*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä vauvautuneet Marras-Joulukuussa `09* (Nimenhuuto!!!)

Mulla on pikkasen pumpattua maitoa pakkasesta sulatettuna nyt pullossa jaakaapissa kun tytto nukahti ennenkuin kerkesin antaa ( Unnalla on supertehoimukausi...ei muuta tehnytkaan koko iltana ja musta tuntuu ettei tissit pysy mukana). Voinko viela antaa huomenna sen pullomaidon?
Se on pumpattu 13.11 ja heti pistetty pakkaseen. Sitten sulatettu vesihauteessa ja pistetty heti jaakaappiin. Mutta sita on tosi vahan, mutten silti raaski heittaa pois.

Muuten, jos on maidon riittamisen kans on ongelmia, taalla juodaan fenkoliteeta niin maito lisaantyy ja kuulemma myos rauhottaa vauvan mahaakin. Hieno juttu, mutta maku on vahan niin ja nain (muistuttaa tuhkakuppia!).

Nyt nukkuun ja akkia!
 
Itun emo tällaisen tekstin löysin netistä (www.babyidea.fi):

Äidinmaitoa ei kannata sulattaa mikroaaltouunissa, sillä se liikaa kuumentaessaan (yli 55ºC:n) tuhoaa maidosta tärkeitä ainesosia ja lämmittää maidon usein epätasaisesti, jolloin vauva saattaa polttaa suunsa. Hyvä ja verrattain nopea keino on sulattaa juoksevan veden alla niin, että aloittaa kylmällä vedellä, ja pikku hiljaa lisää lämpimän veden määrää.. Sulatuksen jälkeen maitoa kannattaa ravistaa. Jäädytetty ja sittemmin sulatettu maito säilyy jääkaapissa noin vuorokauden. Sitä ei kuitenkaan saisi enää sulatuksen jälkeen pakastaa.
 
Onko täällä ketään toista, joka ei kylvetä vauvaa usein...? Me kun ei oikein tykätä tosta kylvettämisestä. Kerran viikossa on mies kylvettänyt, kun oon pyytäny, mut nyt ollaan jo pari kertaa käyty suihkussa ja kylvetys on varmaan sit tän vauvan osalta ohi. Samoin kävi esikoisen kanssa, että ihan alussa yritettiin, mutta sitten se jäi ja suihku voitti :)

 
hemari täällä kanssa menkat alkoi pari päivää sitten,tosin tää oli ihan odotettavissa kun en imetä.mulla tuli muutama pikku hyytymä kanssa ja ihmettelin sitä mutta kun ei kipuja eikä muitakaan tuntemuksia niin kohtu varmaan vaan puhdistuu ja tyhjenee kunnolla.mulla on kaiken lisäksi tiistaina jälkitarkastus niin en tiiä voikohan sitä nyt tehdä vai siirtyykö,tarttee maanantaina soitella vielä neuvolaa ettei sitten turhaan mene.
nimpparionnittelut pikku-siljalle :flower: ihana nimi :heart: ( meiän 1-v keskimmäinen nimi on silja =) )

flora-79 meiän pikku-ukkelille tulee kanssa isot hymykuopat molempiin poskiin,vaikka ei edes hymyile :D vähän kun suutaan liikuttaa tai muuten vääntää naamaansa niin isot kuopat poskissa,on sitten millä hurmata tyttöjä isona :LOL:

voiskin kaivaa varastosta jo lelumaton ja kaaren mutta arveluttaa miten toi 1-v antaa poitsun siinä pötkötellä kun ite pönkeää sitten heti siihin makaamaan pojan päälle,tietysti ite pitää istua kokoajan vieressä.meillä tosiaan toi poika on turvassa vaan " katon rajassa " tolta turhan innokkaalta pikkuapulaiselta :LOL:

jaahas,jos lähtis kohta kaupoille ostamaan servettejä ym. sälää ristiäisiin,niin ei viikolla tarvi sitten raahautua kun aika menee siivotessa ja kampaajalla istuessa :D

kaurisäiti ja pikku-isäntä 1,5 kk :heart: :heart:
 
ai niin mb:lle piti vielä kommentoida että ei meilläkään kylvetä kuin kerran viikossa,joka aamu kuiteskin teen kunnolla aamupesut lavuaarin päällä niin hyvin on meillä riittänyt toi kerta viikkoon kylvetys.

