*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Tammikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Päivää mammat!

Me ollaan päätetty että mä oon nyt kotona siihen asti että pikkukakkonen on vuoden, jos vaan onnistuu toisen tekeminen. Eli siis piiiitkään aikaan en tuu töihin menemään näillä näkymin. Vähän kyllä pelottaa ajatus olla kotona näinkin pitkään, alankohan itsekin puhumaan guuguugaaagaa kieltä? :D No pitää vain nauttia kun on näinkin hyvä mahdollisuus suotu!

Meillä Frialla ollut tosi selkeä rytmi nukkumaan klo 22, syö 03 ja 07, nukkuu 09. Sitten hetki hereillä ja päikkäreille, nukkuu 16 asti yhdellä syötöllä. Nyt sitten on tullut ihan omituiset torkut kuvioihin. Herää vieläkin 09 sitten on 10 hereillä, torkahtaa 30min-tunnin ja sitten taas hereillä 12, jolloin nukkuu pitkät päikkärit ja illalla sama juttu torkut 20.30 ja nukkumaan klo 22. Varmaankin nyt taas muuttuu rytmi. Millainen rytmi muilla on? Kuinka paljon teidän beibit nukkuu päivällä ja onko unipätkiä yksi vai kaksi?

Täälläkin vaaleanpuna-valkoinen vauva. En mitään röyhelöä kuitenkaan pue, mutta väri on yheensä vaaleanpunainen ja valkoinen :D Myös beige, tumma vaaleanpunainen ja farkku täyttää vaatekaappia.

Kestot toimi ihan hyvin! En ole pitkille päikkäreille vielä uskaltanut enkä yöunille mutta kun on hereillä niin menee ihan hyvin! Laitoin sisävaipan päälle sellasen tiimalasin muotoisen fleece lisäimun, joita äitini teki, niin ei tunnu paketti märältä vaikka pisua olisikin. Näin pysyy Friakin tyytyväisenä. Vähän olen ylpeä jos jaksan kestoilla tästä eteenpäin!

Nyt laten keittoon!

Pikkis ja Fria 2kk ja 5päivää
 
Itun emo mä meen näillä näkymin töihin huhtikuussa. Miehen on tarkoitus jäädä kotiin puoleksi vuodeksi. Saatan kyllä sen jälkeen jäädä vielä hoitovapaalle, kattoo nyt. Tai sit alan tekemään nelipäiväistä viikkoa. Ehkä vähän on jo haikea olo, mutta esikoinen jäi myös 6kk ikäisenä isin kanssa kotiin ja musta oli ihan kiva ainakin silloin olla töissä (mutta tiesin että jään hoitovapaalle ja olin vaan 4kk töissä, joten ehkäpä se oli syynä ettei mua harmittanut yhtään silloin...).

ps. Mua kyllä hirvittää ihan KAMALASTI mennä töihin, kun oon ollu kotona nyt yli vuoden putkeen. En varmasti tajua enää mistään mitään :(
 
Itun emo: Kyllä meillä on auttanu disflatyl, pukluja ei tuu niin paljon kun ne kuplat ei työnny ylös. Mutta kaikista parasta on se ettei tyttö oo tuskaisen oloinen kun äheltää puklujen kanssa. Nyt selvästi puklut ollu taas isompia, kun on unohtunu joku kerta antaa sitä.
 
Heips!

Monilla tullut kääntyminen kehiin ja kirjoituksista huomasin, että monilla myös tullut vauvat levottomiksi unien suhteen...aika yleistä näyttää olevan uusien oppien aikaan, joko ennen tai jälkeen. Menee aina hetkeksi ohi, kunnes tulee taas uuden opin aika =)

Meillä käytetään mieluiten räväkkää, eli raidat ja räiskyvät väriyhdistelmät on IN...vaaleanpunaistakin on, mutta todella vähän. Mekkojakin kun olen ensi kesäksi katsellut, on lempparit tosi värikkäitä tai sellaisia "pienitalopreerialla" tyylisiä ihanuuksia.
Pojalle taas tykkään myös pukea värikästä...ahdistaa kun hän on tulossa sen kokoiseksi, että ei meinaa läytyä kuin batman paitoja ja sen sellaista ja värit on sinistä, vihreää, mustaa ja harmaata..yök.
Henkasta ja maukasta sitten bongasin juuri loistavia (minun tyylisiä siis ) vaatteita pojalle ja ne tilaan kun on käyty 2v neuvolassa, jotta saa vähän havaintoa minkä kokoinen on tällähetkellä :D

Pojan tukkakin pitäisi leikata. Minun äiti on loistava leikkaaja, joten hän saa toteuttaa tämän homman. Tarkoitus olisi vetää mohikaani...en tiedä mikä siinä on, mutta mielestäni tuollaiset 2-3v pojan koltiaiset on aivan super suloisia sellaisen tyylin kanssa =)

Mutta nyt pitää mennä komentamaan tuota jätkää...läiskii tuolla tätiään :headwall:
 
Terveisiä pitkästä aikaa täältä pohjoisesta! Mä ajattelin tällä kertaa jättää teidän jutut lukematta ja kirjotella meidän kuulumisia, aina jää jompi kumpi tekemättä :whistle:

