Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

IHANA tapetti tulossa Jepelle!! Melkeen ehkä hienompi kuin se prinsessa, siis minun mielestäni, ei varmasti Kiian ;) Mutta molemmat siis aivan mahtavia!

Vip taitaa olla jo lähtötohinoissa, tsemppiä! Ja toivotaan että teilläkin vaipattomuus onnistuu helposti. Minttuhan ei suostunut tähän päivään mennessä kuin sen ehkä 2 kertaa pissaamaan pottaan, joskus reilun vuoden ikäisenä. Sitten ei enää, pisti vastaan vain. Nyt pidin reilun parin viikon tauon, ja sitten yhtäkkiä vain laitoin potalle ja niin onnistui. Ehkä joillakin se reipas harjoittelu tekee vastakkaisen reaktion ja sitten kun ei tyrkytä niin ihan mielellään menee potalle.

Katjanna
, kyllä minä ottaisin sen leikkimökin, vaikka sitten puutarhakalustevajaksi :whistle: ;) muoks, aina kun haen Annin naapurista leikkimästä, löydän ne leikkimökistä.
 
Oho tuota Minttua :eek: Tosi reipas tyttö! :flower: Meillä tuo pimatsu ei perskannikoitansa suostuu ponttaan laittamaan |O Heti kun hipaseekin pomppaa pois. Liekö prinsessan kankuille liian kylmä :LOL:

Vipille supparituulia *puhaltaa*

Katjanna meillä se mökki on vasta tekovaiheessa mutta voinen kuvitella että siellä vallitsee sopuisa kaaos kera astioiden ja ötököiden :x Suunniteltii että laitettaisiin lattiaan muovimaton pala et siivoaminen olis helpompaa. Mut jos nuo siellä leikkii niin on se sen väärti :D

Vip ja Topsy Jeppe on ite tapetin valinnut ja odottanut sitä kuin kuuta nousevaa. RRRRakastaa tällä hetkellä kaikkea mereen liittyvää ja etenkin kaloja. TUo akvaarion tulokin tähän taloon oli vähän pojan takia/halusta. Tänään kävi kirjastossa isin kanssa ja saalis oli 4kirjaa: Valaat ja Delfiinit,Valtameret, Ihmeellinen valtameri ja vielä yksi valtamerikirja :LOL: Siis mitään muuta ei löytänyt kun noita lasten tietokirjoja :heart:

Topsy minusta ja tuntuu että tuosta tulee upeempi kuin Kiialla muttei kerrota sitä pimatsulle :whistle: :D Ainakin läheltä katsoen tuntuu olevan paljon tarkempi kuva jos vertaa Kiian omaan
 
tuutis tosi hieno tapetti! vautsi, mitä tollaset maksaa? :D

Kiitos kun lähetitte suppareita, on nimittäin supistellu läpi yön kipeästi ja väliin on jo olleet alle 10min. Nyt kuitenkin tässä aamulla hiipuivat joten lähdetään anopin ja Siljan kanssa käymään katsastamassa Topsyn mainitseman pihakirppiksen anti. Jospa nämä sais vähän tulta allensa, tai sitten ei. Palaillaan! :wave:
 
Tiipii tuo tapetti tuli toimituskuluineen maksamaan 47? ja sentit päälle. Ja ebaysta tilasin ja paypallilla maksoin.

Ja lisää lisää kipeitä suppareita sinne toivotaampi. Voi kun pääsisit jo lähtemään ellet ole jo sitten matkalla :hug:

Mikäs on vipin tilanne? Vieläkö kotona?
 
Että muutes ottaa päähän |O Jepellä piti olla fysioterapia klo 10. Vietiin Kiia ja Daniel hoitoon ja mentiin sinne. No fysioterapeutti katteli huuli pyöreenä meitä. Juu, meille antoi ajan tuohon aikaan ja kirjoitti lappuunkin muttei ole sitä omaan ajanvaraukseen merkinnyt ja aika oli toisellekin asiakkaalle |O Eli turha reissu meille. :headwall:
Oishan tuo poika sitten terapiaan päässyt mutta olis pitänyt odottaa puoli tuntia puolen tunnin aikaa... Enhän voi jäädä tuosta vaan oottelemaan koska olin sopinut toisille hoidon vain aikaisemmaksi ajaksi ja likkakaverilla oli omaa menoakin....
 
