*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä vauvautuneet Marras-Joulukuussa `09* (Nimenhuuto!!!)

HEi!

Alle 3kk vauvahan nukkuu yleensä oman mielensä mukaan, eikä sitä oikein pysty muuttamaan, mutta kannattaa kokeilla, jos niitä hereillä olo hetkiä saisi pidennettyä ihan vaikka muutamia minuutteja per hereillä olo aika, silloin vaikka sitten hitaasti mutta lopulta varmasti jaksaa valvoa enemmän ja sitten myös usein nukkuukin hiukan makeammin. =)

Tässä on poika sylissä ja pitää olla youtube päällä ja sieltä soittaa LAuri Tähkää Suudellaan biisiä...aika hankala kirjoittaa kun yksi rokkaa ihan hulluna tässä

Menkoista:

Siis käytännössähän ne voi tietysti alkaa ihan milloin vain, mutta aika yleisesti kierto alkaa uudestaan niillä main, kun vauva jättää rinnalla imemisen alle 8 kertaan vuorokaudessa, eli siinä n.6-7kk iässä kun kiinteät on aloitettu ja niitä syödään ihan ateriana.

JA nuo d-tipathan on happamia, joten se voi hyvin olla, että ovat vieneet sen sammaksen mennessään =)

Meillä tosiaan tämä uni rytmi on meidän arkeen aivan loistava. Tyttö heräilee siinä 9-10 aamulla, valvoo pari tuntia ja lähdetään ulos...nukkuu siinä sitten 3h, valvoo taas 2h ja unille, sitten kun herää yleensä 2h päästä alkaa tankkailla yötä vasten ottaen vain pikku nokosia ja yö unille simahdetaan sitten viimeistään 00.00 ja herätään vain kerran yössä...tyttö on siis todella helppo kun vertaan poikaan :D :LOL:
 
Niin ja Talvicci minäkin olen siis mukana vaikken edellisessä viestissä tajunnut nimenhuutoon vastatakaan!

Meillä nukutaan vähän vaihtelevasti, yleensä aamupäivä enemmän tai vähemmän valveillä, päikkärit pari tuntia 13-16 välillä, ilta menee päiväkohtaisesti. Nukkumaan neiti saadaan yleensä 23-24 aikaan, herää syömään 03-05 välillä ja taas 7-9 aikaan. Välillä kyllä yöllä ollut pidempiä valveillaoloaikoja ja illalla on levottomampi. Välillä tuntuu valvovan melkeen koko päivän ja eilen ja tänään taas nukkunut tosi paljon.
 
Imetysliivejä tässä metästän :kieh:

En meinaa millään mieleisiä löytää, ainakaan kohtuuhintaan...
Huiman hintasia monessa paikassa imetysliivit :eek:

Joku puheli joku aika sitten mistä löytäs tarpeeks isoja imetysliivejä...
http://www.bebelane.com/
Tuolla näytti alennuksessa olevan imetysliivejä ja ne oli vieläpä nättejäki... :)
 
Mahtavaa Peppimamma että viitsit luovuttaa maitoa! :flower: Olisipa minullakin siihen mahdollisuus niin tekisin sen.

Myös täällä vaihdetaan vaippa kerran yössä, vaikka aamulla onkin usein sitten tullut pissaa läpi. Onneksi on pyykkikone keksitty!

Meillä vietetään tänään 1 kk päivää! :heart: Ja sen kunniaksi poika on väläytellyt ekat hymyt. =)

Oltiin myös neuvolassa, ja tuli aikamoisia uutisia: pituutta tullut kuukaudessa 10cm ja painoa 1625g!!! :eek: On ainakin maidossa ravintoarvot kohdillaan, koska vauva syö aina vain muutaman minuutin kerrallaan. Toki tuo kasvu riippuu myös perintötekijöistä, olen itsekin kasvanut huimaa vauhtia vauvana.
 