-kaurisäiti-
 
Kiva kuulla kaurisäiti, että on muitakin harvoin kylpijöitä :) Joo mäkin teen aamupesut lavuaarissa ja sit pyyhin kaulapoimut, kainalot ym. vauvapyyhkeillä.

Talvicci saitko muuten sen sammaksen pois? Mä nimittäin en oo saanu... Mun karpalo/sitruunamehulla sivelyt vähän aina jää, ehkä pari kertaa päivässä muistan. Eipä se kai haittaakaan, joten olkoon. Kai se sitten viimeistään lähtee, kun alkaa syödä soseita?

 
HEips!

Juu tuo meidän tyttö on tosiaan sellainen, joka veljensä tyyliin tykkää seisoa paljon ja pomppii myöskin...makuu asento on ainoastaan syömistä varten hänen mielestään.

Meillä kylvetään 2krt viikossa ja sitten suihkutellaan aamulla jos on ihan köhnäinen tai hionnut paljon. Muuten kyllä siis tykätään lotrata, mutta iho kuivuu tytölläkin helposti =)
 
MB:
Oletkos kokeillut vichy vettä? Neuvola suosittelee sitä myös.

Se auttoi pojalla paremmin aikanaan sammakseen...sitruuna ym tosi hapan saattaa kuivattaa joskus suuta sen verran, että sammas pahenee...itsellä tulee monesti sammasta kieleen kun on flunssa ja suu kuivuu ja parhaiten itselläkin auttaa vichyllä purskuttelu ja makean välttäminen..tuo makean välttäminen vaavalla on tosin sula mahdottomuus, kun maito on makeaa, mutta kannattaa koklata tuota vichyä :D

Meillä alkaa olla myös ajankohtaista tuo puuhamaton takaisin haku siskoltani...tyttö viihtyy kokoajan enemmän lattialla ja seurailee kovasti kaikkea, joten kiinnostusta varmasti alkaa pikkuhiljaa löytyä tuolle härpäkkeelle =)

Ai juu...tyttö kääntyi tänään silkasta vahingosta selältä mahalleen, kun höyrysi ja touhotti lattialla nuorimman tätinsä kanssa...itkuhan siitä tuli kun säikähti moista yhtäkkistä maiseman muutosta :D

Minä olen nyt saanut pakkaseen lähes 1l maitoa varastoon huraa =)
Aamuisin toinen rinta on aina niin pahasti pakkautunut huolimatta rinnan vaihdosta öisin, joten pakko aina pumpata...yllätykseksi onkin herunut ihan normaalisti myös pumpatessa parina päivänä, joten saldoksi tulee yhdestä rinnasta 170ml poikkeuksetta...voin siis huokaista helpotuksesta sen tyttöjen illan suhteen. Ei tarvitse antaa siis korviketta, kun tytön maha ei näytä tykkäävän siitä lainkaan. Huh =)

Mutta nyt taas on mentävä :wave:

paapelo+poju+Iina 1kk 3vk 4pv
 
Meillä kylvetään kaks kertaa viikossa ja pikkupesut tehdään aina aamuisin.

Meillä tuo 3,5v halusi jo kaivaa vauvalle lelut ja lelumaton ja kaaren esiin, tosin tuntuu leikkivän niillä itse enempi. Kaaren kepit kun on niin oivia onkia. Kai tuo tyytökin niitä pääsee katteleen, vielä oon aika vähän pitäny tyttöä lattialla, sylissä tulee pidettyä melkein koko ajan mitä on hereillä.

Yritin tehdä pikkuleipiä ristiäisiin mutta vain viidesosa on sen näkösiä että niitä kehtaa tarjota. Meen hakeen leipomosta jotain, toiset sain jo sentään leivottu. Pukkaa hieman stressiä noista ristiäisistä, monta asiaa tekemättä. Eikä yhtään helpota se että mies on työmatkalla ti-to.

Jaahas, huuto kuuluu

Peppi ja tyttö 4 vkoa 1 pv
 
paapelo juu kiitti muistutuksesta. Tota vichyä mun pitikin seuraavaksi kokeilla, en vaan oo vielä muistanu antaa. Annankin heti huomenna.

