olla melkonen tosikko luonteeltaan kun ei vieläkään ole sitä ensimmäistä hymyä tullut,aamullakin höpöttelin ja yritin houkutella hymyilemään mutta ei,käänsi vaan päänsä pois ,tai sitten en osannut olla riittävän hauska :LOL:
jokos muitten vauvat on ruvennut hymyilemään?

kaurisäiti ja pikku-isäntä 1,5 kk :heart: :heart:
 
kaurisäiti Kiva kuulla :LOL: Ei vaan, oikeesti kun ei oo mitään tietoa noista määristä... =) Sara on hymyillyt muutaman viikon ja juttua on alkanut myös tulemaan ihan mukavasti :heart: :heart: Nytkin köllii lattialla, höpisee ja kattelee leluja. On se niin super suloinen :heart:

Nyt vois alkaa johonkin päin lähtee kyläilee, alkaa niin tympäsee tää kotona oleminen.

Missah ja Sara
 
Huooh, taistelun takana oli unille laittaminen, typy valvoi eilen illalla 19.00-01-00 ja nukkui sen jälkeen vain tunnin pätkiä, aamulla sentään nukuttiin 09.00-12.00 ja taas valvottiin tuohon neljään....taistojen takana tuo nukahtaminen toinen kun vaan sinnittelee vaikka silmät lupsaa kiinni ja huutoa tulee.

Meilläkin d-vitamiini väännättää masua, oli käytössä ensin muutaman päivän Devitol-tipat mutta vaihdettiin ne vesipohjaisiin deetippoihin niin ei ainakaan tänään ole mahaa kitissyt...taidan alkaa itsekkin unille kun typykin nukkuu :)

NaNa84 ja Hilma 3vko1pvä :heart:
 
Heips!

Kovasti tullut tekstiä :whistle:

Näpyistä:
Meillä on niistä vihdoin päästy, mutta pahimmillaan niitä oli kaikkialla tytössä...korvan nipukoissa, kasvoilla, kaulamakkaroissa aina pimppaan saakka... :whistle:
Muualta kropasta lähtivät ensimmäisenä ja kasvoilta vikana.

KAntoliinasta ym. kantovälineistä:
Meidän tyttö on kulkenut ihan viikon vanhasta kantoliinassa aina kun on tarvis ja nyt 1kk täytettyään rintarepussa yleensä miehen kannettavana jos ollaan kaupoilla tai jos mies hoitaa ja tykkää olla..yleensä nukahtaa välittömästi =)

Tyttö se jokeltaa ja käkättelee ihan hurjana...hälle tulee oikein tohina päälle kun näkee tutut kasvot tai vaikka uudetkin ennestään tuntemattomat...tissittelystä ei meinaa välillä tulla mitään, kun tyttö vaan nauraa ja pölisee utare suussaan...on muuten niin hullunhauskan näköistä, ettei voi olla nauramatta :D :D

Minua hiukan jännittää tulevan kuukauden tyttöjen ilta...mies on lupautunut jäämään lasten kanssa kotiin...ei muuten jännittäisi, mutta tyttö on aika nirso pullon suhteen...kyllähän sitä järki takoo päähän, että kyllä tyttö sitten siitä syö oikein nätisti kun tulee oikeasti nälkä, mutta mies kun on sellainen, että olisi tyrkkäämässä pulloa heti suuhun kun vähänkin natisee, niin voi päivää, jotta saan seuraavana aamuna kuulla varmaan kammo valitusvirren :/ :LOL:
Mutta aion todella pitää hauskaa...tästä on kutakuinkin vuosi sitten mennyt aikaa kun olen ollut ulkona ihan oikein hippaamassa... ;)
Seuraavaan kertaan kun meneekin taas aika kauan aikaa taas :D

Mutta nyt on mentävä :wave:

paapelo+poju+Iina 1kk 3vk 3pv :heart:
 
Huh! Olipas aika lukeminen, kun en ole pariin päivään ehtinyt koneelle :)

Paapelon ja jonkun muunkin kanssa sama tilanne, vauva ei viihdy perinteisessä vauva-asennossa sylissä, vaan joko istumassa tai seisomassa. Ja tyttö jopa tykkää jotenkin pomppia. Mutta siis makuultaan ei onnistu ollenkaan.

Ristiäisissä meillä oli täytekakkua, karjalanpiirakoita ja munavoita, konvehteja, jotain keksejä kun joku kummeista toi, pullaa ja kuivakakkua. Olikohan vielä jotain...en muista :) Mutta mun ei tarvinnu itse tehdä lopulta mitään :D Onneks, olin aika kipeä just pari päivää ennen, mut ristiäispäivänä olin jo parempi.