Pikaisesti kuulumisia kertomassa, kommetointeja sitten paremmalla ajalla =)

Me käytiin tänään sairaalassa lonkkakontrollissa. Reissu meni oikein hyvin, vaikka lääkäri oli puoli tuntia myöhässä. Koko käynnin tyttö vain hymyili ja touhusi pirteänä. Lääkäri sanoi lonkan olevan jo paljon parempi, ei enää luista pois lonkkamaljasta kun taivutteli. Kuulemma varmuudella saadaan kolmen viikon päästä lasta pois. Tyttö punnittiin siellä ja hyvin oli painoa tullut, oli nyt 4220g kun syntymäpaino oli sen 3580g.Ristiäiset meillä on juuri edellisenä viikonloppuna ennen lonkkaultraa ja viimeistä lääkärikäyntiä. Saadaan kuitenkin ottaa pois lastasta ristiäisten ajaksi, mahtuu mekkoonkin paremmin :)

Alley ja "ninni" 4vko
 
Moi, tulin vain pikaisesti ilmoittamaan että meille syntyi poika ti 17.11. Naistenklinikalla :) Painoa 4170g ja pituutta 51 cm. Kaikki meni hyvin.

Raskaus oli yliaikainen, aina vkoille 42+3 asti mentiin käynnistyksen kautta. Aavistelin jo aikanaan oikein että olin ihan epäkypsässä tilanteessa loppuun saakka ja siksi vaihdoin ketjuakin lokakuisista marraskuisiin. Hyvä ettei nyt ihan ensi vuoden puolelle mennyt kuitenkaan :p

En ole oikein jaksanut palstailla ja nytkin tuntuu että tämä uuden elämän opettelu vie kaiken ajan, mutta lueskelen tätäkin ketjua kun ehdin.

Onnittelut kaikille teille ja kiitos aiemmista palstailuista :heart:

Apollo + ihana Töppönen 1 vko
 
PAljon onnea apollo :flower: :flower: Potra vaava teille tuli =)

Kävin tuossa juuri tytön kanssa vaa'alla..painoi vaa'an mukaan JO 5,5kg :eek: ELi alle 2vk aikana olisi taas tullut se +600g :whistle: :whistle:
Tuossa piti myös raakata kaikki tytön alle 60cm vaatteet...ei mahdu...voih, miten nuo kasvaa niin nopeaan :ashamed: :D
Ei vaiskaan, ihanaa että kasvaa...en malta odottaa kun alkaa tekemään niitä hullunkurisia omia ilmeitään :D
 
Iltaa mammat! :)

Täällä voidaan hyvin ja typy tankkaa kovasti, nyt on pari yötä mennyt ettei tyttö tahdo millään nukkua, tillittelee vaan ja örisee :LOL:

Käytiin tänään isyydentunnustamisessa niin lastenvalvojalle meinas sattua sellainen kämmi että ukosta meinas tulla väärän vauvan isä :eek: noh, onneks ei kerennyt tallentaa tietoja niin saatiin korjattua!!

Tänään on myös juhlittu mun synttäreitä kun tuli 1/4 vuosisataa eli 25v täyteen, tästä eteenpäin täytänkin aina vaan sen 25 ;)

NaNa84 ja Hilima 3 vko 4 pvä :heart: :heart:

MUOKS* Onnea apollo :flower:
 
Äh kirjoitin pitkän pätkän ja painoin vahingossa back-nappia...sinne meni taas kerran.

Nyt sitten ihan lyhyesti...

Kertokaa lisää teidän pk-treffeistä! Monta teitä oli? Mäkään en oo feissarissa, ehkä pitäis jaksaa vihdoinkin liittyä kun tuntuu että kaikki muutkin on siellä. En oo vaan saanu aikaseksi.

Sammas ei meiltä häviä ainakaan nykyisillä d-tipoilla, ne kun on noita supermakeita Deetippoja. Ostin seuraavaksi pulloksi Minisun-tippoja, toivottavasti ne auttais, jos Talviccikin on huomannu niistä olevan apua.

Meillä kukutaan vaan... toi on nyt viime aikoina ajottanu pisimmät valvomispätkät iltaan ja nukahtaa vasta klo 23-24 maissa. Ei muuten hätää mutta kun herätys on joka tapauksessa viimeistään 7:30.... huokaus. Jaahas, taas tutti tippu....eikun menoksi.
 