Me käytiin perjantaina 3kk neuvolassa ja voi juma kuinka kiukkuseksi meidän aina aurinkoinen neiti niistä rokotteista tuli. Piti oikeen ruokkia pullosta kun reidet oli niin arat että eivät kestäneet koskea mihinkään ollenkaan. Tuoreet mitatkin saatiin

2kk (paino, pituus, pipa)
5330g & 59,4 cm & 39,4cm

3kk
5810g & 61,2cm & 40,6cm


Rintamaidolla ollaan menty kokonaan tämä 2-3kk väli, sitä ennen sai lisämaitoa.Aika vähän mun mielestä kasvanut, mutta neuvolan mielestä ok ja tyttö tyytyväinen, niin ainakin seuraavaan neuvolaan mennään maidolla.. Ja toivottavasti ainakin sinne 5kk asti maito riittäs pelkälteen

Vaatteista tykkään käyttää bodeja ja potkareita/lappareita/mekkoja. Mutta ei tylsiä trikoopotkareita, vaan velourisia just ostin ihanat dinot NameIt:ltä :) Hupparit on ihan turhia, ärsyttävästi vaan painavat selkää.. Sillon ku oli kamalat pakkaset niitä jonku verran käytettiin.

Mulla alkaa tänään jumpat, saas nähdä miten mies ja ipanat pärjäävät, Neela yleensä iltaisin tankkailee maitoa... Mutta nyt kävi kutsu, enpä paljoa ehtinyt kirjottaan
 
Piti vielä tuota töihin lähtöä kommentoida.

Eli itse en mitenkään kykenisi menemään töihin...tiukkaa tekee ajatella kouluun lähtöä parin vuoden päästä :LOL:
Ja tämä on kyllä ihan omasta päästäni kiinni ja varmasti kotoa sisäistetty juttu. Minun äitini kun on kunnon kotiäiskä :D Sitä oli aina niin turvallinen olo, kun tiesi koulusta tullessaan, että äiti on kotona.
Mutta silti tiedän, että minusta ei ole täysipäiväiseksi kotiäidiksi vaan tahdon muutakin.
Hormonit saa kyllä empimään useita kertoja viikossa omia suunnitelmia, mutta joskus nuo lapset kuitenkin poistuvat kotopiiristä.

Apua, ei kai tuo nyt kuulostanut kamalalta...siis en missään nimessä moittinut töihin lähtöä. Mielestäni on hyvä, että nykyään on äideillä mahdollisuus mennä töihin vielä lasten synnyttyäkin ja valita täyden-ja puolipäiväisen/viikkoisen välillä ja jakaa hoitoa puolisonkin kanssa.

Kuten sanottu, varmasti suurin mielipaha on äidillä. Lapset ovat luonnonlahjakkuuksia sopeutumaan uusiin juttuihin ja tiedän kyllä monta mammaa, jotka ovat lapsensa sijaan olleet kyyneltulvan kostuttamia =)
Onhan se luonnollista kokea murhetta kun pitää jättää oma lapsi jollekkin muulle hoitoon ja olla erossa lapsestaan monta tuntia, vaikka sitten pari kertaa viikossa...on se äidin/isän ja lapsen välinen kiintymys niin vahva ja uskomaton juttu.

Joten kaikille, jotka töihin ovat menossa tai joutuvat olosuhteiden pakosta töihin pian tai mielestään liian aikaisin palaamaan, ISO :hug:
Hyvin se lopulta menee, oli oma valinta asian suhteen mikä tahansa =)
 
Tuosta kotiin jäämisestä/töihin lähtemisestä niin ymmärrän tosi hyvin niitä jotka haluaa pian takaisin työelämään. Jos tekee uraa niin pakkohan se on, muuten jää jälkeen pahasti. Ja jos ei talous kestä kotona oloa niin sittenhän se on töihin mentävä.
Tiukkaa tulee meillä olemaan, tai no jos vaan ei törsäis niin hyvin tässä pärjätään. Mulla ei oo mitään intohimoja uran suhteen. Oon jättänyt ne asiat miehelle joka haluaa edetä mahdollisimman pitkälle. Mulle riittää tää mikä nyt on, ainakin toistaiseksi :) Mun äiti palasi töihin vuoden päästä siitä kun olin syntynyt, mutta mua ei pistetty päiväkotiin kuin vasta neljän ikäisenä. Meillä oli sillä lailla kivasti asiat että isän vanhemmat asui ihan naapurissa niin olin sitten heidän luonaan päivät :)
 
Onpas tullut taas paljon juttua. Nyt sain kaiken luettua jospa vielä kerkiäis jotain kommentoida.

Kestoista: meillä on käytössä itsetehdyt taskuvaipat, yks Fuzzi ja sitten ite tehtyjä sisävaippoja, pari imse vimseäkin on. Imse vimseihin oon heti alusta asti laittanu lisäimuksi hamppukangasta, alkavat kyllä nyt jo olla nafteta. Taskuja on yhteensä 7 kpl, sisävaippoja 10 kpl ja näillä on pärjätty, pelkillä kestoilla mennään. Imuina on vanhoista pyyhkeistä tehtyjä imuja sekä hamppucollegesta ommeltuja ( ne tehty jo edelliselle). Yleensä on 3 kerrosta froteeta ja 2 kerrosta hamppua ja tällä neiti pysyy kuivana 2-3 tuntia. Yöksi laitan sitten vielä isomman paketin, joskus mennään yhdellä vaipalla koko yö, mutta jos on usein tissillä niin sitten vaihdan aamuyöllä vaipan.
Pesuaineena käytän Erisan coloria, sen pitäis sopia kaikille vaipoille. tarhoja ei vaippoihin ole jäänyt, sappisaippuaa en vielä ole tarvinnut.