Meillä ollu tänään poikkeuksellisen kitisevä päivä. Tyttö ei viihdy ku rattaissa tai sitterissä. Nukkunutkin vaan ihmeen pieniä pätkiä. Toivottavasti nukkuis sentään yön. Mä kyl vedin eilen aika paljon makeaa...mut voisko se vaikuttaa muka vielä seuraavana päivänä??

Heh, esikoinen tuossa kulkee kännykkä korvalla ja juttelee mukamas mummille. Antaa vauvankin jutella :D
 
Kiitos MB avusta. Mutta ei niille tullut sitten kayttoa eilen illalla kun tuo tytska nukahti enka uskaltanut enaa antaa tana iltana.

Ma vedan taalla fenkoli-teeta jonka pitais nostattaa maidon tuotantoa. Tuntuu etta tytto on koko ajan tissilla eika maito kerkea nousemaan sita tahtia mita tytto jois. Mutta paljon tyttyvaisempi ja vahemman itkee tuo neito kun jatin paikalliset neuvot syottejen aikatauluttamisesta ja syotan sillon kun vauvelin on selvasti nalka. Nyt ollaan niin tyytyvaista vauvaa etta!

Noista kantorepuista - saatiin tanaan Unnan kummisedalta sellanen baby bjorn rintareppu. Kuulemma se on hyva mutta nyt kun surffasin niin nain monen vannovan jonkun Ergo-merkkisen nimeen? Sanoivat myos, etta kantoreppu on ergonomisempi kantaajalle ja vauvalle kun vauvan jalat on ns. sammokkoasennossa joka on lonkille kai parempi.
Kenellakaan ajatuksia baby bjorn merkkisesta rintarepusta? Meniko kummin rahat nyt ketun persiiseen, niinku meillapain sanotaan?
 
Itun emo en osaa sanoa noista repuista, mutta Manducaa on kovasti kehuttu... Meillä on sellainen ja tosi hyvä on, en oo vaan osannu oikein tohon kantopuuhaan lähteä niin makaa käyttämättömänä kaapissa :ashamed: Esikoisen aikaan sama juttu, muutaman kerran oli repussa. Harmillista tosiaan, koska ei ollu mikään halpa toi Manduca. Sama kävi kantoliinalle, joka myöskin oli hintava. Tuolla se kaapissa makaa esikoisen jäljiltä, joka oli siinä ehkä kaksi kertaa...

Ei hitsi miehellä on enää tää viikko töitä ja sit kuusi viikkoa lomaa B) No eka viikko meneekin sitten muuttaessa, huoh.

MB ja tyty viikon päästä 2kk :)
 
Huomenta!
Onko jollain ollut hemoglobiini alhainen synnytyksen jälkeen?Mulla on aina ollu hyvä veri,mut aloin miettimään kun huimaa jatkuvasti ja eilen kävelin pitkin seiniä kun oltiin ulos menossa.Myös välillä tuntuu että ahistaa eikä saa happea,päätä jomottaa yleensä aamuisin ja olen ärtyisä :'( Vai johtuukohan ihan väsymyksestä?Eilis illan itkin vähän väliä vaikkei oikein ollu syytäkään :ashamed:
Mies varmaan säikkyi kun sanoi ettei mun tarvi ristiäisiin leipoa,ostetaan kakut sun muut ja hän leipoo jos on tarvis.
Viikon verran ollaan disflatylia ja reloja syöty ja masu ehkä parempi mut tyttö nukahtaa vasta01-02 kun masua kipristää.Mietin et voisko ne disflatylit aiheuttaa väänteitä?d-vitskuja ei nyt vähään aikaan käytetä kun ne selvästi teki tytön kipeäksi.
Jahas tankkaus :LOL:
unihiekka ja tytteli 1kk ja päivä
 
Huomenta!