Paljon onnea Apollolle ja ihana kuulla että kaikki sujui hyvin!

Ihanaa, täällä nukuttiin koko yö yhdellä herätyksellä vaan:) kuuden tunnin pätkä tuossa nukuttiin ennen herätystä, se on jo kiva. Vaikka aika hyvä tuo tyttö on nukkumaan muutenkin.
Tuolla se nukkuu edelleen, itse heräsin jo.

Mikäli pääkaupunkiseutulaiset treffaa uudemman kerran niin mä olen tosiaan mukana:)

Niistä pulloista: aika vaihtelevia ohjeita taitaa olla, mä muistelisin lukeneeni että ei joka kerta enää tässä vaiheessa tarvisi keitellä vaan ehkä pari kertaa viikossa. Että vastasyntyneellä vaan olisi tosi tarkkaa. Mutta on jäänyt tuo pullojen huolto päälle, ehkä vähitellen vois ottaa sen suhteen rennommin. Toisaalta ei se iso vaiva ole niitä mikron kautta käyttää.
 
Huomenta!!

Paljon ootte kerenny kirjotteleen.
Pulloista oli juttua, minä keittelen kerran viikossa, astianpesu koneessa käytän päivittäin ja muuloin pesen käsin.

Ristiäiset saatiin viimein päätettyä, poitsu saa nimen 6.12, josko siihen mennessä oltais päästy yhteisymmärrykseen siitäkin :saint:

Masuvaivoista täällä ollaan päästy eroon, luojalle kiitos!! Kyllä se tiukille otti.
Nyt on yllättävän tyytyväinen vauva, tosin kovin seuran kipeä valveillä ollessaan. Onneksi on tainnut perhe ymmärtää että joko minä tai isä ollaan kiinni pojassa silloin kun herra on hereillä.
Nyt kun vain saisi pikkasen käännettyä tuota unirytmiä. Nukkuu kyllä ihan hienosti, mutta päivällä meinaa olla ne 5 tunnin pätkät mukavemmat nukkua kuin yöllä. Öisin syö noin 3h välein.
Valveilla jaksaa olla aamupäivästä pari tuntia ja illalla toisen pari tuntia.

Inhottavaa ollut nämä sade kelit. Ei päästä ulos tuon 3veen kanssa, ja sen kyllä huomaa.. Taidan tänään vain laittaa kaikki kuravehkeet likalle päälle ja mennä, vaikka kuinka sataisi. Rassukka onihan tympääntynyt.

Marsupilami & poitsu 7vko 2pvä
 
apollo80 Onnea onnea :flower:

NaNa84 Mä mietin ihan samaa, kun lokakuussa täytin kans 25, et tästä ei enää vanheta :LOL:

Mä jo odottelen innolla, milloin pääsen tonne odotus puolelle takasin... =) En enää imetä ja ekoja menkkoja tässä odotellaan. Ei haittais vaik ei kerkeis edes tulla =)

Pitäis alkaa miettii nyt ihan tosissaan niitä ristiäisiä. Kiitos kaikille, jotka laittoi omista tarjoiluistaan mitä ristiäisiin tulossa/ on ollut. Auttaa paljon kun saa vähän vinkkejä.

Tänään olisi luvassa kyläilyä ja sit käydään mun työpaikalla. Aivan ihanaa kun näkee työkavereita. On ollutkin jo ikävä.
 
Apollo: onnea

Hekeksin poikahan on ottanut oikein kunnon kasvupyrähdyksen.

alley: ihana juttu että lonkka on jo parempi.

Kävin eilen pikaseen työpaikalla, oli alkuun tarkotus mennä vasta kun tyttö on isompi mutta tilasin työkaverin kautta rasvoja ja kävin ne sitten hakemassa. Onneksi ei tarvi olla töissä, hirveä hoppu ja kaikenlaisia uudelleenjärjestelyjä oli tehty, tulevaisuus osastolla ihan auki eikä teitenkään infota henkilökuntaa. Mutta työkavereita oli kiva nähdä.