Vaatteista: lähes aina on päällä body ja sen kanssa joko velour-potkarit tai sitten puolipotkarit. Joskus on haalari, mekkoa ei käytetä juuri koskaan. Väreistä inhoan vaaleanpunaista, ja sitä en tosiaan osta jos ei ole pakko. Valkoista ja beigeä on paljon, jonkun verran ihan kirkkaan punaista.

Röyhtäyttäminen: edelleen joka syötöllä röyhtäytän, neiti syö röyhtäyttämisen jälkeen vielä lisää joten lienee tarpeellista.

Liivinsuojista: mulla on käytössä näissäkin ite tehnyt kestosuojat. Hyvin ovat pitäneet, joku kerta kokeilin että pärjäiskö jo ilman mutta vielä on tarvetta. Ei kyllä maitoa paljoa tule mutta muutamia tippoja.

Töihinpaluusta: mun olis tarkotus palata töihin marraskuussa 2010. Mies on sitten ainamin kuukauden kotona, vähän on mietitty olisko se sitten pari kuukautta hoitovapaalla. Itse jäisin mielelläni sen jälkeen vielä kotiin, en haluaisi pientä vielä hoitoon laittaa mutta talous menee sitten tosi tiukoille. Enkä kyllä tiedä mitä työnantaja tykkäisi jos olis 1-3 kk töissä ja jään taas kotiin.

Meillä on yöt menny vaihtelevasti, muutama meni jo tosi kivasti, 4 tunnin syöttöväleillä, ja viime yönä sitten herättiin 2 tunnin välein. Ei oo tytöllä nälkä, häslää vaan sängyssä ja lutkuttaa nyrkkejä kun on nyt kätensä keksinyt. Päikkäreitä nukutaan vaihtelevasti 1-4 tuntia, yleensä 2 tuntia kahdesti päivässä ja illalla vielä puolen tunnin tirsat.

Moni vauva on jo oppinut kääntymisen taidon. Meillä neiti yrittää kyllä jo selältä masulleen mutta ei vielä onnistu. Mahallaan neiti viihtyy tosi huonosti, useamman kerran päivässä kyllä masulleen laitan mutta max 5 min siinä viihtyy. Ehkäpä se jossain vaiheessa alkaa viihtymään.


 
Vielä jäi kommentoimatta kertisvaipoista, niitä ei meillä oo käytetty kuin reissussa. Yks paketti on Pampersia käytetty ja nyt on toinen paketti Nature care-vaippoja menossa. Ohivuotoja ei ole tullut kummallakaan. Tosin musta noi nature caret ei oo ehkä parhaan mallisia mutta niin vähän niitä käytetään että saavat kelvata.
 
Töistä: Musta ainakin siis töissä käyminen on myös äidille osa normaalia elämää, ei siitä mitään syytä kokea huonoa omaatuntoa. Tietenkin aluksi on kurja jättää lapsi hoitoon. Mutta hyvässä hoidossa lapset ovat myös päiväkodissa/perhepäivähoidossa. Oma äitini on päiväkodin johtaja, mulla on täysi luottamus niihin paikkoihin:) Jokainen toimii omista lähtökohdistaan käsin mutta musta ainakaan ei ole realistista odottaa että naiset kotiin jäisivät, joku hoitovapaapätkä toki on asia erikseen. Kyllähän työn tuomilla tuloilla saa perheelleen kaikenlaista: kivan kodin, harrastuksia, matkoja jne:) Ja myöhemminhän päiväkodissa on lapselle kivoja kavereita, ihan pieni ei toki niistä vielä mitään ymmärrä.
Ja vanhemmille myös työpaikka on usein aika tärkeä juttu, itse ainakin tulisi ihan höperöksi jos ihan vuosia kotona viettäisin.
 
Huh huh... Rokotuksen jälkeinen"pieni kärttyisyys" oli suoraa huutoa puoli tuntia, kunnes suppo alkoi vaikuttaa :eek: Miten voi lähtee korvia vihlova huuto noin pienestä tytöstä???? Voi toista :heart: :heart:

Tosta töihin menosta.... Yksi syy siihen, miksi haluan toisen lapsen heti perään, on myös se, että haluan eka "tehdä" lapset ja sitten keskittyä kunnolla työelämään. Eli nyt voisin olla vielä reippaasti yli vuoden kotona, ja sit töihin ja jatkamaan opiskelua. Mä kokisen sen hankalaksi, että nyt syksyllä palaisin töihin ja taas uudestaan vuoden tai parin päästä olisin pitkän ajan taas pois.