Tääläpä täälä :wave: Yöllä ei supistuksen supistusta.Neiti valvo yöllä ja nyt taistelee isän kanssa päiväunista...jotka ei näköjään TAASKAAN tule silmiin |O |O Raivostuttavaa!!!Sit saa illan kuunnella taas huutoa ja illalla on yliväsy ja uni ei tule sillonkaan.Oppispa tuo nauttimaan nukkumisesta.Taitaa olla vaan turha toivo... :'( nukkuuko teillä muilla lapset vielä päikkäreitä joka päivä?Jos ei niin miten sitten yöllä nukkuu?

tinakenkätyttö tulkaa vaikka tyttöjen unien jälkeen.Soittele vaikka kun lähette niin ollaan varmasti kotona. :D
 
Päivää! :wave:

Kiva päivä oli kirppiksellä vaikkei myyntiä niin ollutkaan. Jotain pientä ostettiin ja siskontytölle löytyi ihana punainen vanha mutta hyväkuntoinen mummonpyörä. Tiipiikin sinne ilmestyi "pienen" mahansa kanssa ;) Annin vein nyt sitten kesäkerhoon kolmeksi tunniksi ja Minttu on naapurissa, joten jospa tässä vaikka siivoiaisi.

Vip, kyllä meillä nukutaan vielä joka päivä päikyt. En uskaltaisi edes ajatella että ei nukkuisi. Ja eikös sitä suositellakin, aivojen kehityksen jne kannalta että mahdollisimman myöhään olisi hyvä nukkua. Vaan hankalahan se tietty on jos ei lapsi suostu nukkumaan. Minttu on kyllä ihan kiinni vielä niissä päikyissä, itse menee nukkumaan nalle kainalossa makeasti haukotellen. Anni oli n. 3½v kun lopetteli päiväunet. Sen jälkeen yöunet pitenivät 1-2 tunnilla.

Juuh, jos vaikka siivoaisi tosiaan... |O
 
Ai ai kun on jo kipeitä supistuksiakin, mutta kumpikaan ei pääse lähtemään! Toivotaan, että pian on lähtö molemmille, Tiipii ja Vip! Mua huvitti tuo Vipin 3 jäätelöä ;) :p

Kyllä meilläkin nukutaan joka päivä päikkärit, enkä kans osais kuvitella ilman. Täälläkin oon kehuskellut, miten ne nyt on vielä pidentyneet ja parantuneet kaikkinensa. Ei tarvi kuin jättää sänkyyn ja siitä sitten nukkuu 1,5-3h. Joskus pitää välillä käydä kerran kallistamassa jatkounille. Herää kesken, mutta sitten kun nopeasti menee paikan päälle, jatkaa unta vielä hyvinkin. Ja on sitten kyllä herätessään ollutkin tosi tyytyväinen tyttö.

Minttu opinnut upeesti potan!!! Saa lähettää taitoa tännekin :attn: :attn: ! Toivotaan, että nukahtamisjuttu isossa sängyssä jatkuukin myös yhtä mahtavana.

Katjanna, ottakaa ihmeessä leikkimökki! Vielä kun kerran ilmaiseksi saatte :D . Meillä joku kesä oli sellainen, että mökissä leikittiin minusta tosi vähän, mutta nyt taas ainakin tämä alkukesä on jatkuvaa leikkiä mökissä. Vähän välillä tietysti sitä sotkuakin ja aina ei äidin määrittämät säännöt pysy mielessä, mutta ihania leikkejä siellä on ollut. Minkäkokoista mökkiä olet ajatellut? Tämä isompi vaihtoehto, mihin mahtuu sänkykin, menee varmasti pitkään jonkunlaisessa käytössä, vaikka akkareitten lukupaikkana jne. Kiva oli muutenkin kuulla sinusta :)

Minä oon aamulla tehnyt parit ruuat ja sitten aloin yläkertaa/vinttiä siivoileen. Pilvinen päivä, jos tänään vaikka enemmän sisähommissa. Isommat lapset kun voi olla itekseenkin jo pihassa. Ja tuota esikoista oon nyt pari päivää päästänyt tulevan koulunsa pihaan ja siellä asuvien kavereidensa luo. Näin se nyt muka menee :eek: . Puhelin kaulassa pyöräilee itekseen :eek: . Ei ole pitkä matka, mutta kumminkin. Kohta saa varmaan jo komentaa, että täytyy välillä kotonakin olla.