Täällä kanssa kärvistellään sisällä, vettä tulee kun saavista kaataen. Plääh. Tulis ees lunta niin olis paljon mukavampaa. Nyt on poika kerhossa ja neiti nukkuu pihalla. Mun pitäis tehdä jotain ristiäisjuttuja mutta jotenkin jämähdin tähän koneelle.

Sammasta on meilläkin tytön kielessä, en oo jaksanu sitä mitenkään hoitaa, varmaan pitäis. Ei ole muuttunu mihinkään suuntaan vaikka d-vitam. alotettiin. En tosin anna tippoja suoraan suuhun vaan lusikalla pienessä maitotilkassa.

Peppi ja tyttö
 
Apollo80: Suuresti onnea! :flower:

Mäkään en ole jaksanut steriloida pulloja, vaikkei meillä niitä edes päivittäin käytetäkään. Eli ei olisi suuri vaiva. Olen vain tiskannut ne. Meilläkin on koira, joka käy välillä nuolaisemassa vauvan nassua kun silmä välttää, joten tuntuu turhalta tuo steriloiminen.

Nukahtaako muiden vauvat hyvin öisin syötön jälkeen? Meillä on masuvaivat helpottaneet, mutta öisin ei tahdo uni tulla. Poika alkaa jo tissillä kitistä, aluksi luulin ettei maitoa tule tarpeeksi ja jää nälkäiseksi, mutta ei huoli pullostakaan. Joskus menee 1,5 tuntia, että saadaan pikkumies uneen. Onneksi mies osallistuu tähän yörumbaan aktiivisesti.

 
Täällä eilen illalla/yöllä masuvauvat valvotti pikkuista ja äitiä, onneksi saatin jumppailtua suurimmat ilmat ulos ja poika nukahtikin sitten viimein 01.30. Kello 8 oli pakko väkisin herätellä poju syömään kun hän olisi vaan nukkunut ja nukkunut. Rassukka oli ihan väsy kun joutui vääntelemään ja itkeskelemään. Ja tietenkin nyt nukutaan pitkä pätkä kun oli pakko herätä itse aikaisin, mutta niinhän se menee :D

Neuvolassa käyty ja huh huh että on meidän rakas kasvanut.

..................syntymämitat....2vko3pv
paino..............3655g........... 4245g
pituus.............48.5cm.......... 52cm
pään ymp. .....35cm............. 36.5cm

Ihan täysimetyksellä mennään meillä ja maito tosiaan tuntuu riittävän loistavasti :D
Oma painokin tippuu humisten, nyt -3kg 12 päivässä :eek:

Nyt päikkärit lasten kanssa :wave:

chilitin ja Pontus 2vko3pv
 
Hei!
Minäkin laittelen viimesellä tänne vähän juttua. Täällä siis reilu 6-viikkoinen poika. Hieman kärsii mahavaivoista, annettu Cuplatonia. En tiedä auttaako kun vielä jonkin verran mahaa itkeskelee, mutta voishan olla pahempi ilman.
Poika tykkää nukkua vaunuissa ulkona, päivisin käydään aina n. 12 aikaan lenkillä ja sit se nukkuu n. 3 tuntia viel terassilla. Sit iltasella viiden kuuden aikaan vien vielä pojan ulos koska ei suostu nukahtamaan sisälle. Nukkuu siel pari tuntia. N. klo 23 aikaan käy iltaunille, nukkuu 3-4 tuntia ja sit syömään, sit nukkuu pari tuntia ja syömään. Aamuyöstä sitten maha alkaa vaivaamaan ja nukkuu pätkissä sitten 8-10 saakka.

Tänään oli eka lääkärikäynti pojalla. Kaikki oli kunnossa. Pituutta ei otettu, mutta painon halusin ottaa ja se oli 4,5 kg. Syntyessä siis poika painoi 3140g.

Mutta nyt terassilla huutelevan pojan kimppuun.
 
Hei!