 
Onpas paljon tullut tekstiä, kiva! Nyt sitten yritän kommentoida niitä, mitä satun muistamaan :)

Vaipoista olitte ainakin puhuneet. Me ollaan vähän "sekakäyttäjiä". Tällä hetkellä meillä on aivan liian vähän kestoja, kun poika kasvoikin niin nopeaan, että pienet jäi äkkiä pieneksi. Nyt sitten joululomalta palattua ollaankin jotenkin unohduttu kertakäyttövaippoja käyttämään. Selailinkin tässä, että minkälaisia kestoja sitä tilaisi ja tekisikö itsekin jotain. Mää tykkäsin kovasti noista äitiyspakkauksen kestoista, mutta ne on auttamatta jo liian pieniä. Mietinkin, että jos tilaisi muutaman sellaisen isomman vaippakuoren ja tekisi itse sisävaippoja. Onko kaikilla kestoilijoilla käytössä taskuvaipat vai onko joku päätynyt sisävaippa+kuorivaippa-systeemiin.

Myös vaatteista oli juttua. Meillä kotona pääosin body+puolipotkarit ja siinä päällä vielä housut ja sukat. Meillä on vissiin sen verran viileää, että ei pelkällä bodyllä ja potkareilla tarkene. Värejä meillä on vähän laidasta laitaan, mutta tykkään katella, että vaatteet olisi aina sävy sävyyn sukkia myöten :) Äidin pieniä iloja! Lindexin tähtivelourhousuja meillä on monen eri värisiä ja sellaiset on melkein aina päällä jonkun bodyn kanssa.

Töistä: En ole vielä mitään lopullista päättänyt, mutta uskoisin, että olen kotona tämän vuoden loppuun ja palaan sitten aloittamaan kevätlukukautta. Tämä on ihan alustavaa suunnittelua, mutten usko, että vielä syksyllä palaisin.

Kehitysaskeleista
vielä pikaisesti, että kääntyily ei meillä ole selvästikään vielä kiinnostuksen kohteena, ei siis juuri yritetäkään kääntyä. Muutaman kerran on vahingossa kääntynyt mahalta selälleen, mutta ei siis aktiivisesti sitä yritä. Seurustelu ja matkiminen sen sijaan on selvästi kivempää ja kovasti yritetään matkia äidin ja isin naamanvääntelyjä. Uusimpana villityksenä meillä on huulten päristely. Se on niin hauskaa ja äärettömän suloista, kun toinen tosissaan vääntää ja nyt jo useinkin onnistuu ja huulet pärähtää hienosti.

Sellaista täällä ja ehkä uskallan mainita, että rytmikin on vähän kääntynyt. Nykyään meillä mennään nukkumaan jo puolen yön maissa, kun tähän asti ensimmäiselle pitkälle pätkälle on menty vasta kahden tai jopa kolmen aikaan. Nyt varmaan, kun sen näin julkisesti kirjoitan niin tänään ei sitten mennäkään ajoissa nukkumaan :)
 
Heippa vaan :wave:

Joskos sitä aloittais vaikka kommentoimalla kaikkeen mihin muistan.

Vaipoista Meillä käytetään ainoastaan pamperseja, eli siis kerttiksillä mennään. Esikoisella käytetään taas vaan liboroita, mutta en tykkää niistä pienistä liberoista kun ne on niin kovia. Ja pampersit aiheutti pojalla silloin allergiaa niin ei voitu käyttää.

Vaatteista Ellellä on yleensä kotona body ja housut ja sukat. Jos lähdetään johonkin niin yleensä mekko tai tunika :) Ja sen alla olen käyttänyt lyhyt hihaisia bodeja.
Vaatteita on aivan liikaa, ei kaikkia ees kerkiä käyttämään!
Ja mä rakastan vaaleanpunaista. Yhdistettnä ruskeaan yms. :)

Töistä: Ei kiinnosta tällä hetkellä tippaakaan, eli en ole ainakaan 1,5 v palaamassa. Ehkä vuoden päästä alan tekemään keikkatöitä silloin tällöin mutta varsinaisesti en ole palaamassa toiv. pitkään aikaan.

Meillä ei kääntyillä ollenkaan, selällään viihtyy ja hetken jaksaa olla myös vatsaltaan.
Esikoinen meillä oli aikasin liikkeelle lähtijä ja nyt toivon että Elle ei välttämättä lähtis niin aikasin.

Muuten meille kuuluu tosi hyvää, tosin nykyään heräilee öisin useammin kuin ennen. Nukkuu mun vieressä joten pistän vaan tissin suuhun ja jatkan itse myös unia lähes saman tien.
Aamulla en edes muista mihin aikaan Elle on heräillyt:D
Isoveikka on pikkusiskoa kohtaan nykyään tosi ihana. Tänäänkin piteli Elleä kädestä ja suukotteli :heart: Muutenkin käy paijailemassa ja kovasti olis halukas myös ottamaan syliin.

Oon muuten myös huomannut että Elle nauttii veikan puuhista. Silmät kirkkaina katsoo aina missä veikka menee :)

Josko sitä lähtis itsekin nukkumaan kun kumpainenkin muru on jo unten mailla :heart:
Siis palaamisiin ;)

Inka ja Elle 3kk 1vko 2pvä :heart: :heart:
tulipas nyt ainakin tarkasti tuo ikä ;)
 
Aku
Hei pikainen gallup tähän väliin:
Eli kun on ollut juttua noista rintaraivareista ja muista kiukkukohtauksista niin moniko teistä käyttää cerazettea?