Mun täytyy nyt pahoitella mutta en pääsekään huomenna pääkaupunkilaisten treffeihin (mikäli ne nyt oli toteutumassa?). Mun äiti ja mummu päätti lähteä huomenna moikkaamaan meitä tänne Helsinkiin. Lisäksi miehen äiti on työmatkalla täällä ja tulee myös käymään joten meillä on 3 kpl mummeleita visiitillä samaan aikaan :D

Eilen täällä naurekseltiin oikeen ennätyspaljon, on se vaan niin ihanaa:)

 
Hip ja hei,

Minäkin löysin tänne! :wave: Täytyy myöntää, että jokapäivä olen lukemassa käynyt, mutta aikaa kirjoittamiseen en ole löytänyt. Kaikki aika mitä neiti nukkuu menee kävelyllä, siivotessa tai laittaessa ruokaa. Myöskin toi meidän isompi lapsi, mies, kaipaa huomiota, joten oma-aika aikas kortilla. En ymmärrä miten te, joilla on useampi lapsi ehditte! Hatunnosto teille! Täytyy toki myöntää etten yhtään tätä ajan puutetta laita pahaksi, on neiti sen verran ihana :heart:

Unihiekka, kuulostaa tutulta. Mulla huimaa aina välillä varsinkin, kun olen kävelyllä tai olen ollut paljon ylhäällä. Myöskin hengenahdistusta oli synnytyksen jälkeen, nyt alkanut vähän helpottamaan. Mulla on mitattu tämän takia hemoglobiini ja se on ihan OK. Sanoivat, että tämä johtuu vaan synnytyksestä, kun kroppa on tehnyt niin valtavan työn ja palauttelee itseään siitä. En sitten tiedä miten sinulla, mutta meillä näin.

Me käytiin torstaina neuvolassa, saatiin suomenkielinen bvc-täti ja oli niin ihana ja helppo siellä asioida. Vaikka ruotsia puhunkin niin sairaudet ym on ihan utopiaa ruotsiksi, joten nyt on helppoa. Täti kehui paljon neitiä virkeäksi ja naureskeli että taitaa tulla superpitkä tyttö, me siis ollaan 172 cm ja 197 cm. Paino oli noussut huikeasti, 3995 g oli syntyessään, 2 vkon isässä 4380 g. Pituuskin oli jo 55,5 cm, 2,5 cm lisäys, äidin pikkujätti.

Täällä vaihdetaan selkeästi rytmiä, ennen neiti jatkoi yöunia klo 11 asti, tankaten 6 aikaa. Nyt tankataan 6 aikaa ja herätään jo 9 ja valvotaan 11, jolloin mennään päiväunille. Myös iltapäivällä ollaan sitten hereillä päikkäreiden jälkeen muutama tunti, aikaisemmin kun tyttö vaan veteli unta palloon. Ihana on ollut ku mini vähän seurusteleekin, eikä vaan nuku!

Meillä on ollut masu vähän kipeä, kun mini hotkii ruokaa ja ilmaa syödessään eikä saa kaikkea röyhtäistyä, etenkään yöllä, kun tämä mamma on vähän laiska röytäyttämään puolinukkuvaa lasta. Mikä avuksi? Täällä neuvolassa ei sanottu mitään mistään rela ym tipoista, ei ole kuulemma käytäntönä antaa niitä. Haluaisiko joku siis valaista minua miten suomessa toimitaan? Mitenhän minin masu kun 1½ vkon päästä aloitetaan D-vitamiini. Toivotaan ettei pahene.

Meillä mies ollut niin ihanasti mukana pikkusen hoidossa, haluaa viettää isä-lapsi aikaa kahdestaan minin kanssa lattialla leikkien ja pikkuista kannelleen. Myöskin röyhtäytyksen oma ottanut hommakseen! Niin ihana näky!

Nyt suihkuttelemaan ja sitten lounastamaan kaverin ja hänen tytön kanssa!

Pikkis ja Mini 17 pv
 
Heippa!

Ehdinpäs vihdoinkin vastata: en valitettavasti tällä kertaa pääse pk-seudun treffeille, kun oli jo sovittu menoa. Seuraavalla kerralla toivottavasti sitten! =)

Meillä kylvetään 2 krt viikossa, muuten pikkupesut päivittäin. Mielestäni riittää näin. Tyttö kyllä tykkää kylpeä.

Saatiin päätettyä tytön kaksi ekaa nimeä viikonloppuna, kolmas nimi on vielä harkinnassa. Mielestäni sitä ei tarvitsisi ollenkaan, mutta mies on eri mieltä. Onhan tässä vielä onneksi aikaa miettiä, kun 6.12. pidetään nimiäiset.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Ulpu & Typy 1 kk 2 pv (minne se kuukausi meni?! :eek: )
 
Meillä on manduca ihan päivittäisessä käytössä, tyttö tykkää olla pystyasennossa ja on omille hartioille ja selälle helpompaa kantaa tuossa, lisäksi saa molemmat kädet vapaaksi. Suosittelen! Muista esim. bäby björnistä ei oo kokemusta, mulla olen myös lukenut että sammakkoasento on vauvalle parempi. Manducassa vauva on siis kasvot hoitajaan päin, bb:ssä ilmeisesti kasvot eteenpäin. Itselle reppu sopii paremmin kuin liinat, kun en jaksa oikein niitä solmimisia.