Hetken jos neiti vielä viihtyisi sängyssä...*sormet ristissä* :LOL:

Tänään oltiin neuvolassa. Enpä tullut päiväunien suhteen juuri hullua hurskaammaksi, mutta neuvolatäti suositteli vaihtamaan Devitolin Jekovitiin, jos auttaisi.

Mitat:

......................syntymä................6vko

paino.............3602g...................5020g
pituus.............53cm....................57,8cm

Nyt herättiin. Moi!
 
Hei!
Maanantaina oli neuvola, poika kasvanut todella paljon!
Mitat:

........................syntymä..........6vko
paino............ 3060g.............5365g
pituus.......... 50cm............. 56,5cm

Ja ihan rintamaidolla poitsu siis on, että maitoa riittää :D

Ristiäiset meillä on itsenäisyyspäivänä, etunimi on päätetty mutta toisesta nimestä on miehen kanssa pientä vääntöä. Mutta onneksi on vielä reilu viikko aikaa miettiä sitä.
Meillä tulee noin 25 vierasta.
Tarjottavaa on 2xkinkku- ja lohivoileipäkakut, lihariisipasteijat, riisipiirakat ja munavoi, täytekakku, kääretorttua, kuivakakku ja mummun leipomaa pullaa, sekä keksejä.
Sen vuoksi paljon suolaista kun osa vieraista tulee sen verran kauempaa..

No nyt poika heräs, joten en nyt kerkeä enempää.
 
Talvicci Imetysliivejä oon jo kahdet tilannut englannista http://www.nursingbra.co.uk/ Tulevat sieltä tosi nopeasti, mutta täytyy vaan kortilla maksaa, että se huono puoli. Halvempia kun Suomessa.

Kurkku on edelleen aivan törkeän kipeä. Eilen lääkärin pikatesti ei näyttäny mitään, ja tänään kävin sitten labrassa nieluviljelyssä, huomenna saa tulokset, ei jaksais vaan enää tätä kurkkukipua joka on ihan tajuton! Kuumetta ei ole, eikä muitakaan oireita. Väsyttää vaan, mutta varmaan siitäkin johtuen kun ei oikein uni meinaa tulla kun sattuu niin kovin. Välillä ei meinaa kieli kääntyä, ja on vaikee sanoo kirjaimia L, R ja K :kieh: Ei oo kivaa. Eilen se lääkäri oli niin ärsyttävä, että en toista kertaa samalle mene, vaikka ei muille ois aikoja! En jaksa nyt selittää enempää kun tuntuu että oon jauhanu sitä kaikille tutuille jo vaikka kuinka. Paha mieli tuli siitä käynnistä ainakin, tai semmoinen kiukku!
 
Hei!

Voisin kai minäkin tuollaisen pituus paino taulukon laittaa, kun näyttää niin kivalta =)

..............syntymämitat.........9pv........2vk........4vk.......6vk(sydän kontrolli kättärillä )

paino....3305g..................3450g....3700g....4310g...4920g
pituus...49cm....................------......52cm......53cm.....55cm

Huomenna on meillä taas neuvola ja minun jälkitarkastus.

Tyttö on alkanut kuolata...toivottavasti ei nyt vielä ala niitä hampaita tehtailemaan...poikakin kun oli vain 3kk kun eka leego ilmestyi suuhun joten... :whistle:

Pakko laittaa kuva kun tytyllä oli taas riemukasta tänään :D
Laatu on vähän kökkö kun puhelimella näppäsin, mutta se ei taida ketään häiritä =)



paapelo+poju+Iina pian 2kk :D :heart:
 
Moikka taas!