Itse tulin siihen tulokseen että meillä tissillä kiukkuuminen alko kun alotin syömään noita pillereitä ja liekö sitten maidon maku/koostumus tms. muuttunut ja sitä tyttö protestoi.Nuo hormoonithan vaikuttaa enemmän kun uskoiskaan.Kaverin kanssa tätä pohdittiin jollla on nyt 6kk vauva ja sanoi että aloitettuaan pillerit oli about kk verran känkkäränkkää heidänkin tytöllään.Liekö sattumaa vai ei?

-Aku
 
Pikainen luku vain mitä olette kirjoitelleet ja sitten ostamaan Jerelle ensitalveksi puku alesta, olen tyhmänä myynyt esikoisen puvun... Niin ja ostettiin eilen uusi tietokone, ei tarvitse enää kirjoitella sellaisella mistä puuttuu näppäimet :D
 
galluppiin:
Minä en käytä mitään ehkäisyä ja raivareita tuli iltaisin enemmän tai vähemmän, kunnes soseet aloitettiin. =)

Ja minulla oli myös ajatuksena, että teen ainakin nämä kaksi lasta suht pienellä ikäerolla. Jo pelkästään sen takia, että saan kummastakin nauttia työn kerryttämästä isommasta mammarahasta, kun kumpikin lapsi on alle 3v ja toinen syy sitten juurikin, että voin sitten rauhallisin mielin painua koulunpenkille.
Opinnot jotka olisin aloittamassa, kestävät yhteensä 6-7v. Joten jos vauvakuumetta pukkaa, niin vauvan kannattaisi tulla ekan koulutuksen jälkeen =) Mutta koska olen vielä aika nuori, niin voisin oikein hyvin saada vielä pienokaisia tuon koulun jälkeenkin. Silloin olisin n.30v, eli vasta nykyisen lastensaanti keski-iän hujakoilla ;)
Saapa nähdä. En ihan sentään tahdo pelkkien koulujen ja töiden ajankohtien mukaan perhettä suunnitella, vaan sitten kun tulee se tunne, niin sitten on yleensä paras aika, tai ainakin oli tämän kakkosenkin kohdalla.

Minäpä hurahdin nyt totaallisesti apinankukkiin :D
Listalta löytyy varmasti kaikki mahdolliset lajikkeet. Ovat niin väririkas lajike, että kyllä sitä silmät alkaa vähemmästäkin kiilua :D
 
Nyyti: Meillä käytetään sekä että. Eli taskuvaipoista Fuzzeja ja sit sisävaippoja on monia erilaisia. Sisätaskuja oon tehny ite ja aion tehdä lisää ku on selkiytyny millainen sen vaipan pitää olla. Sisävaipoista parhaita on Niikit, niitä mulla on 2 ja just ostin käytettynä pari cuddlebunsin koko vaippaiän vaippaa. Saa nähdä sitte millaisia on. Myös Nalle Nöttösten valmistajalla on joku tosi edullinen malli, mikä menis koko vaippaiäks, maksoi reilu 11e/kpl.

Aika paljon oon nyt ostellu vaippoja, just tota seuraavaa kokoa, kun s-koko alkaa mennä pieneks meillä kohta. Ja villahousujaki ois muutamat sisävaippojen kanssa, pitäis vaan ostaa lanoliinia, ni sais ne käyttöön. Ja taskuja en meinaa käyttää öisin, kun joskus sitä meinaan kokeilla, en usko, että sinne saa niin paljon imua että tuon pissiäisen pissit pysyy vaipassa. Jotain tuplaläppävaippa systeemiä varmaan tulee testattua, ja pitäis postissa tullakin pari erilaista tuplaläppää käytettynä, ni ovat parhaassa imussaankin.

Vaatteista vielä, meillä käytetään värikkäitä vaatteita. En tykkää valkoisesta ja vaatteissa pitäis aina olla se joku juttu, miks ne ostan. Esim Lindexiltä tai kappahlista tarttu mukaan velourpuku, mikä on sellasta harmaata pantterikuosia ja vaaleanpunaiset resorit. Sitten on kukkakuviota housuissa ja lempparibodyissakin joku kiva printtikuvio. Tuttalla on sellainen värikäs norsubody, missä on aniliininpunaista ja siihen ostin aniliininpunaiset verkkarit. En tykkää pitsistä enkä oikein röyhelöistäkään.

Nyt vaipan vaihtoon, sellaiset rusahdukset kuulunu tosta vierestä että taidetaan päästä pesulle :D Eilen olikin illalla tytön masu kipeä, että ehkä ne nyt sitten poistuvat kokonaan.

Alley ja Niia
 
Kestoista yövaippana: Meillä nuo Bumgeniukset pitää neidin 10 tunnin yöunet ihan hienosti:) Kun laitan niitä pyykkiin niin onhan ne siis läpimärät mutta eivät falskaa kuitenkaan. Mä jossain kohtaa suunnittelin siirtyväni käyttämään öisin kertiksiä sitten kun nukutaan kokonaisia öitä, näillä näkymin en oo sitä tekemässä.