Meillä menee rela-tipat ainakin nyt oman antibioottikuurin ajan. Masuvaivoja ja pulauttelua alkaa jkv olla täälläkin, johtuen varmaan pääosin tästä mun suihkutissiongelmasta jonka takia tyttö joutuu syömään nopeammin kuin olis tarvis. Mä oon myös yöllä vähän lintsaillut tuosta röyhtäytyksestä, välillä kyllä sitten kostautuu ja tyttö alkaa inisemään tai pulauttaa sänkyyn.

MB jos sammas ei kotikonstein lähde niin neuvolasta saa kuulemma reseptin johonkin oraaligeeliin jonka pitäs auttaa. Tosin eipä siitä kai tosiaan haittaa ole, jos ei siis aiheuta sulle rinnanpäiden rikkoutumista tms? Meillä siis kanssa epäily sammaksesta lähinnä mun rinnoissa kun haavaumat ei vaan parane, vauvan suu näyttää kyllä ihan siistiltä.
 
Minulla on Baby Björnin rintareppu (joku perusmalli) esikoisen ajoilta, ja siinä lasta voi kantaa sekä kasvot kantajaa vasten (jolloin käytössä korkea pääntuki) tai isompaa lasta myös kasvot menosuuntaan. Sitä suositellaan kuitenkin vasta 1kk jälkeen käytettäväksi.

Tänään neuvolatarkastuksessa tytön paino jo 4180g (syntymäpaino 3570g), neliviikkoispäivän kunniaksi :flower: .

Minä myös olen yöllä laiska röyhtäyttämään, ja olenkin kiitellyt kun tyty on jatkanut yösyönnin jälkeen vaivatta unia. No viimeyönä siihen sitten tuli poikkeus: söi kolme kertaa (lähes kahden viikon ajan on syönyt vain kerran yössä ) ja joka kerran jälkeen kitisi kunnes röyhtäytin.. ja sitten ei heti uni taas tullutkaan. No, katsotaan taas miltä ensi yö näyttää.

~Tiila ja tyty 4vk
 
Kysymys tuttipulloista: miten on, steriloitteko pullot joka käytön jälkeen vai riittääkö pelkkä pesu? Hirveesti ei vielä olla pulloa käytetty, mutta jonkun verran on pumpattua maitoa pullosta syötetty, mutta jos jatkossa enemmän, niin olisi helpotus, jos ei tarttisi joka kerta kaikkea pesun lisäksi keitellä.

Meillä on sellainen kantopussi sekä lainaksi saatu kantoliina. Pussia on jo kokeiltu, mutta vielä vaatii vähän harjoitusta tuo tyttelin sinne saaminen. Ihan toimivalta kuitenkin tuntui! Kantoliinaa en ole vielä jaksanut edes yrittää - vaikuttaa niin hankalalta se solmiminen.

Meillä on pulautteluongelmaa johtuen ilmeisesti osittain ainakin mun suihkutisseistä. Yöllä en jaksa pahemmin röyhtäytellä, kun imetän sängyssä torkkuen. Joskus sitten on ongelma päin vastoin: kun tyttö sammuu tissille, niin ei sitä pahemmin röyhtäytetä, kun toinen on vetelä kuin mato...
 
Heippa vaan mammat! =)

Täällä ollaan niskalimassa shoppailtu ens sunnuntaisia ristiäisiä varten ja vieläkään ei oo kaikki ihan hallinnassa! Ja nimeekään ei viel olla keksitty. Nyt uhkaa tulla kiire. Onneks etunimestä ehkä mulla olis yks toive :)