Chilitin ja Etanainen: Ihanat vauvelit :)

Alley taisi puhua siitä, että vauva heiluttaa päätään rinnalla. Meillä kans vauva ei oikein malta olla rauhassa, vaan heiluttaa päätä ihan hulluna ja myös potkii esim. käsinojaa vasten niin että ponkaisee itseään eteenpäin ja tissi irtoaa suusta. Vaatii kärsivällisyyttä, mutta kyllä se onnistuu. Úsein nostan tytön hetkeksi pystyyn rauhottumaan ja yritän uusiksi.

Myola: Meilläkin tyttö nukkuu yöllä välillä vaikka 7 tuntia putkeen. Harvemmin kylläkin. Kerroin siitä neuvolassa ja terkkari lähinnä vaan onnitteli :) Eli eipä tuo todellakaan haittaa.

Näppylöitä on meillä ollut jo muutaman viikon, nyt vihdoin vähän laantumassa. Ja niitä on ihan pitkällä rinnassa ja selässä ja yhden löysin jopa sormesta! Aika outo paikka kyllä... Karstaa ei ole ollut.

Kasvaakohan tuo vauvatukka ollenkaan vai putooko se pois ja kasvaa uusi tukka? Kun meillä kans kanyylien laiton takia molemmilta ohimoilta hiukset pois eikä ole ollenkaan kasvanut takas. Ja joo, pulisongit jätettiin :LOL:

Tyttönen on jo yli 4kg!! Ihmeellistä... Hän kun oli alle 3kg syntyessään. Pituuttakin on jo 55,5cm, syntymäpituus 50cm.

Sit tosi ärsyttävä juttu: alkoi kuukautiset!! En kestä!! Luulin, että niistä pysyy erossa vielä puoli vuotta mutta ei! Rasittavaa...Todella ärsyttävää. Se on kyllä positiivista, että kuukautiskivut on minimaaliset. Hassua. Oon aina kärsinyt tuskaa kerran kuukaudessa, mutta nyt ei kipua ollut kun ihan vähän. Ekan kerran moneen moneen vuoteen en ole joutunut oksentamaan kivusta. Kiva :) Mut toisaalta sittaas vuoto tuntuu jatkuvan aika pitkään... Eilen tuli yhtäkkiä ihan tajuton hyytymä mukana, eikä ollut kyllä yhtään normaalin näköinen...pelästyin ensin, mutta kun ei ole mitään kummempaa oiretta muuten niin ei kai se vaarallista voi olla.

Pk- tapaamisajankohta käy. Mietin kyllä vielä uskallanko sikaflunssan takia tulla... Jotenkin se pelottaa. Eniten pelottaa toi julkisilla kulku kun ahtaassa junassa on paljon ihmisiä ja lähekkäin. Mietin siis vielä. Mutta ehkä tulossa mukaan :)

Tytöllä muuten on myös noita supernukkumispäiviä. Tänään esim nukkunu koko päivän. Välillä herää syömään ja sit taas nukutaan. Paapelo sen taisi sanoa että sillon kasvetaan tai opitaan, jee! Ainiin, kyllä nuo nyt rupeaa olemaan oikeita hymyjä :) Aika vähän vielä tulee, mutta kun tulee niin on se tosi hellyyttävän näköistä.

Jaahas, nyt pitää mennä.

hemari ja Silja 6vk tasan.
(huomenna on muuten siljan nimpparit ja käydään ostamassa lahjaksi semmonen lelukaari että sais lattialla katseltavaa :) )
 
hemari: ajattelin että vain meidän lääkärillä ei oo tyylitajua, mutta näemmä niitä pulisonki-faneja löytyy sitten muistakin sairaaloista :LOL:

Meillä on alettu hymyilemään ihan urakalla :) Poika tykkää kylpemisestä niin paljon että hymyä riittää koko toimituksen ajaksi. Ihana hymykuoppa ilmestyy toiseen poskeen :heart:

Piti punnita tänään poju kun mietittiin että paljonkohan on kasvanut. Näytti 5,1kg, eli kahdessa viikossa on tullut painoa 700g, ihan mukavasti siis. Musta hän vaan näyttää niin hoikalta, ei kuitenkaan sirolta. Ei oo semmonen oikein pulleaposkinen niin kuin vauvat yleensä, vai tuleeko se sitten myöhemmin vasta?

Tänään on puuhattu jumppamatolla ja ihmetelty lelukaaren leluja. Pitkään hän jaksaa niitä katsella ja yrittää välillä kädellä koskea varsinkin niitä joista kuuluu jokin ääni.
Ihania nämä viikonloput kun mies on kotona ja voidaan yhdessä häntä hoitaa. Osaa arvostaa mm. vielä lämpimänä juotua kahvia tai sitä että pääsee vessaan silloin kun on tarve :LOL:

No juu, tämä mamma taitaa pikkuhiljaa siirtyä unten maille. Poika onkin vedellyt jo pari tuntia hirsiä.

Flora + L-poika 1kk6pv
 

Yhteistyössä