Töistä vielä: Kaikillahan ei tosiaan ole työpaikkaa odottamassa ja muutenkin työpaikat on erilaisia. Mullakin on vakituinen työsuhde mutta kolmen vuoden projekti, joka loppuu 2011 lopussa. Ja projekti on aivan älyttömän mielenkiintoinen, luultavasti vastaavaa ei tule vastaan aikoihin. Ja tää on mun urani kannalta luultavasti ratkaiseva juttu olla juuri tässä mukana. Siksi mä olen palaamassa näin pian töihin:) Muutenkin kyllä tasaisin miehen kanssa mutta ehkä into "luopua" (eihän ne ole äidin kuukausia sinänsä) näinkin monesta kuukaudesta olisi pienempi. Voi olla että seuraavan lapsen kohdalla mies pitää vain isyysvapaan ja isäkuukauden sekä jotain hoitovapaata. Mun työ käsittelee palkkatasa-arvoa ja naisten asemaa työmarkkinoilla, siksikin päätin toimia niin "esimerkillisesti" ja tasata vapaat miehen kanssa. Tätähän aika vahvasti lobataan, harva vaan käytännössä niin tekee.

Siinä siis selitys työhön paluulle, ei mikään akuutti rahapula vaikka toki tää asuntolaina myös kaipaa lyhentäjää :D

Lisäyksenä vielä että mullehan kävi vähän hassusti, kukaan ei varmaan tätä muistakaan, aluksi näistä kirjoiteltiin. Eli mun oli tarkoitus jäädä äippärille mun edellisestä työpaikasta. Aloitettiin miehen kanssa vauvatekoprojekti, joka peruttiin viikko myöhemmin kun mulle tarjottiin töitä nyhkyisestä paikasta. Kävi vaan ilmi että eipä sitä enää voinut perua :LOL: Tippaakaan ei kaduta, Nella on maailmann ihanin ja kaikki jutut järjestyi hienosti. Ja töissä suhtauduttiin hyvin. Takaisin on kyllä silti syytä mennä kun tuo paikka mulle kaikesta huolimatta pidettiin.
 
Vaipoista : meillä nyt käytetään pampersin active fit numero kolmosta. Hyvin on saanut pidettyä kakat sisällä, niinä harvoina kertoina kun sitä on.. eikä ole koskaan edes pissat tullut läpi. Oon vannoutunut pampers fani! Meillä tuo isompi poikakin käyttää pampersia, liberosta tulee ihottumaa alaselkään.

Liivit ja liivinsuojukset : Suojuksina käytän lidlin liivinsuojia. Äitipuoli raahas lidlistä 4 pakettia mulle noita, kun sai ilmaiseksi ottaa :) Aikaisemmin käytin ainun (?) jotka hyviä oli nekin. H&M oli kivat imetyslivit, mutta eihän se isoin koko riittänyt edes. Mistähän sais tilattua kivoja kaarituellisia imetysliivejä liivejä?? ja kokoja pitäis löytyy F:ään saakka ainakin ^^ Mulla on nyt kahdet, yhdet ikuisuuden vanhat valkoiset kaarituelliset ja yhdet kaarituettomat joita tulee pidettyä kotona. Olis kiva kun näitä olis vähän enemmän, mutta kun ei löydy mistään kaarituellisia ja kivannäköisiä.. olis mukavaa saada jotkut vähän ehkä seksikkäämmätkin jos sellaisia edes tehdään :D

Lucas on nyt nukkunut ihmeen paljon tai hyvin, miten sen nyt sanoisi. Sai ihan järkyttävän raivarin eilen illalla joskus kuuden aikaan ja koitin syöttää sitten.. ei huolinut.. Puin sille ulkovaatteet päälle ja raahasin parvekkeelle vaunuihin. Nukkuin 5min ja alkoi taas huutaa, noh koitin sit syöttää ja sillä kertaa söikin ja nukahti sitten joskus puoli 7 ulos vaunuihin. 9 siirsin sen sisään ja jätkä vaan nukkui.. Heräs klo 23 syömään ja nukahti samantein uudestaan. Söi klo 6.45 ja jälleen jatkoi uniaan. Söi taas klo 8.15 ja edelleen jatkoi uniaan, kunnes klo 9 halus sitten herätä juttelemaan. Ja juuri tässä kirjoitellessa heijasin pojan uneen :eek: Mulle kyllä sopis että noi yöunet menis aina noin, mutten usko että tänä iltana menee yhtä ajoissa nukkumaan.. se on aina venynyt sinne puolille öille.

Vaatteista : Mä tykkään kauheasti noista uusretroista. Ihan hulluna niihin :heart:. Aikalailla samalla linjalla mäkin noiden vaatekappaleiden kanssa olen kuin muutkin täällä, eli body+puolipotkarit tai housut. Paidat on niin turhia tän ikäiselle kun se tosiaan on aina kainaloissa, vaikka kuinka sen tunkisi housuihin. Ja jos paidan tunkee housuihin niin sit on "muuten kivat housut mut kainalosta hiertää", et silleen. Haalareita tykkään kanssa käyttää, ja uskon että vauvankin mielestä ne on mukavia, kun ei paina mistään kohdasta :)

Paapelolle piti tuosta pojan mohikaani-malli tukasta sanoa, että mä oon kanssa suunnitellut ihan samaa meidän vanhemmalle pojalle.. se vaan on niin suloista tuollaisella pienellä. Rasmukselle pitää muutenkin vetää tuo sen pehko pystyyn aina kun siskojen hiuksia laitan. Tulee eteen seisoo aina ja hakkaa päätään, pitää suihkuttaa eka vähän vettä ja sit kammalla vetää hiukset pystyyn ja käsillä auttaa vielä että siitä tulee leet. Sitten se juoksee peilin eteen keimailee :D Hassu jäbä :heart:

Sain Lucaksen muuten kakkaamaan perjantaina Levolacilla, mutta sen jälkeen ei ole taas tullut mitään, vaikka jatkoin ja jatkan edelleen Levolacin antamista :(

chilitin ja Lucas 2kk 4pv
 
Niin ja joku kyseli cerazette pillereiden syöjiä tai jotain? Käytin Rasmuksen syntymän jälkeen, eikä se saanut minkäänlaisia raivareita.. Mutta mä en henk.koht voi suositella edes ehkäisyksi koska meidän Lucas on cerazette pillereiden ansiota :saint: :D Ihana sellainen kyllä :D Kumia käytetään siihen saakka kunnes saan hormonikierukan.. se on aivan ihana :heart: Hyvästi kivuliaat ja runsaat kuukautiset :heart:
 
Mä oon käyttänyt cerazettea 2 kuukautta tuossa pari vuotta sitten. En voi suositella, tosin mulle ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi. Mulle tuli kahdessa kuukaudessa 5 kg painoa ja rinnoista sekä alaosastosta meni tuntoaisti pitkälti. Ihan järkyttävää :kieh: Mitkään pillerit ei ole mulle sopineet, siksi kokeilin vielä minipillerit. Ne olikin sitten kaikista pahimmat.
 
Toista viela: ma olen alalla joka on aikas nuori, eli sosiaalisen median seuraaminen. Eli juurikin ne asiat mita me taalla keskustellaan kiinnostaa meidan alaa, tai lahinna mainitsemamme brandit :) Mutta firma on pieni ja vaikka heille ehka ois eduksikin antaa mun olla kauemmin pois, menis meidan perheen taloudellinen tilanne todella kituuttamiseks (lahinna siis niin, etta lentoliput Suomeen jais hankkimattaja se EI kay :) ). Lisaks, se on niin nuori ja liikkuva ala etten uskalla olla kauempaa pois, koska meillekin on just palkattu muutama uus, nuorempi (oon pian 32 v) tyyppi, joten ei ole varaa pudota karryilta..

Hoitopaikasta: sain eilen mahti-idiksen: suomalainen kaverini taalla on jaamassa koko vuodeks kotiin kahden pikku tyttonsa kanssa..han parhaillaan miettii josko ottais mun Unnanikin sinne muutamaks paivaks viikossa. Silloin mun ei tarvis ressata sita etta jatan Unnan jollekin ventovieraalle. Peukkuja,etta han suostuu!

Vaatteista: Mulla on aikapaljon H&M:n vaatteita, saatuina. Lisaksi olen perinyt oman kummityttoni vanhoja vaatteita jotka ovat kaiken kirjavia. Vannoin odotusajalla etta pinkkeja vaatteita en sitten osta mutta niin vaan niitakin on keraanty nyt tosi paljon. Onhan ne sopoja! Body ja potkarit, joiden paalla viela kevyet housut on ihan IN meillakin. Hupparit on sopoja mutta voi ei kuinka epakaytannollisia..ja mulla on niita aikas paljon :/

Belgia on kylla epakaytannollisten vaatteiden luvattu maa! Taallahan pikkulapset puetaan periaatteella "pitaa olla kaunista - lampimalla ja kaytannollisyydella ei niinkaan ole valia". Pienten tyttojen "uniformu" tapaa olla hame ja saappaat. Siis leikkikentallakin ja arkena! Usein talevlla kaytetaan myos kapreja, saapikkaita ja saarystimia jotka roikkuvat nilkassa niin etta pohkeet paljastuu. Taalla myoskin partiolaiset kulkevat ympari vuoden polvihousuissa...ja kylmimmillaan talvetkin voivat olla sen -15 astetta ettei meikaan missaan tropiikissa olla.
Jos kaupungilla nakee hyvin puetun lapsen (haalarit, kurahaalarit tms.) on lahes 100% selvaa etta kyseessa on pohjoismaalainen lapsi :) Tasta olemme norjalaisen kaverini kanssa tehneet havaintoja ;)

Vaipoista: meilla mennaan kestoilla suurimman osan ajasta. Tahan asti ollaan menty imse vimseilla (samanlaisilla kuin aippapakkaukessa olleet). Niita on joku 18, plus 4 kuorta.
Nyt joululomalla sain serkultani aimo arsenaalin seuraavaa kokoa itsetehtyja taskuvaippoja joihin siirrytaan varmaan kuukauden kuluessa. Aika nuhjaantuneen nakoisia ovat jo mutta toisaalta, tiedan niiden olevan puhtaita (kun itse pesen ja tuuletan) ja tarkoituksenahan on ottaa vastaan kakkaa ja pissaa, joten ei niiden paraatikunnossa tarvikaan olla ;)
Nyt akkia pukemaan ettei tule istuttua yokkarissa koko paivaa!
 
Hei!

Paljon olette kirjoitelleet. Aikaa menee sivuja lukiessa... =) Kommentit käsiteltyihin asioihin antaa hän... ;)

Vaipat: Käytössä on Pampersin vaipat, kuten esikollakin. Niitä oli ja on sairaalassa, ja niistä tykätään. Ne on hyvänmalliset ja sopivan ohuet. Kokeilupakkauksen Liberot todettiin tönköiksi.