Unista ja syömisestä:
Että tuo muru voi syödäkin noin paljon. Onneks maitoa tulee ja paljon, mut jos syönnit on tunnin välein, niin eiks se sit ole riittävän ravitsevaa vai onks tää normaalia...? Tissit ja mä on ihan väsy. Sit se nukahtaa/torkahtaa hetkeks ja kohta taas hereillä. Onneks iltasin ja yöllä on isi hoitamassa, mitä nyt tietty hoidan imettämiset. Mut harvemmin yölläkin nukkuu mitään parin tunnin pidempiä unia putkeen. Että luulis 3 viikkoisen vauvan nukkuvan vähän enemmän vuorokaudessa. Mut ei. Tää valvoo ja huutaa ja syö... huhhuh. :|

Lueskelin noita vanhoja viestejä, niin itsekin olen muuten sit facebookissa. Että mikäli sinne jotain ryhmää ollaan luomassa, niin sopii mulle. :)

Nimestä ja kastajaisista:
Murun kastajaiset on viikkoa ennen joulua 20. päivä. Oppaissa luki, että pitää varata ajoissa, niin tulipa hoidettua tuo kuntoon. Ja loppuraskauden aikana leivoin jo pakkaseen kinkkupiiraita, pipareita ja omppu-vaniljabostonkakkua. Kaveriksi vielä mansikkajuustokakkua, niin eiköhän noilla pärjää. Ellei sit innostu viel tekemään jotain herkkua... :p

Nimen suhteen voin kai paljastaa, että Murusta ois tulossa Mea Miranda, miltäs kuulostaa? Vähän erikoisempi nimi, mut ei mikään uppo-outo tapaus. Lisäksi on pyöritelty Miraa, Mimosaa, Minnea jne. Ja muut nimet ois ollu Emma Amanda. Mut tähän päädyttiin.
=)

Ulkoilusta:
Milloin ootte vieneet vauvat ekaa kertaa ulkoilemaan. Mäkin kaipaisin ulkoilua jo, mut eihän tuota voi yksinkään jättää ja en viitsi yöllä kuitenkaan lenkkeillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SatuElina79:
Moikka taas!

Unista ja syömisestä:
Että tuo muru voi syödäkin noin paljon. Onneks maitoa tulee ja paljon, mut jos syönnit on tunnin välein, niin eiks se sit ole riittävän ravitsevaa vai onks tää normaalia...? Tissit ja mä on ihan väsy. Sit se nukahtaa/torkahtaa hetkeks ja kohta taas hereillä. Onneks iltasin ja yöllä on isi hoitamassa, mitä nyt tietty hoidan imettämiset. Mut harvemmin yölläkin nukkuu mitään parin tunnin pidempiä unia putkeen. Että luulis 3 viikkoisen vauvan nukkuvan vähän enemmän vuorokaudessa. Mut ei. Tää valvoo ja huutaa ja syö... huhhuh. :|

Lueskelin noita vanhoja viestejä, niin itsekin olen muuten sit facebookissa. Että mikäli sinne jotain ryhmää ollaan luomassa, niin sopii mulle. :)

Nimestä ja kastajaisista:
Murun kastajaiset on viikkoa ennen joulua 20. päivä. Oppaissa luki, että pitää varata ajoissa, niin tulipa hoidettua tuo kuntoon. Ja loppuraskauden aikana leivoin jo pakkaseen kinkkupiiraita, pipareita ja omppu-vaniljabostonkakkua. Kaveriksi vielä mansikkajuustokakkua, niin eiköhän noilla pärjää. Ellei sit innostu viel tekemään jotain herkkua... :p

Nimen suhteen voin kai paljastaa, että Murusta ois tulossa Mea Miranda, miltäs kuulostaa? Vähän erikoisempi nimi, mut ei mikään uppo-outo tapaus. Lisäksi on pyöritelty Miraa, Mimosaa, Minnea jne. Ja muut nimet ois ollu Emma Amanda. Mut tähän päädyttiin.
=)

Ulkoilusta:
Milloin ootte vieneet vauvat ekaa kertaa ulkoilemaan. Mäkin kaipaisin ulkoilua jo, mut eihän tuota voi yksinkään jättää ja en viitsi yöllä kuitenkaan lenkkeillä.

Kaunis nimi mun mielestä :heart: Meillä oli Mea yhtenä nimivaihtoehtona, nimen tyttö saa sunnuntaina ja paljastan sen sitten vasta täälläkin. Jos joku tuttu käy "kyyläilemässä" :LOL:
 

Yhteistyössä