Me varattiin äsken 4 yötä Pärnusta heinäkuussa. Joku suomalainen mies vuokraa sieltä asuntoa. Viiden ihmisen on jo hankalampi saada sopivaa hotellia, tuollaiset asunnot on sitten oivallisempia. Ja on sitten paremmin ruuanteko mahdollisuuttakin ym. Ja tuolla oli ihanan iso parveke, jos sattuis lämmin kesäilta istua B). Aateltiin, että otetaan noille isommille lapsille pyörät auton perään, niin sujuu pienet kävelymatkat mukavasti. Ja ilmeisesti siellä on joku rantakatu, mitä olis ihan oivallista lasten pyöräilläkin. Kokemuksia Pärnusta saapi esittää :D
 
Kiitos vaan kaikille nimen kehujille ja onnittelijoille :)

Piti tulla katsomaan onko kumpikaan tiipii tai vip, lähtenyt synnyttämään? suppareita kovasti lähettelen sinne teille päin molemmille!!!

Missäs muuten dogtor? olis mukava lueskella kuulumisia.

MaMa, Eemeli ja Eetu kiittää terkuista :)

Tuutilulla, kiitos päivityksestä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
nukkuuko teillä muilla lapset vielä päikkäreitä joka päivä?Jos ei niin miten sitten yöllä nukkuu?
Meillä nukutaan vielä 1½-2 tuntia. Tosin tuossa oli jakso, ettei meinannut millään suostua unille. Mutta kun minä haluan nyt myös nukkua päikkärit, niin aloin ottaa pojan viereen nukkumaan päivisin. Miun kainalossa on nyt sitten nukkunut päikkärinsä. En kyllä tiedä miten kävis, jos nyt pitäs yrittää nukuttaa päivällä omaan sänkyyn tai vaunuihin :whistle:

 
Joo kirpparilla käytiin, kiitos Topsy vinkistä, muutama ihana lastenvaate tarttu mukaan =)

Supparit jatkuu edelleen, joskin todella epäsäännöllisinä. Kuitenkin olo on että jotain alkaa kohta tapahtumaan ja veristä limatulppaakin on alkanu tulemaan. Jospa sitten ensiyönä...tai ensviikolla |O Ei tässä muuten mitään hätää mutta pelottaa että jos tästä tulee samanmoinen maratoonikoitos ku Siljalta, olin nimittäin melkosen väsyny kun tyttöä sillon pakersin maailmaan :ashamed: Mutta mutta, ei passaa nyt valittaa kun vihdoin jotain tapahtuu :D

vip jaksamisia sinne unien kanssa! Taidan tietää tunteen kun meilläkin väliin on noita taisteluita...niitä vaan ei nyt yhtään kaipais kun kohta on vauvakin talossa |O Nukkuuko teillä tyttö vaan sisällä? Meillä koisataan melkein aina ulkona vaunuissa ja sielä unet onkin sitten aina niin pitkät että on pakko herättää kun on nukkunu 2-3h, muuten menis yöt ihan bershiilleen. Sisällä nukutan vain sillon jos oon ite niin väsyny että on pakko päästä itekin päikkäreille... Mutta että parempaa rytmiä tarvittais meilläkin, tosin taitaa vauva tulla ja pistää kaiken vähäks aikaa ihan sekasin, toivottavasti en ite vaan väsy liikaa :ashamed:
 
Onko muuten tuommonen vaaleanpunertava vuoto normaalia ennen synnytyksen käynnistymistä? Kävin vessassa ja pyyhkiessä paperiin tuli jonkin verran hennon veristä (vaaleaa) vuotoa mutta mulla olis sellanen muistikuva että on ihan normaalia tässä vaiheessa? Siljalta kun ei tällasta ollut, eikä mitään limatulppia muutenkaan. En viittis sinne synnärillekään heti soitella...
 
Tiipii mulla alkoi silloin aamulla tulemaan se verinen limatulppa ja Kiia syntyi päivällä. Ja supparien välihän vaihteli parista viiteen aika lopussakin. Josko tänään jo pääsisit todellakin. Ties vaikka kuinka nopea synnytys tulisi kun kumminkin niitä kipeitäkin on ollut.