Vaatteet: Värit ovat tyttömäisiä eli pinkkiä, liilaa, vaaleanpunaista, valkoista ja muutama punainen. Erityisesti liila ja pinkki on mun suosikkeja, niin molemmilla tytöillä kuin itsellänikin. Alleyn mainitsemat Tutan norsu-kuosiset vaatteet löytyy meiltäkin: on unihaalarina ja collegepukuna. Muutenkin tykkään Tutan vaatteista, erityisesti unihaalareista ja collegehousuista. Velour-vaatteet menee vielä, mutta kun liikkeelle lähtee, niin en käytä enää. Tarttuu meinaan järkky määrä kissankarvaa niihin! :whistle: Myös Lindexin vaatteet on musta hyviä. Tykkään väreistä ja malleista. Röyhelöitä ja pitsejä ei ole, koskapa en niistä pidä. Hameet ja mekot on vielä pitkään mielestäni turhakkeita. Kun oppii kävelemään, voi alkaa pukemaan "tyttömäisesti". En kyllä ole itsekään mikään hame-ihminen, joten ei ihme, ettei tytöillämme ole kauheasti hameita tai mekkoja. Yleensä Miljalla on body ja housut, puolipotkareita ei enää käytetä. Ja kuten joku (sori, en muista kuka) mainitsi huppareista, niiden huput on tosiaan hankalat ja niskassa vaan vastukkeena. Joululahjaksi Milja sai Espritin paidan ja housut. Kokeiltiin kerran pitää niitä, niin paitahan oli koko ajan niskassa ja selkä paljaana. :( Bodyt on parhaat koko tän ekan vuoden. Espritin vaatteista tykkään kovasti ja esikolla onkin koko vaatevarasto aika pitkälti Espritin mallistoa. :p

Rintaraivarit: Milja sai niitä viime viikolla, ja olipa ne jotain aivan järkkyä. Tosin samaa oli esikollakin. Ihan pää punaisena huusi ja väänsi itseään pois rinnalta. HUH HUH! :eek: No, meillä tää imetys alkaa muutenkin vetää viimeisiään, joten nou hätä vaikkei rinta kelpaisikaan.

Työ: Olen näillä näkymin palaamassa töihin elokuussa lukuvuoden 2010-2011 alkaessa. Olen siis opettaja. Mies jää tyttöjen kanssa syksyksi kotiin. Tunteet vaihtelevat innosta haikeuteen riippuen, miten päivä on näiden mussukoiden kanssa sujunut. ;) Päiväkoti olisi sit Miljalla edessä vuoden päästä tammikuussa 2011. Mutta suunnitelmat voi vielä elää.

Liivinsuojukset: Parhaimmat on ollut Liberon kertikset. Ainunkin on hyvät. Kestosuojia en ole hankkinut, vaikka mielessä on käynytkin. Alussa maitoa vuosi läpi, mutta nykyään heruu niin vähän, että harvoin kastuvat.

Miljan elo on rauhoittunut ja neiti alkaa viihtyä hereillä ollessaan. Jos on takana huonot ja lyhyet päikkärit, on kaikki huonosti ja itkettää. Milja viihtyy paljon selällään. Mahallaan hermostuu aika nopeasti, kuten moni muukin lokakuinen. Silti koitan joka päivä mahallaan pitää, jotta kädet ja niskat vahvistuisivat. Ja sylissä pitää saada olla mahdollisimman pystyssä asennossa. :heart:

Nyt pitää lukea seniorille päiväsatu ja ottaa välipalaa ennen musiikkihetkeä. Esikko siis menee huoneeseensa välipalan jälkeen kuuntelemaan musiikkia sängyllä maaten. Nykyään kun ei enää nuku päikkäreitä, on silti jotenkin saatava vähän pysähtymään ja rentoutumaan. joskus harvoin nukahtaa, mutta tosi harvoin. Mutta siis mentävä on. :wave:

Kisu ja tytöt
 
Hiphei!! Just kun lueskelin teidän kirjoittamia juttuja, ja Hilma loikoili ja naureskeli leikkialustallaan ja annoin sen olla siinä ihan rauhassa. Kohta alkoi kuulua itkua ja menin katsomaan, niin tyttö oli kääntynyt mahalleen!!! :LOL: :LOL: :LOL: Oon niin iloinen ja ootan että mies tulee kotiin kaupasta. Tietenkin sen piti käydä just sillon kun en ite ollut näkemässä! :LOL:

Uusretrot vaatteet on minusta kanssa ihania. Ja Lindexillä on kivoja. Bamse-nallen kuva on meillä kylppärin hoitoalustan yläpuolella, kaapin pohjassa, ja sitä Hilma katselee aina ja nauraa. Joten Hilmalla on myös bamse-nalle paita... kun sitä niin kovasti fanittaa... Myös mustista vaatteista tykkään vauvalla. Mut tietenkään kaikki ei saa olla mustaa. Samanlaisia värejä tykkään käyttää kun itsellänikin. Harmi kun farkut jäi Hilmalta jo pieneksi, on niin vähän joustoa vyötärössä.
 

Yhteistyössä