Meijän tytöltä on onneks näpyt naamasta ja muualta alkanu häviämään jo. Nyt sitten löysin karstaa ihan reilusti, mutta se onneks lähtikin ihan harjaamalla pois, ainakin suurin osa. Meillä esikoisella ei tullu kun kerran karstaa vaikka vauvatukka ei lähteny ja tukka olikin paksu. Toivotaan että tää pikkanenkin saa pitää tukkansa. Meiän isommalla neidillä musta syntymätukka vaaleni ihan blondiks ja muistona on tummat raidat tukassa, kaikki kysyy aina onks ne värjätty. Siinä siten aina saa selittää et ei kyllä ne on syntymätukan jäänteet :D

Meilläkin kylvetään kerran pari viikossa vaan. Ja näyttää siltä että tää neiti ei niin siitä vedestä välitä. Mutta kyllä toi näyttää ihan puhtaana pysyvän kunnon pikkupesuilla ja harvalla kylpemisellä. Tosin ``heltta`` kyllä kerää kaiken suihkuavan maidon ja hautuu helposti.

Voi vitsi kuinka harmaa ilma ulkona. Toivon niin sitä lunta että päästäis isomman tytön kanssa pulkkamäkeen! =)

Empsu
 
Hei!

Täällä poju kasvaa hirmuista vauhtia. Neuvolassa saatiin kuukauden iässä täsmälleen samat mitat kuin äiti on ollut 3kk iässä (5840g ja 59,5cm) :D Tokihan poika oli syntyessäänkin hurjan kokoinen 4850g ja 55cm, mutta ei siis ainakaan tarvitse murehtia, ettei maito riittäisi.

KAntovälineistä olitte ainakin puhuneet. Meillä on käytössä kantoliina ja tykkään kyllä siitä paljon. Kädet saa vapaaksi ja poika nukkuu tosi tyytyväisenä useamman tunninkin siinä äidin touhuillessa omiaan. Vähän olen miettinyt tuota kantoasentoa, kun pääosin olen kantanut sammakkoasennossa ristisidonnassa, mutta joissakin ohjeissa sitä suositellaan vasta muutaman kuukauden iässä ja taas toisissa muutaman viikon iästä lähtien. Pojalla menee kyllä jalat sammakkoasentoon esim. hoitopöydällä, joten kaipa se on sitten ihan sallittua kantaa sitä niin. Kehtoasennoissa ei viihdytä ollenkaan niin hyvin. Onko muut kantaneet kuukauden ikäistä jo sammakkoasennossa?

Kylvyssä täälläkin käydään pari kertaa viikossa. Alussa pojan iho oli melkoisen kuiva, mutta nyt näyttää jo tosi hyvältä, joten voisihan sitä kylvetellä sitten jo vähän vaikka useamminkin, koska täällä siitä ainakin nautiskellaan ja uni tulee hyvin.

Voi ja mikään ei ole ihanampaa kuin, että poika on alkanut aamuisin herätä hymyssä suin. Äidille satelee hymyjä heti heräillessä ja siinä me sitten köllitään ja leperrellään rauhassa ennen aamupesuja. Ihanaa!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille
-Nyyti ja poju 1kk-
 
Hei!
Olisin tulossa mukaan pk-treffeille huomenna! Jos siis siellä on muitakin :) Yksinään treffit voi olla vähän kurjat :) Keitä on tulossa? Ja onko se ajankohta nyt klo 13?

Viime yö oli meillä surkea...En tajua miksei tyttöä väsytä. Nukkui pari tuntia ja sitten vaan örisi koko loppuyön eikä suostunut nukkumaan.

Meilläkin kylpyhetkiä on n.2 viikossa. Tyttö taitaa nauttia siitä kovasti :) Ihan hiljaa vaan katselee suurilla silmillä ja vähän potkii. Tietty voi olla että hän on hiljainen vaan siksi kun on niin kauhuissaan :LOL: Pikkupesuja tehdään joka päivä. On hassua, ettei hän yhtään välitä vaikka välillä jalat menee lavuaarissa ihan kylmään veteen ja välillä sittaas selvästi liian lämpimään.

Harmaata on... Pitäisi lähteä kauppaan, mutta ei vaan millään jaksais. Pesukonekin TAAS reistailee. Ei voi yhdellä perheellä olla näin paljon pesukoneongelmia. Nyt poistoputkessa on kai jotain vikaa kun lattialle oli mennyt vettä. Tosi ihanaa. Oli vielä likainen vaippapyykki koneessa niin lattialla lainehtii keltaista vettä. Mur.

hemari ja Silja 6vk 2päivää
 

Yhteistyössä