Miä varmaan menisin käymään laitoksella näytillä :ashamed: Ties vaikka antaisvat potkua suppareihin...

Mutta peukut on pystyssä! :hug: Tuuhan kertoo jos suinkin ehdit tai voit kun oot lähdössä!
 
Tiipii minulla oli tuota vuotoa Annista ennen synnytystä.

Kyllä pitää ihmetellä tuota Minttua vielä, tänäänkin ollut ihan kuiva, katsoo tuossa nytkin lastenohjelmia ja huusi yhtäkkiä "kakka tullee!!" Sitten juostiin potalle ja pissa tuli. Hassua tosiaan.

Huh, ihan puhki tuosta pyöräreissusta, kyllä noi likat painaa mukavasti peräkärryssä että tulee kuntoilu samalla. Jos kävis vielä ruohoa leikkailemassa.
 
tiipii miusta kuulostaa ihan sille limatulpalle.Miulakaan ei Ellan kohalla tullu mitään näkyvää veristä vuotoa mutta oon lukenut että ois sitä tulppaa tommonen. Miusta tuntuu että ens yönä siula on maratooni esissä ja vauva pian maailmassa.Toivottavasti ei mene pitkäksi synnytys.

päikkäreistä en mie hevillä luovuta.Kyl joka päivä pitää yrittää nukuttaa. Nyt käytiin iltapäivällä autolla ajelemassa niin nukahti melkein samantien.Nyt on onneksi kuin eri tyttö kun sai vähän unta palloon :saint: Sisällä mie oon nukuttanu kun aika pienestä pitäen ei enää suostunut vaunuissa nukkuu.Tosin nyt jos sama jatkuu niin ryhdyn kokeilemaan vaunuihin nukuttamista kun on tuplat.

Missä muuten tohtori luuraa?? :whistle:
 
topsy aikas hyvin tyty on potille käyny :D meillä kanssa ei sitten suostu mitään sinne tekemään,oon kyllä aika laiska ollut etten ole vaan jaksanu sitä tietyin väliajoin potille laittamaan..eiköhän tuo joskus sinne oppine tekemään..hoidossa on kyllä istunu,mutta ei vissiin sieläkää ole mitään tehny.

päikkäreistä meillä nukku vaihtelevasti 2-2½h.nyt kun hoitopaikkaa vaihto,niin lopetettiin vaunuissa nukuttaminen ja hyvinhän tuo onnistu sänkyyn nukkuminen.
kotonakin sitten nukkuu meijän sängyssä päikkärit,vaikka oma sänky vieressä.

läpsiikö tai muksiiko teijän taaperot?meijän on ihan mahoton,tyrkkii ja huitoo.sitten olen ihan kovasti komentanu,ja kyllä sitten alahuuli käy väpättämään,vaikka aiheesta komennan.
en siedä yhtään tollasta toimintaa.

 
Tiipiille paaaljon avaavia suppareita täältä :whistle: ,mulla kans tuota kirkasta/veristä vuotoa tuli aamupäivällä ja Pessi synty illalla :)

Päikkäreitä meillä nukkuu vielä molemmat pojat, onneks.Peetu nyt ei ihan joka päivä mutta aika usein kuitenkin. Ja yöunet myös molemmilla hyvät päikkäreistä huolimatta. Mä tarvin itekkin paljon unta että josko pojat tulis vaikka muhun siinä asiassa.

Mahtavasti on Minttu oppinu uusia asioita. Pessi pärjää kotona ilman vaippaa kyllä päivät mutta täytyy olla ilman housujakin niin menee tekeen kaikki tarpeensa pottaan.
Mutta kyl hiukan kateellisena kuuntelen kun teiän taaperot juttelee vaikka ja mitä.Pessiltä kun ei edelleenkään tuu juuri mitään... se on niin ihanan kuulosta pikkusten höpinät :)

Nyt tekemään eväitä huomiseks..paljonkohan mun tarttee ottaa mukaan eväitä kun oon 12tuntia töissä :p
 
Vip tässä on ainakin noita samoja tapetteja... vaihtoehdot on mitä on, ei hirveästi


http://shop.ebay.com/items/?_nkw=WALLTASTIC+WALLPAPER&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1313&_odkw=wallpaper+mural&_osacat=0

Oli siellä jotain muitakin isoja tapetteja mut nyt unohdin millä niitä hain :ashamed:
 

Yhteistyössä